PDA

View Full Version : Petitie voor Minister van Veiligheid & Justitie I.W. (Ivo) Opstelten



Qtie-Pie
15-11-2012, 20:18
Het kan u vast niet ontgaan zijn dat “onze” sport momenteel behoorlijk onder vuur ligt. De overheid van Nederland wil op korte termijn (kickboks) gala’s verbieden, terwijl ons land de nummer 1 van de wereld is met onze vechters. Steun onze vechters, sportieve publiek, eerlijke promotors, onze jeugd (dé toekomst) én natuurlijk onze mooie sport door ook jou stem hier te laten horen.

Laten wij samen onze mooie sport niet kapot laten maken! En steun dit initiatief van Laurent Daussy. (https://www.facebook.com/events/551023114912158/permalink/551097984904671/?ref=notif&notif_t=like)

Hoe meer mensen deze petitie ondertekenen, hoe meer ruchtbaarheid er gegevens kan worden aan onze belangen, om de kickbokssport te behouden. De Petitie is te downloaden via deze link: http://www.kickbox.nl/fotos/Petitie.pdf (http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.kickbox.nl%2Ffotos%2FPeti tie.pdf&h=JAQG97Ka6&s=1) en makkelijk te printen. Er is inmiddels intensief contact met de woordvoerder van Minister I.W. (Ivo) Opstelten (Minister van Veiligheid en Justitie) en diens collega de woordvoerder van Minister E.I. (Edith) Schippers, (Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS). Het Platform kickbokspromotors is vanaf heden een serieuze gesprekspartner geworden voor beide Ministeries.

Het is van cruciaal belang dat deze petitie zo spoedig én groot mogelijk wordt gedragen door iedereen, die deze sport een warm hart toe draagt. In navolging van de voetbalwet, zal er dus ook een vechtsportwet worden gerealiseerd, waar wij als platform kickbokspromotors nu nog invloed op kunnen uitoefenen. Het Platform kickbokspromotors is inmiddels in gesprek met verschillende forums om het een en ander qua (multi & social) media aandacht te besteden, want Den Haag is op oorlogspad, met PVDA minister L.F. (Lodewijk) Asscher als vaandeldrager.

Steun dit initiatief en print de petitielijst. De ingevulde lijsten kunt u toezenden aan:
Platform kickbokspromotors
Dreef 104
3224 XC HELLEVOETSLUIS

Laat u stem horen en er “samen” voor zorgen zo veel mogelijk handtekeningen te verzamelen!

Sportieve groeten,
Regina Spanjaard

D & D matchmaking

GSM: +31618215081
E-mail: [email protected]
BB-pin: 2924254E
Twitter: @qtiepie0809

NielsN
16-11-2012, 00:06
Wat is de petitie dan? Want die ene link is naar een (verder leeg) formuliertje om te tekenen en die andere naar mijn eigen facebook events...

NO GUTS NO GLORY
16-11-2012, 00:58
Beste NielsN,

Op de onderstaande link kun je de pagina downloaden. Ik hoop dat de kwaliteit enigzins goed genoeg is. Indien dat niet het geval is, laat het eventjes weten, want dan passen we dat z.s.m. aan!

http://www.kickbox.nl/forums/showthread.php?37897-Petitie-voor-Minister-van-Veiligheid-amp-Justitie-Ivo-Opstelten

