PDA

View Full Version : Mike Tyson: If MMA had 'big' paydays during his heyday, he would have competed...



basblue
11-09-2012, 21:28
http://cdn0.sbnation.com/entry_photo_images/5338366/GYI0061199823.jpg
Can you imagine boxing legend Mike Tyson as a mixed martial arts (MMA) fighter?

Those lethal uppercuts, wind stealing body blows, and unmatched punching power connecting on Royce Gracie or Ken Shamrock probably wouldn't have been a pretty sight to behold for the weak-hearted.

"Iron Mike" tells This is 50 (via Middle Easy) that had MMA been as popular as it is today and if they had "big" paydays, he would have "definitely" been an MMA fighter instead of a pro boxer. By 1993, when the UFC debuted with UFC 1, Tyson had already won the WBC, WBA and IBF heavyweight titles and defended them nine times.

Had the sport been shelling out the type of coin back then as it is now, Tyson would have probably been knocking people out inside the Octagon instead of the squared-circle:

Tyson: "I want to slam them, I want to hold them, I want to choke them. That's what you want to do anyway if you're in a street fight right? You want to hit them, but you want to get them too, real good. Get them down, get on top of them. So, you have more aspects. If it's not working this way, you can kick them in the fucking head, you know? If they (MMA) had big paydays, yes, no doubt about it."

During the UFC's early years of trying to make it as a legit sport, the heavy-handed boxer was incarcerated for three years after being convicted on rape charges, but returned to boxing action shortly after his release in 1995, reclaiming a title in 1996.

It's safe to say that had "Iron Mike," who is an avid fan, chosen the MMA road, Alistair Overeem and Junior dos Santos would be numbers two and three, respectively, as far as best hands in the history of the sport go.

Bron: http://www.mmamania.com/2012/9/6/3298660/mike-tyson-mma-boxing-ufc-paydays

basblue
11-09-2012, 21:31
"It's safe to say that had "Iron Mike," who is an avid fan, chosen the MMA road, Alistair Overeem and Junior dos Santos would be numbers two and three, respectively, as far as best hands in the history of the sport go"

De auteur heeft een roze bril, zover is duidelijk :lol:

Diz
11-09-2012, 22:25
Denk wel dat het een verschrikkelijke knaller zou zijn...
In de boksring al een zware killer, maar ik denk dat iemand met zijn natuurlijke agressie en killer instinct wel een echt spektakel geweest zou zijn in de kooi...

FOCUS
11-09-2012, 23:28
ach,
ik ben blij dat hij zich met boksen heeft bezig gehouden
ik zou het niet hebben willen missen!!!

K-1sunstarr
11-09-2012, 23:30
http://youtu.be/MF17mkqyf44

Mastajc
12-09-2012, 03:05
Wat Tyson zegt over Ali laat zien hoeveel respect hij had voor Gus.

basblue
12-09-2012, 08:34
ach,
ik ben blij dat hij zich met boksen heeft bezig gehouden
ik zou het niet hebben willen missen!!!

X2, fantastische bokser! Die HL met rechter hoek/rechter opstoot was om te smullen. Echt mooi!

Maar om zijn talent, techniek en agressie een-op-een te vertalen naar het MMA... En zonder blikken of blozen hem boven een JDS te plaatsen of Overeem. Dan ga je volgens mij nogal kort door de bocht. Agressie is niet het enige wat nodig is om technische, goed getimede takedowns te maken. Laat staan dat het grondgevecht andere skills vereist. Nogal belangrijke zaken in het MMA...

raveboy
12-09-2012, 09:12
X2, fantastische bokser! Die HL met rechter hoek/rechter opstoot was om te smullen. Echt mooi!

Maar om zijn talent, techniek en agressie een-op-een te vertalen naar het MMA... En zonder blikken of blozen hem boven een JDS te plaatsen of Overeem. Dan ga je volgens mij nogal kort door de bocht. Agressie is niet het enige wat nodig is om technische, goed getimede takedowns te maken. Laat staan dat het grondgevecht andere skills vereist. Nogal belangrijke zaken in het MMA...


het gaat toch ook om toen mike tyson in zijn glory tijd zat?
Toen had je aan agressie en bokstechnieken wel eventjes genoeg denk ik.

Het verhaal van JDS en Overeem gaat om de best hands en dan geloof ik dat nog wel.
Beste vechter niet. niet op HW

ARMENIA
12-09-2012, 09:19
wat een super super gozer man.. dat filmpje laat dat echt zien...

donalexandro
12-09-2012, 12:57
met de dedication, talent, agressie, snelheid, kracht van tyson zou hij het ver kunnen schoppen in MMA. Als tyson goed zou trainen op takedowns, groundwork, trappen... pfff beestachtig!

