PDA

View Full Version : Mousasi: I don’t believe I ever trained for a fight



stephan_dude
13-12-2012, 10:16
I was overstrained, not motivated, not training well. I think that had something to do with it. This year-layoff got me hungry again and I’m training really good now. I think, it was good (the layoff), I’m making it a positive thing. I was just fighting. I won the belt in DREAM, I won the belt in Strikeforce, every fight was just a fight, it wasn’t something special, it just was getting in the ring and fighting. I didn’t have a lot of motivation the last couple of years, but, I’m really excited to fight and with the idea after this fight maybe I can go to the UFC, so that is very motivating and I am training really well for this fight. Now, I have coaches and sparring partners. I am doing now everything right. Maybe this sounds weird, but, I don’t believe I ever trained for a fight. Now, every day I am getting tired. I don’t want to go to training. Back then, I used to run a little bit in the morning and do a little bit of sparring and when I would get tired, I would relax.
Now, I have people that are pushing me every day and now I do feel like I am preparing for a fight. I f I go into this fight like how I am training now, I don’t see how I can lose. I’m finally feeling that I finally training for a fight. I didn’t know MMA fighting, was so difficult, training for a fight.”
- Former Strikeforce light-heavyweight champion, Gegard Mousasi, via MMAFighting.com (http://MMAFighting.com).

Tony
13-12-2012, 10:47
I was overstrained, not motivated, not training well. I think that had something to do with it. This year-layoff got me hungry again and I’m training really good now. I think, it was good (the layoff), I’m making it a positive thing. I was just fighting. I won the belt in DREAM, I won the belt in Strikeforce, every fight was just a fight, it wasn’t something special, it just was getting in the ring and fighting. I didn’t have a lot of motivation the last couple of years, but, I’m really excited to fight and with the idea after this fight maybe I can go to the UFC, so that is very motivating and I am training really well for this fight. Now, I have coaches and sparring partners. I am doing now everything right. Maybe this sounds weird, but, I don’t believe I ever trained for a fight. Now, every day I am getting tired. I don’t want to go to training. Back then, I used to run a little bit in the morning and do a little bit of sparring and when I would get tired, I would relax.
Now, I have people that are pushing me every day and now I do feel like I am preparing for a fight. I f I go into this fight like how I am training now, I don’t see how I can lose. I’m finally feeling that I finally training for a fight. I didn’t know MMA fighting, was so difficult, training for a fight.”
- Former Strikeforce light-heavyweight champion, Gegard Mousasi, via MMAFighting.com (http://MMAFighting.com).

Als dit waar is, dan ben ik ontzettend benieuwd hoe Mousasi in 2013 uit de verf zal komen.

Ger Maan
13-12-2012, 11:59
Deze uitspraak deed Gegard afgelopen maandag tijdens een interview met Ariel Helwani in The MMA Hour. In hetzelfde gesprek deed hij nog een opmerkelijke uitspraak.

Ingaand op het feit dat hij sinds kort een nieuw management heeft stelde Gegard dat men vaak belazerd/opgelicht wordt door nederlands management in tegenstelling tot amerikaans management en dat de professionaliteit bij het nederlandse management ook ver te zoeken is.

Enig idee op welk management hij doelt?

rollermanskunk
13-12-2012, 12:10
Deze uitspraak deed Gegard afgelopen maandag tijdens een interview met Ariel Helwani in The MMA Hour. In hetzelfde gesprek deed hij nog een opmerkelijke uitspraak.

Ingaand op het feit dat hij sinds kort een nieuw management heeft stelde Gegard dat men vaak belazerd/opgelicht wordt door nederlands management in tegenstelling tot amerikaans management en dat de professionaliteit bij het nederlandse management ook ver te zoeken is.

Enig idee op welk management hij doelt?


M-Global

KO.YOU.FOOL
13-12-2012, 14:10
Waar traint Mousasi nu?

Tony
13-12-2012, 16:09
Waar traint Mousasi nu?

Volgens Sherdog: Red Devil International

Kemal
13-12-2012, 17:22
Moet je nagaan als Mousasi wel had getraind.. ;)

cornelus
13-12-2012, 21:21
Ik hoop echt dat Mousasi er gaat komen.

pavani
13-12-2012, 21:34
Ik ben een groot van Gegard, can't wait to see him on the biggest stage!

