PDA

View Full Version : Stefan Struve vs. Cheick Kongo



Sato
20-11-2012, 19:07
Zojuist via de Twitter van Stefan ga er van uit dat het dan eindelijk gaat gebeuren.

Stefan Struve ‏@StefanStruve (https://twitter.com/StefanStruve)
I'm in! Great Fight for sure, let's see if they got a spot left for us then!@kongo4real (https://twitter.com/kongo4real) @danawhite (https://twitter.com/danawhite) @lorenzofertitta (https://twitter.com/lorenzofertitta) @ufc (https://twitter.com/ufc)

Tony
20-11-2012, 19:11
zou heel gaaf zijn

The Company
20-11-2012, 19:20
Mooie pot voor Struve. Hopelijk UFC 156 dan hebben we 2 Nederlanders op het evenement staan.

Diz
20-11-2012, 19:44
Sow heftige pot zeg!
Beter geen kickbokspartij van maken met een heavy hitter als Kongo... En een stoot verwerken kannie ook! Kijk maar eens naar z'n partij tegen Pat Barry...

Lekker naar de grond brengen en binnen een minuutje subben ;)

Son & Breugel!
20-11-2012, 19:46
Doll mooie match voor Stefan moet ie toch wel kunnen winnen toch?

Kemal
20-11-2012, 19:52
nice!! WAR STRUVE!

rollermanskunk
20-11-2012, 19:55
Hup tegen de grond, armbar en klaar.

War Struve

Appielwt
20-11-2012, 19:57
Toen ik het zag, dacht ik persoonlijk jammer. Ik denk dat hij deze partij wint en dan hoop ik weer op een grote naam. Met alle respect maar ik vind Kongo niet een aantrekkelijke vechter. Zijn come-back tegen Barry was geweldig, maar zijn laatste partij was saai. Daarnaast neemt kongo niet veel risico de laatste tijd (geen gevechten aannemen op short notice 2x). Kortom dit wordt een overwinning voor Struve 1e ronde sub. WARR STRUVE

e-type
20-11-2012, 20:10
nah, ik gunde 'm zo een top 10 vechter. Maar als ie Kongo verslagen heeft, dan moet ie toch wel met stip binnenkomen toch?!

Maar inderdaad, Struve moet dit gewoon aankunnen. Weet iemand al wanneer? UFC 156 zou wel mooi zijn ja!

boudstyle
20-11-2012, 20:20
War Struve, maar ik baal wel van deze partij.
Feitelijk schiet hij hier echt geen ene fuck mee op, volgens mij staat Struve wel een stukje boven Kongo en zou hij eigenlijk een top 10 vechter moeten vechten.
Maarja die zullen waarschijnlijk niet beschikbaar zijn :(

Sato
20-11-2012, 20:28
Het is nog niet zeker, maar het is weer een pot om een Nederlander te zien knokken. Ik zie ook liever een grotere naam, maar Stefan wil zelf graag, niks dan hulde. Dit wordt weer een sub of the night bonus als deze partij doorgang vind.

rollermanskunk
20-11-2012, 21:21
Stefan Struve and Cheick Kongo want to fight each other at UFC 156 in February

http://cdn1.sbnation.com/uploads/chorus_image/image/3629047/120927-ufc-on-fuel-pre-fight-desc-mcneil-009.0_standard_709.0.jpg


Stefan Struve and Cheick Kongo are two of the baddest heavyweights on the UFC roster. With a dozen or more UFC appearances under each of their belts, it's almost somewhat of a shock the two big men have yet to cross paths in the Octagon. That may soon change, though, as Struve and Kongo have requested to fight each other via the magic of Twitter.

Ultimate Fighting Championship (UFC) heavyweight sluggers Stefan Struve and Cheick Kongo are rallying for a fight against each other at UFC 156 in February.

With neither fighter currently booked for a fight, the two Europeans took to Twitter and played matchmaker for themselves.

"When's ‪@StefanStruve next fight? Him and ‪@kongo4real should throw it down!" A fan wrote to Struve and Kongo.

"Sounds good to me!" Struve replied via his personal Twitter account, then extending the offer to Kongo. "What do you think Cheick?! :)" Kongo, who has recently been criticized by UFC President Dana White for turning down a fight with Roy Nelson and one other bout, seemed happy to oblige to Struve's offer.

