PDA

View Full Version : Renzo Gracie European Championship BJJ, maart 2013



K-man
05-12-2012, 16:55
Vers van de pers, wij gaan met toestemming van de Renzo Gracie Academy uit New York, de Renzo Gracie European Championship BJJ organiseren.

Ons doel is om dit in maart te organiseren.

Hou mixfight en onze website in de gaten voor meer informatie.

Heb je vragen dan graag email naar : [email protected]

Gr

Kemail
RGH

www.renzogracieholland.com

basblue
06-12-2012, 11:26
Goed om te horen! Is als bekend waar het gaat plaats vinden? Ik neem aan in Nederland? Dat scheelt een hoop Nederlandse BJJers een tripje naar Portugal. Zou mooi zijn als Renzo Gracie ook aanwezig zou zijn bij de eerste editie... (hint, hint)

Verder vroeg ik mij af hoe dit Europese kampioenschap zich verhoudt tot het EK in Portugal.

FightingDutchman
06-12-2012, 15:21
Verder vroeg ik mij af hoe dit Europese kampioenschap zich verhoudt tot het EK in Portugal.

Tja daar heb ik wel een duidelijke mening over. Het is een geweldig initiatief dat dit soort toernooien worden georganiseerd en al helemaal in Nederland, daar ben ik dan ook heel erg voorstander van. Maar het staat natuurlijk in geen enkele verhouding met het EK van de IBJJF in Portugal.

Het toernooi in Lissabon is het grootste BJJ toernooi in Europa, waar mensen van over de hele wereld voor naar Lissabon komen. Inclusief de top zwarte banders. Ik kan een lijst met de who's who van BJJ geven die de afgelopen edities in Portugal mee deden. Het zou mij enorm verrassen als dit toernooi de top black belts van Europa aan weet te trekken, laat staan van over de hele wereld. Wat betreft de lagere banders zullen we moeten afwachten, er komt over het algemeen op toernooien in Nederland een leuke groep af, of daar ook internationale belangstelling bij zit valt nog te bezien.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een super initiatief en ik zal er zelf zeker weten bij zijn. Ik ben verder ook niet negatief over het toernooi of wat dan ook, ik probeer alleen de verhouding ten opzichte van het EK in Portugal te schetsen omdat daar specifiek naar gevraagd werd.

K-man
06-12-2012, 18:47
@Basblue..wie weet of Renzo komt ;)

@ Fighting Dutchman...wij gaan ons best doen om voor iedereen een uitdagend toernooi te organiseren; kids, wit, blauw, paars, bruin en zwart. Dat we het IBJJF EK niet gaan evenaren deze keer is denk ik wel logisch!

We gaan wel een aantal mogelijkheden creëren om er iets speciaals van te maken. Dit gaan we trachten om zo snel mogelijk rond te krijgen zodat we dit snel kunnen communiceren.

Dus stay tuned en ik ben blij dat je mee komt doen! :)

gr

Kemail
[email protected]
www.renzogracieholland.com

lowkickPrime
06-12-2012, 20:47
Ik grapple zelf niet maar lijkt me zeker leuk om eens een kijkje bij te nemen.
Ik ben benieuwd, hou het in de gaten.

En als Renzo Gracie komt zou inderdaad erg tof zijn! Lijkt me een ontzettende vreemde vent ^^

basblue
06-12-2012, 21:00
@Basblue..wie weet of Renzo komt ;)

@ Fighting Dutchman...wij gaan ons best doen om voor iedereen een uitdagend toernooi te organiseren; kids, wit, blauw, paars, bruin en zwart. Dat we het IBJJF EK niet gaan evenaren deze keer is denk ik wel logisch!

We gaan wel een aantal mogelijkheden creëren om er iets speciaals van te maken. Dit gaan we trachten om zo snel mogelijk rond te krijgen zodat we dit snel kunnen communiceren.

Dus stay tuned en ik ben blij dat je mee komt doen! :)

gr

Kemail
[email protected]
www.renzogracieholland.com

Ik ben benieuwd naar de opzet. Succes ermee! Ik ben er wel bij..

Budokan
07-12-2012, 10:44
en krijgen we daarna het Fabricio Werdum EK en het Rickson Gracie EK? Een europees kampioenschap mag wat mij betreft enkel door een bond worden georganiseerd.

universele
07-12-2012, 12:04
Mij maakt het weinig uit welke naam er aan zit.
Je ziet van zelf hoe groot het toernooi word, hoop dat er een top niveau op af komt!
Zou mooi zijn als er toppers van renzo scholen over de wereld dit als een goed toernooi zien en mee doen.
Wie weet komt er na ieder toernooi dan nog een seminar ;-)

Natuurlijk helemaal top als renzo zelf komt!


