PDA

View Full Version : Holleeder in College Tour



Kemal
03-10-2012, 19:31
Willem Holleeder groeit op in de Amsterdamse Jordaan, onder het bewind van zijn zeer strenge vader, die z'n leven lang voor Heineken werkte.

Holleeder vergaart nationale bekendheid wanneer hij samen met Cor van Hout, Frans Meijer, Jan Boellaard en Martin Erkamps biermagnaat Freddy Heineken en zijn chauffeur Ab Doderer ontvoert. Nadat het vijftal 35 miljoen gulden aan losgeld heeft ontvangen vlucht Holleeder samen met Cor van Hout naar Frankrijk. Hier wordt het tweetal drie maanden later opgepakt en uitgeleverd aan Nederland. Holleeder wordt veroordeeld tot 11 jaar cel.

In januari 2006 wordt Holleeder gearresteerd op basis van de verdenking van afpersing en mishandeling van onder meer vastgoedhandelaar Willem Endstra. Na een langdurig proces wordt hij in december 2007 veroordeeld tot negen jaar cel.

Na zijn vervroegde vrijlating op 27 januari dit jaar baart Holleeder opzien door als columnist bij het tijdschrift Nieuw Revue aan de slag te gaan.
Zijn optreden in College Tour wordt zijn eerste uitgebreide interview ooit.


http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=sJ2Z0ovR5tY

Peter0711
03-10-2012, 20:34
Ben wel benieuwd!!

Wiseguy
03-10-2012, 20:36
Hij begint nu toch wel een "cultheld" te worden.

Diz
03-10-2012, 21:05
Tsja... Ergens is het wel interessant natuurlijk, maar of het nou zo'n goeie move is om zo een zware crimineel op zo'n podium te plaatsen...
Maar ja... Kijkcijfers en geld hè...

ijsbier
04-10-2012, 20:50
in het kader van een goeie orientatie op de arbeidsmarkt?

Kemal
04-10-2012, 20:52
De biologie studenten hadden al gevraagd of ze het over "celdeling" konden hebben...

Diz
05-10-2012, 07:25
De biologie studenten hadden al gevraagd of ze het over "celdeling" konden hebben...

En de studenten van de recherche opleiding wilden geloof ik weten of hij nog steeds een neus voor misdaad heeft... ;)

Garcia
05-10-2012, 10:05
Opzouten met die gast! Een crimineel wordt weer mooi door de media verheerlijkt. Een mooi voorbeeld voor de "toekomstige' jeugd....

Facade
05-10-2012, 11:13
Commerciële media moeten doen wat ze niet laten kunnen, maar voor de publieke omroep gelden naar mijn mening andere regels. Het kan niet zo zijn dat een professionele crimineel zo'n podium krijgt in een show die wordt bekostigd door belastinggeld.

FOCUS
05-10-2012, 12:24
nou het is nog altijd een vrij land
geen cencuur vooraf
je hoeft het niet te kijken
en je mag ervan vinden wat je wilt
mooi toch?

Facade
05-10-2012, 12:44
Ik pleit er ook niet voor dat het verboden moet worden, ik zeg alleen dat het niet met overheidsgeld gefinancierd moet worden dat is een verschil.

FOCUS
05-10-2012, 12:55
mja,

daar heb je een goed punt :blush:

A-team
05-10-2012, 22:20
Opzouten met die gast! Een crimineel wordt weer mooi door de media verheerlijkt. Een mooi voorbeeld voor de "toekomstige' jeugd....

Helemaal mee eens!

Richelieu
05-10-2012, 22:35
Commerciële media moeten doen wat ze niet laten kunnen, maar voor de publieke omroep gelden naar mijn mening andere regels. Het kan niet zo zijn dat een professionele crimineel zo'n podium krijgt in een show die wordt bekostigd door belastinggeld.

Volgens mij heeft hij nog een aardige schuld bij de Staat openstaan. Meen ergens gelezen te hebben dat het geld van zijn column uit de Nieuwe Revu regelrecht naar de belastingdienst zou gaan.

Asura
05-10-2012, 23:45
Eens met Facade & Garcia. Ik zal me mijn minder genuanceerde mening maar voor me houden

Peter0711
06-10-2012, 15:11
Opzouten met die gast! Een crimineel wordt weer mooi door de media verheerlijkt. Een mooi voorbeeld voor de "toekomstige' jeugd....

Ben het met je eens,vandaar ook mijn verbazing dat de meeste mensen Badr ook weer terug in de ring willen zien..

