PDA

View Full Version : 2012 Australian Kyokushin Karate National Titles



basblue
08-11-2012, 10:55
Leuke samenvatting, hoewel ik persoonlijk het niveau lager vind dan in Nederland. Enjoy!


http://youtu.be/-Phaggp_cXw

Josh
08-11-2012, 16:45
Leuke samenvatting, hoewel ik persoonlijk het niveau lager vind dan in Nederland. Enjoy!


http://youtu.be/-Phaggp_cXw

geen disrespect of iets, maar dit ziet er heel knullig uit dit karate gebeuren, ik denk persoonlijk als je beetje kan kickboksen dat je hier zo in kan meedraaien iemand met een goede muiay thai achtergrond maakta l deze gasten kapot denk ik of zie ik het verkeerd?

Sato
08-11-2012, 17:28
geen disrespect of iets, maar dit ziet er heel knullig uit dit karate gebeuren, ik denk persoonlijk als je beetje kan kickboksen dat je hier zo in kan meedraaien iemand met een goede muiay thai achtergrond maakta l deze gasten kapot denk ik of zie ik het verkeerd?

Dit zie je inderdaad verkeerd.

goro
08-11-2012, 17:59
Dit zie je inderdaad verkeerd.
Totaal verkeerd

de Stiep
08-11-2012, 18:22
Auw, op 3.18 die gyaku zuki. Kijk Josh, dat is nu niet toegestaan bij (Kyokushin) karate. Niet vergelijkbare stijlen van vechten tussen karate en kickboksen. Geloof me, de stoten die je geeft en krijgt op je lijf zijn ribbenkrakend. Kwam altijd bont en blauw van de training terug, maar o wat een heerlijke training altijd. Ergo karateka´s kunnen echt wel slaan. Waarom denk je dat zoveel kickboks grootheden deze vechtsport als basis hebben ? Je zit er dus inderdaad volledig naast. En voor Basbleu reps en bedankt voor de post. OSU

Kemal
08-11-2012, 19:01
Mooi hoor, respect!

basblue
08-11-2012, 19:56
geen disrespect of iets, maar dit ziet er heel knullig uit dit karate gebeuren, ik denk persoonlijk als je beetje kan kickboksen dat je hier zo in kan meedraaien iemand met een goede muiay thai achtergrond maakta l deze gasten kapot denk ik of zie ik het verkeerd?

Er zijn inderdaad een hoop K1 vechters die uit het Kyokushin komen en succesvol waren/zijn. denk aan:
Francisco Filho - 2nd Place in K-1 WGP 2001
Glaube Feitosa - Champion in K-1 Las Vegas 2005 and 2nd Place in WGP 2005
Andy Hug - Champion in K-1 WGP 1996
Alexander Pitchkounov - 2nd Place in K-1 Hawaii 2007

Denk verder aan Gerard Gordeau die in het kickboksen ook wel wat heeft gewonnen. En Londt die nu up-and-comming is in de K1 heeft volgens mij ook een Kyokushin karate achtergrond. Genoeg voorbeelden dus waaruit blijkt dat deze sport een goede basis voor het kickboksen.

Overigens ben ik een paar keer wezen kijken bij de Dutch open, waar regelmatig kickboksers mee deden. En "ze" wonnen eigenlijk net zo vaak als "ze" verloren.

cornelus
08-11-2012, 20:11
Nice.. Ik begrijp Josh wel, maar inderdaad.

Sato
08-11-2012, 23:36
Er zijn inderdaad een hoop K1 vechters die uit het Kyokushin komen en succesvol waren/zijn. denk aan:
Francisco Filho - 2nd Place in K-1 WGP 2001
Glaube Feitosa - Champion in K-1 Las Vegas 2005 and 2nd Place in WGP 2005
Andy Hug - Champion in K-1 WGP 1996
Alexander Pitchkounov - 2nd Place in K-1 Hawaii 2007

Denk verder aan Gerard Gordeau die in het kickboksen ook wel wat heeft gewonnen. En Londt die nu up-and-comming is in de K1 heeft volgens mij ook een Kyokushin karate achtergrond. Genoeg voorbeelden dus waaruit blijkt dat deze sport een goede basis voor het kickboksen.

