PDA

View Full Version : Jason Wilnis (Colloseum) vs Louis Tavares (Pasztjerik) @ Muaythai Mania 5



Richelieu
17-09-2012, 14:50
http://www.youtube.com/watch?v=TPiWXDp-lEA

Eindelijk zijn de beelden van 1 van de meest besproken partijen van het Muaythai Mania 5 evenement online verschenen. Ben benieuwd wat de bezoekers van Mixfight vinden van deze partij. De meningen waren behoorlijk verdeeld.

Who dares wins
17-09-2012, 15:29
Met alle respect voor Louis Tavares, maar Jason Wilnis vecht 3 rondes vooruit en heeft de zuivere treffers. In mijn ogen een terechte beslissing.

MMAFAN-1122
17-09-2012, 15:36
Top partij! In mijn ogen heeft Tavares meer punten gemaakt...

Baske
17-09-2012, 15:53
Ben het zelf wel eens met de beslissing. Eerste ronde redelijk gelijk. Tweede ronde geef ik volledig aan Jason. Hij staat in de vooruit, Louis lijkt moeite te hebben met de lowkicks (zie z'n tempo dalen), en hij maakt weinig combinaties. Laatste ronde komt Louis weliswaar hard terug, maar Jason laat dit niet over zich heen komen en komt met hetzelfde tempo terug.

Samenvattend: Erg gelijk met een klein voordeel voor Jason door de tweede ronde.

AvonBarksdale
17-09-2012, 16:39
blijf't zeggen luis tavares had die partij gewonnen scoorde meer punten en vocht compleet in de wfca regelement staat in verband van een close partij gaat de voordeel naar de meest complete vechter duidelijk luis tavares. Wilnis vecht wel is waar voor uit maar 't lijkt alsof tavares dat min of meer toe staat met z'n bewegelijke stijl, alleen wel een beetje slecht opgenomen zomaar inzoemen zwefende beeld enz. of ligt 't aan mij?

The Colosseum
17-09-2012, 17:14
De partij was afgesproken op K-1 regels. Hier kijkt men naar de meest aanvallende vechter en naar de treffers met de meeste impact. Alle jury-leden hadden Jason terecht op winst staan.

AvonBarksdale
17-09-2012, 17:33
De partij was afgesproken op K-1 regels. Hier kijkt men naar de meest aanvallende vechter en naar de treffers met de meeste impact. Alle jury-leden hadden Jason terecht op winst staan.


naar voren lopen, betekent nog niet aanvallen pik overigs waren veel treffers van je kameraad mis, in 't boksen heb je term die men gebruikt affective aggression waar de juryleden op let ook in 't K-1. ik zag van de week een partij sergio martinez tegen chavez jr. Die chavez jr liep 12 rondes voor uit, maar werd weggetikt door martinez. dus volgens jou moet voortaan aanvallen als een gek met impact volle stoten pff maakt niet uit als je een paar mist je wint toch wel :wacko:. maarja deze discussie is makkelijk te verkomen als er een remach zou leuk zijn ook voor 't plubliek, want 't was een toppartij

lukashenko
17-09-2012, 17:55
waar zijn de rest van de partyen te zien van dit gala?

The Colosseum
17-09-2012, 18:01
naar voren lopen, betekent nog niet aanvallen pik overigs waren veel treffers van je kameraad mis, in 't boksen heb je term die men gebruikt affective aggression waar de juryleden op let ook in 't K-1. ik zag van de week een partij sergio martinez tegen chavez jr. Die chavez jr liep 12 rondes voor uit, maar werd weggetikt door martinez. dus volgens jou moet voortaan aanvallen als een gek met impact volle stoten pff maakt niet uit als je een paar mist je wint toch wel :wacko:. maarja deze discussie is makkelijk te verkomen als er een remach zou leuk zijn ook voor 't plubliek, want 't was een toppartij

Dan is het toch vreemd dat alle jury-leden Jason als winnaar uitroepen. Rematch is prima! Maar dan dit keer op het gewicht van Jason van 85 KG ipv 93 KG van Tavares?! ( want dat was het gewichtsverschil, maar dat terzijde )

lukashenko
17-09-2012, 18:08
ik vind dat jason terecht gewonnen heeft
al was het wel een spannende pot
leren accepteren is nou eenmaal een deel van de sport

Kemal
17-09-2012, 18:17
Mooie pot!

