PDA

View Full Version : GOAT MMA



lukashenko
17-10-2012, 01:28
wie is de goat in mma in jullie ogen

lukashenko
17-10-2012, 01:33
the spider is in mijn ogen echt een ander level

blackadder
17-10-2012, 01:59
Brock Lesnar. Foutste man op de planeet.

Sadix
17-10-2012, 02:06
Fedor.

Mensen vergeten nu hij een paar keer verloren heeft hoe ziek dominant hij was.
Als fedor vocht wist je sowieso dat hij zou winnen, het was alleen raden welke ronde en of manier.
A.S. heb ik dat ook en bij JJ ook maar toch was fedor totaal anders en blijft hij voor mij de GOAT.

A.S op een mooie 2e plek en GSP vind ik ook zo een topper.

Naj85
17-10-2012, 02:23
Fedor blijft in mijn ogen de goat van MMA
silva komt wel heel dicht in de buurt

cholitzu
17-10-2012, 02:31
Fedor.

Mensen vergeten nu hij een paar keer verloren heeft hoe ziek dominant hij was.
Als fedor vocht wist je sowieso dat hij zou winnen, het was alleen raden welke ronde en of manier.
A.S. heb ik dat ook en bij JJ ook maar toch was fedor totaal anders en blijft hij voor mij de GOAT.

x2

Lionheart
17-10-2012, 02:38
Anderson Silva is voor mij de GOAT.
Hij wint alles en daarnaast speelt hij ook op een haast onrealistische manier met zijn tegenstanders.

Fedor was voor mij ook de GOAT, maar als je dan toch het niveau van tegenstanders bekijkt en hoe het MMA zich heeft geëvolueerd, dan is voor mij Anderson Silva de GOAT.

Wat Fedor tegen bijv. tegen een Zuluzinho en Hong Man Choi deed was top, maar het niveau van deze tegenstanders was dermate laag, wat trouwens niets wegneemt van Fedor zn legacy!

De tegenstanders van AS zijn altijd top notch geweest.

Ik ga voor Anderson Silva, maar Fedor zeker op een 2e plek!

T15Boxing
17-10-2012, 03:21
Anderson Silva. Begon zijn carriere lang voor Fedor, en gaat nog jaren door nadat Fedor niet eens meer relevant is. Meeste top 10 wins, meeste title defenses, mooiste highlights ooit ik bedoel hij heeft elke soort KO die je maar kan bedenken, beste comeback ooit in een gevecht en ga zo maar door.

Kemal
17-10-2012, 07:57
Fedor, daarna Anderson Silva

Leventdepevent
17-10-2012, 08:12
moeilijke keuze maar dr kan maar 1 Goat zijn....dus Fedor

Mule-Kick
17-10-2012, 08:38
Op het moment nog Fedor.
Maar GSP, Silva en Jones hebben wel de potentie om op gelijke hoogte te komen of hem voorbij te streven.

Boran
17-10-2012, 12:20
Voor mij is 't ook Fedor. Je kon niet om de man heen. Jammer om te zien hoe snel hij is gedaald.

Daarnaast is Anderson Silva een goede tweede. Hij straalt dominantie uit als geen ander, zowel door zijn techniek, maar ook zeker door zijn charisma.

dirk5
17-10-2012, 12:31
Na die aanfluitingen tegen Thales Leites en Maia zal AS nooit de GOAT worden in mijn ogen.

GOAT zijn heeft met meer te maken dan alleen je gewonnen partijen, maar ook hoe je je gedraagd binnen/buiten ring, naar tegenstanders toe en naar de mensen die geld betalen om je te zien vechten.

FEDOR = GOAT

TOON
17-10-2012, 13:37
Fedor is voor mij ook de goat, maar ja het is maar net hoe je het bekijkt, ik kan me voorstellen dat de MMA liefhebbers van de afgelopen vier jaar bijvoorbeeld Fedor niet zien als de GOAT....

toen Pride net begonnen was stapte ik in de MMA wereld, dus waren Saku, Igor, Wand, Crocop en fedor voor mij de absolute toppers.....dat zal nooit veranderen, sure ik zie ook dat A. Silva en GSP eenzame toppers die als je puur naar de prestaties krijgt net zo'n toppers zijn als een Fedor, maar als ik aan de GOATS van het MMA denk, zal ik eerder bovenstaande namen noemen dan de huidige generatie...

