PDA

View Full Version : Hoe lastig is het om door te breken in MMA?



shonosuke
08-11-2012, 23:23
Ik zit er aan te denken om over te stappen van boksen naar MMA omdat er bijna geen erkenning voor de bokssport is in Nederland. Ik ben over 2 maanden 21 en heb de droom om ooit een keer in Japan te vechten maar weet dat ik onderaan moet beginnen en de kans erg klein is dat ik zover kom. Alleen nu weet ik niks van de MMA scene af. Ik woon in Rotterdam en deze stad heeft erg veel MMA scholen, weet iemand welke nou het beste is als ik echt serieus wil trainen? Heb 3 kwartalen vrij voordat ik bij de universiteit kan instromen

Tony
08-11-2012, 23:25
Every great journey begins with one single step...

Sato
08-11-2012, 23:37
De beste tip die ik je kan geven, loop een keer een school binnen maak een praatje met vechters en trainers. Ben vooral niet bang om de eerste stap te zetten, dit houdt veel mensen tegen.

shonosuke
08-11-2012, 23:59
De beste tip die ik je kan geven, loop een keer een school binnen maak een praatje met vechters en trainers. Ben vooral niet bang om de eerste stap te zetten, dit houdt veel mensen tegen.

Ben ik ook zeker niet. Alleen er zijn zoveel MMA scholen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Je hebt in Rotterdam uit mijn hoofd: Oosterbaan gym, Team Furious, Spider Gym en nog een paar. Zaterdag heeft Spider Gym een open dag dus daar ga ik sowieso naar toe.

Zou je wat meer kunnen vertellen over de MMA scene in Nederland? Zijn er veel Gala's? Weet alleen dat kickboksen erg groot is maar er zijn toch genoeg Nederlandse jongens op internationaal niveau doorgebroken zoals Stefan Struve

KO.YOU.FOOL
09-11-2012, 00:24
Je zou voor je grondwerk kunnen gaan trainen bij een van de beste Brazilian jiu jitsu scholen van Nederland "Team Agua". Deze zit niet ver van Rotterdam. Volgens mij in Den Haag of in Voorburg.
Een optie is dus voor je grondwerk gaan trainen bij Team Agua en voor je allround standup skills (kickboxen) ga je trainen bij Jan Oosterbaan. Ik denk persoonlijk dat dit geen verkeerde keuze is.
Misschien zijn er nog wel betere mogelijkheden, maar dit is wat er in mij opkwam.

de Stiep
09-11-2012, 00:32
MMA Vlaardingen in de Polderpoort in Vlaardingen. Heeft meer vechters die op een hoger plan acteren dan de genoemde (absoluut goede !) sportscholen. Trainer is Ricardo Wondel.
Bij alle genoemde sportscholen kan je meestal eerst een gratis proefles volgen of betaal je als " buitenstaander" vijf Euro voor een les.

Anderson
09-11-2012, 00:33
Is ook wat dichterbij dan Den Haag

shonosuke
09-11-2012, 00:53
MMA Vlaardingen in de Polderpoort in Vlaardingen. Heeft meer vechters die op een hoger plan acteren dan de genoemde (absoluut goede !) sportscholen. Trainer is Ricardo Wondel.
Bij alle genoemde sportscholen kan je meestal eerst een gratis proefles volgen of betaal je als " buitenstaander" vijf Euro voor een les.

Bedankt, ziet er ideaal uit. Erg voordelig vergeleken die andere sportscholen en het is een pure MMA school.

Nu nog een vraag over MMA in het algemeen. Hoe zit het precies met bloemkooloren? Hoor echt horror verhalen hoe je met een naald het wondvocht uit je oor moet halen

lukashenko
09-11-2012, 01:45
het licht er ook aan hoeveel talent en vooral hoeveel dicipline je heb.
maar waar een wil is daar is een weg en je gaat er dingen als bloemkool oren dr bij moeten nemen.
al kan de bloemkool oren wel remmen met beschermende gear bij de training te dragen

http://www.youtube.com/watch?v=pGNtWTxQ6cc&feature=BFa&list=HL1352418054

Briant
09-11-2012, 01:47
Team agua zit ook in rotterdam tegenwoordig. Wil je je grond bijspijkeren is dat de place to be

