PDA

View Full Version : WFCA en NOVER samen verder



BB
24-11-2012, 21:41
http://www.nover.nl/geen-categorie/samenwerkingsverband-nover-en-wfca/

Goed nieuws !!!!!!!

marcelt
24-11-2012, 22:03
Kijk eindelijk goed nieuws uit kickboksland.

Kemal
24-11-2012, 22:11
Geweldig nieuws!! :thup:

basblue
24-11-2012, 22:17
Goed nieuws! En complimenten voor de heren van WFCA en Nover! Het is noodzakelijk. Maar je moet het ook kunnen, over je eigen schaduw heen stappen en het belang van het kickboksen en Mma voorop stellen.

Hopelijk volgt de rest snel...

Anderson
24-11-2012, 22:26
HMM het is een samenwerkingsverband de WFCA houden zich niet aan de regels van NOVER bij de WFCA kan iedereen aan kloppen voor een kickboksgala piet jantje maakt ook niet uit of het een drugsdealer is.

Het zou beter geweest zijn als WFCA onder NOVER zou vallen.

RedDawn
24-11-2012, 22:41
HMM het is een samenwerkingsverband de WFCA houden zich niet aan de regels van NOVER bij de WFCA kan iedereen aan kloppen voor een kickboksgala piet jantje maakt ook niet uit of het een drugsdealer is.

Het zou beter geweest zijn als WFCA onder NOVER zou vallen.

Precies de WFCA heeft nooit aan screening gedaan. Zelfs na de schietpartij in Zijtaart beweerde Hans Loeffenb dat er helemaal geen problemen waren.

De WFCA is ook de bond geweest die het bondenoverleg heeft stuk laten lopen. En dan nog eens die "wereldtitelgevechten" van ze. Echt diep treurig!

BB
24-11-2012, 23:03
HMM het is een samenwerkingsverband de WFCA houden zich niet aan de regels van NOVER bij de WFCA kan iedereen aan kloppen voor een kickboksgala piet jantje maakt ook niet uit of het een drugsdealer is.

Het zou beter geweest zijn als WFCA onder NOVER zou vallen.

Dat zal vast gaan gebeuren. Promotors moeten straks een bij de FOG aangesloten bond inschakelen om gala's te organiseren. Dat zal ook vast ook de reden zijn voor de wfca om met de NOVER samen te werken. Die heeft immers de aansluiting bij de FOG. Maar dat zal ook inhouden dat de wfca zich moet houden aan de regels/kaders van de NOVER en dus de FOG. Ik denk dat er straks nog meer bonden zullen( willen) volgen. Ik denk: geen door de FoG erkende bond? Geen bestaansrecht meer. Uiteindelijk gaan we gelukkig naar 1 bond toe!

NO GUTS NO GLORY
24-11-2012, 23:03
[QUOTE=basblue;1187530]Goed nieuws! En complimenten voor de heren van WFCA en Nover! Het is noodzakelijk. Maar je moet het ook kunnen, over je eigen schaduw heen stappen en het belang van het kickboksen en Mma voorop stellen.

Hopelijk volgt de rest snel...[/

Ten eerste : Eindelijk een stap in de goede richting!

Ten tweede: Vraagjes?

1.Betekent dat nu dat de WFCA opgaat in de NOVER?
2.Worden alle WFCA vechters en officials nu ook echt daadwerkerkelijk NOVER vechters en officials?
3.Worden alle regelementen en statuten 1 op 1 overgenomen door de WFCA van de NOVER?
4.Komt er naast de enige officiële kickboksbond WAKO nog een kickboksbond bij het F.O.G.?

Lijkt me enigzins wel logisch dat bovenstaande vragen beantwoord worden met; Ja! Want anders ga je toch niet samen? Zou het raar vinden als er op papier wordt samengewerkt, maar inhoudelijk niks veranderd. Het lijkt dan net alsof deze samenwerking tot stand is gekomen, om alleen maar een aansluiting via het FOG bij NOC/NSF te krijgen, zodat de promotors van jouw bond gewoon hun gala's kunnen blijven organiseren, omdat ze nu opeens indirect lid zijn van NOC/NSF. Dat is wat straks alleen nog maar telt bij de gemeentes en verder wordt er dan niet meer gekeken. Verpakking veranderd, maar de inhoud niet, zoals ik al eerder heb gezegd.

Het enige wat ik graag nog toegevoegd zou willen zien binnen het promotors "protocol" van de NOVER is:

1. Promotors mogen geen strafblad hebben
2. Promotors moeten een bewijs van goed gedrag kunnen overleggen aan de NOVER voordat er überhaupt een gala wordt georganiseerd.
3. Promotors moeten een interne cusrsus volgen, waarbij zij (net zoals bij de opleiding kickboksleraar B) een certificaat of keurmerk zouden krijgen.
4. Verplicht lidmaatschap van de NOVER voor promotors, waardoor zij ook geregistreerd worden in de database van de NOVER.
5. Jeugdgala's alleen nog maar vanaf 14 jaar
6. Maximaal 25 partijen per gala. Samenstelling is vrij voor de promotor. (Jeugd/N/C/B/A- partijen of MMA, zolang het er maar 25 blijven.)

Laten we hopen dat de NOVER (nu de WFCA is ingelijfd) opgaat in de WAKO en dan hebben we eindelijk na ruim 30 jaar 1 overkoepelende kickboksorganisatie in Nederland, waarin jeugd, amateurs en profs hun mooie sport kunnen beoefenen. Géén achterkamertjes politiek, géén koninkrijkjes en géén keizertjes meer, géén eigen belangen eerst meer, maar de kickbokssport op 1.

AMEN!!!

Biiyen
24-11-2012, 23:15
Jammer dat er eerst doden moeten vallen voordat men doet wat er moet gebeuren. Maar ja.. beter laat dan nooit.

Richelieu
24-11-2012, 23:36
Precies de WFCA heeft nooit aan screening gedaan. Zelfs na de schietpartij in Zijtaart beweerde Hans Loeffenb dat er helemaal geen problemen waren.

De WFCA is ook de bond geweest die het bondenoverleg heeft stuk laten lopen. En dan nog eens die "wereldtitelgevechten" van ze. Echt diep treurig!

Weer erg voorbarig vind je niet? Was je zelf bij het bondenoverleg dat je over alle in- en outs beschikt?

Richelieu
24-11-2012, 23:59
HMM het is een samenwerkingsverband de WFCA houden zich niet aan de regels van NOVER bij de WFCA kan iedereen aan kloppen voor een kickboksgala piet jantje maakt ook niet uit of het een drugsdealer is.

Het zou beter geweest zijn als WFCA onder NOVER zou vallen.

Welke regels bedoel je eigenlijk Anderson? Zoals je weet heeft Mixfight enige tijd geleden nog uitgebreid aandacht geschonken aan de W.F.C.A. als bond. Dit hebben we gedaan in een interview wat we als drieluik op deze site hebben gepubliceerd waar de administrateur toch uitgebreid in ging op de stand van zaken. Volgens mij is deze samenwerking eigenlijk niets nieuws voor de insiders. Het enige wat de gebeurtenissen in Zijtaart heeft bijgedragen is dat deze hechtere samenwerking versnelt bekend is gemaakt. Zoals jij moet weten waren deze twee bonden al geruime tijd op allerlei vlakken samen actief.

NO GUTS NO GLORY
25-11-2012, 00:14
Weer erg voorbarig vind je niet? Was je zelf bij het bondenoverleg dat je over alle in- en outs beschikt?


Bonjour Richeleu,

Ik kan en ga ook niet oordelen over die wereldtitelgevechten van de WFCA, maar RedDawn heeft in de andere kwesties gelijk. De screening van de WFCA is misschien een nobel streven wat ergens op papier staat, maar in de realiteit gebeurt het gewoonweg niet. Klein voorbeeld: Beide promotors van Zijtaart en 2theMaxxx waren mensen met een enigzins "discutabele "achtergrond, die als je de aankomende nieuwe eisen van 2013 zou toepassen, niet eens door de eerste test zouden komen(antecedentenonderzoek).

2e punt.
Het is bijna algemeen bekend dat er tijdens de gesprekken in Utrecht (het bewuste bondenoverleg) stevige woorden zijn gevallen vanwege het feit dat de WFCA zich opeens terug trok. Alle bonden waren toen eensgezind, maar Hans trok eigenhandig de stekker eruit, waardoor het onderlinge vertrouwen was beschadigd en iedereen weer met lege handen naar huis ging.

Ik heb eerder deze avond hierboven mijn persoonlijke hoop uitgesproken, waar ik nog steeds achter sta. Deze actie van NOVER en WFCA is een goede stap, waarbij ik hoop dat er een goed, onderbouwend en overzichtelijk gevolg aan wordt gegeven. That's all......

rollermanskunk
25-11-2012, 00:14
http://www.superfreegift.com/fun/wp-content/uploads/2012/05/trjsyrjrk.gif

BB
25-11-2012, 00:25
Welke regels bedoel je eigenlijk Anderson? Zoals je weet heeft Mixfight enige tijd geleden nog uitgebreid aandacht geschonken aan de W.F.C.A. als bond. Dit hebben we gedaan in een interview wat we als drieluik op deze site hebben gepubliceerd waar de administrateur toch uitgebreid in ging op de stand van zaken. Volgens mij is deze samenwerking eigenlijk niets nieuws voor de insiders. Het enige wat de gebeurtenissen in Zijtaart heeft bijgedragen is dat deze hechtere samenwerking versnelt bekend is gemaakt. Zoals jij moet weten waren deze twee bonden al geruime tijd op allerlei vlakken samen actief.

Wel de adminstrateur, die het belang van 1 bond niet inzag. Sterker, alleen maar nadelen zag. Maar nu door de actualiteit gedwongen is om zijn standpunt te herzien. Niet ingegeven door visie! Maar afgezien daarvan, ik ben er blij mee!

Koike88
25-11-2012, 00:44
[QUOTE=basblue;1187530]Goed nieuws! En complimenten voor de heren van WFCA en Nover! Het is noodzakelijk. Maar je moet het ook kunnen, over je eigen schaduw heen stappen en het belang van het kickboksen en Mma voorop stellen.

Hopelijk volgt de rest snel...[/

Ten eerste : Eindelijk een stap in de goede richting!

Ten tweede: Vraagjes?


Het enige wat ik graag nog toegevoegd zou willen zien binnen het promotors "protocol" van de NOVER is:

1. Promotors mogen geen strafblad hebben
2. Promotors moeten een bewijs van goed gedrag kunnen overleggen aan de NOVER voordat er überhaupt een gala wordt georganiseerd.
3. Promotors moeten een interne cusrsus volgen, waarbij zij (net zoals bij de opleiding kickboksleraar B) een certificaat of keurmerk zouden krijgen.
4. Verplicht lidmaatschap van de NOVER voor promotors, waardoor zij ook geregistreerd worden in de database van de NOVER.
5. Jeugdgala's alleen nog maar vanaf 14 jaar
6. Maximaal 25 partijen per gala. Samenstelling is vrij voor de promotor. (Jeugd/N/C/B/A- partijen of MMA, zolang het er maar 25 blijven.)


AMEN!!!

Een strafblad betekent nog niet dat je alsnog een crimineel bent. Slaat werkelijk alles.
Verder wordt de jeugd gewoon beschermd. Prima dat jij je eigen kids niet wil laten knokken, bepaal dat niet voor een ander.
Misschien kan je beter kijken hoe zo'n jongen niet de vernieling in wordt geslagen (wat toch al niet gebeurd, omdat er een referee aanwezig is, zoals je weet), door hem te leren z'n handen hoog te houden.

Vooralsnog zijn het niet de promotors die de gala's verneuken, maar bezoekers met wapens. Dus om het nu allemaal in de voeten van de promotors te schuiven klopt niet helemaal. Regel eerst de beveiliging, en het registreren van de bezoekers in de VIP.
Verder moet de jeugd gewoon lekker blijven knokken. Ik vraag me trouwens af, of kickboksgalas en muay thai gala's als hetzelfde wordt gezien.
Anders heeft de MON ook een probleem schat ik. Hoop dat het muay thai terug komt en groeit in Nederland.

RedDawn
25-11-2012, 09:40
Weer erg voorbarig vind je niet? Was je zelf bij het bondenoverleg dat je over alle in- en outs beschikt?

Zie antwoord No Guts No Glory.

BB
25-11-2012, 10:41
Zie antwoord No Guts No Glory.

Precies, en past ook pre kedin de lijn van de drieluik, waarin Loeffen uitblonk in visieloos te zijn over het belang van 1 bond en/of een overkoepelend orgaan. Binnen een half jaar ingehaald door de actualiteit. En nu moet men wel. En ineens is het mogelijk. Ik ben er blij mee, hoor. Maar het is vanuit de wfca geboren vanuit noodzaak, want anders zouden ze alles verliezen in Nederland. Althans als de gemeenten het beleid van N Holland gaan overnemen. En daar lijkt het wel op.

Hans Vos
25-11-2012, 13:18
[QUOTE=BB;1187544]Dat zal vast gaan gebeuren. Promotors moeten straks een bij de FOG aangesloten bond inschakelen om gala's te organiseren. Dat zal ook vast ook de reden zijn voor de wfca om met de NOVER samen te werken. Die heeft immers de aansluiting bij de FOG. Maar dat zal ook inhouden dat de wfca zich moet houden aan de regels/kaders van de NOVER en dus de FOG. Ik denk dat er straks nog meer bonden zullen( willen) volgen. Ik denk: geen door de FoG erkende bond? Geen bestaansrecht meer. Uiteindelijk gaan we gelukkig naar 1 bond toe![/QUOTE

Hans Vos
25-11-2012, 13:27
wat betreft gala,s onder de organisatie van henk verschuur de fog geld dat tot nu toe alleen voor bepaalde gemeenten in noord holland , wat betreft de rest van het land denk ik dat de strijd tussen de bonden nu pas echt gaat losbarsten . vergeet niet dat bijvoorbeeld de mon ook is aangsloten bij een organisatie die weer is aangesloten bij aan de ene kant sportaccord en aan de andere kant het noc nsf . de wmta is een correcte organisatie die door elke screening zal heen komen en heeft met andere bonden al een soort paspoort verbond en die gaan ook echt het koppie niet laten hangen . wat kleinere bondjes met juryleden en scheidsrechters met een `` verleden `` kunnen het nu wel schudden denk ik . denk wel dat het ten goede komt van de sport .

WIM_de _Echte
25-11-2012, 23:50
[QUOTE=NO GUTS NO GLORY;1187545]

Een strafblad betekent nog niet dat je alsnog een crimineel bent. Slaat werkelijk alles.
Verder wordt de jeugd gewoon beschermd. Prima dat jij je eigen kids niet wil laten knokken, bepaal dat niet voor een ander.
Misschien kan je beter kijken hoe zo'n jongen niet de vernieling in wordt geslagen (wat toch al niet gebeurd, omdat er een referee aanwezig is, zoals je weet), door hem te leren z'n handen hoog te houden.

Vooralsnog zijn het niet de promotors die de gala's verneuken, maar bezoekers met wapens. Dus om het nu allemaal in de voeten van de promotors te schuiven klopt niet helemaal. Regel eerst de beveiliging, en het registreren van de bezoekers in de VIP.
Verder moet de jeugd gewoon lekker blijven knokken. Ik vraag me trouwens af, of kickboksgalas en muay thai gala's als hetzelfde wordt gezien.
Anders heeft de MON ook een probleem schat ik. Hoop dat het muay thai terug komt en groeit in Nederland.


VWB het 1e punt van NGNG van het promotors "protocol".
Helaas geldt voor velen "Eens een dief altijd een dief..". Terecht of onterecht, zo werkt 't nou eenmaal in de praktijk.
Maar net zo goed bestaan er criminelen zonder strafblad. Maar als je criminelen uitsluit, zou je ze voor elk ander vak of zelfstandig beroep moeten uitsluiten.

Het regelen van beveiliging is een taak van de promotor. Het eventueel registreren van de VIP is dat ook.

Kick/thaiboken en Muay Thai vallen in dit verhaal onder 1 noemer. Het zijn beide ringsporten.

