PDA

View Full Version : Nieuwe title challenge overeem



lukashenko
05-01-2013, 22:21
Een week na de heavy-weight title fight waar cain de titel van jds heeft afgenomen
En aangezien alistair in title contention zit is mijn vraag
hoe match overeem met cain ???
ik denk dat het een hele zware pot word maar ik denk dat ali zeker een goede kans heb .
ik vind dat door het gevaar van overeems gekke guilotine dat cain niet zomaar kan shooten .
en overeem in de clinch beetpakken is al helemaal geen optie .
toch is cain een kick ass worstelaar met een brute conditie .
wat denken jullie

Turboknecht
05-01-2013, 22:41
Ik denk dat Overeem een goede kans maakt, maar dat hij het wel in ronde 1 of 2 moet doen, omdat Cain het anders op conditie zwaar in het voordeel gaat krijgen.

Nosferatu187
05-01-2013, 22:42
Ik blijf cynisch vooral omdat ik hoorde dat hij veel afgevallen is. :whistling:

Zuffa LLC
05-01-2013, 22:45
Ik ben van mening dat overeem deze pot moet kunnen winnen mocht die er komen. Alleen moet Overeem wel gewoon brutaal en agressief uit de verf komen net zoals hij bijna altijd doet. ik denk namelijk niet dat cain de eerste 2 rondes met hem doorkomt als Overeem op volle toeren gaat vechten en dan kan cain een brute conditie hebben en dat is absoluut waar maar als je 2rondes in mekaar bent geslagen dan hoef je echt niet meer te verwachten dat cain nog zo'n 3eind rondes draait zoals tegen JDS. Overeem moet dus echt niet te afwachtend gaan vechten en Cain niet de kans geven om uberhaupt in de partij te komen. kort op hem vechten, veel lowkicks, clinchen en knieën en ik ben er van overtuigd dat overeem dit wint. overeem heeft ook een onderschatte Take down defense. niemand krijgt hem op de grond, je kunt zeggen wat je wil over lesnar maar een potje worstelen kan die wel en hij had nog niet eens de durf om overeem op de grond te krijgen.

ik moet trouwens nog wel zien of overeem deze match gaat krijgen.... JDS loopt al te janken om een rematch en ik noem maar even een scenario... Big nog krijgt een blessure, JDS gaat tegen werdum vechten en wint... zul je zien dat die gelijk een titleshot daarna krijgt of ze gooien meteen een hype voor de leeuwen zoals Cormier.... alleen zal wel moeilijk gaan als Cain titel heeft. op een of andere manier zie ik het weer gebeuren dat overeem een titleshot mist en niet door zijn toedoen want antonio silva maakt geen kans tegen hem

lukashenko
05-01-2013, 23:13
ik denk dat jullie onderschatten hoe hoor overeem in het boekje van de ufc zit
helemaal sinds hij extra vecht terwijl hij al de nr 1 contender was (moet ie wel nog ff winnen van bigfoot)
jammer van de gekke shot van de doktor maar anders had ie al een keer voor de title gevochten

Ulis-E
05-01-2013, 23:22
na die pot van JDS vs Cain ben ik er alleen maar meer van overtuigd dat Overeem die titel moet kunnen winnen!

Proximo
05-01-2013, 23:22
Ik denk dat Overeem hem total loss slaat

lukashenko
05-01-2013, 23:29
ik denk dat jullie onderschatten hoe hoor overeem in het boekje van de ufc zit
helemaal sinds hij extra vecht terwijl hij al de nr 1 contender was (moet ie wel nog ff winnen van bigfoot)
jammer van de gekke shot van de doktor maar anders had ie al een keer voor de title gevochten
hoor=hoog

Zuffa LLC
05-01-2013, 23:29
ik denk dat jullie onderschatten hoe hoor overeem in het boekje van de ufc zit
helemaal sinds hij extra vecht terwijl hij al de nr 1 contender was (moet ie wel nog ff winnen van bigfoot)
jammer van de gekke shot van de doktor maar anders had ie al een keer voor de title gevochten

denk je? na die hele affaire? ik heb juist het gevoel dat als het aan dana ligt overeem nog geen titleshot gaat krijgen. ik denk wel trouwens dat als er geen gekke blessures gaan komen dat ik het gevecht wel verwacht net voor de zomer omdat werdum net bezig is met TUF Brazil, Cormier niet tegen Cain gaat vechten en Overeem de enige logische optie blijft dat die de titleshot krijgt. Maar ik denk dat Dana liever iemand anders Cain ziet vechten, ik hoop ook absoluut niet dat Cain nu in een keer komt met dat bla bla gepraat wat je vaak ziet bij somige champs dat ze meer dan half jaar op vakantie gaan ofzo. Cain moet die titel gewoon de komende tijd gaan verdedigen, als die de eerste keer van JDS had gewonnen en nu dus nog steeds zo'n streak had neergezet had die het zeker verdient maar nu nog niet.

Budokan
06-01-2013, 21:39
Cain is niet bang om te shooten, denk dan AO wel gevaarlijker is met zijn knieeen. Volgens mij was dat de reden dat brock afstand hield. Hopelijk gaat Cain er blind in en is het snel afgelopen voor hem

Emilio
06-01-2013, 21:51
Ik hoop natuurlijk dat Overeem wint.