Overigens ben ik een paar keer wezen kijken bij de Dutch open, waar regelmatig kickboksers mee deden. En "ze" wonnen eigenlijk net zo vaak als "ze" verloren.

Korte aanvulling; GSP het voorbeeld van Kyokushin, als is het MMA geen K1.

Leventdepevent
08-11-2012, 23:55
Er zijn inderdaad een hoop K1 vechters die uit het Kyokushin komen en succesvol waren/zijn. denk aan:
Francisco Filho - 2nd Place in K-1 WGP 2001
Glaube Feitosa - Champion in K-1 Las Vegas 2005 and 2nd Place in WGP 2005
Andy Hug - Champion in K-1 WGP 1996
Alexander Pitchkounov - 2nd Place in K-1 Hawaii 2007

Denk verder aan Gerard Gordeau die in het kickboksen ook wel wat heeft gewonnen. En Londt die nu up-and-comming is in de K1 heeft volgens mij ook een Kyokushin karate achtergrond. Genoeg voorbeelden dus waaruit blijkt dat deze sport een goede basis voor het kickboksen.

Overigens ben ik een paar keer wezen kijken bij de Dutch open, waar regelmatig kickboksers mee deden. En "ze" wonnen eigenlijk net zo vaak als "ze" verloren.

thanks, overigens is het 16 december a.s weer het open NK kyokushin

Budokan
09-11-2012, 12:07
Er zijn inderdaad een hoop K1 vechters die uit het Kyokushin komen en succesvol waren/zijn. denk aan:
Francisco Filho - 2nd Place in K-1 WGP 2001
Glaube Feitosa - Champion in K-1 Las Vegas 2005 and 2nd Place in WGP 2005
Andy Hug - Champion in K-1 WGP 1996
Alexander Pitchkounov - 2nd Place in K-1 Hawaii 2007

Denk verder aan Gerard Gordeau die in het kickboksen ook wel wat heeft gewonnen. En Londt die nu up-and-comming is in de K1 heeft volgens mij ook een Kyokushin karate achtergrond. Genoeg voorbeelden dus waaruit blijkt dat deze sport een goede basis voor het kickboksen.

Overigens ben ik een paar keer wezen kijken bij de Dutch open, waar regelmatig kickboksers mee deden. En "ze" wonnen eigenlijk net zo vaak als "ze" verloren.

Op Hug na (toen Thaiboksen nog maar in de kinderschoenen stond) zijn het geen van allen echte toppers die zich konden meten met Hoost, Aerts en de andere Thaiboksers. Dus Josh, je hebt volledig gelijk

basblue
09-11-2012, 14:07
Op Hug na (toen Thaiboksen nog maar in de kinderschoenen stond) zijn het geen van allen echte toppers die zich konden meten met Hoost, Aerts en de andere Thaiboksers. Dus Josh, je hebt volledig gelijk

1) Laten we eens iemand nemen uit het rijtje, die volgens jou niet konden meten met de "echte kickboksers", Francisco Filho: Hij won in 2004 van Remy Bonjasky Kyokushin, in 2001 van Alexey Ignashov en Peter Aerts, in 200 van Stefan Leko en Cyril Abidi. Hij heeft overigens ook verloren van toppers, maar je stelling dat hij zich niet kon meten haalt het denk ik niet.

2) Josh stelde dat kickboksers/Muay Thai vechters makkelijk mee konden draaien in een Kyokushin toernooi en ze "zelfs kapot zou maken". Op dus de regels van het Kyokushin. Ik denk dat het kickboksen daar minder uit de verf komt dan in de ring.

3) Als je het eens bent met Josh kan je mij dan eens vertellen op welke WK Kyokushin of ander groot toernooi "een kickbokser/Muay Thai" heeft gewonnen? Of grote namen heeft verslagen?