Sadix
17-10-2012, 13:41
trouwens de tegenstander van A.S zijn echt niet altijd top notch. Ik vind de 185 divisie 1 van de zwakste in de UFC.

Als je puur naar tegenstanders kijkt is JJ ver uit de beste.

Down under
17-10-2012, 13:48
Mooie en leuke reacties van mensen. Dan Fedor: Ik ben nogal verbaasd over de mensen die maar raaskallen over het niveau van zijn tegenstanders gedurende zijn carriére. De man heeft na Rings 5 jaar lang in Pride als een machine iedereen vakkundig uit de weg geruimd. Niemand wist hem af te stoppen. Dan nog maar te zwijgen over 'comebacks' :Denk aan die beuk van Fujita, en die onwerkelijke slam van The Monster. Dat blijft een highlight die nauwelijks valt te overtreffen. Zelfs Crocop in bloedvorm (die wel zn kop verbouwde ;) werd op zn eigen terrein verschalkt / overklast.

En A.S vind ik ook een fenomeen, echt van een andere planeet... Maarre... Fedor all the way guys!

Tony Galento
17-10-2012, 13:52
iemand die z'n mae geri toeschrijft aan steven seagal kan nooit goat zijn.

The Company
17-10-2012, 14:23
Fedor

Boelly92
17-10-2012, 14:37
Fedor

XanaduNL
17-10-2012, 14:38
iemand die z'n mae geri toeschrijft aan steven seagal kan nooit goat zijn.

Het gaat om de gevechten, niet om wat hij hij toeschrijft.

Ik heb gekozen voor AS, gezien zijn uniekheid. Fedor kan ik ook wel begrijpen.
Echter als JJ zo door gaat, is hij over ~2 jaar al de goat.

YoMarK
17-10-2012, 15:12
Moest even twijfelen tussen Fedor en A. Silva, maar heb toch voor Fedor gekozen. Heb meer kippenvel gehad bij die man dan bij Silva bedacht ik me.
Jones en Aldo passen imho niet in dit lijstje, ze hebben nog niet genoeg historie. Igor Vovchanchyn moeten we ook niet vergeten...dat zou nu een (qua lengte een kleine)185pound vechter zijn, en hij vocht tegen zwaargewichten.

Baske
17-10-2012, 15:31
Ik ga toch voor Fedor. Op het moment vind ik Silva hard groeiende, alleen vind ik z'n attitude niet hetzelfde als die van een ware GOAT. Neemt niet weg dat het enorm indrukwekkend is hoe hij, naast z'n cocky behavior, het ook nog eens echt waarmaakt.

Misschien als ik een gevecht tegen GSP zie dat ik toch wel iets meer begin te twijfelen... Maar voor nu: Fedor.

Brainthief
17-10-2012, 17:04
Fedor gestemt..... partijtje Anderson vs Fedor :D

Maargoed, Royce heb ik ook heel hoog staan, of eigenlijk de hele familie Gracie

kruikenstad goes bjj
17-10-2012, 18:58
Fedor is nog steeds de GOAT gevolg door Anderson Silva maar Jon Jones komt erook aan spreken elkaar nog wel als we 10 jaar verder zijn. eens??

de Stiep
17-10-2012, 19:33
moeilijke keuze maar dr kan maar 1 Goat zijn....dus Fedor

Juist !! Uiteraard ben ik als volbloed Cro voor Mirko, maar Fedor is voor MMA wat Ali was voor het boksen. Tuurlijk zijn er gasten die waanzinnig zijn, groot (qua prestaties), maar er zal nooit een 2e Ali zijn en ook geen 2e Fedor.
Dusssss Fedor, de laatste keizer. Een betere benaming kan hij niet krijgen.

