PDA

View Full Version : Nederlandse Media , UFC docu op publiek omroep ronduit schandalig



anoniem gg
26-11-2012, 17:20
Schandalig, 30 jaar niks geen nos, alleen mart smeets met doping wieler race in frankrijk , geen enkele docu over onze vecht helden in bv Japan of nederland. Na pijn en moeite trok SBS de stoute schoenen aan en het werd 5 jaar een succes, maar nog nooit een letter bij de publieke omroep.
OOh juist ja wacht nu het weer eens een actueel "crimineel" onderwerp is, is het een trend om vechtsporters in de uitzending te krijgen, alles voor de kijkcijfers.
Ik denk dat de we de komende tijd weer bekende vechtsporters gaan zien bij de publieke omroepen die nu natuurlijk wel aandacht aan onze sport kunnen geven.
En dan uiteindelijk een docu maken over de UFC en uitzenden op NED 1 ,2 of 3 maar niet een docu ( of nauwenlijks) over de nederlandse vechtsportevenementen die de laatste 25 jaar zijn georganiseerd.
Het is weer wachten tot er weer een bericht over mijn oude partner verschijnt met het bericht van dat beruchte incident wat meer dan 13 jaar geleden is gebeurt. Natuurlijk zal men nog steeds doen voorkomen dat ik en golden glory lid ben van een of andere criminele organisatie, als ze er niet over gaan praten of schrijven zou je haast denken dat er iets niet "klopt". Natuurlijk niks zeggen of 13 jaar golden glory succes zonder een incident en baan berekend werk wat is verricht door Cor Hemmers, Martijn de Jong, mijzelf en vele andere bij Golden Glory!

Kemal
26-11-2012, 18:07
Ik heb goede hoop dat die tijd ook nog zal komen Bas.. hoop doet leven ;)

yuko
26-11-2012, 18:12
Welke ufc docu heb je het over en wanneer wordt het uitgezonden? Dan kan ff kijken, altijd leuk dat UFC

rene37
26-11-2012, 18:24
Nou...ik was toch wel verheugd om afgelopen vrijdag deze korte docu van Anthony Pettis te zien op Ned. 3 http://www.tvgids.nl/artikel/52853/Ruige_vechter_met_een_klein_hart/ En misschien...maakt het niet uit hoe ze over je lullen als ze maar over je lullen.

The Company
26-11-2012, 18:27
Hij bedoelt waarschijnlijk de docu van Pettis in de WEC.

BNN heeft de serie World of Jenks gekocht. Die serie heeft 12 afleveringen met uiteenlopende onderwerpen over jongeren waaronder Pettis in de WEC. Volgende week gaat de aflevering weer heel ergens anders over. Je loopt dus weer te huilen om niks, sorry dat ik het zeg. Bovendien was het een erg positieve documentaire van iemand die niet uit de vechtsport wereld komt. Niks mis mee.

anoniem gg
26-11-2012, 18:37
Hij bedoelt waarschijnlijk de docu van Pettis in de WEC.

BNN heeft de serie World of Jenks gekocht. Die serie heeft 12 afleveringen met uiteenlopende onderwerpen over jongeren waaronder Pettis in de WEC. Volgende week gaat de aflevering weer heel ergens anders over. Je loopt dus weer te huilen om niks, sorry dat ik het zeg. Bovendien was het een erg positieve documentaire van iemand die niet uit de vechtsport wereld komt. Niks mis mee.

Ik was al aan het wachten dat jij met een onbenullige uitspraak zou komen. Nu weet ik dat je erg graag mij altijd bekritiseerd en als een huilenbalk wilt afschilderen maar ik zou eerst eens begrijpend leren lezen.
Het gaat niet of die uitzending positief of negatief was en of het een serie is of niet. Ik schreef dat de publieke omroepen zoals NOS er nog nauwenlijks tot nooit niks mee hebben gedaan ( positieve of negatieve vechtsport docu's of uitzendingen van een live evenement of tape delay). Ik zeg niet dat er iets mis is met die docu, ik weet dat je graag iets zou aangrijpen om mij als huilenbalk te betitelen en als jij daar goed van slaapt mag dat best.

Peace

Rverm
26-11-2012, 18:38
Ik vond het een leuke docu waarin hij begon met een vooroordeel (aanname ;) ) en afsloot met dat zijn vooraf ingestelde mening totaal verkeerd ingeschat was.

The Company
26-11-2012, 18:40
Ik was al aan het wachten dat jij met een onbenullige uitspraak zou komen. Nu weet ik dat je erg graag mij altijd bekritiseerd en als een huilenbalk wilt afschilderen maar ik zou eerst eens begrijpend leren lezen.
Het gaat niet of die uitzending positief of negatief was en of het een serie is of niet. Ik schreef dat de publieke omroepen zoals NOS er nog nauwenlijks tot nooit niks mee hebben gedaan ( positieve of negatieve vechtsport docu's of uitzendingen van een live evenement of tape delay). Ik zeg niet dat er iets mis is met die docu, ik weet dat je graag iets zou aangrijpen om mij als huilenbalk te betitelen en als jij daar goed van slaapt mag dat best.

Peace

Ze kopen een serie van 12 afleveringen waarvan er toevallig 1 over een MMA vechter gaat. Ze doen er nu nog steeds niet aan mee.