T15Boxing
13-12-2012, 21:41
Moet je nagaan als Mousasi wel had getraind.. ;)

idd. Het feit dat hij zo goed was zonder 100% te geven geeft aan hoe speciaal hij is. Volgend jaar komt het erop aan. Ik hoop het beste voor Mousasi!

bryan
13-12-2012, 21:53
Moet eerlijk zeggen dat ik het een beetje rare en kansloze uitspraak vind. Altijd van die vechters die zeggen "ik heb nooit echt getraind" of " ik heb maar paar keer getraind voor deze partij" zegt mij meer over je eigen instelling en hoe serieus je iets neemt dan over je talent. Ik vind hem een groot talent maar dit ruikt meer naar een kut smoes.

FOCUS
13-12-2012, 21:56
Klinkt als iemand die herboren is..
Ben héél benieuwd!!!

ijsbier
13-12-2012, 23:06
Knallen Gegard! Komend jaar moet het gebeuren, hoop dat je nu 100% scherp bent!

Anderson
14-12-2012, 01:44
Ik zal morgen wat schrijven wat er vorige week in het Leidsche Dagblad stond. Ik ben nu te moe.

TheCarnage
14-12-2012, 06:04
Moet eerlijk zeggen dat ik het een beetje rare en kansloze uitspraak vind. Altijd van die vechters die zeggen "ik heb nooit echt getraind" of " ik heb maar paar keer getraind voor deze partij" zegt mij meer over je eigen instelling en hoe serieus je iets neemt dan over je talent. Ik vind hem een groot talent maar dit ruikt meer naar een kut smoes.

Een smoes verzint iemand als hij het slecht heeft gedaan, hij heeft denk ik met zijn 32-3 record een van (als niet de beste) records van welke vechter dan ook heeft. Kijk als zijn record 3-32 was dan zou het een ander verhaal zijn.

Dus waar jij dat smoes vandaan haalt en dat je een van de meest talentvolle vechters uit NL kansloos vind... Ben benieuw wat jij dan allemaal gepresteerd hebt in je leven om zo over dat soort gasten te praten

Ulis-E
14-12-2012, 06:30
Een smoes verzint iemand als hij het slecht heeft gedaan, hij heeft denk ik met zijn 32-3 record een van (als niet de beste) records van welke vechter dan ook heeft. Kijk als zijn record 3-32 was dan zou het een ander verhaal zijn.

Dus waar jij dat smoes vandaan haalt en dat je een van de meest talentvolle vechters uit NL kansloos vind... Ben benieuw wat jij dan allemaal gepresteerd hebt in je leven om zo over dat soort gasten te praten

+1

klinkt meer als iemand die z'n motivatie verloren was en weer heeft hervonden.. hopelijk klopt dat ook want ik wil hem in de UFC zien vechten!

trainde hij trouwens niet met gokor en die hele armeense clan? (waar ronda rousey ook veel traint)

stephan_dude
14-12-2012, 06:35
Hij heeft idd met haar getraint volgens mij. Hij stond iig met haar op de foto:p

Ger Maan
14-12-2012, 06:53
lol, de eerste reactie van een vechter is al binnen. Hector Lombard zegt ie poep spreekt en zijn kont zal schoppen. Zou een leuke rematch zijn mocht Gegard naar de UFC gaan.


"But let's go back to what I was saying to you from before. Now, everyone has become a professional wrestler. It's just talk, talk, talk. Now, Mousasi says he never trained. Can you believe that? Is that a joke, or what? He used to train with Fedor (Emelianenko). He used to train with M-1. He went to train with [Georges St-Pierre]. Now, here we go, he comes back and says he never trained. I want to put my hands on him before I retire because I need to whoop that kid up."

Hier het hele interview, komt zelf ook met nogal opmerkelijke uitspraken.

http://www.mmajunkie.com/news/2012/12/hector-lombard-feeling-at-home-in-his-career-ahead-of-ufc-on-fx-6

deco'o
14-12-2012, 09:39
Moet eerlijk zeggen dat ik het een beetje rare en kansloze uitspraak vind. Altijd van die vechters die zeggen "ik heb nooit echt getraind" of " ik heb maar paar keer getraind voor deze partij" zegt mij meer over je eigen instelling en hoe serieus je iets neemt dan over je talent. Ik vind hem een groot talent maar dit ruikt meer naar een kut smoes.

x2
dit is net zoiets als zeggen dat niet hebt geleerd voor het woordjesdictee

FOCUS
14-12-2012, 09:52
misschien bedoelt hij, dat hij nu veel bewuster en meer gedreven en meer gemotiveerd traint?

zo komt het op mij over..