Sloper
17-09-2012, 20:22
Zuivere treffers? Ik weet niet door welke bril je kijkt, maar ga snel je glazen schoonmaken en je mond spoelen. Clown!

Bijna alle hoeken vlogen de lucht in en Wilnis werd ook steeds wanhopiger met dat gemaai. Jij weet totaal niet waar je over praat. Gedraag je.


Met alle respect voor Louis Tavares, maar Jason Wilnis vecht 3 rondes vooruit en heeft de zuivere treffers. In mijn ogen een terechte beslissing.

Sloper
17-09-2012, 20:31
Kan jij me vertellen wat voor acties je vechter z'n impact heeft gehad? Laten we eerlijk zijn als echte vechters onder elkaar. 1 ronde Tavares met nipt voordeel. 2e ronde Tavares overduidelijk waar je zag dat Jason gered werd door de bel terwijl hij een volle knie kopte en 3e zou je aan Jason kunnen geven daar waar Tavares opgebrand was. Kijk naar zn gezicht bij de uitslag... Die jongen was al met z'n gedachte bij de kleedkamer om te gaan douchen, want op winst rekende hij totaal niet.

Van de N tot de B heeft hij nooit een fatsoenlijke tegenstanders gehad die hem aan konDEN doordat hij harde stoten heeft en ze bleven allemaal staan om geslagen te worden. Tavares zn partijen staan niet op internet, maar wie 'm vaker heeft zien vechten weet dat hij nooit met een hoek of een rechtste directe geraakt gaat worden....Hij timed het uitstappen perfect! Ik begrijp dat je voor je eigen vechter opkomt, maar wees reeel en geef een verkeerde beslissing toe.

Rematch op -85? Jason zei in het filmpje vooraf dat hj bekend is met het gewicht en het aankan. Of ben ik tegenwoordig doofstom? Mooie truc om onder een rematch uit te komen, want de andere partij gaat toch zeker geen 8 kilo naar beneden.. Kansloos aanbod dus.

Verhoog je bod en laat de 2 hun gage bij elkaar leggen, kies een neutrale bond en ga op MT regels knokken. Winner takes all.


De partij was afgesproken op K-1 regels. Hier kijkt men naar de meest aanvallende vechter en naar de treffers met de meeste impact. Alle jury-leden hadden Jason terecht op winst staan.

de Stiep
17-09-2012, 20:59
Mooie pot inderdaad. Beetje vreemde cameravoering. Nieuwe bril Harmen ?

Richelieu
17-09-2012, 21:31
waar zijn de rest van de partyen te zien van dit gala?

Er zullen nog wel meer video's komen Danny. De hoofdpartij van de avond was al geupload, maar onder andere de partij van Hafid el Boustati is ook een zeer mooie, dus hopelijk volgen andere partijen t.z.t.


Ben het zelf wel eens met de beslissing. Eerste ronde redelijk gelijk. Tweede ronde geef ik volledig aan Jason. Hij staat in de vooruit, Louis lijkt moeite te hebben met de lowkicks (zie z'n tempo dalen), en hij maakt weinig combinaties. Laatste ronde komt Louis weliswaar hard terug, maar Jason laat dit niet over zich heen komen en komt met hetzelfde tempo terug.

Samenvattend: Erg gelijk met een klein voordeel voor Jason door de tweede ronde.

x2, kan deze partij ook niet anders verwoorden. Een soortgelijk beeld was al eerder geschetst, maar volgens er zullen altijd personen zijn die beweren dat mensen met gekleurde brillen een partij bekijken en niet objectief zijn. Zal niet anders worden zolang het een jurysport is.