"It would be very exciting 4 the fans & a great challenge for both of us. UFC156 Lets do it!" The Frenchman wrote back to Struve.

With the two heavyweights seemingly trying to book their own fight, all they need to know is if there is place on the Superbowl weekend fight card for them to compete.

"I'm in! Great Fight for sure," Struve wrote. "Let's see if they got a spot left for us then!"

This is far from the first time UFC fighters have taken to Twitter trying to make a fight, and it certainly won't be the last. Only time will tell if Joe Silva and the rest of the UFC brass are paying attention and decide to give both men the fight they desire.

Struve (25-5) was last seen in the Octagon this past September when he defeated Stipe Miocic by second-round technical knockout in the main event of UFC on FUEL TV 6 in England.

The Dutchman has won six of his past seven UFC bouts including four post-fight bonuses for his outstanding efforts.

Kongo (18-7-2) has only one loss in his past six UFC fights; however, his performances have been inconsistent. The 37-year-old last competed over the Summer at UFC 149 and produced one of the most lackluster bouts of the year against Shawn Jordan.

With all the negativity surrounding the French fighter based off his last fight and turning down short-notice bouts, Kongo needs to deliver next time he steps in the cage.

UFC 156: "Aldo vs. Edgar" goes down Feb. 2, 2013, from the Mandalay Bay Events Center in Las Vegas, Nevada.

The event is headlined by a featherweight championship bout of Jose Aldo vs. Frankie Edgar and also features a heavyweight contest between Alistair Overeem and Antonio Silva.

Bron: http://www.mmamania.com/2012/11/20/3671656/stefan-struve-cheick-kongo-ufc-156-twitter-mma?utm_source=CineEdwin&utm_medium=twitter

de Stiep
20-11-2012, 22:26
Sow heftige pot zeg!
Beter geen kickbokspartij van maken met een heavy hitter als Kongo... En een stoot verwerken kannie ook! Kijk maar eens naar z'n partij tegen Pat Barry...

Lekker naar de grond brengen en binnen een minuutje subben ;)

Ho ho, mijn goede vriend. Tegen mijn land- en naamgenoot Stipe Miocic zou ik ook geen stuiver hebben gegeven voor eventueel gestomp van Struve. Stipe heeft een kin van beton en is een echte slugger, Kongo is op dat gebied naar mijn mening een paar tandjes minder gevaarlijk. Enniewee, ik heb me vreselijk vergist in het standup werk van Struve. Ik schreef voor zijn partij tegen Stipe, " niet slaan, naar de grond gaan", en kijk hoe fout ik zat. Ik denk niet dat Kongo de eerste ronde gaat overleven. Stefan is inmiddels zo goed geworden, zowel staand als op de grond, pffffff

Ronald
20-11-2012, 22:35
Ik gun 'm juist heel erg deze partij i.p.v. tegen een top 10 vechter. Dit geeft 'm echt de kans om zichzelf te ontwikkelen en aan z'n mindere punten te werken, en dat allemaal in een tempo dat ie verdient. Tegen een top 10 vechter komt vanzelf wel. En als hij zijn partijen/carriere opbouwt zoals hij dat nu doet, staat hij tegen die top 10 vechters straks veel beter voorbereid. Juist prachtig dus wat mij betreft zoals de route nu uitgestippeld wordt. Daarin lijkt Kongo mij de ideale tegenstander voor dit moment.

rollermanskunk
20-11-2012, 22:57
Alleen bepaalt een fan op twitter niet de UFC match-up. Of hij moet ingehuurd zijn om de fight te hypen.

Ik zie Struve liever tegen Hunt of Mir.

Bromios
20-11-2012, 23:07
Ik gun 'm juist heel erg deze partij i.p.v. tegen een top 10 vechter. Dit geeft 'm echt de kans om zichzelf te ontwikkelen en aan z'n mindere punten te werken, en dat allemaal in een tempo dat ie verdient. Tegen een top 10 vechter komt vanzelf wel. En als hij zijn partijen/carriere opbouwt zoals hij dat nu doet, staat hij tegen die top 10 vechters straks veel beter voorbereid. Juist prachtig dus wat mij betreft zoals de route nu uitgestippeld wordt. Daarin lijkt Kongo mij de ideale tegenstander voor dit moment.

