PDA

View Full Version : Schietpartij gala: The Battle of Zijtaart



Pages : [1] 2

biggz
11-11-2012, 21:11
Ik hoorde net dat er 2 mensen zijn omgelegd op de gala in Zijtaart.
Nog meer mensen die dit kunnen bevestigen?

Qtie-Pie
11-11-2012, 21:17
OMG! Dat meen je niet!!!!

onne1983
11-11-2012, 21:20
Ik hoop dat dit net als in hoorn ook allemaal horror verhalen zijn die achteraf "redelijk" meevielen.

Wheelie
11-11-2012, 21:21
Kwam net uit Helmond en zag ongelooflijk veel politie uit Oss die kant op gaan

Mauro
11-11-2012, 21:22
Twitter loopt er ook al vol mee....KUTZOOI!
Mongolen!

Leventdepevent
11-11-2012, 21:26
te erg weer dit!

Wheelie
11-11-2012, 21:26
Net onze reporter Stipo aan de telefoon gehad die ter plaatse is, helaas klopt het.
Waarschijnlijk 1 dode en een gewonde, gewoon een lokaal klein gala

Nelisje
11-11-2012, 21:27
Volgens 112 brabant



11-11

20:00

Veghel

Pastoor clercxstraat

Inzet ll3 / mmt
20:33 - schietpartij kickboksgala volgens Antoin Peters RTL
Sluiten (http://www.112brabant.nl/index_main.php?cat=nieuws&sub=actuelemeldingen&actie=3)



http://www.112brabant.nl/index_main.php?cat=nieuws&sub=actuelemeldingen&actie=3&am_id=98879

Qtie-Pie
11-11-2012, 21:29
Dit is té erg voor woorden! Daar gaan we weer, opnieuw die 'negatieve' flow in.

rollermanskunk
11-11-2012, 21:29
Schietpartij bij kickboksgala in Zijtaart

ZIJTAART - In Zijtaart heeft zondagavond bij een kickboxgala een schietpartij plaatsgevonden. Ambulances en een traumahelikopter zijn onderweg. Het is niet duidelijk of er gewonden zijn gevallen. Later meer.

Bron: http://www.omroepbrabant.nl/?news/1835981393/Schietpartij+bij+kickboksgala+in+Zijtaart.aspx


Schoten op kickboxgala Zijtaart*UPDATE* 20.18 ZIJTAART - Twee personen zijn zondagavond rond acht uur in Zijtaart neergeschoten tijdens het kickboksgala The Battle III in Het Klooster.
Hoe de gewonden eraan toe zijn is nog niet bekend. Politie en ambulances zijn ter plekke. Honderden mensen zijn in paniek de zaal uitgevlucht. Na het middagprogramma en een pauze zouden de kickboksers hun wedstrijden hervatten. Battle III is georganiseerd door de Nin-Li Kickboksschool uit Zijtaart.

Aan de schietpartij ging volgens een ooggetuige een opstootje vooraf. Twee figuren begonnen een ruzie met elkaar, maar even later vlogen stoelen in het rond. Paniek brak uit toen een man opstond en een pistool trok.

Bron: http://www.brabantsdagblad.nl/laatstenieuws/12018029/Schoten-op-kickboxgala-Zijtaart.ece

Sato
11-11-2012, 21:31
Fuck, weer de sport in een negatief daglicht. Als je jezelf niet kunt beheersen kom dan niet. Regel 1 die ik leerde; niet knokken buiten de gym. Kom op triest dit soort tuig.

Italian*Berlusconi*
11-11-2012, 21:35
http://www.nu.nl/binnenland/2956008/zwaargewonden-schietpartij-kickboksgala.html

blackadder
11-11-2012, 21:36
Gvd. Niet alweer.

Kemal
11-11-2012, 21:37
Sjonge jonge, kreeg zojuist ook het bericht ervan binnen..

Wheelie
11-11-2012, 21:39
Stipo heeft zijn camera in moeten leveren, hopelijk zijn de daders gepakt of kunnen ze gepakt worden

remco pardoel
11-11-2012, 21:39
Dit is echt niet normaal meer.
Kunnen mensen niet eens normaal naar een sport evenement gaan?

Ik WALG van al die zogenaamde sport fans, en dar doel ik ook op andere sporten waar ook soortgelijke incidenten plaats vinden.
Dit is de nachtmerrie voor elk persoon die iets probeert bij te dragen aan sport

rollermanskunk
11-11-2012, 21:40
Einde van alle kickboksgala's in Nederland? Gvd stelletje kneuzen

Sato
11-11-2012, 21:45
Morgen in het Eindhovens Dagblad geen woord over de MF-dag die echt goed geslaagd was. Maar een schietpartij in Veghel. Te triest voor woorden. Dit soort idioten maken het voor Van der Laan mogelijk om alle gala's te stoppen.

rollermanskunk
11-11-2012, 21:47
Belgische dader? 3 zwaargewonden (1 dode?) Dader op de vlucht..

Koike88
11-11-2012, 21:48
Op de meeste gala's waar ik ben geweest (groot en klein) was er beveiliging bij de deur. Ik ben dan nooit gefouilleerd, maar misschien omdat ik meestal als vechter/verzorger mee ben gegaan.

Klote dit, maar denk dat ze vanaf nu gewoon verplicht moeten gaan fouilleren. Beter voorkomen dan genezen.

Sato
11-11-2012, 21:49
Op de meeste gala's waar ik ben geweest (groot en klein) was er beveiliging bij de deur. Ik ben dan nooit gefouilleerd, maar misschien omdat ik meestal als vechter/verzorger mee ben gegaan.

Klote dit, maar denk dat ze vanaf nu gewoon verplicht moeten gaan fouilleren. Beter voorkomen dan genezen.

Ik ben voorstander van preventief fouilleren, als er maar één leven mee gered kan worden vind ik het prima.

Jones
11-11-2012, 21:50
Op de meeste gala's waar ik ben geweest (groot en klein) was er beveiliging bij de deur. Ik ben dan nooit gefouilleerd, maar misschien omdat ik meestal als vechter/verzorger mee ben gegaan.

Klote dit, maar denk dat ze vanaf nu gewoon verplicht moeten gaan fouilleren. Beter voorkomen dan genezen.

Beetje te voorbarig om dit soort dingen te roepen,

je hebt er geen idee van hoe het daadwerkelijk gelopen is.

micha
11-11-2012, 21:54
vreselijk dit .

Koike88
11-11-2012, 21:55
Nee klopt. Het lijkt binnen gebeurd te zijn, en dus is er op een of andere manier een pistool mee naar binnen genomen..

Wheelie
11-11-2012, 21:56
Nee klopt. Het lijkt binnen gebeurd te zijn, en dus is er op een of andere manier een pistool mee naar binnen genomen..

Het was binnen aan de ring

rollermanskunk
11-11-2012, 21:57
UPDATE* 20.34 ZIJTAART - Twee personen zijn zondagavond rond acht uur in Zijtaart neergeschoten tijdens het kickboksgala The Battle III in Het Klooster.

Hoe de gewonden eraan toe zijn is nog niet bekend. Politie en ambulances zijn ter plekke. Honderden mensen zijn in paniek de zaal uitgevlucht. Na het middagprogramma en een pauze zouden de kickboksers hun wedstrijden hervatten. Battle III is georganiseerd door de Nin-Li Kickboksschool uit Zijtaart. Er waren kijkers uit België, Duitsland en verder weg. Een bezoeker schat het aantal op zo'n 250 man.

Aan de schietpartij ging volgens een ooggetuige een opstootje vooraf. Twee figuren begonnen een ruzie met elkaar, maar even later vlogen stoelen in het rond. Paniek brak uit toen een andere man die niet tot de ruziemakers behoorde, opstond en een pistool trok. Hij vuurde op twee personen en vluchtte daarna via de nooduitgang naar buiten.

Sommige bezoekers dachten eerst dat het om vuurwerk ging, maar wie dichterbij de VIP-plaatsen was kon zien dat het om schutter ging. Hoeveel schoten hij heeft gelost is niet duidelijk

Terwijl de gewonden achterbleven zocht iedereen een veilig heenkomen. Veel kinderen verstopten zich onder de boksring en wachtten er gespannen af wat komen ging.

De politie heeft de handen en kon rond half negen nog geen balans opmaken en vertellen wat er exact was gebeurd.

Bron: Brabants Dagblad

boudstyle
11-11-2012, 21:59
Weer lekker voor onze sport dit :(
Hopelijk is er niemand dodelijk gewond geraakt.

Pahlavan
11-11-2012, 21:59
Zucht... En wij maar onze geliefde sport proberen te verdedigen. Toevallig 2 weken geleden een hele preek gegeven in mijn klas over dat wij onterecht een slechte imago hebben en blablabla.

triest... Heel triest

bladetrinity
11-11-2012, 22:00
dit is zeer slecht nieuws. Kut kut kut, ben bang dat exit kickboksen is. Verdomme

bush1do
11-11-2012, 22:03
Klote zeg omg

Dalton
11-11-2012, 22:04
Dat fouilleren nodig is op zulke gala's is geaccepteerd maar eigenlijk al helemaal over de top. Zowel in Hoorn als hier ging het niet op grote evenementen op het niveau van eredivisie voetbal maar om kleine locale gala's. Op dat niveau vinden elke week honderden sport- en hobbyevenementen plaats waar men je erg gek zou aankijken als je de bezoekers ging fouilleren. Meestal is er zelfs geen enkele beveiliging aanwezig (zelfs niet bij bijvoorbeeld boksgala's).

Dat relatief grote inzet van beveiliging en fouilleren nodig is en dat het zelfs dan in korte tijd twee keer volledig uit de hand loopt (en vele keren iets minder uit de hand) geeft, onafhankelijk van de vele gala's die wel goed gaan, aan dat er in de basis iets niet goed zit.

Moreno
11-11-2012, 22:12
Hallo,

ik zou hier vechten tegen Miloud el Geubli. Nog 8 partijen wachten voordat onze partij kon beginnen hoorde ik vanuit de kleedkamer schreeuwende kinderen en mensen dat er geschoten zou zijn. Later bleek dat er 2 of 3 mensen zijn geraakt en zwaargewond zijn. Ik snap niet dat dit zover heeft kunnen komen. Degene die dit heeft gedaan is degene die er nu voor zorgt dat kickboksgalas (denk ik!!) niet meer door gaan en vechters waaronder ik hun brood er niet meer mee kunnen verdienen binnen Nederland.

Sato
11-11-2012, 22:13
Dat fouilleren nodig is op zulke gala's is geaccepteerd maar eigenlijk al helemaal over de top. Zowel in Hoorn als hier ging het niet op grote evenementen op het niveau van eredivisie voetbal maar om kleine locale gala's. Op dat niveau vinden elke week honderden sport- en hobbyevenementen plaats waar men je erg gek zou aankijken als je de bezoekers ging fouilleren. Meestal is er zelfs geen enkele beveiliging aanwezig (zelfs niet bij bijvoorbeeld boksgala's).

Dat relatief grote inzet van beveiliging en fouilleren nodig is en dat het zelfs dan in korte tijd twee keer volledig uit de hand loopt (en vele keren iets minder uit de hand) geeft, onafhankelijk van de vele gala's die wel goed gaan, aan dat er in de basis iets niet goed zit.

Ik ben het in principe met je eens; kleine gala's kunnen de kosten voor beveiliging gewoon niet betalen. Dat zou gala's gewoon totaal onrendabel maken.... maar.. als op welke manier dan ook maar 1 mensen leven gered kan worden ben ik hier voor. Koste wat het kost.

Kemal
11-11-2012, 22:16
Echt onvoorstelbaar zoiets..

Dalton
11-11-2012, 22:18
Ik ben het in principe met je eens; kleine gala's kunnen de kosten voor beveiliging gewoon niet betalen. Dat zou gala's gewoon totaal onrendabel maken.... maar.. als op welke manier dan ook maar 1 mensen leven gered kan worden ben ik hier voor. Koste wat het kost.

Ik ben het met je eens. Dat het nodig is geeft wel te denken. Ik ken geen lokaal korfbal / voetbal / fielrjep evenement waarbij gezegd wordt "laten we maar beveiliging inhuren want dat zou wel eens mensenlevens kunnen schelen".

De schietpartijen zijn ook zeker geen incidenten die kompleet uit de lucht komen vallen in een anders altijd rooskleurige omgeving maar eerder een wel erg extreem uitvloeisel van een telkens agressiever wordende sfeer.

Om een of andere reden is de sport op een niet eens meer langzaam afglijdend vlak terecht gekomen.

Willm
11-11-2012, 22:20
Afschuwelijk en helemaal voor de kinderen die aanwezig waren. Ik denk dat dit wel dit de druppel is en gemeentes nu al helemaal niet op gala's zitten te wachten.

lopez86
11-11-2012, 22:20
Vechtsport in Nederland.

http://i.qkme.me/3ojj43.jpg

Wheelie
11-11-2012, 22:20
Werd net gebeld door een vriend maar Yoessef (uit Eindhoven/Veghel) schijnt een van de slachtoffers te zijn te zijn, deze organiseerde ook vechtsportgala's

RedDawn
11-11-2012, 22:23
Ik ben het met je eens. Dat het nodig is geeft wel te denken. Ik ken geen lokaal korfbal / voetbal / fielrjep evenement waarbij gezegd wordt "laten we maar beveiliging inhuren want dat zou wel eens mensenlevens kunnen schelen".

Het is gewoon een feit dat er veel tuig rondloopt op kickboksgala's...... Heel treurig maar het is niet anders.

NielsN
11-11-2012, 22:34
Morgen in het Eindhovens Dagblad geen woord over de MF-dag die echt goed geslaagd was.

Dit is zonder twijfel de meest stompzinnige opmerking tot nu toe in een thread die toch al niet overliep van intelligentie...

Dalton
11-11-2012, 22:38
Laatste nieuws uit ons meest geliefde dagblad:

Twee man neergeschoten op kickboksgala Veghel Veghel -
In het Brabantse Zijtaart, vlakbij Veghel zijn zondagavond twee mensen zwaargewond geraakt door een schietpartij op een kickboksgala. Dat meldde de politie zondagavond. Een van hen zou zwaargewond zijn, één 'instabiel'. Volgens een ooggetuige is een van de slachtoffers ter plekke gereanimeerd.

Er is een traumahelikopter gestuurd naar het gala, dat plaatsvond in het dorpshuis aan de Pastoor Clercxstraat in het hart van het plaatsje. Het gala genaamd The Battle of Zijtaart vond voor de derde keer plaats. Het gala was rond twee uur in de middag begonnen.
Er zou een ruzie zijn geweest tussen twee mannen, meldt het Brabants Dagblad. Er ontstond een vechtpartij, waarbij de stoelen in het rond vlogen. Een andere man stond vervolgens op en trok een pistool. Hij schoot op de twee ruziemakers en liep via een nooduitgang de zaal uit, melden ooggetuigen aan de regionale krant.
Honderden mensen raakten in paniek en vluchtten de zaal uit. Enkele kinderen verstopten zich in doodsangst onder de boksring.
Een ooggetuige, Bart Meesters, meldde dat er één gewonde zou zijn gereanimeerd. Hij is met spoed naar het ziekenhuis afgevoerd. Rondom het gebouw staan talloze politieauto's. Een arrestatieteam met kogelvrije vesten doorzoekt het pand. In totaal zouden er 5 ambulances aangerukt zijn. De omgeving is afgezet.

Sato
11-11-2012, 22:39
http://www.ed.nl/112nieuws/12018084/Schoten-bij-kickboksgala-Zijtaart-2-man-zwaargewond.ece

Facade
11-11-2012, 22:44
Lijkt me een verschrikkelijke ervaring voor iedereen die daar aanwezig was. Je schrikt je de pleuris kan ik me voorstellen, als er ook nog kinderen aanwezig waren dan is dat helemaal erg.

Dit zal de sport voor het overige inderdaad geen goed doen. Ik kan het bestuurders om eerlijk te zijn ook echt niet kwalijk nemen dat ze niet zitten te springen om een gala in hun gemeente als dit soort incidenten zo regelmatig de revue passeren. Ik snap ook absoluut niet waarom mensen naar een gala gaan om te schieten. Wat een gekke, gestoorde mensen heb je toch.

luc
11-11-2012, 22:46
Zwaar klote.... Als het Youssef is, hij was echt iemand met een hart voor de sport....

Wheelie
11-11-2012, 22:47
Slachtoffers en dader komen uit de vechtsportwereld, wil nog geen namen noemen van de dader zolang ik het niet bevestigd krijg.
Trieste dag voor de vechtsport :(

Willm
11-11-2012, 22:48
Op twitter wordt er inderdaad gespeculeerd..

Dalton
11-11-2012, 22:50
........ een thread die toch al niet overliep van intelligentie...

