PDA

View Full Version : Vanavond in Pauw en Witteman: Marloes Coenen, Peter Aerts en Remy Bonjasky



Kemal
26-11-2012, 18:37
De kickbokssport moet vrij zijn van agressie, geweld en criminaliteit en moet af van het imago van 'groezelige clubjes en bondjes'. In een manifest (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/article/detail/3353544/2012/11/26/Manifest-De-kickbokssport-is-een-bedreiging-voor-de-samenleving-geworden.dhtml)spreken een aantal Nederlandse kickboksers en kickboksscholen zich daar vandaag over uit en stellen ze maatregelen voor om de traditionele vechtsport in ere te herstellen.

De ongeregeldheden en het wangedrag die de sport de laatste jaren ontsieren, staan haaks op de internationale topprestaties en de waarden en normen die eraan ten grondslag liggen, schrijven de kickboksers in het manifest.

Georganiseerde misdaad
Burgemeester Van der Laan startte in 2010 al de discussie over veiligheid (http://www.at5.nl/artikelen/47597/burgemeester-wil-vechtgala-s-verbieden) rond de kickboksgala's. De Amsterdamse burgemeester omschrijft de gala's in onder meer de Amsterdam ArenA, de Sporthallen Zuid en de Passengers Terminal als 'netwerkbijeenkomsten van de georganiseerde misdaad en liet weten maatregelen te willen nemen om de gala's te verbieden.

Rol van de kickbokssport
De schrijvers van het vandaag verspreide manifest zeggen dat de veiligheid slechts één van de aspecten van de kickbokssport is. Zij willen een bredere discussie over de rol en plaats van de kickbokssport in de samenleving.
Er zijn vaker ongeregeldheden op kickboksgala's. Begin november was er nog een schietpartij bij een kickboksgala in Zijtaart waarbij een35-jarige kickbokspromoter is omgekomen. Een andere man raakte zwaargewond.

Vanavond gaan initiatiefnemer van het manifest Ibrahim Wijbenga en kickbokser Remy Bonjaski in op het negatieve imago van de kickbokssport. Ook kickboksers Peter Aerts en Marloes Coenen zijn hier over te gast.

rene37
26-11-2012, 18:58
Prima kijken dus!

micha
26-11-2012, 19:00
WARLOES!!!!

Wiseguy
26-11-2012, 19:02
Ow jeetje, dan komt Bonjaski weer vertellen dat hij zo'n vriendelijke man is en dat vechten alleen in de ring moet gebeuren.

NO GUTS NO GLORY
26-11-2012, 20:10
Helaas is er geen vertegenwoordiger namens de promotors. Gemiste kans.......

my2cents
26-11-2012, 21:31
Ow jeetje, dan komt Bonjaski weer vertellen dat hij zo'n vriendelijke man is en dat vechten alleen in de ring moet gebeuren.

Bonjaski is een prima uithangbord en goed voor de sport!!

Jou kennende had je het liefst een live stream in de uitzending van je geliefde Badr'tje gezien wss:whistling:

Anderson
26-11-2012, 21:38
Ow jeetje, dan komt Bonjaski weer vertellen dat hij zo'n vriendelijke man is en dat vechten alleen in de ring moet gebeuren.

Wat moet die dan zeggen dat het goed is om iemand neer te knallen in een sporthal.

Leventdepevent
26-11-2012, 22:37
ook forum broeder Atila en Yucel Fidan zijn daar aanwezig

mario the count
27-11-2012, 00:22
Ik hoop dat remy peter en marloes niet in slaap vallen voordat ze weer aan het woord moeten komen. Wat een blaartrekkend verhaal over erotisch getinte klassieke muziek

mario the count
27-11-2012, 00:24
Ow jeetje, dan komt Bonjaski weer vertellen dat hij zo'n vriendelijke man is en dat vechten alleen in de ring moet gebeuren.

Ja echt sip. Beter hadden ze jou gestuurd. Dan had je kunnen vertellen dat lompheid agressie en vooral geen zelfbeheersing hebben je tot een kampioen maakt in onze sport.

Wiseguy
27-11-2012, 00:29
Ja echt sip. Beter hadden ze jou gestuurd. Dan had je kunnen vertellen dat lompheid agressie en vooral geen zelfbeheersing hebben je tot een kampioen maakt in onze sport.

Hij trapt alleen open deuren in en wat hij zegt wordt elke keer ontkracht door "incidenten".

mario the count
27-11-2012, 00:34
Hij trapt alleen open deuren in en wat hij zegt wordt elke keer ontkracht door "incidenten".

Incidenten waar vechters zelf in veel gevallen niks mee te maken hebben. Er zitten rotte appels tussen net als badr hari maar die heb je in iedere sport. Dan heb ik graag een bonjasky op tv die open deuren intrapt maar wel sociaal en rustig overkomt.

my2cents
27-11-2012, 00:35
Open deuren?

Volgens mij is het concept: "dat vechten alleen in de ring moet gebeuren"

voor sommige nog best een lastige.

Wiseguy
27-11-2012, 00:43
Incidenten waar vechters zelf in veel gevallen niks mee te maken hebben. Er zitten rotte appels tussen net als badr hari maar die heb je in iedere sport. Dan heb ik graag een bonjasky op tv die open deuren intrapt maar wel sociaal en rustig overkomt.

Jij vindt Badr een rotte appel en ik vind Bonjaski een slijmerige grijze muis. Ik hou van vechters met persoonlijkheid zoals Ali, Mayweather, Tyson, Hari en de Diaz brothers. Zij gedragen zich vaak gek buiten de ring, maar zorgen wel altijd voor spektakel in de ring.
Dat mainstream gebeuren hoeft van mij allemaal niet. Als ik mensen volzinnen wil horen praten kijk ik wel naar het buitenhuis.

my2cents
27-11-2012, 00:46
Jij vindt Badr een rotte appel en ik vind Bonjaski een slijmerige grijze muis. Ik hou van vechters met persoonlijkheid zoals Ali, Mayweather, Tyson, Hari en de Diaz brothers. Zij gedragen zich vaak gek buiten de ring, maar zorgen wel altijd voor spektakel in de ring.
Dat mainstream gebeuren hoeft van mij allemaal niet. Als ik mensen volzinnen wil horen praten kijk ik wel naar het buitenhuis.

Jij mist het grotere plaatje. Als dit zo doorgaat, dan gaat het berg afwaarts met de hele sport...Wat uiteindelijk resulteert in mindere potten/partijen/internationale aanzien etc etc...Dat wil je blijkbaar maar niet inzien.

my2cents
27-11-2012, 00:57
En weer sommige posts komen weer niet door. Waar gaat dat steeds mis mods?

bryan
27-11-2012, 00:57
gemiste kans... ze kwamen echt niet goed uit hun woorden.. vond het met meer huilie huilie waarom gebeurd het steeds bij ons boehoe...

mario the count
27-11-2012, 00:58
Jij vindt Badr een rotte appel en ik vind Bonjaski een slijmerige grijze muis. Ik hou van vechters met persoonlijkheid zoals Ali, Mayweather, Tyson, Hari en de Diaz brothers. Zij gedragen zich vaak gek buiten de ring, maar zorgen wel altijd voor spektakel in de ring.
Dat mainstream gebeuren hoeft van mij allemaal niet. Als ik mensen volzinnen wil horen praten kijk ik wel naar het buitenhuis.

Het gaat niet om wat jij vindt of wat ik vindt. Het gaat om de sport maatschappelijk aanvaardbaar maken. Het gaat erom dat jan modaal de sport niet altijd in 1 adem noemt samen met geweld buiten de ring. Want anders is het een kwestie van tijd voordat ze galas gaan verbieden in heel nederland. Remy is wat dat betreft een betere ambassadeur dan badr. Jij vindt remy een slijmbal, ik vind het een slimme gast die de sport hoog in het vaandel heeft staan en niet alleen zichzelf.

123trisweat
27-11-2012, 00:58
tja, WOW .......manifest is een goede zaak...maar in de verdediging weer met voetbal komen doet het niet voor mij. En hoor ik Marloes nou vragen om de overheid?

Ibrahim heeft een goed punt over structuur, maar dan moeten alle betrokkenen wel een lange termijn visie hebben en niet KT denken.

Jalana
27-11-2012, 00:58
Waardeloos dat ze top-vechters zo lang laten wachten op zo'n klein beetje zendtijd. Bijna de hele uitzending ging over die suffe muziek.. too bad

my2cents
27-11-2012, 01:00
gemiste kans... ze kwamen echt niet goed uit hun woorden.. vond het met meer huilie huilie waarom gebeurd het steeds bij ons boehoe...

Misschien een beetje, al vond ik Marloes en Remy best goede punten naar voren brengen. Mijn initiatief zou zijn om een goede woordvoerder (misschien zelf een goede advocaat) voortaan als 'spokesperson' naar voren laten treden. Idealiter zou deze man/vrouw ook soort van officiële weg moeten gaan bewandelen bij het ministerie.

rollermanskunk
27-11-2012, 01:00
Bas moet die pianist inhuren bij de volgende Glory-gala. Kan me een Pride-gala (of was K1?) met een gigantisch orkest herinneren dat had wel wat.

Boran
27-11-2012, 01:04
Gemiste kans dit. Ondanks dat ze rustig en beschaafd overkwamen redt de kickbokssport het niet als ze blijven zeggen dat het incidenten zijn en dat dit in het voetbal ook gebeurt.

Er wordt gewezen naar anderen, terwijl "we" naar onszelf moeten kijken en moeten erkennen dat er iets mis is in de sport. Er is veel criminaliteit in de sport en hier moet iets aan gedaan worden. De criminaliteit brengt echter ook een hoop geld binnen door de verkoop van VIP tafels, opstarten van organisaties en sponsoring (al dan niet onder de tafel).

Het idee van Marloes Coenen dat de overheid subsidie moet geven om de misgelopen sponsoring van coffeeshops te compenseren slaat helemaal de plank mis. In deze tijd van bezuinigingen krijg je 't echt niet verkocht dat een overheid geld gaat uitgeven aan subsidies om kickboksgala's te redden. Waarom zouden ze ook?

123trisweat
27-11-2012, 01:04
Waardeloos dat ze top-vechters zo lang laten wachten op zo'n klein beetje zendtijd. Bijna de hele uitzending ging over die suffe muziek.. too bad

offtopic: ik vind het prachtige muziek

kai
27-11-2012, 01:09
Peter, je bent een held. Maar volgens mij is hij ingedut tijdens het eerste segment, wat zag hij er toch verschrikkelijk net wakker uit. :D

NO GUTS NO GLORY
27-11-2012, 01:13
Misschien een beetje, al vond ik Marloes en Remy best goede punten naar voren brengen. Mijn initiatief zou zijn om een goede woordvoerder (misschien zelf een goede advocaat) voortaan als 'spokesperson' naar voren laten treden. Idealiter zou deze man/vrouw ook soort van officiële weg moeten gaan bewandelen bij het ministerie.

Sorry, maar naar welke aflevering heb jij zitten kijken????

WAT EEN VERSCHRIKKELIJKE AFGANG ZEG! Heb met afgrijzen zitten kijken naar het onderwerp. Marloes is een schitterende sportvrouw, maar ze had beter niets kunnen zegggen..... Snap sowieso niet waarom zij is uitgenodigd. In discussie gaan met je eigen mensen aan tafel, waardoor je kern van de discussie misloopt, ohohoh. Peter was kort maar krachtig. Remy had daar ook nooit moeten gaan zitten, omdat het bruggetje naar Badr Hari van tevoren al gemaakt was. Dat had hij moeten weten. Ze hadden zich inhoudelijk beter moeten voorbereiden tegen deze sluwe vossen van de VARA. Hadden we de kans om vanavond echt iets constructiefs neer te zetten, verneuken we het weer, manmanman, kan wel janken

Briant
27-11-2012, 01:21
Ik vind het wel goed dat de sporters nu zelf de strijd aangaan. Het moet duidelijk zijn dat de SPORT kickboxen niets te maken wil hebben met de ongeregeldheden rond de galas. Als er niets gebeurd is het binnen de kortste keren gedaan met het organiseren van de galas. Er moet trouwens ook een verandering komen in de opzet van de galas, maar daar is al genoeg over gezegd hier denk ik.

Mistaah_Lopez
27-11-2012, 01:24
Ok mijn mening over de uitzending:

ik vond dat de vechters niet echt aan t woord konden komen, want bij elk punt dat ze mochten onderbouwen/verdedigen, kregen ze steeds weer nare incidenten voor hun bakkes. Maar ff mensen, de meeste incidenten zijn ALLANG gebeurd! Om dat steeds terug te halen komen we ook nog verder of wel?

En ja, er zijn wel degelijk klote incidenten opgetreden, maar ff over voetbal, het is toch van de zotte om maar ELKE keer weer ik weet niet hoeveel politie agenten neer te zetten om de hooligans uit elkaar te halen, is dat dan ook geen crimineel gedrag? Vandalisme, vechten tegen elkaar en de politie, stenen en andere voorwerpen gooien en ook in het verleden elkaar neerschieten? Bij hoeveel gala's binnen Nederland hebben wij nou de politie nodig gehad om de orde of beter gezegd, uit de hand gelopen evenementen onder controle te houden? Jaarlijks is dat op de hand geteld!

En dan laten ze zien dat Badr Hari een domme actie maakt in de ring, gaan die gasten ons soms vertellen dat dat bij geen ENKELE SPORT GEBEURD? Ik heb zelf een keer op tv gezien met een olympisch event (vergeef me als dat een ander event was dan de olympische spelen) dat een taekwondo deelnemer de jury aanvalt omdat hij het er niet mee eens was over de uitslag, EN DAAR WERD ZELFS BIJ SOMMIGE UITZENDINGEN OM GELACHEN! Laten we maar niet over voetbal beginnen over uitbarstingen tijdens sport/wedstrijden want dan ben ik over een paar weken NOG NIET klaar met typen hierzo.

Of dit een goeie en positieve actie was bij deze uitzending?:
Nee, omdat dankzij die Pauw en Witteman we steeds maar weer te horen kregen over de incidenten dat is gebeurd en als we dat alleen maar over ons krijgen, dan kunnen we er nooit van maken.

Ja, omdat Nederland nu wel merkt dat we juist het goeie uit Kickboxen/thaiboxen/MMA eruit willen halen en juist het POSITIEVE willen laten zien en proeven naar Nederland toe. Want al met al, Nederland is toch wel 1 van de landen en misschien wel HET land waar de meeste titels worden behaald en gewonnen.

grtz. Nicky Lopez

NO GUTS NO GLORY
27-11-2012, 01:54
Graag jullie mening over het optreden van vanavond in Pauw & Witteman

http://pauwenwitteman.vara.nl/Fragment-detail.1548.0.html?&tx_ttnews%5Btt_news%5D=28202&tx_ttnews%5BbackPid%5D=116&cHash=4c048268241bb1ddb4b86c28380a07dc


Uiteraard mogen jullie je mening ventileren.....

Ch3f1
27-11-2012, 02:16
Één charme offensief van prominente kickboksers die naar mijn mening een slachtofferrol aannemen en niet genoeg hun hand in eigen boezem steken. De opmerking van Marloes over het feit dat er geen alternatief is voor de coffeeshopsponsors en dus de overheid te hulp moet schieten in de vorm van subsidie, geeft aan hoe afhankelijk de kickbokswereld dus is van 'dubieus' geld. Daarnaast zijn er duizenden sporters in Nederland die hun baan en carrière opgeven voor de eer en glorie in hun sport zonder grote geldprijzen in het vooruitzicht. Naar mijn mening zaten er niet de juiste mensen aan de tafel. Ik miste Fred Royers die al jarenlang een pleidooi houdt en één voorvechter is voor een 'schone' vechtsport . Hij was altijd één roepende in de woestijn, maar gaf jaren geleden al één duidelijke voorstelling van zaken waar de kickbokswereld naar toe aan het afglijden was zoals nu in de actualiteit wordt weergegeven. De vergelijking die de gasten continu trekken met incidenten bij andere sporten is get excuus wat ze zichzelf jarenlang hebben voorgehouden en hun eigen rol en positie mee hebben gehandhaaft. Wanneer je echt anders wilde had je al zovaak kunnen distantiëren van de dubieuze praktijken in de kickbokswereld dan te profiteren en mede één bijdrage te leveren aan de instandhouding hiervan. Het komt op mij over als het wassen van je handen in onschuld. Mijn mening wordt hierin gesteund door het voorbeeld van dat het ook anders kan in de vechtsportwereld, kijk maar bij KB - Arnhem geleid door sensei Fred Royers.

blackadder
27-11-2012, 02:35
No valid media file(s) found.

Kemal
27-11-2012, 07:55
Poll topic en deze thread samengevoegd.

