PDA

View Full Version : White: Machida fighting Dan Henderson next



Naj85
15-09-2012, 00:39
by Dave Meltzer | source: mmafighting.com (http://www.mmafighting.com/2012/9/14/3333370/ufc-targeting-machida-vs-henderson-top-contenders-battle)


A light heavyweight battle between Dan Henderson and Lyoto Machida is in the current UFC plans based on a comment made on Thursday by UFC President Dana White at a luncheon.
In discussion of Machida turning down the originally announced shot at champion Jon Jones at UFC 152 on Sept. 22 in Toronto, White mentioned that he felt Machida made the wrong decision.
"Machida should have taken the fight," said White. "We've seen it, history always repeats itself. Look how long it took Rashad to fight for the title again. So you wanted to fight Jon Jones, you climbed up to the title fight and you don't take it. Now you're fighting f------ Dan Henderson. Now you might not even get to the f------ title again. You lose to Dan Henderson you're not anywhere near Jon Jones."
"You jump on opportunities when they're available. You get a shot at the title, the biggest money fight you can be in, the highest profile fight you can be in. And if you win that f------ fight, the whole world changes overnight."
White didn't talk about a planned date for the fight.

The Company
15-09-2012, 00:57
Machida is qua stijl de slechts mogelijkste machup voor Hendo.

Machida by TKO

Boelly92
15-09-2012, 01:33
klote dana haal belfort van de list af en geef hendo die shot ...

Turboknecht
15-09-2012, 01:39
klote dana haal belfort van de list af en geef hendo die shot ...

Is die alweer genezen dan?

TheCarnage
15-09-2012, 08:11
Dan Henderson is nu dus officieel een LHW?? Ik dacht dat hij MW zou blijven en alleen een LHW gevecht wilde tegen Jon Jones.

robholland
15-09-2012, 17:57
Dana snapt niet dat sommige vechters hun carriere serieus nemen en een langere voorbereidingstijd willen nemen voor zo'n belangrijk gevecht...

Asura
15-09-2012, 21:25
"Now your fighting f**** Dan Henderson"

Die man kan echt nooit eens een keer respectvol praten over iemand, heeft ook geen enkel begrip van integriteit of moraliteit.

Asura
15-09-2012, 21:26
Machida is qua stijl de slechts mogelijkste machup voor Hendo.

Machida by TKO


Slechtst mogelijke matchup? Dat was Jon Jones.

The Company
15-09-2012, 22:12
Slechtst mogelijke matchup? Dat was Jon Jones.

Ik denk dat de afwachtende stijl van Machida nog moeilijker voor Hendo is dan de reach van Jones.

Jones doet vaak onvoorspelbare moves en die laten hem soms open om gecounterd te worden. Tegen Jones heeft hij nog een kans om de H-bomb te raken ookal is die dan heel klein. Hendo is eigenlijk een betere versie van Bader (worstelaar met rechterhand). Perfecte stijl voor Machida.

Asura
16-09-2012, 03:10
Ik denk dat de afwachtende stijl van Machida nog moeilijker voor Hendo is dan de reach van Jones.

Jones doet vaak onvoorspelbare moves en die laten hem soms open om gecounterd te worden. Tegen Jones heeft hij nog een kans om de H-bomb te raken ookal is die dan heel klein. Hendo is eigenlijk een betere versie van Bader (worstelaar met rechterhand). Perfecte stijl voor Machida.


Ik zag die kans op de H-Bomb als nihiel. Wie raakte Jones?
Rashad, en die is technisch, snel en kan goed afstanden overbruggen.
Machida: geen verklaring nodig

Voor de rest heeft niemand Jones echt geraakt, en dan moet Hendo het doen... echt nul kans. En aangezien zelfs Shogun hem kon mounten, had Jones hem het leven zeer zuur gemaakt.

Machida is al eens KO gegaan, door Shogun, die heeft wel goede thai maar is niet bepaald vernuftig of tricky. Vecht voornamelijk vooruit.

The Company
16-09-2012, 05:07
Ik zag die kans op de H-Bomb als nihiel. Wie raakte Jones?
Rashad, en die is technisch, snel en kan goed afstanden overbruggen.
Machida: geen verklaring nodig

Voor de rest heeft niemand Jones echt geraakt, en dan moet Hendo het doen... echt nul kans. En aangezien zelfs Shogun hem kon mounten, had Jones hem het leven zeer zuur gemaakt.