De MON mag dan wel een indirecte indirect (2x) erkenning hebben, maar zoals de voorstellen nu op tafel liggen is dit niet legitiem.
Er wordt duidelijk gesproken over "bij de FOG erkende bond". Dat zijn alleen de NOVER en de WAKO.
De MON zou zich dus ook bij 1 van de 2 bonden moeten aansluiten/fuseren.

@Hans Vos
Bedoel dat je de NOVER, WFCA en WMTA uitsluit van gebruik van "juryleden en scheidsrechters met een `` verleden ``" ?
Ik vrees dat je niet (goed) geïnformeerd bent. Verder denk ik dat er heel wat van deze mensen, jouw verdachtmakingen niet in dank zullen afnemen. Tenzij je met 'verleden' hun studietijd bedoelt.

RedDawn
26-11-2012, 09:44
WAKO Nederland heeft toch nog geen enkel gala georganiseerd? Of heb ik het mis?

Pijnlijk dat bonden als de WMTA en de WPTBL die hun zaakjes wel op orde hadden buiten de boot dreigen te vallen.

RedDawn
26-11-2012, 09:47
[QUOTE=NO GUTS NO GLORY;1187545]

Een strafblad betekent nog niet dat je alsnog een crimineel bent. Slaat werkelijk alles.
Verder wordt de jeugd gewoon beschermd. Prima dat jij je eigen kids niet wil laten knokken, bepaal dat niet voor een ander.
Misschien kan je beter kijken hoe zo'n jongen niet de vernieling in wordt geslagen (wat toch al niet gebeurd, omdat er een referee aanwezig is, zoals je weet), door hem te leren z'n handen hoog te houden.

Vooralsnog zijn het niet de promotors die de gala's verneuken, maar bezoekers met wapens. Dus om het nu allemaal in de voeten van de promotors te schuiven klopt niet helemaal. Regel eerst de beveiliging, en het registreren van de bezoekers in de VIP.
Verder moet de jeugd gewoon lekker blijven knokken. Ik vraag me trouwens af, of kickboksgalas en muay thai gala's als hetzelfde wordt gezien.
Anders heeft de MON ook een probleem schat ik. Hoop dat het muay thai terug komt en groeit in Nederland.

Jij vindt het dus verantwoord op kinderen van 10 jaar en jonger de ring in te sturen?

En promotors "verneuken" volgens jou geen gala's? Jij hebt wel goede oogkleppen op zeg. :(

Hans Vos
26-11-2012, 10:20
WAKO Nederland heeft toch nog geen enkel gala georganiseerd? Of heb ik het mis?

Pijnlijk dat bonden als de WMTA en de WPTBL die hun zaakjes wel op orde hadden buiten de boot dreigen te vallen.heb je gelijk in maar die henk verschuur is op dit moment even de handige jongen maar heeft alleen tijdelijk de buit binnen in een aantal gemeentes in noord holland . je zal zien dat de wmta vanzelf weer boven komt drijven .

Bromios
26-11-2012, 10:57
heb je gelijk in maar die henk verschuur is op dit moment even de handige jongen maar heeft alleen tijdelijk de buit binnen in een aantal gemeentes in noord holland . je zal zien dat de wmta vanzelf weer boven komt drijven .

Nou roep je hier aan alle kanten over samenwerken en nu komt de ware aard van kickboxend nederland weer boven.

Trap je Verschuur de grond in en gaat de concurrentie aan.

Het gaat niet om de macht !! Het gaat om de sporters !!
Wanneer begrijpen jullie nou eens dat jullie op je rug in de blubber liggen en dat elke burgemeester jullie met 1 verordening de nek om kan draaien.

Misschien heb je gelijk over die jeugdvechters, misschien heb je gelijk over die criminele antecedenten maar je ligt onder een vergrootglas dus doe het gewoon NIET. 1 kind van 10 jaar die moet huilen of 1 promotor of beveiliger die wel eens een pakje brood heeft gestolen en het is over met kickboxen in Nederland. Je moet nu de komende 5 a 10 jaar roomser zijn dan de paus.

WANNEER BEGRIJPEN JULLIE DAT NOU EENS !!

Hans Vos
26-11-2012, 11:28
[QUOTE=Koike88;1187563]


VWB het 1e punt van NGNG van het promotors "protocol".
Helaas geldt voor velen "Eens een dief altijd een dief..". Terecht of onterecht, zo werkt 't nou eenmaal in de praktijk.
Maar net zo goed bestaan er criminelen zonder strafblad. Maar als je criminelen uitsluit, zou je ze voor elk ander vak of zelfstandig beroep moeten uitsluiten.

Het regelen van beveiliging is een taak van de promotor. Het eventueel registreren van de VIP is dat ook.

Kick/thaiboken en Muay Thai vallen in dit verhaal onder 1 noemer. Het zijn beide ringsporten.

De MON mag dan wel een indirecte indirect (2x) erkenning hebben, maar zoals de voorstellen nu op tafel liggen is dit niet legitiem.
Er wordt duidelijk gesproken over "bij de FOG erkende bond". Dat zijn alleen de NOVER en de WAKO.
De MON zou zich dus ook bij 1 van de 2 bonden moeten aansluiten/fuseren.

@Hans Vos
Bedoel dat je de NOVER, WFCA en WMTA uitsluit van gebruik van "juryleden en scheidsrechters met een `` verleden ``" ?
Ik vrees dat je niet (goed) geïnformeerd bent. Verder denk ik dat er heel wat van deze mensen, jouw verdachtmakingen niet in dank zullen afnemen. Tenzij je met 'verleden' hun studietijd bedoelt.ik begrijp dat begrijpend lezen voor jou erg moeilijk is , er staat duidelijk dat bijv de wmta zo maar door de screening komt en ook over de nover en wfca staat er in mijn antwoord op de topic niks negatiefs , ik eindig zonder namen te noemen dat er wat kleinere bondjes aan de pan blijven hangen . je moet me wat de wfca nover wmta en mon geen woorden in mijn mond leggen die nooit uitgesproken zijn slimmie .

Hans Vos
26-11-2012, 11:48
luister vriend , je kan met dikke letters heel schreeuwerig proberen jou mening op te dringen maar feit is dat het allemaal draait om geld . als jij denkt dat er geen geld verdiend hoeft te worden door de bonden zit je er helemaal naast . en aangezien elk overleg tussen alle bonden in het verleden mislukt zijn zal er nu een hevige strijd ontstaan wie er in de toekomst de taart krijgt toebedeeld door de overheid . denk dat er hier en daar wel een soort samenwerkingsverband zal ontstaan .

ook het zwart maken van hans loeffen slaat helemaal nergen op want hans is wel de laatste die goed praat wat slecht is .
waar we mee te maken hebben is een steeds verrotter wordende maatschappij en dar zijn we met zijn allen de dupe van .


die schietpartij in zijtaard had overal kunnen gebeuren want die twee lagen elkaar al jaren niet dus als ze elkaar bij de mc donalds of op een strandfeest hadden getroffen had waarschijnlijk het zelfde gebeurd .

overdrijven en alleen maar wijzen naar een ander is ook een vak .

Koike88
26-11-2012, 11:49
[QUOTE=Koike88;1187563]

Jij vindt het dus verantwoord op kinderen van 10 jaar en jonger de ring in te sturen?

En promotors "verneuken" volgens jou geen gala's? Jij hebt wel goede oogkleppen op zeg. :(

Diezelfde promotors hebben ervoor gezorgd dat de sport ruimte en aandacht kreeg in Nederland. En wat kinderen betreft... niet jonger dan 9 of 10 jaar, maar zeker niet pas vanaf 14.
Beslis het voor je eigen kind, maar niet voor dat van een ander. Cappie op, scheenbeschermers aan, 16OZ handschoenen en niks aan de hand. Daar worden die kinderen hard van.

Als de beveiliging goed geregeld is, lost dit al de helft van de problemen op. Ik zie niet in, hoe het weigeren van jeugd de problemen oplost. Dat is de essentie van het probleem helemaal niet. De essentie van het probleem, is het soort bezoekers dat de gala's op hun kop zet. Die mensen moet je weren, niet een kind van 12/13/14 wat toch inkomsten inbrengt (kaartverkoop) maar geen problemen met zich meebrengt. Die jongens komen voor een oudere broer, vader, neef, buurjongen. Daar is niks mis mee.
Gewoon standaard fouilleren en geen (sterke) alcohol schenken lost al een hoop op. Als je daarnaast nog wil registreren wie er bij de tafels zitten en dat koppelen aan geldige legitimatiebewijzen, dan ben je er al.

Hans Vos
26-11-2012, 12:53
@Hans Vos
Bedoel dat je de NOVER, WFCA en WMTA uitsluit van gebruik van "juryleden en scheidsrechters met een `` verleden ``" ?
Ik vrees dat je niet (goed) geïnformeerd bent. Verder denk ik dat er heel wat van deze mensen, jouw verdachtmakingen niet in dank zullen afnemen. Tenzij je met 'verleden' hun studietijd bedoelt.

beste wim , weet niet waar je boven staande vandaan haalt , ik begrijp dat begrijpend lezen voor jou een probleem is ?? zou als ik jou was even terug gaan naar het gedeelte waar je het over hebt en dan even rustig de tijd neemt om het nog 1 of 2 keer te lezen . zal je zien dat ik niks slechts over de nover wfca wmta mon of wptbl zeg . dus neem even de tijd en denk even na , zal je zien dat alles goed komt .

Hans Vos
26-11-2012, 13:34
[QUOTE=RedDawn;1187688]

Diezelfde promotors hebben ervoor gezorgd dat de sport ruimte en aandacht kreeg in Nederland. En wat kinderen betreft... niet jonger dan 9 of 10 jaar, maar zeker niet pas vanaf 14.
Beslis het voor je eigen kind, maar niet voor dat van een ander. Cappie op, scheenbeschermers aan, 16OZ handschoenen en niks aan de hand. Daar worden die kinderen hard van.

Als de beveiliging goed geregeld is, lost dit al de helft van de problemen op. Ik zie niet in, hoe het weigeren van jeugd de problemen oplost. Dat is de essentie van het probleem helemaal niet. De essentie van het probleem, is het soort bezoekers dat de gala's op hun kop zet. Die mensen moet je weren, niet een kind van 12/13/14 wat toch inkomsten inbrengt (kaartverkoop) maar geen problemen met zich meebrengt. Die jongens komen voor een oudere broer, vader, neef, buurjongen. Daar is niks mis mee.
Gewoon standaard fouilleren en geen (sterke) alcohol schenken lost al een hoop op. Als je daarnaast nog wil registreren wie er bij de tafels zitten en dat koppelen aan geldige legitimatiebewijzen, dan ben je er al.juist !!

WIM_de _Echte
26-11-2012, 14:47
beste wim , weet niet waar je boven staande vandaan haalt , ik begrijp dat begrijpend lezen voor jou een probleem is ?? zou als ik jou was even terug gaan naar het gedeelte waar je het over hebt en dan even rustig de tijd neemt om het nog 1 of 2 keer te lezen . zal je zien dat ik niks slechts over de nover wfca wmta mon of wptbl zeg . dus neem even de tijd en denk even na , zal je zien dat alles goed komt .

Nou Hans, dit net zo iets als de gek die zegt dat je gek bent.

Ik schrijf nergens dat jij iets slechts schrijft over de door jou genoemde bonden.
Ik zeg echter wel dat je niemand kan vrijwaren van de verdachtenmaking/beschuldigingen, die je de andere bonden wel toekent.
Vooralsnog ben jij degene die hier en daar een sneer verkoopt en een totaal nutteloze poging doet om deze zaak op de spits te drijven.

Zoals ik al zei. je bent erg slecht geïnformeerd.
De bonden werken al langere tijd samen. Voor deze gebeurtenis waren er al geruime tijd intensieve gesprekken met de verschillende bonden. Ook zonder 'Zijtaart' zouden er fusies ontstaan en bonden 'verdwijnen'.

Jij hebt het over een taart die te verdelen is. Ik vraag me af hoe die taart er wel uit mag zien.
Er is niks meer te verdelen. De taart is al verdeeld, twee 2 bonden hebben erkenning gekregen. De overigen zullen moeten fuseren met 1 van deze 2.
Dus ik weet niet welke "hevige strijd" jij wilt zien.

Richelieu
26-11-2012, 17:03
Heb even gewacht met een reactie te geven op te geposte meningen. Er waren wat vragen gepost maar veel is eigenlijk redelijk makkelijk te beargumenteren. Het mislukte bondenoverleg kon ik later op terug. Voor sommige mensen is de samenwerking tussen de WFCA en NOVER niets nieuws. In beide organisaties zijn personen actief die elkaar goed kennen, in het verleden met elkaar in een andere hoedanigheid hebben samengewerkt en van mening zijn dat er zaken moesten veranderen, ondanks het gegeven dat beide bonden over sommige zaken anders denken. In het recente verleden wisselden beide bonden al juryleden en scheidsrechters uit. Misschien om meer ervaring op te doen, maar wat veel mensen niet weten is dat er bijna nul animo is om als jurylid op te treden bij een bond, terwijl we ook hier de beste scheidsrechters langs te kant hebben om kritiek te geven. Met enige regelmaat worden er via allerlei kanalen oproepen gedaan, maar hier is weinig feedback op. Dat er dan vervolgens nog steeds mensen zijn die denken dat er veel geld om zou gaan in de “bondenwereld” moeten toch even de feiten checken. Het is nog steeds een ondankbare taak om voor de minimale vergoeding die men krijgt een hele avond aan een tafeltje te zitten, terwijl juist deze mensen de meeste onzin over zich heen krijgen. Om een lang verhaal daarover kort te maken: WFCA en NOVER waren al geruime tijd met elkaar in gesprek over een samenwerking op een aantal punten.

Deze punten zouden uiteindelijk moeten gaan leiden tot een uniform protocol waaraan iedereen zich zou moeten houden. De ontstaansgeschiedenis van dit protocol is vooral een organisatorisch verhaal. Bottumline stelt de NOC vergaande eisen waaraan de aangesloten bonden moeten voldoen. Grote organisaties zoals de KNVB kunnen dit natuurlijk met 1.2 miljoen leden en een grote bestuursstructuur, maar we moeten eens ophouden om de vechtsport te vergelijken met het voetbal. De vechtsport is nu eenmaal geen voetbal wat heftig verwikkeld zit in de Nederlandse cultuur. In het voetbal mag nu eenmaal alles gesloopt worden, zonder dat de maatschappij vergaande eisen stelt over ontmanteling van deze sport. De week erop gaat de competitie gewoon door, zonder dat er (ook vanuit de media) of de samenleving een heftig debat is ontstaan. Ondanks dat wij met zijn allen de vechtsport een warm hart toedragen vinden veel Nederlanders onze mooie sport abject. Kortom, in de vechtsport in de enige organisatie die gelieerd is aan de NOC de FOG – Federatie Oosterse Gevechtskunsten, die dus voldoen aan dat grote takenpakket van eisen die de NOC stelt op organisatorisch vlak voldoet.

Nu hebben drie organisaties de intentie om per 1 januari 2013 het protocol te zullen ondertekenen wat simpel gezegd betekent dat een promotor aan een aantal voorwaarden moet voldoen. Hieronder kan verstaan worden dat er bijvoorbeeld een maximum van 24 partijen gesteld word, zonder jeugd. De minimale leeftijd voor deelname zal gesteld worden op 15 jaar (met bescherming). Er dient een gecertificeerde arts aanwezig te zijn. Er mag geen sterke alcohol meer geschonken worden. Promotors dienen een bewijs van goed gedrag te overleggen en een vergaande samenwerking met de gemeentelijke instanties op het gebied van de brand- en algemene veiligheid in de zaal. Er dient dus gesproken te worden over het aantal beveiligers, visitatie etc. Waar het allemaal op neerkomt is dat in de nabije toekomst niet zomaar "even" een gala'tje kan worden opgezet. De WAKO, WFCA en de NOVER zullen dit protocol ondertekenen en zich hieraan moeten committeren. Als ze dit niet zouden doen zullen ze niet meer kunnen voldoen aan de eisen die de FOG stelt aan deze bonden en dus, zoals de bedoeling in Noord Holland nu bijvoorbeeld is: geen gala meer kunnen organiseren.

