PDA

View Full Version : vd Laan: 'Helft crimineeltjes doet aan vechtsport'



Atila
25-01-2013, 15:05
http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2013/01/helft_crimineeltjes_doet_vecht.html

En daar gaan we weer :X

rollermanskunk
25-01-2013, 15:07
Dat noem ik nu natrappen van Eberhardje

Tony Galento
25-01-2013, 15:16
Dat noem ik nu natrappen van Eberhardje

eberhard zegt gewoon waar het op staat. of wil je zeggen dat het niet waar is.

en als het wel waar is, heb je liever dat het onder de pet wordt gehouden?

MuayThaiGuy
25-01-2013, 15:19
http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2013/01/helft_crimineeltjes_doet_vecht.html

En daar gaan we weer :X

Mooi dat het enkel over Amsterdam zelf gaat.
Dan geeft het precies aan waar het aan schort bij de "burgervader van Amsterdam" hij heeft "zijn kinderen" niet onder controle m.a.w hij functioneert niet zoals het hoort. Liquidaties, verkrachtingen in de Bijlmer, overvallen als je Opsporing Verzocht eens bekijkt dan lijkt het merendeel van alle criminele delicten in "onze" hoofdstad te gebeuren. In plaats van dat van der Laan afgeeft op onze sport, laat hem zijn eigen werk eens goed doen. Volgens mij hoort hij Amsterdam met zijn wethoudertjes te besturen niet enkel openlijk afgeven op vechtsport, terwijl nippend aan zijn zoveelste kop koffie.
Als meneer van der Laan zo goed alles weet dan ging het in Amsterdam wel iets beter.

blackadder
25-01-2013, 15:22
99,9% van alle crimineeltjes kijkt voetballen.

Tony Galento
25-01-2013, 15:25
99,9% van alle crimineeltjes kijkt voetballen.

99% van de pedofielen hebben twee benen.

heb je nog meer intelligente opmerkingen?

MuayThaiGuy
25-01-2013, 15:26
99% van de pedofielen hebben twee benen.

heb je nog meer intelligente opmerkingen?

Ik wel heb jij 2 benen?

A-team
25-01-2013, 15:31
Dat is ook zo! Die moet je aanpakken en dan kunnen we eindelijk weer eens een keer van onze sport genieten!

Tony Galento
25-01-2013, 15:31
Ik wel heb jij 2 benen?

ik heb er zelfs drie.

MuayThaiGuy
25-01-2013, 15:33
ik heb er zelfs drie.

Als je 2 benen hebt en een kinderarm ben je dan ook pedofiel?
En wat als degene die kinderarm gebruikt is dat dan ook automatisch een pedofiel?

blackadder
25-01-2013, 15:52
99% van de pedofielen hebben twee benen.

heb je nog meer intelligente opmerkingen?
Ken jij zoveel pedofielen dan?

MuayThaiGuy
25-01-2013, 15:53
Ken jij zoveel pedofielen dan?

Als ie in de spiegel kijkt vast al 2 :lol: Maarre zullen we weer ontopic gaan?

Bolletje
25-01-2013, 15:57
Ik weet dat ik dit allemaal niet hoef te lezen als ik er geen zin meer in heb, maar het is toch niet zo moeilijk om jezelf te verplaatsen in een niet-vechtsporter? Man, ik vind het zelf al lang niet meer onlogisch als alle gala's verboden worden zolang er geen goede regulering is. En als we dat niet voor elkaar krijgen, zijn we precies waarvoor we uitgemaakt worden, namelijk domme holbewoners.

rollermanskunk
25-01-2013, 16:11
eberhard zegt gewoon waar het op staat. of wil je zeggen dat het niet waar is.

en als het wel waar is, heb je liever dat het onder de pet wordt gehouden?

Dit had die gisteren bij de conferentie ook kunnen zeggen.

Als het waar is is het waar maar qua timing niet handig (dat bedoelde ik met natrappen)

Ellen
25-01-2013, 16:13
Dit had die gisteren bij de conferentie ook kunnen zeggen.

Als het waar is is het waar maar qua timing niet handig (dat bedoelde ik met natrappen)

Heeft ie gister ook gezegd..........

rollermanskunk
25-01-2013, 16:16
Heeft ie gister ook gezegd..........

Off the record en met deze cijfers? of tijdens een speech oid?

Bromios
25-01-2013, 16:40
Als je even in het andere topic kijkt zie je dat hij het wel heeft gezegd maar een stuk genuanceerder en in een algemene context.

Je kunt hier van der Laan wel af gaan zitten kraken, maar hij zegt ook dat mensen het recht hebben om aan vechtsport te doen en dat een heleboel mensen daar leren om met respect met anderen om te gaan. Hij probeert gewoon regels te stellen om te zorgen dat het niet steeds uit de hand loopt. Kun je hem dat kwalijk nemen als burgemeester ?

