PDA

View Full Version : ondertussen in het voetbal.......



johnmixfight
02-12-2012, 22:14
Grensrechter in elkaar geslagen

ALMERE*-*Een grensrechter is onwel geworden en in het ziekenhuis beland, nadat hij op het veld door een groep voetballers in elkaar was geslagen. Dat meldde Omroep Flevoland zondag.De grensrechter vlagde bij een wedstrijd van Buitenboys B3 uit Almere tegen Nieuw Sloten B1 uit Amsterdam. Een aantal voetballers van 15 en 16 jaar oud van de laatstgenoemde club belaagde de grensrechter tijdens de wedstrijd. De man werd geschopt en geslagen en zette het op een lopen.De jongens achterhaalden het slachtoffer echter en mishandelden hem opnieuw. Een paar uur na de mishandeling werd de man onwel en zakte in elkaar. Vervolgens is hij per ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Buitenboys gaat aangifte doen tegen de daders.

blackadder
02-12-2012, 22:21
Vast allemaal goedgetrainde vechtsporters met een hoge level in mortal kombat.

BB
02-12-2012, 23:32
Grensrechter in elkaar geslagen

ALMERE*-*Een grensrechter is onwel geworden en in het ziekenhuis beland, nadat hij op het veld door een groep voetballers in elkaar was geslagen. Dat meldde Omroep Flevoland zondag.De grensrechter vlagde bij een wedstrijd van Buitenboys B3 uit Almere tegen Nieuw Sloten B1 uit Amsterdam. Een aantal voetballers van 15 en 16 jaar oud van de laatstgenoemde club belaagde de grensrechter tijdens de wedstrijd. De man werd geschopt en geslagen en zette het op een lopen.De jongens achterhaalden het slachtoffer echter en mishandelden hem opnieuw. Een paar uur na de mishandeling werd de man onwel en zakte in elkaar. Vervolgens is hij per ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Buitenboys gaat aangifte doen tegen de daders.

Wat is je punt?

Kemal
03-12-2012, 08:31
wat een mongolen..

Leventdepevent
03-12-2012, 08:34
verbieden die voetbal wedstrijden :P

Wiebe
03-12-2012, 09:27
Die jongens hadden het gewoon even niet begrepen.

Maar gelukkig hebben ze het schorem opgepakt http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2012/12/mishandelaars_grensrechter_opg.html


Het team is uit de competitie gehaald en de daders zijn geroyeerd gelukkig hebben we de namen nog

De voetballertjes van team B1 zijn natuurlijk al van de site van de club gehaald. Maar .......... we hebben de namen nog.
Soufyan Babou
Daveryon Blasse
Yassin Dardak
Danny Faber
Fady Fayed
Rheza Firmansyah
Ismael Ikhouane
Demian Jibodh
Othman Karimi
Serkan Kiran
Wouter Mirck
Younes Roubion
Mandeep Singh
Terrence Stuurop
Kemal Arif Tasli

die Wouter en Danny toch

Diz
03-12-2012, 10:09
Wel errug triest dat iemand die zich vrijwillig voor zo'n club inzet zoiets overkomt...

Hopeloos...

johnmixfight
03-12-2012, 10:16
Wat is je punt?

Klein artikeltje in de televaag, heel normaal. Niemand die roept dat alle voetbalclubs ontmoetingsplaatsen zijn voor jeugdbendes oid. Je kijkt er niet eens meer van op.
De plaatsing zal wel een stukje frustratie mijnerzijds zijn.......

Mauro
03-12-2012, 10:29
Klein artikeltje in de televaag, heel normaal. Niemand die roept dat alle voetbalclubs ontmoetingsplaatsen zijn voor jeugdbendes.....
De plaatsing zal wel een stukje frustratie mijnerzijds zijn.......
Dat ik die frustratie dan met je deel.

RedDawn
03-12-2012, 10:36
Dat ik die frustratie dan met je deel.


Voetballers Nieuw Sloten krijgen kickbokstraining
Het was weer bal op de velden van het amateurvoetbal: een paar minderjarige kloodtzakjes van Nieuw Sloten uit Amsterdam hebben een grensrechter van Almere Buitenboys tijdens de wedstrijd belaagd, hem nog eens achterhaald toen hij er vandoor ging, en zo hard geschopt en gestoempt op nek, rug en hoofd, dat de man een paar uur later plotseling ineenstortte en in kritieke toestand in het ziekenhuis ligt. Nieuw Sloten thuis ontvangen, altijd lastig. De jeugd van de Amsterdamse club krijgt namelijk niet alleen voetballes maar ook KICKBOKSTRAINING [NB: op de foto staan jochies uit de C1, niet de vechtersbazen van B1.] om "de fysieke weerbaarheid te vergroten." Dat is blijkbaar hard nodig vanwege de chrisklompificatie van het moderne straatvoetbal veldvoetbal, vooral als Nieuw Sloten zichzelf als voorbeeld neemt. Dat van die fysieke weerbaarheid was een letterlijke quote, maar die kun je niet meer lezen, want de betreffende Facebookstatus bij de foto is ineens plotseling zomaar offline gehaald. Er stond verder nog iets over out of the box denken om de voetballers scherp te houden voor de volgende wedstrijd, maar alleen de directe pica-URL doet het nog. Op Facebook is nog wel te lezen dat de B1 uit de competitie is gehaald door de club. De drie freefightertjes zijn geroyeerd en daarna meteen door de politie opgepakt. Maar ze zijn alle drie 15 of 16 jaar, dus die mogen morgen weer gewoon naar school. En op zoek naar een nieuwe voetbalclub vechtsport. In Almere hebben ze bij Buitenboys iets langer nodig om van het incident te bekomen.

Bron: geenstijl

dirk5
03-12-2012, 16:24
Dood...

kutjong opsluiten voor de rest van hun leven.

PinPoint
03-12-2012, 16:27
Ik ben er stil van......

123trisweat
03-12-2012, 16:35
Las het ook net:
http://www.nu.nl/binnenland/2972986/mishandelde-grensrechter-almere-overleden.html

alle 3 de gasten met headshots in alle voetbalstadions laten zien
- nooit meer sporten
- en nee geen 2de kans
- voetbalclub nieuw sloten opdoeken ook die kickboks lessen afschaffen

Ben BOOS/terleurgesteld

FAM. van scheids sterkte, heel veel sterkte en haat ze maar!

Biiyen
03-12-2012, 16:37
"ANP: De kickbokstraining heeft geholpen. De grensrechter (41 jaar oud) is overleden, meldt het ANP.

Dit was het dan.... na alle ophef van de afgelopen week komt dit geweldig nieuws er nog eens keihard overheen.

A-team
03-12-2012, 16:37
Triest!

Mauro
03-12-2012, 16:47
In godsnaam pak deze idioten keihard aan....
Wat Een Mongolen !!

Leventdepevent
03-12-2012, 16:48
echt diep triest....godverdomme zeg

johnmixfight
03-12-2012, 16:53
Diep triest, ik kan me niet voorstellen hoe dit moet zijn voor de nabestaanden.
Wel ben ik benieuwd hoe de media het kickboksen hier de zwarte piet van gaat toespelen .

Brainthief
03-12-2012, 16:57
ontertussen zou ik bijna denken dat de media zowaar gelijk heeft.......

Echt ongelovelijk TRIEST. Wat denken die mannetjes wel niet????

RedDawn
03-12-2012, 17:00
ontertussen zou ik bijna denken dat de media zowaar gelijk heeft.......

Echt ongelovelijk TRIEST. Wat denken die mannetjes wel niet????

Wanneer wordt er eens een voorbeeld gesteld. Dat tuig moet gewoon afgeschoten worden!!

RedDawn
03-12-2012, 17:01
"ANP: De kickbokstraining heeft geholpen. De grensrechter (41 jaar oud) is overleden, meldt het ANP.

Dit was het dan.... na alle ophef van de afgelopen week komt dit geweldig nieuws er nog eens keihard overheen.


Welke mongool heeft bedacht dit soort jongeren kickboksles te geven?!