BB
27-11-2012, 08:50
Één charme offensief van prominente kickboksers die naar mijn mening een slachtofferrol aannemen en niet genoeg hun hand in eigen boezem steken. De opmerking van Marloes over het feit dat er geen alternatief is voor de coffeeshopsponsors en dus de overheid te hulp moet schieten in de vorm van subsidie, geeft aan hoe afhankelijk de kickbokswereld dus is van 'dubieus' geld. Daarnaast zijn er duizenden sporters in Nederland die hun baan en carrière opgeven voor de eer en glorie in hun sport zonder grote geldprijzen in het vooruitzicht. Naar mijn mening zaten er niet de juiste mensen aan de tafel. Ik miste Fred Royers die al jarenlang een pleidooi houdt en één voorvechter is voor een 'schone' vechtsport . Hij was altijd één roepende in de woestijn, maar gaf jaren geleden al één duidelijke voorstelling van zaken waar de kickbokswereld naar toe aan het afglijden was zoals nu in de actualiteit wordt weergegeven. De vergelijking die de gasten continu trekken met incidenten bij andere sporten is get excuus wat ze zichzelf jarenlang hebben voorgehouden en hun eigen rol en positie mee hebben gehandhaaft. Wanneer je echt anders wilde had je al zovaak kunnen distantiëren van de dubieuze praktijken in de kickbokswereld dan te profiteren en mede één bijdrage te leveren aan de instandhouding hiervan. Het komt op mij over als het wassen van je handen in onschuld. Mijn mening wordt hierin gesteund door het voorbeeld van dat het ook anders kan in de vechtsportwereld, kijk maar bij KB - Arnhem geleid door sensei Fred Royers.

X2

RedDawn
27-11-2012, 09:57
Het idee van Marloes Coenen dat de overheid subsidie moet geven om de misgelopen sponsoring van coffeeshops te compenseren slaat helemaal de plank mis. In deze tijd van bezuinigingen krijg je 't echt niet verkocht dat een overheid geld gaat uitgeven aan subsidies om kickboksgala's te redden. Waarom zouden ze ook?


Die opmerking van Marloes was niet bepaald slim zeg. Tsjee.

rollermanskunk
27-11-2012, 10:39
Ze hadden gewoon met cijfers die 2 vooringenomen subsidieslurpers een oorwassing moeten geven:

- 200.000 Nederlanders doen aan kickboksen (recreatief)
- 165 kickboksevenementen per jaar: 1 (betreurenswaardige) incident
- aantal Nederlandse wereldkampioenen kickboksen
- aantal Nederlandse kickboksscholen/trainers die wereldbereoemd zijn
- hoeveelheid zendtijd die het kickboksen krijgt op de Nederlanse tv (0,0) aangaande de successen
- kosten politie-inzet voetbal tov het kickboksen
etc. etc.

Ik zou zelf kiezen voor een andere woordvoerder (het liefst 1) die alle feiten en cijfertjes blindelings kan opnoemen en de verhoudingen weet binnen de kickbokswereld. Zoals eerder hier boven gezegd zou ik bijv. Fred Royers als woordvoerder willen zien.

mario the count
27-11-2012, 10:46
Wat is er eigenlijk mis met coffeeshops als sponsoren? Zolang coffeshops legaal zijn in ons land kan je er niks van zeggen. Begrijp me niet verkeerd, ik heb zelf nooit geblowd en heb er niks mee maar het is net zo legaal als alcohol bijvoorbeeld, en ik denk dat niemand klaagt als heineken sponsor wordt.

Facade
27-11-2012, 11:04
Ja god, ging niet zo lekker inderdaad. Wat was er met de stem van Peter Aerts aan de hand eigenlijk?

Ik denk dat het te vroeg was om daar te gaan zitten. Men was het niet met elkaar eens en het manifest was eerder aanleiding om gedane zaken te bespreken dan dat het aanleiding was om te bespreken hoe we de zaak weer op de rails konden krijgen. Sterker nog: men is het zelfs nog niet eens over de vraag óf er wat moet gebeuren of dat het eigenlijk wel meevalt.

Je hebt het hier dus niet alleen over de indruk die je wekt bij het publiek, maar ook over het draagvlak van de punten die worden genoemd in dat manifest en dat is misschien nog wel belangrijker. Zonder draagvlak is een manifest niet meer dan een mooi stukje proza. In dat licht had ik liever gezien dat Ibrahim er in z'n eentje ging zitten, omdat hij best een goed verhaal had en ik ben persoonlijk ook erg benieuwd hoe hij het wil aanpakken. Ik denk alleen dat de eerste stap bij dat verhaal is dat je medestanders vindt die ook met alle respect daadwerkelijk begrijpen wat de punten die in dat manifest staan betekenen. Want die staan mooi op papier met een mooie handtekening, maar betekenen concreet echt een hele forse koerswijziging. Als je uiteindelijk steun hebt, kun je eventueel met meerderen in zo'n programma gaan zitten. Het zal echter wel een lang proces zijn.

Ik moet wel zeggen dat Pauw en Witteman bijzónder kritisch waren en de gasten totaal niet uit lieten praten. Ik kan me voorstellen dat dat irritatie opwekt en dat je dan in een welles nietes verhaal terecht komt. Het is natuurlijk niet handig, maar het is ook wel lastig als je zo geïnterviewd wordt.

FOCUS
27-11-2012, 11:12
dude WTF
ja coffeeshops zijn legaal
en een kale kickboksende reus die onder de tattoos zit en zijn twee pitbulls genaamd Conan en Attilla uitlaat is ook legaal


maar om nou het imago van de sport positief te beinvloeden zou ik die niet direct ter sprake brengen

123trisweat
27-11-2012, 11:28
Ja god, ging niet zo lekker inderdaad. Wat was er met de stem van Peter Aerts aan de hand eigenlijk?

Ik denk dat het te vroeg was om daar te gaan zitten. Men was het niet met elkaar eens en het manifest was eerder aanleiding om gedane zaken te bespreken dan dat het aanleiding was om te bespreken hoe we de zaak weer op de rails konden krijgen. Sterker nog: men is het zelfs nog niet eens over de vraag óf er wat moet gebeuren of dat het eigenlijk wel meevalt.

Je hebt het hier dus niet alleen over de indruk die je wekt bij het publiek, maar ook over het draagvlak van de punten die worden genoemd in dat manifest en dat is misschien nog wel belangrijker. Zonder draagvlak is een manifest niet meer dan een mooi stukje proza. In dat licht had ik liever gezien dat Ibrahim er in z'n eentje ging zitten, omdat hij best een goed verhaal had en ik ben persoonlijk ook erg benieuwd hoe hij het wil aanpakken. Ik denk alleen dat de eerste stap bij dat verhaal is dat je medestanders vindt die ook met alle respect daadwerkelijk begrijpen wat de punten die in dat manifest staan betekenen. Want die staan mooi op papier met een mooie handtekening, maar betekenen concreet echt een hele forse koerswijziging. Als je uiteindelijk steun hebt, kun je eventueel met meerderen in zo'n programma gaan zitten. Het zal echter wel een lang proces zijn.

Ik moet wel zeggen dat Pauw en Witteman bijzónder kritisch waren en de gasten totaal niet uit lieten praten. Ik kan me voorstellen dat dat irritatie opwekt en dat je dan in een welles nietes verhaal terecht komt. Het is natuurlijk niet handig, maar het is ook wel lastig als je zo geïnterviewd wordt.

Kan me erg vinden in jouw conclusies op het laatste na. Denk dat men op voorhand wel had kunnen bedenken wat de insteek zou zijn van P&W.

Heb zelf het gevoel dat er een 2 kampen bestaan in de kickboks/mma wereld als het om maatschappelijke acceptatie gaat van de sport. Eén kamp die graag erkenning wilt van de mainstream en één kamp die het wel goed vond dat de sport een subcultuur sport is.

Ik wordt alleen erg moe van de vergelijking met voetbal. De vergelijking gaat qua grootte, wereldwijde ACCEPTATIE, financien etc al helemaal scheef.

Ben erg benieuwd of de kickboks/mma wereld in NL zich de komende maanden weet te organiseren in 1 bond of vertegenwoordiging.

Succes.

tnk2k
27-11-2012, 11:28
Marloes kan zo de politiek in, ze gaat niet direct op de vragen in en verteld wat zij wil zeggen. Geweldig.

RedDawn
27-11-2012, 11:46
Ze hadden gewoon met cijfers die 2 vooringenomen subsidieslurpers een oorwassing moeten geven:

- 200.000 Nederlanders doen aan kickboksen (recreatief)
- 165 kickboksevenementen per jaar: 1 (betreurenswaardige) incident
- aantal Nederlandse wereldkampioenen kickboksen
- aantal Nederlandse kickboksscholen/trainers die wereldbereoemd zijn
- hoeveelheid zendtijd die het kickboksen krijgt op de Nederlanse tv (0,0) aangaande de successen
- kosten politie-inzet voetbal tov het kickboksen
etc. etc.

Ik zou zelf kiezen voor een andere woordvoerder (het liefst 1) die alle feiten en cijfertjes blindelings kan opnoemen en de verhoudingen weet binnen de kickbokswereld. Zoals eerder hier boven gezegd zou ik bijv. Fred Royers als woordvoerder willen zien.

Dikke van Dale:

struis·vo·gel (de; m; meervoud: struisvogels)
1
grote vogel die niet kan vliegen

Wiseguy
27-11-2012, 11:55
Marloes kan zo de politiek in, ze gaat niet direct op de vragen in en verteld wat zij wil zeggen. Geweldig.

Je bedoelt dat ze ongeloofwaardig overkwam? Ja, dat was inderdaad te vergelijken met vele politici.

e-type
27-11-2012, 12:06
dude WTF
ja coffeeshops zijn legaal
en een kale kickboksende reus die onder de tattoos zit en zijn twee pitbulls genaamd Conan en Attilla uitlaat is ook legaal


maar om nou het imago van de sport positief te beinvloeden zou ik die niet direct ter sprake brengen



nee, coffeeshops zijn niet legaal, maar worden onder bepaalde voorwaarden gedoogd. Ze kunnen dan ook op elk moment door een gemeentelijke ordening gesloten worden. Een coffeeshophouder moet dan ook altijd de wet overtreden om aan z'n handelswaar te komen.
Dit soort schimmige zaken behoren de sport dus niet te sponsoren, hoe ingeburgerd ze ook zijn. Er zal altijd een criminele zweem omheen hangen.

Verder vond ik Ibrahim enorm sterk, jammer dat ie niet vaker aan het woord kon komen. Maar hij verwoordde precies het belangrijke punt. Organisatie. Da's zo belangrijk, ook in de communicatie naar buiten toe met wetshandhavers en de pers, maar zeker ook in het beheersen van onregelmatigheden binnen de sport.
Laten ze daar maar eens aan gaan werken.

We moeten leren van de UFC, die was ook bijna ten dode opgeschreven dankzij de politiek en is nu bijna mainstream geworden. Door mee te werken en om hulp te vragen in regulatie hebben de Fertita's en Dana de boel weer op de rails gekregen (over criminelen gesproken trouwens, wehehe). We moeten zeker niet in onszelf gekeerd blijven en denken dat het incidenten zijn...

pdr
27-11-2012, 12:09
Ik vond het een zwak optreden. Om alles af te doen als incidenten is erg goedkoop en klopt niet met de werkelijkheid. Een jaar of 2 geleden was ik in Nijmegen bij een gala waar zelfs op het gala werd getoond hoe je het beste softdrugs kon kweken. De cabines en benodigheden stonden zelfs in de zaal. Later op de avond struikelde ik op het toilet over de snuivers en om het feest compleet te maken werd op het einde de complete zaal afgebroken. De barmedewerkers moesten vluchten voor hun leven. Ik heb wel een beetje genoeg van het calimerogedrag van leden op dit forum. Iemand met gezond verstand weet precies wat er allemaal gaande is. Waar denken jullie trouwens waar de vechters van betaald worden.

NielsN
27-11-2012, 12:11
Ja god, ging niet zo lekker inderdaad. Wat was er met de stem van Peter Aerts aan de hand eigenlijk?

Ik denk dat het te vroeg was om daar te gaan zitten. Men was het niet met elkaar eens en het manifest was eerder aanleiding om gedane zaken te bespreken dan dat het aanleiding was om te bespreken hoe we de zaak weer op de rails konden krijgen. Sterker nog: men is het zelfs nog niet eens over de vraag óf er wat moet gebeuren of dat het eigenlijk wel meevalt.

Je hebt het hier dus niet alleen over de indruk die je wekt bij het publiek, maar ook over het draagvlak van de punten die worden genoemd in dat manifest en dat is misschien nog wel belangrijker. Zonder draagvlak is een manifest niet meer dan een mooi stukje proza. In dat licht had ik liever gezien dat Ibrahim er in z'n eentje ging zitten, omdat hij best een goed verhaal had en ik ben persoonlijk ook erg benieuwd hoe hij het wil aanpakken. Ik denk alleen dat de eerste stap bij dat verhaal is dat je medestanders vindt die ook met alle respect daadwerkelijk begrijpen wat de punten die in dat manifest staan betekenen. Want die staan mooi op papier met een mooie handtekening, maar betekenen concreet echt een hele forse koerswijziging. Als je uiteindelijk steun hebt, kun je eventueel met meerderen in zo'n programma gaan zitten. Het zal echter wel een lang proces zijn.

Ik moet wel zeggen dat Pauw en Witteman bijzónder kritisch waren en de gasten totaal niet uit lieten praten. Ik kan me voorstellen dat dat irritatie opwekt en dat je dan in een welles nietes verhaal terecht komt. Het is natuurlijk niet handig, maar het is ook wel lastig als je zo geïnterviewd wordt.

Ik ben het vrijwel altijd met je eens, maar Pauw & Witteman valt hier toch echt helemaal niets te verwijten.

Vooral Marloes Coenen zat daar volstrekte waanzin te verkondigen. Wat moet je daar dan mee, als interviewer? Je wéét dat haar baas een tweevoudig moordenaar is. Moet je dan maar braaf gaan zitten knikken als ze met droge ogen verkondigt dat er in het voetbal ook veel trammelant is? Of als Bonjasky begint over wat er allemaal wél goed gaat?

P&W oefenden gewoon hun vak uit.

Wel vraag ik me af waarom nu juist déze gasten werden geselecteerd.

Koike88
27-11-2012, 12:18
Helaas is er geen vertegenwoordiger namens de promotors. Gemiste kans.......

Wie was daar een geschikt iemand voor geweest dan? Mensen die alleen gala's in Limburg of Brabant organiseren kunnen niet voor mensen die alleen gala's in het midden of noorden organiseren praten lijkt me.

Richelieu
27-11-2012, 12:42
Wie was daar een geschikt iemand voor geweest dan? Mensen die alleen gala's in Limburg of Brabant organiseren kunnen niet voor mensen die alleen gala's in het midden of noorden organiseren praten lijkt me.

RINGS Holland of iemand die namens deze organisatie kan spreken. Zij zijn al decennia lang de enige constante factor geweest in de scene waar promotors komen en gaan.

RedDawn
27-11-2012, 12:47
RINGS Holland of iemand die namens deze organisatie kan spreken. Zij zijn al decennia lang de enige constante factor geweest in de scene waar promotors komen en gaan.

Dan hadden ze het nog over het vechtpartijtje van Vrij met Holleeder kunnen hebben. Of Dolmans betrokkenheid bij de schietpartij tussen Bruinsma en Frantzen.

Facade
27-11-2012, 12:48
@Niels,
Begrijp me niet verkeerd, de gasten hadden zelf het grootste aandeel in de verloop van het gesprek. Ze kwamen een beetje onvoorbereid, onderling verdeeld en zonder een idee van waar we het over zouden gaan hebben naar de studio. Maar Pauw en Witteman zijn gelauwerde interviewers die je het vuur behoorlijk aan de schenen kunnen leggen en ik kan me voorstellen dat het lastig is om daar mee om te gaan. Daarmee zeg ik niet dat het de schuld van Pauw en Witteman was o.i.d. want inderdaad dat is hun baan, maar wel ben ik een beetje terughoudend om over de gasten te oordelen omdat het wel een lastige situatie is en ik niet zo zeker weet of ik het veel beter zou doen.

NielsN
27-11-2012, 13:06
@Niels,
Begrijp me niet verkeerd, de gasten hadden zelf het grootste aandeel in de verloop van het gesprek. Ze kwamen een beetje onvoorbereid, onderling verdeeld en zonder een idee van waar we het over zouden gaan hebben naar de studio. Maar Pauw en Witteman zijn gelauwerde interviewers die je het vuur behoorlijk aan de schenen kunnen leggen en ik kan me voorstellen dat het lastig is om daar mee om te gaan. Daarmee zeg ik niet dat het de schuld van Pauw en Witteman was o.i.d. want inderdaad dat is hun baan, maar wel ben ik een beetje terughoudend om over de gasten te oordelen omdat het wel een lastige situatie is en ik niet zo zeker weet of ik het veel beter zou doen.

Ok, zijn we het weer eens, hahaha.

Ben benieuwd hoe Hoost dit gedaan zou hebben, of Hippolyte, wiens namen wél onder dat manifest staan.

Ch3f1
27-11-2012, 13:16
Als je een slap verhaal hebt, val je bij Paul en Witteman door de mand. Al heel wat seizoenen zitten er 5 dagen in de week gasten aan tafel en wanneer deze een goed verhaal hebben volgt er een solide gesprek. De prominente kickboksers waren duidelijk niet instaat om hun verhaal met sterke argumenten te onderbouwen. Maar het zijn wel deze argumenten die ze zelf al die tijd hebben gebruikt om hun eigen rol binnen de kickbokswereld te rechtvaardigen. Nogmaals er zaten de verkeerde gasten aan tafel die ook al zouden ze het willen, de kickbokswereld die hun uiteindelijk zo groot heeft gemaakt nooit kunnen hervormen omdat ze er een product van zijn.

smike
27-11-2012, 13:16
Bonjasky deed het erg goed, Peter was peter :) Marloes die faalde en die Wybenga had goede punten.
Onderling was het niet goed afgestemd en er werd vooral verdedigd en naar andere sporten gewezen.
De hand in eigen boezem steken is iets wat "alfa-mensen" blijkbaar niet kunnen.

