PDA

View Full Version : Poster Old Skool Kickboxing 27 okt Almelo - vechters gezocht



Dragon Tail
01-10-2012, 16:54
http://i50.tinypic.com/dy4tj6.jpg

De partij van de dag zal zijn:
AUGIN MASOUD van de organiserende Scorpio Gym uit Almelo tegen ÖMER DIPI uitkomende voor K1 Aerts Dojo uit Enschede. Een echte Twentse derby tussen twee jonge talenten in de C-klasse.

Voor de kickbokswedstrijden op 27 oktober in Almelo zoeken we nog vechters in de Jeugd, N- en C-klasse.
Elke deelnemer ontvangt van onze sponsor Ichiban MAE een gratis kickboksbroekje en flesje sportdrank.

Voor onderstaande vechters zoeken we zeker nog tegenstanders:

N-klasse
JUSTIN WASCH Scorpio Gym 85,00kg 20jr 0-0-0
Jan Bos Mejirogym Drenthe 72,00kg 16jr 4-1-0
Guland Momand KB Steenwijk 72,50 17 jr 0-0-0

Jeugd
Petros Manoukian WMB Almelo 78,00kg 25-11-1997 0-0-0
JAN SULAYMAN Scorpio Gym 72/73kg 15jr 0-0-0
MALIK KYSHO Scorpio Gym 72,80kg 14jr 13-7-2
DAMIAN ALBERTUS Scorpio Gym 63,50kg 15jr 0-0-0
Joey Mézières Mézières Gym 57,00kg 15jr 0-3-0
Melvin Dijkman Mézières Gym 54,00kg 15jr 0-0-1
Kim (dame) Garuda Gym 49,50kg 14jr 18 (1jr niet gevochten)
PATRICK EGBERTS Scorpio Gym 41,90kg 12jr 0-1-0

Vechters kunnen worden aangemeld via mail: [email protected]

Ervani
01-10-2012, 23:04
Ik ben al geen voorstander van jeugd-partijen maar als men al kids van pakweg 10-12 jaar op de poster zet dan haak ik geheel af.

Sadix
01-10-2012, 23:32
Ik ben al geen voorstander van jeugd-partijen maar als men al kids van pakweg 10-12 jaar op de poster zet dan haak ik geheel af.

Want?

Ellen
02-10-2012, 14:03
Ja die snap ik ook niet helemaal....JUIST die kinderen vinden het leuk om eens aandacht te krijgen.

de Stiep
02-10-2012, 20:18
Ja die snap ik ook niet helemaal....JUIST die kinderen vinden het leuk om eens aandacht te krijgen.

Precies! De jeugd heeft de toekomst. Ik ben er wel een voorstander van. Heb het nog niet meegemaakt dat ik gevechten zag waarvan ik dacht dat de jongeren in een situatie waren geplaatst waar zij iets met tegenzin deden of dat het iets anders was dan een sportief treffen. Zie scheidsen (van alle bonden) altijd scherp kijken of het niet over de grens gaat. Spreek jongelui vaak voor en na een gevecht en , los van de teleurstelling na een verlies, heb ik alleen enthousiaste reacties gehoord.

Ervani
02-10-2012, 21:45
Postertje, eigen opkomst muziekje etc... back to basic. Kids laat te proeven aan een partij tijdens een vriendschappelijk onderonsje met een andere sportschool en dan binnen de besloten kring van een van de sportscholen. Ze niet meteen neerzetten als zijn de big boys. Zo'n klein ventje met een kampioensgordel het gaat mij te ver.

Dragon Tail
02-10-2012, 22:42
Postertje, eigen opkomst muziekje etc... back to basic. Kids laat te proeven aan een partij tijdens een vriendschappelijk onderonsje met een andere sportschool en dan binnen de besloten kring van een van de sportscholen. Ze niet meteen neerzetten als zijn de big boys. Zo'n klein ventje met een kampioensgordel het gaat mij te ver.

Ik vond het gewoon leuk om die jongens op de poster te zetten. Slechts ter illustratie in de sfeer van de poster, dus niet vanwege deelname. Andere fotogenieke personen hadden er dus ook op gekund.
Deze kickbokswedstrijden zijn juist basic... de subtitel is dan ook 'Just the Fights'. Dus gewoon knokken, douchen en naar huis (wat nou opkomstmuziek bij kids? Doe effe normaal.).
En die kampioensgordel heeft die kleine jongen gewonnen tijdens een evenement. Ze hadden ook een medaille kunnen geven. Hij is trouwens nog ongeslagen en mag heus wel een keer een pak op z'n donder krijgen.
Die grote jongen heeft die gordels ook gewonnen tijdens een evenement, maar iedereen mag hem uitdagen hoor: 15 jaar, 72 kg. Hij doet het graag. Vraag Nordin van Roosmalen maar es.