NO GUTS NO GLORY
17-09-2012, 21:47
He Stiep,

Be je er trouwens dit jaar weer bij? Bel me eventjes..... Je VIP stoel staat weer klaar!!

NO GUTS NO GLORY
17-09-2012, 21:50
Mooie pot inderdaad. Beetje vreemde cameravoering. Nieuwe bril Harmen ?


Volgens mij moet er zeker een rematch komen!!

En volgen mij is NO GUTS NO GLORY 6 op zaterdag 3 november in Hellevoetsluis daar een ideaal podium voor of niet STIEP???

Colloseum & Pasztjerik, denk er over na. Kom maar met een voorstel en ik regel het platform voor deze rematch. Gewichtsklasse tot 89,5 kilo??? 3x 3 minuten K-1 regels of full muay thai met ellebogen?

Ik hoor het graag....

La
17-09-2012, 22:04
over de beelden, Youtube heeft er een bewerking er op losgelaten, youtube zoomt automatisch in, en haalt helaas ook de kwaliteit omlaag. De andere partijen komen per dag online.

de Stiep
17-09-2012, 22:30
Volgens mij moet er zeker een rematch komen!!

En volgen mij is NO GUTS NO GLORY 6 op zaterdag 3 november in Hellevoetsluis daar een ideaal podium voor of niet STIEP???

Colloseum & Pasztjerik, denk er over na. Kom maar met een voorstel en ik regel het platform voor deze rematch. Gewichtsklasse tot 89,5 kilo??? 3x 3 minuten K-1 regels of full muay thai met ellebogen?

Ik hoor het graag....

Zou echt helemaal te gek zijn man ! En natuurlijk ben ik van de partij !

LeeMurray
17-09-2012, 23:15
In tegenstelling tot de meesten geef ik hem toch aan Tavares. 1e ronde was duidelijk voor Tavares IMO. 2e ronde geef ik ook aan Tavares, ondanks dat je zag dat ie vermoeid begon te raken. 3e ronde licht voor Wilnis. Wilnis zette gedurende de hele partij dan wel druk naar voren, maar Tavares liet Wilnis vaak missen terwijl hij z'n puntjes tikte. Hij nam ook veel acties over en veel van de acties van WIlnis waren (half) op de dekking van Tavares of mis. Ik vond Tavares trouwens ook completer vechten.

Ff wat anders... Waarom wordt er zo agressief gepost door sommige leden? Je kunt het toch met elkaar oneens zijn zonder dat je begint te schelden. Grow up...

R.D.N
17-09-2012, 23:18
Mooie partij zeker weten,ze hadden extra ronde moeten doen in mijn ogen.

Rverm
17-09-2012, 23:56
Kan jij me vertellen wat voor acties je vechter z'n impact heeft gehad? Laten we eerlijk zijn als echte vechters onder elkaar. 1 ronde Tavares met nipt voordeel. 2e ronde Tavares overduidelijk waar je zag dat Jason gered werd door de bel terwijl hij een volle knie kopte en 3e zou je aan Jason kunnen geven daar waar Tavares opgebrand was. Kijk naar zn gezicht bij de uitslag... Die jongen was al met z'n gedachte bij de kleedkamer om te gaan douchen, want op winst rekende hij totaal niet.

Van de N tot de B heeft hij nooit een fatsoenlijke tegenstanders gehad die hem aan konDEN doordat hij harde stoten heeft en ze bleven allemaal staan om geslagen te worden. Tavares zn partijen staan niet op internet, maar wie 'm vaker heeft zien vechten weet dat hij nooit met een hoek of een rechtste directe geraakt gaat worden....Hij timed het uitstappen perfect! Ik begrijp dat je voor je eigen vechter opkomt, maar wees reeel en geef een verkeerde beslissing toe.

Rematch op -85? Jason zei in het filmpje vooraf dat hj bekend is met het gewicht en het aankan. Of ben ik tegenwoordig doofstom? Mooie truc om onder een rematch uit te komen, want de andere partij gaat toch zeker geen 8 kilo naar beneden.. Kansloos aanbod dus.