Volgens mij doen de meeste opmerkingen erg ter zake, we kunnen natuurlijk, om de thread meer naar jou niveau te tillen een stukje relativiteitstheorie toevoegen ;), maar of dat een meerwaarde heeft.

Marchant
11-11-2012, 22:50
Slachtoffers en dader komen uit de vechtsportwereld, wil nog geen namen noemen van de dader zolang ik het niet bevestigd krijg.
Trieste dag voor de vechtsport :(

Idd zwaar klote

Kemal
11-11-2012, 22:52
Misschien kan onze reporter Stipo meer vertellen over deze trieste gebeurtenissen..

blackadder
11-11-2012, 22:55
Slachtoffers en dader komen uit de vechtsportwereld
Lekker weer. Dat kan er nog ook nog wel bij.

Wheelie
11-11-2012, 22:55
Politie pakt verdachten op na schietpartij ZIJTAART - De politie heeft twee verdachten opgepakt na de schietpartij zondagavond in Zijtaart. Tijdens een kickboksgala in Het Klooster raakten twee Veghelaren gewond. De politie startte directe een groot onderzoek.

Tony
11-11-2012, 22:55
vip tafels?

Marchant
11-11-2012, 23:02
Was aan de ring, dus lijkt er wel op..

rollermanskunk
11-11-2012, 23:03
Opening van het 10-uurs journaal... lekker dan

Simone
11-11-2012, 23:04
Om te janken dit..

Diz
11-11-2012, 23:06
Fuck zeg... Heftig dit...
Hoe kom je er ook bij om bij een ruzie gelijk maar te gaan schieten?

Wheelie
11-11-2012, 23:07
Youssef Akhnikh (http://www.facebook.com/youssef.akhnikh)
Dieptepunt in mijn lange kickboxcariere! Wat begint als een kickboxgala met veel jeugdige vechters eindigt in een drama! Terwijl ik in de ring sta als scheids ontstaat er een massale vechtpartij in de vip! Er worden rake klappen uitgedeeld en ineens staat er iemand met een pistool boven zijn hoofd! Niet veel later klinken er drie harde knallen en je voelt de druk van de schoten door je lichaam. Resultaat twee zwaargewonden! Ik bid tot god voor het leven van deze twee mannen die nog voor hun leven aan het vechten waren toen ik naar huis ging. En ik hoop dat de daad van deze schutter los wordt gezien van onze mooie sport!

Dalton
11-11-2012, 23:08
Stap 1: hoe kom je erbij om te gaan vechten en met stoelen te gaan gooien

Gerben Zonderland
11-11-2012, 23:09
Dit slaat echt alles. Wat een idioten! Ik hoop dat er geen doden zijn gevallen.

rollermanskunk
11-11-2012, 23:10
Traumatisch voor al die kinderen die er bij waren. Wat een mongool die dit geflikt heeft

Dalton
11-11-2012, 23:11
Youssef Akhnikh (http://www.facebook.com/youssef.akhnikh)


Dieptepunt in mijn lange kickboxcariere! Wat begint als een kickboxgala met veel jeugdige vechters eindigt in een drama! Terwijl ik in de ring sta als scheids ontstaat er een massale vechtpartij in de vip! Er worden rake klappen uitgedeeld en ineens staat er iemand met een pistool boven zijn hoofd! Niet veel later klinken er drie harde knallen en je voelt de druk van de schoten door je lichaam. Resultaat twee zwaargewonden! Ik bid tot god voor het leven van deze twee mannen die nog voor hun leven aan het vechten waren toen ik naar huis ging. En ik hoop dat de daad van deze schutter los wordt gezien van onze mooie sport!





Youssef, sterkte

Helaas lijkt me het los zien van onze sport niet meer reeel

Anton09
11-11-2012, 23:12
Youssef Akhnikh (http://www.facebook.com/youssef.akhnikh)


Dieptepunt in mijn lange kickboxcariere! Wat begint als een kickboxgala met veel jeugdige vechters eindigt in een drama! Terwijl ik in de ring sta als scheids ontstaat er een massale vechtpartij in de vip! Er worden rake klappen uitgedeeld en ineens staat er iemand met een pistool boven zijn hoofd! Niet veel later klinken er drie harde knallen en je voelt de druk van de schoten door je lichaam. Resultaat twee zwaargewonden! Ik bid tot god voor het leven van deze twee mannen die nog voor hun leven aan het vechten waren toen ik naar huis ging. En ik hoop dat de daad van deze schutter los wordt gezien van onze mooie sport!




Goede reden voor de sport te nemen om afscheid van die vip-tafels. Negen van die tien keer dat het los gaat, zijn er weer van die very important persons bij betrokken.

blackadder
11-11-2012, 23:12
Helaas lijkt me het los zien van onze sport niet meer reeel
Alsof daar ooit een kans op was.

ArjanV
11-11-2012, 23:13
Volgens geruchten zijn de 2 slachtoffers broers...

Jamopa
11-11-2012, 23:13
Werd net gebeld door een vriend maar Yoessef (uit Eindhoven/Veghel) schijnt een van de slachtoffers te zijn te zijn, deze organiseerde ook vechtsportgala's
Inderdaad. Youssef heeft de galas in veghel georganiseerd en ook één keer voor Showtime in Eindhoven.
Dader reed in een auto met Belgisch kenteken.

het was al op NOS Journaal, dus niet goed voor de sport.

de Stiep
11-11-2012, 23:16
Misschien kan onze reporter Stipo meer vertellen over deze trieste gebeurtenissen..

Kom net binnen en heb de pc aangezet. Ik begin nu pas te shaken. Stond er stijf naast, maar alle wetenswaardigheden gaan naar de politie die kan en mag ik hier niet delen. Heb mijn kids en (ex) vrouw die erbij waren en alles meemaakten die, net als mijn bevindingen, voor gaan.
Kan alleen zeggen dat ik nu pas zit te trillen als een riet en niet kan geloven wat ik heb gezien. Als dit niet de doodsteek is voor onze mooie sport weet ik het niet meer.
Zit echt te janken als een klein kind achter de pc, verdomme !!

Die-ene
11-11-2012, 23:16
Ongelooflijk dit. Ben er echt stil van. Hoe haal je het sowieso in je hoofd om te vechten (buiten de ring) en dan nog een vuurwapen mee te nemen naar een gala. En helemaal om te schieten tussen al die kinderen enzo.

Kemal
11-11-2012, 23:21
Kom net binnen en heb de pc aangezet. Ik begin nu pas te shaken. Stond er stijf naast, maar alle wetenswaardigheden gaan naar de politie die kan en mag ik hier niet delen. Heb mijn kids en (ex) vrouw die erbij waren en alles meemaakten die, net als mijn bevindingen, voor gaan.
Kan alleen zeggen dat ik nu pas zit te trillen als een riet en niet kan geloven wat ik heb gezien. Als dit niet de doodsteek is voor onze mooie sport weet ik het niet meer.
Zit echt te janken als een klein kind achter de pc, verdomme !!

Heel veel sterkte Stipo!!

Marchant
11-11-2012, 23:21
Kom net binnen en heb de pc aangezet. Ik begin nu pas te shaken. Stond er stijf naast, maar alle wetenswaardigheden gaan naar de politie die kan en mag ik hier niet delen. Heb mijn kids en (ex) vrouw die erbij waren en alles meemaakten die, net als mijn bevindingen, voor gaan.
Kan alleen zeggen dat ik nu pas zit te trillen als een riet en niet kan geloven wat ik heb gezien. Als dit niet de doodsteek is voor onze mooie sport weet ik het niet meer.
Zit echt te janken als een klein kind achter de pc, verdomme !!
Sterkte man
probeer rustig aan te doen.

Mattie73
11-11-2012, 23:22
Werd net gebeld door een vriend maar Yoessef (uit Eindhoven/Veghel) schijnt een van de slachtoffers te zijn te zijn, deze organiseerde ook vechtsportgala's


Bedoel je dat Youssef Akhnikh ook geraakt is door een kogel? Of was hij getuige van het voorval?

Jamopa
11-11-2012, 23:22
Kom net binnen en heb de pc aangezet. Ik begin nu pas te shaken. Stond er stijf naast, maar alle wetenswaardigheden gaan naar de politie die kan en mag ik hier niet delen. Heb mijn kids en (ex) vrouw die erbij waren en alles meemaakten die, net als mijn bevindingen, voor gaan.
Kan alleen zeggen dat ik nu pas zit te trillen als een riet en niet kan geloven wat ik heb gezien. Als dit niet de doodsteek is voor onze mooie sport weet ik het niet meer.
Zit echt te janken als een klein kind achter de pc, verdomme !!
Sterkte, want dit is een klote ervaring.

Wheelie
11-11-2012, 23:24
Bedoel je dat Youssef Akhnikh ook geraakt is door een kogel? Of was hij getuige van het voorval?

getuige

rollermanskunk
11-11-2012, 23:25
Kom net binnen en heb de pc aangezet. Ik begin nu pas te shaken. Stond er stijf naast, maar alle wetenswaardigheden gaan naar de politie die kan en mag ik hier niet delen. Heb mijn kids en (ex) vrouw die erbij waren en alles meemaakten die, net als mijn bevindingen, voor gaan.
Kan alleen zeggen dat ik nu pas zit te trillen als een riet en niet kan geloven wat ik heb gezien. Als dit niet de doodsteek is voor onze mooie sport weet ik het niet meer.
Zit echt te janken als een klein kind achter de pc, verdomme !!

Sterkte man! Hou je haaks.

luc
11-11-2012, 23:26
Kan iemand bevestigen dat het Youssef Sabbahi is ?

The Company
11-11-2012, 23:27
Ongelofelijk

Pahlavan
11-11-2012, 23:27
Kom net binnen en heb de pc aangezet. Ik begin nu pas te shaken. Stond er stijf naast, maar alle wetenswaardigheden gaan naar de politie die kan en mag ik hier niet delen. Heb mijn kids en (ex) vrouw die erbij waren en alles meemaakten die, net als mijn bevindingen, voor gaan.
Kan alleen zeggen dat ik nu pas zit te trillen als een riet en niet kan geloven wat ik heb gezien. Als dit niet de doodsteek is voor onze mooie sport weet ik het niet meer.
Zit echt te janken als een klein kind achter de pc, verdomme !!

Sterkte man

blackadder
11-11-2012, 23:27
Kom net binnen en heb de pc aangezet. Ik begin nu pas te shaken. Stond er stijf naast, maar alle wetenswaardigheden gaan naar de politie die kan en mag ik hier niet delen. Heb mijn kids en (ex) vrouw die erbij waren en alles meemaakten die, net als mijn bevindingen, voor gaan.
Kan alleen zeggen dat ik nu pas zit te trillen als een riet en niet kan geloven wat ik heb gezien. Als dit niet de doodsteek is voor onze mooie sport weet ik het niet meer.
Zit echt te janken als een klein kind achter de pc, verdomme !!
Echt fucked up man. Hou je haaks.

respect
11-11-2012, 23:28
Waar kinderen nog bij zijn ook man man wat een teringlijers heb je zeg. laatste tijd is het echt over lijken gaan mentaliteit niet alleen bij gala s, een keer verkeerd gekeken.. knallen ze je over hoop.

edit sterkte man de stiep en yousuf

jaco
11-11-2012, 23:29
Kom net binnen en heb de pc aangezet. Ik begin nu pas te shaken. Stond er stijf naast, maar alle wetenswaardigheden gaan naar de politie die kan en mag ik hier niet delen. Heb mijn kids en (ex) vrouw die erbij waren en alles meemaakten die, net als mijn bevindingen, voor gaan.
Kan alleen zeggen dat ik nu pas zit te trillen als een riet en niet kan geloven wat ik heb gezien. Als dit niet de doodsteek is voor onze mooie sport weet ik het niet meer.
Zit echt te janken als een klein kind achter de pc, verdomme !!

sterkte stiep

Diz
11-11-2012, 23:32
@Stiep: hou je taai man...

NESEM
11-11-2012, 23:34
Verschrikkelijk las het op Televaag en zag het op het journaal. Ongeloof hoe kun je zo dom zijn! Maar waar ik mij druk om maak zijn de kindjes. Trauma voor het leven zonder goede hulp, hopelijk krijgen ze die wel en komt het goed.

payap
11-11-2012, 23:34
Jeme wat een drama zeg. Wat mankeert sommige gasten in hun kop. En ergste is nog dat er gewoon kinderen rondliepen en dat een idioot gaat schieten. Met kinderen erbij !!!!!!

Stiepo en Yousef Ahknikh sterkte!

bryan
11-11-2012, 23:35
Denk dat er nu geen gemeente meer op een gala zit te wachten...... straks is het echt klaar met de vechtsport in Nederland.
Het is ook echt een ongeregeld zooitje hier..

de Stiep
11-11-2012, 23:39
@Stiep: hou je taai man...

Dank je wel man. Kan je geen reps geven. Het is te bizar voor woorden. Je zou zeggen dat ik gezien mijn achtergrond en mijn beroep hier tegen zou kunnen. Zo van " just a other day at the office" . Realiteit is dat ik helemaal fucked up ben. Hoe moet het nou in godsnaam met de normale burger ? Met het gezin dat met groot en klein naar een gezellig vechtsportgala gaat ?
Ik ga niet meer reageren. Ik zit TE vol me emotie. Sorry jongens, ik ga er uit, ik kan het echt niet aan.

AP
11-11-2012, 23:46
Vreselijk dit! Te erg voor woorden!! Sterkte Stipo en aan iedereen die er bij was.....

Marchant
11-11-2012, 23:47
Dank je wel man. Kan je geen reps geven. Het is te bizar voor woorden. Je zou zeggen dat ik gezien mijn achtergrond en mijn beroep hier tegen zou kunnen. Zo van " just a other day at the office" . Realiteit is dat ik helemaal fucked up ben. Hoe moet het nou in godsnaam met de normale burger ? Met het gezin dat met groot en klein naar een gezellig vechtsportgala gaat ?
Ik ga niet meer reageren. Ik zit TE vol me emotie. Sorry jongens, ik ga er uit, ik kan het echt niet aan.

Er wordt je geleerd te reageren op situaties, niet om ze te verwerken......
Het is niet raar hoor dat dit een inpakt op je heeft.
nogmaals rustig aan blijf er ook niet alleen me zitten ga naar iemand / bel waarmee je kunt praten die je op kan vangen.

breahule
11-11-2012, 23:49
Sterkte voor alle betrokkenen.

lennard
11-11-2012, 23:50
Nog een reden om mijn ouders, vrienden en familie niet mee te nemen naar mijn wedstrijden ...

R.D.N
11-11-2012, 23:53
Word steeds gekker,denk je leuk naar een gala te gaan vliegen de kogels om je oren pfffff waar gaat dit heen.

lopez86
12-11-2012, 00:00
Lees net dit op fb, schijnbaar is de betreffende Youssef overleden...
RIP...

youssef heeft gevochten voor zijn leven en het niet gered...Allah I Rahmoe.Mijn gedachten zijn bij Tanja,zijn kinderen,ouders en familie..Rust zacht lieve,gekke,sterke Youssef...voor altijd in mijn hart

payap
12-11-2012, 00:02
Lees net dit op fb, schijnbaar is de betreffende Youssef overleden...
RIP...

youssef heeft gevochten voor zijn leven en het niet gered...Allah I Rahmoe.Mijn gedachten zijn bij Tanja,zijn kinderen,ouders en familie..Rust zacht lieve,gekke,sterke Youssef...voor altijd in mijn hart

Verschrikkelijk! Zijn geen woorden voor zoiets.

R.I.P.

Briant
12-11-2012, 00:06
Godverdomme hey, wat een kut bericht. Dat het de sport schaadt kan me niet eens schelen. Wat een hel moet dat zijn voor de mensen die denken even een leuk dagje uit te hebben op een gala. Dit mag nooit meer gebeuren.

Bromios
12-11-2012, 00:10
He Stiep,

vandaag was je gewoon een willekeurige voorbijganger en niet in je werk-modus. En dan komt het nog harder aan.
Sterkte !!

gr.
Bromios

Nosferatu187
12-11-2012, 00:11
Denk dat er nu geen gemeente meer op een gala zit te wachten...... straks is het echt klaar met de vechtsport in Nederland.
Het is ook echt een ongeregeld zooitje hier..

Echt volgens mij is het nu helemaal afgelopen in Nederland klaar.

Leventdepevent
12-11-2012, 00:12
Echt volgens mij is het nu helemaal afgelopen in Nederland klaar.
dat denk ik dus ook ja :(
@stipo: heel veel sterkte man!

Gilaiir
12-11-2012, 00:13
Kom net binnen en heb de pc aangezet. Ik begin nu pas te shaken. Stond er stijf naast, maar alle wetenswaardigheden gaan naar de politie die kan en mag ik hier niet delen. Heb mijn kids en (ex) vrouw die erbij waren en alles meemaakten die, net als mijn bevindingen, voor gaan.
Kan alleen zeggen dat ik nu pas zit te trillen als een riet en niet kan geloven wat ik heb gezien. Als dit niet de doodsteek is voor onze mooie sport weet ik het niet meer.
Zit echt te janken als een klein kind achter de pc, verdomme !!