Bovendien lees ik hier reacties als "bonjasky is zo welbespraakt, geef mij maar Badr" lol waarom denk je dat je zo'n kut imago hebt!

rollermanskunk
27-11-2012, 13:16
Dikke van Dale:

struis·vo·gel (de; m; meervoud: struisvogels)
1
grote vogel die niet kan vliegen

Ik was nog niet klaar geachte vogelliefhebber...

- onderkennen criminele wortels in de sport en proberen deze met wortel en al te verwijderen
- samenwerking met de overheden (screening voor promotors, bestuursleden etc)
- verplichte id bij grote gala's voor bezoekers (we kennen de hele riedel aan maatregelen wel denk ik)

Het gaat erom dat de boodschap aan twee kanten goed wordt belicht en dat ontbrak er gisteren een beetje aan.

Niks geen struisvogelpolitiek gewoon met de billen bloot en werken aan het herstel.

K-1sunstarr
27-11-2012, 13:30
Darten was ook vroeger een achtervolk ( of hoe je het wil noemen ) sport.
En niet te vergeten de wielrennen sport, heel heel lang geleden " alleen " voor aso.
Zoek het maar op, het klopt.
Dus het kickboksen sport overleeft het wel, alleen heeft wel even tijd nodig.
Maar de media kan maken en helaas breken!

cornelus
27-11-2012, 13:32
tja... ik begin het op deze manier alemaal een beetje verkrampt gedoe te vinden hoor

ze hadden misschien beter eerst de intiatiefnemer alleen te gast kunnen hebben .......

en om hier nu die coryfeeën te gaan zitten beoordelen.............. mwah....................

veel van die items komen vaak on a very short notice tot stand.... dus ineens zit je daar

Marco
27-11-2012, 13:38
tja... ik begin het op deze manier alemaal een beetje verkrampt gedoe te vinden hoor

ze hadden misschien beter eerst de intiatiefnemer alleen te gast kunnen hebben .......

en om hier nu die coryfeeën te gaan zitten beoordelen.............. mwah....................

veel van die items komen vaak on a very short notice tot stand.... dus ineens zit je daar

Eens, zoals ik in de manifest post al zei, zet er mensen neer die ervaring en de competentie hebben om een punt uit te dragen en te discussieren, Fred Royers bijv. De bedoelingen zijn goed van de mensen die er gister zaten, maar het is een gemiste kans..

Atila
27-11-2012, 13:53
Voor ons was het duidelijk, ook de invulling en uitvoering van het manifest. Helaas werd er WEDEROM de nadruk gelegd op het negatieve en was er geen ruimte om het positieve (en de inspanningen die al jaren worden gepleegd door de sportschoolhouders) toe te lichten. Dan was er een compleet ander gesprek ontstaan.

Ch3f1
27-11-2012, 14:35
Voor ons was het duidelijk, ook de invulling en uitvoering van het manifest. Helaas werd er WEDEROM de nadruk gelegd op het negatieve en was er geen ruimte om het positieve (en de inspanningen die al jaren worden gepleegd door de sportschoolhouders) toe te lichten. Dan was er een compleet ander gesprek ontstaan.

Wanneer je het negatieve beeld blijft ontkennen is er geen reden voor één manifest. Ook na het kijken van de herhaling heb ik allereerst geen of dan wel te weinig begrip gezien voor het voor het overgrote deel terechte negatieve beeld wan de kickbokswereld dat is ontstaan, door de aanwezige kickboksers. Het weg wuiven van en het benoemen van de in één bepaalde regelmaat terugkerende voorvallen leidde terecht tot de opmerking van Witteman dat je deze ernstige zaken niet kan wegstrepen tegen de in andere sporten voorkomende mistanden. Nogmaals ik miste de aanwezigheid aan de tafel van Fred Royers die zich al jaren voor deze mediahype distantieerde van de mistanden binnen de kickbokswereld. Hij is naar mijn mening één van de weinige mensen die zijn geloofwaardigheid niet heeft verloren doordat hij vanuit één duidelijk standpunt ten aanzien van de gang van zaken heeft geprofileert en tegen de stroom in niet heeft geprofiteerd van het systeem integenstelling tot de aanwezige kickboksers.

Anderson
27-11-2012, 14:39
Kom op zeg doe je oog kleppen af, zeg gewoon het gaat niet goed en het moet beter. Kom niet met het gaat zo goed met de sportscholen dat gelooft iedereen wel. Het gaat niet goed met de kickboks gala's daar gaat het om.

Nosferatu187
27-11-2012, 14:51
Ik vond juist Marloes het best voor de dag komen, daarna Remy en Petertje kan niet eens praten volgens mij.

tnk2k
27-11-2012, 15:05
Je bedoelt dat ze ongeloofwaardig overkwam? Ja, dat was inderdaad te vergelijken met vele politici.


Nee dat bedoel ik niet, ik bedoel dat ze in de plaats van op de vrij makkelijke open deur vragen direct te beantwoorden de media aandacht gebruikt om te vertellen wat zij ervan vindt. Ik vindt Marloes een voorbeeld voor onze sport.

Pahlavan
27-11-2012, 15:18
Kom op zeg doe je oog kleppen af, zeg gewoon het gaat niet goed en het moet beter. Kom niet met het gaat zo goed met de sportscholen dat gelooft iedereen wel. Het gaat niet goed met de kickboks gala's daar gaat het om.

X2
Het is inmiddels tijd om te stoppen met argumenten zoals 'ja maar bij voetbal dit en dat blabla zus en zo'
deze argumenten hebben we (waaronder ik) al te lang en te vaak gebruikt. Nu moeten we gewoon toegeven van ja het gaat slecht, laten we drastische acties ondernemen om het te veranderen. Al moeten we eerst 10 stappen terugnemen om weer verder te kunnen, so be it.

en om ff terug te komen op het interview, ik ben ook van mening dat daar veeeeeeel meer uit te halen viel. Op een gegeven moment was het een welles nietes spel geworden ipv zo'n platform te gebruiken voor een stap in de goede richting. Jammer

Atila
27-11-2012, 15:24
Het negatieve overschaduwt het positieve, ik heb nergens gezegd dat je het negatieve moet ontkennen. Maar de andere kant moet eens toegelicht worden en onder de aandacht gebracht worden. De negatieve connotatie moet weg, of in ieder geval veel minder worden. De leek weet niet beter als dat "kickboksen" gelijk staat aan criminelen en doodgeschoten of -gevonden individuen.

Brainthief
27-11-2012, 15:36
goede punten:
-geen vip
-geen gala maar toernooi (maakt het in mijn ogen meer sport en minder show)

De sport moet uit het stoere underground hoekje.... of het gaat lukken, geen idee...

blackadder
27-11-2012, 15:44
Mss kunnen promoters hiermee wat good will kweken. Als nu goede doelen worden gesteund weten dat alleen de bezoekers en de leden van MF.
http://donatiedeals.nl/

Ch3f1
27-11-2012, 15:47
Het negatieve overschaduwt het positieve, ik heb nergens gezegd dat je het negatieve moet ontkennen. Maar de andere kant moet eens toegelicht worden en onder de aandacht gebracht worden. De negatieve connotatie moet weg, of in ieder geval veel minder worden. De leek weet niet beter als dat "kickboksen" gelijk staat aan criminelen en doodgeschoten of -gevonden individuen.

Vraag je eens af hoe dat komt. Het kickboksen heeft geen zelfregulerend systeem zoals een sport met een overkoepelend orgaan dient te hebben. Deze voorvallen kunnen daarom niet los gezien worden van de sport omdat er nooit een persoon of instituut is die namens de sport de verantwoording neemt voor een goede handhaving van statuten en reglementen. De betrokkenen zijn altijd slachtoffers die alleen terug kunnen vallen op het juridisch apparaat. Passende maatregelen en aansprakelijkheid vanuit een overkoepelend orgaan zijn er niet.
Klein voorbeeld hiervan is dat er na ernstige voorvallen altijd verschillende zelfbenoemde deskundige uit de kickbokswereld het woord voeren in de media. Direct betrokkenen zoals organisaties zijn altijd of voelen zich het slachtoffer van oorzaken die zo zeggen ze buiten hun macht liggen. Dit is dan ook de voornaamste reden dat de kickbokswereld valt onder de verantwoording en het oordeel van maatschappelijke overheden, dit kan gewoon ook niet anders. Of verwachten we van overheden dat ze hun ogen sluiten en maar moeten accepteren dat één keer in de zoveel tijd het ernstig misgaat, los gezien van alle dubieuze geldstromen en andere 'grijze' bijkomstigheden?!!

MRV
27-11-2012, 15:56
Mwah... Wat mij betreft dede zij het niet anders dan je van hen mocht verwachten. Het zijn topsporters en geen woordvoerders/mediastrategen. Een paar agenumenten waren redelijk, maar niet echt een concrete lijn in te vinden. Maar nogmaals, dat mag je eigenlijk ook niet van ze verwachten.

Dalton
27-11-2012, 16:36
Vraag je eens af hoe dat komt. Het kickboksen heeft geen zelfregulerend systeem zoals een sport met een overkoepelend orgaan dient te hebben. Deze voorvallen kunnen daarom niet los gezien worden van de sport omdat er nooit een persoon of instituut is die namens de sport de verantwoording neemt voor een goede handhaving van statuten en reglementen. De betrokkenen zijn altijd slachtoffers die alleen terug kunnen vallen op het juridisch apparaat. Passende maatregelen en aansprakelijkheid vanuit een overkoepelend orgaan zijn er niet.
Klein voorbeeld hiervan is dat er na ernstige voorvallen altijd verschillende zelfbenoemde deskundige uit de kickbokswereld het woord voeren in de media. Direct betrokkenen zoals organisaties zijn altijd of voelen zich het slachtoffer van oorzaken die zo zeggen ze buiten hun macht liggen. Dit is dan ook de voornaamste reden dat de kickbokswereld valt onder de verantwoording en het oordeel van maatschappelijke overheden, dit kan gewoon ook niet anders. Of verwachten we van overheden dat ze hun ogen sluiten en maar moeten accepteren dat één keer in de zoveel tijd het ernstig misgaat, los gezien van alle dubieuze geldstromen en andere 'grijze' bijkomstigheden?!!

Sterker nog, diverse betrokkenen (bonden, scheidsrechters, vechters) zijn voor het voortbestaan op de huidige financiele basis afhankelijk van de huidige structurering. Zonder "minder gewenste sponsoring" en "dubieuze geldstromen" zouden de vergoedingen voor vechters, bonden en juryleden grotendeels op amateurboksniveau gelegen hebben (juryleden een tegemoedkoming in de benzinekosten van een paar euro, vechters geen vergoeding). Velen hebben van het huidige klimaat geprofiteerd om van hun hobby hun beroep (of in ieder geval een leuke bijbaan) te maken en staan niet te trappelen om hard op te treden tegen datgene wat deze luxe positie mogelijk maakt. Ben benieuwd of dit enthousiasme ook zo groot is als het op vrijwillige basis moet of dat het probleem de andere kant opslaat door gebrek aan capaciteit. Bij het amateurboksen zie je bijvoorbeeld dat de structuur wel staat maar er bijna geen mensen te vinden zijn die de benodigde werkzaamheden (onbetaald) willen verrichten.

Coldcrust
27-11-2012, 17:20
Sterker nog, diverse betrokkenen (bonden, scheidsrechters, vechters) zijn voor het voortbestaan op de huidige financiele basis afhankelijk van de huidige structurering. Zonder "minder gewenste sponsoring" en "dubieuze geldstromen" zouden de vergoedingen voor vechters, bonden en juryleden grotendeels op amateurboksniveau gelegen hebben (juryleden een tegemoedkoming in de benzinekosten van een paar euro, vechters geen vergoeding). Velen hebben van het huidige klimaat geprofiteerd om van hun hobby hun beroep (of in ieder geval een leuke bijbaan) te maken en staan niet te trappelen om hard op te treden tegen datgene wat deze luxe positie mogelijk maakt. Ben benieuwd of dit enthousiasme ook zo groot is als het op vrijwillige basis moet of dat het probleem de andere kant opslaat door gebrek aan capaciteit. Bij het amateurboksen zie je bijvoorbeeld dat de structuur wel staat maar er bijna geen mensen te vinden zijn die de benodigde werkzaamheden (onbetaald) willen verrichten.

Bondswerk,jury en scheidsrechter IS grotendeels liefdewerk oud papier. De mensen die hierin financiele motieven hebben zijn ook sneller geneigd om hun principes opzij te schuiven ten faveure van een dubieuze promotor met zijn eigen wensenpakket.

Turboknecht
27-11-2012, 17:58
offtopic: ik vind het prachtige muziek

Haha, ja ik ook. Heb het zelfs op cd en ben een paar keer naar een concert van hen geweest. :blush:

NielsN
27-11-2012, 18:30
Mss kunnen promoters hiermee wat good will kweken. Als nu goede doelen worden gesteund weten dat alleen de bezoekers en de leden van MF.
http://donatiedeals.nl/

Ja, want als je zo nu en dan geld overmaakt naar een organisatie die zielige wezens helpt, geeft het niet als je zo af en toe iemand omlegt.

blackadder
27-11-2012, 18:50
quakquakquak

Coldcrust
27-11-2012, 19:02
Ok, zijn we het weer eens, hahaha.

Ben benieuwd hoe Hoost dit gedaan zou hebben, of Hippolyte, wiens namen wél onder dat manifest staan.

Ik denk dat beiden keihard aangevallen zouden worden..Hoost ivm Balrak en Hypo vanwege Rozenblad.

tnk2k
27-11-2012, 20:12
Ok, zijn we het weer eens, hahaha.

Ben benieuwd hoe Hoost dit gedaan zou hebben, of Hippolyte, wiens namen wél onder dat manifest staan.

Waar zie jij hippolyte staan?


Ibrahim Wijbenga, CDA raadslid Eindhoven(op persoonlijke titel)
Faldir Chabahri, Brummen (GLD)
Ernesto Hoost,Hoorn
Ali Boukhari,Rotterdam
Fikri Tijarti, Amsterdam
Ali Gunyar,Eindhoven
Mosaab Amrani,Amsterdam
Clyde Petres, Hoorn
Nordin el Otmani,Amsterdam
Mohamed Ajuau, Amsterdam
Yucel Fidan, Eindhoven
Mousid Gym, Amsterdam
Ellen Bruins, Alkmaar
Zouhir Youkaj,Utrecht
Michel van Rijt,Helmond
Ropie Adriaan,Almere
Perry Ubeda,Nijmegen

Wout Traas,Wptbl

NielsN
27-11-2012, 20:37
Waar zie jij hippolyte staan?

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/article/detail/3353544/2012/11/26/Manifest-De-kickbokssport-is-een-bedreiging-voor-de-samenleving-geworden.dhtml

Derde van onder.

tnk2k
27-11-2012, 20:44
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/article/detail/3353544/2012/11/26/Manifest-De-kickbokssport-is-een-bedreiging-voor-de-samenleving-geworden.dhtml

Derde van onder.

Ik zie het, er bestaan dus meerdere. Thnx.

NielsN
27-11-2012, 21:00
Ik denk dat beiden keihard aangevallen zouden worden..Hoost ivm Balrak en Hypo vanwege Rozenblad.

... en ik zou hopen dat ze dan niet zouden reageren met "dat was lang geleden", maar eerder met "ja, klopt, in de kickbokssport lopen enorm veel criminelen rond en op zichzelf geeft dat niet, want criminelen moeten ook aan beweging doen, maar dat betekent wel dat de sport gegarandeerd ten onder gaat als we geen duidelijke structuren bieden."

Zoiets.

rollermanskunk
27-11-2012, 21:11
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/article/detail/3353544/2012/11/26/Manifest-De-kickbokssport-is-een-bedreiging-voor-de-samenleving-geworden.dhtml

Derde van onder.

lekkere reacties ook onder het nieuwsartikel.... Pfff de Azijnbode-reaguurders doet zijn naam eer aan.

123trisweat
28-11-2012, 00:31
hier een gast blog van Marloes mogelijk gemaakt door PenW
http://pauwenwitteman.vara.nl/Gastenblog.1895.0.html?&tx_ttnews[tt_news]=28235&cHash=ea9876209b09a04679e47185f6b7de3a


Waarin ook staat dat burgemeeser van der laan op 24 januari 2013 een congres organiseert om bruggen te slaan tussen de overheid en de vechtsporters.


MF moet ook maar van de partij zijn

de Stiep
28-11-2012, 11:24
hier een gast blog van Marloes mogelijk gemaakt door PenW
http://pauwenwitteman.vara.nl/Gastenblog.1895.0.html?&tx_ttnews[tt_news]=28235&cHash=ea9876209b09a04679e47185f6b7de3a


Waarin ook staat dat burgemeeser van der laan op 24 januari 2013 een congres organiseert om bruggen te slaan tussen de overheid en de vechtsporters.


MF moet ook maar van de partij zijn


Roy ? Babbel, looks, kennis en ervaring. Tis maar un voorzetje.

Ronald
28-11-2012, 22:01
Eigenlijk vat deze topic heel goed samen wat de kern van ons probleem is. Is vertegenwoordiger A beter dan B of zou toch vertegenwoordiger C het woord moeten voeren? Voor degenen die het nog niet opgevallen is: we hebben geen vertegenwoordigers! Pas als je georganiseerd bent kun je gezamenlijk iemand afvaardigen die jou als groep vertegenwoordigt. Zolang dat niet het geval is zijn het enkel personen die spreken op persoonlijke titel of als afgevaardigde van slechts een klein deel van de vechtsportwereld.

