PDA

View Full Version : Nieuws scorings systeem Glory?



RedDawn
17-09-2012, 10:07
Gaat het volgende systeem daadwerkelijk ingevoerd worden? Rondes van 2 minuten en een suddendeath rule als je 2 van 3 rondes hebt gewonnen?


The Grand Slam event will debut a new tournament format devised by Hemmers. The sixteen fighters will battle it out over four stages in one night to determine an overall winner.

In order to make this possible, three of the stages will feature shorter rounds (two minutes instead of three) and there will be a ‘sudden death’ rule in the earlier stages which means a fight will be stopped before the third round commences if one of the fighters has been judged to win the preceding two rounds (Best of three format).

Full details of the new tournament format will be announced soon.

RedDawn
17-09-2012, 10:08
Gaat het volgende systeem daadwerkelijk ingevoerd worden? Rondes van 2 minuten en een suddendeath rule als je 2 van 3 rondes hebt gewonnen?


The Grand Slam event will debut a new tournament format devised by Hemmers. The sixteen fighters will battle it out over four stages in one night to determine an overall winner.

In order to make this possible, three of the stages will feature shorter rounds (two minutes instead of three) and there will be a ‘sudden death’ rule in the earlier stages which means a fight will be stopped before the third round commences if one of the fighters has been judged to win the preceding two rounds (Best of three format).

Full details of the new tournament format will be announced soon.

Wiseguy
17-09-2012, 10:10
Ik vind dat 10x niks. Dat ze van 5 naar 3 rondes zijn gegaan is al erg genoeg. Je geeft nu de verliezende vechter geen kans op een comeback.

Ulis-E
17-09-2012, 12:55
neej, lijkt mij echt helemaal niets.. veels te kort, je doet langzamer startende vechters echt te kort met dit systeem..

Ulis-E
17-09-2012, 12:57
gaat een beetje de Amerikaanse kant op zoals met die World Combat League... gewoon rammen want je moet zoveel mogelijk punten scoren in korte tijd

RedDawn
17-09-2012, 13:17
gaat een beetje de Amerikaanse kant op zoals met die World Combat League... gewoon rammen want je moet zoveel mogelijk punten scoren in korte tijd

Precies. Daar ben ik ook bang voor!

Bromios
17-09-2012, 13:18
Ik ben er op zich wel voor, alleen moeten ze dan ook stoppen met die ellenlange opkomsten.
Zoals het nu lijkt proberen ze meer tijd te krijgen om entertainment te brengen (en reclame waarschijnlijk).

Korte spectaculaire partijen zou je ervan moeten krijgen. De dikke buffels raken minder snel gassed. Zou qua spektakel moeten kunnen werken.

Leventdepevent
17-09-2012, 13:35
rondes van 2 minuten lijken mij veels te kort, maar ja wie ben ik he

Nosferatu187
17-09-2012, 15:04
neej, lijkt mij echt helemaal niets.. veels te kort, je doet langzamer startende vechters echt te kort met dit systeem..

precies dit ja

Facade
17-09-2012, 15:16
Je kan er mee experimenteren natuurlijk, maar mij lijkt het niks. Als 3x3 blijkbaar al te lang is voor een sportman, dan is het tijd om wat bij te trainen, niet om de partijen dan maar korter te maken.

Ook denk ik van je moet als sport natuurlijk serieus genomen worden. Het niveau vind ik af en toe al bedenkelijk, als je je regels daar ook nog op aan gaat passen kan het op lange termijn nog wel eens tegenvallen. Voor mijn gevoel worden de technische vechters wat meer buiten spel gezet en begint het dan steeds meer te lijken op ordinair beuken... Zelf zit ik daar in ieder geval niet op te wachten.

Het wekt een beetje de indruk dat de bedenkers uitgaan van een kijker die heel snel weer iets anders wil zien terwijl ik me afvraag of dat wel zo is. Er wordt voor m'n gevoel uitgegaan van een vrij 'domme' kijker die het alleen maar mooi vindt om twee kerels elkaar naar het puinpoeier te zien slaan.

FOCUS
17-09-2012, 15:33
ja
en als je al een aantal ronden achter staat op punten, is dat juist een motivatie om de laatste ronde alles te geven.
Dat maakt het juist zo mooi.
Neem ons dat niet af!

blackadder
17-09-2012, 16:16
Want wat voor nut heeft een 3e ronde dan nog?

appelsap
17-09-2012, 16:32
Ik stipte dit al aan direct na het interwview met die GM van Glory. Ik zou van d eheren van Glory wel eens weten wat precies de reden is om dit te doen. Waarom denken ze dat dit beter gaat werken. Is het idd voor het tv publiek en de reclame, of heeft men bijvoorbeeld ook bij de vechters gevraagd wat ze er van vinden.
Met deze regel hadden we geen laatste ronde gezien bij Chavez Jr.-Martinez, gene Triangle van Anderson op Chael en een heleboel ko's in de K-1 gemist......
Ik zie niet precies wat hier de reden voor zou zijn. Er zijn namelijk voldoende rust/reclame momenten lijkt me.

Vince
17-09-2012, 18:13
Dit is tog alleen voor de grand slam. Niet raar als je 4 partijen op 1 avond draait. Daarnaast is de kans dan kleiner dat een vechter helemaal aan puin is in de finale.

Als het alleen bij de toernooien is vind ik het niet heel erg.

e-type
17-09-2012, 18:27
Eerlijk gezegd denk ik dat ze juist wel met de vechters hebben overlegd. De gemiddelde leeftijd ligt bij de Final 16 inmiddels best wel hoog moet ik eerlijk zeggen en juist daarom denk ik dat de oudere vechters het wel eens zijn met deze nieuwe toernooi setup, zeker met max 4 partijen op een avond in het achterhoofd.