In Noord Holland is de trent gezet dat volgend jaar alleen promotors bonden kunnen benaderen, die aangesloten zijn bij de FOG en zich dus committeren aan het gestelde protocol om, de goedkeuring te krijgen van gemeentelijke instanties om onder hun auspiciën een evenement te organiseren. Dat is waar het om draait en de verwachting is realistisch dat andere gemeentes in Nederland dit gaan overnemen. Het betekent dus niet het einde van bonden zoals de MON, UMC, WMTA en WPTBL, maar als er door gemeentes geen vergunning meer word verstrekt aan promotors die met laatstgenoemde bonden samenwerken kan iedereen wel redeneren dat het einde verhaal is voor deze organisaties.

Bromios
26-11-2012, 17:18
Het betekent dus niet het einde van bonden zoals de MON, UMC, WMTA en WPTBL, maar als er door gemeentes geen vergunning meer word verstrekt aan promotors die met laatstgenoemde bonden samenwerken kan iedereen wel redeneren dat het einde verhaal is voor deze organisaties.

En zo simpel is het dus gewoon.

You must spread some Reputation around before giving it to Richelieu again.

Hans Vos
26-11-2012, 17:26
En zo simpel is het dus gewoon.

You must spread some Reputation around before giving it to Richelieu again.

ik vind het een heel mooi verhaal maar de tijd zal het leren , verdere discussie word een welles niettes verhaal dus wachten we af wat er komen gaat . gr hans

NO GUTS NO GLORY
26-11-2012, 20:08
Heb even gewacht met een reactie te geven op te geposte meningen. Er waren wat vragen gepost maar veel is eigenlijk redelijk makkelijk te beargumenteren. Het mislukte bondenoverleg kon ik later op terug. Voor sommige mensen is de samenwerking tussen de WFCA en NOVER niets nieuws. In beide organisaties zijn personen actief die elkaar goed kennen, in het verleden met elkaar in een andere hoedanigheid hebben samengewerkt en van mening zijn dat er zaken moesten veranderen, ondanks het gegeven dat beide bonden over sommige zaken anders denken. In het recente verleden wisselden beide bonden al juryleden en scheidsrechters uit. Misschien om meer ervaring op te doen, maar wat veel mensen niet weten is dat er bijna nul animo is om als jurylid op te treden bij een bond, terwijl we ook hier de beste scheidsrechters langs te kant hebben om kritiek te geven. Met enige regelmaat worden er via allerlei kanalen oproepen gedaan, maar hier is weinig feedback op. Dat er dan vervolgens nog steeds mensen zijn die denken dat er veel geld om zou gaan in de “bondenwereld” moeten toch even de feiten checken. Het is nog steeds een ondankbare taak om voor de minimale vergoeding die men krijgt een hele avond aan een tafeltje te zitten, terwijl juist deze mensen de meeste onzin over zich heen krijgen. Om een lang verhaal daarover kort te maken: WFCA en NOVER waren al geruime tijd met elkaar in gesprek over een samenwerking op een aantal punten.

Deze punten zouden uiteindelijk moeten gaan leiden tot een uniform protocol waaraan iedereen zich zou moeten houden. De ontstaansgeschiedenis van dit protocol is vooral een organisatorisch verhaal. Bottumline stelt de NOC vergaande eisen waaraan de aangesloten bonden moeten voldoen. Grote organisaties zoals de KNVB kunnen dit natuurlijk met 1.2 miljoen leden en een grote bestuursstructuur, maar we moeten eens ophouden om de vechtsport te vergelijken met het voetbal. De vechtsport is nu eenmaal geen voetbal wat heftig verwikkeld zit in de Nederlandse cultuur. In het voetbal mag nu eenmaal alles gesloopt worden, zonder dat de maatschappij vergaande eisen stelt over ontmanteling van deze sport. De week erop gaat de competitie gewoon door, zonder dat er (ook vanuit de media) of de samenleving een heftig debat is ontstaan. Ondanks dat wij met zijn allen de vechtsport een warm hart toedragen vinden veel Nederlanders onze mooie sport abject. Kortom, in de vechtsport in de enige organisatie die gelieerd is aan de NOC de FOG – Federatie Oosterse Gevechtsporten, die dus voldoen aan dat grote takenpakket van eisen die de NOC stelt op organisatorisch vlak voldoet.

Nu hebben drie organisaties de intentie om per 1 januari 2013 het protocol te zullen ondertekenen wat simpel gezegd betekent dat een promotor aan een aantal voorwaarden moet voldoen. Hieronder kan verstaan worden dat er bijvoorbeeld een maximum van 24 partijen gesteld word, zonder jeugd. De minimale leeftijd voor deelname zal gesteld worden op 15 jaar (met bescherming). Er dient een gecertificeerde arts aanwezig te zijn. Er mag geen sterke alcohol meer geschonken worden. Promotors dienen een bewijs van goed gedrag te overleggen en een vergaande samenwerking met de gemeentelijke instanties op het gebied van de brand- en algemene veiligheid in de zaal. Er dient dus gesproken te worden over het aantal beveiligers, visitatie etc. Waar het allemaal op neerkomt is dat in de nabije toekomst niet zomaar "even" een gala'tje kan worden opgezet. De WAKO, WFCA en de NOVER zullen dit protocol ondertekenen en zich hieraan moeten committeren. Als ze dit niet zouden doen zullen ze niet meer kunnen voldoen aan de eisen die de FOG stelt aan deze bonden en dus, zoals de bedoeling in Noord Holland nu bijvoorbeeld is: geen gala meer kunnen organiseren.

In Noord Holland is de trent gezet dat volgend jaar alleen promotors bonden kunnen benaderen, die aangesloten zijn bij de FOG en zich dus committeren aan het gestelde protocol om, de goedkeuring te krijgen van gemeentelijke instanties om onder hun auspiciën een evenement te organiseren. Dat is waar het om draait en de verwachting is realistisch dat andere gemeentes in Nederland dit gaan overnemen. Het betekent dus niet het einde van bonden zoals de MON, UMC, WMTA en WPTBL, maar als er door gemeentes geen vergunning meer word verstrekt aan promotors die met laatstgenoemde bonden samenwerken kan iedereen wel redeneren dat het einde verhaal is voor deze organisaties.

Bonjour Richelieu,

Bedankt voor je uitleg. Kun je mij uitleggen hoe het dan mogelijk is dat de NOVER zich heeft kunnen aansluiten bij het FOG? Als ik de statuten en regelementen van NOC/NSF erbij pak is de NOVER geen internationale erkende bond, die aangesloten is bij het sportaccoord nog het IOC? Toch één van de voorwaarden waaraan je moet voldoen om aangesloten te mogen worden. Voor de WFCA geldt eigenlijk exact hetzelfde criteria, dus ook mijn vraag hoe dat dan weer mogelijk is. Als ik kijk naar de andere bonden, zoals de MON, dan heeft de MON eerder recht op een plek dan de 2 eerder genoemde bonden. De MON voldoet namelijk, net zoals de WAKO wel aan deze voorwaarden. In jouw betoog stel je de WFCA, NOVER en WAKO op gelijke hoogte terwijl dat eigenlijk gewoonweg niet klopt. http://www.nocnsf.nl/nocnsf.nl/over-nocnsf/algemeen/organisatie/toelatingseisen De WFCA en de NOVER voldoen dus niet aan de eisen van NOC. Dat zij zich zomaar kunnen aansluiten bij het FOG blijft voor mij dan ook een raadsel...

Als ik het zo losjes bekijk lijkt het mij juist verstandiger dat de NOVER en de WFCA zich aansluiten bij de WAKO aangezien deze wel voldoet aan alle eisen. Zelfs in het geval van een directe aansluiting bij NOC/NSF (zie link), waarbij zij volgens mij de FOG helemaal niet nodig hebben.

Ik heb nog een paar vraagjes die eerder al in mijn thread naar voren zijn gekomen, misschien kun jij ze beantwoorden:

1. Betekent de samenwerking tussen de WFCA en de NOVER dat de WFCA verdwijnt en opgaat in de NOVER?
2. Is het opgaan van de WFCA in de NOVER geboren uit noodzaak of lang wederzijds verlangen?

Ik wacht met smart op je onderbouwende antwoorden.

Richelieu
26-11-2012, 21:58
Bonjour Richelieu,

Bedankt voor je uitleg. Kun je mij uitleggen hoe het dan mogelijk is dat de NOVER zich heeft kunnen aansluiten bij het FOG? Als ik de statuten en regelementen van NOC/NSF erbij pak is de NOVER geen internationale erkende bond, die aangesloten is bij het sportaccoord nog het IOC? Toch één van de voorwaarden waaraan je moet voldoen om aangesloten te mogen worden. Voor de WFCA geldt eigenlijk exact hetzelfde criteria, dus ook mijn vraag hoe dat dan weer mogelijk is. Als ik kijk naar de andere bonden, zoals de MON, dan heeft de MON eerder recht op een plek dan de 2 eerder genoemde bonden. De MON voldoet namelijk, net zoals de WAKO wel aan deze voorwaarden. In jouw betoog stel je de WFCA, NOVER en WAKO op gelijke hoogte terwijl dat eigenlijk gewoonweg niet klopt. http://www.nocnsf.nl/nocnsf.nl/over-nocnsf/algemeen/organisatie/toelatingseisen De WFCA en de NOVER voldoen dus niet aan de eisen van NOC. Dat zij zich zomaar kunnen aansluiten bij het FOG blijft voor mij dan ook een raadsel...

Als ik het zo losjes bekijk lijkt het mij juist verstandiger dat de NOVER en de WFCA zich aansluiten bij de WAKO aangezien deze wel voldoet aan alle eisen. Zelfs in het geval van een directe aansluiting bij NOC/NSF (zie link), waarbij zij volgens mij de FOG helemaal niet nodig hebben.

Ik heb nog een paar vraagjes die eerder al in mijn thread naar voren zijn gekomen, misschien kun jij ze beantwoorden:

1. Betekent de samenwerking tussen de WFCA en de NOVER dat de WFCA verdwijnt en opgaat in de NOVER?
2. Is het opgaan van de WFCA in de NOVER geboren uit noodzaak of lang wederzijds verlangen?

Ik wacht met smart op je onderbouwende antwoorden.

In principe is de eerste vraag al redelijk makkelijk te beantwoorden Laurant. In 2011 is de Sectie Ringcontactsporten FOG opgericht, dit is een samenwerkings-verband tussen enerzijds een direct lid van het NOC*NSF: de Federatie Oosterse Gevechtskunsten (FOG) en anderzijds de FOG lidbonden: de NOVER en WAKO nl. Zo kan dus gesteld worden dat de lidbonden van de FOG zowel op nationaal als internationaal niveau actief zijn. Zeker nu de NOVER en WFCA een samenwerking hebben, en dus wel voldoen aan de gestelde voorwaarden van het NOC. De NOVER, WAKO en de WFCA hebben de intentie om per 1 januari 2013 te gaan voldoen aan de door de FOG gestelde voorwaarden (promotors protocol) en kunnen dus gezien worden als erkende organisaties volgens het NOC*NSF. Door jou werd de MON even naar voren gehaald als de bond die er het meeste recht op zou hebben, maar volgens mij is de MON enige tijd geleden geroyeerd bij de FOG, evenals de Dutch Muay Boran Foundation (DMBF). Het hoe en waarom? Geen idee, maar er zullen dan een aantal zaken zijn voorgevallen waardoor ze niet meer voldoen aan de eisen gesteld door de FOG. Lang verhaal kort: of we het nu willen of niet, of je niet met ze door één deur kunt of niet, de FOG is de enige (ring) vechtsportorganisatie, middels hun sectie aangesloten bij het NOC*NSF. Zie ook het overzicht van de lidbonden op de site van de FOG (http://www.oostersegevechtskunsten.info/index.php/leden).

Kan voor mijn beurt spreken, maar ik denk dat samenwerking tussen de WFCA en de NOVER niet gaat betekenen dat de WFCA verdwijnt en opgaat in de NOVER. Denk dat beide bonden elkaar goed aanvullen op het vlak van nationale als internationale participatie. Beide organisaties zullen als lidbonden gekoppeld zijn aan de FOG. Waar het voor promotors straks om gaat draaien is het gegeven dat een gemeente straks geen vergunning zal verlenen aan een promotor die in zee is gegaan met een bond die niet aangesloten is bij de FOG en dus niet kan aantonen te voldoen aan een opgesteld procotol. Dit zal natuurlijk nog wel even duren, maar ik denk zelf dat burgemeesters zich over het algemeen straks zullen laten leiden door beslissingen door anderen gemaakt. Er zullen vast promotors zijn die hun zaakjes goed voor elkaar hebben en al jaren lang flink geïnvesteerd hebben in een goede verstandhouding met de desbetreffende gemeente. Zo zie ik dus op de korte termijn nog geen problemen voor bijvoorbeeld de MON, UMC, WMTA en WPTBL. Maar als de bal (N-Holland icm FOG) aan het rollen is voorzie ik wel problemen voor deze promotors. Gemeentes zijn over het algemeen bij "gala's" alleen echt geïnteresseerd in het handhaven en controleren van de openbare orde en veiligheid, aangezien ze daarvoor verantwooordelijk zijn en daar op afgerekend kunnen worden als het fout zou gaan. Men wil dus de risico's zo klein mogelijk houden, en dan is de combinaties lidbond/FOG/protocol natuurlijk een makkelijke keuze voor een burgermeester.

Anderson
26-11-2012, 22:22
ik ben bang dat het fout gaat lopen dat de WFCA niks van de regels aantrekt gewoon door gaat om met foute promoters en vip tafels.

RedDawn
26-11-2012, 23:33
ik ben bang dat het fout gaat lopen dat de WFCA niks van de regels aantrekt gewoon door gaat om met foute promoters en vip tafels.

En niet te vergeten het lopen strooien met allerlei titels.

payap
27-11-2012, 10:00
En niet te vergeten het lopen strooien met allerlei titels.

En dat doen andere bonden niet? Iedereen smijt met titels. En als er geen bond is die het kan regelen dan bedenken prootors zelf wel titels en belts.

Sterker nog promotor organiseert gala, regelt een eigen jury met scheids, heeft ook eigen team vechters en heeft ook eigen titels!!

RedDawn
27-11-2012, 10:03
En dat doen andere bonden niet? Iedereen smijt met titels. En als er geen bond is die het kan regelen dan bedenken prootors zelf wel titels en belts.

Sterker nog promotor organiseert gala, regelt een eigen jury met scheids, heeft ook eigen team vechters en heeft ook eigen titels!!

Daarom moeten we ook geen wereldbond willen hebben, maar gewoon een Nederlandse bond, die alleen nationale titels heeft en de wereldtitelgevechten aanvraagt bij een bonafide bond als de WMC of WBC Muaythai.

Richelieu
27-11-2012, 13:02
ik ben bang dat het fout gaat lopen dat de WFCA niks van de regels aantrekt gewoon door gaat om met foute promoters en vip tafels.

Waarom ben je daar bang voor? In de maand november 2012 hebben de vertegenwoordigers van de NOVER en de WFCA een intentie verklaring getekend om per 1 januari 2013 vanuit een samenwerkingsverband te werken. Zij zullen uiteindelijk net als de WAKO zich moeten gaan committeren aan de regels die de FOG heeft opgesteld. Denk dat er bij al deze organisaties veel aan gelegen is om het nu wel, mede ingegeven door een vergrote maatschappelijke druk, te laten slagen.


Daarom moeten we ook geen wereldbond willen hebben, maar gewoon een Nederlandse bond, die alleen nationale titels heeft en de wereldtitelgevechten aanvraagt bij een bonafide bond als de WMC of WBC Muaythai.

Het valt me eigenlijk wel op dat het enige wat jij hier eigenlijk toegevoegd, alleen de zaken slechts negatief te belichten. De W.F.C.A. is in veel meer landen dan alleen Nederland actief en kan dus zeker dit soort titelpartijen aanbieden. In het kick- en thaiboksen is de positie van de promotor echter redelijk uniek, zoals Payap je al heeft proberen te vertellen.

smike
28-11-2012, 15:40
Het is een eerste goed begin, een zeer klein begin dat wel, maar je moet ergens beginnen.
Ik vind het een geweldige ontwikkeling in Hoorn en ik hoop dat er straks landelijk alleen nog gala's mogen worden gehouden waarbij de bond is aangesloten bij de FOG, dat zou namelijk wel een reuzenstap zijn!