Wow, heftig man. Veel sterkte!!

Sluwe Fox
12-11-2012, 00:14
Ook mij is het bericht bereikt dat Youssef (promotor van vele gala's in Veghel en 1 maal met Simon Rutz in Eindhoven) is overleden.

Sterkte en veel sabr gewenst voor zijn moeder vader en de rest van de nabestaanden.

Simone
12-11-2012, 00:16
Pfff :-( ik wens alle nabestaanden en omstanders heel veel sterkte. Rust in vrede youssef..

Son & Breugel!
12-11-2012, 00:19
Zonde zonde zonde dit, de vechtsport krijgt de ene naar de andere klap te verduren. Maar vooral op deze dag vind ik het sund om dat te horen, op de dag met mixfightdag. Alleen maar mensen die een warm hart voor de vechtsport in nl, en een paar klootzakken. (zo mag je ze denk ik wel noemen.) Verpesten de dag door met een wapen naar een gala te gaan, dat is toch idioot!!! Hard aanpakken de daders en met politie en de organisatie samenwerken om de gala's te organiseren. Net zoals bij het voetbal, de hooligans eruit sorteren en verbannen!! Verder vind ik die viptafels niks geeft tog alleen maar gezeik, maak er dan first row van kan iedereen een kaartje kopen om voor aan te zitten.

Veel sterkte voor de mensen die met dit drama betrokken zijn..

Osu

Gerben Zonderland
12-11-2012, 00:25
Ik weet niet wat de VIP-tafels er mee te maken hebben? Ruzie kan altijd ontstaan en niet perse bij een tafeltje. Dan gebeurt het op de 1e rij??? Werd er sterke drank geschonken????? En werd er wel gefoulleerd???? Was er beveiliging en hoeveel??? Dat zijn belangrijkere zaken dan of er wel of niet tafels zijn in mijn ogen. Maar mijn condoleances gaan uit naar de nabestaanden. Te erg dit!

Facade
12-11-2012, 00:26
Kom net binnen en heb de pc aangezet. Ik begin nu pas te shaken. Stond er stijf naast, maar alle wetenswaardigheden gaan naar de politie die kan en mag ik hier niet delen. Heb mijn kids en (ex) vrouw die erbij waren en alles meemaakten die, net als mijn bevindingen, voor gaan.
Kan alleen zeggen dat ik nu pas zit te trillen als een riet en niet kan geloven wat ik heb gezien. Als dit niet de doodsteek is voor onze mooie sport weet ik het niet meer.
Zit echt te janken als een klein kind achter de pc, verdomme !!

Kut man, veel sterkte toegewenst aan jou en je kinderen.

Dit bewijst maar weer dat het altijd nóg erger kan...

easy01
12-11-2012, 00:32
Gatverdamme, In wat voor zieke wereld leven wij?
Sterkte aan de mensen die dit van dichtbij mee hebben moeten maken.
Sterkte aan de familie van de gewonden en condoleances aan de familie van Youssef.

biggz
12-11-2012, 00:34
Het schijnt dat de schutter Volkan Duzgun zou zijn

GM
12-11-2012, 00:41
Het schijnt dat de schutter Volkan Duzgun zou zijn

Het schijnt van niet

Jamopa
12-11-2012, 00:41
Het schijnt dat de schutter Volkan Duzgun zou zijn

http://www.camilleri.nl/2012/11/schietpartij-tijdens-kickboksgala-2-slachtoffers/#idc-container

Sadix
12-11-2012, 00:45
pfffffffff ongelooflijk dit.

Heb met afschuw zitten lezen.
Stiep, sport oom van ons, pak je rust en trakteer je gezin op een leuke dag, want godzijdank is jullie niets over komen.

Los van dit, waarom wordt er in godsnaam alcohol geschonken op gala's? Gister in denhelder, een top verzorgde gala, alles en iedereen perfect maar toch zag ik een aantal mensen die een trigger zochten om iets achterlijks te doen, omdat ze stom dronken waren en hun ballen daardoor gegroeid waren.

Ik heb nog nooit iemand iets zinnigs zien doen terwijl hij dronken was.

Sadix
12-11-2012, 00:46
http://www.camilleri.nl/2012/11/schietpartij-tijdens-kickboksgala-2-slachtoffers/#idc-container

eddie · 30 minuten geleden (http://www.camilleri.nl/2012/11/schietpartij-tijdens-kickboksgala-2-slachtoffers/#IDComment487452673)
Volkan Duzgun was en is de DADER niet heb het gezien maar zeker niet Volkan maar een dunne lange gast

Koike88
12-11-2012, 00:51
Totdat bevestigd is wie er geschoten heeft, lijkt het me niet slim om namen te gaan plaatsen.
Gewoon belachelijk dit. Er zijn ook steeds meer mensen die met een vuurwapen rondlopen. Zielige figuren zijn het.

GM
12-11-2012, 00:56
Totdat bevestigd is wie er geschoten heeft, lijkt het me niet slim om namen te gaan plaatsen.
Gewoon belachelijk dit. Er zijn ook steeds meer mensen die met een vuurwapen rondlopen. Zielige figuren zijn het.

Mee eens, je wilt niet per ongeluk iemand per abuis van zoiets walgelijks betichten......en inderdaad wat een stumper ben je als je een wapen meeneemt, en al helemaal naar een plek waar ook kinderen rondlopen.

Je kan je niet voorstellen wat een trauma de vrouw en kinderen van het slachtoffer te verwerken hebben...wat ik begrepen heb waren zij erbij....bah te walgelijk voor woorden.

Robbie
12-11-2012, 01:00
Ik hoop niet dat dit het einde is van de vechtsport gala´s!!

Sato
12-11-2012, 01:01
Als ik lees dat kinderen in angst onder de boksring vluchtten besef ik was wat er echt aan de hand is. Er is een sportliefhebber overleden, een man van wat ik hoor met een goed hart. Er is weer een mensenleven totaal onnodig uit de samenleving gerukt. Ik heb hier te weinig woorden voor om te beschrijven wat er in mij, en denk ik vele omgaat. Het enige wat ik nog kan zeggen is: sterkte aan de nabestaande.

Facade
12-11-2012, 01:04
Ik heb hier te weinig woorden voor om te beschrijven wat er in mij, en denk ik vele omgaat. Het enige wat ik nog kan zeggen is: sterkte aan de nabestaande.

Ik denk dat dat voor de meesten geldt, in ieder geval wel voor mij. Best veel mensen online, ik denk mede naar aanleiding hiervan, maar wat moet je hier in godsnaam over zeggen. Wat voor volslagen mongool gaat nou lopen schieten daar. Verschrikkelijk gewoon.

rollermanskunk
12-11-2012, 01:04
Het schijnt los te gaan in Veghel:


Onrust bij ziekenhuis Bernhoven in #Veghel (https://twitter.com/search?q=%23Veghel&src=hash), meldt collega@philipbrand (https://twitter.com/philipbrand). Politie met kogelvrije vesten voor ingang en ME aanwezig. #zijtaart (https://twitter.com/search?q=%23zijtaart&src=hash)

MaartenManaus
12-11-2012, 01:21
De tering,... triest,.. diep triest
sterkte voor alle getroffene van dit drama

Italian*Berlusconi*
12-11-2012, 01:24
van fok.nl


Update 00.48
Eén van de twee slachtoffers is inmiddels aan zijn verwondingen overleden, zo laat de politie weten. Het andere slachtoffer ligt nog zwaargewond in het ziekenhuis.

RIP!!

tidelot
12-11-2012, 01:26
UPDATED – Bij een schietpartij op een kickboksgala in het dorpshuis aan de Pastoor Clercxstraat in het Brabantse Zijtaart zijn twee zwaargewonden gevallen. Dat heeft de politie bevestigd. Volgens Twitter berichten zouden de twee slachtoffers, ene Youssef en Nabil Sabbahi, Veghelse broers van elkaar zijn en de vermoedelijke schutter zou kickbokser Volkan Düzgün zijn. De broer van Volkan, Ali Düzgün, was ooit betrokken bij het schooldrama ROC De Leijgraaf in 1999. Op het moment van de schietpartij waren er honderden mensen aanwezig op kickboksgala The Battle III in Het Klooster in de Brabantse plaats. Vijf ambulances en een traumahelikopter zijn ter plaatse. Van de twee gewonden is Youssef Sabbahi gereanimeerd. De 35-jarige Youssef Sabbahi is met spoed naar het ziekenhuis Bernhoven gebracht en aldaar overleden. Zijn vrouw Tanja is inmiddels op de hoogte gebracht.

Aan de schietpartij, waarbij drie schoten zouden zijn gelost, ging volgens een ooggetuige een opstootje vooraf, zo meldt het Brabants Dagblad. Twee personen begonnen een ruzie met elkaar, maar even later vlogen stoelen in het rond. Paniek brak uit toen een andere man die niet tot de ruziemakers behoorde, opstond en een pistool trok, zo is de strekking van de krant. Rondom het gebouw staan talloze politieauto’s. Een arrestatieteam met kogelvrije vesten doorzoekt het pand. De omgeving is afgezet. Battle III is georganiseerd door de Nin-Li Kickboksschool uit Zijtaart. Er waren kijkers uit België, Duitsland en verder weg. Een bezoeker schat het aantal op zo’n 250 man. De politie laat weten inmiddels meerdere aanhoudingen te hebben verricht. Heftig

raveboy
12-11-2012, 01:26
van fok.nl



RIP!!

ja, Youssef Sabbahi is inmiddels overleden.

Nosferatu187
12-11-2012, 01:43
Hier komt het al.

De schietpartij is niet het eerste incident omtrent vechtsportgala's. De afgelopen jaren was er vaker discussie over het houden van dit soort evenementen.
Het meest in het oog springende incident vond in mei 2011 plaats in Hoorn, waar een massale vechtpartij ontstond in het publiek. Een toeschouwer belandde zwaargewond op de intensive care.
Vechtsportorganisator It's Showtime liet daarna in een schriftelijke verklaring weten dat ze prima samenwerkt met de politie en dat het bedrijf altijd netjes heeft gewerkt. Toch moest een gala van deze organisator begin dit jaar weg uit Den Bosch. Dat was nadat tijdens een gala in Leeuwarden kort ervoor 95 mensen werden betrapt op het hebben van een behoorlijke belastingschuld.
In 2010 al bond Amsterdam de strijd aan met de gala's. Burgemeester Eberhard van der Laan nam toen maatregelen tegen gala's, omdat criminelen er elkaar zouden treffen. Hij wilde dit soort evenementen verbieden in panden van de gemeente zoals sporthallen.
In de tussentijd besloot ook Hilversum de kickboksfeesten voortaan te weren uit de gemeente en stelt Rotterdam sinds 2011 eisen aan de gala's. Sinds 2010 mogen gemeenten zelf bepalen of zij een vechtsportgala toestaan.

YoMarK
12-11-2012, 01:47
Wat een kut situatie weer...
Sterkte aan de mensen die daar aanwezig waren, en aan vrienden/familie van de slachtoffers.

Hopelijk pakken ze de dader snel.

Sadix
12-11-2012, 01:54
Ik heb vernomen dat het geen Volkan duzgun was maar de persoon met wie hij samen was...

achterlijke gasten jonge, ongelooflijk. Een wapen naar een sport evenement meenemen, hoe kan dat uberhaupt bij je opkomen?

jerome-lebanner
12-11-2012, 02:24
Scholier in Veghel verwondt 5 mensen
Conflict om meisje
oorzaak schietpartij
Van onze binnenlandredactie
VEGHEL – Een slepend conflict om een meisje was de aanleiding van een schietpartij gisteren op een school in Veghel. De 17-jarige schutter Ali D. had het voorzien op Hassan, de vriend van zijn zus. Die werd geraakt door drie kogels. Bij de schietpartij gisteren raakten in totaal vijf mensen gewond. Zij verkeren buiten levensgevaar.
Hoe de verdachte aan het wapen is gekomen, wist de politie vanmorgen nog niet. Het gaat om een vuistvuurwapen. De dader schoot in totaal tien keer. Hij had zijn wapen nog bij zich toen hij zich kort na de schietpartij vrijwillig op het politiebureau meldde. De schutter is van Turkse komaf en heeft de Nederlandse nationaliteit.
Drie scholieren van 16, 18 en 19 jaar uit Uden en Zeeland en een 46-jarige lerares uit Nistelrode zijn opgenomen in ziekenhuizen in Oss, Veghel en Eindhoven. De slachtoffers hebben schotwonden opgelopen in rug, buik, arm en knie. Een 19-jarige meisje liep een schampschot op. Hassan is kort na de schietpartij geopereerd. Hij verkeerde korte tijd in levensgevaar. De politie heeft hem nog niet kunnen horen.
De leerlingen van het regionaal opleidingscentrum De Leijgraaf namen in het kader van de traumaverwerking vanmorgen onder deskundige begeleiding allemaal een kijkje in het computerlokaal waar de schietpartij zich deels afspeelde.
Detectiepoortjes
De schoolleiding heeft met grote ontzetting en verslagenheid gereageerd op de schietpartij. Een groot aantal leerlingen en medewerkers is getuige geweest van de schietpartij. Voor hen is professionele hulp ingeschakeld. Vanmorgen zijn de leerlingen, leerkrachten en medewerkers opgevangen.Volgens directeur R. Matinot dachten leerlingen en leerkrachten aanvankelijk dat iemand vuurwerk afstak. „Toen bleek dat het om geweerschoten ging.” Hij hoopt niet dat het nodig is detectiepoortjes te plaatsen.




deze man is echt gestoord pistolen paultje heeft op 17 jarige leeftijd al flink op mensen lopen schieten.... en in 2012 doet ie het weer. vuile hond

Kemal
12-11-2012, 07:41
Dode na schietpartij bij kickboksgala Veghel

Dat meldde de politie zondagavond.
Een slachtoffer van de schietpartij is overleden. Dat maakte de politie bekend. Een ander slachtoffer ligt nog zwaargewond in het ziekenhuis.

Inmiddels zijn er meerdere mensen aangehouden in verband met de schietpartij. Over de locatie van de aanhouding en om hoeveel mensen het precies gaat, kan de politie niet zeggen. Wel is bekend dat de schutter in eerste instantie was gevlucht. De woordvoerster noemt de situatie erg hectisch.

Vechtpartij
Op het gala ontstond een vechtpartij tussen twee personen. Daarbij werd uiteindelijk geschoten. Het is onduidelijk of er nog meer mensen gewond zijn geraakt in het tumult, de politie doet alleen mededelingen over de toestand van de twee zwaargewonden en heeft het verder over meerdere gewonden.
Het gala vond plaats in het dorpshuis aan de Pastoor Clercxstraat in het hart van het plaatsje. Het gala genaamd The Battle of Zijtaart vond voor de derde keer plaats. Het gala was rond twee uur in de middag begonnen.
Op sociale en lokale media gingen geruchten dat er ook in de omgeving geschoten zou zijn, waaronder in Veghel. Dat blijkt niet te kloppen.

Burgemeester
De burgemeester van Veghel, Ina Adema, heeft zondagavond in 't Dorpskaffee in Zijtaart gesproken met de organisatie van de kickboksgala en getuigen van de schietpartij. Dezen zijn volgens haar ''over de toeren''. Adema vindt het ''afschuwelijk wat er is gebeurd".
Ze zegt verder dat het kickboksgala in eerdere jaren probleemloos is verlopen. ''Voor zover bekend valt de organisatie van het evenement niets te verwijten'', aldus Adema.

Omstreden
De schietpartij is niet het eerste incident omtrent vechtsportgala's. De afgelopen jaren was er vaker discussie over het houden van dit soort evenementen.
Het meest in het oog springende incident vond in mei 2011 plaats in Hoorn, waar een massale vechtpartij ontstond in het publiek. Een toeschouwer belandde zwaargewond op de intensive care.

Gemeenten
Sinds 2010 mogen gemeenten zelf bepalen of zij een vechtsportgala toestaan. De Amsterdamse burgemeester Eberhard van der Laan nam dat jaar al maatregelen tegen gala's, omdat criminelen er elkaar zouden treffen. Hij wilde dit soort evenementen verbieden in panden van de gemeente zoals sporthallen.

Ook Hilversum besloot de kickboksfeesten voortaan te weren. Rotterdam stelt sinds 2011 eisen aan de gala's.
Begin dit jaar moest er een kickboxgala weg uit Den Bosch. Dat was nadat tijdens een gala in Leeuwarden kort ervoor 95 mensen werden betrapt op het hebben van een behoorlijke belastingschuld.