Een mooi voorbeeld voor de "toekomstige' jeugd.

Ik hoorde Holleeder laatst bij 538,maar heb een beetje het idee dat hij die hele mediahype die om hem heen hangt goed in ze voordeel gebruikt. Wat vanuit zijn positie natuurlijk best slim is. Wat betreft die column,hij verdient er per maand meer aan als dat de hoofdredacteur van de Nieuwe Revu zelf per maand verdient,dus dat zal niet mis zijn.


http://www.youtube.com/watch?v=ZO_xht5Rxu0

Hij heeft als ik zo dat interview hoorde nogsteeds zijn oude trekjes. Dat verhaal over waarom die kerel die dit nummer in eerste instantie zou maken nu ineens niet meer mee deed / doet,was wel een beetje apart alweer.

Ben toch wel benieuwd hoe hij gaat reageren op al die vragen komende vrijdag,ook gezien de mensen in het publiek hoogstwaarschijnlijk grootendeels zal bestaan uit advocaten,officier van justitie in opleiding,rechters in opleiding enz enz..

Iemand gister toevallig nog College Tour gekeken? David Sedaris zat daar,en ik vond het maar een vies eng mannetje om heel eerlijk te zijn.. Nog meer mensen lichtelijk geschokt over de reakties af en toe van die kerel?

FOCUS
06-10-2012, 16:35
De opzet van College Tour is toch, dat een succesvol persoon (in zakelijk opzicht) wordt uitgenodigd om te vertellen hoe hij zo succevol is geworden?

Ik begrijp in dat opzicht de keuze van Holleeder niet.....

van David Sedaris heb ik nog nooit gehoord, wie is dat?

ARMENIA
06-10-2012, 20:05
ik kan niet wachten om die aflevering te zien! zelden zo uitgekeken naar een interview! eeh hij was crimineel, mag die nu niet meer op tv? tuurlijk wel.

wordt van belastinggeld betaald? maakt me ook geen moer uit. Het is geen kinderverkrachter ofzo, één van de grootste Nederlandse zware jongens en om een kijkje in zijn leven te krijgen lijkt me super.

Facade
06-10-2012, 21:09
ik kan niet wachten om die aflevering te zien! zelden zo uitgekeken naar een interview! eeh hij was crimineel, mag die nu niet meer op tv? tuurlijk wel.

wordt van belastinggeld betaald? maakt me ook geen moer uit. Het is geen kinderverkrachter ofzo, één van de grootste Nederlandse zware jongens en om een kijkje in zijn leven te krijgen lijkt me super.

Het was inderdaad geen kinderverkrachter, het was wel een ontvoerder, moordenaar, afperser en waarschijnlijk nog een heleboel andere dingen. Om van dat punt verder te gaan, een kinderverkrachter is strikt genomen ook maar een crimineel zoals jij dat verwoordt. Stel het was wel Robert M, was het dan wel fout geweest? Concreter, met welke delicten is een televisie optreden wel gewenst en bij welke niet. Hoef je overigens niet daadwerkelijk te beantwoorden ofzo, maar je begrijpt toch hopelijk wel op welk hellend vlak je je bevindt als je zo redeneert?

Begrijp me niet verkeerd, ik snap de fascinatie met misdaad prima. Maar dit is geen misdaadfilm of boek, dit is het echte leven met dus ook echte slachtoffers.

ARMENIA
07-10-2012, 13:03
Haha dat realiseer ik me zeer zeker. Voor zover ik weet is Holleeder nooit veroordeeld voor moord, afpersing en ontvoering wel.
Alhoewel de kinderverkrachter en afperser beiden als crimineel worden bestempeld, kunnen we de daad van de kinderverkrachter niet met de daad van de beroepscrimineel als Holleeder vergelijken.

Ik hoef jou niet te vertellen dat een kinderverkrachter gewoon de laagste van de laagste is. Alhoewel afpersing ook geen nobele zaak is, is het wat mij betreft nog lang niet zo laag gezakt als de daad van een kinderverkrachter. Beiden crimineel, maar de ene daad is de ander niet!

Daarnaast ligt er ook een ander groot verschil ten grondslag. De afperser en ontvoerder (Holleeder) handelde naar zijn delict om aan financiën te komen. robert m. (het is niet waard zijn naam het een hoofdletter te schrijven) verkrachtte kleine kinderen omdat die ziek in zijn hoofd is. Een zeer groot verschil!