Dan kun je wel gaan zeggen dat er ook veel mensen door rood lopen, en dat criminelen ook naar de albert heijn gaan, maar hij heeft gewoon een punt.

Biiyen
25-01-2013, 16:53
eberhard zegt gewoon waar het op staat. of wil je zeggen dat het niet waar is.

en als het wel waar is, heb je liever dat het onder de pet wordt gehouden?

Precies... Als dat de feiten zijn dan MOET dat worden vermeld. Wellicht komt er dan een goede wet uit voort.

BV je mag alleen vechtsport beoefenen als je GEEN strafblad hebt. Sportschool mag je alleen inschrijven als je een bewijs van goed gedrag kan overleggen. Ik zou met een dergelijke wet 0,0 moeite hebben.

Schorem trekt schorem aan... hiermee bedoel ik dat straattuig figuur dat een wedstrijd vecht neem straattuig mee naar wedstrijden.

Ellen
25-01-2013, 17:16
Off the record en met deze cijfers? of tijdens een speech oid?

In zijn speech.

Richelieu
25-01-2013, 17:39
Tja, 50% van de 600 veelpleegers, en de rest dan van de (naar schatting) 80.000 beoefenaars van (ring) vechtsporten?? Vind deze quote makkelijk scoren van media als de Telegraaf en Powned. Eigenlijk zijn het nietszeggende cijfers.

Tony Galento
25-01-2013, 18:28
Tja, 50% van de 600 veelpleegers, en de rest dan van de (naar schatting) 80.000 beoefenaars van (ring) vechtsporten?? Vind deze quote makkelijk scoren van media als de Telegraaf en Powned. Eigenlijk zijn het nietszeggende cijfers.


jij vindt het niet relevant dat 50 % van de veelplegers een vechtsport beoefent dan wel beoefende?

vooral als je het afsteekt tegen het percentage nederlanders dat aan een vechtsport doet.

en we hebben het hier natuurlijk over kickboksen en niet over judo.

Facade
25-01-2013, 18:50
Precies... Als dat de feiten zijn dan MOET dat worden vermeld. Wellicht komt er dan een goede wet uit voort.

BV je mag alleen vechtsport beoefenen als je GEEN strafblad hebt. Sportschool mag je alleen inschrijven als je een bewijs van goed gedrag kan overleggen. Ik zou met een dergelijke wet 0,0 moeite hebben.

Als dat inderdaad het probleem is dat moet worden opgelost, dan zou dat een logisch gevolg zijn. Maar dat is niet de weg die nu ingeslagen wordt. Van der Laan weet zelf heel goed dat ook verbetering van de structuur van de vechtsportsector hier geen oplossing voor zal bieden. Mensen uit een bepaald milieu zullen de 'praktische' toepassingen van vechtsport nou eenmaal zien en zullen het dus graag willen beoefenen. Als dit blijkbaar tot meer geweld leidt, wat ik betwijfel, dan moet er een wetswijziging komen om die mensen te weren. Maar kom dan niet met die halfzachte regiemaatregelen, want die gaan echt niets aan deze situatie veranderen.

NielsN
25-01-2013, 19:25
Als dat inderdaad het probleem is dat moet worden opgelost, dan zou dat een logisch gevolg zijn. Maar dat is niet de weg die nu ingeslagen wordt. Van der Laan weet zelf heel goed dat ook verbetering van de structuur van de vechtsportsector hier geen oplossing voor zal bieden. Mensen uit een bepaald milieu zullen de 'praktische' toepassingen van vechtsport nou eenmaal zien en zullen het dus graag willen beoefenen. Als dit blijkbaar tot meer geweld leidt, wat ik betwijfel, dan moet er een wetswijziging komen om die mensen te weren. Maar kom dan niet met die halfzachte regiemaatregelen, want die gaan echt niets aan deze situatie veranderen.

Haha, het element dat vrijwel alle Nederlandse kranten er gretig uitpikken "Criminelen doen aan vechtsport" is met andere woorden het enige in het hele verhaal dat we als totaal irrelevant terzijde kunnen schuiven. O, de ironie. :lol:

Bromios
25-01-2013, 20:46
Ik vind het in zoverre wel raar dat hier in deventer iets van 80% van de veelplegers drugsverslaafd zijn en niet echt een vast woon of verblijfplaats hebben. En die trainen dan wel in de sportschool ?

yuko
25-01-2013, 23:40
Ik vind het in zoverre wel raar dat hier in deventer iets van 80% van de veelplegers drugsverslaafd zijn en niet echt een vast woon of verblijfplaats hebben. En die trainen dan wel in de sportschool ?

Het ging over de top 600 meest overlast gevende jongeren in Amsterdam. Niet over de gehele populatieAmsterdamse delinquenten.

Bromios
25-01-2013, 23:53
Het ging over de top 600 meest overlast gevende jongeren in Amsterdam. Niet over de gehele populatieAmsterdamse delinquenten.

ah, duidelijk. en hoeveel jongeren doen er aan vechtsport in amsterdam ? Weet iemand dat ?
Lijkt me ook relevant.