Kemal
26-11-2012, 18:42
Peace

Love and Peace ;)

--
Even serieus , je hebt wel een punt Bas. Dat is vaak ook een doorn in het oog geweest, en nog. Zoveel goede vechtsporters en zoveel vechtsportkampioenen tellen we in Nederland, in het nu en het verleden, er is nauwelijks aandacht geweest van de publieke omroepen.

The Company
26-11-2012, 18:46
Ik was al aan het wachten dat jij met een onbenullige uitspraak zou komen. Nu weet ik dat je erg graag mij altijd bekritiseerd en als een huilenbalk wilt afschilderen maar ik zou eerst eens begrijpend leren lezen.
Het gaat niet of die uitzending positief of negatief was en of het een serie is of niet. Ik schreef dat de publieke omroepen zoals NOS er nog nauwenlijks tot nooit niks mee hebben gedaan ( positieve of negatieve vechtsport docu's of uitzendingen van een live evenement of tape delay). Ik zeg niet dat er iets mis is met die docu, ik weet dat je graag iets zou aangrijpen om mij als huilenbalk te betitelen en als jij daar goed van slaapt mag dat best.

Peace

Ze kopen een serie van 12 afleveringen waar toevallig 1 over een MMA vechter gaat. Jij doet net of dat ze nu expres MMA uitzenden en de successen in Japan bewust niet hebben uitgezonden. De vorige 3 afleveringen gingen over een Rapper, iemand met autisme en iemand zonder huis. De NOS heeft hier bovendien helemaal niks mee te maken omdat alle 12 de afleveringen bij BNN worden uitgezonden.

The Company
26-11-2012, 18:49
Ik vind ook dat er meer aandacht moet komen voor vechtsporten op de publieke omroep. Maar het is niet opeens schandalig dat ze een 5 jaar oude documentaire over Pettis uitzenden omdat die toevallig deel uitmaakt van een serie die BNN in zijn totaliteit gekocht heeft.

Anderson
26-11-2012, 21:36
Arme Bas Boontje het leven zit niet mee voor onze meest vriendelijke, meest sympathieke man, van de vechtsport.

YoMarK
26-11-2012, 21:44
Beter dit dan niks zullen we maar zeggen. Verder wel een leuke docu.

marrilia
26-11-2012, 21:50
Een van de redenen waarom er op de publieke omroep weinig tot geen vechtsport word uitgezonden is naar mijn mening omdat er altijd een zweem van criminaliteit omheen hangt.

totdat dat ophoud zal er in Nederland op de publieke omroep nooit aandacht aan besteed worden.

Vince
26-11-2012, 21:52
BB beetje jammer dat een leuke docu aflevering zo negatief door je wordt ontvangen. Misschien niet de aflevering zelf maar de keuze van uitzenden blijkbaar wel

Voor t eerst kwamen er kennissen naar me toe die positief over mijn hobby begonnen. Na aanleiding van deze docu.

In ieder geval ik snap de frustratie dat vechtsport niet mainstream is. Echter denk ik dat we daar nog heel lang aan zullen moeten werken.

Zometeen een aflevering bij Paul en Witteman op de publieke zender met Nederlandse vechtsport helden hoop dat je hier naar kijkt.

carlsberg
26-11-2012, 22:26
Mijn moeder zij. zijn best wel lieve jongens! en niet wat ik dacht, dus de uitzending heeft positief bij gedragen
niks mis mee.

Leventdepevent
26-11-2012, 22:56
prima docu, niks mis mee

bryan
26-11-2012, 23:30
Ik vind trouwens het woord "incident" wel een redelijke understatement voor een dubbele moord...

Mauro
26-11-2012, 23:33
Ik vind trouwens het woord "incident" wel een redelijke understatement voor een dubbele moord...
X 2
Als je dat een 'incident' noemt ben je deel van het probleem.

anoniem gg
27-11-2012, 05:08
BB beetje jammer dat een leuke docu aflevering zo negatief door je wordt ontvangen. Misschien niet de aflevering zelf maar de keuze van uitzenden blijkbaar wel

Voor t eerst kwamen er kennissen naar me toe die positief over mijn hobby begonnen. Na aanleiding van deze docu.

In ieder geval ik snap de frustratie dat vechtsport niet mainstream is. Echter denk ik dat we daar nog heel lang aan zullen moeten werken.

Zometeen een aflevering bij Paul en Witteman op de publieke zender met Nederlandse vechtsport helden hoop dat je hier naar kijkt.

Ongeloofenlijk wat mensen hier op het forum slecht kunnen lezen, mijn punt gaat er juist over dat juist nu onze helden op tv komen op een publieke omroep omdat de sport in een negatief daglicht staat. Ze hadden Robin van Roosmalen uit moeten nodigen toen hij in de $300.000.- dollar finale stond in Rome. Daar gaat het mij om eenzijdige berichtgeving. Als je Willem Holleeder inhuurt als Revue is de Revue dan ook een criminele organisatie?
En nogmaals ik veroordeel mijn partner van destijds MAAR IK WAS ER NIET BIJ EN HAD ER NIKS MEE TE MAKEN , ik ben de laatste die eigen rechter spelen goedkeurt maar moet ik daar 13 jaar na dato nog steeds in de media als partner in crime worden benoemd? Moet ik nog steeds MET REGELMAAT lezen dat ik een leider ben van een criminele organisatie, terwijl ik nog nooit hier iets mee te maken heb gehad? Waarom niet een verhaal over 13 jaar een succesvol team leiden zonder een incident met veel successen en uiteindelijk kom ik met investeerders die de hele rotzooi van voormalig K-1 management opruimen, iets van gehoord in de media? REMY ZEI HET AL ALS ER IETS POSITIEFS GEBEURT HOOR JE ER NIET VAN.
Voor de mensen die slecht kunnen lezen, ik vond het ook een goede docu!

