PDA

View Full Version : Profboksdebuut Nieky Holzken op 3 maart in Helmond



Dalton
11-01-2013, 21:06
De Brabantse kickbokser Nieky Holzken, tweevoudigwereldkampioen, Europees kampioen en vier keer Nederlands kampioen, gaat zijndebuut als profbokser maken tijdens een gala op 3 maart in Helmond. Vroeger ishij eigenlijk als amateurbokser aan zijn carriere begonnen. Holzken werd NK inde B-klasse en versloeg o.a. het toenamlige talent Steve de Veth en twee keerde huidige jeugd-wereldkampioen Gevorg Khatchikian.
,,Uiteindelijk wordt dat mijn streven als trainer vanNieky om hem bij de Ben Bril Memorial op maandag 14 oktober 2013 nog een keertegen Gevorg te laten uitkomen. Ik weet wat het is om te boksen in Carre. Ikben er zelf ooit kampioen geworden en er is niets mooiers dan dat. Eenonvergetelijke ervaring! Ik wil dat mijn schoonzoon ook een keer meemaakt. Ikheb al naar zijn internationaal programma gekeken en ik zie geen probleemontstaan’’, aldus zijn trainer Sef Weber.
Khatchikian vindt het volgens zijn Limburgse trainerPatrick Driessen geen probleem aan het eind van het jaar tegen Nieky Holzken teboksen. Op zondag 27 januari komt Khatchikian in actie tijdens de finale vanhet drielandentoernooi in Heerlen.

FOCUS
11-01-2013, 21:13
ik hoorde dat JAn Siersema zich ook aan het toeleggen is op het boksen

Is dit een trend?

wel gaaf overigens, ik vind boksen een prachtige sport

R.D.N
11-01-2013, 21:52
Valt niks meer te verdienen denk met kickboxen.

blade
11-01-2013, 22:01
Valt niks meer te verdienen denk met kickboxen.


je hoort het meer om je heen hoop gasten gaan in Duitsland boksen voor de verdienste

Anderson
12-01-2013, 01:25
Wel leuk, maar voor de mensen die denken dat Holzken wat verdiend bij Carre hebben het mis. Carre is gewoon voor de leukigheid.

jantje11
03-03-2013, 20:09
http://www.round1network.com/news/14201/Nieky-Holzken-Wint-Profboks-Debuut.html

Gefeliciteerd Nieky !!

Johannes de Sloper
03-03-2013, 20:13
Heel mooi.
Hoop dat we hem niet gaan missen in het kickboksen, maar hij heeft laten zien dat hij zich in het boksen ook heel goed kan redden.

Leventdepevent
03-03-2013, 21:32
proficiat!

Frans12
04-03-2013, 08:45
Heel mooi.
Hoop dat we hem niet gaan missen in het kickboksen, maar hij heeft laten zien dat hij zich in het boksen ook heel goed kan redden.
Goede overwinning, maar deze tegenstander 7 wedstrijden waarvan 4 verloren is natuurlijk geen krachtmeting voor Holzken. Ben benieuwd naar een echte tegenstander.

Atila
04-03-2013, 14:07
Tegenstander had 6 partijen gebokst en 6 gewonnen, waarvan 3 op KO (volgens de stats die werden omgeroepen door de announcer). Verder was dit tegenstander nummer zoveel, de rest had eerder al afgebeld, toen ze eenmaal vernomen tegen wie ze moesten boksen. Deze jongen durfde het gewoon aan, waarvoor hulde. Maar als het op ervaring aan moet komen, zullen er weinig boksers zijn die zoveel partijen gedraaid hebben als Nieky. Ook als het een bokspartij betreft, Nieky heeft gewoon meer ervaring in de ring.

VIDEO: http://youtu.be/Ger7E1cfw8M

McClane
04-03-2013, 14:56
Dank voor de video Atila. Lekker partijtje van Holzken.

pronk
04-03-2013, 15:33
Tegenstander had 6 partijen gebokst en 6 gewonnen, waarvan 3 op KO (volgens de stats die werden omgeroepen door de announcer).

Zijn tegenstander Heeft 6 gebokst waarvan 3 verloren.

http://www.fightsrec.com/anatolij-baron.html

Frans12
04-03-2013, 15:41
Tegenstander had 6 partijen gebokst en 6 gewonnen, waarvan 3 op KO (volgens de stats die werden omgeroepen door de announcer). Verder was dit tegenstander nummer zoveel, de rest had eerder al afgebeld, toen ze eenmaal vernomen tegen wie ze moesten boksen. Deze jongen durfde het gewoon aan, waarvoor hulde. Maar als het op ervaring aan moet komen, zullen er weinig boksers zijn die zoveel partijen gedraaid hebben als Nieky. Ook als het een bokspartij betreft, Nieky heeft gewoon meer ervaring in de ring.

VIDEO: http://youtu.be/Ger7E1cfw8M

Je blijkt niet over de juiste gegevens te beschikken. 6 waarvan 3 gewonnen en 3 verloren.

Atila
05-03-2013, 13:25
Ik herhaal gewoon wat ik gehoord heb, zoals ik eerder al aangaf in mijn reactie. Het kan natuurlijk zijn dat ze zelf verkeerde of geflatteerde info hebben doorgegeven ? Op naar de volgende partij.

Ulis-E
05-03-2013, 13:43
was dus meer een opwarmpartij voor holzken.. ?

Atila
05-03-2013, 14:05
Nee, dat niet. De tegenstander kon echt wel boksen, zoals je ziet in het filmpje. Maar hij was gewoon niet opgewassen tegen het geweld van Holzken, die in de eerste ronde lekker rustig aan deed en pas in de 2e ronde echt gas gaf. Eigenlijk zouden we 's gewoon een bokspartij tussen 2 goede A-klassers (kickboxers) moeten zien :D

rafi
05-03-2013, 15:46
a klasser tegen een beginnend c klasseer

pronk
05-03-2013, 15:48
Kom op man iemand met inmiddels 7 bokspartijen waarvan 4 verloren kan je nog geen goede Aklasser noemen invergelijking met Nieky.

Atila
05-03-2013, 16:46
Maar gaat dat geen probleem zijn voor meer kickboxers die overstappen naar het boksen ? Kickboxers hebben over het algemeen veel meer ervaring in de ring, vindt maar eens boksers met 50+ partijen ?

daanII
05-03-2013, 18:28
VIDEO: http://youtu.be/Ger7E1cfw8M

Thanks voor het filmpje Atila. Krijg een beetje old skool gevoel. Heel leuk. Goed gedaan Nieky!

Reps

pronk
05-03-2013, 18:36
Maar gaat dat geen probleem zijn voor meer kickboxers die overstappen naar het boksen ? Kickboxers hebben over het algemeen veel meer ervaring in de ring, vindt maar eens boksers met 50+ partijen ?

daar zijn er idd weinig van, en de meeste die zoveel partijen weg hebben gaan niet tegen een Nieky.
Maar tegen iemand met 20 partijen weg zou een mooie match zijn voor hem.