PDA

View Full Version : De toekomst van Glory ...



sjaakie'tje
01-01-2013, 21:22
Ok, hier gaan we dan. De vraag van de dag is of Glory moet verdergaan met het formaat van het afgelopen Dream / Glory event of dat het terug moet gaan naar zoals het formaat zoals het vroeger in de K-1 was.

Een gecombineerde Final 16 en Final 8 met onder meer 2 gevechten van 2 x 2 min enz of een aparte Final 16 en een Final 8 op K-1 regels; 3 gevechten van 3 x 3 min zoals het vroeger was.

Wat heeft jullie voorkeur? Commentaar steeds welkom!

Kemal
01-01-2013, 21:24
http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?126598-Nieuwe-spelregels-glory-world-series-*spoiler

mario the count
01-01-2013, 21:25
Ik vond het niet slecht zo. Bij sommige partijen was het wel minder dat er geen 3e ronde was. Voor de conditiebeesten is de nieuwe opzet ook minder.

Mazarin
01-01-2013, 21:31
Terug naar een derde ronde!

Pansier
01-01-2013, 22:17
3x2 lijkt mij leuk.

Nosferatu187
01-01-2013, 22:59
3x2 niet te lang niet te kort.

Kemal
01-01-2013, 23:01
dat dus.. 3x2. Lijkt me prima!

Peacey
01-01-2013, 23:04
Terug naar een final 16 en dan een final 8.
Ik vond het leuk om te kijken afgelopen maandag, maar de `oude` K1 opzet vind ik stukken beter.
Had bij die partij van Zimmerman wel het gevoel dat hij in een derde ronde nog wel een KO kon forceren.
Deze keer maakte het me niet uit, want het was bij Zimmerman, dat is nou eenmaal niet mijn favoriet.

Als thuiskijker vond ik het ook super irritant dat als ik wat te drinken ging pakken of even ging pissen dat de volgende partij al begonnen was.

MuayThaiGuy
01-01-2013, 23:23
Terug naar een final 16 en dan een final 8.
Ik vond het leuk om te kijken afgelopen maandag, maar de `oude` K1 opzet vind ik stukken beter.
Had bij die partij van Zimmerman wel het gevoel dat hij in een derde ronde nog wel een KO kon forceren.
Deze keer maakte het me niet uit, want het was bij Zimmerman, dat is nou eenmaal niet mijn favoriet.

Als thuiskijker vond ik het ook super irritant dat als ik wat te drinken ging pakken of even ging pissen dat de volgende partij al begonnen was.

Daarom zat ik met mijn laptop op het aanrecht gelijk naast de koelkast. Nu wel een houten kont waar net weer wat gevoel in begint te komen.

Asura
02-01-2013, 00:59
2x 2 is te kort

Leventdepevent
02-01-2013, 10:14
die winst na 2 gewonnen rondes vind ik bout.....gewoon 3x2 minuten en daarna beslissen

cornelus
02-01-2013, 12:59
Tja je hebt espresso, filterkoffie, senseo etc.. maar je hebt ook nog oploskoffie.

2 x een ronde komt voor kickboksen al aardig in de buurt van oploskoffie. Snel klaar, makkelijk.

Kwalitatief zeker niet de smaakvolste, maar soms best wel lekker. Ik drink het zonder morren

maar zeker niet iedere dag

Bromios
02-01-2013, 14:58
Glory zit er in om centjes te verdienen. Uiteindelijk moet de vijver met vechters natuurlijk dieper worden.

Voorrondes in verschillende landen en dan een vette new years eve show als finale.

Ik vermoed dan ook dat je in landen als de USA waar een "road to glory" concept gaat komen dat je steeds een soort 16 mans toernooi zoals dit krijgt met een paar 3x3 superfights er tussen. Ben je met een uurtje of 2 a 3 klaar.
Winnaar plaatst zich direct. Stuk of 10 voorrondes en dan nog 6 aangewezen plaatsen.

Maar dat is speculatie natuurlijk. (met een beetje wishfull thinking erbij dat er elke maand een dikke show is)

Coldcrust
02-01-2013, 17:56
2x 2 is te kort

Ik ben misschien een van de weinigen maar ik vind het concept wel prima zo. De afweging is dat er op deze manier meer vechters deel kunnen nemen en het tournooi toch zijn lekker vaart houdt want 4 partijen van 3x3 is m.i, niet te doen met het oog op blessures.
Ik in elk geval heb veel vechters aan het werk gezien en me heel goed vermaakt.