Het argument dat slow starters geen kans hebben, gaat denk ik niet op; die hadden ze met twee rondes achterstand toch al niet gehad in een 3-ronde-gevecht.

Nosferatu187
17-09-2012, 18:50
Eerlijk gezegd denk ik dat ze juist wel met de vechters hebben overlegd. De gemiddelde leeftijd ligt bij de Final 16 inmiddels best wel hoog moet ik eerlijk zeggen en juist daarom denk ik dat de oudere vechters het wel eens zijn met deze nieuwe toernooi setup, zeker met max 4 partijen op een avond in het achterhoofd.

Het argument dat slow starters geen kans hebben, gaat denk ik niet op; die hadden ze met twee rondes achterstand toch al niet gehad in een 3-ronde-gevecht.

Natuurlijk wel, een vechter kan achterlopen op punten maar in ronde 3 laatste minuut nog iemand KO slaan uit het niets.

blackadder
17-09-2012, 18:57
Dit is tog alleen voor de grand slam. Niet raar als je 4 partijen op 1 avond draait. Daarnaast is de kans dan kleiner dat een vechter helemaal aan puin is in de finale.

Als het alleen bij de toernooien is vind ik het niet heel erg.
Zit wat in.

Kemal
17-09-2012, 19:02
Ben erg benieuwd!

lukashenko
17-09-2012, 19:15
ja
en als je al een aantal ronden achter staat op punten, is dat juist een motivatie om de laatste ronde alles te geven.
Dat maakt het juist zo mooi.
Neem ons dat niet af!
2x
tis geen voetbal
de spanning van de ko omdat een vechter achterstaat en jaagt is te heerlijk
dont take it away
en 2 minuten rondjes
wat strax nog helmpjes en scheenbeschermers zeker
ik ben echt fan van 5x3 muay thai
3x3 vind ik zelf al korte kant behalfe in toernooi systeem dan is het perfect
ik denk er zo over 5x3 losse partyen 3x3 voor toernooien
als iemand dus 2 rondes alla condit weg rent 2x2 win je een party
daar vermoord je de sport mee
kijk een souwer die meestal 3 a 4 minuten nodig heb om te lezen
ik zeg dikke nono

Briant
17-09-2012, 19:46
Je kan ook gewoon hele gevechten scoren ipv per ronde. Net als vroeger bij Pride. Dan krijg je veel minder punt vechters. Je kan bijvoorbeeld de eerste twee ronden met een miniem verschil winnen en dan dik verliezen in de derde ronde. Als je de hele wedstrijd scoort als een geheel zou de laatste winnen. Dan krijg je dus hoe dan ook een vette partij.

Koike88
17-09-2012, 19:50
Weet niet wat ik hier van vind... De gevechten en toernooien bij de King's en Queen's cup en Toyota cup zijn ook 3x2... Die zijn echt niet saai te benoemen of niet technisch of wat dan ook.

Maar daar wordt met hoger niveau gevochten dan bij Glory (mijns inziens) en een andere stijl.

lukashenko
17-09-2012, 21:11
Dit is tog alleen voor de grand slam. Niet raar als je 4 partijen op 1 avond draait. Daarnaast is de kans dan kleiner dat een vechter helemaal aan puin is in de finale.

Als het alleen bij de toernooien is vind ik het niet heel erg.
zo is de 3x3 er ook ingeslopen
want dan krijg je het verhaal dat het weer heel andere wedstrijden zijn en ook dus voorbereidiings wedstrijden moeten op die manier gaan en dan is de sport naar de klote (vind ik )

Boran
17-09-2012, 23:32
Je kan ook gewoon hele gevechten scoren ipv per ronde. Net als vroeger bij Pride. Dan krijg je veel minder punt vechters. Je kan bijvoorbeeld de eerste twee ronden met een miniem verschil winnen en dan dik verliezen in de derde ronde. Als je de hele wedstrijd scoort als een geheel zou de laatste winnen. Dan krijg je dus hoe dan ook een vette partij.

Idd, dat is een mooi systeem. Zo wordt muay thai in Thailand ook gejureerd.

biggz
17-09-2012, 23:52
Volgens mij werkt Glory samen met Nover. Laatstgenoemde organisatie heeft namelijk ook 2 rondes van 2 minuten. Dit is dan uiteraard wel bij de nieuwelingen dan.

Bromios
18-09-2012, 08:47
Volgens mij is dit juist in het nadeel van de spectaculaire gevechten als ik er nog eens over nadenk.

Iedereen probeert zo fit mogelijk en zo blessurevrij in de finale te komen. Bij 3x3 loont het om in de eerste ronde een knockout te scoren. Win je 6 minuten tov je concurrent.
Nu is het handiger gewoon 2x2 in de achteruit te gaan en je puntjes te pakken.

SacredHeart
18-09-2012, 18:39
Volgens mij gaat (zoals Vince al eerder zei) het hier alleen om de grand slam. Wat in dat perspectief het niet vreemd maakt. Vroeger met K1 ging het om 3 gevechten op een avond en nu 4. Toen al raakten er regelmatig vechters geblesseerd waardoor ze of de volgende ronde niet konden vechten of zwaar gehavend aan het gevecht begonnen. Ook waren er regelmatig vechters compleet kapot / moe in de finale, wat het er niet spannender op maakte. En zullen ze door de tijdsdruk juist voor de KO gaan?

Ik schiet het in elk geval niet meteen af en ben wel benieuwd of dit het spannender en aantrekkelijker gaat maken.

Trouwens denk ik dat Briant zijn oplossing het het meest spectaculair en spannend maakt.