Asura
17-10-2012, 20:27
Anderson Silva. Zelfs als je het niveau van MW laag vind vergeleken bij andere , het niveau van HW in die tijd bestond uit dikzakken ,amateurs en onprofessionele atleten . Fedor vind ik meer een "GOAT" in zijn gedrag, maar dat kan ik ook van Sakuraba zeggen.

Als je Silva ziet spelen met zijn tegenstanders, met die snelheid en techniek waarom hij bekend staat, dan zie ik niet hoe je voor Fedor kan kiezen. Fedor heeft alleen wat nobodies echt snel kunnen finishen.

Gilaiir
17-10-2012, 20:30
Anderson Silva. Begon zijn carriere lang voor Fedor, en gaat nog jaren door nadat Fedor niet eens meer relevant is. Meeste top 10 wins, meeste title defenses, mooiste highlights ooit ik bedoel hij heeft elke soort KO die je maar kan bedenken, beste comeback ooit in een gevecht en ga zo maar door.

Je neemt me de woorden uit de mond. Anderson is de GOAT.

T15Boxing
17-10-2012, 21:03
Na die aanfluitingen tegen Thales Leites en Maia zal AS nooit de GOAT worden in mijn ogen.

GOAT zijn heeft met meer te maken dan alleen je gewonnen partijen, maar ook hoe je je gedraagd binnen/buiten ring, naar tegenstanders toe en naar de mensen die geld betalen om je te zien vechten.

FEDOR = GOAT

Gedrag heeft helemaal niks te maken met Greatest FIGHTER of all time. Je mag Fedor als grootste SPORTMAN beschouwen, maar daar houdt het op.

En als dat aanfluitingen waren dan is Fedor waarschijnlijk niet eens top 5 met dezelfde redenering aangezien hij KO werd geslagen door een MW/LHW(Anderson versloeg dezelfde persoon met gemak)

Niek-S
18-10-2012, 00:41
Gedrag heeft helemaal niks te maken met Greatest FIGHTER of all time. Je mag Fedor als grootste SPORTMAN beschouwen, maar daar houdt het op.

En als dat aanfluitingen waren dan is Fedor waarschijnlijk niet eens top 5 met dezelfde redenering aangezien hij KO werd geslagen door een MW/LHW(Anderson versloeg dezelfde persoon met gemak)

Je kunt het niet zo vergelijken, je moet de vechter nemen in z'n primetime en dan vergelijken, iedere vechter presteert anders. Je doelt op Fedor vs Henderson, maar toen was Fedor denk ik niet te vergelijken met de Fedor in Pride. Niemand wou tegen Fedor vechten daar;). Wanderlei had er geen trek in in de open weight en rampage zag hem ook als een goat volgens mij als je zo die oude highlights en interviews ziet. Ik vind Fedor de nummer 1 aller tijden

lukashenko
18-10-2012, 00:49
Fedor.

Mensen vergeten nu hij een paar keer verloren heeft hoe ziek dominant hij was.
Als fedor vocht wist je sowieso dat hij zou winnen, het was alleen raden welke ronde en of manier.
A.S. heb ik dat ook en bij JJ ook maar toch was fedor totaal anders en blijft hij voor mij de GOAT.


A.S op een mooie 2e plek en GSP vind ik ook zo een topper.
ik zal fedor nooit vergeten zijn dagen bij pride was hij de absolute eindbaas en het is een echte legende
na pride vind ik dat zijn management hem een beetje verpest heeft (mijn humble opinion) lang niet met het hoogste niveau meegedraait en is in de paar jaar dat hij tegen tim silvia en hong man choi aan het knokken was een achterstand heeft opgelopen met in de bergen te blijven rennen terwijl in america het niveau omhoog schoot
silva is 37 en op het absolute topniveau op een onwerkelijke manier kampioen
hoe hij vecht het lijkt gewoon zielig voor zijn tegenstander
en fedor kwam elk gevecht in de problemen
silva is niet te beschadigen het slaat gewoon nergens op
silva is mijn 1 maar vlak daarachter echt wel fedor

