PDA

View Full Version : Daniel Ghita woedend over beslissing



Nosferatu187
04-01-2013, 22:29
"I've started the fight with Schilt well, but i've received that high kick and i fell. I was lucid the whole time, i stood on the ground a bit, because, after you fall, it's not good to get up fast. I took a little time, but i didn't thought the referee will stop the fight. I've asked him: Why do you stop the fight? I can fight. But that's what his will was and i couldn't do anything to change it.
It's like in footbal/soccer, you can't change the referee's decision. Bad luck blocked the most important step of my career, an istoric step for the romanian kickboxing. The same happened in 2011, with Hesdy Gerges. He did an illegal hit, but the referee said the blow was in my stomach so i lost", Ghita explained.
The romanian says that even the dutch Schilt was surprised by the referee's decision, who stopped the fight.
"Even Semmy Schilt was surprised at the decision. He saw that it wasn't a KO from which i couldn't come back. He as well as his trainer told me this, Ghita added.

Our fighter regrets the loss from Japan specially because he made a lot of sacrifices to get the necessary training for such a tourney.
"I was very determined to reach the final. I had great trust in me, in my every days work. I've prepared 2 hours in the morning and 2 hours in the afternoon, for every single day. Sometimes, i've even trained on Sundays. Even God had to take a rest in the 7th day. I had no rest, even on Sundays. I've sacrificed a good chunk of my life for the dream of becoming #1 in kickboxing. But the referee had an important role this time. But i do have time to demonstrate that Daniel Ghita is numer 1!"


Reporter: Daniel, everyone observed even from the official weigh in that you're in excellent form. How much time did it take you to train for this tourney?
Daniel Ghita: I've wished strongly to be in my best shape for this tourney, specially because i had the best fighters in the world as opponents, fighters as Schilt, Aerts, Bonjasky. In these conditions, the posture of the main contender for Semmy Schilt honored me. This tourney organized by Glory was definitely the best in a long time. 16 top fighters that gave it their all in the ring. For 4 months i've trained intensively for this tourney in Holland. I've had some minor injuries to my legs in this time, but what's important is that i've recovered in time for the tourney.
Rep: Until the final, Jhonata Diniz gave you the most problems. How was the fight for you?
D.G.: I've had some problems before the fight with Diniz. I've eaten something bad and i've even thrown up a few minutes before getting up in the ring. It was an important moment, which i'm happy i managed to pass it well. I then had 40 minutes of break time, in which i've gotten better thus 2 victories by KO followed.
Rep: In quarter finals you've KO'ed an experienced fighter, Mourad Bouzidi, which you know very well.
D.G.: Yes, i can say we are friends and we even trained together for a while. But in the last months we've both took our own roads in preparing for this final.
Rep:In semifinals you've KO'ed Jamal Ben Saddik in just a few seconds, the man that won against Zimmerman and Bonjasky.
D.G.: Yes, i am very happy for delivering the fastest KO of the tourney. I knew i had to stay away from Saddik's hits, a fighter who's height is over 2 meters and weighs in over 130 kg's. In this conditions, any of his hits pack a lot of power behind them. In the start of the match i've hit him with a counter kick, caught him very well and so i've managed to finish the fight in record time.

Rep: The general opinion was that the referee was quick to declare Semmy Schilt as the winner, even though you could continue. How did it look for you?
D.G.: I could continue the fight and i'm confident i could have won against Schilt. I know, it's not easy, Semmy is huge, very hard to put down, but i was prepared to do it. The fight should have continued, specially because there was very little time until the end of the round and i could've made a complete recovery. I was in the final, the people expected to see a fight decided either at points or with one of the fighters unable to get up from the canvas. I've prepared so many months, reached the final, and now i have this regret. Semmy's kick hit my guard, i was up and i've even had my arms towards the referee so i can continue. Even so, that weird decision followed which i've even contested. Maybe it was too much for a romanian to win against the big names. I had planned to get Semmy tired in the first round and go for it afterwards. I regret i didn't had this chance.
Rep: What's next for you in 2013?
D.G.: Now i am in Romania, for a short vacation. First and foremost i want to thank those that encouraged me on facebook and on my official site. Their support made me feel like a champion. I always fight with them in my mind and to best represent my country. I want to be an ambassador for the romanian sport and to proudly wear the romanian flag all over the world. I will be back to training in Holland, and from 2013 i expect only victories in the Glory circuit, in which there are prepared a few mega shows. After all, this is where the best fighters in the world are.
I'm sorry i didn't win the final and i'm sorry because i have more projects to donate for homes for children, and those 400.000 would've gave me the chance to give them more in these holyday times. Even so, i will continue to offer them my full support!

