PDA

View Full Version : Interview Gokhan Saki, The Rebel!



Justinian
27-10-2012, 12:42
Als 17-jarige wandelt Gokhan Saki de sportschool van Golden Glory binnen. Hij is dan uitgenodigd door de oprichter van Golden Glory, Rony Nyqvist, nadat hij deze liet weten fan te zijn van dit team. We zijn inmiddels jaren verder en Saki is vele titels rijker, waaronder de GLORY titel. Mixfight.nl nam contact op met Gokhan Saki voor een interview.

Gokhan, vertel eens hoe het voor jou is begonnen?
“Ik ben begonnen bij Jan Pasztjerik. Onder Jan heb ik titels gehaald en na een tijdje ben ik bij Cor Hemmers gaan trainen. Wat veel mensen wel weten is dat ik door Ron ben uitgenodigd. Wat veel mensen niet weten is dat Ron de jongens op de sportschool had gebeld en ze heeft verteld mij een afstraffing te geven. Later belde Ron met diezelfde jongens en waren ze nogal stil. Ze hadden mij geen afstraffing gegeven en ze waren onder de indruk. Ik was toen nog maar 17.”

http://i577.photobucket.com/albums/ss220/MixfightReporters/10-10-16_Glory/gg018.jpg

De stap naar Golden Glory heeft je geen windeieren gelegd…
“Golden Glory heeft me alles gegeven wat een vechter zich kan wensen. Ik heb er jarenlang met veel plezier getraind en een superband opgebouwd met Cor.”

“Ik denk dat later ook pas zal blijken wat we eigenlijk allemaal met Golden Glory hebben bereikt. We hebben jarenlang de K-1 gedomineerd! Mensen zeiden weleens dat het de Golden Glory clubkampioenschappen waren (lacht).”

Toch ben je onlangs overgestapt naar Mike’s Gym.
“Ik heb dit in overleg gedaan met Cor en het management (Bas Boon). Kijk, de gezondheid van Cor werd op een gegeven minder en ik vind dat zijn gezondheid voorop moet staan. Dit is voor mij de belangrijkste reden om over te stappen, maar het geeft me ook wel een nieuwe impuls. Mike geeft me nieuwe energie en wat ik bij Cor heb geleerd neem ik mee.”

Er zijn mensen die jouw overstap zien als verraad richting Golden Glory. Hoe zie jij dat?
“Ik zie het zeker niet als verraad!! Golden Glory blijft altijd in mijn hart zitten. En het is natuurlijk ook zo dat we na de overname allemaal onder een GLORY dak zitten. GLORY is geboren uit Golden Glory, dus ik zit eigenlijk nog steeds bij Golden Glory als je het goed bekijkt.”

“Ach en iedereen weet natuurlijk wel dat er altijd strijd is geweest tussen Golden Glory en It’s Showtime. Dat gaat niet zo maar over, er zijn natuurlijk altijd mensen waar ik helemaal niet zo blij mee ben. Ze hebben destijds vanuit Showtime geprobeerd om aan mij te trekken. Simon probeerde me een tijdje voor de overname over te halen bij It’s Showtime te komen vechten, dus het zal nog wel even wennen zijn aan deze nieuwe situatie.”

Over de overname gesproken, je was laatst in het nieuws. Je zou jouw GLORY titel kwijt zijn geraakt…
“In mijn ogen heb ik GLORY mee opgebouwd. Martijn de Jong is er destijds mee begonnen omdat iedereen zag dat alleen grote namen een kans kregen. Promotors maakten naam over de rug van de bekende Golden Glory vechters, maar de nieuwe vechters kregen geen kans om een naam op te bouwen. Ik zag het in het teambelang om hier mijn steentje aan bij te dragen.”

http://i577.photobucket.com/albums/ss220/MixfightReporters/10-10-16_Glory/gg033.jpg

“Op het eerste GLORY gala vocht ik bijvoorbeeld voor € 1.500,-! Ook tijdens de andere GLORY gala’s heb ik altijd rekening gehouden met het feit dat GLORY nog in de startblokken stond. Daarom vind ik dat ik wel degelijk de GLORY kampioen ben. Voor mijn gevoel ben ik de titelverdediger! Dat is de reden waarom ik in de laatste Golden Glory TV video mijn belt bijna in het vuur heb gegooid.”

“Kijk, ik snap niet waarom ze nu ineens opnieuw zouden moeten gaan tellen en dat de oude titels worden ingeleverd. Dat is toch raar? Ze moeten gewoon doortellen. Kijk naar de UFC toen dat werd overgenomen, toen hebben ze toch ook doorgeteld en zijn ze niet opnieuw begonnen met UFC 1 en nieuwe titels. Het zou de historie onderuit halen!”

“Ik kan niet wachten om tegen de later aan boord gehaalde ‘supervechters’ zoals Bonjasky, Lebanner en Aerts te kunnen vechten. Ik las dat mensen Schilt en Ghita als de twee sterkste zwaargewichten zien. Voor die mensen zal ik Ghita toch maar KO moeten slaan. Dus zoals ik in mijn laatste Golden Glory TV video liet weten ‘everybody is going down’. Vergeet niet jongens, jullie zijn in mijn huis. In mijn huis ben ik de baas!!”

http://i577.photobucket.com/albums/ss220/MixfightReporters/10-10-16_Glory/gg203.jpg

Je laatste partij vocht je tegen Mourad Bouzidi, je eerste optreden met Mike
“Ja, dat was de eerste partij met Mike in de hoek. Ik hoorde dat er mensen zeiden dat ik minder combineerde, maar die mensen wil ik zeggen ‘ga de partij nog eens een keer kijk!’. Ik wil niet arrogant overkomen, maar ik heb Bouzidi gespaard. Niet dat hij geen bikkel is of een slechte vechter, want ik mag hem graag en hij is ook een GLORY vechter van het eerste uur. Hij was er al bij voor de ‘K-1 supersterren’. Die avond was ik op mijn sterkst, voelde me lekker en in mijn ogen controleerde ik de partij. Misschien leek ik minder te combineren maar ik denk dat dit komt doordat ik alles veel harder maakte dan normaal.”