Budokan
09-11-2012, 15:12
1 Iedereen heeft wel eens een slechte dag. Hoost heeft ook wel eens van Bob Sapp verloren. Ik zie maar een paar voorbeelden en denk dat er niet veel meer zijn te noemen.

2 Josh begon met dat het er knullig uit zag. Dat vind ik ook, ook denk ik net als hoj dat een thaiboksen van hoog niveau al die australisch nationaal kampioenen stuk voor stuk opvouwt. Zelfs onder die regels.

3 niemand zegt dat het gebeurd is, we spreken alleen uit dat we dit verwachten.
Overigens is dat helemaal niet interessant. K1 of Glory laten wel zien wie er overall het beste uit de verf komt

Josh
09-11-2012, 17:11
1 Iedereen heeft wel eens een slechte dag. Hoost heeft ook wel eens van Bob Sapp verloren. Ik zie maar een paar voorbeelden en denk dat er niet veel meer zijn te noemen.

2 Josh begon met dat het er knullig uit zag. Dat vind ik ook, ook denk ik net als hoj dat een thaiboksen van hoog niveau al die australisch nationaal kampioenen stuk voor stuk opvouwt. Zelfs onder die regels.

3 niemand zegt dat het gebeurd is, we spreken alleen uit dat we dit verwachten.
Overigens is dat helemaal niet interessant. K1 of Glory laten wel zien wie er overall het beste uit de verf komt

ik ben blij dat ik niet de enige ben! echt ik respecteer de sport, maar dit ziet er gewoon echt niet uit!!!

basblue
09-11-2012, 21:40
1 Iedereen heeft wel eens een slechte dag. Hoost heeft ook wel eens van Bob Sapp verloren. Ik zie maar een paar voorbeelden en denk dat er niet veel meer zijn te noemen.

Iedereen heeft wel eens een slechte dag? Deze man heeft Aerts twee keer op TKO verslagen en Hoost 1x op KO, naast de eerder genoemde K1-toppers. Andy Hug deed het ook aardig in de K1.... Wat een hoop "slechte dagen" voor de topkickboksers in de K1 competitie. Ik denk dat het ook wel wat met de effectiviteit van de sport heeft te maken.


3 niemand zegt dat het gebeurd is, we spreken alleen uit dat we dit verwachten.
Overigens is dat helemaal niet interessant. K1 of Glory laten wel zien wie er overall het beste uit de verf komt

Natuurlijk is dat in deze thread interessant. Als je het er zo mee eens bent dat kickboksers Kyokushin Karateka's op hun eigen regels verslaan, dan kan je toch wel onderbouwen met een paar voorbeelden van kickboksers die een Kyokushin toernooi hebben gewonnen? Of uitleggen waarom je verwacht dat "ze een voor een worden opgevouwen"?

Budokan
09-11-2012, 22:26
Met alle respect voor Filho, na Hug en hij zijn er geen toppers meer geweest vanuit Kyokushin. 2001 was zijn laatste succes toch?

Wat ik respecteer in het Kyokushin is de hardheid, heb het zelf ook langere tijd getraind. Ben wel overgestapt naar Muay thai omdat het completer en tactischer is. (En geen kata's heeft). De meeste karateka's staan op armlengte van elkaar te rammen op het lichaam. Dit is enkel een uitputtingsstrijd. Een thaibokser heeft veel meer afstand en overzicht en zal ook ruimte houden tegen een karateka waarna het wachten is op een trap naar het hoofd. Zag pas nog een leuk filmpje van KO's in karate en dat waren allemaal trappen tegen het hoofd. Men is niet gewend om de handen hoog te houden, dit is de reden waarom ik denk dat een top thaibokser altijd wint van een karateka op karateregels. Nee, ik heb geen voorbeelden maar het is duidelijk omdat er al jaren geen koykushin karateka in de top van K1 of Glory mee doet.

cornelus
10-11-2012, 01:55
Met alle respect voor Filho, na Hug en hij zijn er geen toppers meer geweest vanuit Kyokushin. 2001 was zijn laatste succes toch?
...
Nee, ik heb geen voorbeelden maar het is duidelijk omdat er al jaren geen koykushin karateka in de top van K1 of Glory mee doet.

