PDA

View Full Version : Alexander Emelianenko announces retirement



Kemal
19-12-2012, 20:51
Alexander Emelianenko, the younger brother of heavyweight great Fedor Emelianenko, has announced his retirement from mixed martial arts.
In a post that ran on his website and Facebook page, Emelianenko, who went 21-6 in a nine-year career, said he would no longer be able to compete due to "health problems caused by old injuries."

The 31-year-old also thanked both his supporters and detractors for motivating him to succeed, and said he would be focusing more time on his family.

During his heyday, Emelianenko faced some of the sport's top heavyweights, including Mirko "Cro Cop" Filipovic, Josh Barnett and Fabricio Werdum. His most significant win came in a 2006 TKO win over Sergei Kharitonov, though he's more fondly remembered for an 11-second knockout of James "The Colossus" Thompson.

Emelianenko was known for quick fights, as he once authored a eight-fight win streak entirely composed of first-round finishes. At another time, he had three straight knockouts of less than 30 seconds apiece.

In recent years, he had become something of a fighting nomad, competing for seven different promotions since the start of 2007. Prior to his retirement, he had competed four straight times for M-1, and in his most recent match, lost via submission to Jeff Monson. Shortly afterward, he was cut by the promotion, reportedly for violating the terms of his contract. But instead of looking elsewhere, Emelianenko will join his brother in retirement.

breahule
19-12-2012, 23:16
shit dat is nou jammer! Heb in ieder geval genoten van z'n partijen en KO's vooral deze zal ik noooit meer vergeten:

http://www.youtube.com/watch?v=CsW0YOhtnXE

T15Boxing
19-12-2012, 23:22
Als ik kijk naar hoe indrukwekkend zijn handspeed was voor zijn grootte vind ik het erg jammer dat hij niet beter heeft gepresteerd.

ijsbier
19-12-2012, 23:29
Als ik kijk naar hoe indrukwekkend zijn handspeed was voor zijn grootte vind ik het erg jammer dat hij niet beter heeft gepresteerd.

2x echt een gast met veel talent, had de potentie om HW champ te worden, maar miste discipline en structuur denk ik

Ralph
19-12-2012, 23:54
Jammer! Ik zal de KO tegen Rooze niet snel meer vergeten... Een van de hardste die ik live heb gezien. Heel Ahoy was een kwartiertje opvallend stil toen Rooze maar niet opstond...

Marco (scheids)
20-12-2012, 07:47
Jammer, maar wel weer een afscheidspartij op m'n naam :-)

Jeru
20-12-2012, 08:21
Jammer! Ik zal de KO tegen Rooze niet snel meer vergeten... Een van de hardste die ik live heb gezien. Heel Ahoy was een kwartiertje opvallend stil toen Rooze maar niet opstond...

Dat was inderdaad een van z'n indrukwekkendste partijen.

Kemal
20-12-2012, 08:56
Jammer, maar wel weer een afscheidspartij op m'n naam :-)

hahaha mooi Marco, ieder nadeel heb ze voordeel ;)

Tony
20-12-2012, 10:16
Ik las het gister op Facebook ja... Jammer dat ie stopt. Maar van de andere kant presteert hij al lang niet meer zo goed als hij zou kunnen.

Als deze taaie rakker meer discipline had dan was het echt een beest.

malle eppie
20-12-2012, 12:37
Jammer, maar wel weer een afscheidspartij op m'n naam :-)

Marco je zou toch beter moeten weten deze man gaat zeker nog vechten !!! Jij zal dan waarschijnlijk wel weer zijn partij doen maar afscheid ?? Hij is net Heindje Davids komt minstens nog 2x terug op zijn besluid ! Er is al weer gesproken over Korea !x

Marco (scheids)
20-12-2012, 19:28
Marco je zou toch beter moeten weten deze man gaat zeker nog vechten !!! Jij zal dan waarschijnlijk wel weer zijn partij doen maar afscheid ?? Hij is net Heindje Davids komt minstens nog 2x terug op zijn besluid ! Er is al weer gesproken over Korea !x

Ik hou t op de officiële mededelingen :-) drie keer een afscheidspartij is toch ook leuk .....