LJ Silver
02-01-2013, 19:09
Final 16 en 8 apart. 3x 2 minuten of indien vechter 1x per ronde een knock down heeft en duidelijk de mindere is stoppen na ronde 2. En vanaf halve finale individuele opkomst. Of elke vechter heeft 1 minuut om in de ring te komen, dan vermijd je sommige ellenlange opkomsten.

Zowieso kudos voor Glory om een eigen concept neer te zetten ipv K1 klakkeloos te imiteren.

Maar voor nostalgische redenen mag van mij dat Pride vrouwtje de aankondigen doen in combinatie met Michael Buffer....

FOCUS
02-01-2013, 19:16
ik raak snel afgeleid
dus ik kan me wel vinden in 2x2
maar 3x2 zou ook nog wel kunnen denk ik

idd die opkomsten zijn echt té langdurig en bombastisch allemaal
Andy Warhol had zijn mond moeten houden :lol:

kruikenstad goes bjj
02-01-2013, 22:27
prima opzet imo niet te langdradig,soms wel het gevoel dat sommige wel een 3e ronde verdienden

lukashenko
03-01-2013, 00:45
2x2 slaat nergens op
want ze doen aan een 16 man toernooi mee dus vechten ze wat rustiger
je zag schilt tegen saki was nog niet klaar
ik denk ook dat jamal ben saddik had verloren van zimmerman en bonjasky op 3x3
ze puzzelen meer in een toernooi laat het lekker op 3x3

Nosferatu187
03-01-2013, 00:46
Jamal vs Errorl had echt alle kanten op kunnen gaan in een normale 3x3 ja.

blackadder
03-01-2013, 01:02
3x2 zou ik wel ok vinden.

Strange Cutbean
03-01-2013, 15:14
3x3 graag, komt het ook wat meer op conditie en karakter aan.

The Bulldog
03-01-2013, 17:02
Vind de ipzet geslaagd...

Al snap ik de argumenten voor 3x3 of 3x2 best.

Ik vind een toernooi op 4 fase dus lastv16 erg mooi.
Das een toernooi.

Daarom vind ik het ranking verhaal over inderlinge partijen een mooie aanvulling.
Straks heb je toernooi belt en gewichtklassen belt...

Capo dei capii
03-01-2013, 22:39
Gewoon de oude K1 opzet. Final 16 en Final 8 met 3x3 rondes. Die 2 minuten rondes heeft niets met professioneel kickboksen te maken. Nieuwelingen partijen zien er hetzelfde uit als de partijen op Glory. Gewoon naar voren en beuken.

MuayThaiGuy
04-01-2013, 00:07
Ik ben misschien een van de weinigen maar ik vind het concept wel prima zo. De afweging is dat er op deze manier meer vechters deel kunnen nemen en het tournooi toch zijn lekker vaart houdt want 4 partijen van 3x3 is m.i, niet te doen met het oog op blessures.
Ik in elk geval heb veel vechters aan het werk gezien en me heel goed vermaakt.

Blessures horen in een full contact sport, zo niet dan moeten ze niet vechten punt uit.
Aerts zijn blessure ontstond al vrij vlot en zelfs rondes van 1 minuut houden blessures niet tegen enkel niet vechten dat houd blessures tegen.
Nieuwelingen, B, C, A vechten allemaal 3 rondes volgens een normaal principe stel dat een organisator besluit om K1 regels te gaan volgen, K1 bestaat niet meer ( of beter gezegd het gaat niet lang meer duren ) dus zouden ze de regels ook moeten droppen. En de Glory regels leuk zo'n groot toernooi maar zet er dan ook 16 topvechters neer en niet 8 topvechters en 8 die aansluiting proberen te krijgen aan de top maar er nog ( net/lang ) niet klaar voor zijn.
Zorg dan voor 2 kampioenschappen van de 8 vechters zaten er ten opzichte van de topvechters behoorlijk wat gewicht tekort kwamen.
Iemand van 95kg tegenover 124kg leuk, maar efficiënt en gezond als we dan toch discussies voeren over blessures e.d?
Glory heeft een klasse 70kg waarbij ook geen uitschieters in gewicht zijn fix dan ook een klasse 90/95kg en alles daarboven in 1 pot.

