PDA

View Full Version : Schietpartij gala: The Battle of Zijtaart



Pages : 1 [2]

Wheelie
13-11-2012, 19:47
http://teletekst.nos.nl/gif/images/118-01.gif

Turboknecht
14-11-2012, 13:23
Pfff... die man heeft ook te lijden gehad zeg.

rollermanskunk
14-11-2012, 13:46
Diep respect voor Petres.

De Telegraaf gebruik ik alleen nog als de wc-papier op is.

Harrie Nak
14-11-2012, 13:56
Youssef Sabbahi, de man die zondagavond werd vermoord op het kickboksgala in Veghel, was bepaald niet van onbesproken gedrag. Nieuwe Revu meldt dat hij banden had met de geliquideerde criminelen Sam Klepper en John Mieremet.

Sabbahi was vroeger directeur van een Belgisch bedrijf dat banden zou hebben met het beruchte onderwereldduo. Klepper en Mieremet zouden via het bedrijf geld hebben witgewassen, zegt het tijdschrift (http://www.revu.nl/2012/11/14/nu-in-nieuwe-revu-45/).

Kickboksgala

Aanleiding voor de schietpartij van afgelopen zondag was een sluimerende ruzie tussen Marokkanen en Turken uit Veghel, meldt Omroep Brabant (http://www.omroepbrabant.nl/?news/1837291183/Doodgeschoten+kickboxgalapromotor+Sababbahi+had+ba nden+met+de+onderwereld.aspx). Tijdens het kickboksgala brak een massale vechtpartij uit. Terwijl alle bezoekers in paniek naar buiten renden, kreeg Sabbahi (37) twee kogels in zijn rug. Zijn broer Nabil raakte zwaargewond en ligt in het ziekenhuis.

smike
14-11-2012, 14:14
Triest, maar het was te verwachten.
Ik ben er wel klaar mee met dat publiek en die sfeer bij vechtgala's want dat zijn het.
Ik heb in het andere topic wat suggesties gepost, voor de rest mag het wat mij betreft verboden worden in Nederland.

Pahlavan
14-11-2012, 14:23
Triest, maar het was te verwachten.
Ik ben er wel klaar mee met dat publiek en die sfeer bij vechtgala's want dat zijn het.
Ik heb in het andere topic wat suggesties gepost, voor de rest mag het wat mij betreft verboden worden in Nederland.

hoewel ik er zelf nog niet helemaal uit ben qua wat ik er nou precies van moet denken, kan ik je reactie goed begrijpen. aan de ene kant wil/hoop ik dat het nog goedkomt met vechtsport in nederland (misschien is dat naief van mij) maar aan de andere kant weet ik dat zolang er nog zoveel tuig en criminelen erbij betrokken zijn, dat niet gaat gebeuren.

je moet er toch niet aan denken dat je je zorgen moet maken voor het bezoeken van een vechtgala omdat het zomaar kan dat er kogels om je oren vliegen.

my2cents
14-11-2012, 14:26
Publiek en sfeer bij dit soort evenementen is niet perse een nederlands ding... Ook in australie blijkbaar

http://bikers.jigsy.com/entries/general/ballroom-blitz---security-footage

rollermanskunk
14-11-2012, 14:51
Interview met Ali Gunyar bij Omroep Brabant:
http://www.omroepbrabant.nl/?video/78103412/Ali+Gunyar+in+Onder+Ons+over+beviliging+tijdens+ki ckboksgalas.aspx&action=media

bryan
14-11-2012, 15:08
wat was het toch een goede jongen.. deed geen vlieg kwaad...

van Ad.nl
De 37-jarige Youssef Sabbahi uit Veghel, die zondagavond werd doodgeschoten bij een kickboksgala in Zijtaart, was vroeger directeur van een Belgisch bedrijf dat eigendom zou zijn geweest van de beruchte gangsters Sam Klepper en John Mieremet. Dat is woensdag te lezen in tijdschrift Nieuwe Revu.

Archieffoto van de 2005 in Thailand geliquideerde John Mieremet. © ANP.
Het Belgische bedrijf wordt volgens het weekblad in verband gebracht met witwaspraktijken van de twee geliquideerde topcriminelen. Sam Klepper stierf in 2000 bij een aanslag, John Mieremet werd in 2005 in Thailand gedood door een huurmoordenaar. Nieuwe Revu wil geen bron noemen.