K-1sunstarr
04-01-2013, 22:31
Hij had eigenlijk na de stopping moeten protesteren voor Joop.
Misschien had hij de partij toch door laten gaan!

Nosferatu187
04-01-2013, 22:40
Volgens mij protesteerde hij ook maar schijnbaar niet hard genoeg.

ijsbier
04-01-2013, 23:21
Hij gedroeg zich precies zoals het hoorde; we willen toch geen voetbal taferelen of wel?

rollermanskunk
04-01-2013, 23:25
Ghita is een beschaafde jongen die respect heeft voor leidinggevenden.

Ik zeg: SCHILT VS GHITA CHAPTER 3

goro
05-01-2013, 00:13
Ghita is een beschaafde jongen die respect heeft voor leidinggevenden.

Ik zeg: SCHILT VS GHITA CHAPTER 3
Jo als Ghitta had verder gevochten had Schilt echt gehakt van gemaakt.

Nosferatu187
05-01-2013, 00:25
Kun je nooit meer zeker weten dat is het nou juist, Schilt had ook makkelijk tegen een vuist op kunnen lopen.

Illest
05-01-2013, 00:40
Kun je nooit meer zeker weten dat is het nou juist, Schilt had ook makkelijk tegen een vuist op kunnen lopen.

I hate to break it down to you but...Schilt loopt nooit makkelijk tegen een vuist op....al jaren niet eigenlijk

Ghita zijn lichaamstaal, houding was niet echt overtuigend...ja overtuigend aangeslagen ja....verder niks

Was niet zijn avond, draaide op 70% van zijn kunnen die Ghita

Niet de fout bij de scheids zoeken, ik vind dat not done

Coldcrust
05-01-2013, 04:34
Ghita heeft gewoon een matig tournooi gedraaid punt. Eerste partij ging stroef en tegen voormalig trainingsmaatje Mourad kwam het er ook niet uit. Alleen de trap tegen Jamal was er 1 uit het boekje. Ook Schilt kwam langzaam in het tournooi maar juist in de finale vond ik hem wel goed vechten..alert en eindelijk die links/rechts stoten ipv alleen die linker. Schilt trapte Ghita half op de dekking en half op de bovenkant van zijn hoofd en Ghita ging neer als een zoutzak. Dat hij opstond was al hel wat maar erg alert zal hij niet uit zijn ogen hebben gekeken en dan mag de scheids gewoon stoppen. Of hij nu wel of niet geprotesteerd zou hebben had dan niet meer uitgemaakt..als een scheidsrechter de partij stopt is het afgelopen,zo zijn de regels.
Schilt gewoon terecht winnaar en als Ghita nu roept dat hij makkelijk verder had kunnen knokken had hij dat dan moeten laten zien.

Kemal
05-01-2013, 07:02
Jammer, op deze manier toont hij een slecht verliezer. Ik vond echt dat hij niet meer verder kon nadat hij naar het canvas was gegaan door de trap van Semmy.

Ch3f1
05-01-2013, 08:31
Jammer, op deze manier toont hij een slecht verliezer. Ik vond echt dat hij niet meer verder kon nadat hij naar het canvas was gegaan door de trap van Semmy.

Naar mening is deze partij te vroeg gestopt. Ghita was overduidelijk de mindere partij, maar was tijdig herstelt en kon zeker nog verder. Daarbij komt één finalepartij waar het om 400.000 dollar gaat mag je niet twijfelachtig stoppen. Ik ben voor het waarborgen van de gezondheid van de vechters, maar dit was naar mijn mening niet de manier hoe één finale hoort te eindigen. Joop had partij in deze situatie gemakkelijk kunnen hervatten om vervolgens bij één te groot krachtsverschil of het zichzelf niet meer naar behoren kunnen verdedigen als nog te stoppen, of één k.o. maar voor 400.000 mag dat risico er absoluut zijn!!