Verhoog je bod en laat de 2 hun gage bij elkaar leggen, kies een neutrale bond en ga op MT regels knokken. Winner takes all.

Jason imo terecht gewonnen. Toon je respect voor een vechter en al helemaal als hij 8 kg boven zijn gewicht een partij aanneemt. Dan toon je aan dat je ballen hebt. Hiervoor nooit fatsoenlijke tegenstanders? Kijk zijn startlijst na, kijk voor welke organisaties hij vecht... Niet meer zo'n grote mond hebben, terug naar je vriendje/trainingsmaatje Louis Tavares en vertel hem voor volgende keer dat hij zijn lengte voordeel wat meer probeert uit te buiten...

Peacey
18-09-2012, 04:12
Wat R.D.N. zeg, een extra ronde was op zijn plaats geweest.
Is eigenlijk best een lastige partij om te jureren, daarom vind ik t wel vreemd dat alle 3 de juryleden de winst aan Jason gaven.

Aan de andere klant, met zo`n kapsel verdien je bij voorbaat al een punt aftrek.

Sloper
18-09-2012, 11:06
Een partij met 8 kilo verschil neem je zelf met je volle verstand aan. Dus dat verdient geen 'extraatje'. De uitkomst is tweeledig, je kan ballen hebben of je bent dom.

Noem mij z'n tegenstanders eens op, dan gaan we samen oordelen of dit echte testen waren. Oh ja, Hak was wel een mooie test ;-)

Wellicht had hij met zn lengte meer kunnen doen, maar zeg eerlijk: Jason zn arm zwaaide een paar keer toch wel zowat uit de kom met die kansloze maaien? Ik zag 1 persoon zwaar gehavend uit de strijd komen en dat was niet Tavares.... Als je de naam Luis niet kan spellen stel ik voor dat je van je toetsenbord afblijft en Wilnis gaat vertellen dat hij compleet moet leren vechten. Het is geen bokspartij, je mag zelfs trappen en knieen..


Jason imo terecht gewonnen. Toon je respect voor een vechter en al helemaal als hij 8 kg boven zijn gewicht een partij aanneemt. Dan toon je aan dat je ballen hebt. Hiervoor nooit fatsoenlijke tegenstanders? Kijk zijn startlijst na, kijk voor welke organisaties hij vecht... Niet meer zo'n grote mond hebben, terug naar je vriendje/trainingsmaatje Louis Tavares en vertel hem voor volgende keer dat hij zijn lengte voordeel wat meer probeert uit te buiten...

Rverm
18-09-2012, 12:06
Een partij met 8 kilo verschil neem je zelf met je volle verstand aan. Dus dat verdient geen 'extraatje'. De uitkomst is tweeledig, je kan ballen hebben of je bent dom.

Noem mij z'n tegenstanders eens op, dan gaan we samen oordelen of dit echte testen waren. Oh ja, Hak was wel een mooie test ;-)

Wellicht had hij met zn lengte meer kunnen doen, maar zeg eerlijk: Jason zn arm zwaaide een paar keer toch wel zowat uit de kom met die kansloze maaien? Ik zag 1 persoon zwaar gehavend uit de strijd komen en dat was niet Tavares.... Als je de naam Luis niet kan spellen stel ik voor dat je van je toetsenbord afblijft en Wilnis gaat vertellen dat hij compleet moet leren vechten. Het is geen bokspartij, je mag zelfs trappen en knieen..

Bekijk de topictitel, daar staat Louis dus dat neem ik over. Moet je nagaan hoe bekend jouw vechter is als iedereen zijn naam verkeerd schrijft... Door nu iemand te hypen wordt ie geen betere vechter van. Het is een goede knokker, maar accepteer je verlies. Als je goed en objectief naar de partij kijkt zie je dat Jason vooruit vecht en LUIS wordt langzamer door o.a. de lowkicks. Die hebben dus wel degelijk impact.