Ik wil iedereen bedanken die zich op dit moment aan het inzetten is, om zoveel mogelijk handtekeningen in te zamelen. Voor de mensen die vanaf morgen voornemens zijn, zou ik zeggen succes en probeer zoveel mogelijk handtekeningen binnen te krijgen. Ik kan het nog niet duidelijk genoeg verwoorden aan alle mensen. Het is 1 minuut voor 12 en de tijd tikt verder. Op dit moment is de politiek nog volop bezig met het regeerakkoord en de daaruit voortvloeiende discussies. Echter. In de wandelgangen van het Binnenhof is het rumoerig en broeit er iets wat letterlijk de doodsteek kan zijn voor de kickboksgala's waar wij met zijn allen altijd graag naar toe gaan. Richting de Ministeries van V&J en VWS moet duidelijk gemaakt worden dat wij een serieuze partij zijn voor Den Haag, willen wij gehoord en gefaciliteerd worden in onze verzoeken voor behoud van onze geliefde sport en dito evenementen. Ik ben er van overtuigd dat wij makkelijk 10.000 handtekeningen kunnen binnehalen op zeer korte termijn en misschien wel het 5- voudige. Dus.... Bonden, sportscholen, vechters, promotors, liefhebbers, z.s.m. de link pakken, downloaden en handtekningen verzamelen, voordat het te laat is....


Initiatiefnemer Petitie voor Minister Ivo Opstelten
Postadres voor ingezamelde handtekeningen:
Dreef 104
3224 XC Hellevoetsluis

rollermanskunk
16-11-2012, 04:36
Ik vind het eerlijk gezegd allemaal een beetje karig. Er staan geen ideeen hoe het wel zou moeten in de toekomst. Op dit forum is er al een thread aangemaakt met tientallen goede ideeen zie hier : http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?126037-De-oplossing(-en)-voor-het-kickboks-vechtsport-gala-probleem Het zou mijn inziens beter zijn om eerste alle bonden bij elkaar te krijgen om gezamelijk als 1 partij met een stevig onderbouwd rapport hoe het wel moet (en eventueel een handtekeningen-actie) naar voren te treden en dan pas naar Den Haag te stappen. Als er van alle kanten initiatieven worden opgezet (hoe goed bedoeld ook) met verschillende inzichten en belangen komen we geen stap verder. Organiseer een vergadering met alle bonden, promotors, topvechters, trainers en kom met een gezamelijk standpunt en een goed rapport.

NO GUTS NO GLORY
16-11-2012, 10:27
Ik vind het eerlijk gezegd allemaal een beetje karig. Er staan geen ideeen hoe het wel zou moeten in de toekomst. Op dit forum is er al een thread aangemaakt met tientallen goede ideeen zie hier : http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?126037-De-oplossing(-en)-voor-het-kickboks-vechtsport-gala-probleem Het zou mijn inziens beter zijn om eerste alle bonden bij elkaar te krijgen om gezamelijk als 1 partij met een stevig onderbouwd rapport hoe het wel moet (en eventueel een handtekeningen-actie) naar voren te treden en dan pas naar Den Haag te stappen. Als er van alle kanten initiatieven worden opgezet (hoe goed bedoeld ook) met verschillende inzichten en belangen komen we geen stap verder. Organiseer een vergadering met alle bonden, promotors, topvechters, trainers en kom met een gezamelijk standpunt en een goed rapport.

Hoi Rollermanskunk,

Wie zegt dat datgene wat jij suggereert al niet in gang is gezet? Ik had liever gezien dat je hard bezig was om handtekeningen binnen te halen. Er zijn geen verschillende belangen, want er is op dit moment maar 1 belang en dat is het behoud van deze vechtsportgala's en dat is het enige standpunt wat nu telt. Eerst voorkomen en dan pas genezen. Ik zie al jouw verzamelde handtekeningen wel tegemoet.

MVG,

Facade
16-11-2012, 11:04
Ik heb echt helemaal niets gehoord van een landelijk verbod op kickboksgala's. Hoe komen jullie aan die informatie?

Voor zover ik weet blijft het lot van kickboksgala's voorlopig nog in de handen van gemeenten. Dat ligt juridisch vast ook ietsje makkelijker omdat vrij makkelijk op basis van onduidelijke informatie (BIBOB) gala's verboden kunnen worden. Misschien dat je je petitie beter aan het VNG kan richten.