lukashenko
18-10-2012, 00:52
Op het moment nog Fedor.
Maar GSP, Silva en Jones hebben wel de potentie om op gelijke hoogte te komen of hem voorbij te streven.
ik weet niet of je het door heb maar anderson silva is ouder dan fedor
hij is er al langs

kooivechter
18-10-2012, 01:24
AS is altijd goed gebleven, vocht al voor fedor en vecht nog steeds op 37 jarige leeftijd op het allerhoogste niveau. Al bijna 20 jaar. Dat is uniek natuurlijk. Fedor heeft als kleine zwaargewicht, als hij wilde had middel weight er nog in kunnen zitten, altijd op zwaargewicht gevochten en was 10 jaar onverslaanbaar. Dat is uitzonderlijk. AS op 1 en Fedor op 2

blackadder
18-10-2012, 04:55
terwijl in america het niveau omhoog schoot

Ach niveau omhoogschoot. Het overgrote gedeelte zijn oersaaie college worstelaars die wat kroegswingers erbij doen en iets wat in de verte op een trap lijkt. En als ze een hoog niveau bereiken kunnen ze soms zelfs meer dan een stoot of 'trap' achterelkaar doen en heel soms beiden in combinatie.

Ko2j
18-10-2012, 10:30
Als je Silva ziet spelen met zijn tegenstanders, met die snelheid en techniek waarom hij bekend staat, dan zie ik niet hoe je voor Fedor kan kiezen. Fedor heeft alleen wat nobodies echt snel kunnen finishen.
Meerdere redenen. Fedor is een HW. Misschien niet helemaal eerlijk, maar HW is over het algemeen een lastigere divisie om echt te domineren (JDS is aardig bezig), maar je zag hoe bv Cain is gevallen.
Daarbij koos Fedor ervoor om (afgezien van een aantal gevechten in het begin van z'n carriere, zoals tegen bv Sem) zijn tegenstanders te domineren op hun beste vlak. Hij heeft Nog echt volledig vernederd. Die heeft geen enkel kans gahad. En dat is lange tijd toch de beste BJJ HW geweest (nu nog steeds hoog aangeschreven). Cro Cop in z'n prime? Geen probleem, geen cliche gameplan van LnP, gewoon op de voeten domineren. En dat voor een kleine mollige Rus die zo je buurman kan zijn die bij de gemeente vergunningen afgeeft.
Anderson is uiteraard ook enorm goed, maar ze pieken op verschillende momenten. Toen Fedor in zijn fysieke-prime was, was Anderson een nobody. Pre-UFC was hij echt geen ster en had ook niemand verwacht dat hij het zou maken.

Maar het blijft een subjectieve stelling. MMA maths werkt niet en je zal toch eerder voor de vechter waar je fan van bent kiezen. Er is voor iedereen in de poll wel een argument te verzinnen.

MRV
18-10-2012, 11:06
Silva natuurlijk!

Eerlijk gezegd snap ik de twijfel niet. Fedor was absoluut een held. Maar eerlijk is eerlijk, door een deel van zijn carriere niet tegen top tegenstanders te staan is zijn dominantie in die periode ook iets minder relevant. GOAT zijn heeft mijn insziens vooral ook te maken met dit te bewijzen tegen de best of the best. Dit heeft Fedor nagelaten.

dirk5
18-10-2012, 11:45
Gedrag heeft helemaal niks te maken met Greatest FIGHTER of all time. Je mag Fedor als grootste SPORTMAN beschouwen, maar daar houdt het op.

En als dat aanfluitingen waren dan is Fedor waarschijnlijk niet eens top 5 met dezelfde redenering aangezien hij KO werd geslagen door een MW/LHW(Anderson versloeg dezelfde persoon met gemak)

good luck met mij proberen een andere mening toe te brengen :)

Maar ik zal je het effe uitleggen waarom dat in mijn ogen aanfluitingen waren.