PEACE

RedDawn
27-11-2012, 09:52
Ik kan me herinneren dat op de freefight en cagefight videobanden van Nikko met rode koeieletters stond "Schokkend. Niet geschikt voor jeugdige kijkers" en recencies uit de Panorama met quotes als stuiterende schedels, bloed, uitgeprikte ogen etc.

En dan nu zitten zeuren om een docu over Pettis. Lekker hypocriet. ;)

MRV
27-11-2012, 10:44
Een van de redenen waarom er op de publieke omroep weinig tot geen vechtsport word uitgezonden is naar mijn mening omdat er altijd een zweem van criminaliteit omheen hangt.

totdat dat ophoud zal er in Nederland op de publieke omroep nooit aandacht aan besteed worden.

Idd. Hoewel ik een liefhebber ben, begrijp ik heel goed dat bv de NOS weinig tot niets met de sport doet. Dit heeft m.i. van alles te maken een combinatie van veel harde feiten en geruchten rondom sporters, promoters, sponsoren en publiek. Heel erg jammer, maar helaas de begrijpelijke realiteit. En, daar moet ik Bas wel gelijk in geven, daar zijn een aantal hardwerkende topsorters slachtoffer van.


Dus zou ik zeggen: Vechtsportwereld get your act together! En zorg ervoor dat er niet langer meerdere stokken gevonden kunnen worden om mee te slaan.

yuko
27-11-2012, 11:12
Ze kopen een serie van 12 afleveringen waar toevallig 1 over een MMA vechter gaat. Jij doet net of dat ze nu expres MMA uitzenden en de successen in Japan bewust niet hebben uitgezonden. De vorige 3 afleveringen gingen over een Rapper, iemand met autisme en iemand zonder huis. De NOS heeft hier bovendien helemaal niks mee te maken omdat alle 12 de afleveringen bij BNN worden uitgezonden.

Ik dacht al dat het over deze 'docu' zou gaan, wat zoals jij benoemt idd gewoon een gekochte serie is met toevallig een mma vechter. Laatst was er 1 of andere kansloze gangster rapper, zegt helemaal niks dat er een mma vechter in zat.

Dit is echt spijkers op laag water zoeken

yuko
27-11-2012, 11:19
Ongeloofenlijk wat mensen hier op het forum slecht kunnen lezen, mijn punt gaat er juist over dat juist nu onze helden op tv komen op een publieke omroep omdat de sport in een negatief daglicht staat. Ze hadden Robin van Roosmalen uit moeten nodigen toen hij in de $300.000.- dollar finale stond in Rome. Daar gaat het mij om eenzijdige berichtgeving. Als je Willem Holleeder inhuurt als Revue is de Revue dan ook een criminele organisatie?
En nogmaals ik veroordeel mijn partner van destijds MAAR IK WAS ER NIET BIJ EN HAD ER NIKS MEE TE MAKEN , ik ben de laatste die eigen rechter spelen goedkeurt maar moet ik daar 13 jaar na dato nog steeds in de media als partner in crime worden benoemd? Moet ik nog steeds MET REGELMAAT lezen dat ik een leider ben van een criminele organisatie, terwijl ik nog nooit hier iets mee te maken heb gehad? Waarom niet een verhaal over 13 jaar een succesvol team leiden zonder een incident met veel successen en uiteindelijk kom ik met investeerders die de hele rotzooi van voormalig K-1 management opruimen, iets van gehoord in de media? REMY ZEI HET AL ALS ER IETS POSITIEFS GEBEURT HOOR JE ER NIET VAN.
Voor de mensen die slecht kunnen lezen, ik vond het ook een goede docu!

PEACE

Partner van destijds? Met enige regelmaat is hier op dit forum te lezen dat Ron nog steeds bij Golden Glory betrokken is. Ik heb zelfs een video van Dana voorbij zien komen waarin hij hem noemt als de baas van Golden Glory. Niemand van Golden Glory heeft in de afgelopen jaren tegengesproken dat Ron nog steeds actief was binnen het team, er werd zelfs gezegd dat het goed was dat hij van binnen uit al bezig is met zijn toekomst in de buiten wereld. Begrijp ik nou goed dat hier helemaal niks van klopt en dat Ron helemaal nergens bij betrokken is geweest sinds zijn veroordeling?