Fyodor
14-12-2012, 14:34
misschien bedoelt hij, dat hij nu veel bewuster en meer gedreven en meer gemotiveerd traint?

zo komt het op mij over..

Volgens mij bedoelt hij dat hij nooit echt een trainingskamp heeft gehad voor een gevecht. Hij trainde meer een beetje losjes wat elementen. Dit heeft hij wel eens eerder gezegd. Hector Lombard interpreteert het totaal anders, namelijk dat hij nooit getraind heeft. Dat is natuurlijk onzin, maar er is een wereld van verschil tussen vrijblijvend (een beetje) trainen en je serieus op een gevecht voorbereiden (al dan niet met trainingskamp). Door zijn grote talent is hij zover gekomen, want zijn fightrecord spreekt voor zich (32-3-2).

Toen Mousasi een jaar of wat geleden met GSP trainde, was GSP erg enthousiast over een bepaalde move die hij geleerd had van Gegard. Een trainer van GSP vond Mousasi juist laks en niet over de juiste mentaliteit beschikken (o.i.d.), een opmerking die nu wel duidelijk is.

Ik hoop van harte dat hij de wil en motivatie vindt om harder te trainen en een UFC contact aangeboden krijgt. Een goed getrainde en gemotiveerde Mousasi is vrijwel niet te stoppen!

Ulis-E
14-12-2012, 15:05
http://www.mixedmartialarts.com/news/215018/Rashad-Let-em-hate-me/

"Gegard is very raw," said Cleo Ncube, a top Canadian wrestler and one of St. Pierre's closest training partners over the past two-and-a-half years. "He doesn't have a real specific training regimen. He just messes around, which is such an incredible story. Today we included him in our technique session and we were working through our regular scheduled techniques. I didn't know if he was going to pick it up, and fair enough Gegard was picking it up."

superstucie
15-12-2012, 12:47
Ik vind dat gegard de x-factor heeft...het is een fedor achtige bescheiden vechter.

malle eppie
16-12-2012, 10:18
Even terug aub nooit goede begelijding gehad ? dus niet mooi over de rug van Fedor mee gelift ? hij stond nog maar paar jaar geleden in almer te vechten voor een normaal maandsalaris.. daar na slecht begeleid ?of wilde je leiding niet mee in jou wens harder te groeien als menselijk mogelijk is en niet de weg van de naald ? je begeleid naar 2 belts je verdiensten via legale wijzen om gezet in div mooie stukjes og in leiden Getraind door de trainers van vele kampioenen met div gr namen o.a fedor alexander je beschermd gebrachten maar wel met vette gages ik heb dit van c tot nu.. persoonlijk mee gemaakt en geg schaam je !! zorg dat je td def goed is anders is het snel exit ufc ps je hebt nog een lopend m
contrakt niet dat daar tot nu toe moeilijk over is gedaan !! en over bedondert worden zeg ik die zonder zonde gooien de eerste steen dus jij zou zeker moeten zwijgen maar sportief gezien wens ik je super veel suc6 ik heb maar 1 inlog naam dus weten jullie niet wie ik ben en ik wil niet annonim dus bij deze Harry Utrecht

ijsbier
16-12-2012, 11:13
Even terug aub nooit goede begelijding gehad ? dus niet mooi over de rug van Fedor mee gelift ? hij stond nog maar paar jaar geleden in almer te vechten voor een normaal maandsalaris.. daar na slecht begeleid ?of wilde je leiding niet mee in jou wens harder te groeien als menselijk mogelijk is en niet de weg van de naald ? je begeleid naar 2 belts je verdiensten via legale wijzen om gezet in div mooie stukjes og in leiden Getraind door de trainers van vele kampioenen met div gr namen o.a fedor alexander je beschermd gebrachten maar wel met vette gages ik heb dit van c tot nu.. persoonlijk mee gemaakt en geg schaam je !! zorg dat je td def goed is anders is het snel exit ufc ps je hebt nog een lopend m
contrakt niet dat daar tot nu toe moeilijk over is gedaan !! en over bedondert worden zeg ik die zonder zonde gooien de eerste steen dus jij zou zeker moeten zwijgen maar sportief gezien wens ik je super veel suc6 ik heb maar 1 inlog naam dus weten jullie niet wie ik ben en ik wil niet annonim dus bij deze Harry Utrecht