Coldcrust
28-11-2012, 15:45
Weer erg voorbarig vind je niet? Was je zelf bij het bondenoverleg dat je over alle in- en outs beschikt?


Dit kun je toch niet serieus menen he? De WFCA heeft zich aan geen afspraak gehouden..als je het ergens niet mee eens bent,ga dan niet akkoord en maak geen afspraken. De WFCA heeft vooral voor de buitenwereld geacteerd alsof men graag wilde samenwerken maar de praktijk bleek anders. Voorbeeldje is ook het gezamelijk startboekje..of het lidmaatschapsgeld wat de WFCA met man en macht verwierp maar waar men een paar jaar na dato zelf mee op de proppen kwam als zoude net de gebakken eieren uitgevonden zijn.
Gekwalificeerde ringartsen..de WFCA gebruikte ze lang niet altijd ..maar laat zich er wel op voorstaan het belang van de sport te dienen....maximale duur van een gala (een van de oorzaken van het uit de hand lopen van gala's ) ook iets waar men zich daar niet aan houdt..van een administratie of uitgebreid reglement is bij die bond geen sprake.
De WFCA heeft zich altijd laagdrempelig opgesteld en de promotors vrij baan gegeven...elk aangevraagd titelgevecht werd gehonoreerd en wat dies meer zij...maar nu de wind anders is gaan waaien (iets wat velen allang hadden zien aankomen en een van de redenen waarom destijds gekozen was voor een onderling afstemmen in de vorm van een bondenoverleg) gaat de WFCA opeens met de NOVER in zee om vooral niet de boot te missen.
In mijn ogen is de WFCA ooit met de beste bedoelingen begonnen met goede mensen en goede intenties maar is de structuur te mager gebleken om de snel uit zijn krachten groeiende organisatie te kunnen blijven dienen en heeft men snel concessies gedaan ten die ten koste zijn gegaan van deprincipes ten aanzien van de kwaliteit die men oorspronkelijk waarschijnlijk wel nastreefde.

RedDawn
28-11-2012, 16:14
Dit kun je toch niet serieus menen he? De WFCA heeft zich aan geen afspraak gehouden..als je het ergens niet mee eens bent,ga dan niet akkoord en maak geen afspraken. De WFCA heeft vooral voor de buitenwereld geacteerd alsof men graag wilde samenwerken maar de praktijk bleek anders. Voorbeeldje is ook het gezamelijk startboekje..of het lidmaatschapsgeld wat de WFCA met man en macht verwierp maar waar men een paar jaar na dato zelf mee op de proppen kwam als zoude net de gebakken eieren uitgevonden zijn.
Gekwalificeerde ringartsen..de WFCA gebruikte ze lang niet altijd ..maar laat zich er wel op voorstaan het belang van de sport te dienen....maximale duur van een gala (een van de oorzaken van het uit de hand lopen van gala's ) ook iets waar men zich daar niet aan houdt..van een administratie of uitgebreid reglement is bij die bond geen sprake.
De WFCA heeft zich altijd laagdrempelig opgesteld en de promotors vrij baan gegeven...elk aangevraagd titelgevecht werd gehonoreerd en wat dies meer zij...maar nu de wind anders is gaan waaien (iets wat velen allang hadden zien aankomen en een van de redenen waarom destijds gekozen was voor een onderling afstemmen in de vorm van een bondenoverleg) gaat de WFCA opeens met de NOVER in zee om vooral niet de boot te missen.
In mijn ogen is de WFCA ooit met de beste bedoelingen begonnen met goede mensen en goede intenties maar is de structuur te mager gebleken om de snel uit zijn krachten groeiende organisatie te kunnen blijven dienen en heeft men snel concessies gedaan ten die ten koste zijn gegaan van deprincipes ten aanzien van de kwaliteit die men oorspronkelijk waarschijnlijk wel nastreefde.

x2!

Richelieu
28-11-2012, 17:13
Dit kun je toch niet serieus menen he? De WFCA heeft zich aan geen afspraak gehouden..als je het ergens niet mee eens bent,ga dan niet akkoord en maak geen afspraken. De WFCA heeft vooral voor de buitenwereld geacteerd alsof men graag wilde samenwerken maar de praktijk bleek anders. Voorbeeldje is ook het gezamelijk startboekje..of het lidmaatschapsgeld wat de WFCA met man en macht verwierp maar waar men een paar jaar na dato zelf mee op de proppen kwam als zoude net de gebakken eieren uitgevonden zijn.
Gekwalificeerde ringartsen..de WFCA gebruikte ze lang niet altijd ..maar laat zich er wel op voorstaan het belang van de sport te dienen....maximale duur van een gala (een van de oorzaken van het uit de hand lopen van gala's ) ook iets waar men zich daar niet aan houdt..van een administratie of uitgebreid reglement is bij die bond geen sprake.
De WFCA heeft zich altijd laagdrempelig opgesteld en de promotors vrij baan gegeven...elk aangevraagd titelgevecht werd gehonoreerd en wat dies meer zij...maar nu de wind anders is gaan waaien (iets wat velen allang hadden zien aankomen en een van de redenen waarom destijds gekozen was voor een onderling afstemmen in de vorm van een bondenoverleg) gaat de WFCA opeens met de NOVER in zee om vooral niet de boot te missen.
In mijn ogen is de WFCA ooit met de beste bedoelingen begonnen met goede mensen en goede intenties maar is de structuur te mager gebleken om de snel uit zijn krachten groeiende organisatie te kunnen blijven dienen en heeft men snel concessies gedaan ten die ten koste zijn gegaan van deprincipes ten aanzien van de kwaliteit die men oorspronkelijk waarschijnlijk wel nastreefde.

Dat ga ik zeker menen Jim en mijn ad-hoc antwoord was in eerste instantie gericht naar RedDawn die nu mee lekker denkt mee te varen met jou mening. Volgens mijn weten hebben de bonden (MON, WFCA, WPTBL, UMC en de BKBMO) destijds twee keer vergaderd op initiatief van Hakim van Kickbox.nl. Bedoeling van deze bijeenkomsten was overeenstemming te vinden in een aantal zaken, zoals de duur van de gala's, het aantal partijen, eventuele haalbaarheid van het controleren op doping, een meldpunt fraude, het keuren van vechters, cannabisgebruik in België en een algemeen startboekje. Denk nog steeds dat veel bonden het toen en nog steeds wel met elkaar eens zijn. Iedereen wil graag (althans dat denk ik) dat men zich aan de regels houd, dat een gala niet om half 3 in de nacht hoeft te duren en dat sportscholen die zich niet aan de regels houden, niet op komen dagen, zich misdragen geroyeerd worden uit de sport. Daar viel dat hele bondenoverleg niet om. Waar het wel om ging was de database en het paspoort. Iedereen weet dat de WFCA met hun hoeveelheid gala's en contacten veruit de grootste database hebben van alle bonden. Het zou natuurlijk wel heel gek zijn als je die zomaar zou delen (lees overdragen) aan bijvoorbeeld kickbox.nl of een bond die twee of drie gala's in een jaar faciliteert, terwijl je daar zelf enorm veel energie, tijd en moeite in hebt gestopt. Deze nieuwe Nationale Database zou dan beheert gaan worden door Fighttalk.nl. Iets wat, als je er objectief naar kijkt, logistiek niet logisch zou zijn. Uiteindelijk heeft de WFCA toen bij mijn weten besloten om eruit te stappen. Het hele bondenoverleg om overeenstemming te bereiken is nooit eigenlijk stukgelopen, want de andere bonden waren gewoon vrij om over deze ideeën verder kunnen te spreken en te realiseren. Zo is iedereen gewoon op hun eigen voet verder gegaan, met wijzigingen die men zelf noodzakelijk achtte, tot het punt waar men nu is.

Anderson
28-11-2012, 17:30
Iedereen weet dat de WFCA met hun hoeveelheid gala's en contacten veruit de grootste database hebben van alle bonden. Het zou natuurlijk wel heel gek zijn als je die zomaar zou delen (lees overdragen) aan bijvoorbeeld kickbox.nl of een bond die twee of drie gala's in een jaar faciliteert

Wat is er mis om je data base te delen met andere bonden. Misschien omdat ze toen helemaal geen database hadden. Het was wel heel gek dat ze na de bonden overleg op eens de uitslagen gingen mailen op Fighttalk, MixFight en Kickbox.nl. Wat ze eerst nooit deden. Dan was het zo dat pietje op het gala was en somige uitslagen wist en andre weer niet omdat die naar huis moest..

Coldcrust
28-11-2012, 17:37
Dat ga ik zeker menen Jim en mijn ad-hoc antwoord was in eerste instantie gericht naar RedDawn die nu mee lekker denkt mee te varen met jou mening. Volgens mijn weten hebben de bonden (MON, WFCA, WPTBL, UMC en de BKBMO) destijds twee keer vergaderd op initiatief van Hakim van Kickbox.nl. Bedoeling van deze bijeenkomsten was overeenstemming te vinden in een aantal zaken, zoals de duur van de gala's, het aantal partijen, eventuele haalbaarheid van het controleren op doping, een meldpunt fraude, het keuren van vechters, cannabisgebruik in België en een algemeen startboekje. Denk nog steeds dat veel bonden het toen en nog steeds wel met elkaar eens zijn. Iedereen wil graag (althans dat denk ik) dat men zich aan de regels houd, dat een gala niet om half 3 in de nacht hoeft te duren en dat sportscholen die zich niet aan de regels houden, niet op komen dagen, zich misdragen geroyeerd worden uit de sport. Daar viel dat hele bondenoverleg niet om. Waar het wel om ging was de database en het paspoort. Iedereen weet dat de WFCA met hun hoeveelheid gala's en contacten veruit de grootste database hebben van alle bonden. Het zou natuurlijk wel heel gek zijn als je die zomaar zou delen (lees overdragen) aan bijvoorbeeld kickbox.nl of een bond die twee of drie gala's in een jaar faciliteert, terwijl je daar zelf enorm veel energie, tijd en moeite in hebt gestopt. Deze nieuwe Nationale Database zou dan beheert gaan worden door Fighttalk.nl. Iets wat, als je er objectief naar kijkt, logistiek niet logisch zou zijn. Uiteindelijk heeft de WFCA toen bij mijn weten besloten om eruit te stappen. Het hele bondenoverleg om overeenstemming te bereiken is nooit eigenlijk stukgelopen, want de andere bonden waren gewoon vrij om over deze ideeën verder kunnen te spreken en te realiseren. Zo is iedereen gewoon op hun eigen voet verder gegaan, met wijzigingen die men zelf noodzakelijk achtte, tot het punt waar men nu is.

Zo is het niet gegaan. De WFCA heeft in eerste instantie allerlei toezeggingen gedaan maar is deze zaken niet nagekomen..ik noem duur van de gala's,doorgeven van volledige A klasse resultaten voor de door mij destijds en door alle bonden erkende ranglijst,en overnemen van elkaars schorsingen. Als de WFCA het met die zaken niet eens geweest zou zijn had men dit niet toe moeten zeggen. Hoe de WFCA om is gegaan met de duur van de gala's is iedereen bekend,uitslagen naar mij doorgeven gebeurde ondanks herhaaldelijke verzoeken ook niet en het overnemen van elkaars schorsingen evenmin. En wat dat laatste betreft wil ik geen beerput opentrekken maar jij weet heel goed waar ik op doel.

Wat de database betreft...denk jij echt dat de WFCA destijds over degelijke een database beschikte? Ik niet namelijk..ik heb namelijk heel vaak kunnen constateren dat vechters 13/14 B partijen gewonnen hadden maar desondanks toch als B gematched bleven worden...dit terwijl bij het bondenoverleg de al sinds jaar en dag geldende maatstaven voor promotie (3 N winnen over naar de C,6 C winnen over naar de B en 8 B winnen over naar de A) tijdens datzelfde overleg door alle bonden werden onderschreven en zouden worden nageleefd...dit ook weer omwille van de veiligheid in de sport. Wat de WFCA destijds niet wilde is transparantie!

Nogmaals..men destijds,als grootste,niet had willen samenwerken dan had men dat ook zo moeten stellen ipv ja zeggen en nee doen.

En nog even wat betreft die internationale aansluiting..de WAKO heeft die wel maar de NOVER/WFCA niet!

Richelieu
29-11-2012, 10:15
Zo is het niet gegaan. De WFCA heeft in eerste instantie allerlei toezeggingen gedaan maar is deze zaken niet nagekomen..ik noem duur van de gala's,doorgeven van volledige A klasse resultaten voor de door mij destijds en door alle bonden erkende ranglijst,en overnemen van elkaars schorsingen. Als de WFCA het met die zaken niet eens geweest zou zijn had men dit niet toe moeten zeggen. Hoe de WFCA om is gegaan met de duur van de gala's is iedereen bekend,uitslagen naar mij doorgeven gebeurde ondanks herhaaldelijke verzoeken ook niet en het overnemen van elkaars schorsingen evenmin. En wat dat laatste betreft wil ik geen beerput opentrekken maar jij weet heel goed waar ik op doel.

Wat de database betreft...denk jij echt dat de WFCA destijds over degelijke een database beschikte? Ik niet namelijk..ik heb namelijk heel vaak kunnen constateren dat vechters 13/14 B partijen gewonnen hadden maar desondanks toch als B gematched bleven worden...dit terwijl bij het bondenoverleg de al sinds jaar en dag geldende maatstaven voor promotie (3 N winnen over naar de C,6 C winnen over naar de B en 8 B winnen over naar de A) tijdens datzelfde overleg door alle bonden werden onderschreven en zouden worden nageleefd...dit ook weer omwille van de veiligheid in de sport. Wat de WFCA destijds niet wilde is transparantie!

Nogmaals..men destijds,als grootste,niet had willen samenwerken dan had men dat ook zo moeten stellen ipv ja zeggen en nee doen.

En nog even wat betreft die internationale aansluiting..de WAKO heeft die wel maar de NOVER/WFCA niet!

Hieruit gaan we niet snel gaan komen Jim. De ene vind het meer dan logisch om een database te delen, de andere niet. Bedoel hier overigens niet per definitie de lijsten die zouden voortvloeien uit de nieuw te vormen Nationale Database, maar doelde meer op de mailing- en contactlijst die de WFCA bezit en gedurende de loop der jaren zorgvuldig heeft opgezet en bijhoud. Er is op dit moment geen andere bond in Nederland die mede daardoor zo enorm veel evenementen kan faciliteren. Destijds zijn wel de bonden begonnen met de uitslagen te plaatsen op praktisch alle site of een selectie daarvan, dus in principe had de nieuw te vormen Nationale Databank gewoon gevuld kunnen worden. Het is natuurlijk erg moeilijk om iemand te vinden die daar veel energie en tijd in zou steken om dat te beheren.

Over de duur van de evenementen is destijds het e.e.a. gezegd, maar dat treft in principe alle bonden. Er zijn maar weinig promotors die snappen dat een evenement maximaal 24/25 partijen hoeft (mag) te duren. Vind het daarom erg makkelijk scoren om dit puur op het bord van één bond te schuiven. Maar goed, als er vanaf volgend jaar drie bonden zijn die zich moeten committeren aan de eisen die de FOG stelt dan is dat ook meteen geregeld.

Coldcrust
29-11-2012, 12:06
Hieruit gaan we niet snel gaan komen Jim. De ene vind het meer dan logisch om een database te delen, de andere niet. Bedoel hier overigens niet per definitie de lijsten die zouden voortvloeien uit de nieuw te vormen Nationale Database, maar doelde meer op de mailing- en contactlijst die de WFCA bezit en gedurende de loop der jaren zorgvuldig heeft opgezet en bijhoud. Er is op dit moment geen andere bond in Nederland die mede daardoor zo enorm veel evenementen kan faciliteren. Destijds zijn wel de bonden begonnen met de uitslagen te plaatsen op praktisch alle site of een selectie daarvan, dus in principe had de nieuw te vormen Nationale Databank gewoon gevuld kunnen worden. Het is natuurlijk erg moeilijk om iemand te vinden die daar veel energie en tijd in zou steken om dat te beheren.