FOCUS
27-11-2012, 11:23
en misschien wordt er wel geen media aandacht besteedt aan vechtsporten in ons land,
om dezelfde reden dat er geen aandacht wordt besteedt aan curling, of rodelen, of korfbal



omdat het heel veel mensen niet boeit


en als er dan criminele dingen gebeuren, dan wordt er wel aandacht aan besteedt,

omdat criminaliteit wel boeit

en dan is het oh toeval zo, dat er bij vechtsporten veel meer criminaliteit komt kijken,
dan bij bijvoorbeeld korfbal, of curling, of rodelen

dus die komen helemaal niet in het nieuws
en “wij“ wel

Vince
27-11-2012, 11:27
Ongeloofenlijk wat mensen hier op het forum slecht kunnen lezen, mijn punt gaat er juist over dat juist nu onze helden op tv komen op een publieke omroep omdat de sport in een negatief daglicht staat. Ze hadden Robin van Roosmalen uit moeten nodigen toen hij in de $300.000.- dollar finale stond in Rome. Daar gaat het mij om eenzijdige berichtgeving. Als je Willem Holleeder inhuurt als Revue is de Revue dan ook een criminele organisatie?
En nogmaals ik veroordeel mijn partner van destijds MAAR IK WAS ER NIET BIJ EN HAD ER NIKS MEE TE MAKEN , ik ben de laatste die eigen rechter spelen goedkeurt maar moet ik daar 13 jaar na dato nog steeds in de media als partner in crime worden benoemd? Moet ik nog steeds MET REGELMAAT lezen dat ik een leider ben van een criminele organisatie, terwijl ik nog nooit hier iets mee te maken heb gehad? Waarom niet een verhaal over 13 jaar een succesvol team leiden zonder een incident met veel successen en uiteindelijk kom ik met investeerders die de hele rotzooi van voormalig K-1 management opruimen, iets van gehoord in de media? REMY ZEI HET AL ALS ER IETS POSITIEFS GEBEURT HOOR JE ER NIET VAN.
Voor de mensen die slecht kunnen lezen, ik vond het ook een goede docu!

PEACE

Sorry als ik niet geheel duidelijk was. Ik bedoelde dat ik blij was met de keuze on deze positieve docu uit te zenden en dit juist een prima stap is tot acceptatie.

Dat de sport is besmeurt met 'incidenten' is duidelijk. Laten we nu hopen op een duidelijke bond met duidelijke regelgeving tegen wildgroei van gala's en huisregels op deze gala's. Want het zijn niet de grote gala's waar deze incidenten voorkomen.

Meer positieve media aandacht komt onze Nederlandse helden inderdaad toe.

hakkelaar
27-11-2012, 11:36
Ongeloofenlijk wat mensen hier op het forum slecht kunnen lezen, mijn punt gaat er juist over dat juist nu onze helden op tv komen op een publieke omroep omdat de sport in een negatief daglicht staat. Ze hadden Robin van Roosmalen uit moeten nodigen toen hij in de $300.000.- dollar finale stond in Rome. Daar gaat het mij om eenzijdige berichtgeving. Als je Willem Holleeder inhuurt als Revue is de Revue dan ook een criminele organisatie?
En nogmaals ik veroordeel mijn partner van destijds MAAR IK WAS ER NIET BIJ EN HAD ER NIKS MEE TE MAKEN , ik ben de laatste die eigen rechter spelen goedkeurt maar moet ik daar 13 jaar na dato nog steeds in de media als partner in crime worden benoemd? Moet ik nog steeds MET REGELMAAT lezen dat ik een leider ben van een criminele organisatie, terwijl ik nog nooit hier iets mee te maken heb gehad? Waarom niet een verhaal over 13 jaar een succesvol team leiden zonder een incident met veel successen en uiteindelijk kom ik met investeerders die de hele rotzooi van voormalig K-1 management opruimen, iets van gehoord in de media? REMY ZEI HET AL ALS ER IETS POSITIEFS GEBEURT HOOR JE ER NIET VAN.
Voor de mensen die slecht kunnen lezen, ik vond het ook een goede docu!

PEACE


Zonder iemand te willen beledigen vind ik bovenstaande tekst een van de redenen waarom het kickbox imago naar buiten toe niet zo denderend is. Bas Boon, manager van op dit moment een van de grootste kickbox organisaties, post in tenenkrommend Nederlands op een forum. Nogmaals, niet om te beledigen en respect voor de connecties (in sportwereld) en zijn organisatorisch vermogen dat hij misschien heeft. Maar dit zou iemand in zijn functie niet moeten doen. Neem dan een persvoorlichter of een communicatie adviseur in dienst. Als ik als buitenstaander en kickboxleek op het forum zou kijken en zou zulke teksten lezen van een Glory "topman", dan zou ik ook mijn vraagtekens krijgen. Hetzelfde als Marcel Brands (Manager PSV) of een andere profclub manager in slecht Nederlands zou gaan lopen posten op een of ander forum.

Koike88
27-11-2012, 12:06
Misschien nodigen mensen jou niet uit, omdat ze het je niet gunnen. Je lijkt me ook niet echt ontzettend sympathiek op de manier waarop je met kritiek omgaat. Verder snap ik niet waarom het schandalig is dat ze de docu uitzenden.

Jij had verwacht dat ze jou en de organisatie in de spotlights zouden zetten. Toen de K1 zo groot was jaren terug, en Overeem 2 of 3 jaar geleden beide titels had gewonnen kreeg je ook geen docu en amper zendtijd.
Dus om nou te verwachten dat ze dat bij Van Roosmalen wel gaan doen is ver gezocht. Niet zo janken, en positief blijven/worden.

Komt vanzelf wel.