FOCUS
05-01-2013, 09:43
Ik ben voor het waarborgen van de gezondheid van de vechters, maar dit was naar mijn mening niet de manier hoe één finale hoort te eindigen. Joop had partij in deze situatie gemakkelijk kunnen hervatten om vervolgens bij één te groot krachtsverschil of het zichzelf niet meer naar behoren kunnen verdedigen als nog te stoppen, of één k.o. maar voor 400.000 mag dat risico er absoluut zijn!!



je bent voor het waarborgen van de gezondheid van de vechters...MAAR???
je bent voor het waarborgen van de gezondheid, of je bent het niet..

je stelt dat voor een voldoende groot geldbedrag de gezondheid toch minder belangrijk wordt?

Dan ben ik blij dat iemand als Joop Ubeda in de ring staat en die beslissing mag nemen en niet jij ;)
of Ghita, of zijn trainer....

Ch3f1
05-01-2013, 10:19
je bent voor het waarborgen van de gezondheid van de vechters...MAAR???
je bent voor het waarborgen van de gezondheid, of je bent het niet..

je stelt dat voor een voldoende groot geldbedrag de gezondheid toch minder belangrijk wordt?

Dan ben ik blij dat iemand als Joop Ubeda in de ring staat en die beslissing mag nemen en niet jij ;)
of Ghita, of zijn trainer....


Ik begrijp de tegenstrijdigheid die je noemt. Laat ik dan een punt toevoegen wat misschien mijn mening verduidelijkt.Worst case scenario is een plotselinge K.O. wat inherent is aan het spel. Wat betreft het meerdere malen onbeschermd harde stoten op hoofd en lichaam incasseren is er een scheids die zoals ik aangaf kan ingrijpen.

Nogmaals je kunt een partij bij twijfel altijd hervatten, om er volgens kort op te zitten en in te grijpen indien de vechter zichzelf niet meer kan beschermen. Een finale waar 400.000 dollar op het spel staat verdienen beide finalisten een eerlijke en objectieve kans!! Deze beslissing blijft er één die voornamelijk is gebaseerd op het waarnemingsvermogen van Joop en hoe deskundig ik de beste man ook acht, je wilt niet als scheids naast het op een verantwoordelijke manier leiden van de partij ook de winnaar van de finale partij aanwijzen. Dit is aan de jury voorbehouden en anders aan een duidelijk verschil die de vechters onderling maken.

Ellen
05-01-2013, 10:27
Hij had eigenlijk na de stopping moeten protesteren voor Joop.
Misschien had hij de partij toch door laten gaan!

Dat zou wel heel vreemd zijn, als ie eerst de partij stopt en als Ghita dan hevig gaat protesteren opeens de fight door laten gaan? :S
Als t zo zou werken dan gaat het helemaal mis........

marcelt
05-01-2013, 11:17
Ik heb gisteren nog eens goed gekeken, maar ik had oook stellig de indruk dat hij in staat was door te gaan. Hij had de partij echter nooit gewonnen. Hij stond al een knock down achter en Semmy.............."ga er maar aan staan". Ook ik vond Ghita tegenvallend vechten. Ik miste zijn keiharde lowkicks. Misschien was hij overtraind als hij niet eens een rustdag nam. Dat is niet zo slim. Ik vond Semmy overigens ook niet op zijn best, maar hij was alsnog ongenaakbaar.

smike
05-01-2013, 15:23
Het is jammer voor de partij en Ghita, maar laten we eerlijk zijn: sem is voor iedereen letterlijk en figuurlijk een maatje te groot.
Ghita is wel nu offcieel de "best of the rest" mannen als Bonjasky en Saki is hij voorbij, uitstekende vechter en een goede mentaliteit.

Willm
05-01-2013, 15:26
Ghita maakte geen schijn van kans tegen Schilt, de enige echte terechte kampioen. In dit toernooi is ook duidelijk geworden dat Ghita het alleen goed kan doen tegen "cans" en het altijd moet afzien tegen de top.

MuayThaiGuy
05-01-2013, 15:28
Het is jammer voor de partij en Ghita, maar laten we eerlijk zijn: sem is voor iedereen letterlijk en figuurlijk een maatje te groot.
Ghita is wel nu offcieel de "best of the rest" mannen als Bonjasky en Saki is hij voorbij, uitstekende vechter en een goede mentaliteit.