Jamopa
12-11-2012, 08:24
UPDATED – Bij een schietpartij op een kickboksgala in het dorpshuis aan de Pastoor Clercxstraat in het Brabantse Zijtaart zijn twee zwaargewonden gevallen. Dat heeft de politie bevestigd. Volgens Twitter berichten zouden de twee slachtoffers, ene Youssef en Nabil Sabbahi, Veghelse broers van elkaar zijn en de vermoedelijke schutter zou kickbokser Volkan Düzgün zijn. De broer van Volkan, Ali Düzgün, was ooit betrokken bij het schooldrama ROC De Leijgraaf in 1999. Op het moment van de schietpartij waren er honderden mensen aanwezig op kickboksgala The Battle III in Het Klooster in de Brabantse plaats. Vijf ambulances en een traumahelikopter zijn ter plaatse. Van de twee gewonden is Youssef Sabbahi gereanimeerd. De 35-jarige Youssef Sabbahi is met spoed naar het ziekenhuis Bernhoven gebracht en aldaar overleden. Zijn vrouw Tanja is inmiddels op de hoogte gebracht.

Aan de schietpartij, waarbij drie schoten zouden zijn gelost, ging volgens een ooggetuige een opstootje vooraf, zo meldt het Brabants Dagblad. Twee personen begonnen een ruzie met elkaar, maar even later vlogen stoelen in het rond. Paniek brak uit toen een andere man die niet tot de ruziemakers behoorde, opstond en een pistool trok, zo is de strekking van de krant. Rondom het gebouw staan talloze politieauto’s. Een arrestatieteam met kogelvrije vesten doorzoekt het pand. De omgeving is afgezet. Battle III is georganiseerd door de Nin-Li Kickboksschool uit Zijtaart. Er waren kijkers uit België, Duitsland en verder weg. Een bezoeker schat het aantal op zo’n 250 man. De politie laat weten inmiddels meerdere aanhoudingen te hebben verricht. Heftig
Ik vind het erg kwalijk dat de naam van Volkan genoemd wordt, terwijl dat niet bevestigd is. Heb familie gesproken en die ontkennen dit verhaal.

ArjanV
12-11-2012, 08:42
schutter zou niet Volkan zelf zijn maar een werknemer van hem...
(btw dat familie ontkent lijkt me niet meer dan logisch..)

Leventdepevent
12-11-2012, 09:11
Een wapen naar een sport evenement meenemen, hoe kan dat uberhaupt bij je opkomen?
dat snap ik nou ook totaaaal niet, gewapend naar een uitje gaan :S

Bobson
12-11-2012, 09:24
Wat een ellende weer. Er zijn veel mensen die er alles aan doen om onze sport, die al niet zo veel kan hebben, op een positieve manier te promoten. Maar zij zijn kansloos tegen een paar randdebielen die aan enkele domme acties genoeg hebben om de sport om zeep te helpen. En helaas kunnen we er niet omheen dat onze sport wel veel van dit tuig aantrekt. Zij komen slechts omdat ze het stoer vinden en denken dat het bij hun imago past. Met echte vechtsportliefhebbers hebben deze sukkels weinig te maken.
Ik maak me ernstig zorgen over de toekomst. We zijn geen voetbal waar van alles mis kan gaan. Over Zijtaart zal nog veel gesproken worden, en het zal door tegenstanders van de vechtsport dankbaar aangegrepen worden. We kunnen er nog veel ellende van verwachten vrees ik.

marcelt
12-11-2012, 09:30
Its Showtime uit Amsterdam en NL gejaagd vanwege onduidelijke geldstromen en op andere plaatsen worden gala's verboden, massale vechtpartij Hoorn, Hari's seriele mishandelingen, kickbokser dood bij snelweg gevonden, dode bij schietpartij kickboksgala zijtaart. Onze sport gaat in ons land helemaal ten onder de laatste jaren :-(( Komt nooit meer goed.

RedDawn
12-11-2012, 09:45
bron: http://www.camilleri.nl/2012/11/schietpartij-tijdens-kickboksgala-2-slachtoffers/#idc-container

Volkan heeft niet geschoten maar hij is zn stoere vent om een van zijn mannen het bevel te geven om Youssef van achter zijn rug te laten schieten. De man die Youssef heeft geschoten is een jonge NOT Turk die bij hem in de auto zaak van Volkan " OSCars " werkt in oss dus heel makkelijk gezegt '' hij is de hondje van Volkan''. Youssef en Volkan hebben al jaren ruzie. Als die twee bij elkaar komen lopen de spanningen op, maar dit alle niet om werk geld of vrouwe of dergelijks maar om jaloerzie. Jaloerzie van Volkan die al jaren niet boven Youssef kan komen. Youssef gekend als een van Nederlands godvaders discotheke en ik zal maar zeggen een handelaar, heeft het helemaal gemaakt. Volkan die zich al rivaal van Youssef ziet hebben al jaren conflicten en ruzies. Maar het ergste is dat dit allemaal geplant is.... Het is allemaal met een ruzie begonnen op en gegeven moment vliegen de stoelen rond en zo als de pers het soft verteld '' een man die niets met de ruzie heeft te maken schiet Youssef van achter zijn rug" nou mensen ik denk dus niet dat iemand dat zomaar doet. Toevallig dat hij dan ook bij Volkans zaak werkt, en dan bij zn evenement is. Kijk die jonge die is niks die verwacht niks van zn leven hij is dus niks waard (als jullie hem zagen begrepen jullie wat ik bedoelde), Volkan die met z'n werknemer naar The Battle gaat iemand die niet in zijn klasse hoort, hij neemt hem dus niet zomaar mee, dit allemaal namelijk omdat hij iets van hem verwacht. De schutter die krijgt zeker een loonsverhoging maar hij weet niet dat hij hiermee zijn einde heeft vastgesteld. Als ik ook maar klein beetje de familie van Youssef ken dan weet ik zeker dat dit hier niet zal ophouden... Mensen er gaan geruchten rond dat er spanningen zijn ontstaan tussen de Marokkaanse en de Turkse gemeenschap in Veghel maar geen Turk zal z'on lafaard verdedigen. De beide mannen hebben misschien een naamsbekendheid door de slechte dingen in hun leven, maar niks mocht eigenlijk zo ten einde komen.. want beide hebben families. Een moeder en vader die hun zoon op z'n jonge leeftijd moeten begraven de kinderen van Youssef.. maar ook de ouders van Volkan die ook een naam en nog een kleine beetje eer over hadden na het incident 1999 ROC Leijgraaf, dat zijn ook allemaal moeilijke situatie. Sterkte voor de nabestaande... en voor Youssef waar alle woorden die nu te kort komen hopen dat zijn ziel de rust heeft gevonden en dat Allah jou een plaatje in cennet geeft... want niemand verdient z'n DOOD...

ashi76
12-11-2012, 09:46
Wat een vreselijk nieuws weer zeg en ik hoop niet de doodsteek voor onze sport.

@ Stiep:
Sterkte gozer, hou je taai !!

rollermanskunk
12-11-2012, 09:55
Het wordt tijd dat we nu 1 blok vormen en er door de diverse (!) bonden nu maatregelen genomen gaat worden:

- verplichte fouillering bezoekers (ook bij kleine gala's)
- geen alcohol tijdens gala's
- geen viptafels
- pasjessysteem
- vaste tribunes (dus geen losse stoeltjes) met veilige tribunesetting
- nauw contact met gemeentes en politie
- unificatie der bonden

Harrie Nak
12-11-2012, 10:00
pfffffffff ongelooflijk dit.

Heb met afschuw zitten lezen.
Stiep, sport oom van ons, pak je rust en trakteer je gezin op een leuke dag, want godzijdank is jullie niets over komen.

Los van dit, waarom wordt er in godsnaam alcohol geschonken op gala's? Gister in denhelder, een top verzorgde gala, alles en iedereen perfect maar toch zag ik een aantal mensen die een trigger zochten om iets achterlijks te doen, omdat ze stom dronken waren en hun ballen daardoor gegroeid waren.

Ik heb nog nooit iemand iets zinnigs zien doen terwijl hij dronken was.Ben het met je eens v.w.b. het schenken van alcohol (in voetbalstadions wordt dat bijvoorbeeld ook al sinds tijden niet meer gedaan), maar dat zal vrees ik weinig uit maken. De meeste van die onfrisse figuren - zowel bij het voetbal als bij vechtsportgala's - zijn namelijk doorgenakt.

RedDawn
12-11-2012, 10:00
Het wordt tijd dat we nu 1 blok vormen en er door de diverse (!) bonden nu maatregelen genomen gaat worden:

- verplichte fouillering bezoekers (ook bij kleine gala's)
- geen alcohol tijdens gala's
- geen viptafels
- pasjessysteem
- vaste tribunes (dus geen losse stoeltjes) met veilige tribunesetting
- nauw contact met gemeentes en politie
- unificatie der bonden

Plus geen criminele vechters en sponsers meer toelaten op gala's.

phranq
12-11-2012, 10:11
Dit is de nekslag voor de sport, er is geen gemeente meer in Nederland die een vechtsport gala toe zal laten. Ik heb meerdere keren in Zijtaart gescheidst en dit gala was één van de gemoedelijkste gala's waar ik altijd kwam, onbegrijpelijk dit!

Pahlavan
12-11-2012, 10:19
R.i.p vechtsportgala's NL.

maar ik kan echt niet begrijpen hoe iemand zo ongelovelijk ziek in zijn hoofd kan zijn om zoiets te flikken. Diep triest

lukashenko
12-11-2012, 10:28
http://www.telegraaf.nl/binnenland/21065022/__Schietpartij_op_kickboksgala__.html
lekker dan
sta ik een keer met mijn kop in de telegraaf om kickboxen
heeft het hier mee te maken
een hele donkere dag voor de vechtsport
rip voor het slachtoffer
en ik hoop dat de daders opgesloten worden met tbs ofzo.

The Company
12-11-2012, 10:37
bron: http://www.camilleri.nl/2012/11/schietpartij-tijdens-kickboksgala-2-slachtoffers/#idc-container

Volkan heeft niet geschoten maar hij is zn stoere vent om een van zijn mannen het bevel te geven om Youssef van achter zijn rug te laten schieten. De man die Youssef heeft geschoten is een jonge NOT Turk die bij hem in de auto zaak van Volkan " OSCars " werkt in oss dus heel makkelijk gezegt '' hij is de hondje van Volkan''. Youssef en Volkan hebben al jaren ruzie. Als die twee bij elkaar komen lopen de spanningen op, maar dit alle niet om werk geld of vrouwe of dergelijks maar om jaloerzie. Jaloerzie van Volkan die al jaren niet boven Youssef kan komen. Youssef gekend als een van Nederlands godvaders discotheke en ik zal maar zeggen een handelaar, heeft het helemaal gemaakt. Volkan die zich al rivaal van Youssef ziet hebben al jaren conflicten en ruzies. Maar het ergste is dat dit allemaal geplant is.... Het is allemaal met een ruzie begonnen op en gegeven moment vliegen de stoelen rond en zo als de pers het soft verteld '' een man die niets met de ruzie heeft te maken schiet Youssef van achter zijn rug" nou mensen ik denk dus niet dat iemand dat zomaar doet. Toevallig dat hij dan ook bij Volkans zaak werkt, en dan bij zn evenement is. Kijk die jonge die is niks die verwacht niks van zn leven hij is dus niks waard (als jullie hem zagen begrepen jullie wat ik bedoelde), Volkan die met z'n werknemer naar The Battle gaat iemand die niet in zijn klasse hoort, hij neemt hem dus niet zomaar mee, dit allemaal namelijk omdat hij iets van hem verwacht. De schutter die krijgt zeker een loonsverhoging maar hij weet niet dat hij hiermee zijn einde heeft vastgesteld. Als ik ook maar klein beetje de familie van Youssef ken dan weet ik zeker dat dit hier niet zal ophouden... Mensen er gaan geruchten rond dat er spanningen zijn ontstaan tussen de Marokkaanse en de Turkse gemeenschap in Veghel maar geen Turk zal z'on lafaard verdedigen. De beide mannen hebben misschien een naamsbekendheid door de slechte dingen in hun leven, maar niks mocht eigenlijk zo ten einde komen.. want beide hebben families. Een moeder en vader die hun zoon op z'n jonge leeftijd moeten begraven de kinderen van Youssef.. maar ook de ouders van Volkan die ook een naam en nog een kleine beetje eer over hadden na het incident 1999 ROC Leijgraaf, dat zijn ook allemaal moeilijke situatie. Sterkte voor de nabestaande... en voor Youssef waar alle woorden die nu te kort komen hopen dat zijn ziel de rust heeft gevonden en dat Allah jou een plaatje in cennet geeft... want niemand verdient z'n DOOD...

Top! 2 rivaliserende drugs handelaren die ruzie hadden. Net wat de sport nodig had.

Kemal
12-11-2012, 10:43
Kickboksgala's geregeld ter discussie
De schietpartij bij het kickboksgala in het Brabantse Zijtaart, een dorpje nabij Veghel, is zeker niet het eerste incident. De afgelopen jaren was er vaker discussie over het houden van dergelijke vechtsportgala's in Nederlandse steden.
Het meest in het oog springende incident vond in mei 2011 plaats in Hoorn, waar een massale vechtpartij ontstond in het publiek. Een toeschouwer belandde zwaargewond op de intensive care.

'Trefpunt van criminelen'
In 2010 al bond Amsterdam de strijd aan met de gala's. Burgemeester Eberhard van der Laan nam toen maatregelen tegen gala's, omdat criminelen er elkaar zouden treffen. Hij wilde dit soort evenementen verbieden in panden van de gemeente zoals sporthallen.

Dat besluit schoot een organisator van vechtsporten in het verkeerde keelgat. It's Showtime liet in een schriftelijke verklaring weten dat ze prima samenwerkt met de politie en dat het bedrijf altijd netjes heeft gewerkt. Desalniettemin moest een gala van deze organisator begin dit jaar weg uit Den Bosch. Dat was nadat tijdens een gala in Leeuwarden kort ervoor 95 mensen werden betrapt op het hebben van een behoorlijke belastingschuld.

Eisen
In de tussentijd besloot ook Hilversum de kickboksfeesten voortaan te weren uit de gemeente en stelt Rotterdam sinds 2011 eisen aan de gala's. Sinds 2010 mogen gemeenten zelf bepalen of zij een vechtsportgala toestaan.

Op het gala in Veghel viel zondagavond een dode, nadat een aanwezige schoten had gelost. Ook is iemand zwaargewond geraakt.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3346345/2012/11/12/Kickboksgala-s-geregeld-ter-discussie.dhtml

Diz
12-11-2012, 10:45
Pfffff...
Verschrikkelijk om te lezen dat die jongen aan z'n verwondingen bezweken is...
Erg veel sterkte toegewenst aan de nabestaanden en alle andere betrokkenen die door dit drama beschadigd zijn...

phranq
12-11-2012, 11:07
Interview Hans Loeffen op radio 1.

http://nos.nl/l/tcm:5-1484657/

Kalikula
12-11-2012, 11:07
Triest.

RedDawn
12-11-2012, 11:11
Interview Hans Loeffen op radio 1.

http://nos.nl/l/tcm:5-1484657/


Loopt nog steeds weg voor de realiteit.

blackadder
12-11-2012, 11:24
Loopt nog steeds weg voor de realiteit.
???

phranq
12-11-2012, 11:27
Loopt nog steeds weg voor de realiteit.

want?

rollermanskunk
12-11-2012, 11:35
Interview Hans Loeffen op radio 1.

http://nos.nl/l/tcm:5-1484657/

Die had zich niet goed voorbereid.

Deze schietpartij had wel degelijk alles met kickboksen te maken:

- "kickbokser (?) laat handlanger een kickboks-promotor neerschieten tijdens een kickboksgala" hoe schrijnender wil je het hebben?

De hand in eigen boezem steken lijkt me in dit geval veel beter dan het blijven ontkennen van de criminele verrotting van onze sport. Aan pappen en nathouden hebben we niks in deze periode. Als je als woordvoerder van de sport in deze meest donkere tijd een statement had kunnen maken was het nu wel: onderkennen van het probleem en kom met oplossingen (dat wil de media namelijk horen)

blackadder
12-11-2012, 11:38
Die had zich niet goed voorbereid.

Deze schietpartij had wel degelijk alles met kickboksen te maken:

- "kickbokser (?) laat handlanger een kickboks-promotor neerschieten tijdens een kickboksgala" hoe schrijnender wil je het hebben?

De hand in eigen boezem steken lijkt me in dit geval veel beter dan het blijven ontkennen van de criminele verrotting van onze sport. Aan pappen en nathouden hebben we niks in deze periode. Als je als woordvoerder van de sport in deze meest donkere tijd een statement had kunnen maken was het nu wel: onderkennen van het probleem en kom met oplossingen (dat wil de media namelijk horen)
Dus je wilt alle promoters, bezoekers en vechters als criminelen of handlangers van aanmerken? Want dat is waar de media op loopt te geilen. Dus welke boezem had Hans moeten betasten?