Gelukkig maar.. stel je voor.. dat .. bijvoorbeeld Sem Schilt... een karateka.. zou zijn... pffffff :twak:

:fp:

mensotov
10-11-2012, 16:46
Ongelooflijk wat een reacties, kyokushin is knetterhard en waarom nu weer vergelijken wat beter is.... Ik heb menig kickboxer in het stof zien happen tijdens kyokushin omdat je zo vreselijk diep moet gaan en het zo hard is (en er zit zeker een zeer tactisch element in maar dat moet je wel kunnen zien), en ik heb menig kyokushin vechter klappen zien vangen omdat ie zijn handen te laag had bij kickboxen. Dit is zo'n disccussie van ja maar ik doe kravmaga daar heb je geen scheidsrechter wat jullie doen is sport ...blablabla, waardeer elke slijl nu eens afzonderlijk zonder die haantjes modus aan te zetten.....
(ik zie trouwens dat ik nu op iemand reageer, das niet de bedoeling dit is een losse post)
osu

Merlijn

de Stiep
10-11-2012, 22:29
Ongelooflijk wat een reacties, kyokushin is knetterhard en waarom nu weer vergelijken wat beter is.... Ik heb menig kickboxer in het stof zien happen tijdens kyokushin omdat je zo vreselijk diep moet gaan en het zo hard is (en er zit zeker een zeer tactisch element in maar dat moet je wel kunnen zien), en ik heb menig kyokushin vechter klappen zien vangen omdat ie zijn handen te laag had bij kickboxen. Dit is zo'n disccussie van ja maar ik doe kravmaga daar heb je geen scheidsrechter wat jullie doen is sport ...blablabla, waardeer elke slijl nu eens afzonderlijk zonder die haantjes modus aan te zetten.....
(ik zie trouwens dat ik nu op iemand reageer, das niet de bedoeling dit is een losse post)
osu

Merlijn

Precies ! Merlijn dikke reps ! Respecteer nu eens een stijl en ga niet in de " dit of dat is beter modus".Kijk bv eens naar Kung Le in de kooi. Die gozer heeft primair teakwondo (later sambo en Kuntao) als basis. " O, teakwondo dat is toch een beetje hoge trappen op tegenstanders die een dik schild dragen als een schildpad? " Kijk dan naar zijn partij tegen Frank Shamrock en denk eens na. Elke vechtsportstijl is zo goed als de beoefenaar. En inderdaad zoals Cornelus schreef, je moet er niet aan denken dat een grootheid als Sem Schilt karate zou beoefenen. Het idee alleen al :lol:.

Oké, ik geef toe dat ik een beetje kriebelig word als men Kyokushin badineert, zou ik eigenlijk niet op moeten reageren, maar ja, ben maar een mensje :ehhh:

basblue
10-11-2012, 23:47
Mannen, laten we eerlijk zijn: Of we het nou over karateka's, kickboksers, Muay Thai vechters hebben, ze worden stuk voor stuk uit elkaar getrokken door een beetje goede BJJ-er.














Geintje! @Merlijn: 100 punten.

FOCUS
11-11-2012, 11:20
en guard;

I'll let you try my Wu Tang style

cornelus
12-11-2012, 11:10
http://cdn.memegenerator.net/instances/250x250/29098700.jpg

Asura
12-11-2012, 18:32
Er is één Kyokushin vs K-1 toernooi geweest. De beelden staan ergens online.
http://k-1sport.de/en/database/show_tournament.php?id=106

De kyokushinkai staan aan de rechterkant

Asura
12-11-2012, 18:37
Alsnog moet ik zeggen, dat de beelden er niet bepaald spectaculair uitzien. Het niveau bij het open NK waar Levent aan refereerde zal wel hoger liggen

basblue
12-11-2012, 22:42
Er is één Kyokushin vs K-1 toernooi geweest. De beelden staan ergens online.
http://k-1sport.de/en/database/show_tournament.php?id=106

De kyokushinkai staan aan de rechterkant

Thanx, niet dat het echt uitmaakt, maar 9-4 voor Kyokushin ;) Wist overigens niet dat Teixeira ook uit die hoek komt.