Omdat Holleeder zijn misdaad pleegde omwille het geld, kan Holleeder als ex crimineel worden bestempeld indien hij over genoeg financiën zou beschikken, hij is namelijk niet ziek in zijn hoofd. Ik geloof dat Holleeder daadwerkelijk de criminaliteit heeft afgezworen en dat hij nu aan zijn financiën komt door zijn verhaal te vertellen (columns schrijven en interviews geven). Het is een ex-crimineel die geld verdiend door mensen als mij inzicht te geven in zijn leven. Daarnaast is hij niet ziek in zijn hoofd en werd hij gemotiveerd door financiën.

robert m. integendeel zal nooit van zijn ziekte af komen, de drang om kinderen te verkrachten zit in zijn hoofd.

Facade ik weet op welk vlak ik mij bevind. Wat mij betreft mag Holleeder op tv komen zijn verhaal doen en robert m. zeer zeker niet, alhoewel het beiden criminelen zijn.






Het was inderdaad geen kinderverkrachter, het was wel een ontvoerder, moordenaar, afperser en waarschijnlijk nog een heleboel andere dingen. Om van dat punt verder te gaan, een kinderverkrachter is strikt genomen ook maar een crimineel zoals jij dat verwoordt. Stel het was wel Robert M, was het dan wel fout geweest? Concreter, met welke delicten is een televisie optreden wel gewenst en bij welke niet. Hoef je overigens niet daadwerkelijk te beantwoorden ofzo, maar je begrijpt toch hopelijk wel op welk hellend vlak je je bevindt als je zo redeneert?

Begrijp me niet verkeerd, ik snap de fascinatie met misdaad prima. Maar dit is geen misdaadfilm of boek, dit is het echte leven met dus ook echte slachtoffers.

appelsap
07-10-2012, 15:19
Holleeder is niet ziek in zijn hoofd???

FOCUS
07-10-2012, 16:31
http://www.doingmadrid.com/wp-content/uploads/2012/06/JesusFacepalm.png

Peter0711
07-10-2012, 23:10
van David Sedaris heb ik nog nooit gehoord, wie is dat?

Een schrijver..


http://www.youtube.com/watch?v=NYdpte1W0vk

Off-topic = Dit stuk gaat over Sinterklaas vanaf de 4de minuut.. Wel lache. Los van dat vind ik het een eng ventje.

On-topic. Ik ga de aflevering zeker wel kijken,kan ook wel begrijpen waarom ze Holleeder daar neerzetten gezien de vragenstellers die er aanwezig zijn. Al zouden er nou allemaal halve nep gangsters in het publiek zitten had ik wel even wat raarder gevonden.

Kemal
12-10-2012, 21:49
Voor diegen die het gemist hebben:

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1295402

Vond het wel een leuke aflevering.

Richelieu
12-10-2012, 22:13
Thanks Kemal, binnenkort eens checken.

Wiseguy
12-10-2012, 22:16
Hahaha ik begin net te kijken en geniet met volle teugen van hoe die irritante John van den Heuvel aanpakt.

my2cents
13-10-2012, 00:19
Ik vond er juist helemaal geen moer aan. Liet over veel zaken niet het achterste van zijn tong zien (was uiteraard te verwachten).

Wat ik echter nou niet begrijp.....Waarom deze publiciteitsstunt? If anything, dan vond ik dat zijn naam voor de zoveelste keer, voor een een groot publiek, schade werd berokkend. Zeker aangezien hij zeer waarschijnlijk ook nog steeds in meerdere onderzoeken voorkomt, begrijp ik echt zijn redenen niet om daar te gaan zitten. Voor het geld deed hij het duidelijk niet iig.

Peter0711
13-10-2012, 07:59
Ik denk dat ie het heel slim doet,hij laat zichzelf volgens mij gewoon gebruiken door de media om zo uit een donker wereldje te stappen en zichzelf nestelen in een wereld waar die misschien iets makkelijker rustig oud kan worden..

Wat betreft het interview,het was niks meer of minder alsdat ik verwacht had. Snap die hele ophef erover niet helemaal.

Gister Pauw en Witteman zitten kijken met Wilting en De Vries,dat vond ik pas schrikbarend slecht..

Richelieu
13-10-2012, 08:03
Hahaha ik begin net te kijken en geniet met volle teugen van hoe die irritante John van den Heuvel aanpakt.