Silva-Thales Leites:
"There's no such thing as holding back. I want to finish as soon as possible. The only time I did it was because he was a friend of mine. It was against Thales Leites. We went until the last round because he's a friend of mine and I respect him", Anderson said.
Als je weet dat je 25 minuten lang tegenover elkaar gaat staan en niks doen dan neem het gevecht niet aan. Fedor respecteerde vrijwel iedereen, maar dat weerhield hem niet om te proberen zijn kop van zijn romp te scheiden. Dit was een farce van beide vechters tegenover de UFC, de belt en vooral de fans, en heel veel kanslozer dan dit word het niet (ja kimbo-Alexander)

Silva-Maia:
Gewoon de laatste 2 rondes HELEMAAL niks meer doen behalve dom staan dansen en portugees brabbelen, en waarom? hij respecteerde Silva niet? Reden genoeg om vervolgens de fans en hun duur betaalde kaartje maar niet te respecteren dus?
Fedor heeft genoeg 3 ronde gevechten gehad die totaal niet spectauclair waren, maar ik heb hem nooit zien stoppen met vechten tijdens een partij.

Jij vind omdat er het woord Fighter in staat dat de randzaken niet van toepassing zijn, ik vind omdat er het woord greatest inplaats van best staat, dit wel het geval is.

Nelisje
18-10-2012, 11:46
Fedor.. 10 jaar dominantie.. naar de grond gaan met big Nog, staand blijven met Cro cop, een vechter die altijd alles gaf. Die altijd respect uitstraalde, naar tegenstanders en publiek. Anderson Silva is in dat laatste aspect een aanfluiting en zal nooit de GOAT voor mij zijn door zijn gebrek aan respect naar vechters en fans.

Pernik
18-10-2012, 14:15
Mijn keuze is tussen Fedor en Silva, de doorslag geeft bij mij toch de dominantie van Silva in veel van zijn gevechten, waar Fedor altijd volle bak moest pakt Silva veel tegenstanders op halve kracht.
Als Bruce Lee ooit gereïncarneerd is kan het niet anders dan Anderson Silva zijn. ;-)

Ulis-E
18-10-2012, 14:26
in mijn ogen tussen anderson en fedor.. ik kies voor anderson omdat hij mee is gevolueerd met de sport in tegenstelling tot fedor...

Mule-Kick
18-10-2012, 16:14
ik weet niet of je het door heb maar anderson silva is ouder dan fedor
hij is er al langs

Ja dus? Ik zeg toch niets over leeftijd?

T15Boxing
18-10-2012, 20:44
good luck met mij proberen een andere mening toe te brengen :)

Maar ik zal je het effe uitleggen waarom dat in mijn ogen aanfluitingen waren.

Silva-Thales Leites:
"There's no such thing as holding back. I want to finish as soon as possible. The only time I did it was because he was a friend of mine. It was against Thales Leites. We went until the last round because he's a friend of mine and I respect him", Anderson said.
Als je weet dat je 25 minuten lang tegenover elkaar gaat staan en niks doen dan neem het gevecht niet aan. Fedor respecteerde vrijwel iedereen, maar dat weerhield hem niet om te proberen zijn kop van zijn romp te scheiden. Dit was een farce van beide vechters tegenover de UFC, de belt en vooral de fans, en heel veel kanslozer dan dit word het niet (ja kimbo-Alexander)

Silva-Maia:
Gewoon de laatste 2 rondes HELEMAAL niks meer doen behalve dom staan dansen en portugees brabbelen, en waarom? hij respecteerde Silva niet? Reden genoeg om vervolgens de fans en hun duur betaalde kaartje maar niet te respecteren dus?
Fedor heeft genoeg 3 ronde gevechten gehad die totaal niet spectauclair waren, maar ik heb hem nooit zien stoppen met vechten tijdens een partij.

Jij vind omdat er het woord Fighter in staat dat de randzaken niet van toepassing zijn, ik vind omdat er het woord greatest inplaats van best staat, dit wel het geval is.