Ik denk dat Gegard er vooral op doelt dat traiining in Amerika veel wetenschappelijker en gestruktureerder wordt benaderd, terwijl in Nederland vaak de gedachte is dat het wel goed komt als je maar hard traint. Vooral met een sport zoals MMA is het erg belangrijk dat alle elementen goed op elkaar worden afgestemd en er uiteindelijk een goed gameplan uit voort vloeit.
Wij Nederlanders zijn best goed als het op een enkele dicipline aankomt (kickboxen, Judo of BJJ) maar als er gecombineerd moet worden tussen deze dingen wordt het erg moeilijk, ook met krachttraining wordt er vaak maar wat aangekloot (periodiseren, trainingsopbouw etc).

ijsbier
16-12-2012, 11:15
Trouwens, Gegard fanboy als ik ben, laten we die jongen vooral steunen en niet op voorhand af lopen kraken, het is niet alsof we in Nederland zo'n enorme voorraad MMA vechters hebben die op zijn niveau presteren.

bryan
16-12-2012, 11:40
Een smoes verzint iemand als hij het slecht heeft gedaan, hij heeft denk ik met zijn 32-3 record een van (als niet de beste) records van welke vechter dan ook heeft. Kijk als zijn record 3-32 was dan zou het een ander verhaal zijn.

Dus waar jij dat smoes vandaan haalt en dat je een van de meest talentvolle vechters uit NL kansloos vind... Ben benieuw wat jij dan allemaal gepresteerd hebt in je leven om zo over dat soort gasten te praten

Als jij alleen een succesvolle vechtsport carrière onder presteren verstaat ja dan heb je me dat heb ik niet. Meer omdat ik bezig was mijn maatschappelijk rol te vervullen, meerdere master opleidingen aan het afronden was, 2 postdoctorale aan het afronden was, gemiddeld 70 uur in de week aan het werken was en voor mijn zoontje aan het zorgen was.

Dus ja ik denk dat ik ook redelijk wat gepresteerd heb voor mijn leeftijd en dat heeft misschien wel net zoveel bloed,zweet en tranen gekost als de gemiddelde wedstrijd vechter.

ChingChong
16-12-2012, 11:48
Als jij alleen een succesvolle vechtsport carrière onder presteren verstaat ja dan heb je me dat heb ik niet. Meer omdat ik bezig was mijn maatschappelijk rol te vervullen, meerdere master opleidingen aan het afronden was, 2 postdoctorale aan het afronden was, gemiddeld 70 uur in de week aan het werken was en voor mijn zoontje aan het zorgen was.

Dus ja ik denk dat ik ook redelijk wat gepresteerd heb voor mijn leeftijd en dat heeft misschien wel net zoveel bloed,zweet en tranen gekost als de gemiddelde wedstrijd vechter.

Wat voor opleiding heb je gedaan als je meerdere master opleidingen en post docs hebt gehaald... Bedrijfskunde of een of andere kunstopleiding ofzo? Kan me moeilijk voorstellen dat al je twee post docs binnen hebt.. Hoe oud ben je dan?

bryan
16-12-2012, 16:19
Wat voor opleiding heb je gedaan als je meerdere master opleidingen en post docs hebt gehaald... Bedrijfskunde of een of andere kunstopleiding ofzo? Kan me moeilijk voorstellen dat al je twee post docs binnen hebt.. Hoe oud ben je dan?
Bedrijfskunde, rechten, RA en RV ik ben 31.

ijsblok
16-12-2012, 18:26
Bedrijfskunde, rechten, RA en RV ik ben 31. Knap gedaan, maar niet te vergelijken met een carriere in MMA. Laat staan dat als je minder tijd in je studie gestopt had je het (wel even) gemaakt zou hebben in MMA.

bryan
16-12-2012, 19:07
Knap gedaan, maar niet te vergelijken met een carriere in MMA. Laat staan dat als je minder tijd in je studie gestopt had je het (wel even) gemaakt zou hebben in MMA.