Sabbahi werd gedood tijdens een schietpartij die tijdens het vechtsportevenment ontstond. Hij overleed zondag door twee schoten in de rug. Zijn broer Nabil ligt zwaargewond in het ziekenhuis.

Naar verluidt kregen groepen Turken en Marokkanen uit Veghel, beide gezeten aan de zogenaamde VIP-tafels langs de boksring, het met elkaar aan de stok over een oude vete.

Een van de verdachten die is gearresteerd voor de schietpartij zondagavond bij een kickboksgala in Zijtaart, is in het verleden veroordeeld voor een schietpartij op een school in Veghel.

De politie is nog steeds op zoek naar een doorbraak. Eerder verzocht ze eventuele getuigen om beelden die ze zondagavond mogelijk hebben gemaakt tijdens het vechtgala, op te sturen. Er werken zeker 30 rechercheurs aan de zaak.

Peter0711
14-11-2012, 15:58
Verassend!!! :/ Deze man heeft toch ook samen met Rutz een gala georganiseerd,of begrijp ik dat verkeerd?

RedDawn
14-11-2012, 16:12
Verassend!!! :/ Deze man heeft toch ook samen met Rutz een gala georganiseerd,of begrijp ik dat verkeerd?

Klopt. Ziet er niet goed uit voor de nieuwe aanvraag van Glory om evenementen te organiseren in Nederland.

bryan
14-11-2012, 16:17
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3347933/2012/11/14/Organisator-kickboksgala-gelinkt-aan-zware-criminelen.dhtml

het hele artikel kan ik niet posten want daar krijg ik de "moderators toestemming" melding

McClane
14-11-2012, 16:36
De politie is nog steeds op zoek naar een doorbraak.

Genoeg ooggetuigen lijkt me. Hoop niet dat het een gevalletje Nederlandse Justitie wordt; geen van de verdachte kan aangewezen worden op de moord, dus allen gaan vrijuit zoals laatst het geval was.

Asura
15-11-2012, 00:57
De Nederlandse politie is nog ingesteld op onschuldige hollandse criminaliteit. Dat is ongeveer 10% van de feiten. Bij de rest grijpen ze ernaast of hebben ze 40 rechercheurs nodig om het op te lossen.

Turboknecht
15-11-2012, 02:02
Definieer 'onschuldige hollandse criminaliteit'?? Waar haal je die statistiek vandaan, 10%?? Je lult maar wat hè. :rolleyes:

blackadder
15-11-2012, 02:06
Definieer 'onschuldige hollandse criminaliteit'?? Waar haal je die statistiek vandaan, 10%?? Je lult maar wat hè. :rolleyes:
Fietsendiefstal. Tulpenbollen roof. Klompen dealen. Matjes smokkel. Rookworst vervalsing.

Leventdepevent
15-11-2012, 07:30
dus alles is toch weer begonnen in het VIP gedeelte..........:twak:

Kemal
15-11-2012, 08:02
Drie verdachten kickboksgala voorgeleid

ZIJTAART (ANP) - Drie verdachten die zijn aangehouden na de schietpartij op het kickboksgala van zondagavond in Zijtaart worden donderdag voorgeleid aan de rechter-commissaris.
De verdachte zwaargewonde 31-jarige broer van het overleden slachtoffer is woensdag vrijgelaten. De politie heeft dat woensdag bekendgemaakt. Door de schietpartij overleed een 37-jarige kickbokspromotor uit Veghel. Drie verdachten van 26, 30 en 32 jaar uit Veghel zitten nog vast.

Mercedes
De politie maakte verder bekend op zoek te zijn naar de inzittenden van een Mercedes die kort na het schietincident in Zijtaart een lift hebben gegeven aan de 32-jarige verdachte. De oudere man en jonge jongen zijn 'belangrijke getuigen' maar geen verdachten, aldus een politiewoordvoerder.
De organiserende kickboksschool van het kickboksevenement reageerde woensdag voor het eerst met een brief in een lokaal blad. De organisatie zegt dat het incident helemaal niks met het gala te maken had. ,,Wat een groot feest moest zijn en ook was komt in alle media terecht als een dag waarop het kickboksen in een slecht daglicht komt te staan. Dat is heel jammer.''

123trisweat
15-11-2012, 10:13
De organisatie zegt dat het incident helemaal niks met het gala te maken had.