Over de duur van de evenementen is destijds het e.e.a. gezegd, maar dat treft in principe alle bonden. Er zijn maar weinig promotors die snappen dat een evenement maximaal 24/25 partijen hoeft (mag) te duren. Vind het daarom erg makkelijk scoren om dit puur op het bord van één bond te schuiven. Maar goed, als er vanaf volgend jaar drie bonden zijn die zich moeten committeren aan de eisen die de FOG stelt dan is dat ook meteen geregeld.

De nationale database had in eerste instantie betrekking op de registratie van gevochten partijen..niet op de mailing-en contactenlijst..dat maak jij er nu van. En ik denk dat de WFCA helemaal niet over een deugdelijke administratie beschikte destijds.
De duur van de gala's bij de WFCA is duidelijk een punt waar men A zegt en B doet. Ingestemd is met een maximale duur..maar de praktijk wijst dat men gala's van 40 of meer partijen faciliteert. Kan me een WFCA gala herinneren (meen van Oosterbaan) waar men als verkalring gaf dat heteigenlijk ''2 aparte gala's aaneengesloten'' waren...zo lust ik er nog wel een paar!
Jij vind het makkelijk scoren maar ik geef gewoon aan waarom ik van mening ben dat de WFCA een bond bij uitstek is die het belang van de sport meer en meer ondergeschikt is gaan maken aan andere belangen.
Kan talloze voorbeelden noemen maar het feit dat men er daar zelfs openlijk voor uit kwam niet altijd gekwalificeerde ringartsen te gebruiken en vaak volstond met EHBO-ers (lees de notulen van de bondenoverleggen er maar op na,ze zijn online allebei terug te vinden) en (weliswaar goedwillende personen) als Sjefke zich als ''Ringarts'' te laten afficheren (strafbaar,want arts is een beschermd beroep en in grote mate laakbaar omdat de deelnemers er vanuit gaan dat het hier een gekwalificeerd arts betreft) is voor mij hier een heel duidelijk voorbeeld van.

Richelieu
29-11-2012, 14:28
De nationale database had in eerste instantie betrekking op de registratie van gevochten partijen..niet op de mailing-en contactenlijst..dat maak jij er nu van. En ik denk dat de WFCA helemaal niet over een deugdelijke administratie beschikte destijds.
De duur van de gala's bij de WFCA is duidelijk een punt waar men A zegt en B doet. Ingestemd is met een maximale duur..maar de praktijk wijst dat men gala's van 40 of meer partijen faciliteert. Kan me een WFCA gala herinneren (meen van Oosterbaan) waar men als verkalring gaf dat heteigenlijk ''2 aparte gala's aaneengesloten'' waren...zo lust ik er nog wel een paar!
Jij vind het makkelijk scoren maar ik geef gewoon aan waarom ik van mening ben dat de WFCA een bond bij uitstek is die het belang van de sport meer en meer ondergeschikt is gaan maken aan andere belangen.
Kan talloze voorbeelden noemen maar het feit dat men er daar zelfs openlijk voor uit kwam niet altijd gekwalificeerde ringartsen te gebruiken en vaak volstond met EHBO-ers (lees de notulen van de bondenoverleggen er maar op na,ze zijn online allebei terug te vinden) en (weliswaar goedwillende personen) als Sjefke zich als ''Ringarts'' te laten afficheren (strafbaar,want arts is een beschermd beroep en in grote mate laakbaar omdat de deelnemers er vanuit gaan dat het hier een gekwalificeerd arts betreft) is voor mij hier een heel duidelijk voorbeeld van.

Zoals al eerder gezegd gaan we er zo niet echt uitkomen Jim. Gezien alle uitslagen die ik op bijna alle sites zie, van alle bonden, is het vormen van een Nationale Database niet echt meer een probleem. Alleen het onderling afstemmen wie het gaat regelen en faciliteren blijft een issue. En dat zal het denk ik wel blijven. We kunnen wel terug blijven kijken naar het verleden, maar voor mij is het belangrijk om naar de toekomst te kijken en daar gloort misschien wel wat meer hoop aan de horizon. Vanaf volgend jaar zal ook de WFCA zich aan de eisen van de FOG moeten houden en inderdaad....een ringarts hoort daar bij. Of er daar voldoende van zijn valt te bezien, dus dat zal ook nog een uitdaging met zich meebrengen.

smike
29-11-2012, 16:02
bedankt voor de informatie coldcrust!

Dit doet weer een heel ander licht schijnen op de WFCA als organisatie.
Ook vind ik het onbegrijpelijk dat het allemaal zo amateuristisch moet gaan bij de bonden en overleggen.
De vergelijking met voetbal wordt vaak hier gemaakt, nou kon dat maar, organisaties als de WFCA zouden een voorbeeld moeten nemen aan de KNVB. Ik denk dat we hier ook te maken hebben met een gebrek aan kennis, intellect en opleidingsniveau.

Coldcrust
29-11-2012, 16:06
Zoals al eerder gezegd gaan we er zo niet echt uitkomen Jim. Gezien alle uitslagen die ik op bijna alle sites zie, van alle bonden, is het vormen van een Nationale Database niet echt meer een probleem. Alleen het onderling afstemmen wie het gaat regelen en faciliteren blijft een issue. En dat zal het denk ik wel blijven. We kunnen wel terug blijven kijken naar het verleden, maar voor mij is het belangrijk om naar de toekomst te kijken en daar gloort misschien wel wat meer hoop aan de horizon. Vanaf volgend jaar zal ook de WFCA zich aan de eisen van de FOG moeten houden en inderdaad....een ringarts hoort daar bij. Of er daar voldoende van zijn valt te bezien, dus dat zal ook nog een uitdaging met zich meebrengen.

Wat mij stoort is dat de bond die deels verantwoordelijk is voor de situatie die we nu hebben (promotors de baas,mensen niet gewend lidmaatschap te betalen,laagdrempeligheid en wat dies meer zij) die eerder blijk heeft gegeven andere motieven te na te streven dan het welzijn van de sport zich nu plotseling willen conformeren aan van alles omdat men anders naast de pot piest.

Richelieu
29-11-2012, 16:24
bedankt voor de informatie coldcrust!

Dit doet weer een heel ander licht schijnen op de WFCA als organisatie.
Ook vind ik het onbegrijpelijk dat het allemaal zo amateuristisch moet gaan bij de bonden en overleggen.
De vergelijking met voetbal wordt vaak hier gemaakt, nou kon dat maar, organisaties als de WFCA zouden een voorbeeld moeten nemen aan de KNVB. Ik denk dat we hier ook te maken hebben met een gebrek aan kennis, intellect en opleidingsniveau.

Onbegrijpelijk? Dat jij een kickboksbond (in dit geval de WFCA) überhaupt durft te vergelijken met de KNVB, met 1.2 miljoen betalende leden, honderden medewerkers, grote sponsoren en inkomsten uit televisierechten, is onbegrijpelijk Smike.

blade
29-11-2012, 16:30
het probleem is ook dat de inkomsten van gala's komen.als je een bond heb zo als de KNVB die krijgen contributie van de clubs.want als het goed is moet je als je een sportschool heb je eigen verbinden aan 1 bond en daar contributie aan betalen en ook je vechter bij die bond laten vechten en dan begint het gezeik ik zie het niet zo snel gebeuren

Bromios
29-11-2012, 16:35
het probleem is ook dat de inkomsten van gala's komen.als je een bond heb zo als de KNVB die krijgen contributie van de clubs.want als het goed is moet je als je een sportschool heb je eigen verbinden aan 1 bond en daar contributie aan betalen en ook je vechter bij die bond laten vechten en dan begint het gezeik ik zie het niet zo snel gebeuren

Dit is een sterk punt. dat klopt. Per lid word er afgedragen, of je nou competitie speelt of niet.

KNVB zorgt ook voor handhaving van regels. Als een club regels mbt geschorste spelers, alcoholverbod, bedreiging en weet ik veel wat nog meer niet nakomt kan de KNVB ze schorsen. Eerst het desbetreffende elftal en anders de complete club.

Hier ligt dat allemaal bij de promotor. Dus bonden zijn in hun ogen alleen zeikerds die rottige regels opleggen.

WIM_de _Echte
30-11-2012, 02:54
Waar het wel om ging was de database en het paspoort. Iedereen weet dat de WFCA met hun hoeveelheid gala's en contacten veruit de grootste database hebben van alle bonden. Het zou natuurlijk wel heel gek zijn als je die zomaar zou delen (lees overdragen) aan bijvoorbeeld kickbox.nl of een bond die twee of drie gala's in een jaar faciliteert, terwijl je daar zelf enorm veel energie, tijd en moeite in hebt gestopt. Deze nieuwe Nationale Database zou dan beheert gaan worden door Fighttalk.nl. Iets wat, als je er objectief naar kijkt, logistiek niet logisch zou zijn. Uiteindelijk heeft de WFCA toen bij mijn weten besloten om eruit te stappen. Het hele bondenoverleg om overeenstemming te bereiken is nooit eigenlijk stukgelopen, want de andere bonden waren gewoon vrij om over deze ideeën verder kunnen te spreken en te realiseren. Zo is iedereen gewoon op hun eigen voet verder gegaan, met wijzigingen die men zelf noodzakelijk achtte, tot het punt waar men nu is.

Harmen,

Ik hang niet graag de vuile was buiten, maar ik moet toch ff (zo netjes mogelijk) reageren.

Ik vraag me af hoe je een database wilt vullen als je als bond geen leden kent en op matchmakingen alleen een voornaam noteert? Dit laatste was ook 1 van de punten die besproken waren op de bondenoverleggen. 'Volledige namen gebruiken.'
Er viel gewoon niks te delen.

Voor het gezamenlijk paspoort had de WPTBL een goede sponsor van onbesproken gedrag achter de hand, die daarnaast ook jaarlijks een aardig bedrag wilde sponsoren. Wel onder voorwaarde dat alle bonden meededen.

Robbie Timmers had al voor het bondenoverleg al het idee voor een vechtersdatabase.
Deze database zou ook door het publiek te raadplegen en tegelijkertijd ook een etalage voor de vechters zijn, die er met complete fightrecord en foto erin zouden komen. Hieruit zou ook een eerlijker matchmaking voortkomen, omdat de fightrecord voor iedereen zichtbaar zou zijn.
De WPTBL heeft Robbie uit monde van mij een flink bedrag toegezegd om deze database te ontwikkelen. Robbie heeft dit afgewezen om de onafhankelijkheid te waarborgen, daar andere bonden er ook gebruik van zouden maken. Iedere bond zou na elk gala de uitslagen mailen naar Robbie en een eigen account krijgen om vrijelijk te kunnen muteren.
Ook hier waren alle bonden over eens.

En ja, het bondenoverleg is wel stukgelopen. DE WFCA liep weg met even later de NOVER in het kielzog. Het overleg kon alleen slagen als alle bonden meededen. Aan eenduidigheid was en is er behoefte. Dat bereik je niet door het reduceren van 8 naar 2 of 3 kampen. Dit hoef ik je niet uit leggen, hoop ik. Dat jij dit glashard durft te ontkennen doet me vermoeden dat je vanuit een bepaalde (oportunistische) agenda spreekt. Dat zou jammer en helaas zijn.

NO GUTS NO GLORY
30-11-2012, 12:44
Hieruit gaan we niet snel gaan komen Jim. De ene vind het meer dan logisch om een database te delen, de andere niet. Bedoel hier overigens niet per definitie de lijsten die zouden voortvloeien uit de nieuw te vormen Nationale Database, maar doelde meer op de mailing- en contactlijst die de WFCA bezit en gedurende de loop der jaren zorgvuldig heeft opgezet en bijhoud. Er is op dit moment geen andere bond in Nederland die mede daardoor zo enorm veel evenementen kan faciliteren. Destijds zijn wel de bonden begonnen met de uitslagen te plaatsen op praktisch alle site of een selectie daarvan, dus in principe had de nieuw te vormen Nationale Databank gewoon gevuld kunnen worden. Het is natuurlijk erg moeilijk om iemand te vinden die daar veel energie en tijd in zou steken om dat te beheren.

Over de duur van de evenementen is destijds het e.e.a. gezegd, maar dat treft in principe alle bonden. Er zijn maar weinig promotors die snappen dat een evenement maximaal 24/25 partijen hoeft (mag) te duren. Vind het daarom erg makkelijk scoren om dit puur op het bord van één bond te schuiven. Maar goed, als er vanaf volgend jaar drie bonden zijn die zich moeten committeren aan de eisen die de FOG stelt dan is dat ook meteen geregeld.

Sorry, (but correct me if I'm wrong) maar een ander belangrijk punt waarop het misging was het overnemen van elkaars schorsingen. Zover ik in de wandelgangen heb gehoord had Hans Loeffen problemen gehad met Clyde van Dams en hem geschorst vanwege het feit dat Clyde een fles naar het hoofd van Hans had gegooid en hem een dozijn ziektes had toegewenst. Toen de andere bonden kennis hadden genomen van deze aktie, gaven zij aan deze schorsing over te willen nemen, reageerde Hans alsof hij door een wesp werd gestoken. Wij regelen onze eigen zaakjes wel, daar hebben wij jullie niet voor nodig. Vervolgens kwam de aap later uit de mouw toen bleek dat Clyde een paar maanden later gewoon weer een gala'tje kon organiseren onder auspiciën van de WFCA. Deze reactie van Hans was de zoveelste tijdens dat bondengesprek, waaruit bleek dat de WFCA eigenlijk helemaal niet wilde samenwerken, want alles wat eerst was toegezegd werd op het laatste moment weer ingetrokken. Dat de andere bonden toen ontplofte na deze laatste reactie, was logisch zeker gezien het deit dat er vanuit deze bionden heel veel energie was gestoken om tot een oplossing te komen. IK begrijp Richilieu zijn insteek wel, omdat Hans persoonlijk vriend is, maar in deze kwestie heeft (Jim) Coldcrust echt gelijk. Neemt niet weg dat de WFCA ondanks zijn ( omdat zij eigenlijk geen andere keus hebben) goede bedoelingen argwaan kweekt bij onze forum broeders gezien het feit dat ze wel wat voor de sport willen doen en betekenen, maar toch niet op willen gaan in de NOVER, terwijl zij bij de WAKO beter op hun plek zijn gezien de status van de WAKO als internationale, bij het sportaccoord aangesloten, kickboksorganisatie.


Maar hoe het verder zal lopen???? The soap continues............

Bromios
30-11-2012, 13:12
Harmen,


Ik vraag me af hoe je een database wilt vullen als je als bond geen leden kent en op matchmakingen alleen een voornaam noteert? Dit laatste was ook 1 van de punten die besproken waren op de bondenoverleggen. 'Volledige namen gebruiken.'
Er viel gewoon niks te delen.


Meen je nou echt dat een vechter zich niet eens officieel hoeft te legitimeren als hij een partij draait ? Dat is wel triest eigenlijk. En er bestaan dus ook niet zoiets als bonds paspoorten dus.

Deze sport heeft echt nog een lange, lange, lange weg te gaan.

RedDawn
30-11-2012, 14:40
Meen je nou echt dat een vechter zich niet eens officieel hoeft te legitimeren als hij een partij draait ? Dat is wel triest eigenlijk. En er bestaan dus ook niet zoiets als bonds paspoorten dus.

Deze sport heeft echt nog een lange, lange, lange weg te gaan.

Helaas wel!

Coldcrust
30-11-2012, 16:23
Zoals al eerder gezegd gaan we er zo niet echt uitkomen Jim. Gezien alle uitslagen die ik op bijna alle sites zie, van alle bonden, is het vormen van een Nationale Database niet echt meer een probleem. Alleen het onderling afstemmen wie het gaat regelen en faciliteren blijft een issue. En dat zal het denk ik wel blijven. We kunnen wel terug blijven kijken naar het verleden, maar voor mij is het belangrijk om naar de toekomst te kijken en daar gloort misschien wel wat meer hoop aan de horizon. Vanaf volgend jaar zal ook de WFCA zich aan de eisen van de FOG moeten houden en inderdaad....een ringarts hoort daar bij. Of er daar voldoende van zijn valt te bezien, dus dat zal ook nog een uitdaging met zich meebrengen.