Nah ik kan jou mening niet veranderen want dat wil jij zelf niet. Al gaat Anderson binnen een paar jaar GSP, Jones en JDS domineren dan zou je het nog niet toegeven want je hebt een slechte criteria. 2 off-nights in 37 gevechten kijk je alleen naar en niet naar de echte record want het is vrij duidelijk dat Anderson daar veel beter mee heeft gescoord. Dit is geen mening, Greatest of all time in MMA is de beste vechter, niet sportman. In het boksen ook, boksfans zien Sugar Ray Robinson als GOAT, niet Ali.

lukashenko
18-10-2012, 21:22
Ja dus? Ik zeg toch niets over leeftijd?
ok dat begreep ik dan verkeert
maar in welk opzicht zou anderson zich nog langs fedor moeten werken?

lukashenko
18-10-2012, 21:23
behalve die ijskoude enge robot blik die fedor op zijn gezicht had

Peacey
19-10-2012, 00:22
Fedor.

Mule-Kick
19-10-2012, 09:17
ok dat begreep ik dan verkeert
maar in welk opzicht zou anderson zich nog langs fedor moeten werken?

Nou Anderson heeft ook een aantal wat 'mindere' tegenstanders tussen zitten, zeker op MW omdat die divisie een aantal jaar geleden nogal zwak was. Maar ik heb eens records zitten vergelijken en hetzelfde kan inderdaad gezegd worden van Fedor die had er ook een handvol pannekoeken tussen zitten.

Nu ik het nog eens opnieuw bekijk als je puur kijkt naar level van van tegenstanders GSP wellicht de GOAT, hij heeft wins over: Penn 2x, Hughes 2x, Kosheck 2x, Alves, Fitch, Schields en Sherk. Alleen Hardy was misschien een mindere tegenstander. Zeker als hij binnenkort Condit kan verslaan. ( en hopelijk ooit nog eens tegen Diaz komt te staan)

Al je kijkt naar dominantie dan is Silva wel weer beter dan GSP. GSP verliest zelden een ronde en domineert vrijwel altijd maar hij doet het niet met het gemak en overmacht zoals Silva dat laat zien.

dirk5
19-10-2012, 10:44
Nah ik kan jou mening niet veranderen want dat wil jij zelf niet. Al gaat Anderson binnen een paar jaar GSP, Jones en JDS domineren dan zou je het nog niet toegeven want je hebt een slechte criteria. 2 off-nights in 37 gevechten kijk je alleen naar en niet naar de echte record want het is vrij duidelijk dat Anderson daar veel beter mee heeft gescoord. Dit is geen mening, Greatest of all time in MMA is de beste vechter, niet sportman. In het boksen ook, boksfans zien Sugar Ray Robinson als GOAT, niet Ali.

Het is geen mening?

Meer mensen delen die van mij dan dat ze die van jou delen...

So you must be wrong ;) . Haha, lachen met sommige mensen :)

Lionheart
19-10-2012, 14:12
in mijn ogen tussen anderson en fedor.. ik kies voor anderson omdat hij mee is gevolueerd met de sport in tegenstelling tot fedor...

x2

Lionheart
19-10-2012, 14:15
Silva natuurlijk!

Eerlijk gezegd snap ik de twijfel niet. Fedor was absoluut een held. Maar eerlijk is eerlijk, door een deel van zijn carriere niet tegen top tegenstanders te staan is zijn dominantie in die periode ook iets minder relevant. GOAT zijn heeft mijn insziens vooral ook te maken met dit te bewijzen tegen de best of the best. Dit heeft Fedor nagelaten.

x2

Turboknecht
19-10-2012, 14:41
Anderson is de GOAT.

marrilia
19-10-2012, 14:54
Minowaman

dirk5
19-10-2012, 14:55
dit vraagstuk hebben ze trouwens een tijdje geleden ook gehouden een Braziliaanse mma site:
Who’s the greatest fighter of all time according to Brazilian fans? The answer may surprise you. In a recent poll at Portal do Vale Tudo (have fun, it’s in Portuguese), Brazilian fans voted on the greatest ever. Without favoritism, they chose Fedor Emelianenko with a whopping 73% of the vote. Brazilian Anderson Silva finished second at 12%.