“Ik vond het te gek dat Mike bij me in de hoek stond. Ook een warm gevoel dat Cor erbij was. Ik voel me gevleid dat Mike ervoor koos om bij ons debuut samen te zijn. Een volgende keer zal ik als de data het toelaten zeker ook bij Melvin zijn en Melvin bij mij.”

(MF: Melvin vocht diezelfde dag voor ONE Fighting Championship: Rise of Kings en won zijn partij voortijdig in de eerste ronde op KO.)

Wat vind je eigenlijk van de overname van Golden Glory en United Glory?
“Ondanks dat mensen nu misschien denken dat ik me niet gewaardeerd voel ben ik toch heel dankbaar dat we met zijn allen weer kunnen vechten en dat Bas een man als Pierre Andurand heeft gevonden! Pierre Andurand is een man die met zijn hart voor de sport en zijn geld de sport weer groot kan maken.”

Nog een boodschap voor je fans op Mixfight.nl?
“Mixfight is en blijft de baas: titelverdediger GLORY, Gokhan ‘the Rebel’ Saki!!”

(Foto's: Bas Uterwijk)

Kemal
27-10-2012, 12:53
Super interview! Bedankt! :thup:

Richelieu
27-10-2012, 13:00
Duidelijk boodschap, bedankt voor het interview Roy!

rollermanskunk
27-10-2012, 13:11
Tnx voor het interview! Saki nr. 1 ! ;)

Leventdepevent
27-10-2012, 14:14
Roy, Bas bedankt!!

marcelt
27-10-2012, 15:38
Goed interview bedankt!

Ronald
27-10-2012, 15:40
Top Roy, bedankt :)

S-ven
27-10-2012, 16:26
Top interview ! Saki rulezz , titelverdediger op zijn best!

MMAFAN-1122
27-10-2012, 17:37
Bedankt!!

micha
27-10-2012, 18:35
Thanks

Wheelie
27-10-2012, 19:37
Bedankt voor het interview Roy

varitas et aequitas
27-10-2012, 20:20
Thnx voor de interview

Jamila
27-10-2012, 21:00
Bedankt voor dit interview, en Saki jij bedankt voor je openhartigheid.
Je hebt een 'statement' gemaakt omtrent dat jij de 2e zwaargewicht bent, ben blij dat jij daar zelf op hebt gereageerd.
Zoals ik inderdaad al had gezegd, jij bent en blijft een topper.

Mooie woorden Saki: Golden Glory blijft altijd in mijn hart zitten. En het is natuurlijk ook zo dat we na de overname allemaal onder een GLORY dak zitten. GLORY is geboren uit Golden Glory, dus ik zit eigenlijk nog steeds bij Golden Glory als je het goed bekijkt.”

Nogmaals bedankt voor dit interview en moge het GOLDEN Glory gevoel voortleven!!!
GG Powerrrrr!

Liefs Jamila

Asura
27-10-2012, 22:49
Top interview, bedankt

LeeMurray
28-10-2012, 01:12
Leuk interview. Blijft een van m'n favoriete kickboksers. De overgang naar Mike lijkt hem goed gedaan te hebben.

de Zweed
28-10-2012, 13:37
Open en eerlijk, blij dat met name ook de vragen gesteld werden, die de laatste tijd hier op het forum voor de een of andere discussie gezorgd hebben. Thanks voor het interview en Saki bedankt voor het beantwoorden!

GoldenGloryTV
28-10-2012, 15:15
Nice words for our friend Gokhan "THE REBEL" Saki...!

And of course, a great interview...!

You can follow him at his FACEBOOK- or TWITTER-CHANNEL:

http://www.facebook.com/therebelsaki

https://twitter.com/gokhantherebel

EVERYBODY IS GOING DOWN....! ;-)

Tot ziens... Kay...

varitas et aequitas
02-11-2012, 22:01
Nice words for our friend Gokhan "THE REBEL" Saki...!

And of course, a great interview...!

You can follow him at his FACEBOOK- or TWITTER-CHANNEL:

http://www.facebook.com/therebelsaki

https://twitter.com/gokhantherebel




EVERYBODY IS GOING DOWN....! ;-)

Tot ziens... Kay...



Thanx GGtv,

ramoontjuh
16-11-2012, 20:34
Gokhan 'The Rebel' Saki

Geweldig interview mooie antwoorden op de vele vragen, en zeker weten dat Golden Glory door leeft in het hart van
elke vechter die bij Golden Glory door de deur is gelopen, niet alleen de vechters ook de fans!!!

Everyone is going down ;)

GG Rulezz!

Greetzzzzz

ramoontjuh
17-11-2012, 18:23
im a follower already!!! love Saki's fights!!!!
Thanx GGtv,

Turboknecht
17-11-2012, 18:30
http://www.allforoneinsultz.com/wp-content/uploads/mp3/stoned.jpg