PDA

View Full Version : Kickboksbonden



Aleide
16-11-2012, 22:52
Voor mijn studie Nieuws en Media doe ik onderzoek naar hoe het gesteld is met het imago van kickboksen en mma en wat eraan gedaan kan worden om dit te verbeteren.

Nu ben ik op zoek naar alle kickboks- en mmabonden die in Nederland bestaan. Ik heb al een heel rijtje, maar ik vraag me af, mis ik er nog een paar. Kunnen jullie me helpen? Het is erg moeilijk om dit via google te vinden namelijk.

Ik heb:
NOVER
WFCA
WPTBL
WMTA
ASAN
MON
WAKO

Welke mis ik nog? En bestaat er nog een aparte MMA bond?

Thanx for the help!

Marco (scheids)
16-11-2012, 22:55
IMA
Shooto
Fimac

Marco (scheids)
16-11-2012, 23:00
Overgens:
Shooto = 100% Mma (oa voor Glory)
IMA = 90% MMA (oa voor M-1 Global) / 10% Kickboxen
Fimac = diverse disciplines oa Kickboxen / MMA

Boran
16-11-2012, 23:03
DMBF: Muay Thai

payap
16-11-2012, 23:10
UMC
IRO

WIM_de _Echte
17-11-2012, 22:24
WAKO

Hans Vos
18-11-2012, 12:04
IFMA = international federatie muay thai amateur .

WIM_de _Echte
18-11-2012, 21:58
De IFMA is als bond actief in NL.
Wel organiseert de MON wedstrijden op IFMA regels.

Aleide
19-11-2012, 18:02
Top mensen! Dat zijn er al weer wat meer. Van sommige heb ik echt nog nooit gehoord.

Als er nog een paar te binnen schieten hoor ik het graag!

WIM_de _Echte
19-11-2012, 22:47
De IFMA is als bond actief in NL.
Wel organiseert de MON wedstrijden op IFMA regels.

het moet zijn

De IFMA is, als bond, NIET actief in NL.

Ch3f1
20-11-2012, 12:20
Nu ook nog even per bond de Nederlands, Europees en Wereldkampioenen vermelden :P #geloofwaardig?!

Bromios
20-11-2012, 12:36
Ik ken ook nog de IKKE .

(is alleen voor mezelf. Ik ben al jaren de undisputed heavyweight champion).

smike
20-11-2012, 13:22
Het is uitermate triest en zelfs lachwekkend als je kijkt naar het aantal bonden.
Elke c-vechter kan wel Nederlands kampioen worden bij een of ander obscuur bondje.

Peter0711
20-11-2012, 15:21
Nu ik ze allemaal op een "rijtje" zie,schrik ik ervan. Ik wist dat het een puinhoop was in Nederland,maar zo erg??!! Damn.

Anderson
20-11-2012, 15:28
Met welke bond werken eigenlijk Glory en It's Showtime vroeger weet ik WFCA maar Rutz verbrak daar de samenwerking mee maar daarna.

Peter0711
20-11-2012, 15:35
Met welke bond werken eigenlijk Glory en It's Showtime vroeger weet ik WFCA maar Rutz verbrak daar de samenwerking mee maar daarna.

Die zullen zelf wel een bond hebben gemaakt inmiddels. Hoeven ze zich helemaal van niks en niemand meer wat aan te trekken en hoeven ze kaskrakers ook niet te schorsen na onsportief gedrag.. Hoppa! 2 vliegen in 1 klap ;)

WIM_de _Echte
20-11-2012, 15:59
Met welke bond werken eigenlijk Glory en It's Showtime vroeger weet ik WFCA maar Rutz verbrak daar de samenwerking mee maar daarna.

It's Showtime werkte de laatste tijd met een team bestaande uit een deel NL'ers en een deel officials van de BKBMO.
Bij Glory laatst in Brussel was het hetzelfde concept.

Aleide
20-11-2012, 22:57
Nu ik ze allemaal op een "rijtje" zie,schrik ik ervan. Ik wist dat het een puinhoop was in Nederland,maar zo erg??!! Damn.

Ja precies. Daar doe ik dus ook onderzoek naar. Het is een zooitje in onze sport. En over sommige van die bonden kan ik ook weinig zinnigs vinden. Ik heb gepraat met veel bonden, vooral het rijtje wat ik in het begin noemde. Er komen al interessante dingen uit. Maar dat laat ik nog even in mijn onderzoek tot helemaal klaar is.

Wat is volgens jullie ideaal? Wat betreft de bonden?