Maar als ik het echt objectief bekijk denk ik dat Cain dit gaat winnen. Vroeg of laat gaat hij toch die takedown krijgen en ik denk dat hij vanaf dat moment gewoon teveel voor Overeem is. Constante pressure in combinatie met stoten zullen veel energie wegvreten bij Alistair. Ik vraag me af of Overeem in hoogtempo 5 x 5 minuten kan gaan met al die spieren van hem..
Des te vermoeider hij wordt des te moelijker hij een KO of submission zal forceren waardoor toch de persoon met de beste conditie in het voordeel is. Velasquez is hier uitzonderlijk in.

Anderson
06-01-2013, 22:30
Zonder d-boll wordt het een stuk lastiger als Overeem niet in de 1e ronde op k.o wint denk ik dat Cain het op conditie wint en op punten wint.

Zuffa LLC
06-01-2013, 23:00
Zonder d-boll wordt het een stuk lastiger als Overeem niet in de 1e ronde op k.o wint denk ik dat Cain het op conditie wint en op punten wint.

nou hij zag er vorige week bij die dream NYE armpjedrukken er nog net zo beestachtig uit als altijd. je hoort ook hier en daar af en toe dat alistair veel zou afgevallen zijn maar dat zag er niet bepaald echt uit vorige week.

Nosferatu187
06-01-2013, 23:29
Hij zag er minder uit toch.

Turboknecht
06-01-2013, 23:54
Hoger vetpercentage.

bladetrinity
07-01-2013, 00:33
Hij oogde nog vrij sterk iig.

Deze pot is in mijn ogen wel lastig te voorspellen. Ze strepen elkaar een beetje af. Cain zijn sterke punten(worstelen, druk zetten, conditie) zijn de punten waar Overeem last mee heeft. Omgekeerd is dat de stand-up van Overeem veel beter is. Zijn sprawl is goed, hij heeft een submission in huis en is erg sterk.

Wat me alleen opviel is dat cain door zijn drukkende stijl veel in de clinch kwam bij jds. Ik geloof dat Overeen daar gebruik van kan maken. Zo als die zelf als eens zei: het maakt niet uit hoe taai je bent. Een knie van mij kop je niet weg.

jantje11
07-01-2013, 04:52
Overeem kan cain zeker pakken.

Tyson fury denkt er zelfs helemaal makkelijk over.

http://www.mmamania.com/2013/1/6/3843570/after-challenge-to-cain-velasquez-boxer-tyson-fury-beefs-with-ufcs

T15Boxing
07-01-2013, 05:07
Overeem knietje binnen 4 minuten denk ik nu nog.

arielhelwani
07-01-2013, 09:53
Ik denk dat Overeem weinig kans maakt tegen Cain..

Cain zijn tempo is moordend en mishandeld Overeem beetje bij beetje denk ik

Hoek
07-01-2013, 18:59
Zolang hij nog vers is zie ik Alistair de juiste afstand houden en harde stoten plaatsen en in de clinch knieën. KO 1e of 2e ronde.

Zuffa LLC
07-01-2013, 19:14
Ik denk dat Overeem weinig kans maakt tegen Cain..

Cain zijn tempo is moordend en mishandeld Overeem beetje bij beetje denk ik

Dus dan zou cain weer een partij gaan draaien zoals JDS 2... maar denk jij echt dat cain Overeem de hele tijd een beetje tegen de octagon kan gaan houden en G&P? lijkt me sterk... ik denk niet eens dat die Alistair op de grond krijgt, wie is dat uberhaupt voor het laatst gelukt? dat moet nog in zijn LHW tijd zijn denk ik. Cain is op z'n sterkst als die zijn tegenstander makkelijk op de grond kan krijgen en hem dan doormiddel van zijn cardio G&P te slaan tot hoelang de gevecht zal duren. Maar Overeem gaat dat echt niet laten gebeuren met name in ronde 1 en 2 niet, misschien 3,4,5 maar no way ronde 1 en 2 en Cain is ook gewoon een mens en als die al 2 zware rondes overleeft met Alistair dan gaat die echt niet alistair 3 rondes op z'n rug leggen daar zal die echt niet meer de puf voor hebben. ik hoor bruce buffer het al zeggen, declaring the winner by knockout and know the new UFC Heavyweight champion in the world Alistair Overeem!!

Budokan
07-01-2013, 22:09
Cain vs Werdum, dat zou pas een interessante pot worden. Werdum gaat alvast liggen om daarna met top BJJ aan de slag te gaan

rollermanskunk
08-01-2013, 18:55
Overeem z'n licentie is binnen! http://www.mmafighting.com/2013/1/8/3851060/alistair-overeem-relicensed-in-nevada-paving-way-for-ufc-156-fight

mario the count
08-01-2013, 19:15
Overeem z'n licentie is binnen! http://www.mmafighting.com/2013/1/8/3851060/alistair-overeem-relicensed-in-nevada-paving-way-for-ufc-156-fight

nice