Brainthief
03-12-2012, 17:05
Wanneer wordt er eens een voorbeeld gesteld. Dat tuig moet gewoon afgeschoten worden!!

Mijn onderbuik zegt ook zoiets, ik kom nog wel eens voor mijn werk op een jeugddetentiecentrum, wat zie je die jongens daar doen???? In een studio een raptrack opnemen.....unfuckingbelievable...... ik ga er maar van uit dat het een beloning is voor het een of ander.....

blackadder
03-12-2012, 17:14
Diep triest, ik kan me niet voorstellen hoe dit moet zijn voor de nabestaanden.
Wel ben ik benieuwd hoe de media het kickboksen hier de zwarte piet van gaat toespelen .
Heel simpel. Men wijst er gewoon op dat ze kickboks lessen hebben gehad. Zonder dat hadden ze dit nooooit gedaan. Net zo als een paar jaar geleden alles nog de schuld was van gewelddadige computer games of rapmuziek.
Men weet niet hoezo het is gebeurt en wat men eraan moet doen maar iets of iemand moet de schuld krijgen. Voetbal sowieso niet, dus dan maar het kickboksen.

e-type
03-12-2012, 17:23
Verschrikkelijk nieuws.
En weer dat kickboksen erbij gehaald, ik word daar zo ziek van. Op voetbal leren ze ook aardig schoppen hoor.

Italian*Berlusconi*
03-12-2012, 18:31
grensrechter zojuist overleden....


Mishandelde grensrechter dood

De grensrechter die zondag werd mishandeld in Almere is aan zijn verwondingen overleden. Dat bevestigt de politie maandag. De vrijwilliger van voetbalclub Buitenboys uit Almere was door voetballers van 15 en 16 jaar in elkaar geslagen en geschopt.

Vier of vijf B-junioren hadden de grensrechter volgens Omroep Flevoland tegen de grond gewerkt en mishandeld, en nadat hij in eerste instantie nog op kon staan zouden ze hem nogmaals hebben getackled en geschopt. Enkele uren na het incident werd de grensrechter onwel en zakte in elkaar. Hij werd kunstmatig in slaap gehouden in het ziekenhuis, waar hij in de loop van maandag is overleden. Drie verdachten zitten vast.

Update 17.31 uur
Volgens de NOS heeft de politie de verklaring dat de man is overleden, vervangen door eentje waarin wordt gezegd dat hij 'klinisch dood' is. Met andere woorden, hij is buiten bewustzijn en vertoont geen waarneembare tekenen van leven zoals hartslag en ademhaling. Het is op dit moment onduidelijk wat de verklaring inhoudt voor de vooruitzichten van de grensrechter, als die er überhaupt nog zijn.

Update 18.23 uur
De NOS meldt nu dat de man volgens de voetbalclub is overleden. "Onze grensrechter Richard overleed om 17:30 uur in bijzijn van zijn familie", aldus een verklaring van de club.

:(

Peacey
03-12-2012, 18:53
Mijn opa en vader zijn in het verleden ook vrijwillig grens/scheidsrechter geweest, het zal je gebeuren dat je vader gewoon nooit meer thuis komt na een middagje de plaatselijke voetbalclub een dienst bewezen te hebben.

Mijn gedachten gaan uit naar familie en vrienden van de beste man.

Die krijgen detentie tot hun 18e en daarmee is de zaak klaar, mark my words.
Deze schoffies hebben echt een lesje nodig zeg, ik kan hier zo ontieglijk kwaad over worden.

johnmixfight
03-12-2012, 19:13
Heel simpel. Men wijst er gewoon op dat ze kickboks lessen hebben gehad. Zonder dat hadden ze dit nooooit gedaan. Net zo als een paar jaar geleden alles nog de schuld was van gewelddadige computer games of rapmuziek.
Men weet niet hoezo het is gebeurt en wat men eraan moet doen maar iets of iemand moet de schuld krijgen. Voetbal sowieso niet, dus dan maar het kickboksen.

ben bang dat je gelijk hebt, zucht

Bromios
03-12-2012, 21:52
Mijn opa en vader zijn in het verleden ook vrijwillig grens/scheidsrechter geweest, het zal je gebeuren dat je vader gewoon nooit meer thuis komt na een middagje de plaatselijke voetbalclub een dienst bewezen te hebben.




Hij stond gewoon te vlaggen bij een wedstrijd van zijn zoon joh. Die was er gewoon bij. En wat ik er van begrepen heb liepen die allemaal gewoon richting kleedkamer en hebben er niks van gezien.

Staat je pa bij jouw wedstrijd te vlaggen en wordt doodgeschopt. Wat krijgt die jongen voor tik mee hiervan ?

Ik zat hier vanavond met mijn oudste zoon een sinterklaas surprise te maken en dacht er over na. Ik sta elke week bij hem te vlaggen of te fluiten. Ben er echt goed ziek van.

Peacey
03-12-2012, 22:36
Ik lees nu dat er dus 4 of 5 man bij betrokken waren.


Buitenboys: meer spelers betrokkenALMERE - Er waren zondag vier of vijf voetballers van Nieuw Sloten betrokken bij de mishandeling van grensrechter Richard Nieuwenhuizen die maandag overleed. Dat zei voorzitter Marcel Oost van de Almeerse amateurvoetbalclub SC Buitenboys maandagavond. Op dit moment zitten drie spelers van de Amsterdamse club vast.

Volgens Oost is het slachtoffer na afloop van de zeer grimmig verlopen wedstrijd door vier of vijf spelers van het bezoekende team naar de grond getrokken en daarna herhaaldelijk geschopt en geslagen. Het slachtoffer is naar huis gegaan, heeft daar even op bed gelegen en is daarna teruggekeerd naar het voetbalveld om een andere wedstrijd te bekijken. Daar werd hij onwel.
Maandagavond kwamen de spelers van de B-elftallen van de Buitenboys en enkele ouders bijeen in het clubhuis. Oost noemde de bijeenkomst prettig. „Iedereen is bij elkaar geweest en heeft elkaar kunnen steunen.” Een rechercheur van het politiekorps dat de zaak in onderzoek heeft, deed de aanwezigen de aanpak en vorderingen van het onderzoek uit de doeken en drukte iedereen die ook maar iets denkt te hebben gezien dat van belang zou kunnen zijn, op het hart dat te delen met de politie.
Het bestuur van de amateurclub in Almere besluit de komende dagen in overleg met de nabestaanden wanneer de trainingen worden hervat.

king
03-12-2012, 22:37
Die staan binnen de kortste keren weer op het voetbalveld.

Peacey
03-12-2012, 22:37
Thank you for posting! Your post will not be visible until a moderator has approved it for posting.


hhmmzxzzz, kijken hoe lang het duurt

Bromios
03-12-2012, 22:54
Thank you for posting! Your post will not be visible until a moderator has approved it for posting.


hhmmzxzzz, kijken hoe lang het duurt

Edit je je oude post in deze ;) schijnt te werken.

Bromios
03-12-2012, 22:57
Wat ik altijd lastig vind is dat er dan weer allerlei oproepen ontstaan tegen zinloos geweld. En dat bestaat volgens mij niet. Op het moment dat het geweld plaatsvindt is het in de ogen van de dader altijd zinvol. Achteraf en in de ogen van anderen is het zinloos. En dan is het te laat.

Wat dan wel een goede oproep zou zijn heb ik dan weer geen idee van.

Asura
03-12-2012, 23:02
En er valt weer een slachtoffer. Twee weken terug nog een 72 jarige Rotterdammer wat racistische termen naar zijn hoofd gehad en knockout geslagen bij een voetbalwedstrijd.

Aanleiding: Hollander die rustig een broodje varkensvlees eet tot ergernis van onze aanwinsten.

Garcia
04-12-2012, 10:39
Wat ik altijd lastig vind is dat er dan weer allerlei oproepen ontstaan tegen zinloos geweld. En dat bestaat volgens mij niet. Op het moment dat het geweld plaatsvindt is het in de ogen van de dader altijd zinvol. Achteraf en in de ogen van anderen is het zinloos. En dan is het te laat.

