PDA

View Full Version : Manny Pacquiao vs. Juan Manuel Marquez 4 | Results **Spoiler**



Kemal
09-12-2012, 07:00
http://serievioletta.com/wp-content/uploads/2012/12/Manny-Pacquiao-vs-Juan-Manuel-M%C3%A1rquez.jpg

Juan Manuel Marquez def. Manny Pacquiao via KO at 2:59 of round 6
Javier Fortuna def. Patrick Hyland via unanimous decision (118-110, 116-112, 115-113)
Miguel Vazquez def. Mercito Gesta via unanimous decision (117-112, 119-109, 118-110)
Yuriorkis Gamboa def. Michael Farenas via unanimous decision (117-109, 118-108-117-108)

Kemal
09-12-2012, 07:22
Juan Manuel Marquez knocks out Manny Pacquiqo in sixth round

It was the punch of the year after the round of the year in what could very well end up being the fight of the year. After being at the frustrating end of questionable judges decisions, Juan Manuel Marquez finally got his revenge. With one second left in the sixth round, the Mexican put Manny Pacquiao out cold with a blistering right hand. There was never going to be a recovery by the Filipino.

The official time is 2:59 of the sixth, but the story of the fight up to that point is this: Pacquiao was winning.

All three ringside judges had the contest 47-46 before the bout was stopped after Marquez's incredible punch. Pacquiao was clearly the positional aggressor and landed more punches both in volume and with significance. For rounds one, two, four and five, Pacquiao was clearly landing the better left hands and staying out of the way of Marquez's best shots. In fact, Pacquiao knocked Marquez down in the fifth and engaged the Mexican rival in wild exchanges that saw both taking wild shots, but Marquez arguably getting the worst of it.

Yet, Pacquiao had been knocked down himself and for the first time in his rivalry with Marquez. The Filipino went down in the third round, but didn't appear overly hurt and was able to mount offense from there after for two more rounds.
Just as Pacquiao was cruising, everything unraveled.

Pacquiao was attacking Marquez along the ropes, eating almost as many shots as he was giving but possibly getting the better of it. However, he committed to a left hand which missed wildly and Marquez found his opening. A right hand landing square on Pacquiao's jaw sending the one-time best fighter in the world crashing face first to the canvas. He laid there motionless, still and undoubtedly the loser.

When asked by HBO commentator Larry Merchant if a fifth fight with Pacquiao was in the cards, he declined to commit the possibility.

T15Boxing
09-12-2012, 07:22
jammer dat niemand het hier keek. het was een spectaculaire gevecht met knockdowns voor beide vechters en mischien wel de meeste schokkende einde sinds Tyson vs Douglas in 1990.

123trisweat
09-12-2012, 09:14
net gekeken en WOW

Coldcrust
09-12-2012, 11:23
jammer dat niemand het hier keek. het was een spectaculaire gevecht met knockdowns voor beide vechters en mischien wel de meeste schokkende einde sinds Tyson vs Douglas in 1990.

Je hebt helemaal gelijk. Vooraf had ik gedacht dat Marquez dit keer zou winnen omdat Manny de laatste tijd op zijn retour leek,maar afgezien van die knockdown leek Manny te groeien in die partij en was het eerder de vraag wanneer Marquez definitief neer zou gaan en dan die upset!

Ch3f1
09-12-2012, 11:35
What the fak, Manny werd twee keer hard gepakt op het moment dat hij vol zelfvertrouwen en vrij stond te boksen. Juan Marquez is een hele slimme bokser en een heeft een bijzonder groot hart!! Vooral dat laatste bracht hem de overwinning, manny stond away ahead!!

BvdB
09-12-2012, 12:13
Heerlijk gevecht!

Danielos
09-12-2012, 12:36
Wat een knal partij! Had alleen gehoopt dat Pacquiao zou winnen helaas.

Anderson
09-12-2012, 13:43
Ben blij voor Marquez maar een 5e hoef ik niet meer te zien. Ben bang dat Pacquiao - Maywheather nooit meer zal komen.

Fightfan
09-12-2012, 13:56
Wat een kampioenen, ik was voor Marquez, maar de manier hoe Manny vocht en reageerde naar de k.o. is van eenzame klasse: Geen excuses, maar accepteren.
Ik ben erg blij dat Marquez zijn revanche heeft gekregen en ook voor die geweldige trainer van hem!!!!!!

Mayweather vs Pacman komt nu zeker niet denk ik. Maar alles is mogelijk.
Marquez en/of Pacman vs Guerrero/Rios/ Bronner/Ortiz/ Berto/Bradley/Garcia......Dat zijn ook gevechten om de vingers bij af te likken!!
Ik ben ook benieuwd hoe Khan gaat presteren onder Hunter!

Fightfan
09-12-2012, 13:57
Ben blij voor Marquez maar een 5e hoef ik niet meer te zien. Ben bang dat Pacquiao - Maywheather nooit meer zal komen.

Ik ga wel kijken hoor als ze vechten!

slee
09-12-2012, 14:05
Wat een partij zeg. JMM zo slim gevochten met geweldig "counterboxing". Pacquiao is altijd leuk om naar te kijken. Alleen maar aanvallen, aanvallen en nog eens aanvallen. Ik vond het toch jammer dat het was afgelopen naar 6 rondes. Had nog wel een paar rondes willen zien en dan een KO in 9e of 10e was perfect geweest. Diep respect voor beide heren.