Veelvuldig wordt de vergelijking met voetbal gemaakt (die deels ook terecht is misschien) maar als er in mijn stad een probleem met voetbal is dan weet ik precies bij wie ik moet zijn. Ook weet ik dat afspraken met de KNVB landelijk nageleefd zullen worden. Zoals bij P&W ook al terecht opgemerkt wordt: bij kickboksen heb je geen idee wie je gesprekspartner is en kun je je in principe ook tot niemand verhouden.

Zo'n manifest is allemaal ook wel leuk en aardig maar het is feitelijk niets meer dan een papieren tijger, symbool politiek, of misschien nog wel het meest een media-tegenoffensiefje. Het is weinig anders dan een goed bedoeld statement van een aantal mensen die het beste voor hebben met de sport. Maar als mijn buurman en ik morgen besluiten een nieuwe bond te starten in geheel eigen stijl, dan kan dat gewoon en kunnen we overmorgen een galaatje organiseren.

Natuurlijk, probleem is ook dat vechtsport een enorm negatieve aantrekkingskracht op de media heeft. Er hoeft maar iets te gebeuren en het wordt enorm breed uitgemeten. Maar de media heb je nou eenmaal niet in de hand. Daarentegen kun je wel prima invloed uitoefenen op jezelf. En zolang we niet in staat zijn om onszelf te organiseren moeten we misschien niet al teveel zeuren over de media.

Kemal
28-11-2012, 22:45
Reps Ronald!

Facade
28-11-2012, 23:37
Idd, geen woord te veel! reps

Budokan
29-11-2012, 00:32
Ik vond juist Marloes het best voor de dag komen, daarna Remy en Petertje kan niet eens praten volgens mij.
2x, Peter is geen goede ambassadeur as het op discussieren aan komt. Toch jammer maar de klappen hebben toch hun tol geeist. Marloes spreekt helder en to he point, Remy vindt alles vooral ' jammer'.

anoniem gg
29-11-2012, 04:26
Eigenlijk vat deze topic heel goed samen wat de kern van ons probleem is. Is vertegenwoordiger A beter dan B of zou toch vertegenwoordiger C het woord moeten voeren? Voor degenen die het nog niet opgevallen is: we hebben geen vertegenwoordigers! Pas als je georganiseerd bent kun je gezamenlijk iemand afvaardigen die jou als groep vertegenwoordigt. Zolang dat niet het geval is zijn het enkel personen die spreken op persoonlijke titel of als afgevaardigde van slechts een klein deel van de vechtsportwereld.

Veelvuldig wordt de vergelijking met voetbal gemaakt (die deels ook terecht is misschien) maar als er in mijn stad een probleem met voetbal is dan weet ik precies bij wie ik moet zijn. Ook weet ik dat afspraken met de KNVB landelijk nageleefd zullen worden. Zoals bij P&W ook al terecht opgemerkt wordt: bij kickboksen heb je geen idee wie je gesprekspartner is en kun je je in principe ook tot niemand verhouden.

Zo'n manifest is allemaal ook wel leuk en aardig maar het is feitelijk niets meer dan een papieren tijger, symbool politiek, of misschien nog wel het meest een media-tegenoffensiefje. Het is weinig anders dan een goed bedoeld statement van een aantal mensen die het beste voor hebben met de sport. Maar als mijn buurman en ik morgen besluiten een nieuwe bond te starten in geheel eigen stijl, dan kan dat gewoon en kunnen we overmorgen een galaatje organiseren.

Natuurlijk, probleem is ook dat vechtsport een enorm negatieve aantrekkingskracht op de media heeft. Er hoeft maar iets te gebeuren en het wordt enorm breed uitgemeten. Maar de media heb je nou eenmaal niet in de hand. Daarentegen kun je wel prima invloed uitoefenen op jezelf. En zolang we niet in staat zijn om onszelf te organiseren moeten we misschien niet al teveel zeuren over de media.

Leuk verhaal.

Maar goed zelfs als je weet waar je moet zijn wat wordt er dan aan gedaan?

Niet lang geleden werd een ajax hooligan doodgeschoten (die in fake ajax kleding deed), twee dagen geleden stond er dat ajax holligan polleke ( Ajax-hooligan en criminelen bij schietpartij Badhoevendorp ... en een verkrachting, was ook de beruchte Ajax-hooligan Martin van der P., alias Polletje, aanwezig) betrokken zou zijn bij de liquidatie van Hillegers op de voorpagina van de telegraaf. Niet lang geleden kon ik in de krant lezen dat bij een damesvoetbal wedstrijd het volledig uit de hand liep met een massale knokpartij als gevolg. Verder is het bekend dat sommige voetbalwedstrijden verkocht zijn ivm gokken. Dit is allemaal bekend en we weten waar we moeten zijn, en?
Rik Halman nog een ajax hooligan schoot in oktober iemand dood http://frontpage.fok.nl/nieuws/524795/1/1/50/ajax-hooligan-schoot-man-dood-om-verkeersruzie.html?token=3971ddcb1434c4c67a4db435a 552dd9c&allowcookies=DEZE+MELDING+SLUITEN+EN+NIET+MEER+WEE RGEVEN, we weten allemaal waar we moeten zijn, en?

Niemand wil belasting betalen, we weten waar we moeten zijn, en?

Iedereen wil als het om hulp aankomt eerst zijn eigen familie helpen en niet griekenland, spanje of portugal miljarden geven, we weten waar we moeten zijn, en?

Iedereen weet dat Rutten en andere politieke leiders liegen en bedriegen, we weten waar we moeten zijn, en?

Peace

Coldcrust
29-11-2012, 10:05
Leuk verhaal.

Maar goed zelfs als je weet waar je moet zijn wat wordt er dan aan gedaan?

Niet lang geleden werd een ajax hooligan doodgeschoten (die in fake ajax kleding deed), twee dagen geleden stond er dat ajax holligan polleke ( Ajax-hooligan en criminelen bij schietpartij Badhoevendorp ... en een verkrachting, was ook de beruchte Ajax-hooligan Martin van der P., alias Polletje, aanwezig) betrokken zou zijn bij de liquidatie van Hillegers op de voorpagina van de telegraaf. Niet lang geleden kon ik in de krant lezen dat bij een damesvoetbal wedstrijd het volledig uit de hand liep met een massale knokpartij als gevolg. Verder is het bekend dat sommige voetbalwedstrijden verkocht zijn ivm gokken. Dit is allemaal bekend en we weten waar we moeten zijn, en?
Rik Halman nog een ajax hooligan schoot in oktober iemand dood http://frontpage.fok.nl/nieuws/524795/1/1/50/ajax-hooligan-schoot-man-dood-om-verkeersruzie.html?token=3971ddcb1434c4c67a4db435a 552dd9c&allowcookies=DEZE+MELDING+SLUITEN+EN+NIET+MEER+WEE RGEVEN, we weten allemaal waar we moeten zijn, en?

Niemand wil belasting betalen, we weten waar we moeten zijn, en?

Iedereen wil als het om hulp aankomt eerst zijn eigen familie helpen en niet griekenland, spanje of portugal miljarden geven, we weten waar we moeten zijn, en?

Iedereen weet dat Rutten en andere politieke leiders liegen en bedriegen, we weten waar we moeten zijn, en?

Peace

Sorry Bas maar ik zie je punt niet. Op het moment dat onze sport ter discussie wordt gesteld is de reactie van de meesten A ja maar het zijn incidenten B maar bij voetbal bla bla bla C C De media berichten alleen maar negatief.
Jij kiest voor optie B maar door naar anderen te wijzen pleit je jezelf niet vrij.

Hans Vos
29-11-2012, 11:58
Leuk verhaal.

Maar goed zelfs als je weet waar je moet zijn wat wordt er dan aan gedaan?

Niet lang geleden werd een ajax hooligan doodgeschoten (die in fake ajax kleding deed), twee dagen geleden stond er dat ajax holligan polleke ( Ajax-hooligan en criminelen bij schietpartij Badhoevendorp ... en een verkrachting, was ook de beruchte Ajax-hooligan Martin van der P., alias Polletje, aanwezig) betrokken zou zijn bij de liquidatie van Hillegers op de voorpagina van de telegraaf. Niet lang geleden kon ik in de krant lezen dat bij een damesvoetbal wedstrijd het volledig uit de hand liep met een massale knokpartij als gevolg. Verder is het bekend dat sommige voetbalwedstrijden verkocht zijn ivm gokken. Dit is allemaal bekend en we weten waar we moeten zijn, en?
Rik Halman nog een ajax hooligan schoot in oktober iemand dood http://frontpage.fok.nl/nieuws/524795/1/1/50/ajax-hooligan-schoot-man-dood-om-verkeersruzie.html?token=3971ddcb1434c4c67a4db435a 552dd9c&allowcookies=DEZE+MELDING+SLUITEN+EN+NIET+MEER+WEE RGEVEN, we weten allemaal waar we moeten zijn, en?

Niemand wil belasting betalen, we weten waar we moeten zijn, en?

Iedereen wil als het om hulp aankomt eerst zijn eigen familie helpen en niet griekenland, spanje of portugal miljarden geven, we weten waar we moeten zijn, en?

Iedereen weet dat Rutten en andere politieke leiders liegen en bedriegen, we weten waar we moeten zijn, en?

Peacejuist !!! klopt als een bus !! maar goed als je een succesvolle organisatie leid zijn er altijd mensen die uit jaloezie gaan zoeken naar ellende en eventueel verleden . de grootste boeven zitten in den haag .

Peacey
29-11-2012, 12:16
Hedde drugs op?

Sadix
29-11-2012, 12:21
heb net niet gekotst bij het lezen van deze topic.

Hebben we 4 topsporters die hun best doen om onze sport in een positief daglicht te zetten, wat gebeurt er op mixfight? deze 4 worden nou net niet uitgescholden... diep triest..

Ik heb echt 100% respect en liefde voor iedereen die zijn best doet om onze sport in een positief licht te zetten. Hoe kunnen jullie überhaupt zo negatief zijn hier over? Dus iedereen hier had het beter gedaan als zij? Ik weet dat de beste stuurlui altijd aan wal staan maar dat ze elke x present zijn op mixfight is wel een wonder.

e-type
29-11-2012, 12:41
goed....Bas Boon diskwalificeert zichzelf bij deze als mogelijke woordvoerder.

bryan
29-11-2012, 13:02
goed....Bas Boon diskwalificeert zichzelf bij deze als mogelijke woordvoerder.

Geloof sowieso niet dat hij op de short list stond hoor... dan weten we zeker dat we binnenkort een ban hebben op alle contact vechtsporten.

Peacey
29-11-2012, 13:10
goed....Bas Boon diskwalificeert zichzelf bij deze als mogelijke woordvoerder.
Als compaan van een tweevoudig moordenaar lijkt hij me nou niet echt de juiste woordvoerder.

FOCUS
29-11-2012, 13:23
Dus nu beoordeel je iemand op zijn vrienden of partners..

Kemal
29-11-2012, 13:26
Als compaan van een tweevoudig moordenaar lijkt hij me nou niet echt de juiste woordvoerder.

Deze opmerking slaat kant noch wal!

Helaas ook in deze thread zal ik het zeggen: Ontopic! zo niet, dan een ban.

Brainthief
29-11-2012, 13:45
in een ideale wereld gaat het strikt om de persoon, als je geen enkele schijn van belangenverstrelling wilt hebben is het ook van belang met wie je omgaat, zeker als het om positie's met invloed gaat.

Het beeld van kickboxen/mma is echt zeer slecht. Als je de comments ziet op bv NU.jij dan krijg ik de rillingen op mijn rug van de vooroordelen. Daar kom je niet snel van af. Wijzen naar voetbal heeft geen zin. Voetbal is Koning, kijk wat er gebeurd met EKs en WKs heel het land is oranje...iedereen snapt dat er dan dingen mis gaan, power of numbers.

Bij vechtsporten is het gewoon zo dat er mannetjes komen die het graag nadoen wat er in de ring gebeurd. Ben zelf in een vechtpartij beland in de passengers terminal. Volgens mij met in en uit gaan van de WCs als ik het me goed herinner, eerst naar buiten en dan naar binnen is de ongeschreven regel. 2 alpha mannetjes (en drank) konden het niet over hun rug laten gaan. Hoppa vechten....met glazen in het gezicht enzo...Dat kan inderdaad ook op houseparties gebeuren alleen....het gebeurd niet... Hoe kan je zulke dingen beperken???? Een bond kan er voor zorgen dat de organisatie tenminste in orde is...en dat is al heel wat. Echter het opgefokte sfeertje aan het eind van een avond voorkomen is een ander verhaal. Dat is een beetje underground cultuur denk ik.

anoniem gg
29-11-2012, 13:47
Sorry Bas maar ik zie je punt niet. Op het moment dat onze sport ter discussie wordt gesteld is de reactie van de meesten A ja maar het zijn incidenten B maar bij voetbal bla bla bla C C De media berichten alleen maar negatief.
Jij kiest voor optie B maar door naar anderen te wijzen pleit je jezelf niet vrij.

Ten eerste ben jij weer iemand die problemen heeft met lezen, goed ik weet mijn nederlands is niet zoals mijn andere talen, dus ik zal het je proberen uit te leggen.
Ik pleit mezelf helemaal niet vrij 9 hoeft ook niet want doe niks verkeerd, taalfouten buiten beschouwing gelaten), ten eerste reageer ik op iemand's post er wordt geschreven dat er eerst een structuur moet zijn. Er zijn mensen die beweren als we ergens officieel bij zijn aangesloten dan is er een woordvoerder en worden alle problem blijkbaar opgelost of minder ( weten we waar we zijn moeten wat er is iemand woordvoerder): aan de hand daarvan gaf ik een aantal voorbeelden in mijn post die elke keer aan het einde dezelfde spreuk had: we wisten waar we moesten zijn, en?
Dit omdat de genoemde voorbeelden ( voetbal, politiek ) allemaal al een structuur hebben maar dat waarborgd dus helemaal niets.

Ik ben begonnen aan deze thread omdat ik wel verwachte dat onze helden ineens allemaal werden uitgenodigd, daar gaat de hele thread over ( hypocriete media). Ik heb recentelijk ook een hele hoop uitnodigingen gehad van kranten en tv zenders, maar geen uitnodigingen of een enkele letter in de media toen it's showtime of united glory werd overgenomen, of een berichtgeving over het top Glory gala in Rome!

Ik hoef mijzelf niet vrij te pleiten aangezien ik niks verkeerds heb gedaan, het enige wat er gebeurt is dat ik vals wordt beschuldigd ( door jaloerse mensen en sensatie pers) van misdadige zaken waar ik helemaal niks mee te maken heb! Dit gebeurt nu ook met alle andere mensen die een vechtsport beoefenen ( metname kickboksen) en dat is triest. Blijkbaar kun je als heineken kidnapper gewoon een baatje bij de revue krijgen zonder dat de revue blijkbaar als crimineel wordt beschouwd. Heb Holleeder mazel dat hij geen kickboxer is, had hij zijn baan bij de revue mooi kunnen vergeten, zie je nou hoe scheef dit allemaal is? Maar als je als crimineel met de vechtport te maken hebt of als een vechtsporter de fout ingaat dan wordt de hele sport (kickboksen) veroordeeld?

rollermanskunk
29-11-2012, 13:53
De meest geschikte woordvoerder blijft voor mij Fred Royers. Klokkenluider van het eerste uur en de man die het in de juiste context weet te plaatsen zonder uit z'n rol te vallen en gewoon weet waar die het over heeft. Roy zou hem eventueel kunnen aanvullen met alle knowhow die hij heeft.

Jarno
29-11-2012, 13:54
@ Bas Boon: de man verkocht AFCA fan wear(was geloof ik ook mede eigenaar van Ticket unlimited), en da's wat anders als die nep shirts zoals in b.v Spanje. Kleine nuance, maar toch niet geheel onbelangrijk.

Neem aan dat jij ook graag alleen op de juiste feiten word beoordeeld?

off-topic : kan mijn scheidsrechter subtitel er van af ? Ben een tijdje geleden al uit onvrede over bepaalde zaken uit het bonds wereldje gestapt.

Ch3f1
29-11-2012, 14:13
Sorry Bas maar ik zie je punt niet. Op het moment dat onze sport ter discussie wordt gesteld is de reactie van de meesten A ja maar het zijn incidenten B maar bij voetbal bla bla bla C C De media berichten alleen maar negatief.
Jij kiest voor optie B maar door naar anderen te wijzen pleit je jezelf niet vrij.

X2!!

anoniem gg
29-11-2012, 14:14
Als compaan van een tweevoudig moordenaar lijkt hij me nou niet echt de juiste woordvoerder.

En wie ben jij om dat te beoordelen, misschien zit de priester waar jij elke zondag komt wel elke dag met 10 kinderen te vozen, maak dat jouw ook een pedofiel ? Dit is 13 jaar geleden, ik heb 13 jaar clean zonder incident golden glory met veel glorieuze momenten mee mogen maken. Golden Glory is niet alleen door mij tot een succes gemaakt,mensen zoals Cor Hemmers, Martijn de Jong, Dave Jonkers en vele vechters en andere personen hebben gezamelijk iets ongeloofelijks gepresteerd. Waarom moeten velen terugvallen om wat er 13 jaar geleden door een individu is gedaan? Dat was zijn keuze niet de onze. En hij mag nog steeds een mening hebben, dat wil niet zeggen dat hij er nog mee te maken heeft.Hij is gestraft voor zijn daad en iedereen weet dat nu wel, hij is niet ter dood veroordeeld dus wie hem wil bezoeken... het is een vrij land. Overigens ben ik helemaal geen woordvoerder, maar geef ik mijn persoonlijke mening op de huidige grimmige situatie omtrent onze geliefde sport.
Ik ben bewust geen woordvoerder aangezien er nog steeds heel veel nederlandse taal liefhebberds zijn (met name op het mixfight forum) en die ergeren zich groen en geel als ik een spelfout maak ( wei makken noit vouten) of als een anderen iets presteren.