Wat dan wel een goede oproep zou zijn heb ik dan weer geen idee van.

Er zou eens een oproep gemaakt moeten worden voor veel hardere straffen en meer bevoegdheden naar de politie. Ik bedoel kijk maar hoe half NL op z'n kop staat als een agent iemand neerschiet. Iedereen heeft daar een mening over maar niemand staat daadwerkelijk in de schoenen van de desbetreffende diender die op dat moment wellicht moet vrezen voor zijn of haar leven.

Het strafrecht in NL is een lachertje, een moordenaar kreeg onlangs een celstraf van om en nabij de 3 jaar terwijl iemand die voor vastgoedfraude 6 jaar moet zitten...wtf!!

Anderson
04-12-2012, 10:44
Het strafrecht in NL is een lachertje, een moordenaar kreeg onlangs een celstraf van om en nabij de 3 jaar terwijl iemand die voor vastgoedfraude 6 jaar moet zitten...wtf!!

bron?

Peacey
04-12-2012, 10:45
Waar ik me eigen ook kwaad om kan maken is over de omstanders.
Ik neem aan dat er genoeg mensen op de been zijn tijdens zo`n voetbalwedstrijd.
Er zullen genoeg ouders rondlopen en andere mensen van de club.
Als je zoiets ziet gebeuren dan loop je er toch met een man of 3 heen en trap je die ettertjes toch even onder het gras, of zie ik het nou verkeerd?

Anderson
04-12-2012, 10:49
Dat dacht ik ook nergens in de kranten staat waarom het publiek niet ingreep. Het waren geen jongens van 18 - 25 jaar gewoon snot apen van 15 en 16 jr.

Justinian
04-12-2012, 10:50
Bijzonder triest dit. Ik hoorde dat Johan Derksen gisteren in zijn programma de opmerking maakte 'het zullen wel weer kickboksers zijn geweest'. Te triest voor woorden; het gebeurt op het voetbalveld en dus zijn het voetballers. Tijd voor dit soort gasten om de hand in eigen boezem te steken. Laat ze een voorbeeld nemen aan de vechtsporters:




http://youtu.be/do8ny4dN-OY

Brainthief
04-12-2012, 11:09
gisteren bij pauw en witteman zeiden ze dat omstanders wel degelijk er tussen sprongen echter het geweld kwam in zulke korte uitbarstingen dat het alweer was afgelopen... Echter melden zij ook dat van af de zijkant het ook niet echt gezellig was...
Maarja, das voetbal he. Hoort erbij, zeiken en zuigen, elkaar naaien fopduiken etc. Vreselijk onsportief dat voetbal en omdat het zoveel voorkomt is dat gezeik geaccepteerd..... Kijk eens bij een rugby wedstrijd. Die mannen zijn beesten maar wel gecontroleerd en gereserveerd naar bv de scheids etc.

andyhugfan
04-12-2012, 11:21
Hij stond gewoon te vlaggen bij een wedstrijd van zijn zoon joh. Die was er gewoon bij. En wat ik er van begrepen heb liepen die allemaal gewoon richting kleedkamer en hebben er niks van gezien.

Staat je pa bij jouw wedstrijd te vlaggen en wordt doodgeschopt. Wat krijgt die jongen voor tik mee hiervan ?

Ik zat hier vanavond met mijn oudste zoon een sinterklaas surprise te maken en dacht er over na. Ik sta elke week bij hem te vlaggen of te fluiten. Ben er echt goed ziek van.

Ik weet niet hoe fanatiek jij aan vechtsporten doet, maar als ik zou vlaggen of scheidsen (bestaat dat woord wel?) zou ik serieus rekening houden met eventuele irritaties en dreiging tijdens en na de wedstrijd. Verklaar me voor gek, maar zoiets kan je zien aankomen en een beetje vechtsporter weet hoe hij zich moet verdedigen.

En ja, weer zijn het de 'Finnen', niet vreemd overigens. Wij Marokkanen zijn over het algemeen slecht opgevoed. Kijk alleen al naar de cijfers omtrent criminaliteit bij allochtonen. Mocro's en Antillianen spannen de kroon. Ik durfde nooit en te nimmer m'n muil open te trekken tegen een volwassene en ik groeide op in de beruchte schilderswijk. Mijn vader zorgde met preken en slaag ervoor dat ik me rustig hield. Dat heeft wel degelijk gewerkt..

Hier in Den Haag is de politie met een hele offensief bezig om al het gespuis vroegtijdig op te pakken en ervoor te zorgen dat ze op de komende feestdagen niks zullen uitvreten. Het is wel effectief, het is beduidend rustiger op straat geworden.

De tijd dat 'vechtsport juist agressie verminderd' is allang voorbij. Een trainer met een beetje ervaring ziet meteen welke leerlingen met de juiste of verkeerde intentie aan vechtsporten doen. Maar dankzij de subsidie cultuur in dit land schrijven we elke pubertje of jonge crimineel in, zonder zijn achtergrond te weten, of zijn gedragingen tijdens en na de les te controleren. Ik tolereer geen stoerdoenerij of baldadigheid in mijn club. Doe je dat, dan zal ik je heel streng aanspreken en voor de tweede keer word je meteen uitgeschreven + ouders worden aangesproken op hun verantwoordelijkheid. Desnoods kom ik zelfs bij hun thuis om dat duidelijk te maken. Wat overblijft zijn leerlingen die met de juiste intentie vechtsporten beoefenen en waarvan ik weet dat ze zichzelf en anderen kunnen verdedigen wanneer het erop aankomt.

Van mij mogen de daders met naam en toenaam en afkomst in de media worden geportretteerd We moeten af van dat zachte aanpak. Dit zijn toekomstige zware geweldplegers waar we rekening moeten houden.

PinPoint
04-12-2012, 11:46
Bijzonder triest dit. Ik hoorde dat Johan Derksen gisteren in zijn programma de opmerking maakte 'het zullen wel weer kickboksers zijn geweest'. Te triest voor woorden; het gebeurt op het voetbalveld en dus zijn het voetballers. Tijd voor dit soort gasten om de hand in eigen boezem te steken. Laat ze een voorbeeld nemen aan de vechtsporters:




http://youtu.be/do8ny4dN-OY


Wat een vreselijk misplaatst filmpje!!!! Waarom? Lees de post van Cave maar eens in het topic waar het origineel in staan!

Garcia
04-12-2012, 11:48
bron?


3 jaar voor moord http://www.nujij.nl/algemeen/drie-jaar-voor-doodschoppen-supporter-(77).20246000.lynkx

Voor fraude 5 jaar http://www.limburger.nl/article/20121113/REGIONIEUWS01/121119229

Vastgoedfraude 7 jaar http://nos.nl/video/276516-hoge-straffen-geeist-in-vastgoedfraudezaak.html

PinPoint
04-12-2012, 11:59
Is geen moord he....

Anderson
04-12-2012, 13:34
3 jaar voor moord http://www.nujij.nl/algemeen/drie-ja...20246000.lynkx (http://www.nujij.nl/algemeen/drie-jaar-voor-doodschoppen-supporter-(77).20246000.lynkx)

Voor fraude 5 jaar http://www.limburger.nl/article/2012...WS01/121119229 (http://www.limburger.nl/article/20121113/REGIONIEUWS01/121119229)

Vastgoedfraude 7 jaar http://nos.nl/video/276516-hoge-stra...raudezaak.html (http://nos.nl/video/276516-hoge-straffen-geeist-in-vastgoedfraudezaak.html)

1e Doodslag geen moord.

2e 5 jaar staat te weinig info geen goede bron.

3e Zit toch wat anders ze hebben aan het pensioenfonds gezeten van 1000den mensen. De straf is wel rechtvaardig.

Asura
05-12-2012, 14:15
https://si0.twimg.com/profile_images/1153334803/peter-persfoto-twitter_normal.jpg Peter R. de Vries ‏@PeterRdeV (https://twitter.com/PeterRdeV) Oud-topscheids Mario van den Ende is het trouwens volledig met mijn observaties eens (Bron: Radio I).