Bromios
20-11-2012, 23:03
NOC NSF aansluiten.

payap
20-11-2012, 23:57
Ja precies. Daar doe ik dus ook onderzoek naar. Het is een zooitje in onze sport. En over sommige van die bonden kan ik ook weinig zinnigs vinden. Ik heb gepraat met veel bonden, vooral het rijtje wat ik in het begin noemde. Er komen al interessante dingen uit. Maar dat laat ik nog even in mijn onderzoek tot helemaal klaar is.

Wat is volgens jullie ideaal? Wat betreft de bonden?

Het is idd wel een onoverzichtelijk geheel met al die bonden. Maar als je het goed bekijkt is er eigenlijk een bond die in zijn eentje meer (en denk zelfs ruim meer) dan de helft van alle gala's doet. En er zitten ook bonden bij die je maar hooguit een paar keer per jaar ziet en/of erg regio gebonden zijn.

Anderson
21-11-2012, 11:30
Het is idd wel een onoverzichtelijk geheel met al die bonden. Maar als je het goed bekijkt is er eigenlijk een bond die in zijn eentje meer (en denk zelfs ruim meer) dan de helft van alle gala's doet

met 2 schiet incidenten en een doodelijke afloop omdat ze alles aannemen.

Sato
21-11-2012, 12:40
'Alleen vechtsportgala's onder erkende bond'
HOORN - Burgemeester Onno van Veldhuizen van de gemeente Hoorn wil in de toekomst
alleen nog toestemming geven voor vechtsportgala's die worden gehouden onder
auspiciën van de bij NOCNSF aangesloten Federatie Oosterse Gevechtskunsten
(FOG). Dit meldde hij woensdag.

Organisaties die niet onder de FOG vallen, krijgen van hem geen vergunning
meer. Komende vrijdag blijkt of Van Veldhuizen zijn 21 collega-burgemeesters in
Noord-Holland Noord meekrijgt in zijn voornemen. De voortekenen zijn gunstig,
zegt hij. Aansluitend pleit hij voor eenzelfde aanpak in het hele land.
Bron: Telegraaf

Aleide
21-11-2012, 12:44
Ja ik lees het ook net Sato. Wat vinden jullie hiervan? Nover is aangesloten bij FOG, dus misschien betekent dit dat zij hiermee gaan samenwerken.
Deze regeling blijkt trouwens alleen voor amateurgala's te gelden.

Sato
21-11-2012, 13:00
Ja ik lees het ook net Sato. Wat vinden jullie hiervan? Nover is aangesloten bij FOG, dus misschien betekent dit dat zij hiermee gaan samenwerken.
Deze regeling blijkt trouwens alleen voor amateurgala's te gelden.

Ik ben er niet op tegen, zo ontstaat er minder 'wildgroei' van evenementen waar geen zicht op kan worden gehouden. Eenheid tussen en binnen de bonden is nu het streven. Het zal voorkomen dat jonge vechters minder partijen kunnen draaien. Maar regulering is op dit moment belangrijk.

smike
21-11-2012, 13:44
Dat is een goede ontwikkeling, wat de burgemeester hier probeert te bereiken.
Het punt is dat je uiteindelijk naar 1 erkende bond moet onder de vleugels van NOC NSF en wellicht de FOG.
De controles worden dan strenger en er is meer invloed van bestuurders van NOC NSF, dit komt het niveau en de professionaliteit ten goede. Bovendien weet volgens mij niemand hoe de diverse bonden gekozen worden en wie het er nou werklijk voor het zeggen heeft.

Wat ook eerder al werd aangegeven, sommige regio's (en wellicht zelfs gala's) hebben hun eigen bond.... dat kan natuurlijk niet.
Hopelijk komt er ook een keer een unanieme zwarte lijst net zoals een stadionverbod, voor mensen/vechters die zich misdragen.

A-team
21-11-2012, 14:10
Die zullen zelf wel een bond hebben gemaakt inmiddels. Hoeven ze zich helemaal van niks en niemand meer wat aan te trekken en hoeven ze kaskrakers ook niet te schorsen na onsportief gedrag.. Hoppa! 2 vliegen in 1 klap ;)

Kijk de partij Buakaw tegen Kraus maar eens.

Anderson
21-11-2012, 14:13
Dat is een goede ontwikkeling, wat de burgemeester hier probeert te bereiken.
Het punt is dat je uiteindelijk naar 1 erkende bond moet onder de vleugels van NOC NSF en wellicht de FOG.
De controles worden dan strenger en er is meer invloed van bestuurders van NOC NSF, dit komt het niveau en de professionaliteit ten goede. Bovendien weet volgens mij niemand hoe de diverse bonden gekozen worden en wie het er nou werklijk voor het zeggen heeft.

Wat ook eerder al werd aangegeven, sommige regio's (en wellicht zelfs gala's) hebben hun eigen bond.... dat kan natuurlijk niet.
Hopelijk komt er ook een keer een unanieme zwarte lijst net zoals een stadionverbod, voor mensen/vechters die zich misdragen.

