PDA

View Full Version : exclusieve contracten



Bromios
21-09-2012, 13:59
Ik weet niet hoe jullie er over denken maar ik vind het wel jammer dat al die vechters tegenwoordig exclusieve contracten hebben.

Ik snap de organisaties wel want je wilt niet dat ze een blessure krijgen bij een ander, maar je kunt pak hem beet 10 jaar vechten en een beetje UFC fighter staat met heel veel mazzel 2x per jaar in de ring. En ze blijven maar vechters contracteren.

Glory gaat nu voor het eerst in oktober aan de gang, maar verder zie ik nog geen data. En daar zie je ook elke week een persbericht van voorbij komen dat er weer vechters op de startlijst komen. Uit oogpunt van de atleten wel handig. 2 x per jaar voor veel geld is leuker dan 20x voor weinig, maar ik vind het als fan wel jammer.

Facade
21-09-2012, 14:09
Eens, wat betreft K-1 vind ik het talent te schaars om zo te werken. Mijn interesse in K-1/kickboksen is al een tijdje een stuk minder en met de nieuwe toernooien die eraan komen, begint het vuurtje bij mij nog niet echt te branden.

blackadder
21-09-2012, 14:14
Zo exclusief zijn die contracten nou ook weer niet. Londt, Catinas en nog wat anderen komen ja eigenlijk bij Superkombat weg. En SK zou ze dus denk ik niet bij de K1 laten vechten als dat excusief was. UFC...ach ja. Who cares? Dat werd altijd verdedigd door iedereen omdat blablabla...*snorefuckDanaZzzzzzz...*

FOCUS
21-09-2012, 14:28
wat vinden de vechters er zelf van?

Asura
21-09-2012, 14:43
Ik ben er zeker tegen, er zijn zo weinig matchups geweest dit jaar, en dat komt alleen maar door al de organisaties die talent willen vasthouden.

Bromios
21-09-2012, 21:10
Ik vraag me af hoe dat werkt bij bijv UFC. Krijg je alleen geld als je vecht ? Of ook een basissalaris ?

Asura
21-09-2012, 21:48
Ik vraag me af hoe dat werkt bij bijv UFC. Krijg je alleen geld als je vecht ? Of ook een basissalaris ?

Alleen als je vecht

Bromios
21-09-2012, 21:53
Alleen als je vecht

Dat is dan mooi kut als je in de undercard zit en 2 wedstrijden per jaar hebt.

Strange Cutbean
22-09-2012, 01:03
Als je bij de UFC zit kun je ook 3 of (soms misschien wel) 4 x per jaar vechten. Als je niet te veel blesures oploopt. Loop je wel blesures op dan kun je ook niet elders vechten. Ben je geblesseerd dan geef je dat door en ben je klaar om weer te vechten dan geef je dat weer door en dan kijkt de matchmaking waar ze je kunnen plaatsen. En als je op de undercard zit moet je 'gewoon' zorgen dat je op de maincard komt. Door te winnen en atractief te vechten. Lukt dat niet dan wordt je vanzelf gecut en vecht je voor kleinere lokale organisaties op de maincard voor net zoveel geld als voor de UFC op de undercard. En daar wil iedereen tegen je knokken omdat als ze van jou winnen ze misschien wel door de UFC worden gevraagd. Eigenlijk heel dynamisch.

rollermanskunk
22-09-2012, 02:07
Wel eens gelezen dat meer dan de helft van de UFC- en Strikeforce fighters niet rond kunnen komen van hun gages en een baan er naast hebben. Van die andere helft is er maar een klein gedeelte die echt een dikke boterham verdient (ca. 30 vechters) de rest vecht na aftrek van alle kosten voor een doorsnee salaris waar ze net van rond kunnen komen. De UFC is met die exclusieve contracten een veredelde slavendrijver aan het worden waar echter tov de andere MMA organisaties wel nog steeds het beste wordt betaald. Er zijn ca 350 UFC-fighters en ca 80 Strikeforce fighters. In 2012 worden er ongeveer 30 UFC events georganiseerd waarbij er gemiddeld 10 partijen worden gevochten. Normaal gesproken zou een gemiddelde UFC-fighter 2 keer per jaar moeten kunnen vechten. Ik vind het vanuit een zakelijk oogpunt te begrijpen dat UFC op deze manier werkt maar voor de vechters is het een ander verhaal (het wordt tijd dat ze met een vakbond komen)

Strange Cutbean
22-09-2012, 07:47
Het is zeker voor beginnende vechters geen vetpot. Die jongens moeten er heel vaak echt bij blijven werken en hun gage verdelen over de tijd die ze inschatten nodig te hebben om te herstellen en weer te kunnen vechten. Gelukkig voor hen is sponsormarkt wel groter en zijn die bedragen dan ook beter dan in b.v. N.L. Al met al komt het mij voor dat de gages aan onderkant best wel een stukje omhoog komen. Mij lijkt dat de UFC toch ook gebaat is met tevreden vechters die geen rare toeren hoeven uit te halen om brood op de tafel te krijgen.

BvdB
22-09-2012, 11:53
Dat is dan mooi kut als je in de undercard zit en 2 wedstrijden per jaar hebt.

Waarom denk je dat die vechters op de undercard zo boos waren op Jones? Veel geld in een training kamp gestoken en dan wordt de boel gecanceld en moet je maar weer hopen dat je wordt uitgenodigd. Kijk naar een Evan Dunham, eerst op de main en nu op de under was ie ook niet echt blij mee.

Ko2j
22-09-2012, 14:29
Ik weet niet hoe jullie er over denken maar ik vind het wel jammer dat al die vechters tegenwoordig exclusieve contracten hebben.

Ik snap de organisaties wel want je wilt niet dat ze een blessure krijgen bij een ander, maar je kunt pak hem beet 10 jaar vechten en een beetje UFC fighter staat met heel veel mazzel 2x per jaar in de ring. En ze blijven maar vechters contracteren.

Glory gaat nu voor het eerst in oktober aan de gang, maar verder zie ik nog geen data. En daar zie je ook elke week een persbericht van voorbij komen dat er weer vechters op de startlijst komen. Uit oogpunt van de atleten wel handig. 2 x per jaar voor veel geld is leuker dan 20x voor weinig, maar ik vind het als fan wel jammer.
Op zich is het ook wel logisch. De UFC, Glory etc. steken geld in het promoten van vechters (logischerwijs zijn dat wel de toppers, maar goed). Als jij grof geld uitgeeft aan een enorme poster op Times Square met een foto van Brock Lesnar bijvoorbeeld, wil je niet dat hij een maand later ook ergens anders in de ring staat.
In vrijwel alle sporten zijn er exclusieve contracten. Als je dat niet hebt dan krijg je over het algemeen ook weer minder geld en dat willen de sporters ook weer niet.

FOCUS
22-09-2012, 19:02
exclusieve contracten zijn alleen te verdedigen als die contracten inhouden dat je het hele jaar zeker bent van salaris...
of je vecht of niet
dan zal de organisatie meteen wat harder zijn best doen om alle vechters van partijen te voorzien

moet je je voorstellen dat een voetballer geen geld krijgt, als hij reserve is....

Bromios
23-09-2012, 11:09
Ik denk dat je als vechter de kans moet krijgen je te blijven bewijzen. UFC heeft inderdaad 30 x per jaar een gala. Dat moet als ze door willen gaan naar elke week. Anders komend ie jongens niet aan vechten toe.

Schijnbaar kan het gewoon want er is geen organisatie die aanhaakt en het ook kan dus voorlopig gebeurt er niks. Topvechters hoeven niet bij te klussen bij een andere organisatie, en undercards hebben niet de power om dat te doen want dan worden ze gecut. Jammer wel. De meesten kunnen best 4x per jaar in de kooi staan.