Geen ringarts geen gala...dat standpunt moet je sowieso innemen ik denk niet daar we daar over moeten discussieren.
Wat die uitslagen betreft..het ging om volledige uitslagen (en alleen maar de A partijen) met gewicht erbij..anders is er geen ranglijst te maken maar zelfs dat was een onoverkomelijk probleem ondanks herhaaldelijke beloftes van de WFCA. Voor ALLE andere bonden was dit wel mogelijk.

Dragon Tail
30-11-2012, 17:04
Nu hebben drie organisaties de intentie om per 1 januari 2013 het protocol te zullen ondertekenen wat simpel gezegd betekent dat een promotor aan een aantal voorwaarden moet voldoen. Hieronder kan verstaan worden dat er bijvoorbeeld een maximum van 24 partijen gesteld word, zonder jeugd. De minimale leeftijd voor deelname zal gesteld worden op 15 jaar (met bescherming). Er dient een gecertificeerde arts aanwezig te zijn. Er mag geen sterke alcohol meer geschonken worden. Promotors dienen een bewijs van goed gedrag te overleggen en een vergaande samenwerking met de gemeentelijke instanties op het gebied van de brand- en algemene veiligheid in de zaal. Er dient dus gesproken te worden over het aantal beveiligers, visitatie etc. Waar het allemaal op neerkomt is dat in de nabije toekomst niet zomaar "even" een gala'tje kan worden opgezet. De WAKO, WFCA en de NOVER zullen dit protocol ondertekenen en zich hieraan moeten committeren. Als ze dit niet zouden doen zullen ze niet meer kunnen voldoen aan de eisen die de FOG stelt aan deze bonden en dus, zoals de bedoeling in Noord Holland nu bijvoorbeeld is: geen gala meer kunnen organiseren.

En wat nou als je niet een GALA (zonder showelemenenen) organiseert, maar WEDSTRIJDEN (als zijnde competitie vergelijkbaar met judo/karate/taekwondo wedstrijden).

Dus sporthal huren, boksring erin, knallen, douchen en naar huis.

Gelden bovenstaande strenge eisen/voorwaarden van de bond dan ook?

de Stiep
30-11-2012, 18:02
En wat nou als je niet een GALA (zonder showelemenenen) organiseert, maar WEDSTRIJDEN (als zijnde competitie vergelijkbaar met judo/karate/taekwondo wedstrijden).

Dus sporthal huren, boksring erin, knallen, douchen en naar huis.

Gelden bovenstaande strenge eisen/voorwaarden van de bond dan ook?

Héééé het ouderwetse (ben ik dus een voorstander van !!), simpel omdat de vechters dan niks verdienen en de organisator ook niet. Simpel, net als een EK of open NK dat Gerard G. doet (moet een berg geld bij ). Perfecte vechtsportevenementen, maaaaaaaaaar het gaat hier voor de eer en de medaille en niet om de knaken en dat is het probleem.

blade
30-11-2012, 18:27
Héééé het ouderwetse (ben ik dus een voorstander van !!), simpel omdat de vechters dan niks verdienen en de organisator ook niet. Simpel, net als een EK of open NK dat Gerard G. doet (moet een berg geld bij ). Perfecte vechtsportevenementen, maaaaaaaaaar het gaat hier voor de eer en de medaille en niet om de knaken en dat is het probleem.


ze mogen toch wel wat verdienen dan moet je het splitsen een beroepatak en een amateurtak onder 1 bond maar goed we kunnen wel lullen als brugman komt toch niet van de grond teveel ego's

Bromios
30-11-2012, 22:12
ze mogen toch wel wat verdienen dan moet je het splitsen een beroepatak en een amateurtak onder 1 bond maar goed we kunnen wel lullen als brugman komt toch niet van de grond teveel ego's

Dat laatste is inmiddels wel duidelijk ja. Wat een ongelofelijk stelletje sukkels bij elkaar.

Maar ik ben ook wel erg benieuwd naar die ouderwetse variant. Valt dat onder sport of is dat ook entertainment ? Ik pleit er tenslotte al een tijdje voor.

Er zijn toch ook een heleboel amateur voetballers (die het dus gewoon om het spelletje gaat).
En dan is die database ook een zeer noodzakelijk iets om mismatches te voorkomen.

Wat die ringarts betreft: als hij slim is verplicht hij legitimatie en wil hij van elke vechter een kopie legitimatie in zijn map. Lijkt me iets handiger werken voor de gevalletjes ambulance dan: hij heet arie maar we noemen hem stompie en hij is geloof ik schilder bij pietje.

Richelieu
30-11-2012, 22:49
Harmen,

Ik hang niet graag de vuile was buiten, maar ik moet toch ff (zo netjes mogelijk) reageren.

Ik vraag me af hoe je een database wilt vullen als je als bond geen leden kent en op matchmakingen alleen een voornaam noteert? Dit laatste was ook 1 van de punten die besproken waren op de bondenoverleggen. 'Volledige namen gebruiken.'
Er viel gewoon niks te delen.

Voor het gezamenlijk paspoort had de WPTBL een goede sponsor van onbesproken gedrag achter de hand, die daarnaast ook jaarlijks een aardig bedrag wilde sponsoren. Wel onder voorwaarde dat alle bonden meededen.

Robbie Timmers had al voor het bondenoverleg al het idee voor een vechtersdatabase.
Deze database zou ook door het publiek te raadplegen en tegelijkertijd ook een etalage voor de vechters zijn, die er met complete fightrecord en foto erin zouden komen. Hieruit zou ook een eerlijker matchmaking voortkomen, omdat de fightrecord voor iedereen zichtbaar zou zijn.
De WPTBL heeft Robbie uit monde van mij een flink bedrag toegezegd om deze database te ontwikkelen. Robbie heeft dit afgewezen om de onafhankelijkheid te waarborgen, daar andere bonden er ook gebruik van zouden maken. Iedere bond zou na elk gala de uitslagen mailen naar Robbie en een eigen account krijgen om vrijelijk te kunnen muteren.
Ook hier waren alle bonden over eens.

En ja, het bondenoverleg is wel stukgelopen. DE WFCA liep weg met even later de NOVER in het kielzog. Het overleg kon alleen slagen als alle bonden meededen. Aan eenduidigheid was en is er behoefte. Dat bereik je niet door het reduceren van 8 naar 2 of 3 kampen. Dit hoef ik je niet uit leggen, hoop ik. Dat jij dit glashard durft te ontkennen doet me vermoeden dat je vanuit een bepaalde (oportunistische) agenda spreekt. Dat zou jammer en helaas zijn.

Je mag wat mij betreft altijd je mening geven Robert, ook al vind jij dat vuile was. Denk dat het goed is dat in deze topic enkele zaken uit het verleden naar voren worden gehaald. Eén ervan is bijvoorbeeld de Fighter Database die enige tijd op Fighttalk heeft gedraaid, welke overigens niet de enige was aangezien Angelo Meola ook lange tijd een databank heeft gerund. Enige tijd later gingen alle bonden op vechtsportsites hun uitslagen publiceren, maar de optie die jij gaf dat bonden zelf de content konden uploaden klinkt heel erg mooi. In mijn ogen té mooi om waar te zijn omdat altijd nog geld dat degene die betaald, bepaald. Dus bij eventuele meningsverschillen kon en kan de toegang geweigerd worden, en dat is dan vrij vervelend als je eerst meewerkt om een database te vullen en vervolgend verwijderd word.

Over het stuklopen destijds lijkt het wel alsof de WFCA als grootste boosdoener word neergezet, maar de overgebleven bonden hadden toch gewoon verder kunnen discussiëren en gezamenlijk sterk naar buiten kunnen treden? Aan eenduidigheid was en is er zeker behoefte, dus waarom dat dan niet bereiken met de bonden die nog wel aan tafel zaten? Nu komt het bij mijn in ieder geval over als een verhaal vol frustratie en dat is jammer. Het aantal kampen is nog steeds niet echt gereduceerd, dus er is in dat opzicht niets bereikt. In mijn ogen had je wel wat bereikt als je dat aantal toen kunnen halen. In principe dezelfde situatie die nu gaat ontstaan.


Sorry, (but correct me if I'm wrong) maar een ander belangrijk punt waarop het misging was het overnemen van elkaars schorsingen. Zover ik in de wandelgangen heb gehoord had Hans Loeffen problemen gehad met Clyde van Dams en hem geschorst vanwege het feit dat Clyde een fles naar het hoofd van Hans had gegooid en hem een dozijn ziektes had toegewenst. Toen de andere bonden kennis hadden genomen van deze aktie, gaven zij aan deze schorsing over te willen nemen, reageerde Hans alsof hij door een wesp werd gestoken. Wij regelen onze eigen zaakjes wel, daar hebben wij jullie niet voor nodig. Vervolgens kwam de aap later uit de mouw toen bleek dat Clyde een paar maanden later gewoon weer een gala'tje kon organiseren onder auspiciën van de WFCA. Deze reactie van Hans was de zoveelste tijdens dat bondengesprek, waaruit bleek dat de WFCA eigenlijk helemaal niet wilde samenwerken, want alles wat eerst was toegezegd werd op het laatste moment weer ingetrokken. Dat de andere bonden toen ontplofte na deze laatste reactie, was logisch zeker gezien het deit dat er vanuit deze bionden heel veel energie was gestoken om tot een oplossing te komen. IK begrijp Richilieu zijn insteek wel, omdat Hans persoonlijk vriend is, maar in deze kwestie heeft (Jim) Coldcrust echt gelijk. Neemt niet weg dat de WFCA ondanks zijn ( omdat zij eigenlijk geen andere keus hebben) goede bedoelingen argwaan kweekt bij onze forum broeders gezien het feit dat ze wel wat voor de sport willen doen en betekenen, maar toch niet op willen gaan in de NOVER, terwijl zij bij de WAKO beter op hun plek zijn gezien de status van de WAKO als internationale, bij het sportaccoord aangesloten, kickboksorganisatie.


Maar hoe het verder zal lopen???? The soap continues............

Leuk verhaal Laurent, maar het mes snijd aan twee kanten. Als ik de notulen nalees van het overleg komt dit punt inderdaad naar voren, en de actie die Clyde van Dams destijds uithaalde was niet de netste en daarover is onderling overleg geweest met als resultaat dat Clyde zijn fout erkend heeft, netjes excuses heeft gemaakt en de status quo is dat hij en zijn vechters gewoon welkom zijn. In een volwassen wereld kan dat gewoon. Toch is het dan raar dat schorsingen die de WFCA publiceert niet door de andere bonden worden overgenomen. Een goed voorbeeld daarvan is één van dé WFCA promotors van het eerste uur: Jan Pasztjerik. Hij is een periode geschorst bij de WFCA wegens een aantal niet nette uitlatingen richting de jury, maar ik neem aan dat hij volgende week zaterdag in Schiedam gewoon als coach aanwezig zal zijn. Dus als we het over het overnemen van schorsingen hebben!

Vind het trouwens nog wel frappant dat zo vaak word doorgezaagd over de WAKO in Nederland, icm met opgaan van de WFCA in deze organisatie. Ik schat dat de WFCA sinds hun ontstaan ruim over de 1000 evenementen onder hun auspiciën hebben neergezet in Nederland met behulp van een zeer toegewijde ploeg mensen, die voor een schijntje soms wel twee keer in een weekend half Nederland doorcrossen, om hun hobby zo professioneel mogelijk uiting te geven. Mag ook wel eens gezegd worden. Daarom ben ik wel benieuwd hoeveel evenementen jij denkt dat de WAKO in Nederland onder auspiciën heeft gehad. Durf wel te stellen dat geen andere bond in Nederland de capaciteit, flexibiliteit en de mogelijkheden heeft dan de WFCA. Mede door hun krijgen de vechters wel een enorm platform om te presteren, één van de redenen waarom wij als Nederland zo goed zijn.


Meen je nou echt dat een vechter zich niet eens officieel hoeft te legitimeren als hij een partij draait ? Dat is wel triest eigenlijk. En er bestaan dus ook niet zoiets als bonds paspoorten dus.

Deze sport heeft echt nog een lange, lange, lange weg te gaan.

Voordat dit een eigen leven gaat leiden: Absolute onzin! Om deel te nemen aan een evenement welke onder auspiciën van de WFCA staat, dient men te beschikken over een WFCA wedstrijdpaspoort. (http://www.wfca.info/actueel.html) Om deze te verkrijgen dien je jezelf gewoon te kunnen legitimeren en vergezeld met een pasfoto word er na betaling een paspoort afgegeven. In dit paspoort staan dus gewoon voor- en achternaam .


Geen ringarts geen gala...dat standpunt moet je sowieso innemen ik denk niet daar we daar over moeten discussieren.
Wat die uitslagen betreft..het ging om volledige uitslagen (en alleen maar de A partijen) met gewicht erbij..anders is er geen ranglijst te maken maar zelfs dat was een onoverkomelijk probleem ondanks herhaaldelijke beloftes van de WFCA. Voor ALLE andere bonden was dit wel mogelijk.

Nogmaals Jim: vanaf 1 januari moeten beide lidbonden van de FOG, de WFCA en de NOVER zich gaan committeren aan de opgestelde voorwaarden, dus ja: over dat standpunt hoeft dan niet meer te worden gediscussieerd.

Dragon Tail
30-11-2012, 22:50
Héééé het ouderwetse (ben ik dus een voorstander van !!), simpel omdat de vechters dan niks verdienen en de organisator ook niet. Simpel, net als een EK of open NK dat Gerard G. doet (moet een berg geld bij ). Perfecte vechtsportevenementen, maaaaaaaaaar het gaat hier voor de eer en de medaille en niet om de knaken en dat is het probleem.

Nou, dit heb ik al 4 keer georganiseerd. De laatste keer 27 oktober dit jaar.
Gewoon lowbudget en lowprofile. Just the Fights, was ook de subtitel van deze Old Skool Kickboxing dag.
Dus geen opkomstmuziek, geen entertainment acts, geen ringspeaker, etc. Wel bond en ringarts.
En ik heb het niet met minder belangstelling moeten doen. Teams van Aerts, Souwer, Chahbari en Gunyar waren er gewoon ook.

Trainers en vechters vonden het wel lekker zo, vertelden ze mij ook al bij de eerdere versies. Niet te lang wachten door opkomstmuziek etc.
Publieke belangstelling van echte eigen supporters was ook enorm. De sociale controle van de sportscholen om eigen publiek in toom te houden, voor zover nodig, was ook wel handig. Gewoon lekker gezellig met zn allen om de ring (met dranghekken om de jury vrij te houden). Ouders met Kids patatje en cola halen in de sportkantine. In de zaal gewoon de vechters kunnen aanraken heeft ook wel wat.

Maar, wat is hier anders aan dan wedstrijden in een sportschool? Moeten die dan ook aan die eisen/voorwaarden voldoen. Lijkt me beetje overdone.
De bond moet onderscheid maken tussen Gala's (evenement met show) en Wedstrijden (low profile/low budget = competitie). Onze gemeente maak(te) hier wel onderscheid in en ik had hier ook geen vergunning voor nodig. Het is niets anders dan een zaalvoetbaltoernooi.

En de gemeentes moeten 1 lijn trekken met verlenen van evenementen-vergunning. Bij sprake van een evenement kunnen ze niet verplichten een Noc Nsf / Fog bond in te schakelen. Heel veel evenementen zijn niet verbonden aan een rijkserkend overkoepelend orgaan. Welk orgaan is dat bij een talentenjacht? Is dat bij de Zwarte Cross de Nederlandse Motorbond. Bij een Hollandse hits festival? Bij dwergwerpen?
Prof evenementen staan op zich en hebben trouwens niets van doen met Noc Nsf, want die gaan alleen over de amateurtak, zoals dat bij de Olympische Spelen (Noc) het geval is. De Olympics is geen podium voor profs (uitzonderingen daargelaten gelaten). De

Een evenement-vergunning staat volgens mij los van enige verplichting tot inschakelen van een bond, maar alleen tot het voldoen aan de algemene veiligheid, orde, etc. binnen de gemeente.
Daarom is het houden van Wedstrijden ipv Gala's een goed alternatief en blijf ik dat voorlopig doen zolang het kan.