Ik hoorde net op de radio de burgemeester, met al z'n punten ben ik het mee eens. Vooral wat die zei over de Vips ben ik het helemaal mee eens verbieden die zooi.

Ellen
21-11-2012, 14:31
Dat is een goede ontwikkeling, wat de burgemeester hier probeert te bereiken.
Het punt is dat je uiteindelijk naar 1 erkende bond moet onder de vleugels van NOC NSF en wellicht de FOG.
De controles worden dan strenger en er is meer invloed van bestuurders van NOC NSF, dit komt het niveau en de professionaliteit ten goede. Bovendien weet volgens mij niemand hoe de diverse bonden gekozen worden en wie het er nou werklijk voor het zeggen heeft.

Wat ook eerder al werd aangegeven, sommige regio's (en wellicht zelfs gala's) hebben hun eigen bond.... dat kan natuurlijk niet.
Hopelijk komt er ook een keer een unanieme zwarte lijst net zoals een stadionverbod, voor mensen/vechters die zich misdragen.

Strenger worden is goed, maar als je je voor ongeveer 500 euro aansluit bij de WAKO val je volgens mij ook onder de FOG? Wat zegt dat dan over de kwaliteit? Want het is dus puur een bedrag overmaken en volgens mij word er niet echt gekeken of getoetst waaraan een bond/vechters/promotors/matchmakers moeten voldoen......
Bij wijze van spreken, als ik morgen een bond opricht en 500 euro betaal aan de WAKO dan zit ik volgens de gemeente dus goed? Wie kan dat aan mij uitleggen?

WIM_de _Echte
21-11-2012, 15:20
Voor degenen die denken dat het een 'bende' is onder de bonden.
Tientallen jaren leefden de bonden naast elkaar leefden en werkten elkaar zelfs tegen.
Zo'n 3 jaar geleden zijn op initiatief van Hakim Akelai de partijen bijeengekomen. De eerste bijeenkomsten liepen opmerkelijk voorspoedig. Totdat er 1 bond er de brui aangaf en kort erna een 2e.
De overige bonden bleven gedesillusioneerd achter. Ondanks dat er 2 afhaakten zijn de overigen toch met elkaar blijven communiceren. Dit resulteerde in diverse samenwerkingsverbanden en begin dit jaar een gezamenlijk/uniform startboekje en database.

Buiten dit gebeuren werden er elders ook gesprekken gevoerd, die sinds enige tijd concrete vormen hebben aangenomen.
Deze ontwikkeling zal perfect passen in het plaatje wat de burgemeester van Hoorn in ogen heeft.

Ik ga niet voor mn beurt praten, want de officiële publicatie moet komen, maar ik kan wel alvast aangeven
Het is al eerder hier terloops in een andere topic aangegeven er zal minstens 1 bond uit bovenstaand rijtje komen te vervallen.

WIM_de _Echte
21-11-2012, 15:26
Ellen,

De WAKO valt net als de Nover direct onder de FOG, die op hun beurt weer onder de NOC/NSF valt.
Dus de WAKO en Nover zijn op dit moment de enige erkende bonden. En er zullen voorzover ik weet geen andere bonden bij komen.

Dat bedrag van €500,- heb ik nog niet van gehoord.

En maak je gen zorgen om het toetsen van vechters/promotors/matchmakers.;

Bromios
21-11-2012, 16:06
Strenger worden is goed, maar als je je voor ongeveer 500 euro aansluit bij de WAKO val je volgens mij ook onder de FOG? Wat zegt dat dan over de kwaliteit? Want het is dus puur een bedrag overmaken en volgens mij word er niet echt gekeken of getoetst waaraan een bond/vechters/promotors/matchmakers moeten voldoen......
Bij wijze van spreken, als ik morgen een bond opricht en 500 euro betaal aan de WAKO dan zit ik volgens de gemeente dus goed? Wie kan dat aan mij uitleggen?

Nou simpel; gaat er iets fout dan ben je je WAKO licentie kwijt en kun je dus geen gala's meer organiseren.

Boran
21-11-2012, 16:29
Ellen,

De WAKO valt net als de Nover direct onder de FOG, die op hun beurt weer onder de NOC/NSF valt.
Dus de WAKO en Nover zijn op dit moment de enige erkende bonden. En er zullen voorzover ik weet geen andere bonden bij komen.

Dat bedrag van €500,- heb ik nog niet van gehoord.

En maak je gen zorgen om het toetsen van vechters/promotors/matchmakers.;

De DMBF heeft ook een aansluiting bij de FOG. DMBF richt zich vooral op amateurwedstrijden en breedtesport en is Thais georienteerd.

