PDA

View Full Version : Alistair Overeem doesn't want to wait for a UFC title shot



Kemal
26-10-2012, 17:41
According to his manager UFC Heavyweight star Alistair Overeem will want to fight as soon as possible once he is again eligible to be licensed to fight after serving a year off for a failed urine test in Nevada.

UFC Heavyweight Alistair Overeem earned a title shot when he beat Brock Lesnar at UFC 141 in 2011. Unfortunately for Overeem, the state of Nevada thought he needed to take a random urine test in March. Since he popped for an elevated Testosterone:Epitestosterone ratio, Overeem has been unable to even apply for a license to fight until early 2013.

While his client trains and waits, manager Glenn Robinson of Authentic Sports Management spoke to MMA Weekly about Overeem's plans for his return.

"Based upon when he gets licensed and it also depends on if the winner of dos Santos and Cain fight comes out unscathed. What if the winner comes out and has an injury and doesn't want to fight for eight months? So there's a lot of ‘what ifs,' so right now we're just focusing on getting licensed, and once we get licensed then we'll figure out who we're going to fight," Robinson stated.

"He would like to fight as soon as possible after he gets licensed. We're appreciative that Dana (White) and Lorenzo (Fertitta) want him to fight for the title, and we're thankful for that, but right now the focused is to get licensed."

Something tells me that Overeem and his manager have a very pressing reason for wanting to fight sooner rather than later -- there's nothing like a 12 month unpaid vacation to get a fighter desperate for some cash flow. He's also taking very little risk by asking for an immediate tune up fight rather than waiting for a title shot -- other than champion Junior dos Santos and Cain Velasquez, who will be facing JDS at UFC 155, there's no one in the UFC HW division that Overeem really needs to worry about.

That calculus changes when Strikeforce champ Daniel Cormier finally makes it to the UFC but in the meantime, Overeem has very little to fear from most of the UFC HW division.

Turboknecht
26-10-2012, 18:04
Misschien maar beter ook om eerst weer even de smaak te pakken te krijgen voordat hij voor de titel gaat. Misschien is een rematch tegen Werdum wel leuk. Bigfoot wil graag tegen Overeem, misschien dat hij eerst gemolesteerd kan worden. Al vind ik dat wel jammer voor Bigfoot, die mag ik wel. Ik zou zo gauw ook even niemand weten waar hij snel tegen kan, of zet hem gewoon tegen Cormier voor z'n laatste partij in Strikeforce. Dat zou misschien nog wel het leukst zijn.

Wheelie
26-10-2012, 18:09
"Bigfoot," who is coming off a recent win over Travis Browne, said he's more than happy to take on the massive Overeem, even if he was "created in a lab."
"If Overeem really doesn't want to have to wait for a fight after his suspension is up, I am here ready to welcome him," Silva today told MMAjunkie.com (www.mmajunkie.com). "I respect him as an athlete. After all, he was K-1, DREAM and Strikeforce champion. But I am not worried about titles or belts right now.
"Overeem is big and strong, but I know I can beat him. Even if was created in the lab, I can beat him."

de Stiep
26-10-2012, 18:14
Created in a lab. Phoe. Snowball´s chance in hell Bigfoot !!

rollermanskunk
26-10-2012, 18:28
Ik denk zelf dat Cees gewoon een cashflow probleempje heeft en daarom zsm een gevecht wil om weer wat inkomsten te genereren.. Een jaar zonder een gevecht is ook een jaar zonder inkomsten. Lijkt me dat hij dit jaar alleen aan advocaatskosten voor diverse zaken (NSAC court case, battery charge case, Glory) al enkele tonnen heeft moeten aftikken. De camp voor de gecancelde JDS fight (overvliegen diverse Amerikaanse sparringpartners naar Nederland) zal ook niet gratis geweest zijn. Het risico om nog langer te moeten wachten bij een blessure van Cain of Junior lijkt me aannemelijk, nog een half jaar zonder een gevecht lijkt me ook killing voor je ritme en Overeem is natuurlijk ook niet meer de jongste.

WiebeDTC
26-10-2012, 18:40
Wat meer nederigheid zou hem goed staan nou die gepakt is met doping. Laat hem eerst maar eens bewijzen dat hij 'clean' nog net zo goed is.

Wiebe
26-10-2012, 19:34
Wat meer nederigheid zou hem goed staan nou die gepakt is met doping. Laat hem eerst maar eens bewijzen dat hij 'clean' nog net zo goed is.

dat vind Wiebe nou ook.