Helemaal eens. Als hij plankgas de top10 binnenstuift en hij gaat een keer knockout moet hij helemaal overnieuw beginnen. Dit is een mooie pot om zich verder in de kijker te spelen.

e-type
21-11-2012, 00:01
@ronald

Yep, begrijp ik hoor en ben het gedeeltelijk ook wel met je eens, maar na zo'n mooie winning streak is een beloning wel op z'n plek.
Maar hij's goed bezig, dus zal vast wel komen.

Leventdepevent
21-11-2012, 08:37
Alleen bepaalt een fan op twitter niet de UFC match-up. Of hij moet ingehuurd zijn om de fight te hypen.

Ik zie Struve liever tegen Hunt of Mir.
met het laatste ben ik het eens, zie hem ook liever tegen Mir

dirk5
21-11-2012, 10:18
imo een stap achteruit voor Stefan.

Ik hoop in ieder geval dat hij een sterke tok mee neemt.

Sato
21-11-2012, 11:08
imo een stap achteruit voor Stefan.

Ik hoop in ieder geval dat hij een sterke tok mee neemt.

Ik ben het met je eens, maar hij moet iets. Als de UFC hem geen 'grote' naam wil geven. Dan moet hij meer naam voor zichzelf maken. Als dat betekent dat hij alle contenders voor de HW top 10 moet uitroeien dan is het helaas zo. Na Kongo heeft hij er al heel veel gehad. Ik vind het tof dat hij eager is om te knokken, hij rent in ieder geval niet weg, zoals Kongo deed.

Tykill
21-11-2012, 11:15
Dit is prima zo. Hij is nog jong. Die top 10 HW's komen hierna wel. Deze wint hij wel en dat is goed voor hem :)

Anderson
21-11-2012, 11:33
leuke partij

Turboknecht
21-11-2012, 12:41
Er staat dus nog niets vast begrijp ik. Eerst maar even afwachten of het ook echt gebeurt, maar ik vind het ook niet zo'n gelukkige pot. Stel je voor dat Struve per ongeluk op een stoot loopt en plat gaat... Er is veel meer te verliezen in deze partij voor hem dan dat hij ermee kan winnen.

Bromios
21-11-2012, 12:57
Er zijn gewoon niet zoveel wedstrijden te vergeven omdat de UFC inmiddels een behoorlijke bak vechters heeft. Dus door jezelf te hypen krijg je plaats op een evenement. Triest, maar zo werkt het.

En als Struve wil blijven knokken en ontwikkelen moet hij dit soort partijen wel aannemen.

Igorvdw
21-11-2012, 14:09
Spannende pot. Ik geloof er heilig in dat Struve hem kapot gaat maken, maar de mensen hier praten over Kongo alsof het een eitje is. Vind hem best een heel sterke vechter en ook zeker een heavy hitter. Mooie pot, Struve gaat hem afmaken en op naar de volgende. Top 10 komt hij echt wel!!!

Peacey
21-11-2012, 15:27
Zoals eerder hier in dit topic aangegeven zie ik deze pot niet echt als een vooruit gang voor Struve.
Heeft hier meer te verliezen dan te winnen.
Mocht hij hier weer een goede KO of een sub uit weten te halen dan kan de UFC echt niet meer om hem heen en moeten ze hem binnenkort wel een tegenstander als Mir, Werdum of Noqeuira geven.
Toch vind ik dat Stefan toch nog teveel klappen op ze hoofd krijgt ondanks zijn lengte, en een goeie stoot van Kongo eet je niet makkelijk weg.

Pr00f
21-11-2012, 18:28
Via deze weg kan die zich wel eindelijk zonder al teveel kritiek cementen in de top 10. En zo de laatste skeptische Amerikaanse mma fan nog voor hem winnen. Als Stefan dit wint moet en zal iedereen hem wel erkennen lijkt me. Cheick valt wel een beetje in de lijn, Lavar Johnson, Pat barry, Stipe micocic. Dus dit moet te winnen zijn voor Stefan!! Kijk er naar uit :D!

superstucie
21-11-2012, 21:49
Ik heb zelf het idee dat miocic kortte metten maakt met kongo.. laat staan stefan met kongo!

Biiyen
21-11-2012, 22:38
Mooie pot! Iedereen die Kongo onderschat moet zichzelf serieus laten nakijken. Die gozer is beresterk. Een paar jaar terug zelfs een tijdje gerekend tot de contenders. Dus niet zomaar een appeltje eitje, een uitdaging.