PDA

View Full Version : UFC women's division 'absolutely going to happen' with Ronda Rousey, says Dana White



Kemal
24-10-2012, 17:23
It was inevitable. After years of hearing women's MMA was either too mundane or too shallow, it appears as though Ronda Rousey has finally made a believer out of UFC President Dana White.

White spoke to Sports Illustrated (http://sportsillustrated.cnn.com/2012/mma/10/23/ronda-rousey-ufc/index.html) on Tuesday, and in doing so he revealed plans could potentially be in the works to create a UFC women's division, with Rousey as its superstar.

"It's absolutely going to happen," White declared.

White has been slowly coming around to a women's division for some time now, so this isn't exactly surprising. Our own Ariel Helwani spoke to him on the subject last night and White essentially said it wasn't breaking news and no progress has been made at the time of this writing. But regardless of any formalities, this is easily the most definitive statement we've heard on the topic, and White's words couldn't have been clearer.

"The point is I'm committed to this."

Kemal
24-10-2012, 17:24
Hoop dat het doorgaat en dat we bijvoorbeeld Marloes Coenen ook in de UFC kunnen bewonderen!

blackadder
24-10-2012, 17:26
Kan Dana ook eindelijk eens de kooi in.

basblue
24-10-2012, 19:28
Goed nieuws! Een dames competitie in de Ufc betekent meer Nederlanders in de Ufc. Altijd goed!

Pahlavan
24-10-2012, 19:30
Zoals ik al eens eerder zei, dana zit zo ontzettend ver met zijn hoofd in ronda's kont. Van de t shirts die hij draagt met haar erop, tot de interviews over haar waarin kwijl van alle kanten eraf druipt... Tot nu opeens vanwege één vechtster is zijn hele mening over vrouwen mma veranderd en is er nu wel ruimte voor vrouwen in de ufc.

neemt niet weg dat het voor vrouwen mma erg goed is en dat dana misschien zo extra kijker trekt, maar blijft ironisch hoe meneertje dana nu reageert

basblue
25-10-2012, 09:55
Wat maak het uit? Als White een zwakte heeft voor Ronda en het geeft dat extra zetje om een mma divisie te starten, dan is dat mi prima. k heb wel eens eerder gezegd dat ik de technische elementen in het vrouwen mma kan waarderen. En Ronda kan mooie subs maken. Dat veel mannelijke fans het leuk vinden om naar een leuke dame te kijken, is in dit geval de "wind in de rug", die ervoor kan zorgen dat het dames mma de aandacht krijgt die het verdient.

Atila
25-10-2012, 10:05
Dana weet gewoon dat een mooie vrouw die goed kan vechten, veel meer aandacht krijgt van mannen en dus meer PPV's verkoopt dan een vrouw die er minder goed uitziet. Ik weet niet of iemand zich nog de vrouwen uit de jaren '80 en '90 van de WWF kan herinneren ? Da's nogal een verschil met de vrouwen die er de laatste jaren bij zijn gekomen. Dat is dan wel allemaal scripted, maar die zorgden toch voor meer PPV verkoop en meer merchandise (the magic word!).

Nu lopen er in NL er wel een paar vrouwen rond die EN erg goed zijn EN ook nog's mooi zijn. Ideale combo voor Dana, dus zal ie ook 's deze kant op moeten kijken ;)

Leventdepevent
25-10-2012, 10:25
het zou mij niet verbazen dat ie dan tzt Invicta fc ook helemaal leegslurpt, daar lopen wel meer goeie en erg leuke dames rond

smike
25-10-2012, 12:37
Dan hoop ik toch op de mma doorbraak in de UFC van hatice :)

Kemal
29-10-2012, 19:29
http://www.youtube.com/watch?v=suz25f7Lu94&feature=player_embedded