*speculatie ALERT
Tja, de organisatie durft wel. Lijkt me dat de fiscale recherche de boekhouding ook gaat controleren, wie weet gebruikte Youssef zijn gala om geld wit te wassen. Follow the money en dan slik ik het pas dat het incident niets met het gala te maken had.

Marinho
15-11-2012, 11:19
*speculatie ALERT
Tja, de organisatie durft wel. Lijkt me dat de fiscale recherche de boekhouding ook gaat controleren, wie weet gebruikte Youssef zijn gala om geld wit te wassen. Follow the money en dan slik ik het pas dat het incident niets met het gala te maken had.

Wat een onzin.. Dit was een klein gala wat doorgang kon vinden met behulp van lokale sponsors en vrijwilligers van de club en Zijtaart zelf. De prijzen van VIP-tickets op dit gala stonden ook niet in verhouding tot de prijzen op de grote gala's. Verder bestond het merendeel van de VIP's uit lokale sponsoren zoals ZZP-ers uit de bouw etc. Er waren dus veel lokale bezoekers die eenmaal per jaar een keer een gala bezoeken van de lokale sportclub. Het is daarom des te spijtiger dat het dan zo uit de hand loopt door enkele trieste figuren...

Als je op de hoogte wilt blijven van de laatste nieuwtjes is de app van Omroep Brabant een aanrader.

Oshu

GM
15-11-2012, 11:26
*speculatie ALERT
Tja, de organisatie durft wel. Lijkt me dat de fiscale recherche de boekhouding ook gaat controleren, wie weet gebruikte Youssef zijn gala om geld wit te wassen. Follow the money en dan slik ik het pas dat het incident niets met het gala te maken had.

Geld witwassen op een gala met maximaal 300 man ?? Jij hebt het wiel ook niet uitgevonden he maat ?

ArjanV
15-11-2012, 11:32
Was toch niet eens "zijn" gala?

Biiyen
15-11-2012, 12:21
Misschien is het ook maar beter, het is jammer voor iedereen die wel in de sport zit met goede bedoelingen. Echter de criminaliteit die hiermee gepaard gaat en het continue gezever van bestuursleden van de mini bondjes houdt de sport sowieso tegen. Wellicht is het beter als het op fles gaat, laat de laatste die het pand verlaat het licht uitdoen en over 20 jaar mag een nieuwe, hopelijk slimmere generatie, het opnieuw proberen.

Igorvdw
15-11-2012, 12:55
Misschien is het ook maar beter, het is jammer voor iedereen die wel in de sport zit met goede bedoelingen. Echter de criminaliteit die hiermee gepaard gaat en het continue gezever van bestuursleden van de mini bondjes houdt de sport sowieso tegen. Wellicht is het beter als het op fles gaat, laat de laatste die het pand verlaat het licht uitdoen en over 20 jaar mag een nieuwe, hopelijk slimmere generatie, het opnieuw proberen.

Zwaar mee onees. Een paar tyfus idioten het laten verpesten voor de grote massa echte sportliefhebbers? De mensen die dit soort dingen doen, staan geheel los van hetgeen wat de meeste mensen met deze sport willen bereiken. In plaats van het op te geven, moeten er gewoon zware verbeteringen komen. Kijk naar de UFC, ik bedoel kom op? Die grootte, die financiële middelen zullen wij hier misschien nooit behalen. Maar iets in die trant... het moet toch wel mogelijk zijn in een welvarend land als Nederland?

mario the count
15-11-2012, 15:00
Zwaar mee onees. Een paar tyfus idioten het laten verpesten voor de grote massa echte sportliefhebbers? De mensen die dit soort dingen doen, staan geheel los van hetgeen wat de meeste mensen met deze sport willen bereiken. In plaats van het op te geven, moeten er gewoon zware verbeteringen komen. Kijk naar de UFC, ik bedoel kom op? Die grootte, die financiële middelen zullen wij hier misschien nooit behalen. Maar iets in die trant... het moet toch wel mogelijk zijn in een welvarend land als Nederland?

Ik weet niet of je het nieuws een beetje volgt maar zo welvarend zijn we op het moment niet.

The Company
15-11-2012, 15:23
Ik weet niet of je het nieuws een beetje volgt maar zo welvarend zijn we op het moment niet.

Nederland staat in de top 10 van rijkste landen van de wereld.