Qua bloemkool oren, sommige krijgen ze heel snel, anderen nooit. Het is een ding wat erbij hoort, het vocht er uit halen is alleen in sommige gevallen nodig.

lukashenko
09-11-2012, 01:50
nog 1tje erbij om de motivatie op gang te krijgen

http://www.youtube.com/watch?v=-L1stBkpWBc&feature=autoplay&list=HL1352418054&play next=1
echte dingen
als je er wilt komen moet je er veel tijd insteken
kijk elke dag ff 1 goede motivational video het zal je goed doen

shonosuke
09-11-2012, 02:20
Motivatie en discipline heb ik wel. Ga zelden uit, drink niet en let erg veel op mijn voeding. Ik weet dat ik vooral in het begin zal moeten doorbijten maar dat moest ik ook met boksen.

Kemal
09-11-2012, 07:54
Ik zeg doen!

http://i1190.photobucket.com/albums/z448/zartoxide/ik-zeg-doen.png

Leventdepevent
09-11-2012, 08:59
geen erkenning voor het boksen in NL?

De ontwikkeling in het boksen gaat snel. De nieuwe aanpak van het NK maakt kennelijk veel enthousiasme los want het grote aantal deelnemers (inmiddels meer dan 220, terwijl nog enkele prominente boksscholen moeten inschrijven) overtreft de verwachtingen. Hierdoor wordt de organisatie geconfronteerd met een bijzonder heuglijk feit. Dat de sport in de lift zit, uit zich vooral in de grote opkomst van de nieuwelingen en C-klassers.

Zeer waarschijnlijk een gevolg van de landelijke talentendagen, die in het leven werden geroepen door technisch directeur Louis Wijdenbosch. Het Masterplan voor Rio 2016. Na overleg met de scheidsrechterscommissie wordt inmiddels de mogelijkheid onderzocht de wedstrijden niet in één maar twee boksringen af te werken, omdat het logistieke probleem anders niet is op te lossen op vrijdag 30 november, zaterdag 1 december en zondag 2 december in het Topsportcentrum Rotterdam. Als dat plan doorgaat, is het afwerken van een Nederlands kampioenschap in twee ringen een unicum. De organisatie heeft er alwel ervaring mee: het EK voor vrouwen in 2011 werd in deze setting gehouden.
Het is bijzonder aangenaam om te constateren dat zowel de scheidsrechterscommissie als Rotterdam Topsport constructief wil meewerken aan deze oplossing. De nieuwe positieve ontwikkeling in het boksen verdient een kans van slagen. Maar laat vooralsnog duidelijk zijn dat het uitbreiden van de boksringen nog niet vaststaat. Het plan is in onderzoek. Er wordt pas een definitieve beslissing genomen na het verstrijken van de inschrijftermijn op zaterdag 10 november. De deelnemerslijst is dan pas compleet.

bron: round1network

FOCUS
09-11-2012, 09:33
als je het echt wilt, dan maak je je niet druk of het wel succes oplevert, of je bloemkooloren krijgt enz enz
dan doe je het gewoon ;)

Hans Vos
09-11-2012, 10:48
ga maar lekker naar jan oosterbaan (oosterbaangym ) , goeie school en goede trainers ook voor het worstelgedeelte . dus gewoon doen . gr hans

HARDnickCORE
09-11-2012, 11:00
Er zijn tegenwoordig ook grappling lessen van brownbelt Rubert Caster bij Oosterbaan gym/Ruthless Fightcompany. 18 uur per week stand-up, worstelen en grappling op hoog niveau. Wat wil je nog meer.

basblue
09-11-2012, 11:28
Ik zit er aan te denken om over te stappen van boksen naar MMA omdat er bijna geen erkenning voor de bokssport is in Nederland. Ik ben over 2 maanden 21 en heb de droom om ooit een keer in Japan te vechten maar weet dat ik onderaan moet beginnen en de kans erg klein is dat ik zover kom. Alleen nu weet ik niks van de MMA scene af. Ik woon in Rotterdam en deze stad heeft erg veel MMA scholen, weet iemand welke nou het beste is als ik echt serieus wil trainen? Heb 3 kwartalen vrij voordat ik bij de universiteit kan instromen