Ik geloof er niet in dat Sem voor iedereen te groot is. Badr heeft gewonnen van Schilt, geloof best dat er meer kunnen winnen van Schilt.

Coldcrust
05-01-2013, 15:55
Ik geloof er niet in dat Sem voor iedereen te groot is. Badr heeft gewonnen van Schilt, geloof best dat er meer kunnen winnen van Schilt.


Badr heeft gewonnen maar ook Sem staat niet stil en dat bleek in hun K1 finale waarin hij niets aan duidelijkheid te wensen overliet.
Men moet niet de fout maken Sem tekort te doen...hij oogt lomp,schrikachtig en eenzijdig en zijn motoriek is geen lust voor het oog maar als je goed kijkt doet hij heel veel heel goed.
Offensief is hij beperkt,zijn jab,zijn voorwaartse trap,zijn knie en die trap/stoot zelfde kant,hier en daar een lowkick en die hoge trap,dat is het doorgaans wel maar tegen Ghita zag je hem opeens netjes links/rechts geven en wat me opvalt is de manier waarop hij uit het bereik blijft en dat is niet alleen zijn lengte..hij trekt steeds op tijd zijn hoofd naar achter en doet dingen met zijn armen waardoor hij erg lastig te raken is,dit moet je toch timing noemen en al is hij niet snel..soms kan hij toch verassen.
Peter Aerts was iemand waar hij het lastig mee had en misschien dat een krachtpatser als Overeem een betere kans zou maken maar vooralsnog duurt zijn regeerperiode al heel erg lang nu..te lang om het op alleen maar lengte,geluk of toeval te gooien

de Stiep
05-01-2013, 17:11
In de discussie of Joop U. al dan niet en goede scheidsrechter is werd mij de vraag gesteld of ik ik de pot had gezien. JA. Met mijn zoontje ( 88 kg) samen. Ik was voor de beslissing en hij, als actieve vechter, mordicus tegen. Beiden zijn we het er wel over eens dat Ghita bij verlies aangegeven door de scheids een wereldoorlog zou zijn begonnen of begonnen zou moeten hebben. Hoe haal je het in je hoofd om mij te laten stoppen ? Ik kan nog ! Om nu achteraf met een verhaal te komen vind ik begrijpelijk, maar je kunt er niets mee. Overigens vind ik Ghita een veel atractiever vechter dan Schilt. Ben er van overtuigd dat hij die 4 ton in $ vast nog wint binnenkort.

mario the count
05-01-2013, 17:58
Ik begrijp de tegenstrijdigheid die je noemt. Laat ik dan een punt toevoegen wat misschien mijn mening verduidelijkt.Worst case scenario is een plotselinge K.O. wat inherent is aan het spel. Wat betreft het meerdere malen onbeschermd harde stoten op hoofd en lichaam incasseren is er een scheids die zoals ik aangaf kan ingrijpen.

Nogmaals je kunt een partij bij twijfel altijd hervatten, om er volgens kort op te zitten en in te grijpen indien de vechter zichzelf niet meer kan beschermen. Een finale waar 400.000 dollar op het spel staat verdienen beide finalisten een eerlijke en objectieve kans!! Deze beslissing blijft er één die voornamelijk is gebaseerd op het waarnemingsvermogen van Joop en hoe deskundig ik de beste man ook acht, je wilt niet als scheids naast het op een verantwoordelijke manier leiden van de partij ook de winnaar van de finale partij aanwijzen. Dit is aan de jury voorbehouden en anders aan een duidelijk verschil die de vechters onderling maken.

Ik geef je helemaal gelijk.

Koike88
05-01-2013, 19:18
Niet om het een of het ander, maar de meeste vechters bereiden zich zo voor op een toernooi.
Of het nou een wereldtitel of een N-partij gaat.. Elke partij moet je behandelen als een wereldtitel. Dat argument van 2 keer 2 uur trainen op een dag gaat dus niet alleen voor hem op, maar voor elke vechter die een passie heeft voor de sport of om de ring in te gaan.

De meesten zullen wel 4 uur per dag hebben getraind, misschien Zimmerman en Ben Saddik niet de hele tijd, maar ook zij hebben gewoon getraind (lijkt me).

mario the count
05-01-2013, 20:02
Niet om het een of het ander, maar de meeste vechters bereiden zich zo voor op een toernooi.
Of het nou een wereldtitel of een N-partij gaat.. Elke partij moet je behandelen als een wereldtitel. Dat argument van 2 keer 2 uur trainen op een dag gaat dus niet alleen voor hem op, maar voor elke vechter die een passie heeft voor de sport of om de ring in te gaan.