Igorvdw
15-11-2012, 15:40
Nederland staat in de top 10 van rijkste landen van de wereld.

x2. Misschien dat we dankzij de crisis niet meer zo welvarend zijn als een aantal jaar geleden (< 2008), maar ik heb een nieuwtje voor je. De crisis is wereldwijd. Wij doen het best goed ;)

Igorvdw
15-11-2012, 15:41
Schutter kickboksgala beschuldigd van moord
DEN BOSCH -
De politie denkt te weten wie zondagavond tijdens een kickboksgala in Zijtaart een 37-jarige kickbokspromotor heeft doodgeschoten. De 32-jarige Siamak S. uit Veghel heeft waarschijnlijk geschoten en wordt beschuldigd van moord en poging tot moord. Twee medeverdachten worden tot dusver alleen beschuldigd van openlijk geweld.

Het Openbaar Ministerie heeft dat donderdag bekendgemaakt, nadat het voorarrest van de drie verdachten was verlengd met 14 dagen.
Het OM gaat ervan uit dat de hoofdverdachte heeft geschoten op zowel de kickbokspromotor als op diens 31-jarige broer, die zwaargewond raakte tijdens het kickboksgala. Bronnen zeggen dat er na de schietpartij een vechtpartij is ontstaan. De verdachte broers Ali (30) en Volkan D. (26) uit Veghel zouden daarbij betrokken zijn geweest.

Ralph
15-11-2012, 15:54
Schutter kickboksgala beschuldigd van moordDEN BOSCH - De man die verdacht wordt zondagavond tijdens een kickboksgala in Zijtaart een 37-jarige kickbokspromotor te hebben doodgeschoten, wordt beschuldigd van moord en poging tot moord.http://media.nu.nl/m/m1nx3a9a2l40_sqr256.jpg Foto: ANP

Dat heeft het Openbaar Ministerie (OM) donderdag bekendgemaakt, nadat het voorarrest van de drie verdachten was verlengd met 14 dagen.

De politie stelt dat de 32-jarige Siamak S. uit Veghel waarschijnlijk heeft geschoten. Hij wordt dus beschuldigd van moord en poging tot moord. Twee medeverdachten worden tot dusver alleen beschuldigd van openlijk geweld.

Pahlavan
15-11-2012, 16:08
x2. Misschien dat we dankzij de crisis niet meer zo welvarend zijn als een aantal jaar geleden (< 2008), maar ik heb een nieuwtje voor je. De crisis is wereldwijd. Wij doen het best goed ;)

als we de nederlandse politiek moeten geloven zijn we zowat een 3e wereld land maarja ze moeten ons ook wel laten geloven dat het extreem slecht gaat met Nederland om met al die bezuinigingen en prijsverhogingen weg te komen. de realiteit is dat Nederland echt niet zo arm en zielig is hoor, al helemaal niet vergeleken met veel andere landen ;)

anyway, back to topic

phranq
15-11-2012, 16:27
Volgens de Telegraaf is de schutter de 32-jarige Siamak S. uit Veghel....

Advocaat
15-11-2012, 16:37
Siamak Sadegein. Die zullen we voorlopig niet meer zien...althans de komende 1.5-2 jaar niet als ik het NLse rechtsysteem een beetje ken.

http://www.camilleri.nl/2012/11/wie-is-siamak-sadegein/

phranq
15-11-2012, 16:59
Siamak Sadegein. Die zullen we voorlopig niet meer zien...althans de komende 1.5-2 jaar niet als ik het NLse rechtsysteem een beetje ken.

http://www.camilleri.nl/2012/11/wie-is-siamak-sadegein/

Bekend gezicht, die gast heb ik vaker gezien....

e-type
15-11-2012, 17:23
Bekend gezicht, die gast heb ik vaker gezien....



misschien heeft ie een keertje winterbanden bij je onder de auto gezet?

mario the count
16-11-2012, 04:27
Nederland staat in de top 10 van rijkste landen van de wereld.

Als je het vermogen per inwoner bekijkt maar als land in het algemeen bij lange na niet, en wat zegt een top 10 notering in een tijd van recessie? Dat betekend niet per definitie dat we zo welvarend zijn, eerder dat andere landen het nog slechter doen. Daarbij krijg je het als overheid niet aan het volk verkocht om geld te pompen in kickboksgala,s. Dan ziet het volk de gala,s liever verdwijnen in tijden dat we er financieel op achteruit gaan.

