PDA

View Full Version : Eis van 7 jaar tegen Ashwin Balrak!



RedDawn
27-11-2012, 10:28
Eis van 7 jaar tegen advocaat Ashwin B.
ROTTERDAM -

Het Openbaar Ministerie (OM) heeft de rechtbank in Rotterdam maandag gevraagd om voormalig wereldkampioen kickboksen en advocaat Ashwin B. te veroordelen tot 7 jaar cel. Die staf moet hij krijgen voor zijn langdurige betrokkenheid bij internationale cocaïnehandel, vindt het OM.


De politie hield B. in november 2010 „met zijn vingers in de cocaïne” aan in een appartement op de 29ste etage van een luxe woontoren in Rotterdam. Daar vonden rechercheurs bijna 80 kilo cocaïne. De verdachte advocaat reisde volgens de aanklager ook zelf naar Ecuador om 30 kilo van deze drugs te kopen.

Tegen vier andere verdachten in deze zaak heeft de officier van justitie maandag gevangenisstraffen oplopend tot 10 jaar geëist. In dit megaproces staan in totaal 14 verdachten terecht. De aanklager vroeg vorige week voor de overige negen verdachten al straffen, oplopend van 240 uur werkstraf tot 10 jaar gevangenisstraf.

Het bewijs komt van afgeluisterde telefoongesprekken, e-mails, verklaringen van getuigen en medeverdachten en verslagen van observatieteams. De verdachten, zo bleek in het onderzoek, waren dagelijks actief in de cocaïnehandel en de distributie van de drugs. Bovendien werden de misdaadwinsten hiervan witgewassen.

„De verdachten hebben op een gemakkelijke manier geld willen verdienen ten koste van anderen en de maatschappij”, stelt de officier van justitie vast. De aanklager neemt het B. kwalijk dat hij zich als advocaat en topsporter bewust heeft ingelaten met de handel in cocaïne. Bovendien heeft hij misbruik gemaakt van zijn rol en status als advocaat. „Hij heeft zijn voormalige beroepsgroep in ernstige mate in verlegenheid gebracht.”


Bron: De Telegraaf

Kemal
27-11-2012, 11:26
7 jaar valt eigenlijk nog mee..

simtekf1
27-11-2012, 11:28
Trieste zaak weer.

NielsN
27-11-2012, 11:45
ten koste van anderen en de maatschappij

?

Leventdepevent
27-11-2012, 11:47
Trieste zaak weer.
x2 maar wel een eigenschuld dikke bult gevalletje

smike
27-11-2012, 12:17
?

Jij weet niet wat cokehandel met de maatschappij doet en coke met een mens?

estoban
27-11-2012, 13:18
joh eis van 7 jaar, met goed gedrag staat hij binnen 3 of 4 jaar weer buiten.

Wiseguy
27-11-2012, 13:38
Jij weet niet wat cokehandel met de maatschappij doet en coke met een mens?

Kun je niet hetzelfde over drank zeggen?

Rverm
27-11-2012, 13:40
Kun je niet hetzelfde over drank zeggen?

nee

NielsN
27-11-2012, 13:49
nee

Klopt. Drank maakt veel méér stuk.

Niet dat ik daar de drankhandelaren de schuld van zou geven...

Sadix
27-11-2012, 14:10
drank maakt veel en veel meer stuk. Zonder twijfel het meest gevaarlijke drugs dat er is.

vind 7 jaar nogal veel eerlijk gezegd.

The Bulldog
27-11-2012, 14:42
Eis van 7..... Vonnis van +/- 5

ong 3 zitten bij goed gedrag...- voorarrest......

Ben benieuwd....

univers1l
27-11-2012, 15:46
De timing is weer perfect voor het kickboksen.

bryan
27-11-2012, 16:00
Tja 7 jaar... wat daar effectief van overblijft is het risico denk ik meer dan waard. En in de cel kan hij goed aan zijn netwerk werken.. want zijn beroep zal hij nooit meer kunnen uitoefenen.