Daar gaat overigens deze hele thread over, mensen uit de vechtsportwereld die de zaken goed en normaal doen worden omlaag getrokken door beschuldigingen die nergens op slaan.

Richelieu
29-11-2012, 14:19
off-topic : kan mijn scheidsrechter subtitel er van af ? Ben een tijdje geleden al uit onvrede over bepaalde zaken uit het bonds wereldje gestapt.

Gaan we regelen Jarno.

Ch3f1
29-11-2012, 14:28
Dus nu beoordeel je iemand op zijn vrienden of partners..

Off topic: Je achtergrond, je milieu, je netwerk, kortom de mensen waar je mee omgaan hebben zeker invloed op jou. Wanneer dit niet het geval is, dan duidt dit volgens mij op een sociale stoornis.

Naar mijn mening kunnen mensen die in het moeras zitten, zichzelf er ook niet uittrekken. Kortom de gevestigde orde in de kickbokswereld zal voor het oog zaken anders kunnen presenteren, maar hoogstwaarschijnlijk wezenlijk het probleem niet kunnen veranderen. Het bewijs hiervoor ligt in het feit dat de overheid maatregelen moet treffen om de ongezonde gang van zaken een halt toe te roepen. Terwijl een normaal mens zelf ook wel kan waarnemen dat er een hoop schort aan het systeem waarbinnen het kickboksen zich afspeelt.

Ontkenning en het probleem buiten jezelf leggen, bevestigt naar mijn mening alleen maar het feit dat je niet capabel bent een goede oplossing te vinden.

Een overkoepelend orgaan zal niet alle onregelmatigheden kunnen voorkomen maar wel zijn verantwoording nemen om op een transparante manier de statuten en reglementen te handhaven. Daarbij komt dat mensen die zich daaraan niet willen conformeren geen zeggenschap hebben en dus ook geen directe invloed kunnen uitoefenen op het systeem.

Facade
29-11-2012, 14:46
Ten eerste ben jij weer iemand die problemen heeft met lezen, goed ik weet mijn nederlands is niet zoals mijn andere talen, dus ik zal het je proberen uit te leggen.
Ik pleit mezelf helemaal niet vrij 9 hoeft ook niet want doe niks verkeerd, taalfouten buiten beschouwing gelaten), ten eerste reageer ik op iemand's post er wordt geschreven dat er eerst een structuur moet zijn. Er zijn mensen die beweren als we ergens officieel bij zijn aangesloten dan is er een woordvoerder en worden alle problem blijkbaar opgelost of minder ( weten we waar we zijn moeten wat er is iemand woordvoerder): aan de hand daarvan gaf ik een aantal voorbeelden in mijn post die elke keer aan het einde dezelfde spreuk had: we wisten waar we moesten zijn, en?
Dit omdat de genoemde voorbeelden ( voetbal, politiek ) allemaal al een structuur hebben maar dat waarborgd dus helemaal niets.

Ik ben begonnen aan deze thread omdat ik wel verwachte dat onze helden ineens allemaal werden uitgenodigd, daar gaat de hele thread over ( hypocriete media). Ik heb recentelijk ook een hele hoop uitnodigingen gehad van kranten en tv zenders, maar geen uitnodigingen of een enkele letter in de media toen it's showtime of united glory werd overgenomen, of een berichtgeving over het top Glory gala in Rome!

Je punt is duidelijk. Een betere structuur geeft geen garantie voor het oplossen van problemen. Tegelijkertijd, welke aanzet tot een oplossing geeft die garantie wel? Jouw denkwijze volgende is een wijziging in de huidige opzet pas gerechtvaardigd op het moment dat er een 100% full proof garantie is dat er nooit meer problemen ontstaan. Dat is niet realistisch en met die denkwijze zul je nooit een verandering op gang brengen. Het zal altijd met vallen en opstaan moeten gebeuren en zelfs dan heb je het lot niet 100% zelf in handen. Waar het om gaat is dat je de dingen waar je wel invloed op hebt zoveel mogelijk probeert te controleren. Een duidelijke structuur is daar onderdeel van.

Maar zelfs de vraag of er wat moet gebeuren kent geen eenduidig antwoord naar mijn mening bij de mensen die ertoe doen. Ik proef bij veel personen die daadwerkelijk een positie van invloed hebben in de kickbokswereld dat zij vinden dat de vechtsport slachtoffer is van omstandigheden. Ik zie dat ook terug in jouw post. Dit terwijl er een manifest ligt die enkelen hebben ondertekend met vrij ingrijpende maatregelen.

Juist omdat een manifest valt of staat met het draagvlak dat er wel of niet bestaat onder relevante actoren, vroeg ik mij af of jij vindt dat er uberhaupt iets veranderd moet worden of dat je vindt dat we eigenlijk op dezelfde voet door moeten gaan?

Hans Vos
29-11-2012, 14:54
in een ideale wereld gaat het strikt om de persoon, als je geen enkele schijn van belangenverstrelling wilt hebben is het ook van belang met wie je omgaat, zeker als het om positie's met invloed gaat.

Het beeld van kickboxen/mma is echt zeer slecht. Als je de comments ziet op bv NU.jij dan krijg ik de rillingen op mijn rug van de vooroordelen. Daar kom je niet snel van af. Wijzen naar voetbal heeft geen zin. Voetbal is Koning, kijk wat er gebeurd met EKs en WKs heel het land is oranje...iedereen snapt dat er dan dingen mis gaan, power of numbers.

Bij vechtsporten is het gewoon zo dat er mannetjes komen die het graag nadoen wat er in de ring gebeurd. Ben zelf in een vechtpartij beland in de passengers terminal. Volgens mij met in en uit gaan van de WCs als ik het me goed herinner, eerst naar buiten en dan naar binnen is de ongeschreven regel. 2 alpha mannetjes (en drank) konden het niet over hun rug laten gaan. Hoppa vechten....met glazen in het gezicht enzo...Dat kan inderdaad ook op houseparties gebeuren alleen....het gebeurd niet... Hoe kan je zulke dingen beperken???? Een bond kan er voor zorgen dat de organisatie tenminste in orde is...en dat is al heel wat. Echter het opgefokte sfeertje aan het eind van een avond voorkomen is een ander verhaal. Dat is een beetje underground cultuur denk ik.allereerst gebeurt het wel op houseparty,s en vaak behoorlijk heftig ook . dan denk ik dat hoe goed je de boel qua organisatie ook voor elkaar hebt je maar 2 imbecielen nodig hebt om de vlam in de pan te laten slaan en dat geld net zo goed voor een kickboksgala als voor een housparty of beachparty enz . waar ik mee wil zeggen dat je het nooit helemaal voor kan zijn .

Facade
29-11-2012, 15:08
Ik pleit mezelf helemaal niet vrij 9 hoeft ook niet want doe niks verkeerd, taalfouten buiten beschouwing gelaten), ten eerste reageer ik op iemand's post er wordt geschreven dat er eerst een structuur moet zijn. Er zijn mensen die beweren als we ergens officieel bij zijn aangesloten dan is er een woordvoerder en worden alle problem blijkbaar opgelost of minder ( weten we waar we zijn moeten wat er is iemand woordvoerder): aan de hand daarvan gaf ik een aantal voorbeelden in mijn post die elke keer aan het einde dezelfde spreuk had: we wisten waar we moesten zijn, en?
Dit omdat de genoemde voorbeelden ( voetbal, politiek ) allemaal al een structuur hebben maar dat waarborgd dus helemaal niets.

Ik ben begonnen aan deze thread omdat ik wel verwachte dat onze helden ineens allemaal werden uitgenodigd, daar gaat de hele thread over ( hypocriete media). Ik heb recentelijk ook een hele hoop uitnodigingen gehad van kranten en tv zenders, maar geen uitnodigingen of een enkele letter in de media toen it's showtime of united glory werd overgenomen, of een berichtgeving over het top Glory gala in Rome!

Je punt is duidelijk. Een betere structuur geeft geen garantie voor het oplossen van problemen. Tegelijkertijd, welke aanzet tot een oplossing geeft die garantie wel? Jouw denkwijze volgende is een wijziging in de huidige opzet pas gerechtvaardigd op het moment dat er een 100% full proof garantie is dat er nooit meer problemen ontstaan. Dat is niet realistisch en met die denkwijze zul je nooit een verandering op gang brengen. Het zal altijd met vallen en opstaan moeten gebeuren en zelfs dan heb je het lot niet 100% zelf in handen. Waar het om gaat is dat je de dingen waar je wel invloed op hebt zoveel mogelijk probeert te controleren. Een duidelijke structuur is daar onderdeel van.

Maar zelfs de vraag of er wat moet gebeuren kent geen eenduidig antwoord naar mijn mening bij de mensen die ertoe doen. Ik proef bij veel personen die daadwerkelijk een positie van invloed hebben in de kickbokswereld dat zij vinden dat de vechtsport slachtoffer is van omstandigheden. Ik zie dat ook terug in jouw post. Dit terwijl er een manifest ligt die enkelen hebben ondertekend met vrij ingrijpende maatregelen.

Juist omdat een manifest valt of staat met het draagvlak dat er wel of niet bestaat onder relevante actoren, vroeg ik mij af of jij vindt dat er uberhaupt iets veranderd moet worden of dat je vindt dat we eigenlijk op dezelfde voet door moeten gaan?

Bromios
29-11-2012, 15:11
Bij vechtsporten is het gewoon zo dat er mannetjes komen die het graag nadoen wat er in de ring gebeurd. Ben zelf in een vechtpartij beland in de passengers terminal. Volgens mij met in en uit gaan van de WCs als ik het me goed herinner, eerst naar buiten en dan naar binnen is de ongeschreven regel. 2 alpha mannetjes (en drank) konden het niet over hun rug laten gaan. Hoppa vechten....met glazen in het gezicht enzo...Dat kan inderdaad ook op houseparties gebeuren alleen....het gebeurd niet...

Hoe kan het dan dat dit soort dingen bij UFC niet gebeuren ? Of bij een willekeurig gala in Duitsland ?
Daar ben ik wel eens benieuwd naar.

Sadix
29-11-2012, 15:24
Hoe kan het dan dat dit soort dingen bij UFC niet gebeuren ? Of bij een willekeurig gala in Duitsland ?
Daar ben ik wel eens benieuwd naar.


wie zegt dat dat niet gebeurt?

Heb je enig idee hoeveel vechtpartijen er zijn tijdens UFC evenementen in het publiek? Kijk maar op youtube.

UFC zit nu op zijn officiele 152 evenement en los daar naast met spike fuel etc denk nog zo een 30. dat is ong 180 evenementen. Dat is dus wat er gemiddeld aan evenementen wordt georganiseerd in Nederland per jaar!

Ch3f1
29-11-2012, 15:33
J
Juist omdat een manifest valt of staat met het draagvlak dat er wel of niet bestaat onder relevante actoren, vroeg ik mij af of jij vindt dat er uberhaupt iets veranderd moet worden of dat je vindt dat we eigenlijk op dezelfde voet door moeten gaan?

Een goede vraag, alleen misschien aan de verkeerde persoon. Het manifest legt misschien wel een bom onder organisaties als Golden Glory waar als ik mij niet vergis, Bas Boon de frontman van is. Deze organisatie is groot geworden binnen het systeem wat nu ter discussie wordt gesteld. Ik moest denken aan een vergelijkbare vraag aan een persoon die zijn maandelijkse begroting sluitend krijgt met behulp van de hypotheekrente aftrek, of het nieuwe kabinet deze moeten afschaffen?!

Een betere vraag aan Bas Boon zal volgens mij zijn: wat zijn je persoonlijke motieven geweest voor het harde werken al die jaren binnen een organisatie die nu blijkt, niet gesteund wordt door een algemeen ondertekend manifest. Aangezien binnen de huidig gestelde probleemstelling alle erkenning hiervoor wegvalt.

Turboknecht
29-11-2012, 15:48
wie zegt dat dat niet gebeurt?

Heb je enig idee hoeveel vechtpartijen er zijn tijdens UFC evenementen in het publiek? Kijk maar op youtube.



Maar daar zie je direct tig agenten bovenop springen. Die zijn daar al aanwezig.


http://www.youtube.com/watch?v=zCwRvMjJ3sg

smike
29-11-2012, 15:52
Ben een tijdje geleden al uit onvrede over bepaalde zaken uit het bonds wereldje gestapt.

Wat voor zaken waren dat? Misschien kunnen we dan inzage krijgen in wat er daadwerkelijk moet veranderen bij de bonden teneinde eens goed beslagen ten ijs te komen.

Facade
29-11-2012, 15:59
Een goede vraag, alleen misschien aan de verkeerde persoon. Het manifest legt misschien wel een bom onder organisaties als Golden Glory waar als ik mij niet vergis, Bas Boon de frontman van is. Deze organisatie is groot geworden binnen het systeem wat nu ter discussie wordt gesteld. Ik moest denken aan een vergelijkbare vraag aan een persoon die zijn maandelijkse begroting sluitend krijgt met behulp van de hypotheekrente aftrek, of het nieuwe kabinet deze moeten afschaffen?!

Het gaat er in dat manifest om dat de hele vechtsportsector, en daar hoort Golden Glory ook bij, het voornemen uitspreekt om schoon schip te maken.

Als jij gelijk hebt en de grotere spelers in de vechtsportwereld staan niet achter het manifest, dan moet je dus eigenlijk concluderen dat dat manifest een visie is van een minderheid van de actoren op vechtsportgebied. Hiermee is het dus in feite niks waard. Daarom stel ik juist de vraag aan Bas Boon/Golden Glory omdat ik toch twee verhalen hoor de hele tijd en wil weten hoe breed gedragen dat manifest nou eigenlijk is.

Maar goed ik ga niet vooraf het antwoord invullen en ben dan ook wel benieuwd wat Bas denkt.

Coldcrust
29-11-2012, 16:27
Ten eerste ben jij weer iemand die problemen heeft met lezen, goed ik weet mijn nederlands is niet zoals mijn andere talen, dus ik zal het je proberen uit te leggen.
Ik pleit mezelf helemaal niet vrij 9 hoeft ook niet want doe niks verkeerd, taalfouten buiten beschouwing gelaten), ten eerste reageer ik op iemand's post er wordt geschreven dat er eerst een structuur moet zijn. Er zijn mensen die beweren als we ergens officieel bij zijn aangesloten dan is er een woordvoerder en worden alle problem blijkbaar opgelost of minder ( weten we waar we zijn moeten wat er is iemand woordvoerder): aan de hand daarvan gaf ik een aantal voorbeelden in mijn post die elke keer aan het einde dezelfde spreuk had: we wisten waar we moesten zijn, en?
Dit omdat de genoemde voorbeelden ( voetbal, politiek ) allemaal al een structuur hebben maar dat waarborgd dus helemaal niets.

Ik ben begonnen aan deze thread omdat ik wel verwachte dat onze helden ineens allemaal werden uitgenodigd, daar gaat de hele thread over ( hypocriete media). Ik heb recentelijk ook een hele hoop uitnodigingen gehad van kranten en tv zenders, maar geen uitnodigingen of een enkele letter in de media toen it's showtime of united glory werd overgenomen, of een berichtgeving over het top Glory gala in Rome!

Ik hoef mijzelf niet vrij te pleiten aangezien ik niks verkeerds heb gedaan, het enige wat er gebeurt is dat ik vals wordt beschuldigd ( door jaloerse mensen en sensatie pers) van misdadige zaken waar ik helemaal niks mee te maken heb! Dit gebeurt nu ook met alle andere mensen die een vechtsport beoefenen ( metname kickboksen) en dat is triest. Blijkbaar kun je als heineken kidnapper gewoon een baatje bij de revue krijgen zonder dat de revue blijkbaar als crimineel wordt beschouwd. Heb Holleeder mazel dat hij geen kickboxer is, had hij zijn baan bij de revue mooi kunnen vergeten, zie je nou hoe scheef dit allemaal is? Maar als je als crimineel met de vechtport te maken hebt of als een vechtsporter de fout ingaat dan wordt de hele sport (kickboksen) veroordeeld?