Openen (https://twitter.com/PeterRdeV/status/276003027079557120)
20u (https://twitter.com/PeterRdeV/status/276001633480097794) https://si0.twimg.com/profile_images/1153334803/peter-persfoto-twitter_normal.jpg Peter R. de Vries ‏@PeterRdeV (https://twitter.com/PeterRdeV)
Ben zelf 10 jaar lang grensrechter/scheidsrechter geweest, sta laatste 18 jaar elke week langs de lijn en zie wat er gebeurt..


Openen (https://twitter.com/PeterRdeV/status/276001633480097794)



20u (https://twitter.com/PeterRdeV/status/275999487355387905) https://si0.twimg.com/profile_images/1153334803/peter-persfoto-twitter_normal.jpg Peter R. de Vries ‏@PeterRdeV (https://twitter.com/PeterRdeV)
Opwinding over mijn DRIE tweets. Veel media citeren half/onjuist. Lezers reageren met de agressie die ze juist veroordelen...


(https://twitter.com/PeterRdeV/status/275999487355387905)




21u (https://twitter.com/PeterRdeV/status/275987740615663616) https://si0.twimg.com/profile_images/1153334803/peter-persfoto-twitter_normal.jpg Peter R. de Vries ‏@PeterRdeV (https://twitter.com/PeterRdeV)
In museum Real Madrid geweest zojuist... Mooi! Nu hopen dat #Ajax (https://twitter.com/search?q=%23Ajax&src=hash) vanavond geschiedenis schrijft.

(https://twitter.com/PeterRdeV/status/275987740615663616)




3 december (https://twitter.com/PeterRdeV/status/275848089921810433) https://si0.twimg.com/profile_images/1153334803/peter-persfoto-twitter_normal.jpg Peter R. de Vries ‏@PeterRdeV (https://twitter.com/PeterRdeV)
Partijdige, onsportieve grensrechters verdienen natuurlijk nooit en te nimmer geweld, maar respect komt van twee kanten...


(https://twitter.com/PeterRdeV/status/275848089921810433)




3 december (https://twitter.com/PeterRdeV/status/275846988841508864) https://si0.twimg.com/profile_images/1153334803/peter-persfoto-twitter_normal.jpg Peter R. de Vries ‏@PeterRdeV (https://twitter.com/PeterRdeV)
Veel clubs voeden onsportieve clubgrensrechters niet op, maar moedigen het aan en lachen er om. Onderdeel van het probleem.


(https://twitter.com/PeterRdeV/status/275846988841508864)




3 december (https://twitter.com/PeterRdeV/status/275846632459882496) https://si0.twimg.com/profile_images/1153334803/peter-persfoto-twitter_normal.jpg Peter R. de Vries ‏@PeterRdeV (https://twitter.com/PeterRdeV)Feit is ook dat veel clubgrensrechters stuitend partijdig zijn en grenzeloos onsportief. Zie het elke week.

Asura
05-12-2012, 14:17
"Lezers reageren met dezelfde agressie die ze veroordelen" aldus deze mafkees.
Ja, een geirriteerde reactie op een tweet een dag nadat iemand is overleden is exact hetzelfde als iemand doodschoppen. Gelukkig is zijn politieke partij destijds geflopt.

Wheelie
05-12-2012, 16:27
Geert Wilders vindt dat de dood van de grensrechter niet komt door een 'voetbalprobleem', maar door een 'Marokkanenprobleem'. De PVV-leider voegt daar aan toe dat het geweld volgens hem 'puur racistisch' is.
http://www.mixfight.nl/forum/image/gif;base64,R0lGODlhAQABAIAAAAAAAP///yH5BAEAAAEALAAAAAABAAEAAAIBTAA7

Volgens bronnen van RTL Nieuws zijn twee van de drie jongens die worden verdacht van de dood van grensrechter Richard Nieuwenhuizen (http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2012/12_december/04/binnenland/jongens-verdacht-van-doodslag.xml) van Marokkaanse afkomst, maar de autoriteiten en de KNVB willen dat niet bevestigen.
PVV-Kamerlid Joram van Klaveren wil een debat in de Tweede Kamer over "het Marokkanenprobleem en het racistisch geweld". (http://www.pvv.nl/) "Het is geen exclusief voetbalprobleem maar een Marokkanenprobleem dat zich uit op straat, op school, in het winkelcentrum, op het voetbalveld etc.", aldus Geert Wilders op de site.
Puur racisme Volgens Wilders is er sprake van racistisch geweld. "65 procent van de Marokkaanse jongeren is al eens aangehouden door de politie. Waarom durft niemand dit eerlijk te benoemen? Het Marokkanengeweld is bovendien puur racisme want de slachtoffers zijn zelden of nooit Marokkanen of islamieten", aldus de PVV-leider.
Wilders is woedend omdat politiek en media in zijn ogen blind zijn voor het probleem. "De Nederlandse politiek en media zijn in een totale staat van ontkenning. Er wordt n.a.v. de dood van een grensrechter gesproken over een voetbalprobleem, terwijl dat het echte probleem verhult.", valt op de PVV-website te lezen.

Wiseguy
05-12-2012, 16:34
Daar gaan we weer...

Bromios
05-12-2012, 17:00
Tja, Mijn zoon is een jaartje of 2 jonger en ik sta geregeld te vlaggen en ik heb bovenstaande bewust buiten de discussie gehouden. Feit is dat agressie binnen de voetbal van alle rangen en standen is.

Maar nu het ter sprake komt wil ik jullie dit niet onthouden:
Een collega van me komt uit die regio en het was het eerste wat hij zei maandagmorgen toen we het er over hadden (hij had het nog niet meegekregen). Hebben die kut marrokanen er weer eentje te pakken ? Ik houd mijn zoon thuis als we tegen nieuw sloten spelen.

Voor de goede orde; ik had geen idee wat nieuw sloten voor club was of wie er speelden.

Any way; wie het ook gedaan heeft; opsluiten die handel.

Wij hebben zaterdag met de hele club een bijeenkomst over fair play met een presentatie voor de C jeugd en hoger van de nederlandse scheidsrechter vereniging.

ArjanV
05-12-2012, 17:17
Net zoals het vechtsportwereldje nooit de problemen in eigen huis wilde zien...zo wil de maatschappij dit probleem rondom het gedrag van vele,niet alle(!),cultuurverrijkers niet zien...

Bromios
05-12-2012, 17:46
Net zoals het vechtsportwereldje nooit de problemen in eigen huis wilde zien...zo wil de maatschappij dit probleem rondom het gedrag van vele,niet alle(!),cultuurverrijkers niet zien...

Ik merk het zelf niet echt moet ik zeggen. Maar dat kan ook zijn omdat hier in t' oost'n er meer spreiding is in de clubs.
Wel dat je vanaf 10 jaar als scheidsrechter al naar je hoofd krijgt dat je een blinde mongool bent (waardoor dat jonk dan heel snel en heel schoon weer thuis is want daar ben ik gelijk klaar mee. Er uit en douchen)

Asura
05-12-2012, 19:35
In de grote steden ken ik genoeg clubs waar er gewoon STANDAARD vechtpartijen zijn bij vrijwel elke wedstrijd. En ja, en van elk van die clubs kan je het verwachten. Wat me het meest irriteert zijn coaches die vaak geen moeite doen om de situatie te kalmeren, en vaak zelf met hun agressieve gedrag de situatie verder aanwakkeren.

Facade
05-12-2012, 21:38
Net zoals het vechtsportwereldje nooit de problemen in eigen huis wilde zien...zo wil de maatschappij dit probleem rondom het gedrag van vele,niet alle(!),cultuurverrijkers niet zien...

