PDA

View Full Version : Examens leraaropleiding kickboksen en MMA



Erik hein
12-01-2013, 15:20
Beste vechtsport collega!

Zondag 27 januari zijn er wederom examens lesgeven (pedagogisch didactisch handelen) voor de toekomstige (assistent) kickboks en MMA leraren van de Stichting kickboksen en martial arts Opleidingen (SKMO, zie www.skmo.nl (http://www.skmo.nl)). Deze examens kun je uiteraard bijwonen als je ons van te voren ff een mailtje stuurt! Oud SKMO cursisten zijn uiteraard meer dan welkom!

Na zes cursusdagen (voor de leraaropleiding 12), veel thuisstudie, stage en diverse opdrachten kunnen de 23 deelnemers hun opgedane kennis en ervaring demonstreren.

Naast de rode draad - pedagogisch didactisch handelen / veilig en effectief trainen / trainingskunde - dit jaar wederom inspirerende gastdocenten. De juridische les van Roy vd Wal was wat mij betreft een highlight en een veelal ondergeschoven kindje bij trainersopleidingen. Bewustwording van de juridische en aansprakelijkheids facetten is essentieel voor een (toekomstig) kickboks/mma docent.

De innovatieve spelvormen van Ries van Toorn mogen ook niet onvermeld blijven! Op een leuke en zeer afwisselende manier mensen een trainingsprikkel geven is een kunst apart!

De toekomstige leraren niveau-3 moeten overigens nog wel een behoorlijke partij werk leveren. Onder leiding van John Kenbeek (tevens docent en opleider Nederlandse Boksbond) dient het periodisering plan nog ingeleverd te worden en een nationale bijscholings dag voor kickboks/mma leraren georganiseerd te worden!


Bedankt voor alle steun!

Door de jaren heen hebben we enorm en vaak onverwachte steun gehad van geweldige mensen en kickboks coryfeeën die ik graag in willekeurige volgorde wil bedanken. Voor hun workshops, de stage adressen, het afnemen van examens en nog veel meer. Bedankt Michel van Halderen, Perry Ubeda, John Kenbeek, Bob Schreiber, Ivan Hippolyte, Fred Royers, Wim Scharrenberg, Ernesto Hoost, Mike Passenier, Danny de Vries, Ed Schaper, Melvin Tombokan, Krista Fleming, Martyn de Jong, Remco Pardoel, Bart de Bruijn en Edgar Kruyning!

marcelt
12-01-2013, 18:32
Dat is nog eens een rijtje waarmee je aan kan komen Erik. Wanneer is die nationale dag?

Erik hein
12-01-2013, 21:02
Dat is nog eens een rijtje waarmee je aan kan komen Erik. Wanneer is die nationale dag?

We zijn nog bezig met de datum en lokatie Marcel maar het wordt een leuk programma en ik hoop dat we alle gediplomeerde kickboksleraren (skmo, cios, roc mbo etc) daar bij elkaar kunnen krijgen. Niet alleen vanwege het feit dat we graag willen streven naar periodieke bijscholing maar vooral ook om alle docenten een keer bij elkaar te hebben! Ik vermoed dat het half april zal worden!

By the way, we starten in maart ook met een nieuwe opleiding: Jeugdtrainer A kickboksen! Het heeft lang geduurd maar het was de hoogste tijd! Lesgeven aan jeugd vraagt nog meer kennis en kunde dan lesgeven aan volwassenen. Maar dat hoef ik jou niet te vertellen! Kijk maar ff op www.skmo.nl onder opleidingen.