Overigens teken ik het niet. Ik denk dat het niet slecht zou zijn als er een bezem door die gala's gaat en er een nieuwe, sportieve vorm gevonden wordt om het te organiseren. Als dat met een beetje dwang van de overheid moet gebeuren, dan ben ik daar niet tegen. Bijvoorbeeld zoals:



- Organiseer geen gala's meer, maar sportevenementen. Doe het net als bij judo of karatetoernooien op zondagmiddag in een sporthal. Geen eigen opkomstmuziek, lichtshow, alcohol etc, maar een sportief evenement waarbij je een wedstrijd doet, een AAtje drinkt en daarna naar huis gaat. Aan de hand van dit soort toernooien zou je ook een eventuele ranglijst kunnen opbouwen.

Advocaat
16-11-2012, 13:00
Nog meer onderwereld vergaderingen en schietpartijen...precies wat wij nodig hebben

Erkenning van het probleem is belangrijk en dat gebeurt helaas nog niet

RedDawn
16-11-2012, 13:22
Nog meer onderwereld vergaderingen en schietpartijen...precies wat wij nodig hebben

Erkenning van het probleem is belangrijk en dat gebeurt helaas nog niet

Spijker op zijn kop. Bonden en promotors willen gewoon op de oude voet verder gaan!

e-type
16-11-2012, 13:56
tja, wat de laatste drie posters ook al zeggen. Wat voor verbeteringen wil je aanbieden aan het ministerie? Met 10,000 handtekeningen zonder boodschap kan je toch ook niet aankomen?
De eerste vraag vanuit de politiek is, hoe gaan we verdere escalatie voorkomen en dat komt niet terug in de text die bij de petitie staat. Je moet nu echt met wat goeds aankomen en het al eerder genoemde thread hier op Mixfight heeft al heel wat constructieve punten opgeleverd.
Op dit moment is er nog geen duidelijk teken vanuit de kickboks wereld dat er eenheid is. Het is wel goed om te laten zien dat ook vanuit de kickboks wereld er zorgelijk tegen deze recente gebeurtenissen wordt aangekeken. Maar met deze handtekeningen red je het niet, dan kan een persbericht ook volstaan.

'k Teken dus ook niet.

NO GUTS NO GLORY
16-11-2012, 17:51
Geachte pessimisten,

Dat het nieuws nog niet iedereen bereikt heeft is jammer, maar dat neemt nog niet weg dat er iets moet gebeuren. Sterker nog! Op dit moment lopen er links en rechts al een aantal contacten en wordt er een plan binnekort gepresenteerd aan de Minister. Dit plan wordt nog eens extra kritisch bekeken en aangevuld, mede dankzij de thread die al is verschenen op mixfight. Dat de kickboksgala's in 2013 er anders (misschien ook inhoudelijk) uit gaan zien is zeker. Wie daar allemaal aan werken en betrokken bij zijn, is op dit moment niet zo relevant. Dat er op dit moment juist iets gebeurd, wat sportgala's veiliger en overzichtelijker, is veel belangrijker. Het is verbazingwekkend om te zien hoeveel stuurluien hier aan wal staan. Wat dat betreft hebben ze bij de muppetshow nog wel plek achter die 2 oude mannetjes, die altijd lopen te zeuren en altijd commentaar hebben op iedereen. Het VNG verhaal is maar betrekkelijk, want als Den Haag beslist zal de VNG moeten buigen en doen wat er gezegd wordt. Het BIBOB verhaal is ook maar een wasse neus die willekeurig maar wordt toegepast. Ik bedoel. Was dit namelijk wel het geval geweest dan konden de gala's in Zijtaart nooit plaats hebben gevonden. Het is jammer dat jullie geen handtekening willen zetten, terwijl jullie handtekening net zo belangrijk is, als die van alle andere mensen. Er is nu een gelegenheid, om iets te betekenen, hoe klein dan ook, maar jullie blijven zitten en mopperen i.p.v. je handtekening te geven en anderen te verzamelen. Ik wens jullie verder veel succes en neem vooral de moeite niet hierop te reageren, want dat is allemaal weer negatieve energie.......