Tykill
27-11-2012, 12:10
en misschien wordt er wel geen media aandacht besteedt aan vechtsporten in ons land,
om dezelfde reden dat er geen aandacht wordt besteedt aan curling, of rodelen, of korfbal



omdat het heel veel mensen niet boeit


en als er dan criminele dingen gebeuren, dan wordt er wel aandacht aan besteedt,

omdat criminaliteit wel boeit

en dan is het oh toeval zo, dat er bij vechtsporten veel meer criminaliteit komt kijken,
dan bij bijvoorbeeld korfbal, of curling, of rodelen

dus die komen helemaal niet in het nieuws
en “wij“ wel

Deels mee eens maar wij hebben toch wel aardig wat gepresteerd als land in MMA en Kickboksen en veel minder dan in curling of korfbal. En wij zijn een kickboks land dus toch mag er op zijn minst een klein kopje in de krant komen als er iets groots wordt behaald.

Rverm
27-11-2012, 12:47
Zonder van het onderwerp af te willen wijken... Nederland is al jaren 1 van de toplanden op het gebied van korfbal ;)

Daarnaast komt Bas Boon al jaren niet makkelijk uit zijn woorden op internet en wilt hij graag zelf alle credits hebben voor alles en iedereen binnen zijn team wat ze presteren. Het is ook altijd opvallend te noemen dat Bas vaker al in de ring staat om zijn vechter te feliciteren dan dat zijn vechter zelf doorheeft dat ie gewonnen heeft. Zolang hij er maar naast staat op de foto.

Verder heeft ook Bas zijn kwaliteiten wel en bereikt hij een hele hoop. En dat het op zijn manier moet gaan is logisch, een goede baas (manager) is er niet om vrienden te maken, alles draait om geld verdienen. Een nadeel hiervan is dat veel mensen hem niet zo sympathiek vinden en een hekel aan hem hebben.
En als men een hekel aan je heeft, ze gunnen het je minder omdat ze je minder sympathiek vinden of je hebt ooit in het verleden banden/vrienden/connecties gehad met verkeerde personen/middelen dan wordt je daar op teruggepakt.

Niet zo vreemd dus dat er selectief naar vechtsport wordt gekeken door publieke omroepen en andere instanties...

rollermanskunk
27-11-2012, 12:54
en misschien wordt er wel geen media aandacht besteedt aan vechtsporten in ons land,
om dezelfde reden dat er geen aandacht wordt besteedt aan curling, of rodelen, of korfbal



omdat het heel veel mensen niet boeit


en als er dan criminele dingen gebeuren, dan wordt er wel aandacht aan besteedt,

omdat criminaliteit wel boeit

en dan is het oh toeval zo, dat er bij vechtsporten veel meer criminaliteit komt kijken,
dan bij bijvoorbeeld korfbal, of curling, of rodelen

dus die komen helemaal niet in het nieuws
en “wij“ wel

Uh, in Nederland zijn er 200.000 mensen die (recreatief) een vorm van kickboksen beoefenen lijkt mij dat sporten als rodelen, curling of korfbal niet met dergelijke cijfers kunnen komen. Kickboksen is zelfs de snelst groeiende sport in de grootste gemeentes van Nederland. Het gaat erom dat kickboksen in een lastige proces zit om mainstream te worden. Dmv proportionele media-aandacht kan dit proces versneld worden. Ik ben dan ook benieuwd wat de kijkcijfers zullen zijn bij Veronica wat betreft de Glory-uitzendingen.

smike
27-11-2012, 12:56
Uh, in Nederland zijn er 200.000 mensen die (recreatief) een vorm van kickboksen beoefenen lijkt mij dat sporten als rodelen, curling of korfbal niet met dergelijke cijfers kunnen komen. Kickboksen is zelfs de snelst groeiende sport in de grootste gemeentes van Nederland. Het gaat erom dat kickboksen in een lastige proces zit om mainstream te worden. Dmv proportionele media-aandacht kan dit proces versneld worden. Ik ben dan ook benieuwd wat de kijkcijfers zullen zijn bij Veronica wat betreft de Glory-uitzendingen.

Waar haal jij die cijfers vandaan?
Hoe weet je dat bijvoorbeeld korfballen niet hetzelfde aantal heeft?

Vince
27-11-2012, 13:25
Kan wel zeggen dat de bonden van korfbal etc het beter voor elkaar hebben.

Zoals gister in Pauw en Witteman er mist structuur.

Rverm
27-11-2012, 14:38
- Nederland telt ruim 100.000 korfballers...
- Van de 9 WK's die er gespeeld zijn hebben we er 8 gewonnen, oftewel we zijn al 8 keer wereldkampioen geworden...1x 2de geworden...
- Studio Sport zend regelmatig Korfbal uit omdat zij idd de zaakjes prima op orde hebben en een goede structuur (bond) hebben...
- Verder vind ik korfbal een schijtsport, maar we zijn er wel teringgoed in... :D

Mauro
27-11-2012, 15:23
- Verder vind ik korfbal een schijtsport, maar we zijn er wel teringgoed in... :D
Geweldige sport man, lekker man & vrouwen samen door elkaar heen, en daarna samen douchen enzo.
Ik dwaal af, sorry

tnk2k
27-11-2012, 15:26
Als ik als buitenstaander en kickboxleek op het forum zou kijken en zou zulke teksten lezen van een Glory "topman", dan zou ik ook mijn vraagtekens krijgen. Hetzelfde als Marcel Brands (Manager PSV) of een andere profclub manager in slecht Nederlands zou gaan lopen posten op een of ander forum.