Idd, een partij neem je met je volle verstand aan. Als je gewichtverschil accepteert moet je daar idd niet over zeuren, het toont alleen wel aan dat je lef hebt en graag wilt knokken. Als de zwaardere van de twee het dan niet af kan maken en het verschil niet duidelijk kan maken kan je dat zien als een tekortkoming, maar laten we het erop houden dat Jason moeilijk te bevechten is. Als Jason zijn armen bijna uit de kom vlogen, is het dan stiekem echt geen tekortkoming van je vriend Luis dat hij daar keer op keer geen ruimte zag om met een stoot tussen te komen?

Jason heeft een contract bij BlackLabel getekend, vocht op Its Showtime gala's. Of wil je nu beweren dat zij der geen verstand van hebben? Hoe gehavend was Jason als hij 2 weken later een partij aanneemt tegen Hak? Hak is wereldtop op -85 kg. Als je daar tegen vecht, 2 weken nadat je tegen ene Luis gestaan hebt en in de ogen van een groupie zwaar gehavend uitgekomen bent, dan toon je wederom aan dat je ballen hebt. Als je 3 rondes blijft staan en tegenstand bied tegen Hak, nadat ie in jouw ogen "gesloopt" is door Luis, dan laat je zien dat je wat kan.

Jason is nog jong, heeft nog veel te leren maar kan er zeker komen. Toon je respect, accepteer je verlies... Wie weet komen ze elkaar nog een keer tegen en dan is het weer een partij op zich...

Geen woorden, maar daden... of geldt dat bij jullie Rotterdamse sportschool niet?

R.D.N
18-09-2012, 12:40
Wat R.D.N. zeg, een extra ronde was op zijn plaats geweest.
Is eigenlijk best een lastige partij om te jureren, daarom vind ik t wel vreemd dat alle 3 de juryleden de winst aan Jason gaven.

Aan de andere klant, met zo`n kapsel verdien je bij voorbaat al een punt aftrek.

Whahahahahah ze hebben er wel werk van gemaakt,maar je heb gelijk.

DonLino007
18-09-2012, 19:34
Als liefhebber heb ik een mooie pot in deze film gezien. Echter heb ik niemand zwaar gehavend de ring zien verlaten of komt dat als de film is afgelopen? Het is vermakelijk voor mij om te lezen dat mensen hun mening als waarheid en de enige waarheid zien.
Wat ik heb gezien is dat Jason als sterkere vechter niet zwaar gehavend de ring heeft verlaten en Luis Suarez ik bedoel Tavarez ook niet. Een woordgrap op zijn tijd mag wel toch? Is niks persoonlijks dus niet stoppen met kickboksen Luis*.
Ik wil er graag aan toevoegen dat het verkeerd spellen van de naam van een vechter niet zijn kwaliteiten bepaald. Regelmatig heb ik Wilness voorbij zien komen ik weet ook niet wat ik dan als simpele liefhebber moet schrijven zonder vechters persoonlijk te beledigen (en deze grap is voor de onoplettende lezer voor Sloper bedoeld:-) Beide vechters hebben een mooie pot neergezet anders spenderen ik en andere liefhebbers van deze sport geen tijd om de pot op deze site van commentaar te voorzien en Mixfight draaiende te houden :-)
Daarnaast voel ik mij vrij om Luis geheel gratis en voor niets van een goede wijsheid te voorzien, omdat het ook een medeburger van mij is. Als je het niet eens bent met de beslissing, wat ik mij goed voor kan stellen omdat je hard getraind hebt voor een partij ga ik vanuit, is dat geen reden de ring te verlaten zonder te groeten. Dat is in mijn ogen een belediging naar je concullega in deze sport en medemensen die dit gala neer hebben gezet, de trainers die de vechters faciliteren en je eigen crew
denk ik. Emoties horen bij het leven en zeker bij een vechter. In het vervolg kan je ook je tegenstander feliciteren en zeggen dat je graag een rematch wil om het voor eens en altijd op een ander moment in de RING uit te vechten. Neem je negatieve woede dus mee en kanaliseer het in bijvoorbeeld nog beter trainen dan je waarschijnlijk al doet. Nogmaals dit is een tip, ik acht mijjzelf geen wijsneus of een betweter maar ik denk dat het je als mens en als vechter zal sieren en dat je er meer respect mee oogst.