Strange Cutbean
26-01-2013, 00:27
Hij zegt; De helft van de criminelen zit/zat op vechtsport. Hij zegt niet dat de helft van de vechtsporters crimineel zijn!

the butcher
26-01-2013, 03:29
ik wordt zo moe van dit eeuwig durende vuur in leven houden. ik walg van de gebeurde incidenten op de gala's en ben ook abs voor het verbannen van dat soort figuren! wij zijn vechters en we trainen er 24/7 voor! en als ze eens een keer beseffen hoe hard dat vechters trainen en wat ze te voorduren hebben om een carriere te kunnen bemachtigen dan praten ze wel anders. ik ben van mening dat vechtsporters het hardst trainen van heel de sportwereld en het meest te voorduren hebben buiten al dit gezeik. en wordt eens een keer tijd dat ze dat in gaan zien of liever gezegd; ondervinden!!!! ik erger me kapot dat wij het meest gerenomeerde land zijn die de mooiste talenten creeren waar de rest vd wereld wel respect voor heeft en ze beloond voor hun inzet. bedoel kijk ff prijzengeld voor profs in NL....waardeloos en zeker in verhouding met het hetgeen wat ze er voor moeten doen en laten. vechtsport is en blijft een respect sport en in iedere sport hangen er rotte appels rond, maar weet zeker dat er geen sport in de wereld is die het hoogste gehalte heeft om de rotte appels enigsins respecterende half rotte appels van te maken...ok het is niet 100% dat ze bijdraaien, maar veel meer als welke sport dan ook! en buiten dit, ze zijn zo makkelijk met kijk wat er aan de vip tafels zit bij gala's?! eej hallo alsof NL'se overheid er een vies handje van heeft om wat bij te verdienen pffff yeah right! vanaf t ontstaan van ons land is het al bemoeid in dingen die hedendaags niet kunnen...we beginnen met slavenhandel etc etc dan eeuwen later onze heilige prins bernard die alles neukte wat los en vast zat en niet vies was van een wapenleverantie her en der om zn zakken te vullen....en geloof me er is op dat gebied niks veranderd in onze zorgzame en wakende overheid! dan erbij hadden ze toendertijd ineens een afkeer tegen reclame of sponsering van sexclubs/growshops/coffeeshops voor de vechtsportwereld, terwijl de vechters in mijn ogen wel redelijk betaald kregen voor waar ze voor leefden ademde en uitoefende. alsof de belasting zonder deze eigenlijk ingeburgerde inkomsten kon overleven zonder de burger t nog moeilijker te maken met de aanslagen om t potje te vullen wat ze jaarlijks nodig hebben. paar jaar geleden las ik een nota hoeveel inkomsten de belasting ving van de coffeshops in heel NL....en daar schrok ik van! en dat is ook mede de rede dat ze in huize den bosch pap eten met een gouden lepel! de wietspas...allereerst meest mongolige idee wat verzonnen is door onze 2e kamer, maar nu een jaar later wordt het terug gedraaid omwille vd straathandel tegen te gaan hahaha jaaa zeker: het wordt teruggedraaid omdat de staat erachter komt wat voor financieel gemis ze ieder jaar gaan mislopen! maw alles draait om knaken en dat is normaal, maar als je niet vies bent om je vinger in de pap te stoppen als overheid moet je ook reeel zijn en niet schijnheilig standpunt aannemen van tja tis duister geld(waar we niet vies van zijn om t ieder jaar in t potje te stoppen wat ten goede komt vd belastingbetaler) en alles wat eromheen hangt dat keuren we af! dan moeten ze dat ook bij bv bij ajax doen en zeggen we willen de bierbrouwer niet meer hebben omdat er iedere week vechtpartijen ontstaan omwille van drank, en daardoor ook de kosten voor vaste politie etc minder worden. kijk naar wat er in ieder voetbalstadion wekelijks op de tribune zit en wat er gebeurd waar ze weet van hebben maar een oogje voor toeknijpen omdat het een publieke sport is die veel geld in t laadje geeft! halloooo wake up overheid we zijn NL en in een aantal dingen wereldwijd bekend over de hele planeet: red light district, coffeshops en in t creeren van vechtsport talent waar de rest vd wereld voor aan de buis blijft hangen! wordt in mijn ogen tijd dat ze er eens vooruit komen wat voor land we van oudsher zijn en er trots op zijn! maar mn gal heb ik gespuugd, niet dat t zin heeft maar wordt de laatste tijd ziek van de berichtgevingen vanuit de geilnevige media die de boel loopt op te naaien en ons vechters en liefhebbers t leven zuur aan t maken is. osu

smike
26-01-2013, 20:00
En zet die 50% even af tegen hoeveel van die crimineeltjes aan judo deden of pak em beet basketbal... zegt genoeg over de vechtsportwereld lijkt me.

Ik denk dat alles via de FOg laten lopen de enige oplossing is om al dat straattuig uit de sport te houden en dan kunnen ze weer lekker gaan voetballen en scheidsrechters doodschoppen.

lukashenko
26-01-2013, 20:13
sja veel crimineeltjes doen kickboxen dus moet er eigelijk miljoenen gepompt worden
als we ze via kickboxen uit het criminelen cicuit kunnen krijgen is dat de investering waard .
want heel veel boefjes raken door deze topsport uit het circuit en vinden een positief leven terug .
je kan er wat negatiefs van maken
of iets positiefs
wat zou babylon eens doen??

MuayThaiGuy
26-01-2013, 20:17
@The Butcher

Interpunctie.....

MuayThaiGuy
26-01-2013, 20:18
sja veel crimineeltjes doen kickboxen dus moet er eigelijk miljoenen gepompt worden
als we ze via kickboxen uit het criminelen cicuit kunnen krijgen is dat de investering waard .
want heel veel boefjes raken door deze topsport uit het circuit en vinden een positief leven terug .
je kan er wat negatiefs van maken
of iets positiefs
wat zou babylon eens doen??

Ze willen het onkruid van het kaf scheiden of zoiets LOL

daanII
26-01-2013, 22:06
Als dat inderdaad het probleem is dat moet worden opgelost, dan zou dat een logisch gevolg zijn. Maar dat is niet de weg die nu ingeslagen wordt. Van der Laan weet zelf heel goed dat ook verbetering van de structuur van de vechtsportsector hier geen oplossing voor zal bieden. Mensen uit een bepaald milieu zullen de 'praktische' toepassingen van vechtsport nou eenmaal zien en zullen het dus graag willen beoefenen. Als dit blijkbaar tot meer geweld leidt, wat ik betwijfel, dan moet er een wetswijziging komen om die mensen te weren. Maar kom dan niet met die halfzachte regiemaatregelen, want die gaan echt niets aan deze situatie veranderen.

Ja,

Eberhard heeft een doel. Bij alle acties die hij onderneemt komt de ware politicus naar boven. Het doel heeft hij nog niet willen verklappen, maar het mediaspel is begonnen. Wat hij eigenlijk zegt is dat hij sportscholen uiteindelijk wil vastleggen in een streng gecontroleerd vergunningstelsel. Ja, zoiets als de wet bibop. Neem maar van mij aan dat dit “heugelijke” feit vanaf 2014 gaat plaatsvinden. Zo roeit hij het probleem bij de wortel uit. En dan kunnen sportscholen gesloten worden of berispt worden als een van de leerlingen “iets” uithaalt. Eberhard is slim, doortrapt en laat niets aan het toeval over.Laten we niet vergeten waarom de sport doordrenkt is van criminaliteit. Beide doelgroepen komen van de straat. Het is niet functioneel voor beide doelgroepen om aan ballet te doen.

Hagelslag
26-01-2013, 23:28
Hij zegt; De helft van de criminelen zit/zat op vechtsport. Hij zegt niet dat de helft van de vechtsporters crimineel zijn!Inderdaad. Ik denk dat een hele berg mensen hier de quote andersom hebben gelezen.

MuayThaiGuy
26-01-2013, 23:34
Het is een beetje dezelfde discussie als de schietpartijen die gelinkt worden aan computergames.
Ik geloof niet dat in meer dan 90% van alle gevallen een kickbokser gelijk gelinkt moet worden aan criminele praktijken of anderzijds rare praktijken.
Ik denk dat er naar meer feiten moet worden gekeken, waarom doet men dit?
Even een voorbeeld er zijn diverse "projecten" geweest om probleemgevallen van de straat te houden.
In plaats van ( ik noem nu even specifiek marokkaanse jeugd niet om een groep aan te wijzen of te beschuldigen, maar om mijn argument te onderbouwen )
kijken naar enkel vechtsport er zijn zat gyms die "probleemjongeren" van de straat willen houden ze gaan niet naar school ( dit is een probleem kom ik op terug ), eindigen veelal zonder diploma en hebben een kleine kans op de arbeidsmarkt.
Ze zijn jong, impulsief en uit mijn jeugd weet ik nog dat je in Levi's broeken moest rondsjouwen, Nike's om je poten moest hebben ( er was toen nog geen mobiele telefoon die kwam later pas ).
Maar zonder werk heb je niet zoveel in te brengen, dus enkel het kickboksen de schuldige vinger toewijzen. Het maatschappelijke deel ontbreekt, evenals het stoppen met de opleiding er is geen opvang. Het initiatief wat er was om deze probleemjongeren te helpen met name om respect en discipline bij tebrengen middels kickboksen was een goed initiatief, maar de overheid heeft er zelf ook een heel groot aandeel in dat deze problemen zijn ontstaan. Wie wil er nu niet makkelijk geld verdienen?
Eberhard en overige politici zijn zelf net zo schuldig aan dat er nu een grote smet op een sport zoals dit zit het is een grote vicieuze cirkel geworden waar niet alleen gezegd kan worden dat "wij" niks kunnen regelen.
Als de probleemjongeren een normale baan hadden, netjes school hadden af gemaakt dan waren de problemen hoogstwaarschijnlijk stukken minder geweest.
En het weigeren van gala's wat bereik je er mee? Wat is het volgende wat ze gaan verbieden, uitgaan? Omdat er jongens zijn die in groepsverband willekeurige personen het ziekenhuis in trappen?
Ook juridisch kan het beter strafmaat bijvoorbeeld is veel te laag, vastzitten is geen straf je krijgt er je eten, je hebt onderdak.
Ik ben trouwens benieuwd hoe Eberhard tegenover het wielrennen staat nu blijkt dat er steeds meer dopinggevallen aan het licht komen. Het handelen in doping is ook strafbaar en trekt ook bepaalde figuren aan, enkel zijn deze hoger opgeleid.

Hagelslag
27-01-2013, 00:03
Ook juridisch kan het beter strafmaat bijvoorbeeld is veel te laag, vastzitten is geen straf je krijgt er je eten, je hebt onderdak.Kon me best in je verhaal vinden, maar dit is gewoon complete onzin. Zwaardere straffen hebben niet aangetoond te werken. Sowieso wijzen de statistieken uit dat het merendeel van de criminelen gewoon weer misdaden plegen. En het is al een hele tijd geleden gebleken dat gevangenissen in veel gevallen een averechts effect hebben op de gedetineerden. Daarom kon ik me dus wel in het begin van je verhaal vinden want scholing en sociale controle/projecten zijn vele malen effectiever gebleken.

Facade
27-01-2013, 00:18
@Muaythaiguy
De kop misleidt een beetje, maar het verband dat v/d Laan legt, doelt meer op het feit dat criminelen zich wapenen met vechtsport en dat dat dus extra gevaar oplevert voor de samenleving. Niet zozeer dat vechtsport criminelen kweekt. Dat is een belangrijk verschil. Hij beaamt dat vechtsporten ook positieve effecten hebben, maar niet altijd. Wanneer crimineeltjes dus aan vechtsport gaan doen en zij ontwikkelen zich niet op sociaal/menselijk vlak, creëer je een potentieel gevaarlijkere crimineel.

Maar goed, ik ga niet mee in Daans verhaal dat v/d Laan een geheime agenda heeft tegen sportscholen. Ook denk ik dat het probleem dat van der Laan schetst niet in verhouding staat met de oplossing die ervoor nodig is: een soort Verklaring omtrent gedrag voordat iemand een vechtsport mag doen. Daarom vind ik het niet echt een heel helder moment van v/d Laan. Ik denk dat v/d Laan zich heeft willen profileren op deze presentatie met een quote die vrij weinig van doen heeft met de inhoud van het rapport.

MuayThaiGuy
27-01-2013, 00:24
Kon me best in je verhaal vinden, maar dit is gewoon complete onzin. Zwaardere straffen hebben niet aangetoond te werken. Sowieso wijzen de statistieken uit dat het merendeel van de criminelen gewoon weer misdaden plegen. En het is al een hele tijd geleden gebleken dat gevangenissen in veel gevallen een averechts effect hebben op de gedetineerden. Daarom kon ik me dus wel in het begin van je verhaal vinden want scholing en sociale controle/projecten zijn vele malen effectiever gebleken.

Het is enkel om aan te tonen waar het probleem zit en ondanks dat zwaardere straffen niet helpen. In Nederland hoef je niet bang te zijn voor zware straffen bij een vergrijp. Er was niemand die zich bekommerde om jongeren die meer op straat waren dan op school. Ik kan mij nog goed herinneren hoe Thom Harinck Badr oppikte en hem probeerde te sturen en hem op het rechte pad probeerde te houden. De docu vechtershart laat een perfect beeld zien van de fouten. Een vechter is goed, school is niks en laten we eerlijk zijn Badr hoeft geen spijt te hebben van zijn beslissing om te stoppen met school. Maar niet iedereen wordt even succesvol en voor die jongens en wellicht wel meiden is er niks wat blijft er dan over om extra geld te verdienen..... Personen als Thom Harinck horen geprezen te worden om naast trainer zich als maatschappelijk werker op te werpen en zorgen dat die jongens geen rottigheid op straat uit halen. Ik noem nu opzettelijk Thom maar er zijn er veel meer die zich om deze jongeren bekommeren, maar de gemeente speelt in mijn ogen een grote rol in het laten escaleren van het gedrag van probleemjongeren. Nu wordt er geprobeerd om middels de omgekeerde manier criminaliteit te weren de problemen horen elders aangepakt te worden. Miljoenen euro's worden gespendeerd aan mislukte reïntegratie trajecten om jongeren aan een baan te helpen, maar wat is de uitkomst daarvan? Scholing en projecten zijn een betere oplossing en dan heb je nog altijd een groep die niet wil werken, maar daar verander je toch niks aan. Het zijn niet "wij" die alles laten gebeuren, maar de overheid die ons jaren links liet liggen. En nu wordt er gezegd dat wij er schuldig aan zijn dat bepaalde idioten de verkeerde dingen hebben gedaan? Ik heb genoeg gala's bezocht die gewoon top geregeld zijn, geen geouwehoer waarbij je je niet druk hoeft te maken over je eigen veiligheid. Bepaalde dingen die gesuggereerd worden komen mij vreemd voor!

MuayThaiGuy
27-01-2013, 10:24
@Muaythaiguy
De kop misleidt een beetje, maar het verband dat v/d Laan legt, doelt meer op het feit dat criminelen zich wapenen met vechtsport en dat dat dus extra gevaar oplevert voor de samenleving. Niet zozeer dat vechtsport criminelen kweekt. Dat is een belangrijk verschil. Hij beaamt dat vechtsporten ook positieve effecten hebben, maar niet altijd. Wanneer crimineeltjes dus aan vechtsport gaan doen en zij ontwikkelen zich niet op sociaal/menselijk vlak, creëer je een potentieel gevaarlijkere crimineel.

Maar goed, ik ga niet mee in Daans verhaal dat v/d Laan een geheime agenda heeft tegen sportscholen. Ook denk ik dat het probleem dat van der Laan schetst niet in verhouding staat met de oplossing die ervoor nodig is: een soort Verklaring omtrent gedrag voordat iemand een vechtsport mag doen. Daarom vind ik het niet echt een heel helder moment van v/d Laan. Ik denk dat v/d Laan zich heeft willen profileren op deze presentatie met een quote die vrij weinig van doen heeft met de inhoud van het rapport.

Daar geef ik je gelijk in, maar in hoeverre kun je daar de sport de dupe van laten worden?
Al het negatieve wordt breed uitgemeten in de media en als er al iets positiefs gebeurd dan zwijgen ze.
Spong die een deel van zijn gage afstaat voor het goede doel, hartstikke goed pikt de media dit op?
Murthel die de wereldtitel pakt enige exposure?
Ik wordt er altijd naar van als er in de krant staat dat er iemand is vermoord, maar hij deed aan kickboksen alsof dat de doodsoorzaak is geworden van degene.
Als Eberhard echt zo'n goede kerel is dan zou hij woord houden en dan zou hij juist een vergunning afgeven omdat hij te snel heeft geoordeeld en het anders aan had moeten pakken.
De politiek en de media is er deels verantwoordelijk voor, voor het creëren van deze haatcultuur.
Je zult nooit in de krant lezen "Schaker slaat vrouw dodelijk schaakmat" als je begrijpt wat ik bedoel.
Alles wordt maar in verband gebracht met de vechtsport en niet als losstaande feiten, wie zegt dat als een verdachte van een moord niet op kickboksen had gezeten had het dan niet gebeurd?
En die geheime agenda zou best eens waar kunnen zijn, want stel dat een gym "gesubsidieerd" wordt door geld wat niet te traceren valt dan zou je volgens de regels kunnen zeggen deze is niet aangesloten dus kunnen we de leden niet laten vechten. Hetzelfde geldt voor obstinate "leerlingen" die buiten de sportschool hun klauwen niet thuis kunnen houden zulke individuen kunnen de boel kapot maken voor anderen.
Dat moet je niet willen en dat wil niemand.
Jarenlang lieten ze ons onze gang gaan het laatste gala wat ik heb bezocht was in Annen, na Zijtaart een strengere regelgeving waar aan iedereen mee werkte. Ook vanuit het politiek bestuur waren ze aanwezig en er was geen geouwehoer helemaal niks zelfde geldt voor de overige gala's die ik heb bezocht.
Echter in de plaatselijke media wordt daar een klein beetje aandacht aan besteed ( vervelend dat er wel iets ernstigs aan vooraf moet vallen )
Zolang de sport niet positief in het nieuws komt kun je het vergeten dat er sponsoren uit normale hoek komen want zeg nou zelf zou jij als directeur van een miljoenen onderneming geld investeren om je bedrijf te promoten waar de mensen komen om elkaar de hersenen in te slaan?
Dat een crimineel die aan vechtsport doet die zich niet ontwikkelen op sociaal/menselijk vlak vindt ik persoonlijk een makkelijk excuus.

stephan_dude
27-01-2013, 13:19
qoute van powned:)

"
Een bokser zonder agressie... die staan straks soft in de ring tegen elkaar aan te schuren of romantische muziek.
IQkulliku | 26-11-12 | 10:48 |"

blackadder
27-01-2013, 14:07
Het is een beetje dezelfde discussie als de schietpartijen die gelinkt worden aan computergames.
Jup.