Kan wezen, maar ik vind dit incident daar geen voorbeeld van. Ik vind het eerder een voetbal(cultuur) probleem. Mensen kunnen gewoon niet normaal doen lijkt het. Toen ik zelf nog voetbalde had je ook van dat volk dat wel erg fanatiek was voor een jeugdpartij. Ook in gesprekken over de eredivisie moet je al oppassen, mensen stellen zich altijd zo vreselijk aan. Op de werkvloer en in m'n vriendengroep weet ik ook altijd wel met wie ik wel normaal over voetbal kan praten en welke mensen er totaal in doorslaan. Zodra mensen over '020' en '010' beginnen weet ik wel genoeg, schei uit man. Mensen worden heel territoriaal als het over voetbal gaat. Er is toch ergens iets ingeslopen waarbij velen voetbal niet meer als sport zien, maar als oorlog. Mensen denken dat er meer is toegestaan als het op een voetbalveld plaatsvindt of als het over voetbal gaat.

FOCUS
05-12-2012, 22:12
Mijn gedachten gaan uit naar de familie en vrienden van de grensrechter..

123trisweat
06-12-2012, 19:55
Net op DWDD gezien, de jakhalzen gaan langs op het Huygens College wat een deceptie. Ik geloof echt niet in "school is geschokt" als in scholieren zijn geschokt. Helaas, wat een generatie?! Zullen heus wel 1 of 2 "aardige" leerlingen tussen zitten, maar jeez

e-type
07-12-2012, 09:49
Net op DWDD gezien, de jakhalzen gaan langs op het Huygens College wat een deceptie. Ik geloof echt niet in "school is geschokt" als in scholieren zijn geschokt. Helaas, wat een generatie?! Zullen heus wel 1 of 2 "aardige" leerlingen tussen zitten, maar jeez



sja, en het schoolhoofd het nog bagetalliseren. Die zit er ook maar om het tot z'n pensioen vol te houden. Walgelijke kids, 'tuurlijk weer met drinken naar de camera gooien en zo. Teringgasten daar.

http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/Jakhalzen.2548.0.html?&tx_varamedia[mediaid]=198441&cHash=8543c82846ec1dcbabe26606a077d6e8

Wiseguy
07-12-2012, 11:34
sja, en het schoolhoofd het nog bagetalliseren. Die zit er ook maar om het tot z'n pensioen vol te houden. Walgelijke kids, 'tuurlijk weer met drinken naar de camera gooien en zo. Teringgasten daar.

http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/Jakhalzen.2548.0.html?&tx_varamedia[mediaid]=198441&cHash=8543c82846ec1dcbabe26606a077d6e8

Leek eerder op een sneeuwbal.

Anderson
07-12-2012, 12:10
Was een sneeuwbal maar de reacties waren nou niet echt positief.

dirk5
07-12-2012, 12:30
Zo ziet het arschloch van de samenleving/maatschappij er dus uit, ik had niet anders verwacht....

e-type
07-12-2012, 16:46
Leek eerder op een sneeuwbal.



aahhhh, ik dacht schoolmelk...

als ik dit soort gasten hoor, krijg ik altijd een waas voor m'n ogen....:cool2:

smike
07-12-2012, 17:26
Tsja, als je in nederland feiten benoemd word je zo snel mogelijk in het hoekje racist gegooid.

johnmixfight
07-12-2012, 21:31
om te kotsen is het

Leventdepevent
07-12-2012, 22:56
Tsja, als je in nederland feiten benoemd word je zo snel mogelijk in het hoekje racist gegooid.
ja dat dus!

Pansier
07-12-2012, 23:26
Tsja, als je in nederland feiten benoemd word je zo snel mogelijk in het hoekje racist gegooid. Logisch, want dat is een waterdichte verdediging aangezien er geen begrensde regels aan vast zitten.

ArjanV
08-12-2012, 06:35
Ach misschien is er nog hoop dat er ooit in de toekomst de problemen eens normaal benoemd mogen worden...als nu zelfs een minister zegt dat Marrokkaanse jongeren oververtegenwoordigd zijn bij geweldsincidenten in de sport (dus niet alleen in het voetbal)...dat is dan ook de reden dat de minister van integratie bij het overleg gaat zitten omtrent een nieuwe,strengere voetbalwet...

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21141854/___Voetbalwet_aanscherpen___.html

Richelieu
08-12-2012, 08:28
Tsja, als je in nederland feiten benoemd word je zo snel mogelijk in het hoekje racist gegooid.

Yep, zie geschiedenis rondom Pim Fortuyn.

Richelieu
08-12-2012, 08:29
In de wekelijkse columnn van Youp van 't Hek stond nog een goed stuk over dit drama;



Ik werd blij van dit nieuws. Vrolijk van dat droeve gekrabbel van die types. En ik kon wel wat afleiding gebruiken. En ik niet alleen. Het hele land wel. Want we hangen met zijn allen toch aardig uit onze voegen na de dood van Richard Nieuwenhuizen, de vader van drie zonen, die na een potje pubervoetbal door een paar jongens is doodgeschopt. Totale verwarring beheerst iedereen. Terecht? Ja en nee. Ja omdat het natuurlijk niet kan. Dit is totale gekte. Een meneer die het leven laat na een gelijkspelletje van tweeëntwintig mannetjes. Een vader die in het bijzijn van zijn zoontje vermoord wordt. Vermoord om een potje foebal!

En nee omdat iedereen toch al jaren ziet wat er op en rond de voetbalvelden gebeurt? Idiote ouders, gefrustreerde elftalleiders, opgefokte spelertjes. Iedere maandagochtend ontploffen de kranten van de massale vechtpartijen, de in elkaar gebeukte scheidsen, de invalide getrapte amateurs, de doorgedraaide supporters en de gestaakte wedstrijden. Totaal oververhitte idioten. Buiten zinnen door een potje foebal! En elke week dacht ik: er vallen een keer dooien. En dan is iedereen verbaasd.

Dit weekend wordt er bij de amateurs niet gevoetbald. Ze gaan bezinnen. Nadenken. Heropvoeden! Maandag wordt er afscheid genomen van de heer Nieuwenhuizen. De media zullen er massaal bij stilstaan. Honderden camera’s zullen het droeve afscheid registeren, duizenden pennen zullen het proberen te beschrijven en iedereen zal zeggen dat het buitenproportioneel is. En volgend weekend zal het voetbal anders gaan. Voorzichtiger. Vriendelijker. En de week daarna misschien ook nog.

En dan? Dan is de wereld volgens de Mayakalender vergaan. Dan is onze beschaving geëindigd met een door kinderen dood geschopte grensrechter. Symbolisch einde! Maar als dat niet gebeurt, als de wereld doordraait, wat dan? Blijven we dan sportief voetballen? Doen we dan weer normaal? Mijn voorstel is: de komende jaren moeten alle grensrechters vlaggen met hun vlaggetje halfstok. Overal ter wereld. Ter herinnering aan die aardige vader uit Almere. Ter herinnering aan de tijd dat we volledig krankjorum waren. Waar ligt de grens? Op het kerkhof. Het is om te huilen. Heel hard en heel hevig.

FOCUS
09-12-2012, 10:12
zo had ik het nog niet bekeken man

RedDawn
09-12-2012, 11:29
Ach misschien is er nog hoop dat er ooit in de toekomst de problemen eens normaal benoemd mogen worden...als nu zelfs een minister zegt dat Marrokkaanse jongeren oververtegenwoordigd zijn bij geweldsincidenten in de sport (dus niet alleen in het voetbal)...dat is dan ook de reden dat de minister van integratie bij het overleg gaat zitten omtrent een nieuwe,strengere voetbalwet...

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21141854/___Voetbalwet_aanscherpen___.html

Ik heb er een hard hoofd in. :(



Het was een racistische moord
Geplaatst door Joost Niemoller op 4 december, 2012 - 11:29

© Hyves
Marokkanen trapten Richard Niewenhuizen dood. Waarom zwegen de media weer?

Het mag nog steeds niet gezegd worden. Gisteren, bij Pauw en Witteman, schoof ook Marcel Oost aan, de voorzitter van SC Buitenboys uit Almere, de ploeg die getroffen was door het buitensporige geweld tegen de overleden grensrechter Richard Nieuwenhuizen. Marcel Oost was pal daarvoor ook op de tv geweest, in een uitzending van Pownews. Daarin kwamen hij en anderen van SC Buitenboys aan het woord over 'het incident.' Twee van deze sprekers refereerden eraan dat het om 'allochtonen' ging, en er werd gesproken over 'andere cultuur, andere opvoeding.'