RedDawn
21-11-2012, 20:13
Bij de NOVER zijn toch Rings Holalnd, NKBB en WFCA aangesloten? Met WAKO Nederland en DMBF erbij zijn dat dus al weer 5 erkende bonden.

Waarom geen 1 bond met waardige titelgevechten, goede ranglijsten en 1 kampioen per gewichtsklasse?

Anderson
21-11-2012, 20:30
nee alleen Nover

Moussa
21-11-2012, 20:45
De Muaythai Organisatie Nederland (MON) is via Nederlandse Culturele Sportbond (NCS) aangesloten bij de NOC-NSF.

http://www.sport4all.nl/verenigingen.asp?Zoek=muaythai

Hans Vos
22-11-2012, 09:41
De Muaythai Organisatie Nederland (MON) is via Nederlandse Culturele Sportbond (NCS) aangesloten bij de NOC-NSF.

http://www.sport4all.nl/verenigingen.asp?Zoek=muaythaien via ifma weer bij sportaccord .

rollermanskunk
22-11-2012, 10:53
- Wordt er door al die bonden wel eens een gezamelijk overleg gevoerd

- met welke (pijn)punten zijn jullie het met elkaar volstrekt oneens?

- Wat zijn de redenen waarom er nog geen gezamelijke bond is opgericht?

Bromios
22-11-2012, 11:45
Voor degenen die denken dat het een 'bende' is onder de bonden.
Tientallen jaren leefden de bonden naast elkaar leefden en werkten elkaar zelfs tegen.
Zo'n 3 jaar geleden zijn op initiatief van Hakim Akelai de partijen bijeengekomen. De eerste bijeenkomsten liepen opmerkelijk voorspoedig. Totdat er 1 bond er de brui aangaf en kort erna een 2e.
De overige bonden bleven gedesillusioneerd achter. Ondanks dat er 2 afhaakten zijn de overigen toch met elkaar blijven communiceren. Dit resulteerde in diverse samenwerkingsverbanden en begin dit jaar een gezamenlijk/uniform startboekje en database.

Buiten dit gebeuren werden er elders ook gesprekken gevoerd, die sinds enige tijd concrete vormen hebben aangenomen.
Deze ontwikkeling zal perfect passen in het plaatje wat de burgemeester van Hoorn in ogen heeft.

Ik ga niet voor mn beurt praten, want de officiële publicatie moet komen, maar ik kan wel alvast aangeven
Het is al eerder hier terloops in een andere topic aangegeven er zal minstens 1 bond uit bovenstaand rijtje komen te vervallen.

Wim, Ik begrijp bovenstaande niet helemaal.

Je zegt eerst : voor degenen die DENKEN dat het een bende is onder de bonden. daarmee geef je volgens mij aan dat het volgens jou GEEN bende is onder de bonden.
Dan leg je uit dat ze geprobeerd hebben om samen te werken maar dat dat niet gelukt is; kortom; het is een bende onder de bonden. Niemand wil met niemand samenwerken.

Vervolgens geef je aan dat er minstens 1 bond moet vervallen. Dan zijn er nog 349 over dus wat schieten we dan op ?

Hoeveel bonden zitten bij dat gezamelijke startboekje dan ?
En als ze dan toch een gezamelijk startboekje, database hebben en ze delen scheidsrechters etc. Waarom dan niet in 1 bond ?

Wil je daar nog even jouw visie over geven ?

Anderson
22-11-2012, 17:06
scroll even boven en je hebt antwoord op je vraag.


Voor degenen die denken dat het een 'bende' is onder de bonden.
Tientallen jaren leefden de bonden naast elkaar leefden en werkten elkaar zelfs tegen.
Zo'n 3 jaar geleden zijn op initiatief van Hakim Akelai de partijen bijeengekomen. De eerste bijeenkomsten liepen opmerkelijk voorspoedig. Totdat er 1 bond er de brui aangaf en kort erna een 2e.
De overige bonden bleven gedesillusioneerd achter. Ondanks dat er 2 afhaakten zijn de overigen toch met elkaar blijven communiceren. Dit resulteerde in diverse samenwerkingsverbanden en begin dit jaar een gezamenlijk/uniform startboekje en database.

Buiten dit gebeuren werden er elders ook gesprekken gevoerd, die sinds enige tijd concrete vormen hebben aangenomen.
Deze ontwikkeling zal perfect passen in het plaatje wat de burgemeester van Hoorn in ogen heeft.

Ik ga niet voor mn beurt praten, want de officiële publicatie moet komen, maar ik kan wel alvast aangeven
Het is al eerder hier terloops in een andere topic aangegeven er zal minstens 1 bond uit bovenstaand rijtje komen te vervallen