123trisweat
26-10-2012, 22:56
Een jaar zonder een gevecht is ook een jaar zonder inkomsten.
Hoeft natuurlijk niet waar te zijn, wie weet heeft hij weer een commercial opgenomen in Japan?! Of misschien heeft zij vermogensbeheerder wel heel goed belegd :)

K-1sunstarr
26-10-2012, 23:35
Alistair Overeem, the dutch people believe in you.

Wie wil Ali nou niet in actie zien, voor mijn part 3 keer per jaar.
Eerlijk is eerlijk, kan echt niet wachten om Ali weer in actie gezien.
Echt zonde om zo'n goede vechter ( een jaar ) lang laten wachten om te knokken.

Pr00f
26-10-2012, 23:53
Alistair Overeem, the dutch people believe in you.

Wie wil Ali nou niet in actie zien, voor mijn part 3 keer per jaar.
Eerlijk is eerlijk, kan echt niet wachten om Ali weer in actie gezien.
Echt zonde om zo'n goede vechter ( een jaar ) lang laten wachten om te knokken.

Eens! Ik kan niet wachten om hem te zien tegen de rest van het ufc heavyweight roster. Na een jaar wachten nu aub zo snel mogelijk de kooi in :D

Nosferatu187
27-10-2012, 00:49
Wat meer nederigheid zou hem goed staan nou die gepakt is met doping. Laat hem eerst maar eens bewijzen dat hij 'clean' nog net zo goed is.

Precies

TheCarnage
27-10-2012, 10:55
Wat meer nederigheid zou hem goed staan nou die gepakt is met doping. Laat hem eerst maar eens bewijzen dat hij 'clean' nog net zo goed is.

Even wel de feiten op een rij hij is niet gepakt met doping of steroïden. Er is bij hem een verhoogd testostrone level geconstateerd. Jij doet het klinken of hij met anabolen is gepakt. Check liever zijn zitting en kijk even wat precies de aanklacht was en hoe respectvol die commissie naar Overeem is.

FOCUS
27-10-2012, 11:09
potver, hoe eerder hij weer kan en mag vechten, hoe beter :)

micha
27-10-2012, 11:11
Even wel de feiten op een rij hij is niet gepakt met doping of steroïden. Er is bij hem een verhoogd testostrone level geconstateerd. Jij doet het klinken of hij met anabolen is gepakt. Check liever zijn zitting en kijk even wat precies de aanklacht was en hoe respectvol die commissie naar Overeem is.

Hij moet blij zijn dat hij niet de Lance Armstrong treatment krijgt.

R.H.
27-10-2012, 11:26
wel leuk dat bigfoot dat "created in a lab" gedeelte er aan toevoegdt, terwijl hij zelf in 2008 betrapt is op verboden middelen.

anoniem gg
27-10-2012, 11:50
Dream NYE?

The Company
27-10-2012, 12:08
Dream NYE?

Overeem vs Tony Sylvester II?

Pahlavan
27-10-2012, 13:03
Overeem vs Tony Sylvester II?

Gelijk zo'n pittige tegenstander na een jaar niet vechten wordt lastig... Beter geven ze hem een tune up fight

Turboknecht
27-10-2012, 14:00
wel leuk dat bigfoot dat "created in a lab" gedeelte er aan toevoegdt, terwijl hij zelf in 2008 betrapt is op verboden middelen.

Die had ie toch nodig voor die ziekte van hem?

The Company
27-10-2012, 14:19
Die had ie toch nodig voor die ziekte van hem?

De dokter van Overeem had toch een medicijn met testosteron voor zijn rib van zijn dokter gehad terwijl zijn dokter niet had verteld dat er testosteron in zat.

Iedereen die gepakt wordt verteld er een leuk verhaal bij, maakt het nog niet waar.

lukashenko
27-10-2012, 14:28
Alistair Overeem, the dutch people believe in you.

Wie wil Ali nou niet in actie zien, voor mijn part 3 keer per jaar.
Eerlijk is eerlijk, kan echt niet wachten om Ali weer in actie gezien.
Echt zonde om zo'n goede vechter ( een jaar ) lang laten wachten om te knokken.
x2
fuck de haters
je kan geschiedenis schijven je bent een baas
WAR OVEREEM (donkey kong)
ik zou hem graag tegen cormier willen zien als ie niet wil wachten
of anders bigfoot maar ik denk dat dat een mismatch is
either way ik wil hem zo snel mogelijk weer in actie zien

FOCUS
27-10-2012, 14:32
http://www.zawaj.com/askbilqis/wp-content/uploads/2009/11/string-of-lies.jpg

lukashenko
27-10-2012, 14:34
wel leuk dat bigfoot dat "created in a lab" gedeelte er aan toevoegdt, terwijl hij zelf in 2008 betrapt is op verboden middelen.
ik denk eerder dat bigfoot silva inderdaad in een lab gemaakt is.
met zijn grote hoofd en zijn goblin voeten

http://www.youtube.com/watch?v=RuJ4m5NF93o:lol:

TheCarnage
27-10-2012, 19:57
Hij moet blij zijn dat hij niet de Lance Armstrong treatment krijgt.