Alle reden dus voor Pauw en Witteman om aan Marcel Oost de vraag te stellen, waar half Nederland op dat moment mee zat: Was het weer het zoveelste gewelddadige Marokkanenincident? Maar de twee VARA presentatoren vonden het niet kies om die vraag te stellen. Er werd dus de hele uitzending lang alleen maar heel vaag over 'jongens' gesproken.

Zie hier het bewuste fragment.

Dat alles was dus nadat de echte onderliggende kwestie al via Pownews naar boven was gekomen.

Zie hier het fragment bij Pownews (vanaf 2 minuten).

(En reken maar dat de redactie van P & W naar Pownews kijkt, want de kersverse items keren anders wel vaak terug in de zap service van P&W.)

Jongens. Het is me wat hè, met die 'jongens.'

Vandaag werd diezelfde Marcel Oost ook geïnterviewd door De Telegraaf en nu mocht hij wel zeggen wat er op zijn hart lag: Ook al durfde De Telegraaf dat in het nieuwsbericht nog niet in de kop te zetten:

„Na het laatste fluitsignaal gaven vrijwel alle spelers de scheidsrechter een hand om hem te bedanken voor de leiding. Alleen de drie Marokkaanse spelers van Nieuw Sloten liepen naar onze grensrechter, trokken hem naar de grond en begonnen op zijn hoofd en nek in te trappen”,

En het was dus niet alleen Pauw & Witteman die lafhartig zwegen over het feit dat het hier ging om een racistische moord. Alle andere media tot dan toe deden er ook het zwijgen toe over de etniciteit van de daders. Dat is al sinds jaar en dag het patroon bij de Nederlandse media: Als de daders blank zijn, dan wordt dit uitvoerig vermeld, als het gaat om allochtonen, dan zijn de media ineens kleurenblind. Behalve als de slachtoffers allochtoon zijn.

Nederland heeft wat betreft eigenhaat hier een naam hoog te houden. Ik werd vanochtend zelfs door een Duitse krant gebeld met de vraag over de etniciteit van de daders, omdat het zo nadrukkelijk buiten beeld werd gehouden.

Gisteravond was trouwens ook al aardig te reconstrueren dat de moordenaars op Richard Nieuwenhuizen in Marokkaanse kringen gezocht moesten worden. Via Twitter namelijk, waar enkele Marokkaanse jongens en een meisje zich helemaal niet druk maakten over Nieuwenhuizen, maar wel bezorgd waren over hun kameraden.

In die Marokkaanse sfeer vonden we gisteravond tweets als deze:

Neeman dat sws niet wou alleen weten of ik ze kende RT @MonkeeyNabs: RT @iiShaq_: Heb namen van de mensen die de grensrechter hebben vermoord -Oke ga ze niet op twit gooie he ;)

Dat over die namen die niet op Twitter gegooid mogen worden, werd nog eens bevestigd op dreigende toon:

NB. ‏@MonkeeyNabs RT @HamzaC_: RT @HichamAsk: Ey hou je bek jullie weten niks

En dan komt de actiegroep in beweging. Voor hen gaat het duidelijk niet om moordenaars, maar om helden:

RT @HichamAsk: RT @Hassann_B: FREE YD EN DAT SCHREEUW IK ALLL DAY!Free de mannen die binnen zitten

RT @HichamAsk: RT @Hassann_B: FREE YD EN DAT SCHREEUW IK ALLL DAY!

Ook werd er op hetzelfde moment en in dezelfde timeline een foto geplaatst van een Marokkaanse jongen in gewatteerde jas, die een V-teken maakt, met daarbij het onderschrift:

NB. @MonkeeyNabs RT @aymanhamaka: My men! pic.twitter.com/SGnRrrp

Is dit een van de daders? We weten het natuurlijk niet. Het kan allemaal stoerdoenerij zijn.

Vandaag gaat het roepen om de 'bevrijding' van de moordenaars door:

NB. ‏@MonkeeyNabs BLIJF HET SCHREEUWEN DOOR DE STRATEN FREE DE MANNEN DIE BINNNE ZITTEN !!

Terug naar de Nederlandse media. Wat als de grensrechter een Marokkaan was geweest? Wat als hij doodgetrapt was door Nederlandse voetballertjes van 15, 16? De vraag stellen is hem beantwoorden. De kranten hadden vandaag bol gestaan over de gevaarlijke opkomst van het racisme in Nederland. Want: Blanken die op een voetbalveld iets roepen over allochtonen, zijn racisten, en worden keihard met de wet in de hand aangepakt. Maar allochtonen die een blanke doodtrappen, dat is alleen maar een 'ernstig incident met jongens.'

Nergens zijn de media zo hypocriet als in dit land.

Bron: http://www.dagelijksestandaard.nl/2012/12/het-was-een-racistische-moord

Facade
16-12-2012, 14:20
Hebben jullie gisteren de eredivisie samenvattingen gezien?

Wat vonden jullie van de actie van de scheidsrechter bij Groningen - VVV Venlo?

Hij probeerde een statement te maken door iedereen die protesteerde bij de scheidsrechter geel te geven om aan dit gedrag paal en perk te stellen. Ook kwam die op een gegeven moment bij Maaskant en liet ie zo'n bandje 'respect' zien. Hij stuurde dus aan op een voorbeeldfunctie voor coaches en spelers in het voetbal in hun gedrag richting scheidsrechters.

Wat vonden jullie hiervan? stap in de goede richting of nodeloos theatraal gedoe?

smike
16-12-2012, 14:50
Een hele goede stap in de richting waar we heen moeten!

De trainer van groningen Maaskant staat zelf bekend als iemand die altijd veel theater maakt en dingen met veel bombarie aankondigt. Dat hin eerst tekeer gaat tegen de scheidsrechter is al 1 ding. Daarna wordt hij terecht gewezen op een ludieke en directe manier door het bandje en dan kan het ego van meneer dit niet handelen.

Ik was erg te spreken over de scheidsrechter en die mogen zeker in het betaalde voetbal wel meer beschermd worden.

Richelieu
16-12-2012, 15:28
Hebben jullie gisteren de eredivisie samenvattingen gezien?

Wat vonden jullie van de actie van de scheidsrechter bij Groningen - VVV Venlo?

Hij probeerde een statement te maken door iedereen die protesteerde bij de scheidsrechter geel te geven om aan dit gedrag paal en perk te stellen. Ook kwam die op een gegeven moment bij Maaskant en liet ie zo'n bandje 'respect' zien. Hij stuurde dus aan op een voorbeeldfunctie voor coaches en spelers in het voetbal in hun gedrag richting scheidsrechters.

Wat vonden jullie hiervan? stap in de goede richting of nodeloos theatraal gedoe?

Hele goede zaak! Dat slappe gezeik elke keer, van die omhooggevallen kereltjes bij de scheidsrechter sloeg al decennia helemaal nergens op.

Facade
16-12-2012, 22:44
Ik vond het zelf ook wel dapper dat ie toch in ieder geval IETS probeerde om lessen te trekken uit hetgeen er gebeurt is met die arme scheidsrechter. Je kan je afvragen of wat Maaskant deed nou een dergelijke afhandeling vereiste. Tegelijkertijd kun je je ook afvragen of de discussie rond wat wel kan qua gedrag en wat niet, dermate grijs is geworden dat we met z'n allen op een hellend vlak zijn beland waarbij het van kwaad tot erger gaat.

Vaak als er iets ergs gebeurt, speelt zich een enigszins hypocriet scenario af. Men spreekt afschuw uit over wat er gebeurt is en over de staat van de samenleving. We lopen graag mee aan stille tochten en zijn graag een minuut stil want dan kunnen we onszelf er weer van verzekeren dat wij niet bij 'die mensen' horen. Hierbij realiseren we ons vaak niet dat de problemen zich een stuk dichter bij huis voordoen dan we willen geloven. Niet voor niks is het een maatschappelijk probleem... Vervolgens voelen we ons al een stuk beter en blijft alles precies hetzelfde.