FOCUS
27-11-2012, 16:41
klote

Kalikula
27-11-2012, 16:53
Eigen schuld, dikke bult!

Harrie Nak
27-11-2012, 16:53
kloteNee, terecht. Lekker op de blaren zitten. Als goede advocaat of vechtsporter zou hij echt niet omkomen van de honger. Sommige mensen willen nou eenmaal altijd meer, meer, meer. Ik ook, maar wel op een normale hardwerkende manier.

Turboknecht
27-11-2012, 16:54
drank maakt veel en veel meer stuk. Zonder twijfel het meest gevaarlijke drugs dat er is.

vind 7 jaar nogal veel eerlijk gezegd.

Zeker niet, er zijn zat gevaarlijkere drugs, het is cultuur die het hem doet. Drank hoort er nou eenmaal bij. Heel hypocriet, maar zo is het nou eenmaal.

R.D.N
27-11-2012, 20:40
7 jaar valt eigenlijk nog mee..

Als er nog een paar miljoen op hem wacht ergens wel ja.

kooivechter
27-11-2012, 20:53
Wat een ongelofelijke mongool die Balrak, als ik er zo aan denk. Hari is een ander verhaal, die man is zo gek als een deur en weet niet beter. Die moet je gewoon jaren achter de tralis zetten. Maar zo'n Balrak afgestudeert in de rechten notabene een kickbokskampioen, die combinatie is al een uitzonderlijke prestatie! Die man heeft z'n hele leven alleen maar gestudeerd en getraind, daarin verschrikkelijk veel bereikt en verdient. Een eigen advocatenkantoor, en dan doe je dit?! Met mijn boerenverstand niet te begrijpen.

lopez86
27-11-2012, 21:07
7 jaar.
Te weinig.

Diz
27-11-2012, 21:17
Tsja... Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten...
Jammer om zo'n succesvol leven op sport en werkgebied zo te vergooien...

En inderdaad is het geld verdienen ten kosten van anderen en de maatschappij...
Levens gaan kapot aan die rotzooi!

DonLino007
27-11-2012, 22:19
Nee, terecht. Lekker op de blaren zitten. Als goede advocaat of vechtsporter zou hij echt niet omkomen van de honger. Sommige mensen willen nou eenmaal altijd meer, meer, meer. Ik ook, maar wel op een normale hardwerkende manier.

Ik denk dat als een persoon in de internationale cokehandel zit, de persoon in kwestie wordt er van 'verdacht', dat dat ook hard werken is LOL. Denk aan de volgende kernwoorden en fantaseer de 'normale hardweerkende manier' er maar bij ;-): Transport, distributie, concurrentiepositie behouden, allianties, samenwerkingen, planning, management, aansturen, crisismanagement, financieel management, informatiemanagement, expansie, relatiebeheer.
Dat zijn behoorlijke competenties die je moet bezitten cq verder ontwikkelen...

Maar ik ben wel benieuwd hoe jij het meer en meer aspect op de 'normaal hardwerkende manier' in de praktijk brengt :-).

The Company
27-11-2012, 22:22
Ik denk dat als een persoon in de internationale cokehandel zit, de persoon in kwestie wordt er van 'verdacht', dat dat ook hard werken is LOL. Denk aan de volgende kernwoorden en fantaseer de 'normale hardweerkende manier' er maar bij ;-): Transport, distributie, concurrentiepositie behouden, allianties, samenwerkingen, planning, management, aansturen, crisismanagement, financieel management, informatiemanagement, expansie, relatiebeheer.
Dat zijn behoorlijke competenties die je moet bezitten cq verder ontwikkelen...

Maar ik ben wel benieuwd hoe jij het meer en meer aspect op de 'normaal hardwerkende manier' in de praktijk brengt :-).