Perhaps I shouldn’t be surprised, but I am. I’m used to American fans showing regional bias toward their favorites in polls like this. Ask any Broncos fan who the greatest quarterback ever is, and you’ll likely hear a lot of “John Elways.” Ask the same question on the West coast and you might hear “Joe Montana.” Ask a Kansas City native and he’ll most likely say Elvis Grbac—maybe not, but you get the picture.

In all, five fighters were named in the poll—two Brazilians, two Americans and Fedor, the Russian. Others receiving votes at the GOAT were Antonio Rodrigo Nogueira with 7%; Dan Henderson also with 7%; and Randy Couture with 1% of the overall vote. I wonder what the results would be in a similar poll in the U.S. Same? Slightly different? Would any more of the Pride legends make the list? Would Georges St-Pierre? How about any of the old school pioneers like Royce Gracie?

The Company
19-10-2012, 14:56
dit vraagstuk hebben ze trouwens een tijdje geleden ook gehouden een Braziliaanse mma site:
Who’s the greatest fighter of all time according to Brazilian fans? The answer may surprise you. In a recent poll at Portal do Vale Tudo (have fun, it’s in Portuguese), Brazilian fans voted on the greatest ever. Without favoritism, they chose Fedor Emelianenko with a whopping 73% of the vote. Brazilian Anderson Silva finished second at 12%.

Perhaps I shouldn’t be surprised, but I am. I’m used to American fans showing regional bias toward their favorites in polls like this. Ask any Broncos fan who the greatest quarterback ever is, and you’ll likely hear a lot of “John Elways.” Ask the same question on the West coast and you might hear “Joe Montana.” Ask a Kansas City native and he’ll most likely say Elvis Grbac—maybe not, but you get the picture.

In all, five fighters were named in the poll—two Brazilians, two Americans and Fedor, the Russian. Others receiving votes at the GOAT were Antonio Rodrigo Nogueira with 7%; Dan Henderson also with 7%; and Randy Couture with 1% of the overall vote. I wonder what the results would be in a similar poll in the U.S. Same? Slightly different? Would any more of the Pride legends make the list? Would Georges St-Pierre? How about any of the old school pioneers like Royce Gracie?

Op bloodyelbow en mmajunkie was Fedor ook winnaar.

martijnG
19-10-2012, 15:12
Blijft voor mij Fedor. Als je echt de beste bent hoef je niet uren in de sauna te zitten om een gewicht te halen, dan vecht je gewoon op het gewicht waarmee je 's ochtends opstaat. Ik waardeer Anderson zeer zeker, hij is ook onmiskenbaar de beste MW ooit, maar ik heb bij Silva altijd het idee gehad dat hij tegen een echt goede striker zou verliezen. Mousasi, Manhoef 5 jaar geleden, die partijen had ik graag willen zien. Fedor heeft gewoon toppers uit iedere discipline verslagen: Coleman als worstelaar, Cro Cop als kickbokser, Nog als BJJ-er.

jk
20-10-2012, 15:48
iemand die z'n mae geri toeschrijft aan steven seagal kan nooit goat zijn.


Staat nog wel ergens op het forum, PR stuntje van de brazilianen, laten we Seagal erbij halen, dat die Droeftoeter dan vervolgens beweert dat hij het 'm geleerd heeft, tja...

Niek-S
20-10-2012, 21:22
Blijft voor mij Fedor. Als je echt de beste bent hoef je niet uren in de sauna te zitten om een gewicht te halen, dan vecht je gewoon op het gewicht waarmee je 's ochtends opstaat. Ik waardeer Anderson zeer zeker, hij is ook onmiskenbaar de beste MW ooit, maar ik heb bij Silva altijd het idee gehad dat hij tegen een echt goede striker zou verliezen. Mousasi, Manhoef 5 jaar geleden, die partijen had ik graag willen zien. Fedor heeft gewoon toppers uit iedere discipline verslagen: Coleman als worstelaar, Cro Cop als kickbokser, Nog als BJJ-er.

x2, mooi verwoord