The Company
16-11-2012, 10:18
Als je het vermogen per inwoner bekijkt maar als land in het algemeen bij lange na niet, en wat zegt een top 10 notering in een tijd van recessie? Dat betekend niet per definitie dat we zo welvarend zijn, eerder dat andere landen het nog slechter doen. Daarbij krijg je het als overheid niet aan het volk verkocht om geld te pompen in kickboksgala,s. Dan ziet het volk de gala,s liever verdwijnen in tijden dat we er financieel op achteruit gaan.

Een recessie betekent in feiten alleen maar 2 kwartalen op rij negatieve groei. Het is niet zo dat iedereen dan opeens arm wordt. Nederland is relatief gezien nog steeds een van de rijkste landen ter wereld.

Ik zeg niet dat de overheid geld in kickboksgala's moet gaan pompen. Want daar heb je gelijk, dat kunnen ze inderdaad niet aan het volk verkopen.

Glen
16-11-2012, 10:46
Een recessie betekent in feiten alleen maar 2 kwartalen op rij negatieve groei.
Negatieve groei bestaat niet.....net zoals je je haar niet kan laten bijknippen......

blackadder
16-11-2012, 10:52
Een recessie betekent in feiten alleen maar 2 kwartalen op rij negatieve groei. Het is niet zo dat iedereen dan opeens arm wordt. Nederland is relatief gezien nog steeds een van de rijkste landen ter wereld.

Ik zeg niet dat de overheid geld in kickboksgala's moet gaan pompen. Want daar heb je gelijk, dat kunnen ze inderdaad niet aan het volk verkopen.
T' is waarschijnlijk beter te verkopen dan alweer geld voor Griekenland. En goedkoper.

The Company
16-11-2012, 11:41
Negatieve groei bestaat niet.....net zoals je je haar niet kan laten bijknippen......

Je kan negatieve groei gewoon zeggen. Word best vaak gezegd in artikelen die over groei van bbp gaan.


Tegengesteld aan economische groei is economische krimp doorgaans aangeduid als een negatieve groei. De economische activiteit vertoont in dat geval een afname vergeleken met een eerder meetpunt.

Wheelie
16-11-2012, 23:11
http://www.omroepbrabant.nl/?news/183871992/Veel+belangstelling+voor+begrafenis+Youssef+Sabbah i+na+moord+op+kickboksgala+Zijtaart.aspx
Veel belangstelling voor begrafenis Youssef Sabbahi na moord op kickboksgala Zijtaart

http://www.omroepbrabant.nl/Graphics/Image.aspx?object=News&image=De_boksring_in_Zijtaart_1217726.jpg
De boksring in Zijtaart http://www.omroepbrabant.nl/Graphics/Icons/zoom.png (http://www.omroepbrabant.nl/Graphics/Image.aspx?object=News&type=large&image=De_boksring_in_Zijtaart_1217726.jpg)
VEGHEL - De 37-jarige kickbokspromotor Youssef Sabbahi uit Veghel wordt vrijdagmiddag in Eindhoven begraven. Eerder op de dag was na het vrijdagmiddaggebed bij de Marokkaanse moskee van Veghel een herdenking voor Sabbahi. Hij werd vorige week doodgeschoten op een kickboksala in Zijtaart.
Op de herdenkingsdienst in Veghel kwamen honderden mensen af. Er werd speciaal gewacht totdat het vrijdagmiddaggebed in de Turkse moskee was afgelopen, zodat ook bezoekers daarvan bij de herdenking aanwezig konden zijn. Ook veel mensen uit de kickbokswereld waren op de bijeenkomst afgekomen.

'Tijd zal pijn verzachten'
Afgevaardigden van de moskeeën spraken de bezoekers toe. Ze zeiden te hopen dat zoiets nooit meer gebeurt in de Veghelse gemeenschap. "Alleen de tijd zal de pijn verzachten", zei een van hen.

Volgens de sprekers laat de massale opkomst zien dat Turken en Marokkanen in Veghel samen één gemeenschap zijn. Aan de dood van Youssef, zelf van Marokkaanse afkomst, ging een ruzie met twee Turkse broers vooraf.

Een stoet van tientallen auto's trok na de herdenking naar Eindhoven, waar Sabbahi wordt begraven.