Deze scheidsrechter doorbreekt dat patroon toch met zijn actie en dat vind ik best wel moedig!

The Company
17-12-2012, 09:09
Snap sowieso niet waarom spelers en trainers altijd zoveel blijven zeiken op de scheidsrechter. De beslissing is al gemaakt en er is toch niks meer aan te doen. Bovendien gaat voetbal over een heel seizoen dus alle beslissingen vlakken elkaar weer uit na 34 wedstrijden. Soms zit het mee, soms zit het tegen.

Bromios
17-12-2012, 12:24
Ik vond het zelf ook wel dapper dat ie toch in ieder geval IETS probeerde om lessen te trekken uit hetgeen er gebeurt is met die arme scheidsrechter. Je kan je afvragen of wat Maaskant deed nou een dergelijke afhandeling vereiste. Tegelijkertijd kun je je ook afvragen of de discussie rond wat wel kan qua gedrag en wat niet, dermate grijs is geworden dat we met z'n allen op een hellend vlak zijn beland waarbij het van kwaad tot erger gaat.

Vaak als er iets ergs gebeurt, speelt zich een enigszins hypocriet scenario af. Men spreekt afschuw uit over wat er gebeurt is en over de staat van de samenleving. We lopen graag mee aan stille tochten en zijn graag een minuut stil want dan kunnen we onszelf er weer van verzekeren dat wij niet bij 'die mensen' horen. Hierbij realiseren we ons vaak niet dat de problemen zich een stuk dichter bij huis voordoen dan we willen geloven. Niet voor niks is het een maatschappelijk probleem... Vervolgens voelen we ons al een stuk beter en blijft alles precies hetzelfde.

Klopt helemaal. Achteraf lijkt alles geheel zwart wit, maar het verschil met in de krant staan omdat je een paar 15 jarige jongens hebt geslagen of zelf dood worden geslagen door diezelfde 15 jarige jongens is flinterdun.



Deze scheidsrechter doorbreekt dat patroon toch met zijn actie en dat vind ik best wel moedig!

Ben ik wel met je eens. Alleen hadden alle scheidsrechters dat met elkaar af moeten spreken en het op die manier moeten doen. Dan komt er een mentaliteitsverandering tot stand.

Pansier
17-12-2012, 12:44
Snap sowieso niet waarom spelers en trainers altijd zoveel blijven zeiken op de scheidsrechter. De beslissing is al gemaakt en er is toch niks meer aan te doen. Bovendien gaat voetbal over een heel seizoen dus alle beslissingen vlakken elkaar weer uit na 34 wedstrijden. Soms zit het mee, soms zit het tegen.

Mijn zus heeft in Oss moeten voetballen. Hier werd hun hele team telkens na getrapt zonder consequenties van de scheidsrechter. Daarom gingen ze verhaal halen waarop de scheidsrechter antwoordde dat de uitwedstrijd van hun bij haar voetbalclub ook partijdig was... Dus het natrappen was terecht.

Geen reden tot zeiken?

Peacey
17-12-2012, 12:51
Geen reden tot zeiken?

Nee, voetbal is een mannen sport ;)

The Company
17-12-2012, 13:58
Mijn zus heeft in Oss moeten voetballen. Hier werd hun hele team telkens na getrapt zonder consequenties van de scheidsrechter. Daarom gingen ze verhaal halen waarop de scheidsrechter antwoordde dat de uitwedstrijd van hun bij haar voetbalclub ook partijdig was... Dus het natrappen was terecht.

Geen reden tot zeiken?

Waar gaat het uiteindelijk om? Het kampioenschap van de vrouwen B2 in de 3e klasse.

Geen reden om je druk over te maken. Ik heb zelf ook lang gevoetbald en als je dan ziet hoe het er soms aan toe gaat bij teams die eigenlijk voor hun plezier zouden moeten spelen.

Bromios
17-12-2012, 14:16
Waar gaat het uiteindelijk om? Het kampioenschap van de vrouwen B2 in de 3e klasse.

Geen reden om je druk over te maken. Ik heb zelf ook lang gevoetbald en als je dan ziet hoe het er soms aan toe gaat bij teams die eigenlijk voor hun plezier zouden moeten spelen.

x2.
Een paar weken terug kwam er een vader in de rust het veld op stormen om mij er op te wijzen dat ik de e'tjes 2 minuten te kort had laten spelen en dat ik dat niet kon maken. Dat legde hij uiteraard uit door in mijn aura te gaan staan en heel hard in mijn gezicht te roepen. mijn reactie: ja dat klopt. Boem; stil.

De omstandigheden: wij maakten 2 minuten voor tijd de 6-1. Het regende en het was 2 graden en die kereltjes spelen 3e klasse en hadden het koud. Ik liep via de trainers terug naar de middenstip en we besloten langs de kant dat het tijd was om te gaan douchen. we hebben zelfs geen penalties meer genomen.

En dan staat zo'n flapdrol in je gezicht te bleren. Wat had hij gedacht. dat zij er nog 5 gingen maken ? Doe ff normaal. Ik sta op datzelfde veld kou te lijden.

Facade
17-12-2012, 14:28
Mijn zus heeft in Oss moeten voetballen. Hier werd hun hele team telkens na getrapt zonder consequenties van de scheidsrechter. Daarom gingen ze verhaal halen waarop de scheidsrechter antwoordde dat de uitwedstrijd van hun bij haar voetbalclub ook partijdig was... Dus het natrappen was terecht.

Geen reden tot zeiken?

Dat maakt het ook een probleem van de voetbalcultuur. Sommige mensen slaan helemaal door. Dezelfde man die misschien bij Bromios in z'n gezicht staat te schreeuwen is misschien de volgende dag scheidsrechter bij een wedstrijd waar hij net zo fanatiek is als wanneer ie aan de zijlijn staat te kijken en dus dit soort streken uithaalt. Het zit door de hele beleving van de sport verweven dat mensen zich als volslagen mongolen gedragen.

Daarom vind ik de actie van de scheidsrechter afgelopen zaterdag dus wel goed, omdat mensen vaak volgens mij niet helemaal realiseren hoe achterlijk ze zich eigenlijk gedragen. In het kader van 'emotie' moet alles maar kunnen. Spreek je iemand erop aan dan krijg je vaak van die wanargumenten als: "ja, maar dat is anders" zonder daarbij echt uit te kunnen leggen hoe dat anders is.

Maar als er dan eens een keer iets gebeurt bij 'een andere club' dan hebben we de mond vol van respect. Alhoewel vooraf gepland, maakt deze scheidsrechter mensen er toch een beetje van bewust dat juist bij een cultuurprobleem de oplossing begint bij jezelf, of tenminste dat hoop ik da maar.

Bromios
17-12-2012, 14:43
Precies, wij hebben ook een paar van die jongens die dan roepen, ja dat is emotie.
En dan vraag ik hoe het bij hockey en rugby gaat. Ja, maar dat is anders.

Hoezo dan ? Die hebben gewoon geleerd hoe het hoort.

FOCUS
17-12-2012, 15:51
x2.
Een paar weken terug kwam er een vader in de rust het veld op stormen om mij er op te wijzen dat ik de e'tjes 2 minuten te kort had laten spelen en dat ik dat niet kon maken. Dat legde hij uiteraard uit door in mijn aura te gaan staan en heel hard in mijn gezicht te roepen. mijn reactie: ja dat klopt. Boem; stil.

De omstandigheden: wij maakten 2 minuten voor tijd de 6-1. Het regende en het was 2 graden en die kereltjes spelen 3e klasse en hadden het koud. Ik liep via de trainers terug naar de middenstip en we besloten langs de kant dat het tijd was om te gaan douchen. we hebben zelfs geen penalties meer genomen.

En dan staat zo'n flapdrol in je gezicht te bleren. Wat had hij gedacht. dat zij er nog 5 gingen maken ? Doe ff normaal. Ik sta op datzelfde veld kou te lijden.