GM
12-11-2012, 11:41
Loopt nog steeds weg voor de realiteit.


Snap je niet, leg eens uit

phranq
12-11-2012, 11:42
Die had zich niet goed voorbereid.

Deze schietpartij had wel degelijk alles met kickboksen te maken:

- "kickbokser (?) laat handlanger een kickboks-promotor neerschieten tijdens een kickboksgala" hoe schrijnender wil je het hebben?

De hand in eigen boezem steken lijkt me in dit geval veel beter dan het blijven ontkennen van de criminele verrotting van onze sport. Aan pappen en nathouden hebben we niks in deze periode. Als je als woordvoerder van de sport in deze meest donkere tijd een statement had kunnen maken was het nu wel: onderkennen van het probleem en kom met oplossingen (dat wil de media namelijk horen)

Toch iets beter luisteren denk ik, Hans vertelde dat de aanleiding van de vechtpartij niet kwam omdat iemand het niet eens was met een uitslag of wat dan ook, en daarom niets met het kickbopksen te maken had.

GM
12-11-2012, 11:44
Die had zich niet goed voorbereid.

Deze schietpartij had wel degelijk alles met kickboksen te maken:

- "kickbokser (?) laat handlanger een kickboks-promotor neerschieten tijdens een kickboksgala" hoe schrijnender wil je het hebben?

De hand in eigen boezem steken lijkt me in dit geval veel beter dan het blijven ontkennen van de criminele verrotting van onze sport. Aan pappen en nathouden hebben we niks in deze periode. Als je als woordvoerder van de sport in deze meest donkere tijd een statement had kunnen maken was het nu wel: onderkennen van het probleem en kom met oplossingen (dat wil de media namelijk horen)

Voorbereiden was niet mogelijk in deze en nee, het had niets met kickboksen te maken en al helemaal niet met dit gala....dat is wat Hans zegt.

pound4pound
12-11-2012, 11:46
Een trieste dag voor de vechtsport, maar nog veel triester voor de (familie en vrienden van de) slachtoffers en allen die dit drama hebben moeten meemaken. Ik wens iedereen heel veel sterkte toe.

RedDawn
12-11-2012, 11:46
want?

Kickboksen en criminaliteit zijn sterk met elkaar verweven. Je kan wel weer de media de schuld gaan geven, maar het wordt tijd dat men de hand in eigen boezem steekt.

RedDawn
12-11-2012, 11:48
Toch iets beter luisteren denk ik, Hans vertelde dat de aanleiding van de vechtpartij niet kwam omdat iemand het niet eens was met een uitslag of wat dan ook, en daarom niets met het kickbopksen te maken had.

Niks met kickboksen te maken? De schietpartij gebeurde op een kickboksgala. De dode is een kickbokspromotor en de dader een werknemer van een kickboser/MMA-vechter.

phranq
12-11-2012, 11:51
Niks met kickboksen te maken? De schietpartij gebeurde op een kickboksgala. De dode is een kickbokspromotor en de dader een werknemer van een kickboser/MMA-vechter.

Dus als iemand een ander dood slaat op een voetbal tribune heeft het met voetbal te maken?

RedDawn
12-11-2012, 11:54
Dus als iemand een ander dood slaat op een voetbal tribune heeft het met voetbal te maken?

Ja, natuurlijk. En daar heeft men wel actie ondernomen: de voetbalwet.

Italian*Berlusconi*
12-11-2012, 11:55
WAAROM IS HET TOCH ZO DAT IN DISCOTHEKEN / BIJ FEESTEN / BIJ KICKBOX GALA'S DE POPIE JOPIE'S BLIJKBAAR ZONDER SECURITY CHECK BINNEN KUNNEN KOMEN EN DUS EEN WAPEN MEE KUNNEN NEMEN!!!???!!!!!!

Ik weet niet in hoeverre dat hier het geval was, hoorde van een vriend wat er gebeurde, die zat VIP...

Ik denk dat dat 1 van de grootste problemen is in deze..

Maar jezus wat erg zeg, zeg de kickbox gala's maar vaarwel in NL :( pffffffff gespreksonderwerp ook weer op werk hier, en kan het echt niet blijven verdedigen dit bij die kortzichtige mensen op kantoor.

Stiep, keep your head up!!

RIP!!!!

KUT ZOOI!!

Facade
12-11-2012, 11:55
Ik vind het ook niet zo'n sterk verhaal van Loeffen. Hij kiest echt een verschrikkelijk moment om te zeggen dat de kickbokssport er altijd slecht wordt uitgelicht. Wat mij betreft kan dat argument nu echt van tafel worden geveegd.

Alhoewel de aanleiding van de ruzie niks te maken heeft met kickboksen, doet dat natuurlijk ook helemaal niet ter zake. Waar het om gaat is dat er iemand doodgeschoten wordt op een sportevenement. Dat kan gewoon niet.

Na Hoorn is een belangrijke vraag welke lessen de sport getrokken heeft uit dat incident. Wat is er nu anders sinds dat incident en wat is er gedaan om dit soort incidenten in de toekomst te voorkomen? Hoe heeft dit dan toch nog een keer kunnen gebeuren? Dit zegt dus niet iets over de sport zelf, maar er ligt natuurlijk wel degelijk een taak voor alle promotors.

blackadder
12-11-2012, 11:58
Ik vind het ook niet zo'n sterk verhaal van Loeffen. Hij kiest echt een verschrikkelijk moment om te zeggen dat de kickbokssport er altijd slecht wordt uitgelicht. Wat mij betreft kan dat argument nu echt van tafel worden geveegd.

Werkelijk? Waar was dan bv. de berichtgeving over No Guts No Glory?

Koike88
12-11-2012, 11:58
Het blijft kijken, naar hoe persoon X, persoon Y in elkaar probeert te slaan. Dat het aan regels verbonden is, okay. Maar dat is de essentie, natuurlijk trekt dat agressieve mensen aan. Wat niet wil zeggen, dat alle bezoekers een strafblad hebben. Voor de meesten blijft het gewoon een mooie sport, maar het blijft knokken. Na een wedstrijd een paar dagen amper kunnen lopen, is heel gewoon. Agressie trekt agressie aan, sport of geen sport.

Ik zeg niet dat dit een excuus is, maar wel een reden dat er (logischerwijs) meer criminelen op af komen. Die hebben vaak een kronkel in hun kop, ook al zijn ze vaak best aardige jongens zolang je er geen problemen mee hebt.

rollermanskunk
12-11-2012, 12:01
Dus je wilt alle promoters, bezoekers en vechters als criminelen of handlangers van aanmerken? Want dat is waar de media op loopt te geilen. Dus welke boezem had Hans moeten betasten?

De vraag werd aan Hans gesteld of deze schietpartij iets met kickboksen te maken had en dat ontkende hij. Er werd hem ook gevraagd welke maatregelen er genomen moeten worden en ook daar gaf hij geen duidelijk antwoord op. Om nu de media de schuld te geven van het uitvergroten van een niet bestaan probleem is bezijden de waarheid. Natuurlijk heeft Hans gelijk dat er bij 140 gala's de afgelopen jaar alles wel goed is gegaan en dat de media weinig tot geen aandacht besteed aan onze toppers in het buitenland maar dan is het zijn (of onze) taak om de media wel zover te krijgen om positieve aandacht bij diezelfde media te krijgen. Als we met z'n allen blijven ontkennen dat er geen criminele alfa-mannetjes rondhuppelen in onze sport komen we geen stap verder. Niet iedereen is crimineel dat klopt (jij weet dat ik weet dat ) maar vertel jij dat ook ff aan de media?

Ik zal voor de rest niet meer reageren omdat ik hier ook met een sterfgeval zit en m'n aandacht op andere dingen zal moeten richten.

Facade
12-11-2012, 12:01
Werkelijk? Waar was dan bv. de berichtgeving over No Guts No Glory?

De media hebben geen taak om het nieuws eerlijk te verdelen over iedereen. Je hoort over heel veel dingen die wel goed verlopen niet veel, dat leest immers geen hond. Waarom hoor ik niks over het korfbaltoernooi tussen Nederland en België?!! Nou ik kan je vertellen als daar iemand wordt neergeschoten dan hoor je er gauw genoeg over.

Ik snap niet waarom dit soort incidenten niet aangegrepen worden om de situatie te verbeteren. Een keer is al te veel, maar twee keer in anderhalf jaar kan natuurlijk niet! Maar zo gauw je dat benoemt, schieten mensen in de verdediging.

RedDawn
12-11-2012, 12:06
De media hebben geen taak om het nieuws eerlijk te verdelen over iedereen. Je hoort over heel veel dingen die wel goed verlopen niet veel, dat leest immers geen hond. Waarom hoor ik niks over het korfbaltoernooi tussen Nederland en België?!! Nou ik kan je vertellen als daar iemand wordt neergeschoten dan hoor je er gauw genoeg over.

Ik snap niet waarom dit soort incidenten niet aangegrepen worden om de situatie te verbeteren. Een keer is al te veel, maar twee keer in anderhalf jaar kan natuurlijk niet! Maar zo gauw je dat benoemt, schieten mensen in de verdediging.

x2!

Italian*Berlusconi*
12-11-2012, 12:07
WAAROM IS HET TOCH ZO DAT IN DISCOTHEKEN / BIJ FEESTEN / BIJ KICKBOX GALA'S DE POPIE JOPIE'S BLIJKBAAR ZONDER SECURITY CHECK BINNEN KUNNEN KOMEN EN DUS EEN WAPEN MEE KUNNEN NEMEN!!!???!!!!!!

Ik weet niet in hoeverre dat hier het geval was, hoorde van een vriend wat er gebeurde, die zat VIP...

Ik denk dat dat 1 van de grootste problemen is in deze..

Maar jezus wat erg zeg, zeg de kickbox gala's maar vaarwel in NL :( pffffffff gespreksonderwerp ook weer op werk hier, en kan het echt niet blijven verdedigen dit bij die kortzichtige mensen op kantoor.

Stiep, keep your head up!!

RIP!!!!

KUT ZOOI!!

uit frustratie quote ik mijzelf even...

phranq
12-11-2012, 12:10
De vraag werd aan Hans gesteld of deze schietpartij iets met kickboksen te maken had en dat ontkende hij. Er werd hem ook gevraagd welke maatregelen er genomen moeten worden en ook daar gaf hij geen duidelijk antwoord op. Om nu de media de schuld te geven van het uitvergroten van een niet bestaan probleem is bezijden de waarheid. Natuurlijk heeft Hans gelijk dat er bij 140 gala's de afgelopen jaar alles wel goed is gegaan en dat de media weinig tot geen aandacht besteed aan onze toppers in het buitenland maar dan is het zijn (of onze) taak om de media wel zover te krijgen om positieve aandacht bij diezelfde media te krijgen. Als we met z'n allen blijven ontkennen dat er geen criminele alfa-mannetjes rondhuppelen in onze sport komen we geen stap verder. Niet iedereen is crimineel dat klopt (jij weet dat ik weet dat ) maar vertel jij dat ook ff aan de media?

Ik zal voor de rest niet meer reageren omdat ik hier ook met een sterfgeval zit en m'n aandacht op andere dingen zal moeten richten.

Point taken. Vergeet alleen niet dat de beste man vanmorgen nog steeds stond te trillen op z'n benen, zoiets gaat je niet in de koude kleren zitten. Begrijpelijk dus ook dat je je gewoon niet kunt voorbereiden op zo'n interview.

Marchant
12-11-2012, 12:11
WAAROM IS HET TOCH ZO DAT IN DISCOTHEKEN / BIJ FEESTEN / BIJ KICKBOX GALA'S DE POPIE JOPIE'S BLIJKBAAR ZONDER SECURITY CHECK BINNEN KUNNEN KOMEN EN DUS EEN WAPEN MEE KUNNEN NEMEN!!!???!!!!!!

Ik weet niet in hoeverre dat hier het geval was, hoorde van een vriend wat er gebeurde, die zat VIP...

Ik denk dat dat 1 van de grootste problemen is in deze..

Maar jezus wat erg zeg, zeg de kickbox gala's maar vaarwel in NL :( pffffffff gespreksonderwerp ook weer op werk hier, en kan het echt niet blijven verdedigen dit bij die kortzichtige mensen op kantoor.

Stiep, keep your head up!!

RIP!!!!

KUT ZOOI!!

Het is ook niet mee te verdedingen,
helaas is het nu eenmaal zo dat criminelen graag gezien worden op vechtgalas, het is een soort status waaraan ze willen voldoen.
Het is natuurlijk geweldig voor je aanzien als je bij de vip tadels van een gala zit.
dit geeft je helaas in de scene meer aanzien dan dat je verteld dat je op de perstribune bij het korfbal heb gezeten.
Het heeft in mijn ogen niets met de vechtsport te maken maar helaas weel met het imago..

Gerben Zonderland
12-11-2012, 12:13
Probleem bij Kickboksgala's:

1. vaak te weinig (goede) security (kost te veel geld??)
2. geen toegangscontrole (visitatie??)
3. Sterke alcohol (waarom????)
4. veel te veel partijen (onnodig lang)

eerst hier maar eens aan werken.

Sato
12-11-2012, 12:14
Berichtgeving op geenstijl.nl

Kickboksgala des Doods dreunt doorrrhttp://www.geenstijl.nl/archives/images/battleofzijtaart.jpg
Weer een gevoelige klap voor het kickboksen! Laatste ronde voor de sport! Knock-out voor de geloofwaardigheid! Of stoot onder de gordel voor de edele sport van het elkaar onder luide aanmoedigingen van een dorpszaal vol toeschouwers in elkaar stampen om een oversized broekriem te winnen? Hoe dan ook. Een nieuwe ronde leed voor kickboksgala's. Na de Hel van Hoorn (http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/05/pang_schietpartij_bij_vechtspo.html) vorig jaar nu een dode op de derde editie van het altijd relevante Battle of Zijtaart (http://www.omroepbrabant.nl/?news/183606862/Vier+aanhoudingen+na+fatale+schietpartij+kickboksg ala+Zijtaart.aspx) (flyer (https://twitter.com/TommyGunner/status/267883601935335424)). De politie heeft vier mensen opgepakt en zwijgt over het slachtoffer. Dat is de 35-jarige Marokkaanse kickbokspromotor en voormalig clubeigenaar Youssef Sabbahi (https://twitter.com/fashionkittycat/status/267752650836148225) uit Veghel. De schutter is volgens Het Internet (http://www.camilleri.nl/2012/11/schietpartij-tijdens-kickboksgala-2-slachtoffers/#idc-container) een vriend of collega van vechter Volkan Düzgün (http://nl-nl.facebook.com/VolkanBetonDuzgun?sk=wall&filter=12). Maar op crimesite camilleri.nl is deze comment (http://www.geenstijl.nl/archives/images/weggejoristedaderinfo.html) met suggestieve (ooggetuige-)informatie over de schutter weggejorist. Volgens onze eigen mailbox is het een Iraanse jongen die links op deze foto (http://www.geenstijl.nl/archives/images/volkanblauwdaderlinks.html) van de Facebook van Volkan staat. Het broertje van Volkan knalde trouwens in 1999 het vriendje van zijn zusje overhoop op een ROC (http://www.ad.nl/ad/nl/1401/ad/integration/nmc/frameset/varia/kobala_article.dhtml?artid=rd007183) dus helemaal kosjer is de familie Düzgün in ieder geval niet. Hier nog een video van ooggetuigen die meer weten dan ze vertellen aan Omroep Brabant (http://youtu.be/m4WLMuBbuC0), mensen die het kickboksen een warm hart toedragen kunnen rouwen in dit forum (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?126033-Schietpartij-gala-Zijtaart/). The Battle of Zijtaart zal nog lang nadreunen, zelfs bij lokale Zijtaartse basisschoolkinderen (http://nos.nl/artikel/439621-basisschool-dicht-na-schietpartij.html).

Marchant
12-11-2012, 12:20
Probleem bij Kickboksgala's:

1. vaak te weinig (goede) security (kost te veel geld??)
2. geen toegangscontrole (visitatie??)
3. Sterke alcohol (waarom????)
4. veel te veel partijen (onnodig lang)

eerst hier maar eens aan werken.