Ik denk dat je vooral blij moet zijn dat die post, nu hem je de optie om met hem in conclaaf te gaan. Doe dat maar eens Marcel Brands, kijken of hij geintresseerd is in je mening (?).

FOCUS
27-11-2012, 15:29
potver,

ik bedoelde eigenlijk niet zozeer korfbal in het bijzonder, maar meer andere sporten in het algemeen :lol:

Dat er heel veel (valt wel mee trouwens) beoefenaars van vechtsporten zijn, is geen argument om het op NOS uit te zenden..voor de NOS althans.
Ik weet zeker dat er heel veel beoefenaars zijn van bijvoorbeeld bridge, of bowling, of -vul hier zelf je favoriete sport in-
en die sporten zie je ook niet op tv.

Dus wanneer vechtsport in het nieuws komt, heeft dat niet te maken met vechtsport, maar met de criminaliteit eromheen.
Want daar smult Nederland van, criminaliteit.

En als je blijft zeggen, dat dat op zich staande gevallen zijn, dan kan je dat ook zeggen van hooligan geweld bij voetbal.

HELAAS vindt er RONDOM kickboksen het nodige strafbare plaats; vechtpartijen (buiten de ring), samenkomst van criminelen (of het nou voor zaakjes is of sociaal samenzijn), enz enz....


Als dat er allemaal niet was, dan was kickboksen OOK NIET OP DE NOS UITGEZONDEN<
het maakt geen bal uit, want Nederland wil geen vechtsporten op tv
net zoals ze geen skischansspringen op tv willen
HET BOEIT ZE NIET

Mauro
27-11-2012, 15:36
...
Als dat er allemaal niet was, dan was kickboksen OOK NIET OP DE NOS UITGEZONDEN<
het maakt geen bal uit, want Nederland wil geen vechtsporten op tv
net zoals ze geen skischansspringen op tv willen
HET BOEIT ZE NIET
Heeft het er ook niet mee te maken dat die dinosaurussen die op de NOS redactie de scepter zwaaien er gewoon niet aan willen,
omdat zij een grote groep NL-ers vertegenwoordigen die vechtsport an sich nog altijd iets barbaars vinden?
Ik herinner me van de 90-er jaren dat Erica Terpstra ook zo'n anti was, volgens leeft dat nog altijd daar.

Brainthief
27-11-2012, 15:40
dat leeft ook bij veel "gewone" mensen hoor. Vinden het barbarij, MMA is helemaal te hard. VS is veel meer in tune met geweld
en NL is meer in tune met sex en drugs en jammer genoeg wordt dat steeds...

FOCUS
27-11-2012, 17:43
Heeft het er ook niet mee te maken dat die dinosaurussen die op de NOS redactie de scepter zwaaien er gewoon niet aan willen,
omdat zij een grote groep NL-ers vertegenwoordigen die vechtsport an sich nog altijd iets barbaars vinden?
Ik herinner me van de 90-er jaren dat Erica Terpstra ook zo'n anti was, volgens leeft dat nog altijd daar.


oh ja, dat ook

:fp:

smike
28-11-2012, 15:37
Ik wacht eigenlijk nog steeds op de cijfers van rollermanskunk.

Budokan
28-11-2012, 18:44
Zonder van het onderwerp af te willen wijken... Nederland is al jaren 1 van de toplanden op het gebied van korfbal ;)

Daarnaast komt Bas Boon al jaren niet makkelijk uit zijn woorden op internet en wilt hij graag zelf alle credits hebben voor alles en iedereen binnen zijn team wat ze presteren. Het is ook altijd opvallend te noemen dat Bas vaker al in de ring staat om zijn vechter te feliciteren dan dat zijn vechter zelf doorheeft dat ie gewonnen heeft. Zolang hij er maar naast staat op de foto.

Verder heeft ook Bas zijn kwaliteiten wel en bereikt hij een hele hoop. En dat het op zijn manier moet gaan is logisch, een goede baas (manager) is er niet om vrienden te maken, alles draait om geld verdienen. Een nadeel hiervan is dat veel mensen hem niet zo sympathiek vinden en een hekel aan hem hebben.
En als men een hekel aan je heeft, ze gunnen het je minder omdat ze je minder sympathiek vinden of je hebt ooit in het verleden banden/vrienden/connecties gehad met verkeerde personen/middelen dan wordt je daar op teruggepakt.

Niet zo vreemd dus dat er selectief naar vechtsport wordt gekeken door publieke omroepen en andere instanties...

Wat een onzin, alsof Bas Boon de reden is dat er zo weinig vechtsport op de publieke zenders wordt uitgezonden.

Budokan
28-11-2012, 18:52
Heeft het er ook niet mee te maken dat die dinosaurussen die op de NOS redactie de scepter zwaaien er gewoon niet aan willen,
omdat zij een grote groep NL-ers vertegenwoordigen die vechtsport an sich nog altijd iets barbaars vinden?
Ik herinner me van de 90-er jaren dat Erica Terpstra ook zo'n anti was, volgens leeft dat nog altijd daar.