Winter is coming

Bromios
17-12-2012, 16:13
Even los van de (fantastische)techniek:


http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=yTQMVP7mJOE#!

Zo ga je respectvol met elkaar om.

Wheelie
17-12-2012, 16:49
Mijn zus heeft in Oss moeten voetballen. Hier werd hun hele team telkens na getrapt zonder consequenties van de scheidsrechter.
Dat kan nooit in Oss geweest zijn

Facade
18-12-2012, 11:06
Scheidsrechtersbaas vindt actie Gözübüyük niet handig

RIJSWIJK - Scheidsrechter Serdar Gözübüyük had het bandje met 'respect' beter niet kunnen tonen aan trainer Robert Maaskant van FC Groningen.

''Zijn statement was goed bedoeld, maar het was niet handig'', zegt (http://www.ad.nl/ad/nl/1016/Nederlands-voetbal/article/detail/3365164/2012/12/18/KNVB-fluit-Gozubuyuk-terug.dhtml) scheidsrechtersbaas Dick van Egmond van de KNVB dinsdag tegenover het AD.
Maaskant botste zaterdag tijdens de competitiewedstrijd tegen VVV-Venlo (0-0) verbaal met scheidsrechter Gözübüyük. Die toonde de trainer nogal opzichtig een band met daarop het woord 'respect'.

''We hebben begrip voor Serdar, kennen zijn bevlogenheid en betrokkenheid, maar hij is wat enthousiast geweest. Het is niet de bedoeling dat scheidsrechters dit soort beslissingen in hun eentje nemen'', aldus Van Egmond.
De actie van Gözübüyük leidde tot nogal wat ophef, zo kort na de gewelddadige dood van amateurgrensrechter Richard Nieuwenhuizen.

Toneelstukje
Andere trainers waren het met Maaskant eens dat de arbiter er een toneelstukje van maakte, minister Schippers van Sport sprak juist haar waardering uit voor de actie.
Van Egmond ziet het anders: ''We moeten als KNVB één lijn trekken. Scheidsrechters hebben drie mogelijkheden om trainers tot rust te brengen: een vermaning, een waarschuwing en ten slotte wegsturen.''

Nu.nl

Brainthief
18-12-2012, 11:22
Ik vind het wel handig....lul verhaal van de KNVB. Aanpakken die voetbalmietjes.

Ik stoor mij eerder aan de toneelstukjes die spelers opvoeren.... of dat nu een schwalbe is of acteren bij overtredingen..
(rivaldo met die bal op zijn been bij de cornervlag b.v., om te kotsen)

FOCUS
18-12-2012, 11:26
waarom kan de KNVB niet verbieden om te protesteren tegen een beslissing?
Als een speler of fan het toch in zijn hoofd haalt, dan volgt er een boete of diskwalificatie van het elftal

zou dat kunnen?
En wat vinden jullie ervan?

Wiseguy
18-12-2012, 13:22
Dat zou het saai maken. Vind de emotie in het voetbal juist wel mooi.

blackadder
18-12-2012, 13:25
waarom kan de KNVB niet verbieden om te protesteren tegen een beslissing?
Als een speler of fan het toch in zijn hoofd haalt, dan volgt er een boete of diskwalificatie van het elftal

zou dat kunnen?
En wat vinden jullie ervan?
Beter nog. Het hele voetbal verbieden. Is er ook weer meer zendtijd voor andere dingen.

Wiseguy
18-12-2012, 15:18
Beter nog. Het hele voetbal verbieden. Is er ook weer meer zendtijd voor andere dingen.

Meer Bonjasky op tv! Ik geniet er altijd zo van hoe netjes hij is en dat hij alles zo jammer vindt!

blackadder
18-12-2012, 15:48
Meer Bonjasky op tv! Ik geniet er altijd zo van hoe netjes hij is en dat hij alles zo jammer vindt!
Dat zou al een hele verbetering zijn. Alles is beter dan voetballen.

smike
18-12-2012, 15:49
Meer Bonjasky op tv! Ik geniet er altijd zo van hoe netjes hij is en dat hij alles zo jammer vindt!

Ik vind je meer het type voor nieuw sloten.

e-type
18-12-2012, 16:12
Meer Bonjasky op tv! Ik geniet er altijd zo van hoe netjes hij is en dat hij alles zo jammer vindt!



Vervelend he, een voorbeeldig rolmodel voor de kickboks sport.
Stel je voor dat mensen kickboksers saai en burgerlijk gaan vinden, hoe moet je je dan onderscheiden van de grijze massa...

Verder OT: blijkbaar heeft het protesteren nut: hopen dat de scheids in het verdere verloop van de wedstrijd een cadeautje geeft, omdat de 'foute beslissing' toch in z'n achterhoofd blijft zitten. Maar dat verhaal van Bromios over die twee minuten speeltijd deed me wel fronzen hoor, 'k wist niet dat het zo debiel eraan toe gaat soms...

Facade
18-12-2012, 16:25
waarom kan de KNVB niet verbieden om te protesteren tegen een beslissing?
Als een speler of fan het toch in zijn hoofd haalt, dan volgt er een boete of diskwalificatie van het elftal

zou dat kunnen?
En wat vinden jullie ervan?

Ik weet niet of dat het probleem zou oplossen. Met name in het amateur circuit kan je je afvragen of de pleuris niet uitbreekt als een scheidsrechter na een protest de wedstrijd afblaast. Niet iedereen zal immers op de hoogte zijn van de consequenties en je hebt nog een groep dat het gewoon niks kan schelen.

Ik vind het jammer dat de scheidsrechtersbond niet achter Gozobuyuk is gaan staan in dit geval. Wat ik echter nog erger vind, is dat de scheidsrechtersbond het met die constatering af doen en zelf eigenlijk geen enkele visie heeft wat betreft het vinden van oplossingen hierin. Als dit geen goed begin is, wat dan wel volgens de scheidsrechtersbond? Een waardeloos orgaan zonder enige persoonlijkheid of ruggengraat.

Bromios
18-12-2012, 16:36
Ik weet niet of dat het probleem zou oplossen. Met name in het amateur circuit kan je je afvragen of de pleuris niet uitbreekt als een scheidsrechter na een protest de wedstrijd afblaast. Niet iedereen zal immers op de hoogte zijn van de consequenties en je hebt nog een groep dat het gewoon niks kan schelen.

Ik vind het jammer dat de scheidsrechtersbond niet achter Gozobuyuk is gaan staan in dit geval. Wat ik echter nog erger vind, is dat de scheidsrechtersbond het met die constatering af doen en zelf eigenlijk geen enkele visie heeft wat betreft het vinden van oplossingen hierin. Als dit geen goed begin is, wat dan wel volgens de scheidsrechtersbond? Een waardeloos orgaan zonder enige persoonlijkheid of ruggengraat.

Ze moeten gewoon duidelijk vanuit de fifa aangeven dat het afgelopen is met praten tegen de scheidsrechter. In elke andere teamsport mogen alleen de aanvoerder en de coach met de scheids praten. Elke ander is direct rood en schorsing.

smike
19-12-2012, 14:19
Ze moeten gewoon duidelijk vanuit de fifa aangeven dat het afgelopen is met praten tegen de scheidsrechter. In elke andere teamsport mogen alleen de aanvoerder en de coach met de scheids praten. Elke ander is direct rood en schorsing.

Inderdaad!
Ik word ook zo moe van die dooddoener "dat hoort bij het voetbal" of "dat is de charme van het voetbal".

Elk kind dat van voetballen houdt kijkt naar de eredivisie en ziet daar hoe spelers, trainers en supporters tegen de scheidsrechter tekeer ging.
Als je enige opvoedkundige kennis hebt, weet je dat kinderen dat in zich opnemen en hoe vaker ze dat zien hoe meer ze dit als "normaal" gaan beschouwen.

Gooi er nog wat sociaal economische redenen bij, wat cultuur, emotie en onopgeloste frustratie en je komt al een heel eind in de richting van de tragische gebeurtenis in Almere.