Ik kan prima lezen Bas,maar ben nog steeds van mening dat je geen punt hebt als je als onze sport wordt aangevallen direct om je heen gaat wijzen naar voetbal of (als ultieme dooddoener) de politiek. Als iemand zegt dat je dak lek is maakt het toch ook niet uit als jij zegt dat het dak van je buurman nog veel lekker is?
Daarbij beschuldig ik jou helemaal nergens van maar ben sterk de mening toegedaan dat als onze sport in de media vertegenwoordigd wordt door personen met een smetteloos blazoen op wie niets aan te merken valt, vooral in deze roerige periode ,dan geef je de pers ook geen munitie. Dat de ''vrije jongens'' zoals ik ze altijd noem onze sport door hun financiele middelen groot hebben gemaakt ben ik ze dankbaar voor en zal ik niet vergeten maar (zoals ik al elders aangaf) het is op dit moment..waar we onder een vergrootglas liggen,beter om die even uit de wind te houden.
Marloes is een intelligente meid en een uitstekend sportvrouw maar de vraag over Ron Nyqist van Pauw en Witteman kon je van kritische journalisten als zij zij verwachten,evenals je kon verwachten dat men bij Remy aan zijn aarstrivaal Badr en diens misstappen zou refereren..in dat geval zul je in het belang van de sport scherp afstand moeten nemen of je niet voor een dergelijk programma lenen,althans die mening ben ik toegedaan.
Wat betreft je voormalige partner...persoonlijk ben ik van mening dat al zou hij vanuit zijn cel een functie vervullen binnen GG (destijds) hem dat niet verweten kan worden omdat hij zijn straf uitzit en in het in principe niet verboden is om je met een legale activiteit als sportmanagement en organisatie bezig te houden...dat de journalistiek hier bovenop duikt (Parool) is niet terecht maar helaas wel te verwachten en e.e.a. had voorkomen kunnen worden door hem vanwege de mogelijke controverse niet aan het woord te laten in het voorwoord van het GG programmaboekje destijds.
Dit was aanleiding voor de pers (Parool.AT5 en later Telegraaf) om Rutz/Showtime/Blacklabel meteen ff mee te nemen en heeft een heleboel aan het rollen gebracht (vd Laan en cs).
De gebeurtenissen van de afgelopen maanden (Badr,Balrak,Rozenblad,Zijtaart) hebben het negatieve beeld bevestigd en alle maatregelen bespoedigd.

rollermanskunk
29-11-2012, 16:39
Maar daar zie je direct tig agenten bovenop springen. Die zijn daar al aanwezig.


http://www.youtube.com/watch?v=zCwRvMjJ3sg

Lekker slim om Ray Sefo een klap te geven...

FOCUS
29-11-2012, 16:43
Off topic: Je achtergrond, je milieu, je netwerk, kortom de mensen waar je mee omgaan hebben zeker invloed op jou. Wanneer dit niet het geval is, dan duidt dit volgens mij op een sociale stoornis.
.

Dat was niet mijn vraag.
Ik vroeg of je mensen beoordeelt op wie zij zijn, of dat je ze beoordeelt op met wie ze omgaan.
Want als je werkelijk mensen beoordeelt op met wie ze omgaan, dan zegt dat denk ik meer over jou, dan over die persoon.
Het is wel makkelijk oordelen en het is nog fijn voor je ego ook, maar het is natuulijk complete onzin.

Als iedereen nou eens zou ophouden met oordelen op zaken als dat, dan zou de wereld een heel stuk vredelievender zijn.
Sterker nog, als iedereen zou ophouden met oordelen, zou de wereld een heel stuk vredelievender zijn.

Als ik omga met iemand die crimineel is of was, of als ik houd van iemand die crimineel is of was, ben ik dan een slecht persoon?

FOCUS
29-11-2012, 16:44
your post will not be..... pfff

Richelieu
29-11-2012, 16:54
your post will not be..... pfff

We zitten hier stak op Focus, volgens mij een vertraging van een paar seconden. Je posting is gewoon zichtbaar.

cornelus
29-11-2012, 16:59
Het beeld van kickboxen/mma is echt zeer slecht. Als je de comments ziet op bv NU.jij dan krijg ik de rillingen op mijn rug van de vooroordelen. Daar kom je niet snel van af. Wijzen naar voetbal heeft geen zin. Voetbal is Koning, kijk wat er gebeurd met EKs en WKs heel het land is oranje...iedereen snapt dat er dan dingen mis gaan, power of numbers.

Jongen ik krijg bij álle comments op NU.nl de rillingen over mijn rug. Bij wat voor topic dan ook.
Dat zegt meer iets over de intelligente gesteldheid van een groot gedeelte van de bevolking in dit land.
Mensen zijn kuddedieren.. als er één iets roept gaat een ander vanzelf meeroepen.
De meeste mensen verzuimen om zelf onderzoek te doen, liefde of begrip in hun hart te voelen en feiten te nuanceren.

+

Voetbal = Corporate business.... daar gaan uiteindelijk miljarden in om.

Voor je het weet is het Kickboksen een zelfde lot beschoren. Het duurt misschien nog even, maar dan heb je straks inderdaad Team Appie Happie... Esso Tigers.. of Kotex Demolition in de maandelijkse, wekelijkse Ziggo Competitie. Net wat ik hier ook al eerder las.. zijn meer sporten eerst verguisd geweest of in een kwaad daglicht gesteld. Kijk uit met wat je wenst, voor je het weet krijg je het ;-)

maar ja voor hetzelfde geld -en als het aan mij ligt- is het straks exit met alle corporate shit, het mag toch wel bewezen zijn inmiddels dat de echte schurken daar zitten.. kijk bijvoorbeeld die heumeu van een Rutten nou met zijn lange neus.. die crisis (probleempje) is echt nog niet voorbij.. en straks staan we ineens gewoon allemaal met ons bakje bij de voedselbank, of in ieder geval gaan we zelf weer graan en suiker scheppen uit zakken bij een goudeerlijke toko op de hoek... in een kelder onder een leegstaand bankgebouw worden dan 's avonds gevechten gehouden.. en degene die de wijk controleert sponsort de vechters... en als een vechter wint krijgt ie geld en dan kan ie weer brood kopen voor zijn familie.. enzo.. mooi verhaal toch?

:pimp:

Turboknecht
29-11-2012, 17:02
Lekker slim om Ray Sefo een klap te geven...

Dat had ik nog niet eens gezien. Niet echt verstandig idd.

Sadix
29-11-2012, 17:10
Maar daar zie je direct tig agenten bovenop springen. Die zijn daar al aanwezig.


http://www.youtube.com/watch?v=zCwRvMjJ3sg

Klopt maar dat is toch niet de schuld van de promoter? De staat kan toch net als bij voetbal, op elke gala 6-10 agenten zetten?

Bromios
29-11-2012, 17:10
wie zegt dat dat niet gebeurt?

Heb je enig idee hoeveel vechtpartijen er zijn tijdens UFC evenementen in het publiek? Kijk maar op youtube.

UFC zit nu op zijn officiele 152 evenement en los daar naast met spike fuel etc denk nog zo een 30. dat is ong 180 evenementen. Dat is dus wat er gemiddeld aan evenementen wordt georganiseerd in Nederland per jaar!

Die van Sefo tel ik maar half mee want dat is een betaalde vechter ;)

Maar het gebeurt dus wel, alleen is het daar geen issue schijnbaar. maar dat was het hier ook niet echt totdat de stoelen door de lucht begonnen te vliegen en er mensen doodgeschoten werden.

Jarno
29-11-2012, 17:13
Wat voor zaken waren dat? Misschien kunnen we dan inzage krijgen in wat er daadwerkelijk moet veranderen bij de bonden teneinde eens goed beslagen ten ijs te komen.

Ik was/ ben het niet eens met de verharding die er rondom de ring is ontstaan.

Juryleden zitten daar om hun hobby uit te oefenen, net als het overgrote deel wat de ring betreed, maar als je dan stijf word gescholden door kinderen, ouders, aanhang, verzorgers en trainers gaat er bij mij de lol vanaf. Iedere pannenkoek kan ongehinderd door welke opleiding of achtergrond dan ook, een sportschool oprichten en mensen de ring in sturen. 99% daarvan weet absoluut niets van het regelement, maar meent wel dat hun vechters gewonnen hebben en laat dat dan liefst zo luid mogelijk horen zodat je zowat de gehele zaal in je nekje voelt hijgen.

Ook was ik het er niet mee eens dat kinderen onder de 12 de ring in gaan, er vaker 30 tot 40 partijen (onder druk van de promotor, want wie betaald, die bepaalt) op een matchmaking stonden, van allerlei rare titels/toernooien (ook onder druk van promotors) worden uitgedeeld. En als je dan bij een bond zit die hier niet zo moeilijk over doet, moet je zelf je conclusies trekken en dat heb ik dan ook gedaan.

Daarmee wil ik niet zeggen dat de bond of de mensen er achter fout zijn. Integendeel... deze mensen hebben het echt goed met de sport voor, alleen ik kon er me niet meer op die manier in vinden en voor inzetten.

Ben dan ook een voorstander van het manifest wat de sporters nu hebben geschreven.

FOCUS
29-11-2012, 17:15
We zitten hier stak op Focus, volgens mij een vertraging van een paar seconden. Je posting is gewoon zichtbaar.
kijk, ik oordeelde te snel, op basis.van het verleden. Ik wordt op mijn eigen les gewezen. Prachtig :lol:

anoniem gg
29-11-2012, 17:15
Een goede vraag, alleen misschien aan de verkeerde persoon. Het manifest legt misschien wel een bom onder organisaties als Golden Glory waar als ik mij niet vergis, Bas Boon de frontman van is. Deze organisatie is groot geworden binnen het systeem wat nu ter discussie wordt gesteld. Ik moest denken aan een vergelijkbare vraag aan een persoon die zijn maandelijkse begroting sluitend krijgt met behulp van de hypotheekrente aftrek, of het nieuwe kabinet deze moeten afschaffen?!

Een betere vraag aan Bas Boon zal volgens mij zijn: wat zijn je persoonlijke motieven geweest voor het harde werken al die jaren binnen een organisatie die nu blijkt, niet gesteund wordt door een algemeen ondertekend manifest. Aangezien binnen de huidig gestelde probleemstelling alle erkenning hiervoor wegvalt.

Ten eerste golden glory was een management bedrijf en had ook trademarks waaronder een aantal gyms opereerde, dat is allemaal verkocht aan Glory dus heeft het een nieuw management.
Voor de mensen die naar Brussel zijn geweest die hebben kunnen waarnemen dat er geen VIP tafels meer waren. Ook wil ikzelf graag een verbod op alcohol. Ik ben een zakenman, maar heb ook een grote liefde voor de sport zelf. Ik heb het voor elkaar gekregen om de sport op SBS te krijgen ( destijds K-1) en ook op tv in vele andere landen. Ik heb geprobeerd de sport naar het volgende level te brengen maar het probleem met FEG heeft dat nogal vertraagt. Ik ken het woord opgeven niet dus het duurt nu alleen wat langer. De juiste stappen zijn gemaakt, nieuw management, nieuwe mensen uit corperate finance wereld. Zaken zijn al aan het veranderen en dat is ook de opzet van Glory!

Facade, je stel mij een vraag: of we op dezelfde voet door moeten gaan? Ten eerste heb ik mijn voeten altijd anders gevonden dan andere. Het probleem was dan ook dat er nogal wat mensen mijn voeten wilden hebben of wilde besturen of dachten met mijn voeten te kunnen weglopen.
Reden dat het steeds slechter gaat is voornamenlijk dat er geen onderdak meer was voor onze grote vechtsport talenten, FEG/K-1 ging failiet, Dream had problemen, Strikeforce niet lang meer, Pride weg en ga zo maar door. Dat geeft onrust zowel bij de vechters als trainers en andere die afhankelijk zijn van dit soort organisaties voor levensonderhoud. Ik heb daar dus inderdaad wat aan gedaan, Rome 3 was het laatst gehouden ( ook geen tafels ) Glory gala en het nieuwe Glory 4 evenement zal nu met Dream plaatsvinden op NYE in Tokyo. Elke keer een stapje verder en professioneler, de vechters die op Glory evenementen vechten kunnen dat bevestigen. Ook is er weer samenwerking na een aantal jaren met veronica ( en 180 andere landen waar Glory word uitgezonden), wat weer een stap in de goede richting is.

Wij zijn niet groot geworden op het systeem wat nu wordt bekritiseerd, we hebben met golden glory vechtsport op de kaart gezet, de wereldkaart ( en niet alleen Golden Glory maar ook It's Showtime / Simon Rutz en zijn medewerkers hebben hier heel veel uren "jaar in jaar uit" in gestoken). Er is veel werk verricht om de sport op tv te promoten in vele landen, zonder dat er in die 13 jaar ook maar een incident is geweest. In het begin is iemand van het management in de fout gegaan en die is daar nu nog zwaar voor aan het boeten, dat moet een keer ophouden als SBS6 en veronica dat kan zien ( zenden gewoon de Glory evenementen uit en zijn zeer tevreden) zijn we al een heel eind in de goede richting.

Over mijn achtergrond: ik ben de zoon van Kasper Boon (professor doctor en ingenieur), ik ga bijna nooit op stap heb nog nooit drugs gebruikt, drink geen alcohol. Ik woon al een aantal jaren weer in Thailand waar ik veel te vinden ben op sportschool golden glory pattaya. Verder heb ik een aantal films in hollywood gemaakt (http://www.paradigmeg.com/team_bas.html ), ik ben wel eens bij Lee Iacocca ( http://en.wikipedia.org/wiki/Lee_Iacocca) thuis geweest ( had ook een bedrijf met zijn schoonzoon in LA) en ook ben ik een aantal keren uit eten geweest met Bruno Wu in China( http://www.thewrap.com/media/article/bruno-wu-unveils-127-billion-chinawood-production-facility-37806 ) en recentelijk doe ik zaken met Mr Pierre Andurand ( nu wel bekend) en Scott Rudman ( http://nectarcapital.com/team/scott-rudmann/ ) en Marcus Luer ( http://www.totalsportsasia.com/Contact_Us/contact_us.aspx )
Meer achtergrond informatie: http://www.imdb.com/name/nm1940705/resume

Ik geef even wat meer info omdat er forum broeders zijn die zich druk maken over mijn sociale contacten:

Quote: Ch3f1

Dus nu beoordeel je iemand op zijn vrienden of partners..
Off topic: Je achtergrond, je milieu, je netwerk, kortom de mensen waar je mee omgaan hebben zeker invloed op jou. Wanneer dit niet het geval is, dan duidt dit volgens mij op een sociale stoornis.

Peace

anoniem gg
29-11-2012, 17:26
Ik kan prima lezen Bas,maar ben nog steeds van mening dat je geen punt hebt als je als onze sport wordt aangevallen direct om je heen gaat wijzen naar voetbal of (als ultieme dooddoener) de politiek. Als iemand zegt dat je dak lek is maakt het toch ook niet uit als jij zegt dat het dak van je buurman nog veel lekker is?
Daarbij beschuldig ik jou helemaal nergens van maar ben sterk de mening toegedaan dat als onze sport in de media vertegenwoordigd wordt door personen met een smetteloos blazoen op wie niets aan te merken valt, vooral in deze roerige periode ,dan geef je de pers ook geen munitie. Dat de ''vrije jongens'' zoals ik ze altijd noem onze sport door hun financiele middelen groot hebben gemaakt ben ik ze dankbaar voor en zal ik niet vergeten maar (zoals ik al elders aangaf) het is op dit moment..waar we onder een vergrootglas liggen,beter om die even uit de wind te houden.
Marloes is een intelligente meid en een uitstekend sportvrouw maar de vraag over Ron Nyqist van Pauw en Witteman kon je van kritische journalisten als zij zij verwachten,evenals je kon verwachten dat men bij Remy aan zijn aarstrivaal Badr en diens misstappen zou refereren..in dat geval zul je in het belang van de sport scherp afstand moeten nemen of je niet voor een dergelijk programma lenen,althans die mening ben ik toegedaan.
Wat betreft je voormalige partner...persoonlijk ben ik van mening dat al zou hij vanuit zijn cel een functie vervullen binnen GG (destijds) hem dat niet verweten kan worden omdat hij zijn straf uitzit en in het in principe niet verboden is om je met een legale activiteit als sportmanagement en organisatie bezig te houden...dat de journalistiek hier bovenop duikt (Parool) is niet terecht maar helaas wel te verwachten en e.e.a. had voorkomen kunnen worden door hem vanwege de mogelijke controverse niet aan het woord te laten in het voorwoord van het GG programmaboekje destijds.
Dit was aanleiding voor de pers (Parool.AT5 en later Telegraaf) om Rutz/Showtime/Blacklabel meteen ff mee te nemen en heeft een heleboel aan het rollen gebracht (vd Laan en cs).
De gebeurtenissen van de afgelopen maanden (Badr,Balrak,Rozenblad,Zijtaart) hebben het negatieve beeld bevestigd en alle maatregelen bespoedigd.

Je kan alleen niet begrijpend lezen.
Ik trok een aantal vergelijkingen met voetbal en politiek omdat iemand eerder het volgende schreef: als er structuur en een woordvoerder zou zijn het allemaal anders zou wroden, snap je die vergelijking?
Het is niet aan mij om met een finger te gaan wijzen hoe het zit met ander sporten. Ik maakte de vergelijking alleen omdat ik reageerde op iemand die verkondigde dat er een structuur moest komen ( hij verwees naar andere sporten) vandaar mijn vergelijking.
Ik ben smettenloos!


Peace

Facade
29-11-2012, 17:40
Facade, je stel mij een vraag: of we op dezelfde voet door moeten gaan? Ten eerste heb ik mijn voeten altijd anders gevonden dan andere. Het probleem was dan ook dat er nogal wat mensen mijn voeten wilden hebben of wilde besturen of dachten met mijn voeten te kunnen weglopen.
Reden dat het steeds slechter gaat is voornamenlijk dat er geen onderdak meer was voor onze grote vechtsport talenten, FEG/K-1 ging failiet, Dream had problemen, Strikeforce niet lang meer, Pride weg en ga zo maar door. Dat geeft onrust zowel bij de vechters als trainers en andere die afhankelijk zijn van dit soort organisaties voor levensonderhoud. Ik heb daar dus inderdaad wat aan gedaan, Rome 3 was het laatst gehouden ( ook geen tafels ) Glory gala en het nieuwe Glory 4 evenement zal nu met Dream plaatsvinden op NYE in Tokyo. Elke keer een stapje verder en professioneler, de vechters die op Glory evenementen vechten kunnen dat bevestigen. Ook is er weer samenwerking na een aantal jaren met veronica ( en 180 andere landen waar Glory word uitgezonden), wat weer een stap in de goede richting is.