rollermanskunk
04-01-2013, 00:57
Ik zou ook wel willen weten wat de Glory fighters er zelf van vinden.Het entertaiment-gehalte is zeker verhoogd maar de technisch en taktisch onderlegde vechters zullen het nieuwe systeem niet echt hebben ontarmd. Misschien moet Cor Hemmers dit maar evalueren met de vechters en trainers. Het was een gewaagd experiment maar als ik de polls en reacties op de diverse fora zo zie wil het merendeel van de fans terug naar het oude systeem.

Bromios
04-01-2013, 09:34
Blessures horen in een full contact sport, zo niet dan moeten ze niet vechten punt uit.
Aerts zijn blessure ontstond al vrij vlot en zelfs rondes van 1 minuut houden blessures niet tegen enkel niet vechten dat houd blessures tegen.
Nieuwelingen, B, C, A vechten allemaal 3 rondes volgens een normaal principe stel dat een organisator besluit om K1 regels te gaan volgen, K1 bestaat niet meer ( of beter gezegd het gaat niet lang meer duren ) dus zouden ze de regels ook moeten droppen. En de Glory regels leuk zo'n groot toernooi maar zet er dan ook 16 topvechters neer en niet 8 topvechters en 8 die aansluiting proberen te krijgen aan de top maar er nog ( net/lang ) niet klaar voor zijn.
Zorg dan voor 2 kampioenschappen van de 8 vechters zaten er ten opzichte van de topvechters behoorlijk wat gewicht tekort kwamen.
Iemand van 95kg tegenover 124kg leuk, maar efficiënt en gezond als we dan toch discussies voeren over blessures e.d?
Glory heeft een klasse 70kg waarbij ook geen uitschieters in gewicht zijn fix dan ook een klasse 90/95kg en alles daarboven in 1 pot.

Je kunt ook een max gewicht invoeren van zeg maar 105 kg. Er zat niemand bij die dat niet kan halen.
Dan is het al beter.

Ik vind het er bijvoorbeeld bij de ufc niet overzichterlijker op worden met al die gewichtsklasses.

En in het gewone kickboxen heb je bij alle 30 bonden wereldkampioenen bij -93, -93,1, -93,2 etc. Niks waard.

Uiteindelijk is het net als overal. De heavyweight titel is het enige wat telt.

victor45
04-01-2013, 10:07
De vechters zelf moeten er ook nog aan wennen, tactieken moeten verder worden uitgedacht en geevalueerd. Na een toernooi kan je er verder nog maar weinig over zeggen, behalve of het idee je aanstaat of niet.

mario the count
04-01-2013, 14:47
Je kunt ook een max gewicht invoeren van zeg maar 105 kg. Er zat niemand bij die dat niet kan halen.
Dan is het al beter.

Ik vind het er bijvoorbeeld bij de ufc niet overzichterlijker op worden met al die gewichtsklasses.

En in het gewone kickboxen heb je bij alle 30 bonden wereldkampioenen bij -93, -93,1, -93,2 etc. Niks waard.

Uiteindelijk is het net als overal. De heavyweight titel is het enige wat telt.
Schilt gaat never nooit niet 105kg halen.

Bromios
04-01-2013, 16:32
Schilt gaat never nooit niet 105kg halen.

Niet ? Waar loopt hij nu op rond dan ?
De aftrainkilo's komen ook uit de 2.12 meter. dus centimeterje rondom gaat het hard hoor.

blackadder
04-01-2013, 16:47
Blessures horen in een full contact sport, zo niet dan moeten ze niet vechten punt uit.
Aerts zijn blessure ontstond al vrij vlot en zelfs rondes van 1 minuut houden blessures niet tegen enkel niet vechten dat houd blessures tegen.
Nieuwelingen, B, C, A vechten allemaal 3 rondes volgens een normaal principe stel dat een organisator besluit om K1 regels te gaan volgen, K1 bestaat niet meer ( of beter gezegd het gaat niet lang meer duren ) dus zouden ze de regels ook moeten droppen. En de Glory regels leuk zo'n groot toernooi maar zet er dan ook 16 topvechters neer en niet 8 topvechters en 8 die aansluiting proberen te krijgen aan de top maar er nog ( net/lang ) niet klaar voor zijn.
Zorg dan voor 2 kampioenschappen van de 8 vechters zaten er ten opzichte van de topvechters behoorlijk wat gewicht tekort kwamen.
Iemand van 95kg tegenover 124kg leuk, maar efficiënt en gezond als we dan toch discussies voeren over blessures e.d?
Glory heeft een klasse 70kg waarbij ook geen uitschieters in gewicht zijn fix dan ook een klasse 90/95kg en alles daarboven in 1 pot.
Veel mensen lopen te zeuren dat het al jaren dezelfde namen in de top zijn. Dus moet men nieuwe vechters zien te vinden en die moeten opgebouwd worden. Dat die dan niet altijd direct hetzelfde niveau hebben spreekt denk ik voor zich. Maar ze moeten ergens beginnen.

mario the count
04-01-2013, 18:51
Niet ? Waar loopt hij nu op rond dan ?
De aftrainkilo's komen ook uit de 2.12 meter. dus centimeterje rondom gaat het hard hoor.
Sem weegt nu ergens in de 130kg. Dan zou hij rond de 30 kg af moeten vallen en zo een hoog vetpercentage heeft hij nu ook weer niet. 105 kg is licht voor iemand die 2.12m lang is. 30kg eraf zou ook ten koste van een hoop spier gaan.

Tony Galento
04-01-2013, 18:58
Niet ? Waar loopt hij nu op rond dan ?
De aftrainkilo's komen ook uit de 2.12 meter. dus centimeterje rondom gaat het hard hoor.


misschien als je z'n benen er afzaagt.

MuayThaiGuy
04-01-2013, 23:44
Veel mensen lopen te zeuren dat het al jaren dezelfde namen in de top zijn. Dus moet men nieuwe vechters zien te vinden en die moeten opgebouwd worden. Dat die dan niet altijd direct hetzelfde niveau hebben spreekt denk ik voor zich. Maar ze moeten ergens beginnen.

Silva, Gidon, Jurkovic, Bouzidi hun gewicht ligt tussen de 98 en 105 kilogram de rest op Spong na zit ruim daarboven.
Ook al zijn het nieuwe heavyweights hoeveel schade moeten ze oplopen door te vechten tegen slopers die 30kg zwaarder wegen?
Is dit reëel dan kunnen we Petrosyan ook wel tegen Bouzidi zetten dat gebeurt ook niet.

Nosferatu187
04-01-2013, 23:54
Niet ? Waar loopt hij nu op rond dan ?
De aftrainkilo's komen ook uit de 2.12 meter. dus centimeterje rondom gaat het hard hoor.

133kg

Nosferatu187
04-01-2013, 23:58
Semmy Schilt (132kg) vs. Brice Guidon (102.2kg)
Sergei Kharitonov (120.2kg) vs. Rico Verhoeven (115.8kg)
Gokhan Saki (104.2kg) vs. Raoumaru (103.4kg)
Anderson Silva (110.2kg) vs. Igor Jurkovic (99.8kg)
Remy Bonjasky (104kg) vs. Filip Verlinden (93.1kg)
Errol Zimmerman (114.8kg) vs. Jamal Ben Saddik (128.8kg)
Peter Aerts (105kg) vs. Mourad Bouzidi (97.5kg)
Daniel Ghita (108kg) vs. Jhonata Diniz (104.8kg)
Reserve Fighters: Jahfarr Wilnis (112.2kg), Yong Soo Park (Didn't weigh in)

blackadder
05-01-2013, 05:06
Waarom niet eerste en tweede ronde 2x2, derde ronde 3x2 en de finale gewoon 3x3. Plus eventueel extra rondes.

Bromios
05-01-2013, 15:02
Ik snap hem, wist niet dat het zoveel was. Moet je denk ik toch naar een soort LHW divisie.

zeg maar -100 en + 100.

Ik ben er geen voorstander van maar zo is het ook niks. Alleen wordt de vijver dan nog kleiner.

MuayThaiGuy
05-01-2013, 15:12
Ik snap hem, wist niet dat het zoveel was. Moet je denk ik toch naar een soort LHW divisie.

zeg maar -100 en + 100.