Schietpartij op kickboksgala
De schietpartij (http://www.omroepbrabant.nl/?news/183606862/Dodelijke+schietpartij+kickboksgala+Zijtaart+vier+ arrestaties+en+invallen+in+Veghel.aspx) op het kickboksgala The Battle in Zijtaart zorgde voor een golf van verontwaardiging (http://www.omroepbrabant.nl/?news/183626962/Reacties+schietpartij+kickboksgala+Zijtaart+Dit+ha d+nooit+mogen+gebeuren.aspx) en onbegrip in de vechtsportwereld.

Volgens justitie heeft de 32-jarige Siamak S. uit Veghel de trekker overgehaald (http://www.omroepbrabant.nl/?news/183813812/Justitie+Siamak+S.+uit+Veghel+heeft+Youssef+Sabbah i+bij+kickboksgala+Zijtaart+doodgeschoten.aspx). Drie verdachten zitten nog vast. Naast Siamak S. zijn dat de broers Volkan en Ali Düzgün. Nabil Sabbahi, de broer van Youssef, werd woensdag al vrijgelaten (http://www.omroepbrabant.nl/?news/1837751193/Broer+Nabil+van+in+Zijtaart+doodgeschoten+Youssef+ Sabbahi+vrijgelaten.aspx). Hij raakte gewond bij de schietpartij en lag tot donderdag in het ziekenhuis, maar was vrijdag wel aanwezig bij de begrafenis.

de Stiep
17-11-2012, 15:24
Ik ga zoals ik al eerder schreef niet inhoudelijk in op de schietpartij zelf. Waar ik wel pijn van voel is uiteraard voor de slachtoffers en hun familie en vrienden. Maar ik voel ook verdriet voor de schutter en allen rondom hem. Wij oordelen o zo gemakkelijk over wat goed en fout is. " Wie gaat er nu met een vuurwapen naar een kickboksgala". Gezien mijn leeftijd een jong pikkie die zoiets gruwelijks heeft gedaan waar hij echt geen idee van had dat hij dat zou doen of wat de gevolgen zouden zijn. Laten we aub niet haten, maar bidden, ieder vanuit zijn eigen geloof, dat het hier bij blijft. Ik bid voor de familie van de slachtoffers, maar geloof me, ik bid ook voor de schutter en zijn familie en vrienden. Dat wat gebeurt is, is verschrikkelijk, maar ik hoop echt uit mijn hart dat het hier stopt. Ik begrijp echt wel dat dit bijna onmogelijk is, maar blijf hopen en geloven in het goede van de mens EN de gedachte dat een ieder kan zien welke fouten er gemaakt zijn die hebben geleidt tot dit drama. Hé gasten, ik ben geen woessie, maar heb TE vaak doden gezien ( binnen mijn familie en uiteraard binnen mijn werk), waarvan ik ECHT dacht. God, Allah, who ever vergeef het hem IK doe het ook.Daarbij is het voorbestaan van gala´s voor mij persoonlijk van ondergeschikt belang.

Atila
29-01-2013, 23:30
crimesite.nl/nieuws/moord/25546-zijtaart-volkan-duzgun-geen-verdachte-meer.html

Ik las het eerder vandaag op Facebook. Hij en zijn broer zijn niet langer verdacht.

rafi
29-01-2013, 23:37
dus hij had helemaal niks met dat moord te maken.

bryan
29-01-2013, 23:39
Het was al duidelijk dat hij niet de trekker heeft overgehaald toch

smike
30-01-2013, 12:22
dus hij had helemaal niks met dat moord te maken.

Jawel, alleen hij heeft niet geschoten, zo werkt het rechtssysteem hier.

Sato
19-02-2013, 18:33
'Schutter kickboksgala Zijtaart kreeg opdracht' (NU.nl)


AMSTERDAM - De vermoedens dat de schutter op het kickboksgala in Zijtaart handelde in opdracht van zijn vriend Volkan D. blijven bijzonder hardnekkig.
Informanten hebben dat bijvoorbeeld gezegd tegen de politie. Er is een getuige die zegt dat schutter Siamak S. de loopjongen was van Volkan en getuigen hebben gezien dat de schutter het wapen kreeg geleverd.
Ook de nabestaanden van het slachtoffer vermoeden dat de schutter handelde in opdracht van zijn vriend omdat hij zelf geen enkele reden had.