Wij zijn niet groot geworden op het systeem wat nu wordt bekritiseerd, we hebben met golden glory vechtsport op de kaart gezet, de wereldkaart ( en niet alleen Golden Glory maar ook It's Showtime / Simon Rutz en zijn medewerkers hebben hier heel veel uren "jaar in jaar uit" in gestoken). Er is veel werk verricht om de sport op tv te promoten in vele landen, zonder dat er in die 13 jaar ook maar een incident is geweest. In het begin is iemand van het management in de fout gegaan en die is daar nu nog zwaar voor aan het boeten, dat moet een keer ophouden als SBS6 en veronica dat kan zien ( zenden gewoon de Glory evenementen uit en zijn zeer tevreden) zijn we al een heel eind in de goede richting.


Je zegt dus in feite dat jullie bij GG al bezig zijn met het professionaliseren en promoten van de sport. Maar om het even nadrukkelijker aan mijn vraag te relateren zie jij dus niet zozeer heil in het opzetten van een stevige structuur en het versterken van de onderlinge samenwerking met andere actoren in de kickbokswereld en de lokale overheid zoals het manifest dat beschrijft?

anoniem gg
29-11-2012, 17:57
Je zegt dus in feite dat jullie bij GG al bezig zijn met het professionaliseren en promoten van de sport. Maar om het even nadrukkelijker aan mijn vraag te relateren zie jij dus niet zozeer heil in het opzetten van een stevige structuur en het versterken van de onderlinge samenwerking met andere actoren in de kickbokswereld en de lokale overheid zoals het manifest dat beschrijft?

Ik sta positief tegenover elk voorstel wat de progressie van onze vechtsport verbeterd.

De voorbeelden die ik gaf waren bedoeld als voorbeeld dat een strcutuur geen garantie geeft voor een gek die een incident veroorzaakt, ook al weten we waar we moeten aankloppen.
De tour de france heeft lance Armstrong 500 x getest en niet postief bevonden, toch is hij nu van zijn 7 tour de france titels gestript. Er is ook geen garantie dat een overkoepelende orgaan geen misbruik maakt van haar positie.

When you love someone, there is no guarantee that they will love you back, but that also doesn't mean that love should be taken for granted for it is a gift to hear those three lil words that are so hard to say but can mean the world to someone. You will never know how hard it was for the person to say them with the fear of rejection in their heart.

The truth is you can have a great marriage, but there are still no guarantees.

Peace

Facade
29-11-2012, 18:23
Uiteraard, ongelukken kunnen altijd gebeuren. Dit ontslaat niemand echter van de verantwoordelijkheid zoveel mogelijk te doen om deze ongelukken te voorkomen. Zeker als er kinderen aanwezig zijn. Uit je eerdere posts dacht ik echter wel te menen dat je eigenlijk geen aanleiding zag tot verandering, omdat het overal kan gebeuren. Dat werd ook aan de tafel van P&W gezegd. Daarop gaven P&W ook terecht aan van, als er geen aanleiding voor verandering is waarom dan dat manifest? Maar goed, dank voor je antwoord! Het zal mij benieuwen of er wat gedaan gaat worden met dat manifest of dat het blijft bij mooie woorden.

anoniem gg
29-11-2012, 18:53
Uiteraard, ongelukken kunnen altijd gebeuren. Dit ontslaat niemand echter van de verantwoordelijkheid zoveel mogelijk te doen om deze ongelukken te voorkomen. Zeker als er kinderen aanwezig zijn. Uit je eerdere posts dacht ik echter wel te menen dat je eigenlijk geen aanleiding zag tot verandering, omdat het overal kan gebeuren. Dat werd ook aan de tafel van P&W gezegd. Daarop gaven P&W ook terecht aan van, als er geen aanleiding voor verandering is waarom dan dat manifest? Maar goed, dank voor je antwoord! Het zal mij benieuwen of er wat gedaan gaat worden met dat manifest of dat het blijft bij mooie woorden.

Het ging 25 jaar goed, bijna geen een vechtpartij op kickboks of free fight gala's. Het is juist de laatste twee jaar met alleen maar negatieve berichtgevingen. Onze scheidsrechters en juryleden doen het overigens prima. De incidenten stapelde zich op omdat de meest toonaagevende organisaties zijn verdwenen hierdoor is een soort onrust is ontstaan. Hierdoor zie je een soort kettingrecatie met negatieve berichtgevingen omtrent onze sport. Iedereen geeft een ander de schuld, vechters, trainers, vele doen hier aan mee. Door met een finger naar FEG/K-1 te wijzen of andere organisaties die over de kop zijn gegaan of opgekocht zijn, bereik je niks. Eigen handen laten wapperen en proberen om handen in eigen boezem te steken! Dat is waar nu mijn prioriteit ligt en met mij vele anderen die heel hard aan het werk zijn om iets moois neer te zetten ( en niks menen of aannamens doen, want daardoor ontstaan juist heel veel incidenten, zoals je ziet als je het niet helemaal zeker weet , kun je gewoon een vraag stellen en krijg je een antwoord, een antwoord wat blijkbaar verschilt van jouw mening en interpretatie van wat ik bedoelde).

Peace

NielsN
29-11-2012, 20:41
Het ging 25 jaar goed, bijna geen een vechtpartij op kickboks of free fight gala's.

:w00t:

Basje komt niet zoveel op gala's...

Coldcrust
29-11-2012, 20:55
Je kan alleen niet begrijpend lezen.
Ik trok een aantal vergelijkingen met voetbal en politiek omdat iemand eerder het volgende schreef: als er structuur en een woordvoerder zou zijn het allemaal anders zou wroden, snap je die vergelijking?
Het is niet aan mij om met een finger te gaan wijzen hoe het zit met ander sporten. Ik maakte de vergelijking alleen omdat ik reageerde op iemand die verkondigde dat er een structuur moest komen ( hij verwees naar andere sporten) vandaar mijn vergelijking.
Ik ben smettenloos!


Peace

Dan ontgaat het verband tussen structuur in de sport en criminelen als Rick Halman die toevalligerwijs ook nog eens Ajax hooligan is me nog steeds want hij is geen voetballer en heeft de misdrijven waarvoor hij nu vast zit niet tijdens een voetbalwedstrijd gepleegd dus goedbeschouwd heeft dit niets met de sport te maken maar goed.

Pansier
29-11-2012, 21:29
Jij vindt Badr een rotte appel en ik vind Bonjaski een slijmerige grijze muis. Ik hou van vechters met persoonlijkheid zoals Ali, Mayweather, Tyson, Hari en de Diaz brothers. Zij gedragen zich vaak gek buiten de ring, maar zorgen wel altijd voor spektakel in de ring.
Dat mainstream gebeuren hoeft van mij allemaal niet. Als ik mensen volzinnen wil horen praten kijk ik wel naar het buitenhuis.

Heb het laat gelezen, maar DAMNN.... alsof Bonjasky nooit voor een spektakel in de ring heeft gezorgd? Mr Aerts niet? Schilt niet? Remy heeft zeker persoonlijkheid: Die van een perfecte gentleman. (bijna een kakker! ;)) Remy is een topper!

Ronald
29-11-2012, 22:36
Maar goed zelfs als je weet waar je moet zijn wat wordt er dan aan gedaan?

Een overkoepelend orgaan zal niet alle onregelmatigheden kunnen voorkomen maar wel zijn verantwoording nemen om op een transparante manier de statuten en reglementen te handhaven. Daarbij komt dat mensen die zich daaraan niet willen conformeren geen zeggenschap hebben en dus ook geen directe invloed kunnen uitoefenen op het systeem.
Dat dus...

lennard
29-11-2012, 22:54
Jammer dat ze niet allemaal op een lijn zaten met hun verhaal.. dit had veel sterker en beter gemoeten

Atila
30-11-2012, 14:40
Gisteren was de Volkskrant op bezoek bij Fidan Gym om over het manifest door te praten. Dat staat vandaag of morgen in de krant, geloof ik.

Asura
30-11-2012, 16:11
Het is tijd voor verandering, we zullen zien hoe het werkt. In mijn ogen moet coaches gewoon verantwoordelijk worden gehouden voor gedrag vechtsporters, maar ook op MF zitten coaches/trainers die weinig problemen hebben met verkeerd gedrag.

Het is iets wat vrij lastig is om aan te pakken.

rollermanskunk
30-11-2012, 17:06
Als men niet gezamelijk iets organiseert en het blijft bij losse initiatieven (hoe goed bedoeld ook) die niet door iedereen wordt ondersteunt moet men maar op de blaren gaan zitten en als een klein kind door de overheid worden gecorrigeerd.

Hopelijk zal het congres veel duidelijk geven: aansluiten bij de FOG en je houden aan de voorwaarden anders wegwezen...

de Stiep
30-11-2012, 17:52
Het is tijd voor verandering, we zullen zien hoe het werkt. In mijn ogen moet coaches gewoon verantwoordelijk worden gehouden voor gedrag vechtsporters, maar ook op MF zitten coaches/trainers die weinig problemen hebben met verkeerd gedrag.

Het is iets wat vrij lastig is om aan te pakken.

Je laatste zin ben ik het mee eens. Het gedeelte dat coaches/trainers verantwoordelijk moeten worden gehouden voor het gedrag van hun sporter ???? Kijk naar het gala in Egmond aan Zee. Zit ik net nog vrolijk te babbelen met een topcoach (Bertje Kops) en even later doet een pupil van hem iets ongelooflijk stoms in de ring. MAN, je had hem moeten zien. Hij zag dit niet aankomen en was er helemaal kapot van ! Hij nam de verantwoording door in de ring te stappen en zijn ongezouten mening te geven, maar jongens, hoe zie je dit aankomen ? Bert niet, ik niet, de scheids niet en misschien de vechter ook niet. Heb je een gozer in je gym waarvan je merkt dat het een hele foute is qua gedrag kun je afscheid van elkaar nemen, maar als je dat niet ziet, omdat het niet gebeurt ? Je kunt pas re-actief reageren vrees ik.

Ch3f1
03-12-2012, 08:58
Het ging 25 jaar goed, bijna geen een vechtpartij op kickboks of free fight gala's. Het is juist de laatste twee jaar met alleen maar negatieve berichtgevingen. Onze scheidsrechters en juryleden doen het overigens prima. De incidenten stapelde zich op omdat de meest toonaagevende organisaties zijn verdwenen hierdoor is een soort onrust is ontstaan. Hierdoor zie je een soort kettingrecatie met negatieve berichtgevingen omtrent onze sport. Iedereen geeft een ander de schuld, vechters, trainers, vele doen hier aan mee. Door met een finger naar FEG/K-1 te wijzen of andere organisaties die over de kop zijn gegaan of opgekocht zijn, bereik je niks. Eigen handen laten wapperen en proberen om handen in eigen boezem te steken! Dat is waar nu mijn prioriteit ligt en met mij vele anderen die heel hard aan het werk zijn om iets moois neer te zetten ( en niks menen of aannamens doen, want daardoor ontstaan juist heel veel incidenten, zoals je ziet als je het niet helemaal zeker weet , kun je gewoon een vraag stellen en krijg je een antwoord, een antwoord wat blijkbaar verschilt van jouw mening en interpretatie van wat ik bedoelde).

Peace

Nou wanneer je veronderstelt dat het pas de laatste twee jaar bergafwaarts gaat met de sport onder de invloed van de negatieve berichtgeving, ben ik van mening dat je het probleem niet wilt zien of misschien zelf wel bent.

Hoe is het in godsnaam mogelijk te veronderstellen dat het 25 jaar goed gaat?! Enige bijkomstigheid is: we hoeven we in deze situatie gelukkig niemand meer te beoordelen op zijn zogenoemde 'foute' netwerk, het schort desbetreffende persoon gewoon aan zijn waarnemend vermogen.

Ik vroeg niet voor niks naar motieven, wanneer deze in het belang van de sport waren, had je vanuit een vooraanstaande positie nooit geaccepteerd dat de sport afglijdt naar één situatie waarin de overheid besluiten neemt die vergaande gevolgen heeft voor de sport.

TheSkindo
03-12-2012, 18:22
Ik vind het erg storend dat als er zoveel vingers worden gewezen naar de trainers. Die mensen zijn precies dat: trainers. Geen sociaal werkers, psygologen of iets dergenlijks. Ze krijgen betaalt om les te geven in een sport. Tuurlijk heeft zo iemand een voorbeeld functie en tuurlijk kijken veel mensen tegen die persoon op. Maar ik denk niet dat je het ontsporen van een vechter maar gelijk de trainer aan moet kijken....zijn verantwoordelijkheid houd ook ergens op. Als trainer zijnde doe je je best maar je kan niet iedereen heel de dag in de gaten houden.

25 jaar goed gaan? we hebben het 25 jaar overleeft. De sport is jarenlang niet als zodanig erkend en men moest een manier vinden om galas te organiseren. Dan zijn sommige dingen vrij makkelijk op te lossen door in zee te gaan met malafide sponsoren. Maar tijden veranderen en langzaam maar zeker is er meer waardering. Ik herriner me dat mensen me vertelde dat je niet op Thaiboksen moest gaan, want dat waren allemaal getatoeerde criminelen. Die gasten waren gek! Tegenwoordig zetten mensen hun kinderen op Thaiboksen...dus er is wel degelijk verbetering. Dit roept dan ook voor vernieuwing. Veel galas timmeren goed aan de weg door "normale" sponsors te regelen. Maar er is nog veel werk aan de winkel. Misschien dat de hudige ontwikkelen de sport eindelijk naar een hoger niveau kunnen tillen.

Ch3f1
04-12-2012, 00:12
Ik vind het erg storend dat als er zoveel vingers worden gewezen naar de trainers. Die mensen zijn precies dat: trainers. Geen sociaal werkers, psygologen of iets dergenlijks. Ze krijgen betaalt om les te geven in een sport. Tuurlijk heeft zo iemand een voorbeeld functie en tuurlijk kijken veel mensen tegen die persoon op. Maar ik denk niet dat je het ontsporen van een vechter maar gelijk de trainer aan moet kijken....zijn verantwoordelijkheid houd ook ergens op. Als trainer zijnde doe je je best maar je kan niet iedereen heel de dag in de gaten houden.

25 jaar goed gaan? we hebben het 25 jaar overleeft. De sport is jarenlang niet als zodanig erkend en men moest een manier vinden om galas te organiseren. Dan zijn sommige dingen vrij makkelijk op te lossen door in zee te gaan met malafide sponsoren. Maar tijden veranderen en langzaam maar zeker is er meer waardering. Ik herriner me dat mensen me vertelde dat je niet op Thaiboksen moest gaan, want dat waren allemaal getatoeerde criminelen. Die gasten waren gek! Tegenwoordig zetten mensen hun kinderen op Thaiboksen...dus er is wel degelijk verbetering. Dit roept dan ook voor vernieuwing. Veel galas timmeren goed aan de weg door "normale" sponsors te regelen. Maar er is nog veel werk aan de winkel. Misschien dat de hudige ontwikkelen de sport eindelijk naar een hoger niveau kunnen tillen.

Eens!

Asura
04-12-2012, 00:45
Je laatste zin ben ik het mee eens. Het gedeelte dat coaches/trainers verantwoordelijk moeten worden gehouden voor het gedrag van hun sporter ???? Kijk naar het gala in Egmond aan Zee. Zit ik net nog vrolijk te babbelen met een topcoach (Bertje Kops) en even later doet een pupil van hem iets ongelooflijk stoms in de ring. MAN, je had hem moeten zien. Hij zag dit niet aankomen en was er helemaal kapot van ! Hij nam de verantwoording door in de ring te stappen en zijn ongezouten mening te geven, maar jongens, hoe zie je dit aankomen ? Bert niet, ik niet, de scheids niet en misschien de vechter ook niet. Heb je een gozer in je gym waarvan je merkt dat het een hele foute is qua gedrag kun je afscheid van elkaar nemen, maar als je dat niet ziet, omdat het niet gebeurt ? Je kunt pas re-actief reageren vrees ik.

Ik heb het nog nooit niet doorgehad als iemand in de criminaliteit zit of een aanleg heeft voor geweld. Je merkt het altijd wel aan de vrienden, hoe hij praat over zijn vrije tijd (ontduiken van de echte zaken natuurlijk) en de houding van de persoon in kwestie. Als je als trainer een goede groep opbouwt, zoiets duurt lang,en je hebt vertrouwelingen die weer als rolmodellen voor andere kunnen zijn ben je al een heel eind. En je vind altijd wel iemand die door ervaring de jongens die op het verkeerde pad dreigen te gaan opmerken, en je zal ook jongens vinden die meer uit mensen kunnen halen. Op mijn sportschool was ik altijd degene die wist wie er iets verkocht of wie in de problemen dreigde te raken, zo herinner ik me dat een jongen die er trainde een talentje wou aansmeren om een keer xtacy te gebruiken. Stokje voor gestoken uiteraard, veel mensen doen lacherig over amfetamine maar het resultaat is voornamelijk een loser die niks doet met zijn leven.