Richelieu
30-11-2012, 23:01
En de gemeentes moeten 1 lijn trekken met verlenen van evenementen-vergunning. Bij sprake van een evenement kunnen ze niet verplichten een Noc Nsf / Fog bond in te schakelen. Heel veel evenementen zijn niet verbonden aan een rijkserkend overkoepelend orgaan. Welk orgaan is dat bij een talentenjacht? Is dat bij de Zwarte Cross de Nederlandse Motorbond. Bij een Hollandse hits festival? Bij dwergwerpen?
Prof evenementen staan op zich en hebben trouwens niets van doen met Noc Nsf, want die gaan alleen over de amateurtak, zoals dat bij de Olympische Spelen (Noc) het geval is. De Olympics is geen podium voor profs (uitzonderingen daargelaten gelaten). De

Een evenement-vergunning staat volgens mij los van enige verplichting tot inschakelen van een bond, maar alleen tot het voldoen aan de algemene veiligheid, orde, etc. binnen de gemeente.
Daarom is het houden van Wedstrijden ipv Gala's een goed alternatief en blijf ik dat voorlopig doen zolang het kan.

Hier heb je een goed punt Stephan. Het is inderdaad zo dat gemeentes zelf nog kunnen beslissen aan wie ze een vergunning verlenen. Dat het straks in delen van Noord-Holland anders geregeld gaat worden staat daar los van. Als je (neem aan dat je goede contacten hebt met de gemeente Almelo) met een goed verhaal komt, veiligheidsplan, RI&E etc zul je een vergunning krijgen en het gestelde concept juich ik zeker van harde toe. Als het allemaal erg kleinschalig is hoef ik in ieder geval geen evenementenvergunning aan te vragen. Met name voor de jeugd vind ik die opzet de toekomst. Geen show, gewoon lekker knokken.

Coldcrust
30-11-2012, 23:26
Je mag wat mij betreft altijd je mening geven Robert, ook al vind jij dat vuile was. Denk dat het goed is dat in deze topic enkele zaken uit het verleden naar voren worden gehaald. Eén ervan is bijvoorbeeld de Fighter Database die enige tijd op Fighttalk heeft gedraaid, welke overigens niet de enige was aangezien Angelo Meola ook lange tijd een databank heeft gerund. Enige tijd later gingen alle bonden op vechtsportsites hun uitslagen publiceren, maar de optie die jij gaf dat bonden zelf de content konden uploaden klinkt heel erg mooi. In mijn ogen té mooi om waar te zijn omdat altijd nog geld dat degene die betaald, bepaald. Dus bij eventuele meningsverschillen kon en kan de toegang geweigerd worden, en dat is dan vrij vervelend als je eerst meewerkt om een database te vullen en vervolgend verwijderd word.

Over het stuklopen destijds lijkt het wel alsof de WFCA als grootste boosdoener word neergezet, maar de overgebleven bonden hadden toch gewoon verder kunnen discussiëren en gezamenlijk sterk naar buiten kunnen treden? Aan eenduidigheid was en is er zeker behoefte, dus waarom dat dan niet bereiken met de bonden die nog wel aan tafel zaten? Nu komt het bij mijn in ieder geval over als een verhaal vol frustratie en dat is jammer. Het aantal kampen is nog steeds niet echt gereduceerd, dus er is in dat opzicht niets bereikt. In mijn ogen had je wel wat bereikt als je dat aantal toen kunnen halen. In principe dezelfde situatie die nu gaat ontstaan.



Leuk verhaal Laurent, maar het mes snijd aan twee kanten. Als ik de notulen nalees van het overleg komt dit punt inderdaad naar voren, en de actie die Clyde van Dams destijds uithaalde was niet de netste en daarover is onderling overleg geweest met als resultaat dat Clyde zijn fout erkend heeft, netjes excuses heeft gemaakt en de status quo is dat hij en zijn vechters gewoon welkom zijn. In een volwassen wereld kan dat gewoon. Toch is het dan raar dat schorsingen die de WFCA publiceert niet door de andere bonden worden overgenomen. Een goed voorbeeld daarvan is één van dé WFCA promotors van het eerste uur: Jan Pasztjerik. Hij is een periode geschorst bij de WFCA wegens een aantal niet nette uitlatingen richting de jury, maar ik neem aan dat hij volgende week zaterdag in Schiedam gewoon als coach aanwezig zal zijn. Dus als we het over het overnemen van schorsingen hebben!

Vind het trouwens nog wel frappant dat zo vaak word doorgezaagd over de WAKO in Nederland, icm met opgaan van de WFCA in deze organisatie. Ik schat dat de WFCA sinds hun ontstaan ruim over de 1000 evenementen onder hun auspiciën hebben neergezet in Nederland met behulp van een zeer toegewijde ploeg mensen, die voor een schijntje soms wel twee keer in een weekend half Nederland doorcrossen, om hun hobby zo professioneel mogelijk uiting te geven. Mag ook wel eens gezegd worden. Daarom ben ik wel benieuwd hoeveel evenementen jij denkt dat de WAKO in Nederland onder auspiciën heeft gehad. Durf wel te stellen dat geen andere bond in Nederland de capaciteit, flexibiliteit en de mogelijkheden heeft dan de WFCA. Mede door hun krijgen de vechters wel een enorm platform om te presteren, één van de redenen waarom wij als Nederland zo goed zijn.



Voordat dit een eigen leven gaat leiden: Absolute onzin! Om deel te nemen aan een evenement welke onder auspiciën van de WFCA staat, dient men te beschikken over een WFCA wedstrijdpaspoort. (http://www.wfca.info/actueel.html) Om deze te verkrijgen dien je jezelf gewoon te kunnen legitimeren en vergezeld met een pasfoto word er na betaling een paspoort afgegeven. In dit paspoort staan dus gewoon voor- en achternaam .



Nogmaals Jim: vanaf 1 januari moeten beide lidbonden van de FOG, de WFCA en de NOVER zich gaan committeren aan de opgestelde voorwaarden, dus ja: over dat standpunt hoeft dan niet meer te worden gediscussieerd.


En nogmaals MIJ gaat het erom dat een bond die pas reglementen gaat opstellen en naleven als het echt niet anders kan (paspoorten waarvoor betaald moest worden was men tegen,ringartsen werd mee gesjoemeld) duidelijk blijk geeft van een gebrek aan principes...de WFCA is zo groot geworden vanwege die laagdrempeligheid,die flexibiliteit die jij zo roemt,dat ouwejongens krentenbrood en nergens moeilijk over doen...dus de promotor overal in terwille te zijn (tot en met dat promotor zelf zonder enige bekend A klasse verleden zelf voor een Europese titel mag vechten) al wil de promotor 100 partijen alle wensen worden ingewilligd om maar de grootste te zijn maar er is een groot verschil tussen kwantiteit en kwaliteit.
Daarmee wil ik de mensen binnen de WFCA (officials etc) niet allemaal diskwalificeren want zoals ik al aangaf er zijn binnen de bond veel uitstekende mensen te vinden,met prima bedoelingen en veel inzet..ik ben alleen van mening dat de WFCA kwa opzet en structuur zwaar tekort schiet en niet de beste bond is om voor erkenning in aanmerking te komen.

Coldcrust
01-12-2012, 01:01
En om verder te gaan over de WAKO,de erkenning zoals die er nu is kun je voor het overgrote deel op het conto schrijven van de inspanningen van met name Alex Engelhard die al jaren geleden een visie had. Zijn oorspronkelijke achtergrond zijn de Semi en Light Contact varianten van het Kickboksen en op dat vlak hebben zij een gedegen structuur opgezet van waaruit zij werken en van ''strength to strength'' groeien en zo hoort het ook,vanuit een goede basis met een toekomstvisie aan de gang gaan hetgeen niet meevalt in dit wereldje van opportunisten en backstabbers.

NO GUTS NO GLORY
01-12-2012, 01:24
Leuk verhaal Laurent, maar het mes snijd aan twee kanten. Als ik de notulen nalees van het overleg komt dit punt inderdaad naar voren, en de actie die Clyde van Dams destijds uithaalde was niet de netste en daarover is onderling overleg geweest met als resultaat dat Clyde zijn fout erkend heeft, netjes excuses heeft gemaakt en de status quo is dat hij en zijn vechters gewoon welkom zijn. In een volwassen wereld kan dat gewoon. Toch is het dan raar dat schorsingen die de WFCA publiceert niet door de andere bonden worden overgenomen. Een goed voorbeeld daarvan is één van dé WFCA promotors van het eerste uur: Jan Pasztjerik. Hij is een periode geschorst bij de WFCA wegens een aantal niet nette uitlatingen richting de jury, maar ik neem aan dat hij volgende week zaterdag in Schiedam gewoon als coach aanwezig zal zijn. Dus als we het over het overnemen van schorsingen hebben!

Vind het trouwens nog wel frappant dat zo vaak word doorgezaagd over de WAKO in Nederland, icm met opgaan van de WFCA in deze organisatie. Ik schat dat de WFCA sinds hun ontstaan ruim over de 1000 evenementen onder hun auspiciën hebben neergezet in Nederland met behulp van een zeer toegewijde ploeg mensen, die voor een schijntje soms wel twee keer in een weekend half Nederland doorcrossen, om hun hobby zo professioneel mogelijk uiting te geven. Mag ook wel eens gezegd worden. Daarom ben ik wel benieuwd hoeveel evenementen jij denkt dat de WAKO in Nederland onder auspiciën heeft gehad. Durf wel te stellen dat geen andere bond in Nederland de capaciteit, flexibiliteit en de mogelijkheden heeft dan de WFCA. Mede door hun krijgen de vechters wel een enorm platform om te presteren, één van de redenen waarom wij als Nederland zo goed zijn.

Bonjour Richelieu,

Bedankt voor je reactie. Wat betreft het overnemen van de schorsingen van de WFCA vermoed ik dat het volgende is gebeurd. N.a.v. de Hans & Clyde schorsingssoap is het vertrouwen onderling toentertijd weggevloeid, waardoor schijnbaar de behoefte om nog iets van de WFCA over te nemen niet meer aanwezig was. Ik denk dat het geval wat betreft Hans Pasztjerik volgend jaar niet meer zal voorkomen, als ik de recente ontwikkelingen zo zie.

Dat de WFCA in Nederland meer evenementen organiseerd dan de WAKO Nederland klopt, dus wat let de WFCA om door te gaan onder de vlag van de WAKO? Door nu via de achterdeur (NOVER) binnen te sluipen bij NOC/NSF via het FOG, terwijl het ook via de voordeur kan bevestigd alleen maar weer dat de WFCA het altijd anders wil doen op hun eigen manier, terwijl er juist samengewerkt moet worden. Deze manier van werken, of jij het nu wel of niet leuk vind, wekt simpelweg irritatie bij een hoop forumbroeders, die dat niet onder banken of stoelen willen schuiven.

Weet je Richelieu, ik doe eens gek.....Ik durf een weddenschap met je aan te gaan door het volgende te stellen: De WFCA zal voor medio 2014 alsnog toetreden tot de WAKO, die straks als enige een directe aansluiting( en dus als enige officiële Nederlandse kickboksbond) zal krijgen bij NOC/NSF. Een nacht in een van der Valk Hotel ergens in Nederland inclusief een dinerbon én een bioscoopbon. Hebben we een weddenschap of niet ( bij twijfel zullen Kevin & stiepje je geruststellen, want als ik iets beloof dan doe ik het wel.........

WIM_de _Echte
01-12-2012, 01:29
Je mag wat mij betreft altijd je mening geven Robert, ook al vind jij dat vuile was. Denk dat het goed is dat in deze topic enkele zaken uit het verleden naar voren worden gehaald. Eén ervan is bijvoorbeeld de Fighter Database die enige tijd op Fighttalk heeft gedraaid, welke overigens niet de enige was aangezien Angelo Meola ook lange tijd een databank heeft gerund. Enige tijd later gingen alle bonden op vechtsportsites hun uitslagen publiceren, maar de optie die jij gaf dat bonden zelf de content konden uploaden klinkt heel erg mooi. In mijn ogen té mooi om waar te zijn omdat altijd nog geld dat degene die betaald, bepaald. Dus bij eventuele meningsverschillen kon en kan de toegang geweigerd worden, en dat is dan vrij vervelend als je eerst meewerkt om een database te vullen en vervolgend verwijderd word.

Harmen, m'n mening geven is geen probleem.
Het wordt in dit geval verdomd moeilijk om het zonder 'anekdotes' te doen, die sommigen liever niet willen horen.


Het verschil met de databases van Robbie en Angelo was dat die van Angelo meer (en allen maar) een uithangbord was voor vechters. Die van Robbie ging veel verder dan dat. Het kon gebruikt worden als een echte database met zoekfunkties/voorwaarden. En nog véél belangrijker, die van Robbie zou bijna realtime gevuld worden met door de bonden aangeleverde data, ipv van afhankelijk te zijn van mensen die op vrijwillige basis hun gegevens verstrekken aan Angelo.
Voor wat dat laatste betreft..."zoals de waard is vertrouwt ie zn gasten". Er bestaan op deze wereld mensen die zich aan hun woord houden. Bijna alle handelsovereenkomsten en hele economieën zijn gebaseerd op vertrouwen. Als dat er niet is wordt er niks verkocht en stort de economie in elkaar, zoals we allemaal op dit moment mogen ervaren.
Maar ja, achterdocht is een hele goede reden om dit af te wijzen.



Over het stuklopen destijds lijkt het wel alsof de WFCA als grootste boosdoener word neergezet, maar de overgebleven bonden hadden toch gewoon verder kunnen discussiëren en gezamenlijk sterk naar buiten kunnen treden? Aan eenduidigheid was en is er zeker behoefte, dus waarom dat dan niet bereiken met de bonden die nog wel aan tafel zaten? Nu komt het bij mijn in ieder geval over als een verhaal vol frustratie en dat is jammer. Het aantal kampen is nog steeds niet echt gereduceerd, dus er is in dat opzicht niets bereikt. In mijn ogen had je wel wat bereikt als je dat aantal toen kunnen halen. In principe dezelfde situatie die nu gaat ontstaan.

De opzet van de bondenoverleg was om fraude en wanpraktijken tegen te gaan met een pakket van maatregelen.
Deze wanpraktijken konden straffeloos plaatsvinden omdat een fout figuur hetzelfde elke keer weer bij een andere bond kon uithalen. Zo'n overleg is alleen zinvol als ALLE bonden meedoen. Het heeft weinig zin als de WFCA alsnog een veilige haven biedt voor foute personen/sportscholen.



Leuk verhaal Laurent, maar het mes snijd aan twee kanten. Als ik de notulen nalees van het overleg komt dit punt inderdaad naar voren, en de actie die Clyde van Dams destijds uithaalde was niet de netste en daarover is onderling overleg geweest met als resultaat dat Clyde zijn fout erkend heeft, netjes excuses heeft gemaakt en de status quo is dat hij en zijn vechters gewoon welkom zijn. In een volwassen wereld kan dat gewoon. Toch is het dan raar dat schorsingen die de WFCA publiceert niet door de andere bonden worden overgenomen. Een goed voorbeeld daarvan is één van dé WFCA promotors van het eerste uur: Jan Pasztjerik. Hij is een periode geschorst bij de WFCA wegens een aantal niet nette uitlatingen richting de jury, maar ik neem aan dat hij volgende week zaterdag in Schiedam gewoon als coach aanwezig zal zijn. Dus als we het over het overnemen van schorsingen hebben!

Clyde is een aardige man. Maar tijdens gala's gaat ie nog wel eens over de streep. Ook organisatorisch was niet alles correct. Buiten het eerder besproken incident zijn er nog herhaaldelijk (ernstige) zaken voorgevallen die een reden tot schorsing rechtvaardigen. Dat waren geen foutjes waar over, onder genot van een kopje thee, gesproken kon worden. Juist in een volwassen wereld kan je represaille verwachten.