Leventdepevent
13-11-2012, 08:26
Alsnog moet ik zeggen, dat de beelden er niet bepaald spectaculair uitzien. Het niveau bij het open NK waar Levent aan refereerde zal wel hoger liggen
ja op het NK is het niveau erg hoog, helaas kan ik de 16 december niet anders was ik weer gaan kijken

basblue
13-11-2012, 19:51
Ik ook niet... Jammer! Ik zou iedereen die het NK Kyokushin nog nooit heeft bezocht, willen uitnodigen om daar eens te gaan kijken. Het geeft een mooi beeld van het niveau en het karakter van de sport.

FOCUS
13-11-2012, 22:34
Alleen al de discipline en het sportieve karakter van de atleten, trainers en publiek is GROOTS. Daar kan iedereen van leren

de Stiep
13-11-2012, 23:43
Alleen al de discipline en het sportieve karakter van de atleten, trainers en publiek is GROOTS. Daar kan iedereen van leren

x2 OSU !!

goro
14-11-2012, 00:57
Thanks guys! Ik doe 19 jaar actief kyokushin1993-heden. sinds 1996-2010 wedstrijden.

cornelus
14-11-2012, 15:24
Respect Goro!


Alleen al de discipline en het sportieve karakter van de atleten, trainers en publiek is GROOTS. Daar kan iedereen van lerenx3 ..volgens mij is het pure passie

Trouwens nog even over de K1.. Voor zover ik weet is deze competitie ooit ontstaan uit het Seidokan karate. Toch?
Het Seidokan was als ik me niet vergis een afsplitsing van het Kyokushin. Eerst twee rondes gewoon op full-contact regels en vervolgens jasje uit en handschoenen aan, zoiets.

cornelus
16-11-2012, 01:15
Gelijksoortige discussie overigens in de comments bij deze video.
(40th All Japan Open, 2008.. deel 1)


http://youtu.be/iuad_PIMoe8

Leventdepevent
16-11-2012, 10:06
Gelijksoortige discussie overigens in de comments bij deze video.
(40th All Japan Open, 2008.. deel 1)


http://youtu.be/iuad_PIMoe8
mooie beelden bedankt!

de Stiep
16-11-2012, 20:42
Eerste half uur gekeken. Moet nu gaan koken, dus kijk later de rest. MAN ! Dit is het echt. Als je nooit hebt gevochten op deze wijze heb je werkelijk geen idee ! De pijn, het harde van de klappen en trappen op je lijf. Als je dit doorstaan hebt, is kickboksen een stapje verder (vechtsport evolueert) en een goede basis om pijn te kunnen verbijten EN om respect voor de tegenstander te kunnen opbrengen. Zie je iemand na zijn verlies een soort armzwaai maken, of om zich heen kijken " dit kan niet want ik ben de winnaar" ? Nee he. Respect ! Dat is iets heel belangrijks. Acceptatie al ben je het er niet mee eens. Oké, oké old skool pyamavechter. Maar dit is naar mijn mening de essentie van vechtsporten. Cornelus, vette reps !!

FOCUS
16-11-2012, 21:00
Het is wel een beetje jammer, dat je door jarenlang trainen, pijn lijden en angst onder ogen zien in staat bent om een bovengemiddeld pak rammel op je lijf te kunnen nemen, om dan tijdens het eerste beste straatgevecht te gaan zitten door een klap op je gezicht....
verhaal uit eigen doos, mijn dekking zat veel te laag.....:lol: