PDA

View Full Version : Mijn tijd in Thailand



Ramon Dekkers
29-12-2012, 14:24
Na de ongelofelijke waardering wat ik heb gekregen op 5 December van de Koning van Thailand hebben Ilona en ik na zitten denken, of we met de kerst gedachte iets terug kunnen doen. Thailand zie ik als mijn moederland en ik moet ook bekennen dat ik hier wel zou kunnen wennen, om hier altijd te blijven. In het verleden heb ik hier ook mijn geld verdiend, en de harten van het Thaise volk veroverd dus eigenlijk logisch dat ik me hier thuisvoel! Hier in Pattaya leven veel weeskinderen, vaak afgestoten door hun moeders die in de prostitutie werken.

Ilona en ik hebben een weeshuisje gevonden waarbij wij directe steun kunnen geven, en middelen kunnen brengen. Ikzelf geloof niet in de meeste zogenaamde goede doelen en denk dat het vaak in de verkeerde zakken verdwijnt. Ik kies er dus voor om samen met Ilona met eigen ogen te kijken wat het weeshuis nodig heeft, en het zelf in te kopen en te brengen.

Ik kan de wereld niet in 1 keer redden maar, vond het een goed idee om te beginnen met een weeshuisje in het land waar ik altijd de kost heb mogen verdienen, bij de mensen die mij oprecht waarderen! Ik ben er deze week samen met Ilona geweest en op mijn Facebookpagina heb ik wat foto's geplaatst. Ik weet niet hoe ik ze hier neer moet zetten maar ze staan hier http://www.facebook.com/ramon.dekkers.792 (http://www.facebook.com/ramon.dekkers.792?fref=ts)

Ilona en ik hebben hier een goed gevoel bij en we willen hier meer mee gaan doen. Ik zal jullie op de hoogte houden.

ageingshinbone
29-12-2012, 14:33
Na de ongelofelijke waardering wat ik heb gekregen op 5 December van de Koning van Thailand hebben Ilona en ik na zitten denken, of we met de kerst gedachte iets terug kunnen doen. Thailand zie ik als mijn moederland en ik moet ook bekennen dat ik hier wel zou kunnen wennen, om hier altijd te blijven. In het verleden heb ik hier ook mijn geld verdiend, en de harten van het Thaise volk veroverd dus eigenlijk logisch dat ik me hier thuisvoel! Hier in Pattaya leven veel weeskinderen, vaak afgestoten door hun moeders die in de prostitutie werken.

Ilona en ik hebben een weeshuisje gevonden waarbij wij directe steun kunnen geven, en middelen kunnen brengen. Ikzelf geloof niet in de meeste zogenaamde goede doelen en denk dat het vaak in de verkeerde zakken verdwijnt. Ik kies er dus voor om samen met Ilona met eigen ogen te kijken wat het weeshuis nodig heeft, en het zelf in te kopen en te brengen.

Ik kan de wereld niet in 1 keer redden maar, vond het een goed idee om te beginnen met een weeshuisje in het land waar ik altijd de kost heb mogen verdienen, bij de mensen die mij oprecht waarderen! Ik ben er deze week samen met Ilona geweest en op mijn Facebookpagina heb ik wat foto's geplaatst. Ik weet niet hoe ik ze hier neer moet zetten maar ze staan hier http://www.facebook.com/ramon.dekkers.792 (http://www.facebook.com/ramon.dekkers.792?fref=ts)

Ilona en ik hebben hier een goed gevoel bij en we willen hier meer mee gaan doen. Ik zal jullie op de hoogte houden.

Ramon, je verwoordt mijn bezwaren tegen die 'hulporganisaties' met directeuren in dikke Mercedessen en mooie eindejaarsbonussen. Ken Thailand, maar lang niet zoals jij. Ik steun je dan ook volledig, met Ilona naast je, in dit initiatief. Binnen de bond gaan in het nieuwe jaar overleggen hoe we hier ook met shinkyokushin een financieel asteentje aan kunnen bijdragen. Ook zal ik persoonlijk kijken wat er kan.
Respect voor het 'Dekkers-project'!

Osu,

Koen

Justinian
29-12-2012, 15:21
Heel mooi initiatief en ook goed om te zien dat hier al direct een mooie reactie op wordt gegeven door Koen!

micha
29-12-2012, 16:04
Super!

Nosferatu187
29-12-2012, 16:05
Ikzelf geloof niet in de meeste zogenaamde goede doelen en denk dat het vaak in de verkeerde zakken verdwijnt. Ik kies er dus voor om samen met Ilona met eigen ogen te kijken wat het weeshuis nodig heeft, en het zelf in te kopen en te brengen.

Exactly

Peacey
29-12-2012, 16:11
Ikzelf geloof niet in de meeste zogenaamde goede doelen en denk dat het vaak in de verkeerde zakken verdwijnt.

Daarom geef ik ook nooit aan collectes aan de deur.

Kemal
29-12-2012, 18:40
Prachtig initiatief!

basblue
29-12-2012, 20:53
Mooi initiatief! Zelf heb ik een paar jaar via een kennis voetbalspullen naar scholen in Zuid Afrika en Lesotho gestuurd. Geeft erg veel voldoening en met 1 bal maak je meer kids blij dan met een paar bokshandschoenen. Daarnaast vind ik Sport een mooie manier voor minder bedeelde kids om zich te ontwikkelen en even plezier te beleven in een wereld van ellende. Of dat nou door armoede, criminaliteit, oorlog of een combi daarvan is veroorzaakt
Ik heb met dit initiatief wel gemerkt dat je alleen minder kan bereiken. Of soms niks bereikt. En als je direct resultaat ziet, is het dan blijvend??

Overigens heb ik een minder negatief beeld van hulporganisaties. Een hulporganisatie die in een ander werelddeel iets wil betekenen , krijgt met
logistieke uitdagingen te maken, moet aan fondsenwerving doen, moet politiek bedrijven om op lange termijn haaroelen te verwezenlijken op vreemd grondgebied en nog veel meer. Dat kost geld. Maar bovenal heb je bij zulke organisatie een goed bestuur nodig. En ja, die verdienen een salaris. En dat mag van mij best veel zijn mensen met een dergelijk salaris zichzelf maar dubbel en dwars terug verdienen.*zo niet, dan graag inleveren.

mario the count
29-12-2012, 20:57
Petje af.

Tykill
30-12-2012, 00:28
Top!

de Stiep
30-12-2012, 10:54
Petje af !! Ik neem aan (of hoop) dat er iets zal komen hier op MF om wat fondsen (lees knaken) te verwerven ? Een gironummer of zo? :thup:

Pernik
30-12-2012, 14:19
Overigens heb ik een minder negatief beeld van hulporganisaties. Een hulporganisatie die in een ander werelddeel iets wil betekenen , krijgt met
logistieke uitdagingen te maken, moet aan fondsenwerving doen, moet politiek bedrijven om op lange termijn haaroelen te verwezenlijken op vreemd grondgebied en nog veel meer. Dat kost geld. Maar bovenal heb je bij zulke organisatie een goed bestuur nodig. En ja, die verdienen een salaris. En dat mag van mij best veel zijn mensen met een dergelijk salaris zichzelf maar dubbel en dwars terug verdienen.*zo niet, dan graag inleveren.

Mee eens, er wordt tegenwoordig te vaak te makkelijk gezegd, de directeur verdient te veel, dus ik geef niks.