Volgens mij legt hij de nadruk op de normale hardwerkende manier. Je kan niet zeggen dat je geld verdienen in de internationale cokehandel normaal is.

Of was deze post als een grap bedoeld?

DonLino007
27-11-2012, 22:28
Wat een ongelofelijke mongool die Balrak, als ik er zo aan denk. Hari is een ander verhaal, die man is zo gek als een deur en weet niet beter. Die moet je gewoon jaren achter de tralis zetten. Maar zo'n Balrak afgestudeert in de rechten notabene een kickbokskampioen, die combinatie is al een uitzonderlijke prestatie! Die man heeft z'n hele leven alleen maar gestudeerd en getraind, daarin verschrikkelijk veel bereikt en verdient. Een eigen advocatenkantoor, en dan doe je dit?! Met mijn boerenverstand niet te begrijpen.

Mag ik zo vrij zijn om het volgende aan je boerenverstand bij te brengen (heb ik geleerd van mijn opa die was boer, echt waar):
Een opleiding of topprestatie op welk gebied dan ook zegt zeker iets over een mens maar bepaald niet het moraal van de mens en hoe deze met de verleidingen van deze wereld om gaan. In het Nederlands zegt men het zijn sterke schoenen die de weelde kunnen dragen.

En trouwens sinds wanneer zijn advocaten bij voorbaat geen mensen die dit soort praktijken zouden kunnen ondernemen. Als je er eens over na durft te denken kan zo een titel zich goed lenen om dit soort praktijiken uit te oefenen...

De groeten maar weer en tot de volgende keer :-)

Bromios
27-11-2012, 22:32
vind 7 jaar nogal veel eerlijk gezegd.

80 KILO coke en jij vind 7 jaar nogal veel ? Damn, wat douw jij in je neus in de week dan ?

Even voor de goede orde. Drank is gewoon legaal tenzij je er geen accijns over betaald. Of iemand het daar wel of niet mee eens is doet niet ter zake. Als je 80 kilo coke bij je hebt liggen ben je geen loopjongen in de handel of jullie moeten beter weten.

cornelus
27-11-2012, 22:34
stom Alwin... stom

DonLino007
27-11-2012, 22:51
Volgens mij legt hij de nadruk op de normale hardwerkende manier. Je kan niet zeggen dat je geld verdienen in de internationale cokehandel normaal is.

Of was deze post als een grap bedoeld?


Volgens mij legt hij de nadruk op de normale hardwerkende manier. Je kan niet zeggen dat je geld verdienen in de internationale cokehandel normaal is.

Of was deze post als een grap bedoeld?

Er zit een element van relativerende humor in de post, dat klopt. Ik stel ook niet dat internationale cokehandel normaal is maar dat het ook hard werken is en niet per definitie makkelijk. Of cokehandel normaal is dat is zeker de moeite waard om over te discussiëren. Dat heeft de volgende reden; in West Europa, Amerika zijn er voldoende mensen die van een lijntje houden, om het populair te zeggen. Dus voldoende mensen om deze miljarden business in gang te houden.
De definitie normaal volgens het Wolters' sterwoordenboek is: volgens de regel. Cocaïne wordt verwerkt in meerdere producten die van nut zijn voor mensen, denk aan farmaceutische producten, dus je zou wel kunnen stellen dat geld verdienen met het verwerken van cocaïne in farmaceutische producten normaal is. Voor het recreatieve gebruik en de daarmee samenhangende internationale cokehandel zou de stelling dus niet kloppen omdat een overheid zijn burgers liever aan andere dingen kapot ziet gaan dan aan cocaïne. Het kan met bijvoorbeeld sigaretten veel langzamer gaan en is algemeen geaccepteerd. Maar goed voornoemde is eigenlijk offtopic maar ik vind het wel belangrijk om een duidelijk antwoord te geven ;-).