Machida is al eens KO gegaan, door Shogun, die heeft wel goede thai maar is niet bepaald vernuftig of tricky. Vecht voornamelijk vooruit.

Ik zeg niet dat Hendo Jones even KO slaat, die kans is ook 1%. Ik zeg allen dat Machida de perfecte stijl heeft om Hendo te verslaan.

Machida verslaat Hendo 99 op de 100 keer.

Asura
16-09-2012, 15:21
Ik zeg niet dat Hendo Jones even KO slaat, die kans is ook 1%. Ik zeg allen dat Machida de perfecte stijl heeft om Hendo te verslaan.

Machida verslaat Hendo 99 op de 100 keer.

Dat is wat een kans van 1% betekent xd
Maar ik snap wat je bedoel, toch zie ik Machida vaker (goed) geraakt worden dan Jones. Jones is namelijk ook geen vechter die alleen maar vooruit vecht en met zijn lengte en atletisch talent compenseert hij voor Machida's snelheid en techniek, hij ontwijkt veel, en met die 'teeps' naar die kniëen lijkt me ook niet echt lekker voor de oudere Henderson.

Ik zie beide als slechte matchups, maar Jones zou hem vernietigen en tegen Machida heeft hij wel die ene kans om te raken, hoe klein die ook is. Machida heeft niet de beste kin, Machida word geraakt, en Machida is niet superieur op de grond. Jones heeft een sterke kin tot nu toe, word minder geraakt, en is superieur op de grond.

Het ziet er hoe dan ook niet rooskleurig uit

K-1sunstarr
16-09-2012, 16:53
"Now your fighting f**** Dan Henderson"

Die man kan echt nooit eens een keer respectvol praten over iemand, heeft ook geen enkel begrip van integriteit of moraliteit.

Ben helemaal met je eens, Dana vind ik geen goede ambassadeur cq " president " voor MMA/UFC sport.
Dat gevloekt ieder keer, wordt ik niet goed van.
Die Dana kan niet normaal communiceren, je kan ook een nieuws brengen zonder te vloeken, is dat typisch Amerikaans.:thown:

Harrie Nak
16-09-2012, 17:13
http://www.youtube.com/watch?v=muQXdxMmX8Q

;)

ijsbier
16-09-2012, 17:21
Machida is qua stijl de slechts mogelijkste machup voor Hendo.




nee, Hendo is de slechtst mogelijke matchup voor Machida!

Turboknecht
17-09-2012, 00:25
Dat gevloekt ieder keer, wordt ik niet goed van.
Die Dana kan niet normaal communiceren

Hehehe...

Nelisje
17-09-2012, 10:16
Ben helemaal met je eens, Dana vind ik geen goede ambassadeur cq " president " voor MMA/UFC sport.
Dat gevloekt ieder keer, wordt ik niet goed van.
Die Dana kan niet normaal communiceren, je kan ook een nieuws brengen zonder te vloeken, is dat typisch Amerikaans.:thown:

Ik ben al lang UFC moe, die gasten maken heel de sport kapot. Elke 3 weken een event waarbij als er 1 persoon afvalt gelijk de boel afgeblazen wordt omdat er niet genoeg goede gevechten op de card zijn om zo'n verlies op te vangen. Verder vechters zo erg onder druk zetten dat ze geen risico's durven te nemen (3x verliezen en je ligt eruit).

Verder is Machida in mijn ogen een moeilijkere matchup voor Hendo. Jones heeft niet echt KO power en Hendo heeft al een stalen kin. Veel mensen zijn misschien nog bang om een stoot te krijgen van Jones, Hendo heeft voor hetere vuren gestaan en toonde toen ook weinig angst..

superfreak
17-09-2012, 11:35
Machida heeft een lastige stijl voor Hendo, toch zie ik hem Hendo niet KO slaan dus moet hij de volle 3/5 rondes aan de bak. dan is het ook hopen dat hij z'n H-Bomb niet kan plaatsen...

Hoop dat Machida wel wint. Om de een of andere reden wil ik hem nog eens tegen Jones zien.

Asura
17-09-2012, 15:19
Ik ben al lang UFC moe, die gasten maken heel de sport kapot. Elke 3 weken een event waarbij als er 1 persoon afvalt gelijk de boel afgeblazen wordt omdat er niet genoeg goede gevechten op de card zijn om zo'n verlies op te vangen. Verder vechters zo erg onder druk zetten dat ze geen risico's durven te nemen (3x verliezen en je ligt eruit).