Ook wil ik ook aan Sloper graag meegeven dat het beledigen van een talentvolle vechter op basis van een beslissing die in jouw ogen niet terecht is niet echt met de feiten te maken hebben. Als iemand zijn leven wijt aan een vechtsport om ons en ook jou als concullega te voorzien van wedstrijden acht ik het irrationeel door te stellen dat Jason geen fatsoenlijke tegenstanders gehad zou hebben. Dit is weer een belediging op basis van een gevoel naar aanleiding van een beslissing richting Jason en zijn 'geen fatsoenlijke tegenstanders'. Chill, relax and be happy. Ik ken je niet Sloper maar als jij iets van management van Luis verzorgt ga een dialoog aan met die van Jason en fix een rematch. Jij blij, vechters blij (die staan er wel voor open denk ik), en ik en mijn medeliefhebbers nog blijer.

Tot zover mijn sporadische comment. Als iemand feedback heeft of andere feitelijke op- en aanmerkingen op mijn comment hoor ik het graag.

Godspeed!

Ik kan mij goed vinden in de toelichting van de mening van Rverm van 12:06.

DonLino007
18-09-2012, 19:52
Ff wat anders... Waarom wordt er zo agressief gepost door sommige leden? Je kunt het toch met elkaar oneens zijn zonder dat je begint te schelden. Grow up...

x2

NO GUTS NO GLORY
19-09-2012, 14:16
Volgens mij moet er zeker een rematch komen!!

En volgen mij is NO GUTS NO GLORY 6 op zaterdag 3 november in Hellevoetsluis daar een ideaal podium voor of niet STIEP???

Colloseum & Pasztjerik, denk er over na. Kom maar met een voorstel en ik regel het platform voor deze rematch. Gewichtsklasse tot 89,5 kilo??? 3x 3 minuten K-1 regels of full muay thai met ellebogen?

Ik hoor het graag....


Geachte heren Tavares en Wilnis,

Gezien alle reacties hier op deze topic bied ik jullie de gelegenheid critici voor eens en altijd de mond te snoeren door een rematch. Bovenstaande uitnodiging geldt nog steeds, dus ik hoop graag wat van jullie te horen.

Mvg,

Organisatie No Guts No Glory

donalexandro
19-09-2012, 15:15
Ik ga nu even contact opnemen met Wilnis

payap
19-09-2012, 16:34
Deze partij is weer een voorbeeld dat het jammer is dat er zo veel 3 x 3 wordt gevochten. Als de partij 5 x 3 was geweest had men nog twee ronden gehad om duidelijker een voorsprong te pakken en te laten zien wie de langste adem heeft.

Niet voor niets wordt in het fmt op 5 x 3 ook bij een puntenuitslag sterk gekeken welke vechter de partij het sterkste eindigt.

NO GUTS NO GLORY
20-09-2012, 14:35
Ik ga nu even contact opnemen met Wilnis


En Donalexandro???? Wil hij het eens en voor altijd rechtzetten via een rematch tegen tavares???

Er is nog plek, dus.........

appelsap
20-09-2012, 19:55
En Donalexandro???? Wil hij het eens en voor altijd rechtzetten via een rematch tegen tavares???

Er is nog plek, dus.........

Ik neem aan dat je nummers van beide vechters/scholen hebt. Is misschien wat efficienter dan hier de hele tijd om aandacht te vragen.

La
20-09-2012, 20:23
89,5 is niet haalbaar voor Tavares, hij heeft hard getraint om naar zijn gewicht zoals afgesproken tegen deze partij te voldoen, miscchien treffen ze elkaar later eens als beiden heren wat verder zijn en beiden een gelijk eerlijk gewicht hebben.