Amsterdam'r
28-11-2012, 00:52
..Alwin Bashrak.

cornelus
28-11-2012, 01:17
sorry, ben niet altijd evengoed met namen.. ik bedoel natuurlijk Ashwin Balzak

Illest
28-11-2012, 10:19
Ik denk dat als een persoon in de internationale cokehandel zit, de persoon in kwestie wordt er van 'verdacht', dat dat ook hard werken is LOL. Denk aan de volgende kernwoorden en fantaseer de 'normale hardweerkende manier' er maar bij ;-): Transport, distributie, concurrentiepositie behouden, allianties, samenwerkingen, planning, management, aansturen, crisismanagement, financieel management, informatiemanagement, expansie, relatiebeheer.
Dat zijn behoorlijke competenties die je moet bezitten cq verder ontwikkelen...

Maar ik ben wel benieuwd hoe jij het meer en meer aspect op de 'normaal hardwerkende manier' in de praktijk brengt :-).

heel scherp;)

FOCUS
28-11-2012, 11:51
Cocaïne wordt verwerkt in meerdere producten die van nut zijn voor mensen, denk aan farmaceutische producten, dus je zou wel kunnen stellen dat geld verdienen met het verwerken van cocaïne in farmaceutische producten normaal is.


zou je er enkele kunnen noemen dan?

Anderson
28-11-2012, 12:17
Ik ben ook benieuwd. Vorm van heroine komt regelmatig voor als pijnstiller in farmaceutische producten maar cocaine nog nooit van gehoord, natuurlijk wel rond 1930 - 1950 maar als snel kwamen ze erachter dat het niet zo'n goede medicijn was.

Peacey
28-11-2012, 12:17
Hoop dat ze deze imbeciel heel erg lang opsluiten.
Willens en wetens de naam van de sport weer te grabbel gooien.

FOCUS
28-11-2012, 12:31
ja Ashwin dacht: "zo, nu ga ik eens lekker de naam van de sport te grabbel gooien!"

:leut:

Anderson
28-11-2012, 12:47
Nee hij dacht wat Bouterse kan, kan ik ook. Maar Bouterse is toch iets slimmer.

smike
28-11-2012, 14:18
De vergelijking drank en coke gaat natuurlijk niet op.

Simpel: drink 3 biertjes en ga uit... snuif 3 lijntjes en ga uit. om maar niet te spreken van 3 shots heroine.

Bier of wijn drinken veel mensen dagelijks en die functioneren prima, bepaalde wijn is zelfs goed voor het lichaam. Ik heb het idee dat de mensen die zo ageren tegen drank dit zelf niet of nauwelijks drinken of dat dit wellicht bij anderen iets cultureels is.

Probeer ook eens dagelijks coke te snuiven en dan nog goed te functioneren...

cornelus
28-11-2012, 17:04
Nee hij dacht wat Bouterse kan, kan ik ook. Maar Bouterse is toch iets slimmer.
En heeft vast ook betere advocaten.

carlo1
28-11-2012, 17:13
Tja 7 jaar... wat daar effectief van overblijft is het risico denk ik meer dan waard. En in de cel kan hij goed aan zijn netwerk werken.. want zijn beroep zal hij nooit meer kunnen uitoefenen.

Verstand van misdaad en het rechtsysteem, denk dat voor hem een goede toekomst als consigliere is weggelegd.

Diz
28-11-2012, 17:37
Verstand van misdaad en het rechtsysteem, denk dat voor hem een goede toekomst als consigliere is weggelegd.

They are gonna make him an offer he can't refuse... ;)

Ronald
28-11-2012, 19:57
En heeft vast ook betere advocaten.
Dat klinkt nogal wrang gezien de positie waarin die advocaat op het moment verkeerd :confused: ;)

cornelus
28-11-2012, 22:08
Dat klinkt nogal wrang gezien de positie waarin die advocaat op het moment verkeerd :confused: ;)
Ha ja inderdaad :rolleyes: