PDA

View Full Version : Gradus Kraus treed in de voetsporen van zijn vader



Wheelie
18-01-2013, 12:46
OSS - In het rijtje van Osse sporttalenten past zeker kickbokser en bokser Gradus Kraus. De 11-jarige Ossenaar treedt in de voetsporen van zijn vader, Albert Kraus, meervoudig wereldkampioen kickboksen. Gradus werd onlangs Nederlands jeugdkampioen van de Nederlandse Boksbond (NBB).


http://www.deweekkrant.nl/images/library/pictures/1d/c5/33/13/3_03ndsg01_03ndsg01_kickboxera3f_f.jpg

Gradus en zijn vader Albert Kraus tijdens een training in de sportschool.

Nadat zoonlief aanvankelijk voor voetbalkoos, treedt hij nu in de voetsporen van zijn vader.

De appel valt niet ver van de boom. Dit spreekwoord is zeker van toepassing op Gradus Kraus, die de basisschool dit jaar verruilt voor een VMBO-opleiding. Zijn vader Albert, bijgenaamd The Hurricane, wil niet horen dat hij zijn zoon gedwongen heeft te gaan boksen en kickboksen. “Gradus heeft enkele jaren bij Cito en Margriet gevoetbald, maar koos zelf voor het boksen”, zegt Albert. “Wel had ik een bokszak in de kamer gehangen waarop Gradus zich kon uitleven.”
“Ik vond voetballen saai”, vult Gradus aan. “Omdat ik mijn vader veel wedstrijden heb zien vechten en hij ook bijna altijd won, vond ik die sport mooi.” Albert: “Gradus wil niet voor een team, maar voor zijn eigen prestaties sporten.”
Zijn eerste bokswedstrijd tijdens een sportgala in Wijchen won Gradus glansrijk. Tijdens een vakantie in Thailand won hij van twee goede Thaise kickboksers, één wedstrijd op punten en één door knock-out. In 2011 werd hij zowel Nederlands jeugdkampioen kickboksen als boksen in de C-klasse. Vorig jaar kreeg hij zijn eerste officiële boksgordel als Nederlands kampioen in de C-klasse.
Ingewijden in de bokswereld zien Gradus als een supertalent. Door zijn mooie prestaties is hij inmiddels ook bij de Nederlandse Boks Bond (NBB) opgevallen. Hierdoor is hij geselecteerd voor het selectieteam. Naast zijn wekelijkse training van zijn vader op diens sportschool krijgt hij ook training van de NBB op sportcentrum Papendal. Dit betekent dat hij ook buiten de landsgrenzen Nederland de komende tijd mag vertegenwoordigen. De doelstelling van de jonge bokser is om in zijn sport het hoogste te bereiken en misschien in 2024 wel de Olympische Spelen.
“Gradus heeft zeker talent van mij”, zegt Albert. “Maar je moet het zelf ontplooien. Naast zijn studie heeft Gradus alles voor zijn sport over. Als kinderen van zijn leeftijd gaan spelen, gaat Gradus trainen.” Natuurlijk neemt hij een goed voorbeeld aan zijn vader. Al na drie jaar kickboksen won Albert immers veel wedstrijden op mondiaal niveau. Gevolgd door vijf wereldkampioenschappen en het K1 Max kampioenschap in Japan. Nu zoekt Albert zijn geluk in de bokssport. Zijn eerste wedstrijd won hij inmiddels met gemak, waardoor de eerste punten voor de rankinglijst binnen zijn. Hierdoor kan hij straks de Europese kampioen uitdagen.

*bron http://www.deweekkrant.nl/artikel/2013/januari/16/kickboxer_gradus_kraus_treedt_in_de_voetsporen_van *

Kemal
18-01-2013, 12:48
Mooi stukje dit!

Richelieu
18-01-2013, 12:52
Gaan we nog wel het e.e.a. van zien ;)

Pansier
18-01-2013, 12:55
Mooi stukje dit!

x2, in Brabant heeft Gradus ook al zeker een naam!

MuayThaiGuy
18-01-2013, 13:06
x2, in Brabant heeft Gradus ook al zeker een naam!

Hopelijk wel een goeie en niet de Badr van Oss hoop ik :D

remco pardoel
18-01-2013, 13:06
:)
Met zo'n vader moet het wel goed komen

Sato
18-01-2013, 14:42
Zo zitten in Nederland ontzettend veel talenten verstopt. Hij zal veel voor de sport over moeten hebben maar met zo'n vader heeft hij een goed voorbeeld in zijn hoek staan.

de Stiep
18-01-2013, 15:20
Gaaf ! Gaan we zeker nog meer van horen.

phranq
18-01-2013, 16:32
Gradus is ook écht een talentje, moet zich van z'n vader ook regelmatig inhouden in de ring.

Leventdepevent
18-01-2013, 18:56
Hopelijk wel een goeie en niet de Badr van Oss hoop ik :D
LOL...........jonguh dr komt toch alleen maar goeds uit brabant ;)

Diz
18-01-2013, 19:10
LOL...........jonguh dr komt toch alleen maar goeds uit brabant ;)

Nee Levent...

Ik kom er ook vandaan...

Djani
18-01-2013, 20:21
Over jonge talenten gesproken, kijk deze:

http://www.youtube.com/watch?v=EbmbScZgZD8


This episode of PRODIGIES takes you inside the gritty, adrenaline-fueled world of youth boxing and martial arts. Meet Reshat Mati, known as the Albanian bear. At thirteen years old, Reshat is already a world champion kickboxer, muay thai fighter and grappler, and a United States National Silver Gloves boxing champion.

Hammerkick
19-01-2013, 11:18
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/188404_381409131946743_1452328848_n.jpg

Gradus Kraus vs Tyro Sterkenburg 17-11-2012 Finale Nederlands kampioenschap Boksen

Ch3f1
20-01-2013, 14:13
Ik heb Gradus op het NK Junioren zien boksen en was erg onder de indruk van zijn optreden. Buitenom het feit dat hij zijn tegenstander overklaste en totaal liet verdwalen in de ring, liet hij zien voor zo'n jonge bokser al erg compleet te zijn!!

Johannes de Sloper
01-02-2013, 13:53
Ik heb Gradus op het NK Junioren zien boksen en was erg onder de indruk van zijn optreden. Buitenom het feit dat hij zijn tegenstander overklaste en totaal liet verdwalen in de ring, liet hij zien voor zo'n jonge bokser al erg compleet te zijn!!
Precies ja.
Menig boksend veteraan kon daar nog wat van leren!
Arme tegenstander moest zelfs even huilen de scheids zei nog: "doe maar rustig aan hoor, je hebt toch allang gewonnen".

Mooie stijl, technisch al erg goed en gedreven om beter dan zijn vader te worden.

Jeru
02-02-2013, 10:30
Word nu wel benieuwd naar bewegende beelden ;)

Ch3f1
03-02-2013, 13:19
Wat ik zeg, was erg verrast. Had hem nog niet eerder zien boksen, heb helaas geen bewegende beelden. Maar als hij zo doorgaat wordt het vast een sensatie!!

Hammerkick
03-02-2013, 13:38
http://www.youtube.com/watch?v=Kx0mv27MOLk

Dit was Gradus zijn eerste bokspartij, 1 jaar geleden

Ch3f1
03-02-2013, 20:04
hahaha geweldig, fakkin Ali shuffle!!