Als je bovenstaande terugleest, dan ben ik het dus gedeeltelijk met je eens. ;-)

Bromios
02-10-2012, 23:27
en als de burgemeester meeleest hebben we weer een stad minder om te kickboxen.
Briljante marketing weer, kinderen op de poster.

En dan reageren met: hij mag best wel eens een pak op zijn donder krijgen. :fp:

Ellen
03-10-2012, 01:02
Sorry Bromius maar ben t niet met je eens. Er staat praktisch elke week kids op de poster, en dat vinden ze geweldig. Burgemeesters moeten ook zien dat JUIST de jeugd de toekomst is, en dat ze beter kunnen trainen dat dat ze lopen te klooien op straat. Dus vind t onzin dat je zegt 'als de burgemeester meeleest.......'. Maar goed ieder zijn mening.

Ik wens Scorpio Gym succes met het evenement!

Ervani
03-10-2012, 01:10
Afgezien van mijn persoonlijke mening over jeugd partijen (ben daar niet voor) heeft het inderdaad ook te maken met het signaal dat naar de buitenwereld wordt afgegeven. Ik twijfel niet aan de goede bedoelingen van de organisatie en de deelnemer(tjes) maar als 'buitenstaanders' eem dergelijke poster zien dan kan je wachten op heftige reacties of in iedergeval op onbegrip. Het feit dat er geen geschikte personen beschikbaar waren om op de poster weer te geven kan ondervangen worden door er een abstracte poster van te maken.

Of nog beter maak de poster minder 'echt' maak er dan een vrolijke of op zijn minst vriendelijk ogende poster van waarmee je heel duidelijk maakt wat de intentie van het evenement is. Ik zie dan veel liever een kind dat met een lach op het gezicht plezier heeft met zijn of haar sport. Ik zie nu een jong broekie die op een poster staat alsof hij een A-klasse vechter is met een hele serie wereld titels.

Ook aan het jongetje zelf is het een verkeerd signaal, je moet als jongeling wel heel sterk in de schoenen staan om je nu niet de bink van de buurt, de school of wat dan ook te voelen. Wat denken de kids die bij de betreffende 'belhamel' in de klas zitten? Oeh uitkijken want Pietje ramt ons zo in elkaar want hij is kickboxer.

En dan mij mening over jeugd partijen, dit kan naar mijn mening echt alleen als het binnen een veilige omgeving van een sportschool plaats vindt. En dan nog heb ik helaas gala's meegemaakt waarbij het publiek ook tijdens jeugd partijen loopt te schreeuwen alsof daar Badr en Bonjanski in de ring staan. Vooral de ouders die zich flink laten gaan, en met een beetje pech het eerder aangehaalde opkomst muziekje. Ik vind sowieso dat je het als vechter moet verdienen om op te komen met je eigen muziekje en de bijbehorende poespas. Ga eerst tot de B-klasse eens gewoon ruiken aan de sport en gedraag je bescheiden.

En als je schrijft dat de betreffende belhamel wel eens een pak op zijn donder mag krijgen dan proef ik hier iets uit dat neigt naar te veel zelfvertrouwen bij het betreffende jochie. Het is dan aan de trainer om daar tijdens de lessen mee aan de slag te gaan.

blade
03-10-2012, 08:26
Afgezien van mijn persoonlijke mening over jeugd partijen (ben daar niet voor) heeft het inderdaad ook te maken met het signaal dat naar de buitenwereld wordt afgegeven. Ik twijfel niet aan de goede bedoelingen van de organisatie en de deelnemer(tjes) maar als 'buitenstaanders' eem dergelijke poster zien dan kan je wachten op heftige reacties of in iedergeval op onbegrip. Het feit dat er geen geschikte personen beschikbaar waren om op de poster weer te geven kan ondervangen worden door er een abstracte poster van te maken.

Of nog beter maak de poster minder 'echt' maak er dan een vrolijke of op zijn minst vriendelijk ogende poster van waarmee je heel duidelijk maakt wat de intentie van het evenement is. Ik zie dan veel liever een kind dat met een lach op het gezicht plezier heeft met zijn of haar sport. Ik zie nu een jong broekie die op een poster staat alsof hij een A-klasse vechter is met een hele serie wereld titels.