Boksen en judo wordt wel uitgezonden op de nos dus denk dat het nog selectiever is. Ik zie niet zo veel verschil in het criminele milieu rond boksen ten opzichte van kickboksen. Wat opvalt is dat de schaatssport (die veel zendtijd en sponsors heeft) toch op een NK te maken heeft met lege tribunes. Een vechtsportgala zit veelal bommetje vol, zeker als de grote namen komen opdraven. Blijkbaar is er voldoende interesse maar zijn we veroordeeld tot de commerciėle zenders. Niks mis mee denk ik.

Hesen
29-11-2012, 04:40
BEGRIJPEND LEZEN: basisschool groep 4 t/m 8...blijkbaar hebben niet veel op deze forum hun basisschool afgemaakt.

Ik begrijp de reacties van de mensen tegen Dhr. Boon wel omdat hij de titel verkeerd heeft omschreven..
Zijn punt ligt alleen bij het feit dat er zoveel grote momenten zijn geweest in de vechtsportwereld voor de UFC.. er zijn grotere momenten geweest voor nederlandse vechters voor dit punt.. en niks dat ik tegen showtime pettis heb.. maar waarom heeft de publieke omroep nooit peter earts geroepen toen hij voor het eerst K1 champion werd? of dat mma en kickboksen bijna taboe waren tot op kort toe bij de publieke omroep.. dat is het punt waar Dhr. Boon nu zo gefrustreerd door is.. dus als ze zomaar random een 12 afleveringen serie kopen en dan wel iets mma uitzenden maar niet bijvoorbeeld dat robin van roosmalen in de finale stond in rome, vind ik ook een goed punt dat Dhr boon daar boos over is.. alle andere sporten komen zo goed in beeld omdat er openlijk ook bij de publieke omroep veel aandacht aan word besteed.. en enige wanneer onze sport bij daglicht komt bij ze als er weer is geschoten of gevochten buiten de ring.. ik denk dat meer mensen moeten begrijpend lezen dan proberen te lezen.. Dhr boon is gewoon kwaad waarom er niet meer en eerder dingen zijn uitgezonden over onze sport terwijl wij als nederland zoveel al hebben bereikt.. En oh dhr boon als u volgende keer de titel van de topic iets beter formuleert zullen de misverstanden iets minder zijn..

Hesen
29-11-2012, 04:43
En oh.. maak niet uit wat voor functie je hebt.. dit is een openbare site.. iedereen mag zijn mening geven.. Dhr. boon is ook van vlees en bloed.. en hij is wijs genoeg om te weten wat hij wel en niet kan zeggen.

Rverm
29-11-2012, 12:20
Wat een onzin, alsof Bas Boon de reden is dat er zo weinig vechtsport op de publieke zenders wordt uitgezonden.

Dat zie je mij niet zeggen toch? Enige wat ik zeg is dat Bas graag zelf in de picture staat...niet dat hij de reden is dat er geen vechtsport op tv komt... Daarnaast zijn er ook genoeg bekende (ex)vechtsporters die de sport in een kwaad daglicht zetten zetten of gezet hebben wat de eventuele uitzendkansen niet ten goede is gekomen...

Rverm
29-11-2012, 12:21
En oh.. maak niet uit wat voor functie je hebt.. dit is een openbare site.. iedereen mag zijn mening geven.. Dhr. boon is ook van vlees en bloed.. en hij is wijs genoeg om te weten wat hij wel en niet kan zeggen.

Je leest nog niet zo heel lang mee hier en weet niet wat hij in het verleden allemaal gezegd heeft, waardoor hij in het verleden zelfs een verbod had gekregen om onder zijn eigen naam te reageren? Niet omdat hij nou zulke slimme dingen gezegd heeft...

Sadix
29-11-2012, 12:40
ben het serieus voor 100% met Basboon eens.

Rverm
29-11-2012, 14:17
ben het serieus voor 100% met Basboon eens.

Ik ook, alleen nooit helemaal voor de volle 100% :D

Bromios
29-11-2012, 14:46
BEGRIJPEND LEZEN: basisschool groep 4 t/m 8...blijkbaar hebben niet veel op deze forum hun basisschool afgemaakt.

Ik begrijp de reacties van de mensen tegen Dhr. Boon wel omdat hij de titel verkeerd heeft omschreven..
Zijn punt ligt alleen bij het feit dat er zoveel grote momenten zijn geweest in de vechtsportwereld voor de UFC.. er zijn grotere momenten geweest voor nederlandse vechters voor dit punt.. en niks dat ik tegen showtime pettis heb.. maar waarom heeft de publieke omroep nooit peter earts geroepen toen hij voor het eerst K1 champion werd? of dat mma en kickboksen bijna taboe waren tot op kort toe bij de publieke omroep.. dat is het punt waar Dhr. Boon nu zo gefrustreerd door is.. dus als ze zomaar random een 12 afleveringen serie kopen en dan wel iets mma uitzenden maar niet bijvoorbeeld dat robin van roosmalen in de finale stond in rome, vind ik ook een goed punt dat Dhr boon daar boos over is.. alle andere sporten komen zo goed in beeld omdat er openlijk ook bij de publieke omroep veel aandacht aan word besteed.. en enige wanneer onze sport bij daglicht komt bij ze als er weer is geschoten of gevochten buiten de ring.. ik denk dat meer mensen moeten begrijpend lezen dan proberen te lezen.. Dhr boon is gewoon kwaad waarom er niet meer en eerder dingen zijn uitgezonden over onze sport terwijl wij als nederland zoveel al hebben bereikt.. En oh dhr boon als u volgende keer de titel van de topic iets beter formuleert zullen de misverstanden iets minder zijn..