Hoor je mij ook echt niet zeggen. Ik zeg ook niet dat als ik minder tijd in mijn studie had gestopt dat ik dan bij de MMA top had gestaan. Maar het is ook niet zo dat als die gasten minder hadden getraind dit ook hadden kunnen doen. Ging mij meer over het begrip succesvol met " wat heb jij bereikt" . Het is inderdaad appels met peren vergelijken.

TheCarnage
17-12-2012, 19:23
Als jij alleen een succesvolle vechtsport carrière onder presteren verstaat ja dan heb je me dat heb ik niet. Meer omdat ik bezig was mijn maatschappelijk rol te vervullen, meerdere master opleidingen aan het afronden was, 2 postdoctorale aan het afronden was, gemiddeld 70 uur in de week aan het werken was en voor mijn zoontje aan het zorgen was.

Dus ja ik denk dat ik ook redelijk wat gepresteerd heb voor mijn leeftijd en dat heeft misschien wel net zoveel bloed,zweet en tranen gekost als de gemiddelde wedstrijd vechter.

Klinkt als een smoes voor iemand die het als vechter niet kon maken ;-)

The Bulldog
17-12-2012, 22:08
The carnage ......
Fail.....

bryan
17-12-2012, 23:22
Klinkt als een smoes voor iemand die het als vechter niet kon maken ;-)

hahahaha yes schuldig had veel liever GSP geweest en daarom train ik nog zo vaak als ik kan en probeer mijn team maatjes altijd te helpen als zij wel vechten.

TheCarnage
18-12-2012, 21:14
hahahaha yes schuldig had veel liever GSP geweest en daarom train ik nog zo vaak als ik kan en probeer mijn team maatjes altijd te helpen als zij wel vechten.

Ja hier nog zo een schlemiel... Ik heb ook gewoon een kantoor baan. Maar ben nog wel altijd ernaast blijven mee trainen met de wedstrijdgroep, en lekker mee naar alle gala's waar onze boys vechten.

Osu!

FutureFight
18-12-2012, 23:15
Ik heb tot ongeveer Januari de tijd (voor ze wedstrijd), toestemming gehad om wat kracht en spar trainingen bij te mogen wonen.

Ik ken Gegard nog niet persoonlijk maar heb gezien dat hij enorm hard aan het trainen is, De spar sessies zijn met enkele zwaargewichten (a klasse kickboksers). En de kracht trainingen zie ik de komende week.

Mochten jullie wat Foto's/filmpjes of vragen of informatie willen kan ik een poging voor jullie wagen.

Groetjes, forumbroeder.

lopez86
18-12-2012, 23:23
Klinkt als een smoes voor iemand die het als vechter niet kon maken ;-)

Jij faalt echt HARD hier.

Son & Breugel!
18-12-2012, 23:37
Ik heb tot ongeveer Januari de tijd (voor ze wedstrijd), toestemming gehad om wat kracht en spar trainingen bij te mogen wonen.

Ik ken Gegard nog niet persoonlijk maar heb gezien dat hij enorm hard aan het trainen is, De spar sessies zijn met enkele zwaargewichten (a klasse kickboksers). En de kracht trainingen zie ik de komende week.

Mochten jullie wat Foto's/filmpjes of vragen of informatie willen kan ik een poging voor jullie wagen.

Groetjes, forumbroeder.

Filmpjes/ foto's en updates graag welkom ben wel benieuwd hoe Gegard er voor staat!!!

TheCarnage
20-12-2012, 12:51
Jij faalt echt HARD hier.

Dat raakt me diep dat gebruiker lopez86 op een internet forum vindt dat ik HARD faal...... :-(

Anderson
20-12-2012, 13:54
2 weken geleden stond in het Leidsch Dagblad met foto's dat Mousasi aan het trainen was met de olympisch kampioen 2008 Satoshi Ishii. Ishii wilt een MMA vechter worden en probeerd door te sparren met Mousasi kijken of die mee kan met de grote. Mousasi leert weer van de japanner het gooien en het grondwerk om zich te verbeteren in zijn techniek.