1. Wat gaat een securitas bewaker doen tegen getraind vechters of erger een pistool.
2.Toegangs controle, neem aan dat ze gewoon een kaartje kopen dus daarmee toegang hebben.
3. Kan je je iid afvragen maar denk niet dat dat een aanleiding is om te gaan schieten.
4. dat vindt ik onzin, mensen gaan niet lopen knokken omdat ze zich vervelen met de partijen.

ik snap je punten maar zo makkelijk is het volgens mij helaas niet

Gerben Zonderland
12-11-2012, 12:32
1. Wat gaat een securitas bewaker doen tegen getraind vechters of erger een pistool.
2.Toegangs controle, neem aan dat ze gewoon een kaartje kopen dus daarmee toegang hebben.
3. Kan je je iid afvragen maar denk niet dat dat een aanleiding is om te gaan schieten.
4. dat vindt ik onzin, mensen gaan niet lopen knokken omdat ze zich vervelen met de partijen.

ik snap je punten maar zo makkelijk is het volgens mij helaas niet

Nee eenvoudig is het niet. Maar er zal wat moeten gebeuren. Dat iedereen gefoulleerd moet worden zal duidelijk zijn. Het is tegenwoordig helaas niet anders als mensen met een pistool op zak uitgaan.Maar het schenken van sterke alcohol moet verboden worden bij een gala. Zwak-alcoholisch is the limit. En als een gala dan te lang duurt (40 partijen!!!) wordt men lallig/aangeschoten en what ever. Ellende begint altijd aan het eind van een gala en niet aan het begin. En als mensen ruzie krijgen moet de beveiliging er direct bij zijn om die mensen uit elkaar te halen. Als men gevisiteerd is heeft men sowieso geen wapen bij zich.....

punch
12-11-2012, 12:33
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/11/boksgala_veghel.html

RedDawn
12-11-2012, 12:33
Het eerste wat het kickboksen nodig heeft is dat er een eind komt aan de wildgroei van bonden.

Met een, het liefst rijkserkende, bond kan je nodige maatregelen nemen om de sport te zuiveren.

Italian*Berlusconi*
12-11-2012, 12:36
waarom zie je dit niet bij bijvoorbeeld de UFC? wat doen zij anders dan de organisatie's hier?

pff ben benieuwd hoe dit afloopt, en hoop dat het geen negatieve gevolgen heeft voor de andere promotors in NL... maar dat zal helaas wel.

trainer Bv S'burg
12-11-2012, 12:41
Het eerste wat het kickboksen nodig heeft is dat er een eind komt aan de wildgroei van bonden.

Met een, het liefst rijkserkende, bond kan je nodige maatregelen nemen om de sport te zuiveren.


x2 Vaste regels met organiseren, met erkende beveiliging is de promotor NIET de boosdoener, maar het beveiliging bureau! Ps als je vio tafels kunt nerzetten en verkopen, kun je ook beveiliging regelen!

trainer Bv S'burg
12-11-2012, 12:42
x2 Vaste regels met organiseren, met erkende beveiliging is de promotor NIET de boosdoener, maar het beveiliging bureau! Ps als je vio tafels kunt nerzetten en verkopen, kun je ook beveiliging regelen!

Bedoel VIP Tafels

sportfan
12-11-2012, 12:45
Ik denk dat de kickboxwereld in Nederland bewezen heeft niet in staat te zijn om veiligheid te garanderen.

Ik vind het persoonlijk onbegrijpelijk dat er kinderen waren (ik ben zelf tegenstander van kinderwedstrijden maar dat is een andere discussie).

Ik vind het krankzinnig dat iemand op het forum aangeeft met de familie van een verdachte gesproken heeft en aangeeft dat zij er niets mee te maken hebben... dit is dezelfde familie welke destijds een 17-jarige zoon een geweer meegaf naar school en die daar een bloedbad aanrichtte... zonder op cultuur/ras te spelen; deze familie mag in mijn beleving geen eens een mening hebben laat staan geven.

Dat het een liquidatie/afrekening/whatever betreft in de drugswereld prima; maar het betreft dus wel actieve personen welke naast hun drugsbusiness ook in de "kickboxbusiness" rondhangen en klaarblijkelijk door bepaalde randfiguren gerespecteerd worden.

Ik denk dat het grootste probleem zit in het feit dat we in onze roze kickbokswereld (een sport waarvan we allemaal houden) een gebrek hebben aan zelfreinigend vermogen. "In het voetbal gebeurt het ook" "Het was geen kickboks aangelegenheid"... wake up... Niet meer huilen als de volgende keer een gemeente weigert een vergunning te geven voor een "gezellig kickboxevenement wat jaren goed is gegaan"...

Anderson
12-11-2012, 12:48
UFC prof. organisatie vergelijken met een amateur bondje kan je niet vergelijken.
In Amerika zijn er ook zeer strenge eisen en er is niet alleen beveiliging aanwezig maar ook politie.

Zelfs bij de persconferentie is politie aanwezig.

Pahlavan
12-11-2012, 12:48
Ik denk dat de kickboxwereld in Nederland bewezen heeft niet in staat te zijn om veiligheid te garanderen.

Ik vind het persoonlijk onbegrijpelijk dat er kinderen waren (ik ben zelf tegenstander van kinderwedstrijden maar dat is een andere discussie).

Ik vind het krankzinnig dat iemand op het forum aangeeft met de familie van een verdachte gesproken heeft en aangeeft dat zij er niets mee te maken hebben... dit is dezelfde familie welke destijds een 17-jarige zoon een geweer meegaf naar school en die daar een bloedbad aanrichtte... zonder op cultuur/ras te spelen; deze familie mag in mijn beleving geen eens een mening hebben laat staan geven.

Dat het een liquidatie/afrekening/whatever betreft in de drugswereld prima; maar het betreft dus wel actieve personen welke naast hun drugsbusiness ook in de "kickboxbusiness" rondhangen en klaarblijkelijk door bepaalde randfiguren gerespecteerd worden.

Ik denk dat het grootste probleem zit in het feit dat we in onze roze kickbokswereld (een sport waarvan we allemaal houden) een gebrek hebben aan zelfreinigend vermogen. "In het voetbal gebeurt het ook" "Het was geen kickboks aangelegenheid"... wake up... Niet meer huilen als de volgende keer een gemeente weigert een vergunning te geven voor een "gezellig kickboxevenement wat jaren goed is gegaan"...

X2
reps

RedDawn
12-11-2012, 12:50
Ik denk dat de kickboxwereld in Nederland bewezen heeft niet in staat te zijn om veiligheid te garanderen.

Ik vind het persoonlijk onbegrijpelijk dat er kinderen waren (ik ben zelf tegenstander van kinderwedstrijden maar dat is een andere discussie).

Ik vind het krankzinnig dat iemand op het forum aangeeft met de familie van een verdachte gesproken heeft en aangeeft dat zij er niets mee te maken hebben... dit is dezelfde familie welke destijds een 17-jarige zoon een geweer meegaf naar school en die daar een bloedbad aanrichtte... zonder op cultuur/ras te spelen; deze familie mag in mijn beleving geen eens een mening hebben laat staan geven.

Dat het een liquidatie/afrekening/whatever betreft in de drugswereld prima; maar het betreft dus wel actieve personen welke naast hun drugsbusiness ook in de "kickboxbusiness" rondhangen en klaarblijkelijk door bepaalde randfiguren gerespecteerd worden.

Ik denk dat het grootste probleem zit in het feit dat we in onze roze kickbokswereld (een sport waarvan we allemaal houden) een gebrek hebben aan zelfreinigend vermogen. "In het voetbal gebeurt het ook" "Het was geen kickboks aangelegenheid"... wake up... Niet meer huilen als de volgende keer een gemeente weigert een vergunning te geven voor een "gezellig kickboxevenement wat jaren goed is gegaan"...

x3!

Turboknecht
12-11-2012, 12:51
Ik vind het een beetje wazig hoor, heb alles gelezen, maar als ik het nu goed begrijp zat het dodelijke slachtoffer in de drugsbusiness en is hij afgeknald door een 'werknemer' van zijn rivaal??

Anderson
12-11-2012, 12:53
x2 Vaste regels met organiseren, met erkende beveiliging is de promotor NIET de boosdoener, maar het beveiliging bureau! Ps als je vio tafels kunt nerzetten en verkopen, kun je ook beveiliging regelen!

Gewoon vip tafels verbieden maar nu is het al te laat. Kickboks gala's zullen verboden worden in Nederland.

RedDawn
12-11-2012, 12:56
Bron: Omroep Brabant


Vier aanhoudingen na fatale schietpartij kickboksgala Zijtaart

Laatst gewijzigd: maandag 12 november 2012 - 11:45 | Auteur: Corné Verschuren
Foto: Bart Meesters/Meesters Multi Media
ZIJTAART - De politie heeft zondag vier personen aangehouden na de fatale schietpartij tijdens het kickboksgala in Zijtaart. Een woordvoerster van de politie heeft dat maandag gezegd. Bij de schietpartij kwam de 35-jarige kickbokspromotor Youssef Sabbahi uit Veghel om het leven. Er zijn meerdere gewonden gevallen.
Een van de vier verdachten is kickbokser Volkan D. (26). Het is niet duidelijk of hij de schutter is. Twee van de vier arrestanten zijn gewond. Een van de gewonden werd op de plek van de schietpartij gevonden. De andere meldde zich zelf in het ziekenhuis.

In paniek gevlucht
Rond acht uur vond tijdens kickboksgala The Battle in Het Klooster in de Pastoor Clercxstraat de schietpartij plaats. Er zou een ruzie zijn ontstaan die snel is geëscaleerd. Zo'n driehonderd toeschouwers zouden in paniek de zaal zijn uitgevlucht.

De zwaargewonde man is naar het ziekenhuis Bernhoven in Veghel gebracht. Het is onbekend hoe het met de man gaat. De politie bewaakte zondagavond de ingang van het ziekenhuis omdat een of meerdere verdachten daar lagen, aldus de woordvoerster.

De politie bewaakt maandagochtend meerdere locaties in Veghel, waaronder een huis aan de Beatrixsingel. De politie kan tot dusver niet zeggen waarom dat gebeurt. De Beatrixsingel ligt in de Oranjewijk.

Tweede schietpartij
Er zou na de schietpartij in het dorpshuis ook nog geschoten zijn op het marktplein in het centrum van Zijtaart. Dit gerucht ging rond op diverse sociale media. Bij de politie is niets bekend over een tweede schietpartij.

Uit de hand gelopen ruzie
Hans Loeffen van de WFCA, de grootste kickboksbond van Nederland, noemt het incident een drama voor mens en sport. "Dit incident heeft helemaal niets met de sport of het evenement te maken. Het is een uit de hand gelopen ruzie. Jammer dat onze sport op deze manier weer in een kwaad daglicht komt staan", aldus Loeffen bij de NOS.

Reacties op straat
In Zijtaart is de schietpartij het verhaal van de dag. "Er is drie keer eerder een kickboksgala in het dorpshuis gehouden. Telkens was het goed georganiseerd en vonden de wedstrijden in een uitstekende sfeer plaats", vetelt een vrouw die bij het gala als vrijwilliger achter de bar werkte. "Ineens hoorde ik een knal. Ik dacht dat in eerste instantie dat het vuurwerk was. Daarna ben ik naar buiten gerend en heb het alarmnummer gebeld."

Ook in Veghel zijn mensen op straat geschrokken van het incident. "De hele avond cirkelde er een politiehelikopter boven de wijk. Het is een vreselijk incident. Maar wat kun je er aan doen? Ik vind wel dat je in het buitenland te gemakkelijk wapens kunt kopen", aldus een man.

mario the count
12-11-2012, 13:01
Sterkte aan stiep, nabestaanden en getuigen van dit drama. Ik kan wel weer een mooi verhaal op gaan hangen over wat er beter kan maar dat veranderd niets aan wat er gebeurd is en wat er nog gaat gebeuren. Daar ga ik geen woorden meer aan vuil maken.

FOCUS
12-11-2012, 13:10
Heel veel sterkte voor de nabestaanden en allen die dit drama hebben meegemaakt

GM
12-11-2012, 13:49
Ik denk dat de kickboxwereld in Nederland bewezen heeft niet in staat te zijn om veiligheid te garanderen.

Ik vind het persoonlijk onbegrijpelijk dat er kinderen waren (ik ben zelf tegenstander van kinderwedstrijden maar dat is een andere discussie).

Ik vind het krankzinnig dat iemand op het forum aangeeft met de familie van een verdachte gesproken heeft en aangeeft dat zij er niets mee te maken hebben... dit is dezelfde familie welke destijds een 17-jarige zoon een geweer meegaf naar school en die daar een bloedbad aanrichtte... zonder op cultuur/ras te spelen; deze familie mag in mijn beleving geen eens een mening hebben laat staan geven.

Dat het een liquidatie/afrekening/whatever betreft in de drugswereld prima; maar het betreft dus wel actieve personen welke naast hun drugsbusiness ook in de "kickboxbusiness" rondhangen en klaarblijkelijk door bepaalde randfiguren gerespecteerd worden.

Ik denk dat het grootste probleem zit in het feit dat we in onze roze kickbokswereld (een sport waarvan we allemaal houden) een gebrek hebben aan zelfreinigend vermogen. "In het voetbal gebeurt het ook" "Het was geen kickboks aangelegenheid"... wake up... Niet meer huilen als de volgende keer een gemeente weigert een vergunning te geven voor een "gezellig kickboxevenement wat jaren goed is gegaan"...

x2 als ik dit zo lees kan ik het er alleen maar mee eens zijn......jammer

GM
12-11-2012, 13:51
x2 als ik dit zo lees kan ik het er alleen maar mee eens zijn......jammer

x4 sorry

Leventdepevent
12-11-2012, 13:52
Ik denk dat de kickboxwereld in Nederland bewezen heeft niet in staat te zijn om veiligheid te garanderen.

Ik vind het persoonlijk onbegrijpelijk dat er kinderen waren (ik ben zelf tegenstander van kinderwedstrijden maar dat is een andere discussie).

Ik vind het krankzinnig dat iemand op het forum aangeeft met de familie van een verdachte gesproken heeft en aangeeft dat zij er niets mee te maken hebben... dit is dezelfde familie welke destijds een 17-jarige zoon een geweer meegaf naar school en die daar een bloedbad aanrichtte... zonder op cultuur/ras te spelen; deze familie mag in mijn beleving geen eens een mening hebben laat staan geven.

Dat het een liquidatie/afrekening/whatever betreft in de drugswereld prima; maar het betreft dus wel actieve personen welke naast hun drugsbusiness ook in de "kickboxbusiness" rondhangen en klaarblijkelijk door bepaalde randfiguren gerespecteerd worden.

Ik denk dat het grootste probleem zit in het feit dat we in onze roze kickbokswereld (een sport waarvan we allemaal houden) een gebrek hebben aan zelfreinigend vermogen. "In het voetbal gebeurt het ook" "Het was geen kickboks aangelegenheid"... wake up... Niet meer huilen als de volgende keer een gemeente weigert een vergunning te geven voor een "gezellig kickboxevenement wat jaren goed is gegaan"...

x4!

Advocaat
12-11-2012, 13:54
Wat mij het meest verbaast van dit hele verhaal is het feit dat het hier om allemaal muslims gaat. Muslims die in de ring vechten, muslims als promoters en muslims die elkaar haten en in de drugs/discotheek wereld bezig zijn. Dit zijn zaken dat allemaal TEN STRENGSTE verboden zijn en helaas zie ik alleen maar Mar/Turkse muslim namen naar boven komen.

Ze geven de thai box wereld idd een slechte naam en het zal me niks verbazen als dit ook de laatste gala is in NL, maar het aller ergste is dat ze de Islam ten schande brengen want uiteindelijk is iedere muslim een vertegenwoordiger van de Islam.

Erg jammer

RedDawn
12-11-2012, 13:58
Uit de oude doos:


'Jullie hebben meer geld, maar wij betere pistolen'
vrijdag 10 december 1999
gepubliceerd op www.rotterdamsdagblad.nl -
(Door Achille Prick

en Ferdi Schrooten) Veghel - Al uren zitten de broertjes Mazlun (9) en Volkan Düzgün (13) thuis bij de telefoon te wachten. Hun vader, moeder en zusje zitten de hele dag bij de politie en ze horen maar niks. Het is tegen vier uur als de knaapjes van de pers moeten horen dat hun vader en zusje die avond niet terugkomen. Ze zijn aangehouden, net als hun oudste broer Ali.

,,Komt m'n moeder, komt m'n moeder,'' roept de kleine Mazlun vertwijfeld. Ook de zo koele Volkan lijkt het even te veel te worden. ,,Moeten ze de cel in?'' vraagt hij. Als de vraag bevestigend is beantwoord, dringt het tot hem door. ,,Dit is toch belachelijk. De politie had ons beloofd te bellen als er iets zou gebeuren. Nu weet iedereen dat mijn vader en zusje in de cel in moeten, maar wij weten officieel van niets.''

Binnen blijven


De twee broertjes van de 17-jarige Ali, die dinsdag tien kogels afvuurde in de school De Leijgraaf in Veghel en vijf mensen verwondde, mogen sinds de gebeurtenissen hun huis niet meer verlaten. ,,Er is ruzie met een andere familie en de politie zegt dat wij beter binnen kunnen blijven,'' zegt Volkan.