Ik zou ook een keer langs gaan bij Rickson Gracie Rotterdam: http://www.bjjholland.nl/index.php/locaties/28-info/info-locaties/19-rotterdam. Veel trainen met ervaren docenten. Gewoon een keer ervaren en dan een keuze maken. Succes!

basblue
09-11-2012, 11:28
http://www.youtube.com/watch?v=soy-T4YDrpY&feature=youtube_gdata_player

Strange Cutbean
09-11-2012, 12:20
Ik zou grondwerk trainen bij een goede BJJ school, worstelen bij een goede worstelschool en kickboxing idem dito. Hou dit een poos vol, dan kun je aan wedstrijden gaan denken.

Rverm
09-11-2012, 13:03
Verder zou ik in stappen gaan denken... Als je nu start kan je in maart wel meedoen met een grappling toernooi. Van daaruit kan je dan weer richting een MMA-amateur partij gaan denken etc... Als je het echt wilt moet je er volledig voor gaan, vergeet alleen niet dat zo goed als elke vechter die droom heeft die jij hebt... ;)

Stefano~
09-11-2012, 13:49
Je kan bij team furious zo binnen lopen om een keer mee te trainen, ga gewoon een paar gyms langs en kijk waar jij je thuis voel.

shonosuke
09-11-2012, 13:57
Bedankt voor alle tips. Ga maandag bij een van de scholen langs. ben vooral benieuwd hoe de overgang van boksen naar MMA is

MMAFAN-1122
09-11-2012, 15:38
Ik zit er aan te denken om over te stappen van boksen naar MMA omdat er bijna geen erkenning voor de bokssport is in Nederland. Ik ben over 2 maanden 21 en heb de droom om ooit een keer in Japan te vechten maar weet dat ik onderaan moet beginnen en de kans erg klein is dat ik zover kom. Alleen nu weet ik niks van de MMA scene af. Ik woon in Rotterdam en deze stad heeft erg veel MMA scholen, weet iemand welke nou het beste is als ik echt serieus wil trainen? Heb 3 kwartalen vrij voordat ik bij de universiteit kan instromen

Naar Amerika verhuizen;)

ijsblok
09-11-2012, 16:57
Wat is je boks niveau?

Omdat je waarschijnlijk al lekker kan stoten raad ik je aan om naast mma apart worstelen en grappling te trainen. Zelf train ik dat bij Team Agua (zit in Rotterdam centrum en den haag) en Team Furious.

Josh
09-11-2012, 17:07
Bedankt voor alle tips. Ga maandag bij een van de scholen langs. ben vooral benieuwd hoe de overgang van boksen naar MMA is

Ik zou je als medebokser adviseren om je eerst te richten op het grond spelletje, je moet dit leuk vinden en dit is mijn inziens 75% van het mma spelletje. Als je dit niet trekt dan ga je mma ook niet trekken, dus probeer dat eerst is uit!

ik ben ook van het boksen overgestapt naar mma, ik heb vanaf mijn 16 tot mijn 20 gebokst bij chakuriki. Op een gegeven moment was de drive weg. Ik ben toen enige tijd later naar een mma school gegaan M1 gym destijds, omdat ik al wat ervaring had kon ik staande goed meekomen, ook tegen kickboksers enzo. Maar ik werd elke keer gevloerd (takedown) en vervolgens op de grond helemaal in gemaakt, zelfs door gasten van 65 kilo terwijl ik destijds 90 + woog. Ik ben me toen gaan verdiepen in het grondspelletje, uiteindelijk kwam ik terrecht bij team agua amsterdam en ik raakte meteen verslaafd aan het schaakspel. 1,5 later was ik blue belt en had ik me eerste mma partij gedraaid (en gewonnen :)

dus kortom eerst verdiepen in de grond (naast de complete mma trainingen), vind je dat na een jaar nog steeds leuk dan weet je wat je moet doen en dat is matten!