De politie heeft de familie van Siamak S. in de wachtkamer op het politiebureau afgeluisterd in de hoop te horen dat hij handelde in opdracht. Ook vragen in het verhoor van de familie gingen daarover. Dat werd dinsdag duidelijk tijdens de eerste openbare zitting over de fatale schietpartij op het kickboksgala in november.
Het Openbaar Ministerie vervolgt Volkan D. echter niet. ''Er is niets anders aantoonbaar dan dat de verdachte alleen heeft gehandeld’’, zei officier van justitie Mariska Wijnbelt dinsdag.
Hoofdverdachte Siamak S. (32) uit Veghel heeft bekend dat hij Youssef Sabbahi heeft doodgeschoten en diens broer heeft neergeschoten. Zijn advocaat weerspreekt de veronderstelling dat hij handelde in opdracht. Siamak schoot uit noodweer omdat zijn vrienden Volkan en Ali D. tijdens het kickboksgala in een massale vechtpartij betrokken raakten, betoogde hij.

Een verzoek om vrijlating vanwege het beroep op noodweer wees de rechtbank dinsdag af. De komende tijd worden nog meer dan 20 ooggetuigen gehoord. De zaak kan eind mei inhoudelijk worden behandeld.

Door: ANP

Mauro
31-05-2013, 18:09
http://www.nu.nl/binnenland/3489231/20-jaar-cel-geeist-moord-kickboksgala.html

McClane
31-05-2013, 19:21
In tegenstelling tot de eisen tegen de voetballende kopschoppers, welke ronduit lachwekkend en bevestigend zijn, is dit een enigszins redelijkere eis.

tidelot
14-06-2013, 17:17
http://www.telegraaf.mobi/article/21651290/16-jaar-cel-voor-schietpartij-op-kickboksgala

Asura
17-06-2013, 15:30
Schieten uit noodweer tijdens een hand op hand knokpartij, belachelijk argument

Minotauro
17-06-2013, 17:48
Schieten uit noodweer tijdens een hand op hand knokpartij, belachelijk argument
Bij een kickboksgala, waar het niet de bedoeling is om zelf te vechten, laat staan wapens mee te nemen en toe te passen. Waarschijnlijk was "de boy" altijd 'strapped'

kooivechter
17-06-2013, 18:37
Schieten uit noodweer tijdens een hand op hand knokpartij, belachelijk argument

Ja idd walgelijk. Dat zo,n kerel ook nog in hoger beroep gaat. Je straf ondergaan, zulke mensen zijn gewetenloos en zijn alleen maar bezig om zo snel mogelijk vrij te zijn. Begrijp niet waarom ze hem geen levenslang geven. Dat is in Nl nog altijd 30 jaar

king
17-06-2013, 19:54
Ja idd walgelijk. Dat zo,n kerel ook nog in hoger beroep gaat. Je straf ondergaan, zulke mensen zijn gewetenloos en zijn alleen maar bezig om zo snel mogelijk vrij te zijn. Begrijp niet waarom ze hem geen levenslang geven. Dat is in Nl nog altijd 30 jaar

Levenslang in Nederland is ook echt levenslang. Dus nooit meer vrij. Die straf wordt echter in de praktijk vrijwel niet gegeven.

king
17-06-2013, 19:54
Bij een kickboksgala, waar het niet de bedoeling is om zelf te vechten, laat staan wapens mee te nemen en toe te passen. Waarschijnlijk was "de boy" altijd 'strapped'

Je zou je nog verbazen hoeveel van die jongens continue 'strapped' zijn.

ArjanV
17-06-2013, 20:37
Levenslang in Nederland is ook echt levenslang. Dus nooit meer vrij. Die straf wordt echter in de praktijk vrijwel niet gegeven.

Wordt best nog wel eens gegeven hoor...helaas niet vaak voor enkelvoudige moord maar toch...

kooivechter
17-06-2013, 22:41
Levenslang in Nederland is ook echt levenslang. Dus nooit meer vrij. Die straf wordt echter in de praktijk vrijwel niet gegeven.