Verder is Machida in mijn ogen een moeilijkere matchup voor Hendo. Jones heeft niet echt KO power en Hendo heeft al een stalen kin. Veel mensen zijn misschien nog bang om een stoot te krijgen van Jones, Hendo heeft voor hetere vuren gestaan en toonde toen ook weinig angst..

Die stoot is het probleem niet, wel dat Jones hem vermorzelt op de grond. Tevens kan Hendo hem gewoon nooit goed raken, te langzaam en te voorspelbaar.

my2cents
17-09-2012, 15:43
Ik ben al lang UFC moe, die gasten maken heel de sport kapot. Elke 3 weken een event waarbij als er 1 persoon afvalt gelijk de boel afgeblazen wordt omdat er niet genoeg goede gevechten op de card zijn om zo'n verlies op te vangen. Verder vechters zo erg onder druk zetten dat ze geen risico's durven te nemen (3x verliezen en je ligt eruit).


Dit, lijkt wel of ze de sport/UFC waar ze veranantwoordelijk voor zijn niet serieus nemen en zo snel mogelijk hun zakken willen vullen ipv goed naar de toekomst te kijken. Zonde.

The Company
17-09-2012, 17:30
Ik ben al lang UFC moe, die gasten maken heel de sport kapot. Elke 3 weken een event waarbij als er 1 persoon afvalt gelijk de boel afgeblazen wordt omdat er niet genoeg goede gevechten op de card zijn om zo'n verlies op te vangen. Verder vechters zo erg onder druk zetten dat ze geen risico's durven te nemen (3x verliezen en je ligt eruit).

Verder is Machida in mijn ogen een moeilijkere matchup voor Hendo. Jones heeft niet echt KO power en Hendo heeft al een stalen kin. Veel mensen zijn misschien nog bang om een stoot te krijgen van Jones, Hendo heeft voor hetere vuren gestaan en toonde toen ook weinig angst..

Je overdrijft. De UFC blaast voor de eerste keer in hun bestaan een event af, je doet net of dat ze elke maand een event afblazen. UFC 152, 153, 154 en 155 zijn allemaal stacked.


Dit, lijkt wel of ze de sport/UFC waar ze veranantwoordelijk voor zijn niet serieus nemen en zo snel mogelijk hun zakken willen vullen ipv goed naar de toekomst te kijken. Zonde.

De UFC neemt de sport juist wel serieus (op een paar uitzonderingen daar gelaten). In de UFC zien we geen Akebono vs Giant Silva of Fedor vs Zuluzino. De UFC is een bedrijf en hun doel is om winst te maken maar ik vind dat dit (nog) niet tenkosten gaat van de sport.

Nelisje
17-09-2012, 20:09
De UFC neemt de sport juist wel serieus (op een paar uitzonderingen daar gelaten). In de UFC zien we geen Akebono vs Giant Silva of Fedor vs Zuluzino. De UFC is een bedrijf en hun doel is om winst te maken maar ik vind dat dit (nog) niet tenkosten gaat van de sport.

Het is zelden in de ufc dat je meer dan 1 knalpartij ziet. Als je zorgt dat er meer dan 2 grote namen op een event zijn voorkom je dat je hem moet cancelen.. de jones vs machida card had verder niet genoeg grote namen om een hoop kijkers te trekken. Gemiddeld vechten de grote namen max 2x per jaar. Dat kan gewoon meer, zet desnoods een coming man tegen een Mir of Cain.

Kickboksers krijgen meer te verduren en vechten veel vaker, dus waarom kan dat in de ufc niet.

The Company
17-09-2012, 21:03
Het is zelden in de ufc dat je meer dan 1 knalpartij ziet. Als je zorgt dat er meer dan 2 grote namen op een event zijn voorkom je dat je hem moet cancelen.. de jones vs machida card had verder niet genoeg grote namen om een hoop kijkers te trekken. Gemiddeld vechten de grote namen max 2x per jaar. Dat kan gewoon meer, zet desnoods een coming man tegen een Mir of Cain.

Kickboksers krijgen meer te verduren en vechten veel vaker, dus waarom kan dat in de ufc niet.

Volgens mij kijk je niet vaak naar UFC als je zegt dat er zelden meer knal partijen per avond zijn.

Je hebt het nu over één event, in je vorige post leek het net of de UFC regelmatig events canceled.

Ik denk dat kickboksers niet meer te voorduren krijgen ook is er geen rankingsysteem met de belt als hoofddoel. Veel top-vechters vechten dus vaak tegen cans die totaal geen partij voor hun zijn.