Ik vraag me af waar en wanneer gepubliceerd is dat Jan Pasztjerik geschorst zou zijn. Ik heb niks in mn, twee bij de WFCA bekende, mailboxen gezien. Ook niks in de staatscourant gelezen.
Wel wil ik je herinneren aan de zwarte lijst zoals in het bondenoverleg besproken. De bonden zouden schorsingen aan elkaar doorgeven en overnemen.
De WFCA heeft al die jaren tot voor kort NOOIT een schorsing overgenomen. Probeer nou niet de WFCA in een slachtofferrol te duwen.




Vind het trouwens nog wel frappant dat zo vaak word doorgezaagd over de WAKO in Nederland, icm met opgaan van de WFCA in deze organisatie.


Ik schat dat de WFCA sinds hun ontstaan ruim over de 1000 evenementen onder hun auspiciën hebben neergezet in Nederland met behulp van een zeer toegewijde ploeg mensen, die voor een schijntje soms wel twee keer in een weekend half Nederland doorcrossen, om hun hobby zo professioneel mogelijk uiting te geven. Mag ook wel eens gezegd worden. Daarom ben ik wel benieuwd hoeveel evenementen jij denkt dat de WAKO in Nederland onder auspiciën heeft gehad. Durf wel te stellen dat geen andere bond in Nederland de capaciteit, flexibiliteit en de mogelijkheden heeft dan de WFCA. Mede door hun krijgen de vechters wel een enorm platform om te presteren, één van de redenen waarom wij als Nederland zo goed zijn.

Een nogal grote dooddoener.
Alle bonden die nederland kent en gekend heeft, hebben er aan gewerkt en verdienen dezelfde veer in hun kont.




Voordat dit een eigen leven gaat leiden: Absolute onzin! Om deel te nemen aan een evenement welke onder auspiciën van de WFCA staat, dient men te beschikken over een WFCA wedstrijdpaspoort. Om deze te verkrijgen dien je jezelf gewoon te kunnen legitimeren en vergezeld met een pasfoto word er na betaling een paspoort afgegeven. In dit paspoort staan dus gewoon voor- en achternaam .

Het verhaal wat je hier afsteekt geldt sinds omstreeks maart(?) dit jaar.
Al die voorgaande jaren was totaal geen punt als je geen paspoort had. Ook niet als Mohammed (zonder achternaam) deze week Bennie (zonder achternaam) heet omdat ie vorige week KO is gegaan, ook niet als je C klasser naar de A gaat en paar maanden later een NW partij draait. Op een gegeven moment was het zelfs zo dat er met een verveeld gezicht en een zucht je paspoort ingevuld werd als je na enig aandringen daarom vroeg.
Sinds begin dit jaar de NOVER en WAKO erkend werden, was ineens de noodzaak geboren om toch maar eens serieus mee aan de gang te gaan. En natuurlijk ook contributie vragen.
Andere bonden die wel netjes een ledenadminstratie bijhielden en contributie vroegen werden en public uitgemaakt voor zakkenvullers en oplichters!
Btw, sinds de 'heruitvinding' van het paspoort heb ik al meerdere keren mogen meemaken dat er bij WFCA gala's geen paspoort nodig was. Dus zo konsekwent wordt die regel ook niet nageleefd.




Nogmaals Jim: vanaf 1 januari moeten beide lidbonden van de FOG, de WFCA en de NOVER zich gaan committeren aan de opgestelde voorwaarden, dus ja: over dat standpunt hoeft dan niet meer te worden gediscussieerd.

Je 'vergeet' de WAKO.

Hans Vos
01-12-2012, 11:43
ik vraag me toch af hoe het nu zit met de mon . de mon is aangesloten bij het ncs en het ncs is weer lid van het noc nsf .
dan is de mon lid van ifma en ifma is aangesloten bij sportaccord . lijkt me toch dat ze dan de mon niet zo maar aan de kant kunnen schuiven ??

NO GUTS NO GLORY
01-12-2012, 12:25
ik vraag me toch af hoe het nu zit met de mon . de mon is aangesloten bij het ncs en het ncs is weer lid van het noc nsf .
dan is de mon lid van ifma en ifma is aangesloten bij sportaccord . lijkt me toch dat ze dan de mon niet zo maar aan de kant kunnen schuiven ??

Beste Hans,

Dat gaat ook niet gebeuren. Ik was toevallig in de Efteling en ik hoorde van een kaboutertjes & elfjes dat het helemaal goed gaat komen met de MON. Laten we zo zeggen dat zelfs Hans Klok hier een puntje aan kan zuigen. Wat, hoe en wanneer.......???? Er gaat wat gebeuren.

Coldcrust
01-12-2012, 12:46
ik vraag me toch af hoe het nu zit met de mon . de mon is aangesloten bij het ncs en het ncs is weer lid van het noc nsf .
dan is de mon lid van ifma en ifma is aangesloten bij sportaccord . lijkt me toch dat ze dan de mon niet zo maar aan de kant kunnen schuiven ??

Het hebben van Internationale aansluiting is 1 criterium,maar zo zijn er nog meerdere en de MON heeft hier niet aan kunnen voldoen.

Coldcrust
01-12-2012, 12:49
Leuk verhaal Laurent, maar het mes snijd aan twee kanten. Als ik de notulen nalees van het overleg komt dit punt inderdaad naar voren, en de actie die Clyde van Dams destijds uithaalde was niet de netste en daarover is onderling overleg geweest met als resultaat dat Clyde zijn fout erkend heeft, netjes excuses heeft gemaakt en de status quo is dat hij en zijn vechters gewoon welkom zijn. In een volwassen wereld kan dat gewoon. Toch is het dan raar dat schorsingen die de WFCA publiceert niet door de andere bonden worden overgenomen. Een goed voorbeeld daarvan is één van dé WFCA promotors van het eerste uur: Jan Pasztjerik. Hij is een periode geschorst bij de WFCA wegens een aantal niet nette uitlatingen richting de jury, maar ik neem aan dat hij volgende week zaterdag in Schiedam gewoon als coach aanwezig zal zijn. Dus als we het over het overnemen van schorsingen hebben!

Vind het trouwens nog wel frappant dat zo vaak word doorgezaagd over de WAKO in Nederland, icm met opgaan van de WFCA in deze organisatie. Ik schat dat de WFCA sinds hun ontstaan ruim over de 1000 evenementen onder hun auspiciën hebben neergezet in Nederland met behulp van een zeer toegewijde ploeg mensen, die voor een schijntje soms wel twee keer in een weekend half Nederland doorcrossen, om hun hobby zo professioneel mogelijk uiting te geven. Mag ook wel eens gezegd worden. Daarom ben ik wel benieuwd hoeveel evenementen jij denkt dat de WAKO in Nederland onder auspiciën heeft gehad. Durf wel te stellen dat geen andere bond in Nederland de capaciteit, flexibiliteit en de mogelijkheden heeft dan de WFCA. Mede door hun krijgen de vechters wel een enorm platform om te presteren, één van de redenen waarom wij als Nederland zo goed zijn.

Bonjour Richelieu,

Bedankt voor je reactie. Wat betreft het overnemen van de schorsingen van de WFCA vermoed ik dat het volgende is gebeurd. N.a.v. de Hans & Clyde schorsingssoap is het vertrouwen onderling toentertijd weggevloeid, waardoor schijnbaar de behoefte om nog iets van de WFCA over te nemen niet meer aanwezig was. Ik denk dat het geval wat betreft Hans Pasztjerik volgend jaar niet meer zal voorkomen, als ik de recente ontwikkelingen zo zie.

Dat de WFCA in Nederland meer evenementen organiseerd dan de WAKO Nederland klopt, dus wat let de WFCA om door te gaan onder de vlag van de WAKO? Door nu via de achterdeur (NOVER) binnen te sluipen bij NOC/NSF via het FOG, terwijl het ook via de voordeur kan bevestigd alleen maar weer dat de WFCA het altijd anders wil doen op hun eigen manier, terwijl er juist samengewerkt moet worden. Deze manier van werken, of jij het nu wel of niet leuk vind, wekt simpelweg irritatie bij een hoop forumbroeders, die dat niet onder banken of stoelen willen schuiven.

Weet je Richelieu, ik doe eens gek.....Ik durf een weddenschap met je aan te gaan door het volgende te stellen: De WFCA zal voor medio 2014 alsnog toetreden tot de WAKO, die straks als enige een directe aansluiting( en dus als enige officiële Nederlandse kickboksbond) zal krijgen bij NOC/NSF. Een nacht in een van der Valk Hotel ergens in Nederland inclusief een dinerbon én een bioscoopbon. Hebben we een weddenschap of niet ( bij twijfel zullen Kevin & stiepje je geruststellen, want als ik iets beloof dan doe ik het wel.........

Aansluiting van de WFCA bij de WAKO in de toekomst lijkt mij geen waarschijnlijkheid juist vanwege de verschillen in inzicht en professionaliteit van beide organisaties.

Coldcrust
01-12-2012, 13:55
Het hebben van Internationale aansluiting is 1 criterium,maar zo zijn er nog meerdere en de MON heeft hier niet aan kunnen voldoen.

MON kan dus niet meer via de FOG meedoen in dit verhaal. Wat de NCS betreft ten aanzien van gala's zijn nog geen besluiten genomen volgens mij (er zijn natuurlijk nog helemaal geen definitieve besluiten genomen).

Hans Vos
01-12-2012, 19:01
ben ik toch benieuwd hoe het dan zit als ifma inmiddels aangesloten bij sportaccord het voor elkaar krijgt om om via sportaccord aangesloten te worden bij het noc nsf ???? de mon is aangesloten bij ifma dus mocht dit zo zijn zitten er nog wel wat haken en ogen aan dit verhaal . ifma is in verschillende landen zoals bijv kroatie noc nsf geregistreerd dus ben benieuwd . en no guts no glory misschien kan je ook de fabeltjeskrant eens lezen . vooral als mensen serieus geintresseerd zijn .

Hans Vos
01-12-2012, 19:03
wat betreft fog is toch alleen nog besloten voor de provincie noord holland maar ligt de beslissing om wel of niet een gala te doen met welke bond dan ook bij de gemeente ??

Hans Vos
01-12-2012, 19:28
IFMA is a member of

http://www.ifmamuaythai.org/images/SA.png (http://www.sportaccord.com/en/)

http://www.ifmamuaythai.org/images/08_WAD-logo.png (http://www.wada-ama.org/en/)

http://www.ifmamuaythai.org/images/peaceandsport-1.png (http://www.peace-sport.org/)




IFMA is recognised by

http://www.ifmamuaythai.org/images/08_OCA-Logo.png (http://www.ocasia.org/)

http://www.ifmamuaythai.org/images/TAFISA_LOGO.png (http://www.tafisa.net/)

http://www.ifmamuaythai.org/images/Arafura_logo.jpg (http://www.arafuragames.nt.gov.au/)

NO GUTS NO GLORY
01-12-2012, 19:38
ben ik toch benieuwd hoe het dan zit als ifma inmiddels aangesloten bij sportaccord het voor elkaar krijgt om om via sportaccord aangesloten te worden bij het noc nsf ???? de mon is aangesloten bij ifma dus mocht dit zo zijn zitten er nog wel wat haken en ogen aan dit verhaal . ifma is in verschillende landen zoals bijv kroatie noc nsf geregistreerd dus ben benieuwd . en no guts no glory misschien kan je ook de fabeltjeskrant eens lezen . vooral als mensen serieus geintresseerd zijn .

Hallo Bromsnor,

Mijn antwoord was in metaforen en weldegelijk serieus. De IFMA & MON zullen op middelange termijn een zelfstandige aansluiting gaan krijgen bij NOC/NSF. FOG komt volgend jaar in dit verhaal niet meer voor. Hetzelfde geldt voor de NCS, dat is ook op sterven na dood en wordt nu nog kunstmatig in leven gehouden. Er gaan binnekort hele spannende dingen gebeuren, dus neem je me nu wel serieus of mag ik in metaforen verder praten? Gewoon mixfight.nl en alle andere sociale media in de gaten houden en je wordt vanzelf verrast.....

Fijn weekend en niet meer zo brommen Hans. Dat is slecht voor de gezondheid.

Dragon Tail
03-12-2012, 13:53
Hier heb je een goed punt Stephan. Het is inderdaad zo dat gemeentes zelf nog kunnen beslissen aan wie ze een vergunning verlenen. Dat het straks in delen van Noord-Holland anders geregeld gaat worden staat daar los van. Als je (neem aan dat je goede contacten hebt met de gemeente Almelo) met een goed verhaal komt, veiligheidsplan, RI&E etc zul je een vergunning krijgen en het gestelde concept juich ik zeker van harde toe. Als het allemaal erg kleinschalig is hoef ik in ieder geval geen evenementenvergunning aan te vragen. Met name voor de jeugd vind ik die opzet de toekomst. Geen show, gewoon lekker knokken.

Precies, maar de NOVER maakt bij hun eisen/voorwaarden geen onderscheid tussen GALA's met alle opsmuk en laagdrempelige(lees laag budget) WEDSTRIJDEN. Voor die laagdrempelige wedstrijden moeten ze dan wat soepeler omgaan met de eisen. Ik neem aan dat ze dat ook wel inzien en doen.

Hagelslag
04-12-2012, 01:46
Ik hoop dat dit tot verbetering leidt. Dat was helaas niet het geval in het bondsoverleg van een aantal jaar geleden, waar zelfs het overeenkomen van een uniform wedstrijdreglement werd afgekeurd. Het was toen al snel duidelijk dat de bonden o zo graag samen wilden werken, zo lang ze maar geen verantwoordelijkheid hadden tegenover de andere bonden. Robbie van fighttalk was toen ook bezig om een openbare vechtersdatabase op te zetten, maar dat is toen een stille dood getorven omdat er, zover ik weet, totaal geen aanvoer van info was. Hoe de samenwerking tussen de bonden nu is weet ik niet, maar ik hoop dat het positiever is dan toen.

Dragon Tail
05-12-2012, 21:38
..... maar of het samenwerkingsverband tussen de NOVER en de WFCA slechts een 'bondsgenootschap' is zonder een uniform wedstrijdreglement blijft onduidelijk.
Bij de NOVER is namelijk de spinning backfist, als vanouds NKBB, toegestaan, maar bij de WFCA geheel niet. En dan hebben we het ook nog over knieen naar het hoofd vanaf de B-klasse. Ik hoop dat men hierover na 1 januari duidelijkheid kan verschaffen.

rickross
30-05-2013, 13:11
http://wfca.info/startverboden.html

ik zie bij startverboden, is heel al gio's gym geschorst of een vechter? lekker duidelijk weer

yuko
30-05-2013, 13:42
http://wfca.info/startverboden.html

ik zie bij startverboden, is heel al gio's gym geschorst of een vechter? lekker duidelijk weer

Staat geen naam specifiek ingevuld, dus zal wel om de gym gaan. Tenzij je info hebt die dat tegen zou moeten spreken.

Richelieu
30-05-2013, 16:23
Staat geen naam specifiek ingevuld, dus zal wel om de gym gaan. Tenzij je info hebt die dat tegen zou moeten spreken.

Onderstaande lijkt me duidelijk......



Team Brinkman/Algio Gym
onbepaalde tijd



misdragen
WFCA/NOVER

Richelieu
30-05-2013, 16:24
Verder zijn er in de lijst een aantal scholen vermeld die schijnbaar niet zijn op komen dagen tijdens eerdere evenementen en daarvoor een schorsing van 6 maanden aan hun broek gekregen.

rickross
30-05-2013, 17:19
Toch zie ik die gym geregeld op galas nog steeds bij de wfca en nover ... Snap het niet

yuko
30-05-2013, 20:15
Onderstaande lijkt me duidelijk......



Team Brinkman/Algio Gym
onbepaalde tijd



misdragen
WFCA/NOVER




Geen naam van een vechter bedoelde ik. Weet eigenlijk niet precies wat je mij nou duidelijk probeert te maken.

Richelieu
30-05-2013, 20:31
Geen naam van een vechter bedoelde ik. Weet eigenlijk niet precies wat je mij nou duidelijk probeert te maken.

Zie vraag rickross..

rickross
30-05-2013, 21:01
???

WIM_de _Echte
31-05-2013, 02:54
???
Ik doe een poging.
door wie is een schorsing opgelegd? WFCA/NOVER
waarvoor? wegens misdragen
voor hoelang? onbepaald
aan wie? Team Brinkman / Algio Gym