De jongetjes zeggen absoluut niet te weten wat er allemaal aan de hand is. Wel zijn ze ervan overtuigd dat hun zusje Yillez, om wie het allemaal te doen lijkt, met geweld ontvoerd is naar Ankara. ,,Maar wij wisten echt niet dat Ali zou gaan schieten,'' zegt Mazlun.

Plotseling is er paniek. Een grote, wat kalende man komt het tuinpad van de woning oplopen. ,,Niet opendoen, niet opendoen,'' schreeuwt een panische Mazlun naar een oom die op de broertjes past. Als de deur toch opengaat, blijkt alle angst voor niets. Volkan: ,,Hij dacht dat het de vader van Hassan Keskin was. We zijn bang voor hem, want hij heeft gisteren op de Turkse televisie gezegd dat wij wel meer geld hebben, maar zij betere pistolen. Ze willen wraak nemen.''

Familie-eer


De andere partij, die van het slachtoffer Hassan Keskin, zegt juist het tegenovergestelde: de Güzdüns zijn de dreigende partij. ,,Het gaat gewoon om familie-eer. Dat meisje is met onze Hassan uit vrije wil meegegaan naar Turkije. Ze wisten allebei dat hun relatie nooit iets zou mogen worden, vanwege hun verschillende komaf. Dat ze ontvoerd is, is onzin. En nu zegt het meisje nooit verliefd te zijn geweest, omdat de eer van de familie is geschonden. Die eer moest gewroken worden. Daar draait alles om,'' zegt Achmed Akdemiz, een neef van de neergeschoten Hassan. Die ligt, samen met een andere neef, met schotwonden in het ziekenhuis. Beiden worden door de politie bewaakt.

Bemiddeling


De twee families zijn als de dood dat het conflict verder escaleert. Een kennis van de familie Güzdün denkt dat bemiddeling tussen de families door andere Turken de enige manier is om erger te voorkomen.

,,Dat doen we in Turkije ook. Het werkt beter dan tussenkomst van de politie.''

Aan het einde van een lange dag wordt de doodvermoeide moeder Güzdün geen rust gegund. Bij thuiskomst wordt ze opgewacht door een legertje persmensen die haar verhaal willen horen. De vrouw kan niet meer. Voor de camera's vraagt ze in het Turks beleefd om rust. Ze zegt dat het voor haar ook allemaal een groot vraagteken is. Ze verwijst naar de advocaat die vandaag met een verklaring komt. De oom van schutter Ali wil wel nog kwijt dat de jongen het alleen heeft gedaan. ,,Wij wisten hier écht niks van.''

Als de deur eindelijk dichtgaat, wordt er weer gebeld. Twee rechercheurs komen kleding ophalen voor Yillez die moet overnachten in een politiecel.

Bron: AD.nl

Cave
12-11-2012, 14:03
Wat mij het meest verbaast van dit hele verhaal is het feit dat het hier om allemaal muslims gaat. Muslims die in de ring vechten, muslims als promoters en muslims die elkaar haten en in de drugs/discotheek wereld bezig zijn. Dit zijn zaken dat allemaal TEN STRENGSTE verboden zijn en helaas zie ik alleen maar Mar/Turkse muslim namen naar boven komen.

Ze geven de thai box wereld idd een slechte naam en het zal me niks verbazen als dit ook de laatste gala is in NL, maar het aller ergste is dat ze de Islam ten schande brengen want uiteindelijk is iedere muslim een vertegenwoordiger van de Islam.

Erg jammer

Ik ben blij dat er eindelijk iemand denkt aan het belang van de goede naam van de Islam.

Marchant
12-11-2012, 14:03
Wat mij het meest verbaast van dit hele verhaal is het feit dat het hier om allemaal muslims gaat. Muslims die in de ring vechten, muslims als promoters en muslims die elkaar haten en in de drugs/discotheek wereld bezig zijn. Dit zijn zaken dat allemaal TEN STRENGSTE verboden zijn en helaas zie ik alleen maar Mar/Turkse muslim namen naar boven komen.

Ze geven de thai box wereld idd een slechte naam en het zal me niks verbazen als dit ook de laatste gala is in NL, maar het aller ergste is dat ze de Islam ten schande brengen want uiteindelijk is iedere muslim een vertegenwoordiger van de Islam.

Erg jammer

Zonder te veel aandacht aan je domme opmerking te geven...

een Marokkaanse/Turkse naam staat los van wat voor geloof iemand heeft.
Piet de Vries is ook niet automatisch protestants

Advocaat
12-11-2012, 14:08
Zonder te veel aandacht aan je domme opmerking te geven...

een Marokkaanse/Turkse naam staat los van wat voor geloof iemand heeft.
Piet de Vries is ook niet automatisch protestants

In de islamitische wereld staat je naam niet los van je geloof. Weet waar je over praat voordat je een reactie hier plaatst.

NielsN
12-11-2012, 14:15
In de islamitische wereld staat je naam niet los van je geloof.

Maar in Nederland wel. :)

Atila
12-11-2012, 14:18
Jeetje, wil je hier nu echt een 'geloofsprobleem' van maken ? Moet ik dan gaan zeggen dat alle hooligans katholiek of protestants zijn en dit volgens de Bijbel ook niet mag en kan ?

Dit wat er gebeurd is, is gewoon een verschrikking. Daar heeft het geloof helemaal niets mee te maken.

Sato
12-11-2012, 14:20
In de islamitische wereld staat je naam niet los van je geloof. Weet waar je over praat voordat je een reactie hier plaatst.

Aangenaam ik ben Henk Mohammed Winnetou Cohen de Vries.

Ik ben een Nederlandse, Moslim indiaan die naar de Synagoge gaat en op zondag naar de Kerk.
Doei Advocaat kom maar eens terug als je een intelligente opmerking maakt.

Bromios
12-11-2012, 14:22
Ik denk dat de kickboxwereld in Nederland bewezen heeft niet in staat te zijn om veiligheid te garanderen.

Ik vind het persoonlijk onbegrijpelijk dat er kinderen waren (ik ben zelf tegenstander van kinderwedstrijden maar dat is een andere discussie).

Ik vind het krankzinnig dat iemand op het forum aangeeft met de familie van een verdachte gesproken heeft en aangeeft dat zij er niets mee te maken hebben... dit is dezelfde familie welke destijds een 17-jarige zoon een geweer meegaf naar school en die daar een bloedbad aanrichtte... zonder op cultuur/ras te spelen; deze familie mag in mijn beleving geen eens een mening hebben laat staan geven.

Dat het een liquidatie/afrekening/whatever betreft in de drugswereld prima; maar het betreft dus wel actieve personen welke naast hun drugsbusiness ook in de "kickboxbusiness" rondhangen en klaarblijkelijk door bepaalde randfiguren gerespecteerd worden.

Ik denk dat het grootste probleem zit in het feit dat we in onze roze kickbokswereld (een sport waarvan we allemaal houden) een gebrek hebben aan zelfreinigend vermogen. "In het voetbal gebeurt het ook" "Het was geen kickboks aangelegenheid"... wake up... Niet meer huilen als de volgende keer een gemeente weigert een vergunning te geven voor een "gezellig kickboxevenement wat jaren goed is gegaan"...

recht voor zijn raap en helemaal waar.
reps !!

Marchant
12-11-2012, 14:24
In de islamitische wereld staat je naam niet los van je geloof. Weet waar je over praat voordat je een reactie hier plaatst.

we leven hier niet in de islamitische wereld, en de naam krijg je mee van je ouders je geloof kies je zelf op een bepaalde leeftijd


Jeetje, wil je hier nu echt een 'geloofsprobleem' van maken ? Moet ik dan gaan zeggen dat alle hooligans katholiek of protestants zijn en dit volgens de Bijbel ook niet mag en kan ?

Dit wat er gebeurd is, is gewoon een verschrikking. Daar heeft het geloof helemaal niets mee te maken.

Idd ik zal hem ook geen reactie meer geven, daarvoor is de gebeurtenis te dramatisch

steftheboxer
12-11-2012, 14:25
Wat mij het meest verbaast van dit hele verhaal is het feit dat het hier om allemaal muslims gaat. Muslims die in de ring vechten, muslims als promoters en muslims die elkaar haten en in de drugs/discotheek wereld bezig zijn. Dit zijn zaken dat allemaal TEN STRENGSTE verboden zijn en helaas zie ik alleen maar Mar/Turkse muslim namen naar boven komen.

Ze geven de thai box wereld idd een slechte naam en het zal me niks verbazen als dit ook de laatste gala is in NL, maar het aller ergste is dat ze de Islam ten schande brengen want uiteindelijk is iedere muslim een vertegenwoordiger van de Islam.

Erg jammer

Nou het heeft een tijdje geduurd maar hij word nu toch gespeeld, de geloofskaart. Kleine voorspelling vanaf nu gaat dit topic nergens meer over.

Stiep veel succes en sterkte

ArjanV
12-11-2012, 14:26
Dat geldt dus duidelijk niet voor iedereen...maar da's weer een andere discussie..

DonLino007
12-11-2012, 14:28
Zonder te veel aandacht aan je domme opmerking te geven...

een Marokkaanse/Turkse naam staat los van wat voor geloof iemand heeft.
Piet de Vries is ook niet automatisch protestants

X2

Bromios
12-11-2012, 14:30
Zonder te veel aandacht aan je domme opmerking te geven...

een Marokkaanse/Turkse naam staat los van wat voor geloof iemand heeft.
Piet de Vries is ook niet automatisch protestants

Nou, zijn opmerking is nog helemaal zo dom niet, want dat verbaast mij ook al jaren, maar die kant moet je met dit topic niet op want daar kom je niet uit.
Maar hij redeneert volgens mij verkeerd om: als iemand een moslim is krijgt hij meestal een aan het geloof gelieerde naam. maar als iemand een aan het geloof gelieerde naam heeft is hij niet automatisch een moslim. snappiemnog ?

Advocaat
12-11-2012, 14:34
Ik snap het maar ben bang dat Marchant een klein uurtje rekenwerk nodig zal hebben om deze uit te vogelen.

Maar goed, ik zal niet meer verder afdwalen. Erg triest wat zich allemaal heeft plaatsgevonden.

Hans Vos
12-11-2012, 14:47
erg jammer dit en de sport zat al in zwaar weer en kampt met een mega imago probleem. maar ben het wel met hans loeffen eens , dit had overal kunnen gebeuren . ik denk dat als beide heren elkaar op een strandfeest of discotheek waren tegen gekomen het zelfde was gebeurd en daarom kan ik me wel vinden in de uitleg van hans .
er zal heel hard gewerkt moeten worden om de boel weer op de rails te krijgen .
als je denkt dat een incident negatief is denk dan eens na over een jeugdgala met de naam "bloody faces "en vraag je eens af of je daar met papa mama -opa en oma op zaterdagmiddag naar toe wil om naar onze sportende kinderen te gaan kijken of denk je net als ik dat dit soort namen het verkeerde publiek zal aantrekken en we daar ver vandaan moeten blijven ???????
werken aan het imago en zorgen dat onze sport weer sport word , dat is wat er moet gebeuren . gr hans

Tony
12-11-2012, 15:27
Kom jongens... Hou het niveau een beetje op peil.

Het is zeer betreurenswaardig wat er gebeurd is. Daarnaast ligt het imago van kickboksen wederom fel onder vuur. Tevens wordt dit topic door vele media gelezen (Waaronder diverse bekende nieuwssites).

Graag ontopic blijven, en maak er geen religie discussie van. Dat kunnen jullie in het offtopic gedeelte doen.

Tony Galento
12-11-2012, 15:28
Wat mij het meest verbaast van dit hele verhaal is het feit dat het hier om allemaal muslims gaat. Muslims die in de ring vechten, muslims als promoters en muslims die elkaar haten en in de drugs/discotheek wereld bezig zijn. Dit zijn zaken dat allemaal TEN STRENGSTE verboden zijn en helaas zie ik alleen maar Mar/Turkse muslim namen naar boven komen.

Ze geven de thai box wereld idd een slechte naam en het zal me niks verbazen als dit ook de laatste gala is in NL, maar het aller ergste is dat ze de Islam ten schande brengen want uiteindelijk is iedere muslim een vertegenwoordiger van de Islam.

Erg jammer

mag je volgens jouw interpretatie als moslim wel op een forum als deze posten?

daar heb je toch niets te zoeken als je als moslim niet in de ring mag vechten, promotor mag zijn of ruzie maken met andere moslims?

Frans12
12-11-2012, 16:11
Hier zijn geen woorden voor. Het is jammer voor de sport, de vechters onderling hebben altijd heel veel respect voor elkaar en daar gebeurd eigenlijk nooit iets. Heel veel sterkte voor de nabestaanden.

phranq
12-11-2012, 16:14
Persbericht van de WFCA via Round1network.nl

Dode bij vechtsportevenement in Zijtaart

Tijdens een vechtsportevenement in Zijtaart heeft zondagavond een schietincident plaatsgevonden waarbij één persoon om het leven is gekomen en meerdere gewonden zijn gevallen. In de zaak zijn inmiddels vier verdachten aangehouden.

Allereerst gaat ons medeleven uit naar de familie, vrienden en bekenden van de slachtoffers. Daarnaast betreurt het ons ook dat de vechtsport wederom in een slecht daglicht komt te staan.
Ruim een jaar geleden heeft er een ernstig incident plaatsgevonden in Hoorn. Daarna zijn er in Nederland ongeveer 160 vechtsportevenementen geweest waar niets noemenswaardigs gebeurd is dan alleen het beoefenen van de sport. Er wordt met man en macht gewerkt om het algemene imago dat de vechtsport heeft te verbeteren. Vaak doen we een aantal positieve stappen vooruit en moeten we door een enkel incident een forse sprong terug doen.

Het gebeuren in Zijtaart is meer dan bedroevend te noemen. Meer dan bedroevend voor de nabestaanden, maar ook zeer treurig voor alle vechtsportliefhebbers. Dit soort incidenten hebben niets met de sport te maken en dragen eraan bij dat het imago nauwelijks te verbeteren valt. De toegankelijkheid van de evenementen, het enthousiasme van de bond, vechters en de promotors worden beïnvloed door slechts enkele personen. In het geval in Zijtaart mogelijk door één persoon die het letterlijk verknalt voor een ieder.
Wij van de World Full Contact Association zijn erg selectief voor wat betreft de samenwerking met verschillende organisaties en promotors. De promotor in Zijtaart staat bij de WFCA erg hoog aangeschreven op het gebied van organisatie en veiligheid en hem treft, voor wat ons betreft, geen blaam. Noch de maatschappij, noch de sport in de breedste zin van het woord heeft grip op individuen als de schutter in Zijtaart. Dit incident had overal kunnen plaatsvinden.

Uiteraard is dit een incident dat nooit vergeten wordt en niet mag worden vergeten. Echter, wij willen belichten dat deze gebeurtenis niet een negatieve weerslag op de sport als geheel mag hebben. Het Kickboksen en Mixed Martial Arts (MMA) zijn zeer snel groeiende sporten. Ieder weekend zijn er tussen de vier en acht evenementen van verschillende grootte bij verschillende bonden. De evenementen voldoen aan de gestelde eisen, waar soms duizenden bezoekers en tientallen deelnemers per evenement kunnen genieten van de vechtsport. Voor deze mensen is de vechtsport wel sport en wel hun lust en hun leven. Dit alles mogen we ook niet vergeten!

WFCA - World Full Contact Association

steftheboxer
12-11-2012, 17:01
Sinds wanneer worden berichten vooraf gemodereerd? Het duurt nu te langs voordat ze geplaatst worden en op deze manier word het discussiëren frustrerend.

Ontopic: Dit is gewoon de daad van één persoon maar heeft zoveel gevolgen voor de vechtsport, betrokken familie's, de organisator en de bezoekers dat je er gewoon naar van wordt.

@stiep sterkte man!

Hans Vos
12-11-2012, 17:04
test

Tony
12-11-2012, 17:16
Sinds wanneer worden berichten vooraf gemodereerd? Het duurt nu te langs voordat ze geplaatst worden en op deze manier word het discussiëren frustrerend.!

Hier weet ik niks vanaf? Ik gooi even een balletje op 'achter de schermen'.

Bromios
12-11-2012, 17:18
Om het topic weer even in het gareel te krijgen.

Ik ken de Stiep niet persoonlijk maar heb hem hier als een prettige vent ervaren. Iemand hier die bij hem persoonlijk over de vloer komt ? Dan stel ik voor even wat te lappen voor een bloemetje voor de beste man.

RedDawn
12-11-2012, 17:19
Hier weet ik niks vanaf? Ik gooi even een balletje op 'achter de schermen'.

Klopt. Ik kreeg ook steeds de melding dat de berichten vooraf werden gemodereerd.

Marchant
12-11-2012, 17:20
ik heb er geen last van volgens mij.
Nope geen melding gekregen

Facade
12-11-2012, 17:22
Het zijn met name de langere teksten waarbij het gebeurt. Ik heb het vrij regelmatig gehad en vervolgens verschijnen de posts nooit. Het zijn nu juist die langere teksten die ik niet nog een keer wil typen dus ik hoop dat het gauw verholpen wordt.