Ook aan het jongetje zelf is het een verkeerd signaal, je moet als jongeling wel heel sterk in de schoenen staan om je nu niet de bink van de buurt, de school of wat dan ook te voelen. Wat denken de kids die bij de betreffende 'belhamel' in de klas zitten? Oeh uitkijken want Pietje ramt ons zo in elkaar want hij is kickboxer.

En dan mij mening over jeugd partijen, dit kan naar mijn mening echt alleen als het binnen een veilige omgeving van een sportschool plaats vindt. En dan nog heb ik helaas gala's meegemaakt waarbij het publiek ook tijdens jeugd partijen loopt te schreeuwen alsof daar Badr en Bonjanski in de ring staan. Vooral de ouders die zich flink laten gaan, en met een beetje pech het eerder aangehaalde opkomst muziekje. Ik vind sowieso dat je het als vechter moet verdienen om op te komen met je eigen muziekje en de bijbehorende poespas. Ga eerst tot de B-klasse eens gewoon ruiken aan de sport en gedraag je bescheiden.

En als je schrijft dat de betreffende belhamel wel eens een pak op zijn donder mag krijgen dan proef ik hier iets uit dat neigt naar te veel zelfvertrouwen bij het betreffende jochie. Het is dan aan de trainer om daar tijdens de lessen mee aan de slag te gaan.

moet je eens op zaterdag morgen bij een voetbalwedstrijd gaan kijken bij de jeugd dan weet je ook niet wat je mee maakt wat ouders betreft het schijnt tegenwoordig normaal te zijn dat ze lopen te gillen en schelden.maar buiten dat kijk tis voor die kinderen wel leuk zo in de ring een partijtje te draaien maar om nou een poster te maken en 15 pleuro te vragen om naar kinderen te kijken die knokken tja dat kan een puntje zijn.ik zou het ook gewoon binnen de sportschool houden maar goed tis maar een mening meer niet iig succes er mee:thup:

Ervani
03-10-2012, 10:38
Dat men zich langs de zijlnijn van het voetbal misdraagt of laat gaan is geen vrijbrief om het elders goed te praten.

Bromios
03-10-2012, 10:45
Voetbal er bij halen is echt weer buitengewoon typisch.

Bij voetbal schreeuwen de ouders ook dus kan ik wel een klein jongetje op een poster zetten voor een kickboxwedstrijd. Het is weer logica van lik me vessie. Dat ouders schreeuwen is niet goed en de meeste voetbalclubs proberen dat aan te pakken. De KNVB pakt de clubs aan die er niks aan doen. Dat duurt lang maar het is een start.

Het probleem in de vechtsportwereld is dat degenen die er in zitten er te dicht op zitten en niet even vanuit een helicopterview naar het geheel kijken. Dat zal ik even uitleggen.

Ik ben een van de weinige mensen in mijn omgeving die van vechtsport houden. Iedereen vind het bruut en gewelddadig. En dat je kinderen elkaar op de bek laat rammen is helemaal asociaal. Dat doen alleen allochtonen en kampers. Dat ze zelf wel hun kinderen op judo doen omdat ze daar lekker assertief van worden dat vergeten ze voor het gemak maar even. Zelfde soort sport maar andere attitude.

Als je dus wat met deze sport wilt moet je naar de buitenwereld kijken. Kinderen op posters zetten als zijnde boos kijkende wereldkampioenen is in deze tijd not done. Maar als jij dag in dag uit in je kickboxschool rondloopt en alleen ouders treft die dat ook allemaal geweldig vinden en vrienden hebt in de vechtsportscene dan zie je dat allemaal niet. En dan doe je in mijn optiek de sport geen goed. Ga naar de judo attitude toe. Stoeien, worstelen en kleine partijtjes op de mat met een hoop lol.

Maar goed; het is maar een mening.

blade
03-10-2012, 12:20
Dat men zich langs de zijlnijn van het voetbal misdraagt of laat gaan is geen vrijbrief om het elders goed te praten.


waar lees jij dat dan dat ik het goedkeur?het zijn gewoon feiten meer niet

Bromios
03-10-2012, 12:30
waar lees jij dat dan dat ik het goedkeur?het zijn gewoon feiten meer niet

Dat klopt maar het heeft niks met het imago van onze sport te maken.