Dat vond ik ook wel één van de mooiste punten. Hij neemt gewoon even de mailtjes mee. Van den Heuvel baalt gewoon enorm dat hij niet de primeur had en er veel geld mee kon pakken.

smike
13-10-2012, 11:59
Op elke scherpe vraag ging ie niet in, ik heb et na een paart minuten kijken afgezet.

Wiseguy
13-10-2012, 12:34
Ik vond sommige studenten wel echt heel irritant. Helemaal die gozer die maar bleef doorgaan over dat Holleeder zielig doet.

Leventdepevent
13-10-2012, 12:34
Op elke scherpe vraag ging ie niet in, ik heb et na een paart minuten kijken afgezet.
precies zonde van de zendtijd, hij vertelde niks wat we nog niet wisten maar ja dat had iedereen van te voren al kunnen vertellen

Wiseguy
13-10-2012, 13:41
Hier de confrontatie tussen vd Heuvel en Twan Huys. http://giel.vara.nl/fileadmin/php/nieuwsitem_24675.html

Wat is vd Heuvel toch een hypocriete idioot.

Sadix
13-10-2012, 14:53
IK heb het gekeken en ik moet zeggen dat ik het toch erg interessant vond.

Wel moet ik zeggen dat ik erg into the mafia en onderwereld ben en ik het vooral daarom erg leuk vond om te zien.

MuayThaiGuy
13-10-2012, 14:58
Holleeder heeft gezeten en zijn straf uitgezeten dus wat mij betreft heeft hij zijn straf ondergaan.
Als er toch mensen zijn die menen dat er bloed kleeft aan de handen van Willem, er is niks bewezen.
Wat ik kwalijker vindt is dat er mensen zijn die beslissingen nemen over mensenlevens vanuit de medische wereld of vanuit politiek standpunt en dan wordt er gezegd het is hun werk.
Het maakt mij niet uit met welke insteek Willen daar zat en wat hij momenteel doet het heeft goeie televisie opgeleverd en een relletje met die marokkaanse relnicht van een John van den Heuvel.
Klaas Wilting zou ook eens op moeten houden want wie stopte er ook alweer met zijn politiewerk omdat hij liever een bekende nederlander wilde worden?

ARMENIA
13-10-2012, 16:32
2x.. zulke puzzies die zooooo stoer doen tegen zo´n grote..


Ik vond sommige studenten wel echt heel irritant. Helemaal die gozer die maar bleef doorgaan over dat Holleeder zielig doet.

Anderson
13-10-2012, 20:49
Die 2 pussys hebben meer balllen dan jullie dan om een crimineel te verheerlijken wat jullie doen.

Ook bulshit door te zeggen hij heeft z'n straf uitgezeten dus alles is goed zijn de dezelfde mensen die de moordenaar van Appie Heijn met een vinger na wijzen maar als crimineel Holleeder iemand vermoord is alles goed omdat het zo'n stoere vent is.

Sadix
13-10-2012, 22:01
Die 2 pussys hebben meer balllen dan jullie dan om een crimineel te verheerlijken wat jullie doen.

Ook bulshit door te zeggen hij heeft z'n straf uitgezeten dus alles is goed zijn de dezelfde mensen die de moordenaar van Appie Heijn met een vinger na wijzen maar als crimineel Holleeder iemand vermoord is alles goed omdat het zo'n stoere vent is.


Nee dat is het zeker niet. Ik heb persoonlijk geen respect voor Holleeder. Heb ook geen respect voor de daden die hij heeft begaan. maar toch vind ik het een bere interresante vent met een boeiend levensverhaal.

Richelieu
13-10-2012, 22:22
Hier de confrontatie tussen vd Heuvel en Twan Huys. http://giel.vara.nl/fileadmin/php/nieuwsitem_24675.html

Wat is vd Heuvel toch een hypocriete idioot.

Twan is lekker bezig. Meneer vd Heuvel is gewoon een teleurgesteld dat hij niet die deal kon maken, thats it. Die vent lult over een podium, vind een optreden in College Tour eigenlijk een net zo groot podium als de voorpagina van de Telegraaf!

ARMENIA
14-10-2012, 10:56
Holleeder heeft wie vermoord?


Die 2 pussys hebben meer balllen dan jullie dan om een crimineel te verheerlijken wat jullie doen.

Ook bulshit door te zeggen hij heeft z'n straf uitgezeten dus alles is goed zijn de dezelfde mensen die de moordenaar van Appie Heijn met een vinger na wijzen maar als crimineel Holleeder iemand vermoord is alles goed omdat het zo'n stoere vent is.