Kemal
12-11-2012, 17:25
Even enige uitleg:

Voorheen werden we kapot gespammed door allerlei spambots etc. Daar hebben we verschillende maatregelen tegen genomen waarvan één maatregel het vooraf moderaten van sommige berichten is. Komt er in het kort op neer dat kopieslagen van een andere forum,bepaalde afbeeldingen of flinke lappen tekst eerst moeten worden vrijgegeven door een moderator, dit is overigens geheel willekeurig en niet van te voren aan te geven. Het voordeel van deze maatregel is dat er niet per dag 600 spammers de boel komen verstieren.

Edit: De teksten die men typt staan er wel we zullen er alles aan doen om deze zsm een approve te geven. OSU!

Ontopic:

Biiyen
12-11-2012, 17:46
O god.... Ik hoorde het net op de radio.... wat een ramp voor de sport dit. Dit is de doodsteek, kan niet anders.

Kemal
12-11-2012, 17:55
Zoals Tony net ook gezegd heeft: Hou het ontopic, dit alles is al treurig genoeg!

De offtopic posts worden verwijderd en het zal niet lang duren voor er bans worden uitgedeeld. Wil je toch over geloof,ras,kleur of whatever willen discussieren dan begin je in het off topic gedeelte een thread.

Dit was de laatste waarschuwing!

Bedankt,

OSU!

Asura
12-11-2012, 18:08
Sterkte aan alle betrokkenen, behalve de daders. Het is vooral erg dat het gewone publiek weer in aanraking moet komen met de geflipte levensstijl van een ander.

Nosferatu187
12-11-2012, 18:13
Zoals ik al zei in die andere thread, dit is nu serieus het einde voor kickbox in Nederland.

Asura
12-11-2012, 18:19
Ik denk het niet

R.D.N
12-11-2012, 19:07
Die Volkan huppelepup is zelf ook een kickboxer word er geschreven op het nieuws.
is dat een bekende vechter?

mario the count
12-11-2012, 19:08
Die Volkan huppelepup is zelf ook een kickboxer word er geschreven op het nieuws.
is dat een bekende vechter?

Voor diegene die het kickboksen en MMA in nederland en belgie volgen wel ja.

R.D.N
12-11-2012, 19:10
Voor diegene die het kickboksen in nederland en belgie volgen wel ja.

ja oke denk wel te weten wie dat is dan,Zwaargewicht toch.

mario the count
12-11-2012, 19:18
ja oke denk wel te weten wie dat is dan,Zwaargewicht toch.

http://www.youtube.com/watch?feature=fvwp&NR=1&v=vdKgcj6pfTc hier vecht hij tegen bob sapp.

Vanaf 1:17 min

Kemal
12-11-2012, 19:19
Volkan Duzgun heeft tegen Bobbie Sapp gestaan 26 februari en gewonnen..

PinPoint
12-11-2012, 19:27
Om het topic weer even in het gareel te krijgen.

Ik ken de Stiep niet persoonlijk maar heb hem hier als een prettige vent ervaren. Iemand hier die bij hem persoonlijk over de vloer komt ? Dan stel ik voor even wat te lappen voor een bloemetje voor de beste man.

natuurlijk een leuk gebaar....maar waarom alleen naar hem een bloemetje? Gaan we dan ook speelgoed inzamelen voor de kids die erbij waren?

Ik vind het geen slecht idee!

Brainthief
12-11-2012, 19:37
zojuist op nos nieuw nl1, redelijk genuanceerd...ze melden dat het een familievete was.... eer....zucht zo midieval

boeletje
12-11-2012, 19:51
Als de media zich nu eens stort op de fouten van justitie en het Nederlandse rechtsysteem, blijkt een van de schutters de zelfde rand debiel te zijn als een aantal jaar geleden op het ROC in Veghel . Lees quote nu.nl :Een van de verdachten die is gearresteerd voor de schietpartij, is in het verleden veroordeeld voor een schietpartij op een school in Veghel. Bronnen hebben dat gemeld.
De inmiddels 30-jarige Ali D. schoot als 17-jarige in 1999 een pistool met 14 kogels leeg op Regionaal Opleidingscentrum in Veghel. Een docent en vier leerlingen raakten gewond. Het was destijds de eerste schietpartij op een school in Nederland. De rechtbank legde aan hem vijf jaar celstraf op.
Door dit soort idioten kunnen wij straks onze sport niet meer beoefenen of gaan kijken bij een mooi gala !!!!
Ga je in America naar een UFC gala, zitten er gewoon gezinnen op de tribune, maar in het land waar de toppers vandaan komen zitten schijnbaar meer criminelen in de zaal ?????
Laat die gasten naar een tennis match gaan, of gaan schaken...................Usch

MaartenJ
12-11-2012, 21:16
Grote schande, dit alles!

Bromios
12-11-2012, 21:25
natuurlijk een leuk gebaar....maar waarom alleen naar hem een bloemetje? Gaan we dan ook speelgoed inzamelen voor de kids die erbij waren?

Ik vind het geen slecht idee!

Tja, heb je wel een punt. Normaal haal je je schouders op en ga je over op de orde van de dag. In dit geval komt het dichterbij. Beetje willekeurig geef ik toe, maar daar helpen we een forumbroeder mee zal ik maar zeggen.

mario the count
12-11-2012, 21:28
Als de media zich nu eens stort op de fouten van justitie en het Nederlandse rechtsysteem, blijkt een van de schutters de zelfde rand debiel te zijn als een aantal jaar geleden op het ROC in Veghel . Lees quote nu.nl :Een van de verdachten die is gearresteerd voor de schietpartij, is in het verleden veroordeeld voor een schietpartij op een school in Veghel. Bronnen hebben dat gemeld.
De inmiddels 30-jarige Ali D. schoot als 17-jarige in 1999 een pistool met 14 kogels leeg op Regionaal Opleidingscentrum in Veghel. Een docent en vier leerlingen raakten gewond. Het was destijds de eerste schietpartij op een school in Nederland. De rechtbank legde aan hem vijf jaar celstraf op.
Door dit soort idioten kunnen wij straks onze sport niet meer beoefenen of gaan kijken bij een mooi gala !!!!
Ga je in America naar een UFC gala, zitten er gewoon gezinnen op de tribune, maar in het land waar de toppers vandaan komen zitten schijnbaar meer criminelen in de zaal ?????
Laat die gasten naar een tennis match gaan, of gaan schaken...................Usch
Die 5 jaar was trouwens een schandalig lage straf. Dat blijkt nu des te meer.

Igorvdw
12-11-2012, 22:06
Rip Youssef (ken hem niet, maar toch heel erg weer dit).

Denk niet dat dit het einde is van de kickbox gala's, denk wel dat er iets moet gebeuren in dit geheel. Heb goede opmerkingen/tips (1 a 2 bonden/fouilleren bezoekers etc.) gezien in dit topic. Hopen dat er iets/iemand of wat dan ook op zal staan en dit alles zal gaan verwezenlijken, zodat we kickboxen/mma en what ever naar een hoger niveau kunnen liften.

Strange Cutbean
12-11-2012, 22:22
Als de media zich nu eens stort op de fouten van justitie en het Nederlandse rechtsysteem, blijkt een van de schutters de zelfde rand debiel te zijn als een aantal jaar geleden op het ROC in Veghel . Lees quote nu.nl :Een van de verdachten die is gearresteerd voor de schietpartij, is in het verleden veroordeeld voor een schietpartij op een school in Veghel. Bronnen hebben dat gemeld.
De inmiddels 30-jarige Ali D. schoot als 17-jarige in 1999 een pistool met 14 kogels leeg op Regionaal Opleidingscentrum in Veghel. Een docent en vier leerlingen raakten gewond. Het was destijds de eerste schietpartij op een school in Nederland. De rechtbank legde aan hem vijf jaar celstraf op.
Door dit soort idioten kunnen wij straks onze sport niet meer beoefenen of gaan kijken bij een mooi gala !!!!
Ga je in America naar een UFC gala, zitten er gewoon gezinnen op de tribune, maar in het land waar de toppers vandaan komen zitten schijnbaar meer criminelen in de zaal ?????
Laat die gasten naar een tennis match gaan, of gaan schaken...................Usch

Vind ik ook. Hij schoot zijn pistool leeg in een school, toen is toch ook niet het hele onderwijs aan banden gelegd? Straks gaat de overheid weer moeilijk doen maar die gasten hadden gewoon achter slot en grendel moeten zitten. Dan had dit niet kunnen gebeuren. Is natuurlijk geen garantie dat een ander het niet doet.

yy
13-11-2012, 00:10
rip
veel sterkte aan nabestaanden en de mensen die het meegemaakt hebben

hoop niet dat dit de doodsteek wordt van nl gala's

Pansier
13-11-2012, 08:32
Vind ik ook. Hij schoot zijn pistool leeg in een school, toen is toch ook niet het hele onderwijs aan banden gelegd? Straks gaat de overheid weer moeilijk doen maar die gasten hadden gewoon achter slot en grendel moeten zitten. Dan had dit niet kunnen gebeuren. Is natuurlijk geen garantie dat een ander het niet doet.
Kickboksen is wel wat anders dan onderwijs..

phranq
13-11-2012, 09:58
Grote blunder van de Telegraaf vandaag, staan 2 grote foto's boven het stuk en hebben een foto geplaatst van Clyde Petres alszijnde Youssef Sabbahi..

Peter0711
13-11-2012, 10:19
Grote blunder van de Telegraaf vandaag, staan 2 grote foto's boven het stuk en hebben een foto geplaatst van Clyde Petres alszijnde Youssef Sabbahi..

?? Dat meen je niet? Dom!!

Tony
13-11-2012, 10:36
ai ai.. hoe slecht.

Marchant
13-11-2012, 11:57
Rectificatie foto kickboksgala AMSTERDAM - Bij het artikel over het kickboksgala in Zijtaart in De Telegraaf van vandaag, dinsdag 13 november, is een verkeerde foto gepubliceerd van het slachtoffer. De persoon op de foto is Clyde Petres van Petres Gym en niet het slachtoffer Youssef Sabbahi.





















De Telegraaf hecht eraan te benadrukken dat hier sprake is van een ongelukkig misverstand.

Garcia
13-11-2012, 12:07
Telegraaf = tabloid en pauperkrant

mario the count
13-11-2012, 12:11
Wtf. Als er 1 goed voorbeeld is van hoe het wel moet is het clyde wel.

Tykill
13-11-2012, 13:51
Wat een kut krant zeg! Doe een klein beetje onderzoek en deze fout was voorkomen...

Leventdepevent
13-11-2012, 13:58
sjonge jonge wat een blunder

Wheelie
13-11-2012, 14:02
Viertal vast voor bloedbad op kickboksgala

Verdachte Zijtaart sloeg al eerder toe



https://telegraaf-i.telegraaf.nl/index.php/telegraaf/_main_/2012/11/13/009/article/article41_1.jpg




https://telegraaf-i.telegraaf.nl/index.php/telegraaf/_main_/2012/11/13/009/article/article41_2.jpg


• Youssef Sabbahi …omgekomen…






https://telegraaf-i.telegraaf.nl/index.php/telegraaf/_main_/2012/11/13/009/article/article41_3.jpg


Van onze correspondent ZIJTAART, dinsdag
Een van de verdachten van de schietpartij op het kickboksgala in het Brabantse Zijtaart is Ali D., die in 1999 op 17-jarige leeftijd op het roc in Veghel vijf mensen neerschoot. Hij is de oudere broer van een van de andere verdachten: de 26-jarige Volkan D. Bij de schietpartij zondagavond kwam de 35-jarige lokale kickbokspromotor Youssef Sabbahi om het leven.
Naast Volkan en Ali D. zijn twee andere verdachten aangehouden. Twee van hen zijn zelf gewond geraakt en in het ziekenhuis gearresteerd. Mogelijk gaat het om een afrekening in het criminele circuit.
Op de derde editie van het kickboksgala Battle of Zijtaart in gemeenschapshuis Het Klooster waren zo’n driehonderd bezoekers uit binnen- en buitenland. Volgens getuigen zaten de daders en slachtoffers aan viptafels vlak bij de ring, toen er ruzie uitbrak tussen de broers Youssef en Nabil Sabbahi enerzijds en Volkan D. anderzijds. Beide partijen zouden al een langlopend conflict met elkaar hebben. Nadat eerst met stoelen naar elkaar werd gegooid, zou ene Sjemec, een Iraanse kompaan van Volkan D., zijn pistool hebben getrokken en de Marokkaanse broers Sabbahi hebben neergeschoten. Of Volkan D. zelf ook heeft geschoten, is onduidelijk. Youssef Sabbahi werd dodelijk getroffen in zijn hoofd, zijn broer Nabil raakte zwaargewond door een schot in zijn rug.

In de loop van de nacht ontstond onrust bij het ziekenhuis Bernhoven in Veghel. Handlangers en leden van betrokken families verzamelden zich daar, waarop de mobiele eenheid werd ingezet. Ook gisteren werden meerdere huizen in Veghel beveiligd, waaronder dat van Volkan D. „Maar dat heeft niets te maken met dreigementen. We willen sporen veiligstellen”, aldus een politiewoordvoerder, die niets over de identiteit van de verdachten wil zeggen.

Met dertig rechercheurs is de politie gisteren bezig geweest om een beeld te schetsen van de schietpartij. Daarbij is de wijde omgeving afgezet en werd de nabijgelegen basisschool Edith Stein voor een dag gesloten.
Kickbokser Volkan D. is een omstreden figuur in Veghel. Hij woont en leeft zeer riant waarbij veel buurtbewoners zich al lang afvragen waar hij die levensstijl van betaalt. Zijn broer Ali D. schoot in 1999 op ROC De Leijgraaf in Veghel vijf mensen neer. Daar kreeg hij vijf jaar cel voor. Zijn vader Kerim kreeg negen jaar cel, omdat hij zijn zoon opdracht had gegeven tot de schietpartij. De reden was dat de familie-eer van het Turks-Koerdische gezin was geschonden.
Toestemming
Het kickboksgala was georganiseerd door kickboksschool Nin-Li, met toestemming van de politie en burgemeester Adema van Veghel. De twee eerste edities waren probleemloos verlopen en er waren geen extra veiligheidsmaatregelen genomen. Toch hebben de kickboksgala’s een slechte reputatie omdat ze dubieus publiek trekken. Veel gemeenten verbieden de gala’s of stellen er strenge voorwaarden aan.
Kickboksbond WFCA zegt dat de organisator niets te verwijten valt. „Noch de maatschappij noch de sport heeft grip op individuen als de schutter in Zijtaart. Dit had overal kunnen gebeuren.”

Wheelie
13-11-2012, 14:09
Een profiel van Youssef Sabbahi is morgen te lezen in de Nieuwe Revu.

phranq
13-11-2012, 14:14
Plaatjes doen het niet Kev..

arielhelwani
13-11-2012, 14:32
Grote blunder van de Telegraaf vandaag, staan 2 grote foto's boven het stuk en hebben een foto geplaatst van Clyde Petres alszijnde Youssef Sabbahi..


http://i45.tinypic.com/1538uiw.jpg

Nosferatu187
13-11-2012, 14:57
Telegraaf is 1 grote blunder.

Baske
13-11-2012, 14:59
Clyde, pleeg aub een verassingsbezoekje aan het kantoor van de Telegraaf + achterliggende camera crew. Dit zijn fouten die niet zomaar gemaakt mogen worden. Schandalig.

Kemal
13-11-2012, 15:23
Potverdorie wat een grote blunder zeg..onvoorstelbaar..

de Stiep
13-11-2012, 15:30
Reageer uiteraard niet op de inhoud in deze post, maar moet nu wel. Stelletje woessies. Bosje bloemen voor die kale. Zijn jullie nou keiharde kickboksers en MMA vechters ? Jezus mensen, alle gekheid op een stokje. Tof idee, maar het idee is voor mij al ruim voldoende. Trots op jullie.

Stiep

Tony Galento
13-11-2012, 15:37
Clyde, pleeg aub een verassingsbezoekje aan het kantoor van de Telegraaf + achterliggende camera crew. Dit zijn fouten die niet zomaar gemaakt mogen worden. Schandalig.


bij de telegraaf kom je niet zomaar binnen.

Strange Cutbean
13-11-2012, 16:20
Kickboksen is wel wat anders dan onderwijs..

Ja duh...

Ander voorbeeld. In Arnhem werd een disco een tijd geleden gesloten omdat er binnen geschoten was. Okay.
Maar later bleek dus dat de schutter eigenlijk vast had moeten zitten. Dus justitie doet zijn werk niet goed, maar de club moet dicht omdat het 'justitiefoutje' daar amok maakt. Ik snap het allemaal wel maar ook weer niet.