Ulis-E
12-09-2012, 12:59
http://youtu.be/MF17mkqyf44

mooi, dat laatste stukje laat echt het diepe respect zien dat Tyson voor Ali heeft... hij schiet zelfs even vol :D

Kemal
12-09-2012, 13:31
Denk wel dat het een verschrikkelijke knaller zou zijn...
In de boksring al een zware killer, maar ik denk dat iemand met zijn natuurlijke agressie en killer instinct wel een echt spektakel geweest zou zijn in de kooi...

Dat dacht ik ook!

thijss
12-09-2012, 13:39
"It's safe to say that had "Iron Mike," who is an avid fan, chosen the MMA road, Alistair Overeem and Junior dos Santos would be numbers two and three, respectively, as far as best hands in the history of the sport go"

De auteur heeft een roze bril, zover is duidelijk :lol:

Er staat: As far as best hands..
Ben je het daar niet mee eens dan?

basblue
12-09-2012, 16:02
Er staat: As far as best hands..
Ben je het daar niet mee eens dan?

Als met "best hands" wordt bedoeld dat Tyson in de octagon het meest effectief met stoten is, dan ben ik het daar niet mee eens. Nogmaals als bokser op eenzame hoogte, maar in de ufc, nee dat is toch anders. Zijn boxingskills zouden veel minder uit de verf komen dan in de ring. Waarom? Omdat er technieken en tactieken zijn die veel minder effectief zijn als je tegenstander ook mag trappen, knieën, takedowns kan maken en op de grond zijn ding kan doen.

thijss
12-09-2012, 16:10
Dat ben ik helemaal met je eens.. Ik las het alleen meer als dat Ali en JDS het boksend af zouden leggen.
Maar goed, leuk filmpje en ik had hem wel in de octagon willen zien!

basblue
12-09-2012, 16:16
het gaat toch ook om toen mike tyson in zijn glory tijd zat?
Toen had je aan agressie en bokstechnieken wel eventjes genoeg denk ik.

Ja en in het artikel wordt gesproken over de eerste ufc's. Toen was het nog style tegen style. Dus boksers, worstelaars, karateka's,, bjj-ers, etc die tegenover elkaar staan. De kans dat Tyson op zijn voeten alle andere deelnemers eruit zou slaan is 99%! Maar wat de eerste ufc's hebben uitgewezen is dat bv een Gracie en Shamrock andere vechters meteen naar de grond brachten en daar submitten. De kans dat een Tyson met een takedown naar de grond kan worden gebracht in die tijd is best groot. Helemaal als je bedenkt dat kickboksers, boksers, karateka's niet echt op de hoogte waren van deze takedowns en het belang van een groundgame. Het resultaat kennen we nog wel.

Nogmaals, Tyson is legende qua bokser, maar of hij in de beginjaren van de ufc had kunnen winnen. Ik sta er wat sceptischer tegenover dan de auteur van dit stuk.

Asura
12-09-2012, 16:35
Je kan wel meerekenen dat Tyson een echte "student' is, hij weet meer van boksen dan alle mma-fans hier bij elkaar(minus de hardcore boxing fans voor de zekerheid). Als hij ook zo studentikoos met MMA om zou gaan, denk ik dat hij zich wel had aangepast. TDD zou genoeg zijn voor Tyson om vreselijke dingen te doen in de ring.

FOCUS
12-09-2012, 17:49
dit doet me denken aan die programma's van Dicovery; ALS de T-rex nog had geleefd en ALS dan in datzelfde tijdperk de Mammoet ook had geleefd en ALS ze dan elkaar waren tegengekomen, DAN..
en dan gaan al die volwassen 'kenners' een ingebeeld gevecht uit de doeken doen om hun versie van de afloop verdedigen :hugegrin:

Guillermo
12-09-2012, 18:07
Ja en als mijn paps koning van Timboektoe was, was ik nu prins :hugegrin:

FOCUS
12-09-2012, 18:19
en dit is ook gewoon metal



http://www.youtube.com/watch?v=p-cRVJH_ZN8

basblue
12-09-2012, 18:45
Je kan wel meerekenen dat Tyson een echte "student' is, hij weet meer van boksen dan alle mma-fans hier bij elkaar(minus de hardcore boxing fans voor de zekerheid). Als hij ook zo studentikoos met MMA om zou gaan, denk ik dat hij zich wel had aangepast. TDD zou genoeg zijn voor Tyson om vreselijke dingen te doen in de ring.

Okay, goed punt, ik wist niet dat Tyson zo'n student was. Waar blijkt dat trouwens uit? Gewoon nieuwsgierigheid...

Zijn er eigenlijk andere boksers die een succesvolle overstap hebben gemaakt? Of die in de begintijd van het Mma goede resultaten neer hebben gezet?