Ik ben er geen voorstander van maar zo is het ook niks. Alleen wordt de vijver dan nog kleiner.

De vijver wordt kleiner? Ik denk het juist niet, het grootste probleem is dat er een overvloed is aan vechters maar ze komen niet aan de bak bij Glory of elders.
Hoeveel HW vechters heeft SuperKombat? Hoeveel HW's heeft Glory, hoeveel vechters lopen er nog onopgemerkt rond die bij geen van beide zitten? ThaiFight komt nu ook met een HW divisie op FMT rules, het grootste probleem is dat er te veel wordt vastgehouden aan de grote namen Morasanu vs Saki? Londt vs Zimmerman? echter niet mogelijk omdat ze momenteel voor hun eigen organisatie uit komen.
Ondanks dat er veel meuk tussen zat maar hoeveel Ignashov's lopen er wel niet rond in Wit-Rusland? Hoeveel Ghita's lopen er nog rond in Roemenië? En hoeveel Bonjasky's, Aertsjes in Nederland?
Waarom geen Road to Glory evenementen binnen Nederland, dat ze geen vergunning krijgen hoeft geen probleem te zijn.

FOCUS
05-01-2013, 15:14
goed punt
ik vind ook dat er een hoop vechters rondlopen die geen kans krijgen

blackadder
05-01-2013, 15:57
Waarom geen Road to Glory evenementen binnen Nederland, dat ze geen vergunning krijgen hoeft geen probleem te zijn.
Geen vergunning, geen probleem?:confused:

MuayThaiGuy
05-01-2013, 16:11
Geen vergunning, geen probleem?:confused:

Laten vechten op een ander gala? Hoe vaak zagen we een "k-1 toernooi" tijdens een normaal gala?
Het zijn immers vechters voor de toekomst dat betekent niet gelijk dat ze op de grote toernooien hoeven op te draven ze zouden als bijprogramma op Glory regels kunnen vechten.

hankmoody
05-01-2013, 16:17
Vond deze k1 saai as fuck, terug naar 3x3 en clinchen toestaan

Bromios
05-01-2013, 16:33
De vijver wordt kleiner? Ik denk het juist niet, het grootste probleem is dat er een overvloed is aan vechters maar ze komen niet aan de bak bij Glory of elders.
Hoeveel HW vechters heeft SuperKombat? Hoeveel HW's heeft Glory, hoeveel vechters lopen er nog onopgemerkt rond die bij geen van beide zitten? ThaiFight komt nu ook met een HW divisie op FMT rules, het grootste probleem is dat er te veel wordt vastgehouden aan de grote namen Morasanu vs Saki? Londt vs Zimmerman? echter niet mogelijk omdat ze momenteel voor hun eigen organisatie uit komen.
Ondanks dat er veel meuk tussen zat maar hoeveel Ignashov's lopen er wel niet rond in Wit-Rusland? Hoeveel Ghita's lopen er nog rond in Roemenië? En hoeveel Bonjasky's, Aertsjes in Nederland?
Waarom geen Road to Glory evenementen binnen Nederland, dat ze geen vergunning krijgen hoeft geen probleem te zijn.

Ik legde het niet helemaal goed uit. Inderdaad eerst road to glory in meerdere landen. Vijver groter maken; en dan als je voldoende mogelijkheden hebt splis je de divisies.

Ch3f1
06-01-2013, 12:21
Ik legde het niet helemaal goed uit. Inderdaad eerst road to glory in meerdere landen. Vijver groter maken; en dan als je voldoende mogelijkheden hebt splis je de divisies.

2x2 zorgde voor super veel acties in één ronde. Opzet was zeker geslaagd, als je het verloop van de partijen bekeek. Wel had ik het idee dat de oudere vechters veel moeite hadden met het hoge tempo en waren naar mijn mening de jonge vechters hierdoor in het voordeel. 3x2 zou één alternatief kunnen zijn, om de verschillende stijlen gelijke kansen te bieden.

Ch3f1
06-01-2013, 12:26
Vier keer één wedstrijdvoorbereiding op één avond en drie keer één goeie cooling down voor de kampioen is al één wereldprestatie op zich. Los van blessures is er mede hierdoor één grote kans van één vermindering van de prestaties.

één finale 16 op 3x2 en één finale 8 op 3x2, ik zeg doen!