Nee dat is 30 jaar. Levenslang wordt niet gegeven in Nl. In 2006 is het verhoogt van 20 naar 30 jaar. Dat is de hoogste gevangenisstraf, die je kunt uitzitten. Daarbij een evt. TBS bij de straf niet mee gerekend

RedDawn
17-06-2013, 23:00
Nee dat is 30 jaar. Levenslang wordt niet gegeven in Nl. In 2006 is het verhoogt van 20 naar 30 jaar. Dat is de hoogste gevangenisstraf, die je kunt uitzitten. Daarbij een evt. TBS bij de straf niet mee gerekend

Je kraamt onzin uit. Levenslang is in Nederland levenslang.

king
17-06-2013, 23:02
Nee dat is 30 jaar. Levenslang wordt niet gegeven in Nl. In 2006 is het verhoogt van 20 naar 30 jaar. Dat is de hoogste gevangenisstraf, die je kunt uitzitten. Daarbij een evt. TBS bij de straf niet mee gerekend

Wat een juristen allemaal hier... :)

De laatste keer dat ik het las, stond er in lid 1 van artikel 10 van het Wetboek van Strafrecht dat er een levenslange of tijdelijke gevangenisstraf kan worden gegeven. Levenslang is ook echt levenslang in Nederland. De tijdelijke gevangenisstraf is in beginsel maximaal 15 jaar. In gevallen waarbij de rechter de keuze heeft om een levenslange gevangenisstraf op te leggen, mag hij ook maximaal 30 jaar gevangenisstraf opleggen. Misschien dat je daarop doelt.

De levenslange gevangenisstraf wordt soms nog opgelegd. Denk aan Mohammed Bouyeri (moordenaar van Theo van Gogh). Zie in onderstaande link een lijst van mensen die levenslang hebben gekregen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_tot_levenslang_veroordeelden_in_Nederlan d

Facade
17-06-2013, 23:07
lol als je kings signature ziet, mag je ervanuit gaan dat ie het bij dit soort onderwerpen beter weet.

Of tenminste, dat mag je hopen voor z'n klanten ;)

kooivechter
18-06-2013, 19:34
Je kraamt onzin uit. Levenslang is in Nederland levenslang.

Wat weet jij er nou van. Er zijn mensen die levenslang opgelegd krijgen met een gemaximeerde straf

Gilaiir
18-06-2013, 20:49
Wat weet jij er nou van. Er zijn mensen die levenslang opgelegd krijgen met een gemaximeerde straf

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/straffen-en-maatregelen/gevangenisstraf

Wheelie
18-06-2013, 20:57
lol als je kings signature ziet, mag je ervanuit gaan dat ie het bij dit soort onderwerpen beter weet.

Of tenminste, dat mag je hopen voor z'n klanten ;)

Inderdaad, onze King is advocaat en weet waar hij over praat

kooivechter
18-06-2013, 21:30
Inderdaad, onze King is advocaat en weet waar hij over praat

Advocaat zelfs en vechtsport liefhebber. Vooruit ga op z,n woord af

GM
20-06-2013, 23:56
Nee dat is 30 jaar. Levenslang wordt niet gegeven in Nl. In 2006 is het verhoogt van 20 naar 30 jaar. Dat is de hoogste gevangenisstraf, die je kunt uitzitten. Daarbij een evt. TBS bij de straf niet mee gerekend


Beetje dom dit

Ralph
13-07-2013, 11:32
En het volgende hoofdstuk in deze zaak...

Kickbokser doodgeschoten in Veghel


In een geparkeerde auto in een Veghelse woonwijk is zaterdagochtend kickbokser Volkan Düzgün dood aangetroffen. Hij is doodgeschoten. Bronnen hebben dat bevestigd.


Dode man in Veghel Fotoserie
Het slachtoffer werd dood gevonden in een Mercedes op de oprit van zijn huis in Veghel.
De woning werd later afgezet met witte schermen. Ervoor staan politiemensen in kogelwerende vesten. De politie zegt dat er geen dreiging bestaat maar dat de maatregelen uit voorzorg zijn.


Düzgün was vorig jaar betrokken bij de vechtpartij op het kickboksgala in Zijtaart, die uitmondde in een fatale schietpartij. Hij werd aangehouden en beschuldigd van openlijk geweld en zat een maand vast, maar werd niet vervolgd.
Het geweld is het resultaat van een sluimerend conflict tussen twee families in Veghel. Voor de schietpartij op het kickboksgala werd een maand geleden Siamak S. veroordeeld tot 16 jaar cel. De nabestaanden van het slachtoffer hebben altijd het vermoeden gehouden dat hij handelde in opdracht van Volkan Düzgün.