Anders dan wat Skindo zegt vind ik dat de trainers verantwoordelijkheid juist wel veel verder gaat. Vooral als het je enige bron van inkomen is, ik wil niemand beledigen maar je produceert niets van waarde en je hebt een geweldige baan. Dan vind ik het niet meer dan normaal dat je ook duidelijk maakt aan jongeren wat je van ze eist, en dat je ze in de gaten houd. Als je binnen de sportschool een groep van vertrouwelingen opbouwt en je interesse hebt in hun leven, en het belangrijkste, duidelijke waarden uitstraalt(onverbiddelijk), dan kom je echt een heel stuk verder. Dat is mijn ervaring, en ik zie ook sportscholen waar het compleet anders is en waar het gangsterleventje van sommige daar niet bepaald verborgen is(K..).

Maar als je onderschat wat voor invloed je als trainer op mensen kan uitoefenen, dan is dat een gemiste kans. Als je topvechters en je vertrouwde recreanten je eenmaal navolgen krijg je groepsdruk en dan kan je ook meer invloed hebben op een jongen dan zijn omgeving. Bert zijn reactie vind ik helemaal goed.

anoniem gg
04-12-2012, 09:53
Nou wanneer je veronderstelt dat het pas de laatste twee jaar bergafwaarts gaat met de sport onder de invloed van de negatieve berichtgeving, ben ik van mening dat je het probleem niet wilt zien of misschien zelf wel bent.

Hoe is het in godsnaam mogelijk te veronderstellen dat het 25 jaar goed gaat?! Enige bijkomstigheid is: we hoeven we in deze situatie gelukkig niemand meer te beoordelen op zijn zogenoemde 'foute' netwerk, het schort desbetreffende persoon gewoon aan zijn waarnemend vermogen.

Ik vroeg niet voor niks naar motieven, wanneer deze in het belang van de sport waren, had je vanuit een vooraanstaande positie nooit geaccepteerd dat de sport afglijdt naar één situatie waarin de overheid besluiten neemt die vergaande gevolgen heeft voor de sport.

Dat is mogelijk als je kijkt naar het verleden, ik ben 30 jaar op heel veel vechtsportevenementen geweest zonder ook maar een incident mee te maken tijdens deze evenementen (een aantal vechtpartijen heb ik meegemaakt en dit op 300 shows die ik zelf produceerde). Daar was ik zelf bij en er schort niks aan mijn waarnemend vermogen. Een van de meest gebruikte spreuken was dat er bij voetbal hele veldslagen waren en er bij ons nooit niks gebeurde. Gelukkig kunnen de drie jongens ter vernatwoording worden geroepen bij de KNVB nadat ze dit weekend een grensrechter doodtrapte ( schandalig en triest) maar in iedergeval weten we waar we moeten zijn? Er is destijds heel veel ondernomen door diverse mensen om aansuilting te krijgen bij NSF. Maar om vooral positieke en individuele belangen van diverse personen ( aan beide kanten maar vooral NSF) is het er nooit van gekomen. Ik heb het nu over reguliering en hoe vechtsport evenementen verliepen. Niet om lieden die aan kickboksen deden of er iets mee te maken hadden die crimineel zouden zijn.

Ik denk dat jij even moet leren lezen, Ik heb nooit ergens geaccepteerd wat jij beweerd, dat zijn jouw woorden. Ik schrijf dat ik elke positive ontwikkeling die de sport kan helpen toejuich.

Dat het postief ging met onze sport is een ontwikkeling door TV, K-1 kwam op SBS6 ( vanwege een goed netwerk waar ik al een aantal voorbeelden van heb gegeven) vanaf die tijd ging het bergopwaarts. Betere sponsoren, veel toeschouwers, ik heb ook een sportzaak en je kon duidelijk merken dat er meer handschoenen etc werden verkocht. Je kreeg zelfs opa's die bekende kickboksers aanspraken tijdens het tanken, dat ze het gevecht hadden gezien op tv en die wisten alles te vertellen over onze nederlandse kickboks helden. Zelfs bij de douane op schiphol werden we herkent en het ging zeker wel de goede kant op.

Op het moment dat k-1 niet meer werdt uitgezonden door TV en helemaal niet meer organiseerde 2011, zijn de negatieve incidenten in rap tempo opgelopen. Schietpartijen, negatieve berichtgevinging in de krant en zelfs dode tijdens een evenement zijn daar het voorbeeld van. Je krijgt dan een rollercoaster van negativiteit!

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er geen criminelen aanwezig zijn tijdens vechtsportevenementen of criminelen die zelfs actief zijn als promotor of vechter. Maar dat had niet tot gevolg dat er destijds ernstige incidenten waren.

TheSkindo
04-12-2012, 12:09
Je produceert niets van waarde is iets wat je tegen vrijwel elke trainer kan zeggen, in welke sport dan ook. Wat is waarde? Als je het hebt over iets uitdrukken in geld, tja dan misschien niet. Maar je geeft mensen wel iets mee waar ze misschien aan hebben en dat is in mijn ogen toch erg belangrijk. En dan doel ik ook niet alleen op het fysieke aspect. Ik vind het zeker belangrijk dat je je inzet voor je leerlingen, ze helpt en ondersteunt. En zelfs probeert te behoeden voor dingen….maar je bent maar een persoon. Je kan niet ieder lid 24 uur per dag in de gaten houden. Je kan niet ieder lid vertellen wat hij of zij kan doen in zijn vrije tijd. Je kan het stimuleren maar keuzes worden gemaakt door de mensen zelf. Zoals ik al zei, je doet je best maar zelfs dan is dat niet altijd genoeg.

De meeste trainers zijn ook mensen uit de sport zelf die geen opleiding hebben gehad tot maatschappelijk werker of psycholoog. Hoewel we ons best doen, en mensen zoveel mogelijk proberen te helpen op allerlei vlakken (en ja dat vind ik ook een normaal iets, of je nou trainer bent of niet) word als zo iemand toch het verkeerde pad op gaat gelijk met de vinger naar de trainer gewezen. Ik vind niet dat je dat zomaar kan doen, ook een trainer is maar een mens. Je kan niet altijd zien wat er bij zo iemand in zijn dagelijkse leven gebeurd, wat zijn thuis situatie is, met wie hij omgaat of wat hij met zijn weekenden doet. En zelfs al kan je dat wel, dan heb nog een hele sportschool met mensen die je moet lesgeven en begeleiden. Al die mensen hebben behoefte aan een luisterend oor, aan begeleiding, aandacht en positiviteit. Kijk tuurlijk heb je een bepaalde verantwoordelijkheid. Als je in de training merkt dat het niet goed gaat met iemand, of hij zit niet lekker in zijn vel moet je zo iemand ook niet de ring in gooien, voordat je uberhaupt weet wat er mis is. Nogmaals, bij het registreren van problemen vind ik zeker wel dat je moet ingrijpen, maar helaas is dit niet altijd het geval…soms merk je het gewoon niet.

Bert zijn reactie is idd goed. Zo iemand is op dat moment het gezicht van je sportschool en zoals je ziet kan er ondanks je inzet en betrokkenheid zoiets toch gebeuren. Kun je echt zeggen dat dit de schuld van de trainer was? Ik ken Bert persoonlijk niet zo goed, ik heb m een paar keer de hand geschud. Maar hij leek me een eerlijk man die betrokken was bij zijn sport. Ik denk ook niet dat je hem een misdraging van een leerling geheel kan aanrekenen, maar dat soort dingen gebeuren dus wel erg vaak.
Het is heel netjes dat een trainer zijn verantwoordelijkheid neemt en zijn excuses aanbied, maar het is heel makkelijk de om naar de trainer te wijzen. Puntje bij paaltje blijven het ook maar mensen.

Peter0711
04-12-2012, 12:26
@ Bas Kan je begrijpen dat de NSF zich liever niet waagt aan een sport die in Nederland gerunt word door organisaties die banden hebben met criminelen,zich keer op keer weer in de belangstelling zetten op de verkeerde manier en er 1 zelfs mede gerunt word door iemand die vast heeft gezeten voor een dubbele moord? Het zijn mede organisaties zoals jullie waardoor de sport in een grijs gebied blijft naar mijn idee. Ik kan het fout hebben,maar dat vermoeden heb ik absoluut. Het draait allemaal om geld en enorme ego's en dat gaat ten koste van onze mooie sport. Die net zo hard van mij is als van jou Bas.

anoniem gg
05-12-2012, 03:16
@ Bas Kan je begrijpen dat de NSF zich liever niet waagt aan een sport die in Nederland gerunt word door organisaties die banden hebben met criminelen,zich keer op keer weer in de belangstelling zetten op de verkeerde manier en er 1 zelfs mede gerunt word door iemand die vast heeft gezeten voor een dubbele moord? Het zijn mede organisaties zoals jullie waardoor de sport in een grijs gebied blijft naar mijn idee. Ik kan het fout hebben,maar dat vermoeden heb ik absoluut. Het draait allemaal om geld en enorme ego's en dat gaat ten koste van onze mooie sport. Die net zo hard van mij is als van jou Bas.


Ja, dat kan ik mij goed voorstellen.
Maar zoals het in de corperate finance wereld gaat kun je gewoon een check doen en als blijkt dat er criminele mensen zitten in een organisatie dan hoef je helemaal geen zaken te doen met die partij.
Niet dat dit altijd nodig is als de kijkcijfers heel goed zijn zoals Pride met Fuji tv ( uiteindelijk stopte Fuji tv alleen toen politie het Fuji tv gebouw in kwam en niet dmv waarschuwingen) of zoals de UFC nu, dan blijven Tv zenders hypocriet en ook de sponsoren: Hier heb je ook een leuk artiekel over de UFC background: http://bleacherreport.com/articles/119377-the-real-story-behind-the-ufcs-royal-family

NSF kan gewoon zelf mensen aanstellen waar ze zelf mee willen werken, als ze niet met mij willen werken terwijl ik nog nooit niks verkeerds heb gedaan maar wel een partner heb gehad die 13 jaar geleden de fout is ingegaan, zo be it.
Ik ben inmiddels een beetje moe gestreden, jaren lang met heel het team bergen werk verzet en dan altijd worden beoordeeld op wat een voormalig partner 13 jaar geleden heeft gedaan.
Ik ben zeker niet grijs, de mensen die mij kennen weten dat ik heel zwart en wit ben en recht voor zijn raap! Geld en ego's zitten in elke sport. Kijk recentelijk naar de ontwikkelingen met Lance Armstrong, nooit op doping betrapt in 500 controles, door jaloerse mede renners van eigen team's getuigenverklaringen schuldig bevonden en daardoor trekt rabobank zich als sponsor terug, terwijl Rabobank niks met Lance Armstrong van doen hadden. Kijken zo meteen als wielrennen niet meer op tv wordt uitgezonden of topsporters als wielrenners hun brood dan nog kunnen verdienen?
Je moet een helicopter laten circelen boven groene weide's in Frankrijk en het tour de clean landscapes noemen " nieuwe tour zonder doping" en laten sponsoren door montesano foods ( smaakt net echt). Geen renners meer in de nieuwe tour want die gebruiken allemaal en dat willen we als kijkers niet zien ( dus alleen paarden en gras en asfalt op beeld), we willen liever langzaam rijdende cleane renners zien. Renners die allemaal de eindstreep niet halen want dat gaat moeilijk drie weken 7 uur per dag op een fiests met alleen een een bord spaghettie de alpen en pyreneeen over.
Ik geef dit voorbeelden om te laten zien hoe hypocriet we zelf kunnen zijn als kijker, maar ook hoe hypocriet banken, sponsoren en tv zijn als ze weten dat het niet goed zit maar het gaat zo goed, dus ach...........

Peter0711
11-12-2012, 14:05
Thanks voor je reaktie Bas,en sorry voor de late reaktie terug...

Ik heb eigelijk een vraagje naar aanleiding van je reakties en vroeg me af of je daar antwoord op kan geven.

Ik heb gelezen dat Ron niet meer betrokken is bij Glory? Als ik het goed begrijp is Golden Glory mede opgericht door Ron,die vervolgens de hele periode in de gevangenis mede eigenaar is geweest. Nu komt Ron vrij na al die jaren en besluiten jullie precies op het moment dat kickboksen op ze ergst onder vuur ligt in Nederland dat het misschien slimmer is als Ron daar niet meer bij betrokken is. 13 jaar lang nemen jullie al het kritiek en risico's wat de situatie met zich meebracht voor lief om vervolgens ongeveer op het moment dat hij vrijkomt juist buiten beeld te stappen,of niet mee te nemen/gaan in verdere ontwikkelingen. Dit omdat jullie je ineens bewust zouden zijn van het feit dat dit toch wel een probleem is in jullie organisatie??

Dit is wel heel erg apart,je zou toch bijna gaan denken dat Ron eve achter de schermen is neer gezet zodat jullie je straatje schoon kunnen praten? Het komt bij mij namelijk een beetje ongeloofwaardig over dat Ron na zoveel jaren ineens maar besluit zijn "kindje" weg te doen?

Zou je hier enige uitleg over kunnen geven? In ieder geval bedankt.

anoniem gg
12-12-2012, 04:06
Thanks voor je reaktie Bas,en sorry voor de late reaktie terug...

Ik heb eigelijk een vraagje naar aanleiding van je reakties en vroeg me af of je daar antwoord op kan geven.

Ik heb gelezen dat Ron niet meer betrokken is bij Glory? Als ik het goed begrijp is Golden Glory mede opgericht door Ron,die vervolgens de hele periode in de gevangenis mede eigenaar is geweest. Nu komt Ron vrij na al die jaren en besluiten jullie precies op het moment dat kickboksen op ze ergst onder vuur ligt in Nederland dat het misschien slimmer is als Ron daar niet meer bij betrokken is. 13 jaar lang nemen jullie al het kritiek en risico's wat de situatie met zich meebracht voor lief om vervolgens ongeveer op het moment dat hij vrijkomt juist buiten beeld te stappen,of niet mee te nemen/gaan in verdere ontwikkelingen. Dit omdat jullie je ineens bewust zouden zijn van het feit dat dit toch wel een probleem is in jullie organisatie??

Dit is wel heel erg apart,je zou toch bijna gaan denken dat Ron eve achter de schermen is neer gezet zodat jullie je straatje schoon kunnen praten? Het komt bij mij namelijk een beetje ongeloofwaardig over dat Ron na zoveel jaren ineens maar besluit zijn "kindje" weg te doen?

Zou je hier enige uitleg over kunnen geven? In ieder geval bedankt.

Dat komt omdat alles is verkocht, de de nieuwe eigenaren zijn nu inmiddels wel bekend. Dat betekent dat er onderzoek is gedaan naar golden glory trademarks, koi management agreements en united glory ( allemaal verkocht door een positive due dilligence), daaruit is gebleken dat Ron niks met de zaak te maken had. Om zeker te kunnen zijn van geen belangen verstrengeling hebben de nieuwe investeerders een nieuw bedrijf opgericht "Glory Sports International" waar de nieuwe investeerders alle aandelen en trademarks van hebben, dus ook alle rechten!
Jij schrijft dat we nu ineens de zaak verkochte omdat we wisten dat de betrekking met Ron wel een probleem zou zijn en dat dat gebeurt nu hij net vrij komt? Er is niemand die weet hoe de zaken precies zitten buiten mijzelf en een aantal andere betrokkenen, iedereen heeft veel gespeculeerd maar zakelijk hebben wij altijd alles prima geregeld en dat is ook de reden waarom we wel zaken konden doen met de UFC en ook zaken konden doen met bv een hedge funds manager en TV. Jij kan een mening hebben dat is wat anders dan echt weten hoe de zaken in elkaar steken. Overigens ben ik het met die kritiek en risico's wat jouw omschrijving is nooit eens geweest, dat heb je diverse malen kunnen lezen, zeer recentelijk nog.

Toen de UFC zaken met golden glory ging doen heeft de UFC dat ook gedaan ( onderzoek naar het bedrijf en mijzelf, als er aandelen stonden op naam van Ron of geldoverboekingen zouden zijn naar hem zouden er geen zaken worden gedaan) vanwege de gaming commissie. Dat Ron vrij is om met mensen te praten zoals mijzelf, vechters en trainers of Dana White etc en evt adviezen te geven staat hem vrij. Natuurlijk zal hij altijd een van de grootste fans blijven.

Dat FEG/K-1 nu net failliet is gegaan ( na 18 jaar ) kan ik ook niks aan doen ( die situatie hebben de Japanners zelf veroorzaakt), ik heb heb half de aardbol overgevlogen om nieuwe investeerders te overtuigen dat er toch best potentie zit in de vechtsport. En het was ons kindje, ik weet dat iedereen mij altijd liever vergeet omdat ik geen crimineel ben en veroordelingen achter mijn naam heb staan maar ik heb er net zoveel moeite mee gehad als vele andere in het team om een oplossing te vinden voor een hele moeilijke situatie. Of je gaat failliet of je verkoopt de boel en maakt een frisse start!

Wij hebben 13 jaar bewezen dat golden glory vechters, trainers en mijzelf niet in een negatief daglicht zijn komen te staan en heel veel werk hebben verricht voor de vechtsport ( twee vechters van golden glory met Willem Alexander op de foto ).
Ook moeten mensen eens goed lezen, golden glory is geen united glory en united glory is geen Glory, dit zijn verschillende bedrijven met verschillende eigenaren. Maar het resultaat is goed, iedereen denkt dat het hetzelfde is waardoor de naam Glory alleen maar sterker is geworden!

Ik ga nu weer trainen in golden glory pattaya ( www.goldenglorypattaya.com ) daar komt Semmy en Marloes met trainers zich voorbereiden voor het New Year's Eve Event in Japan.

peace