Facade
09-12-2012, 16:09
Met de wijsheid achteraf lijkt het allemaal tactiek, maar die KO had niet veel later moeten komen. Maar wat een KO zeg, allemachtig. Hele vette partij en een mooie conclusie van de partijen. Ik gun Manny wel een rematch, want ik vond hem veel scherper dan in z'n laatste partijen.

T15Boxing
09-12-2012, 16:20
Werd vandaag wakker en ben er nog zuur van. Dit is een soort gevecht die een hele sport kan veranderen, en hier is het helaas op een negatieve manier gebeurd. Alle hype voor een Pac vs Mayweather gevecht is dood, en een van de twee grootste sterren in de laatste 10 jaar is op zo'n brute manier..tja hoort bij de sport natuurlijk. Maar ik zie dit niet als een bokster die zijn eerste echte partij in 7 jaar verliest maar meer als een KO die een hele vechtsport beschadigd.

Daalen
09-12-2012, 16:43
Werd vandaag wakker en ben er nog zuur van. Dit is een soort gevecht die een hele sport kan veranderen, en hier is het helaas op een negatieve manier gebeurd. Alle hype voor een Pac vs Mayweather gevecht is dood, en een van de twee grootste sterren in de laatste 10 jaar is op zo'n brute manier..tja hoort bij de sport natuurlijk. Maar ik zie dit niet als een bokster die zijn eerste echte partij in 7 jaar verliest maar meer als een KO die een hele vechtsport beschadigd.

Tja als je een Pacquiao fan bent kan ik me voorstellen dat je het zo ziet. Ik denk persoonlijk dat Mayweather sowieso gehakt zou hebben gemaakt van Pacquiao, maar dat terzijde. Ik ben wel blij met deze uitkomst, hier zijn geen discussies mogelijk.

T15Boxing
09-12-2012, 16:50
Tja als je een Pacquiao fan bent kan ik me voorstellen dat je het zo ziet. Ik denk persoonlijk dat Mayweather sowieso gehakt zou hebben gemaakt van Pacquiao, maar dat terzijde. Ik ben wel blij met deze uitkomst, hier zijn geen discussies mogelijk.

Ik ben van beide een fan. Ik heb niet echt een probleem met de uitkomst, meer de manier waarop het eindigde. Dit is heel slecht voor het sport.

Facade
09-12-2012, 16:56
Ik snap niet zo goed waarom? Dit zijn toch juist de momenten waar je het over tien jaar nog eens hebt? Ik snap dat Pacman natuurlijk een grote naam was en die is van z'n voetstuk gevallen, maar wat mij betreft kan de sport juist wel wat spektakel gebruiken.

Daarnaast vond ik dat er naast de pot tegen Mayweather niet zo heel veel meer te doen was voor Manny in het boksen. Zelfs die partij werd steeds minder interessant, omdat door z'n prestatie in de derde partij, tegen Mosley en ook wel tegen Bradley het voor velen toch wel duidelijk was dat Mayweather ook die partij waarschijnlijk zou winnen.

Ronald
09-12-2012, 16:56
Ik was niet zo'n voorstander van een 4e partij, maar wat een spectaculaire pot :wacko:


Ben bang dat Pacquiao - Maywheather nooit meer zal komen.
Mayweather heeft vaker boksers ontweken, waar hij dan wel weer mee gematched stond als ze eenmaal verloren hadden. Goeie kans dat Mayweather z'n kans nu ook weer schoon ziet en eindelijk akkoord gaat met een partij. Of het dan nog steeds zo aantrekkelijk is is dan natuurlijk weer wat anders. Alleen als het resultaat is dat Pacqiauo wint wat mij betreft.

slee
09-12-2012, 18:43
Voor mij is Pacquiao niet van zijn voetstuk gevallen. Ik ben fan van Pacquiao vanwege zijn stijl en snelheid. Met zijn aanvallende stijl is de kans groot dat hij op harde stoten loopt, helemaal tegen echte "counterpunchers". Pacquiao is daarom kansloos tegen Mayweahter. Maar het is gewoon leuker om naar partijen van Pacquiao te kijken dan die van Mayweather.

In de vier partijen tussen Pacman en JMM, verdient JMM een overwinning.

Kemal
09-12-2012, 19:03
http://www.youtube.com/watch?v=wKe_Skqmldg&feature=player_embedded

Djoggo
09-12-2012, 20:03
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/537720_452665571463740_1483638356_n.jpg

Coldcrust
11-12-2012, 12:24
Werd vandaag wakker en ben er nog zuur van. Dit is een soort gevecht die een hele sport kan veranderen, en hier is het helaas op een negatieve manier gebeurd. Alle hype voor een Pac vs Mayweather gevecht is dood, en een van de twee grootste sterren in de laatste 10 jaar is op zo'n brute manier..tja hoort bij de sport natuurlijk. Maar ik zie dit niet als een bokster die zijn eerste echte partij in 7 jaar verliest maar meer als een KO die een hele vechtsport beschadigd.

Manny verloor toch onlangs ook al van Bradley? Hij lijkt nu een 'shot fighter' puur gezien zijn recente resultaten maar als je deze partij bekijkt is hij even scherp als altijd. Een KO kan altijd vallen..zeker met de offensieve vechtstijl die hij hanteert.
Mayweather mag dan een geniale bokser zijn,ik heb veel meer respect voor Manny.