De meesten zullen wel 4 uur per dag hebben getraind, misschien Zimmerman en Ben Saddik niet de hele tijd, maar ook zij hebben gewoon getraind (lijkt me).

Daar gaat het niet om, hij zegt ook niet dat hij 4 uur getraind heeft en de rest niet. Hij baalt dat hij zo hard getraind heeft om vervolgens door een in zijn ogen verkeerde beslissing van de scheids de finale te verliezen zonder er net zo hard voor te knokken als dat hij er voor getraind heeft. Ik ben het wel met hem eens. Zoals eerder gezegd had Ubeda ze verder kunnen laten knokken en als dan blijkt dat hij ze flink om de oren krijgt dan de partij stoppen.

Fan1976
05-01-2013, 21:10
Stond er 5 meter vandaan, hij had nog wel door gekund en denk dat Joop makkelijk had kunnen ingrijpen als het toch niet nietzo was. Gaat toch om 4 ton, is niet ff een gala'tje in Den Haag ofzo! Maar zoals ik al eerder zei, belang was groot om Semmy te laten winnen. Dat gevoel blijft wel in me hoofd spoken. Maar ja april denk ik Saki vs Ghita

GM
05-01-2013, 21:11
je bent voor het waarborgen van de gezondheid van de vechters...MAAR???
je bent voor het waarborgen van de gezondheid, of je bent het niet..

je stelt dat voor een voldoende groot geldbedrag de gezondheid toch minder belangrijk wordt?

Dan ben ik blij dat iemand als Joop Ubeda in de ring staat en die beslissing mag nemen en niet jij ;)
of Ghita, of zijn trainer....


x2

citrusfruit
05-01-2013, 21:29
Ik lees trouwens niet echt dat Ghita WOEDEND was, teleurgesteld dat wel.

ijsbier
05-01-2013, 23:42
Ik denk ook dat Ghita het niet had gewonnen, hij was te afwachtend en dat is gewoon vragen om snoeiharde highkicks van Sem, kun je je dekking nog zo hoog houden, ko ga je uiteindelijk toch.

maar wel te vroeg gestopt idd

Fightfan
06-01-2013, 00:29
Ik heb gisteren nog eens goed gekeken, maar ik had oook stellig de indruk dat hij in staat was door te gaan. Hij had de partij echter nooit gewonnen. Hij stond al een knock down achter en Semmy.............."ga er maar aan staan". Ook ik vond Ghita tegenvallend vechten. Ik miste zijn keiharde lowkicks. Misschien was hij overtraind als hij niet eens een rustdag nam. Dat is niet zo slim. Ik vond Semmy overigens ook niet op zijn best, maar hij was alsnog ongenaakbaar.

Hij heeft terecht gewonnen, maar overdrijven is een vak.
Schilt had het moeilijk zat tegen Saki en het scheelde niets.

Nosferatu187
06-01-2013, 01:19
Saki was zeer effectief tegen Schilt.

malle eppie
06-01-2013, 09:12
Het is jammer voor de partij en Ghita, maar laten we eerlijk zijn: sem is voor iedereen letterlijk en figuurlijk een maatje te groot.
Ghita is wel nu offcieel de "best of the rest" mannen als Bonjasky en Saki is hij voorbij, uitstekende vechter en een goede mentaliteit.

Sorry saki voorbij ?? Oja ik was vergeten dat hij al 38 was!! Even serieus op 1 Sem maar voor plek 2 zijn er meerdere kapers op de kust en saki is daar een van de beste van hij is juist de vechter die nog variatie en lef toont in een tournooi. We zullen dit jaar verder zien

daanII
06-01-2013, 16:45
Wat is de bron van het artikel? En wie is de betreffende reporter?

Nosferatu187
06-01-2013, 16:58
Iemand die het vertaald heeft in het engels.

Nosferatu187
06-01-2013, 16:59
bron: http://www.ziare.com/daniel-ghita/k1/daniel-ghita-se-revolta-dupa-ko-ul-din-finala-k1-1210423

daanII
06-01-2013, 17:04
oke, bedankt Nosferatu187.