Begrijpend lezen is uiteraard een belangrijk iets, maar oorzaak en gevolg begrijpen is nog veel ingewikkelder.

1. Er is niks om gefrustreerd over te zijn; er is nooit de intentie geweest om MMA uit te zenden op TV, maar er is de intentie geweest om documentaires te laten zien van een hele goede documentairemaker. Dus waarom wel Pettis en niet van Rosmalen ? Omdat hij niet gevolgd is voor een documenatire.

2. Er is amper correlatie tussen het aantal beoefenaars en de exposure op tv.
Het lijstje van 2011 van de meest beoefende sporten.


Fitness
Zwemmen
Wandelen
Wielrennen
Hardlopen
Voetbal
Bowling
Tennis
Badminton
Dansen

De sporten die het meest voorkomen op tv lijken mij voetbal, schaatsen, wielrennen, darts. Dus dat kickboksen veel beoefenaars heeft is geen argument. Het is het aantal mensen wat het wil zien.

Hesen
29-11-2012, 18:53
Begrijpend lezen is uiteraard een belangrijk iets, maar oorzaak en gevolg begrijpen is nog veel ingewikkelder.

1. Er is niks om gefrustreerd over te zijn; er is nooit de intentie geweest om MMA uit te zenden op TV, maar er is de intentie geweest om documentaires te laten zien van een hele goede documentairemaker. Dus waarom wel Pettis en niet van Rosmalen ? Omdat hij niet gevolgd is voor een documenatire.

2. Er is amper correlatie tussen het aantal beoefenaars en de exposure op tv.
Het lijstje van 2011 van de meest beoefende sporten.


Fitness
Zwemmen
Wandelen
Wielrennen
Hardlopen
Voetbal
Bowling
Tennis
Badminton
Dansen

De sporten die het meest voorkomen op tv lijken mij voetbal, schaatsen, wielrennen, darts. Dus dat kickboksen veel beoefenaars heeft is geen argument. Het is het aantal mensen wat het wil zien.

goeie reactie!

maar alsnog word het sport pas uitgezonden als het in een documentaire voorkomt.. er moet gewoon meer steun zijn voor het sport waar wij van houden.. en geloof me er zijn echt wel genoeg mensen die kickboksen willen zien.. Nederland steekt er met kop en schouders bovenuit in de kickboks wereld .. wij zijn de nr 1.. iets waar nederland heel trots op moet zijn ipv het negatief in de nieuws brengen.. meer aandacht aan besteden.. een kleine voorbeeld: honkballers worden wereldkampioen - Niemand kijkt honkbal bijna in nederland? - worden uitgenodigd bij P&W staande ovatie en al.. maar Verschillende Nlers worden K1/K1max kampioen en je hoort er niks over?
dus met het aantal mensen dat het wilt zien is geen goed argument

Budokan
29-11-2012, 20:24
Dat zie je mij niet zeggen toch? Enige wat ik zeg is dat Bas graag zelf in de picture staat...niet dat hij de reden is dat er geen vechtsport op tv komt... Daarnaast zijn er ook genoeg bekende (ex)vechtsporters die de sport in een kwaad daglicht zetten zetten of gezet hebben wat de eventuele uitzendkansen niet ten goede is gekomen...

Lees je post nog eens na, je hebt het enkel over Bas en eindigt dat je het niet raar vindt dat er selectief wordt gekeken door de publieke omroepen.

Kemal
29-11-2012, 20:31
Begrijpend lezen is uiteraard een belangrijk iets, maar oorzaak en gevolg begrijpen is nog veel ingewikkelder.

1. Er is niks om gefrustreerd over te zijn; er is nooit de intentie geweest om MMA uit te zenden op TV, maar er is de intentie geweest om documentaires te laten zien van een hele goede documentairemaker. Dus waarom wel Pettis en niet van Rosmalen ? Omdat hij niet gevolgd is voor een documenatire.



Toch zou ik graag de docu van The Reem deel 1, 2 of mijn part 3 op de tv zien. ;)

Budokan
29-11-2012, 20:36
Waarom maken we ons zo druk over de publieke zenders en welk sportbeleid men daar hanteert. Als ik naar de tv gids kijk dan kan ik iedere avond wel ergens iets van vechtsporten zien. Eurosport 1 en 2, extreme sports zenden heel veel uit. Enfusion, vechtsport superkombat, world combat legue, bamma wordt allemaal vanavond uitgezonden. Vaak nog m1 dus volgens mij geen gebrek. Ook de commerciele nederlandse zenders zenden regelmatig uit, zie om de haverklap weer een Klitschko langs komen.

Leventdepevent
29-11-2012, 22:33
boeie dan zenden ze t toch niet uit, lang leve het internet!

Bromios
29-11-2012, 23:14
Dat is ons lot. Strijden dat onze liefhebberij mainstream word. En dan klagen dat iedereen het leuk vind.