Gabber jou reacties op ex glory vechters neem ik niet serieus, de mensen die hier wat langer zitten kennen allemaal de tijden dat je die dd hemel in prees tot ze vertrokken, beetje doorzichtig.

WiebeDTC
27-10-2012, 20:14
Even wel de feiten op een rij hij is niet gepakt met doping of steroïden. Er is bij hem een verhoogd testostrone level geconstateerd. Jij doet het klinken of hij met anabolen is gepakt. Check liever zijn zitting en kijk even wat precies de aanklacht was en hoe respectvol die commissie naar Overeem is.

Jij doet het klinken alsof ik mijn oordeel op niks baseer. Ik heb de zitting bekeken, en respectvol tuurlijk maar dezelfde commissie achtte het onwaarschijnlijk dat Overeem door een of andere pijnstiller of medicijn een 14:1 T/E ratio had. Waar normaal dus 1:1 is, en 4:1 al extreem hoog, en 6:1 de grens is die de UFC hanteert voor alle zekerheid en waarschijnlijk heeft ook dat te maken met het toegestane gebruik van TRT voor sommige vechters. Neem daarnaast nog de bizarre transformatie van Overeem in een paar jaar, en dat hij meerdere malen drugstests heeft (geprobeerd) te ontlopen...wel beetje heel erg toevallig niet? Ik vind het zelf ook jammer.

FOCUS
27-10-2012, 20:19
ik vind het niet jammer
Die middelen zijn er, maak er gebruik van
wat ik er wel jammer van vind, is dat iedereen naar elkaar wijst -de pot verwijt de ketel-
en ik heb ook moeite met de hypocrisie eromheen

maar! of ie nou 'gebruikt' of niet, ik wil Overeem zien knokken :headbang:

Vinand
27-10-2012, 21:12
Hij moet blij zijn dat hij niet de Lance Armstrong treatment krijgt.

Ja Inderdaad!!!

Zou hij wel moeten krijgen met al die anabolen die hij ingespoten kreeg in zijn Golden Glory tijdperk...

micha
27-10-2012, 22:52
Gabber jou reacties op ex glory vechters neem ik niet serieus, de mensen die hier wat langer zitten kennen allemaal de tijden dat je die dd hemel in prees tot ze vertrokken, beetje doorzichtig.

Toen hij nog bij GG zat is hij nooit betrapt. Als hij lance armstong was kon hij al zijn titels inleveren

T15Boxing
27-10-2012, 22:52
een van de gaafste vechters uit nederland ooit. Ik wil hem graag zo snel mogelijk weer zien vechten en daarna zoveel mogelijk.

TheCarnage
28-10-2012, 04:57
Toen hij nog bij GG zat is hij nooit betrapt. Als hij lance armstong was kon hij al zijn titels inleveren

Als hij nu nog bij GG zat dan werd hij met man en macht verdedigd, dan zouden we hier hele pleidooien zien waarom hij niet schuldig zou zijn en dat hij de beste HW is...

Vinand
28-10-2012, 07:14
http://i.imgur.com/HVNTn.png

smike
28-10-2012, 14:09
Toen hij nog bij GG zat is hij nooit betrapt. Als hij lance armstong was kon hij al zijn titels inleveren

Lance Armstrong is ook nooit betrapt... toch bleef hij in de voorgaande jaren gebruikt te houden... maar gg is natuurlijk het heilige boontje in de sport.

Bromios
28-10-2012, 14:20
Wel of niet betrapt boeit me niet. Hoeveel heavyweights hebben ze in de UFC ? Pik er 12 uit en dan elke maand eentje dan ben ik weer happy. Soort laddercompetitie ;)

Nosferatu187
28-10-2012, 15:21
Wat een manier van redeneren, hij is nooit betrapt LOL check die kop van hem dan hij heeft alle symptomen van iemand die anabolen gebruikt.

yy
28-10-2012, 15:29
Toen hij nog bij GG zat is hij nooit betrapt. Als hij lance armstong was kon hij al zijn titels inleveren

er wordt niet ontkend dat AO toen al gebruikte, alleen dat ie nooit betrapt is

wat voor reactie zou er zijn als ie nog bij GG zat?

The Bulldog
28-10-2012, 16:17
volgens mij heb ik ook ooit ens een verklaring waar gebruik ook in genoemd werd gezien....

maar boeie...hoop dat ie weer gaat knallen.....

fuck de hypoctitie