Budokan
27-01-2013, 14:17
Laten we niet vergeten waarom de sport doordrenkt is van criminaliteit. Beide doelgroepen komen van de straat. Het is niet functioneel voor beide doelgroepen om aan ballet te doen.
Nog functioneler is om lid te zijn van een schietvereniging toch? Of is de selectie daar weer wat strenger omdat je bewijs van goed gedrag moet inleveren?

MuayThaiGuy
27-01-2013, 14:55
Nog functioneler is om lid te zijn van een schietvereniging toch? Of is de selectie daar weer wat strenger omdat je bewijs van goed gedrag moet inleveren?

Als schizofreen krijg je gewoon je bewijs van goed gedrag en kun je wapens bij de vleet krijgen om vervolgens het winkelend publiek af te schieten zoals Tristan van der Vlist deed. Ik ben wel blij dat deze wending aan het verhaal gegeven wordt ondanks de vele slachtoffers wordt er teveel gekeken naar het geheel en niet naar de personen die rottigheid hebben uitgehaald. Kon de politiek hier ook maar mee lezen en hier wat van opsteken.
Duivensport moet ook maar verboden worden daar zijn ook al mensen om vermoord!

Facade
27-01-2013, 15:26
Daar geef ik je gelijk in, maar in hoeverre kun je daar de sport de dupe van laten worden?
Al het negatieve wordt breed uitgemeten in de media en als er al iets positiefs gebeurd dan zwijgen ze.
Spong die een deel van zijn gage afstaat voor het goede doel, hartstikke goed pikt de media dit op?
Murthel die de wereldtitel pakt enige exposure?
Ik wordt er altijd naar van als er in de krant staat dat er iemand is vermoord, maar hij deed aan kickboksen alsof dat de doodsoorzaak is geworden van degene.
Als Eberhard echt zo'n goede kerel is dan zou hij woord houden en dan zou hij juist een vergunning afgeven omdat hij te snel heeft geoordeeld en het anders aan had moeten pakken.
De politiek en de media is er deels verantwoordelijk voor, voor het creëren van deze haatcultuur.
Je zult nooit in de krant lezen "Schaker slaat vrouw dodelijk schaakmat" als je begrijpt wat ik bedoel.
Alles wordt maar in verband gebracht met de vechtsport en niet als losstaande feiten, wie zegt dat als een verdachte van een moord niet op kickboksen had gezeten had het dan niet gebeurd?
En die geheime agenda zou best eens waar kunnen zijn, want stel dat een gym "gesubsidieerd" wordt door geld wat niet te traceren valt dan zou je volgens de regels kunnen zeggen deze is niet aangesloten dus kunnen we de leden niet laten vechten. Hetzelfde geldt voor obstinate "leerlingen" die buiten de sportschool hun klauwen niet thuis kunnen houden zulke individuen kunnen de boel kapot maken voor anderen.
Dat moet je niet willen en dat wil niemand.
Jarenlang lieten ze ons onze gang gaan het laatste gala wat ik heb bezocht was in Annen, na Zijtaart een strengere regelgeving waar aan iedereen mee werkte. Ook vanuit het politiek bestuur waren ze aanwezig en er was geen geouwehoer helemaal niks zelfde geldt voor de overige gala's die ik heb bezocht.
Echter in de plaatselijke media wordt daar een klein beetje aandacht aan besteed ( vervelend dat er wel iets ernstigs aan vooraf moet vallen )
Zolang de sport niet positief in het nieuws komt kun je het vergeten dat er sponsoren uit normale hoek komen want zeg nou zelf zou jij als directeur van een miljoenen onderneming geld investeren om je bedrijf te promoten waar de mensen komen om elkaar de hersenen in te slaan?
Dat een crimineel die aan vechtsport doet die zich niet ontwikkelen op sociaal/menselijk vlak vindt ik persoonlijk een makkelijk excuus.

Begrijp me niet verkeerd, ik verdedig zijn zienswijze niet (tweede alinea vorige post). Ik zie alleen veel mensen hier de conclusie trekken dat hij stelt dat vechtsport criminelen creëert terwijl hij dat niet zegt. Maar goed hij weet beter, dus natuurlijk snapt hij ook wel dat het alle kanten op kan gaan qua interpretatie als hij zulke correlaties maakt. Ik denk ook niet dat hij zo begaan is met de vechtsportsector dat hij hier zoveel aandacht aan besteedt. Ik geloof ook niet zozeer in geheime agenda's en dergelijke. Ik geloof wel dat het voor een politicus belangrijk is om media aandacht te krijgen en dus zal een politicus willen scoren. Een van de meest tastbare en zichtbare verantwoordelijkheden van een burgemeester is veiligheid. Om in de media te komen zal hij dus elk 'daadkrachtig' ingrijpen bekend willen maken. De vechtsportsector biedt nou eenmaal heel veel gelegenheid om dat te doen.

Je hebt gelijk dat maar een paar mensen de dingen al goed kunnen verzieken, maar je komt niet veel verder met die constatering. Dat is nou eenmaal zo. Vechtsport is nou eenmaal niet ingeburgerd in Nederland. 'Vechten' is toch maar iets wat alleen barbaren doen voor velen. Als het dan misgaat, heb je gauw het land tegen je. Of dit 'eerlijk' is? waarschijnlijk niet, maar het is wel de situatie waarbinnen gewerkt moet worden. Je moet zo veel mogelijk doen om die stok om mee te slaan weg te nemen. Zelfs met enkele successen zal het vertrouwen kwetsbaar zijn.

MuayThaiGuy
27-01-2013, 15:43
Begrijp me niet verkeerd, ik verdedig zijn zienswijze niet (tweede alinea vorige post). Ik zie alleen veel mensen hier de conclusie trekken dat hij stelt dat vechtsport criminelen creëert terwijl hij dat niet zegt. Maar goed hij weet beter, dus natuurlijk snapt hij ook wel dat het alle kanten op kan gaan qua interpretatie als hij zulke correlaties maakt. Ik denk ook niet dat hij zo begaan is met de vechtsportsector dat hij hier zoveel aandacht aan besteedt. Ik geloof ook niet zozeer in geheime agenda's en dergelijke. Ik geloof wel dat het voor een politicus belangrijk is om media aandacht te krijgen en dus zal een politicus willen scoren. Een van de meest tastbare en zichtbare verantwoordelijkheden van een burgemeester is veiligheid. Om in de media te komen zal hij dus elk 'daadkrachtig' ingrijpen bekend willen maken. De vechtsportsector biedt nou eenmaal heel veel gelegenheid om dat te doen.

Je hebt gelijk dat maar een paar mensen de dingen al goed kunnen verzieken, maar je komt niet veel verder met die constatering. Dat is nou eenmaal zo. Vechtsport is nou eenmaal niet ingeburgerd in Nederland. 'Vechten' is toch maar iets wat alleen barbaren doen voor velen. Als het dan misgaat, heb je gauw het land tegen je. Of dit 'eerlijk' is? waarschijnlijk niet, maar het is wel de situatie waarbinnen gewerkt moet worden. Je moet zo veel mogelijk doen om die stok om mee te slaan weg te nemen. Zelfs met enkele successen zal het vertrouwen kwetsbaar zijn.

Dan moeten we die kans wel krijgen of beter gezegd dan zal die kans gegeven moeten worden. Nu is het Hoorn, Amsterdam die andere burgemeesters adviseren om grote gala's te weren middels allerlei "procedures" die er opeens zijn waar een organisatie aan moet voldoen. Laat bijvoorbeeld van der Laan met een "script" komen waar elke organisatie aan moet voldoen, maar technisch gezien is dit gewoon onmogelijk omdat niet elke faciliteit deze kansen kan bieden. Waardoor er uitgeweken moet worden naar een andere locatie welke op het laatste moment niet voorhanden is. De smet die er kleeft zal nooit weggaan hoe er ook gepraat wordt, wat er ook geregeld wordt we kunnen enkel het imago verbeteren, maar mooier maken dan het is kan gewoon niet.
We horen met een schone lei te beginnen maar er wordt teveel paniekvoetbal gespeeld.
Hoeveel mensen komen er gemiddeld op een gala af dit zijn een paar honderd man hoe groot is het risico op geouwehoer bij een pot voetbal in Amsterdam? Ow wacht dan staan er honderden agenten en ME'ers die de boel in bedwang moeten houden. Over het algemeen gesproken afgaand van eigen ervaringen vindt ik dat het netjes tot zeer netjes geregeld is gezien de hoeveelheid gala's die worden georganiseerd zijn er maar een paar probleempjes geweest. En van die problemen hoeveel zijn er te wijten direct aan de sport?
Hoorn ontstond een opstootje nadat een van de vechters nogal dom was, was het te vermijden? Wellicht door deze twee vechters niet te matchen.
Zijtaart daar werd een rekening vereffend, maar dat had net zo goed een week later kunnen gebeuren het enige wat ik het ergste vindt is constant de "verheerlijking" in de media over ernstige dingen die gebeuren tijdens een gala en die vaak los staan van het kickboksen zelf. Ook al gaan wij ons uiterste best doen om het imago op te poetsen het blijft enkel lokaal bekend, terwijl excessen landelijk op publiek kunnen rekenen.

Facade
27-01-2013, 15:55
Voorlopig is die kans er nog niet inderdaad. Het voordeel van deze werkvorm is echter wel dat de overheid medeverantwoordelijk wordt voor de resultaten. Wanneer die commissie eindelijk gestalte heeft gekregen en er overeenstemming is over de regels die ze gaan handhaven, dan geloof ik wel dat die kans weer gaat komen. Tegelijkertijd geloof ik ook dat dit nog wel eens heel lang kan duren....