Succes kemail

FightingDutchman
07-12-2012, 15:18
@ Fighting Dutchman...wij gaan ons best doen om voor iedereen een uitdagend toernooi te organiseren; kids, wit, blauw, paars, bruin en zwart. Dat we het IBJJF EK niet gaan evenaren deze keer is denk ik wel logisch!

We gaan wel een aantal mogelijkheden creëren om er iets speciaals van te maken. Dit gaan we trachten om zo snel mogelijk rond te krijgen zodat we dit snel kunnen communiceren.

In ieder geval de goede instelling te pakken qua organisatie in mijn ogen. Gewoon proberen een mooi toernooi op te zetten. Ik ben er bij en ben benieuwd naar hoe het zich verder gaat ontwikkelen.

The Bulldog
07-12-2012, 16:22
Toernooi in nld is gewoon top.
Nu afwachten welke status het toernooi heeft over een paar edities....

Top initiatief!!!

PinPoint
07-12-2012, 16:30
Renzo Gracie open was misschien mooier....

Kemal
07-12-2012, 17:21
Hartstikke mooi initiatief!

761217186
07-12-2012, 20:19
Top initiatief om onder zijn naam een toernooi te mogen organiseren, alleen zou ik de EK status weglaten en veranderen in het Renzo Gracie toernooi of zo. Anders hebben we straks in het Bjj ook meerdere EK's en WK's en heeft dit weinig waarde meer.

Sparta
07-12-2012, 21:46
Goed nieuws, maak er iets moois van!

FightingDutchman
10-12-2012, 13:45
Top initiatief om onder zijn naam een toernooi te mogen organiseren, alleen zou ik de EK status weglaten en veranderen in het Renzo Gracie toernooi of zo. Anders hebben we straks in het Bjj ook meerdere EK's en WK's en heeft dit weinig waarde meer.

We hebben al meerdere EK's en WK's op het moment dus daar hoef je het niet voor te doen. Om er maar een paar te noemen:

EK en WK van de IBJJF in zowel Gi als No Gi (de grootste)
EK en WK van de NAGA in zowel Gi als No Gi
EK en WK van de CBJJE
De World Pro is het WK (wereld beker) van de UAEJJ in de Gi
Het twee jaarlijkse wereldkampioenschap van de ADCC in No Gi.

basblue
10-12-2012, 18:16
...

basblue
10-12-2012, 18:17
We hebben al meerdere EK's en WK's op het moment dus daar hoef je het niet voor te doen. Om er maar een paar te noemen:

EK en WK van de IBJJF in zowel Gi als No Gi (de grootste)
EK en WK van de NAGA in zowel Gi als No Gi
EK en WK van de CBJJE
De World Pro is het WK (wereld beker) van de UAEJJ in de Gi
Het twee jaarlijkse wereldkampioenschap van de ADCC in No Gi.

Heb je ook data? Kunnen ze gelijk op de agenda van mixfight ;)

FightingDutchman
12-12-2012, 11:56
Heb je ook data? Kunnen ze gelijk op de agenda van mixfight ;)


Uuuuuuh hahahah, ja voor sommige wel:

EK IBJJF 24 t/m 27 Januari 2013 in Lissabon, Portugal.
WK IBJJF 30 mei t/m 2 Juni 2013 in Long Beach California, USA.
EK NAGA rondom November 2013
World Pro Trials 24 februari 2013 in Londen, Engeland.
World Pro hoofdtoernooi 11 t/m 13 April 2013 in Abu Dhabi

HBN
13-12-2012, 11:56
17 Februari: Amsterdam Grappling Tournament
17 Maart: Holland Gi Challenge

K-man
03-01-2013, 13:38
Datum en lokatie zijn bekend:

Zaterdag 13 April

Gemeentelijk Sportcentrum Breda, Topaasstraat 13, 4817 HA Breda

Op zondag organiseren we een open seminar met een aantal Renzo Gracie Black Belts van de Academy in New York!

Meer informatie volgt!

Groeten,

Kemail
www.renzogracieholland.com
[email protected]

Leventdepevent
03-01-2013, 15:08
ow in breda....dan kom ik ff langs