PDA

View Full Version : Verdachte liquidatie in staatsliedenbuurt is ex-kickbokser



rachidd
31-01-2013, 18:36
Kickboksen weer in het nieuws

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21260811/__Verdachte_is_24-jarige_Adil_A.__.html

my2cents
31-01-2013, 18:37
weet iemand wie dit is?

ARMENIA
31-01-2013, 18:43
Van der Laan heeft gelijk. Kickboxen en MMA zit vol met criminelen. Schietpartijen op gala's, moordenaars die kickboxen en mma-en, drugs, kleine criminaliteit. Met andere woorden, the full criminal package.

Ik ken geen andere sport die zoveel criminele beoefenaars heeft, om de sport te zuiveren van dit soort mensen moet er idd ingegrepen worden. Als de overheid ons daarbij wil helpen, prima.

Sato
31-01-2013, 18:44
Van der Laan heeft gelijk. Kickboxen en MMA zit vol met criminelen. Schietpartijen op gala's, moordenaars die kickboxen en mma-en, drugs, kleine criminaliteit. Met andere woorden, the full criminal package.

Ik ken geen andere sport die zoveel criminele beoefenaars heeft, om de sport te zuiveren van dit soort mensen moet er idd ingegrepen worden. Als de overheid ons daarbij wil helpen, prima.

Ik durf mn hand er voor in het vuur te steken dat Voetbal qua kwantiteit meer criminelen kent. Alleen bij 'onze' sport wordt het uitvergroot.

Sadix
31-01-2013, 18:46
De slachtoffer Youssef, was mijn leerling en al 22 jaar 1 van mijn beste vrienden.
En ik weet dat het clichee is om dit te zeggen maar Youssef was echt 1 van de liefste jongens die ik ooit heb gekend. Youssef was geen crimineel. Hij deed HBO en wou maatschappij les leraar worden. Hij is geflashed door zijn neef en mee genomen naar die afspraak of wat het ook was. Een heel tragische gebeurtenis dit...

Sadix
31-01-2013, 18:47
Van der Laan heeft gelijk. Kickboxen en MMA zit vol met criminelen. Schietpartijen op gala's, moordenaars die kickboxen en mma-en, drugs, kleine criminaliteit. Met andere woorden, the full criminal package.

Ik ken geen andere sport die zoveel criminele beoefenaars heeft, om de sport te zuiveren van dit soort mensen moet er idd ingegrepen worden. Als de overheid ons daarbij wil helpen, prima.

wat een onzin

blackadder
31-01-2013, 18:51
Ik durf mn hand er voor in het vuur te steken dat Voetbal qua kwantiteit meer criminelen kent. Alleen bij 'onze' sport wordt het uitvergroot.
x2
Wanneer hoor je eens dat een verdachte amateur voetballer is? Is toch niet interessant.

MuayThaiGuy
31-01-2013, 19:02
Ik begin een beetje te walgen van het beleid om onze sport te demoniseren door bestuurders en door de media, ik ben eigenlijk voor om dit soort fratsen gewoon te laten bestraffen. Ze werpen niet alleen een smet op de sport maar ook op elke beoefenaar.
Waarom staat er nooit in de krant "Man die aan kickboksen doet redt met gevaar voor eigen leven een kind uit een brandend huis."
Ik wordt er kotsmisselijk van dat een paar incompetente en kortzichtige mensen op deze manier de sport ten gronde richten als er gevraagd wordt wie de sport kapot maken dan zijn het niet de excessen binnen de sport maar ook die misselijkmakende mongolen die burgemeester of journalist heten. De haatzaaierij moet maar eens afgelopen zijn iedere keer maar opnieuw de sport door het slijk te halen. Meneer van der Laan mag wel eens verklaren waarom hij het belangrijk vindt dat de sport beter georganiseerd wordt, terwijl er zelf aan mee werkt om het milieu te creëren waar de sport nu in verkeert.

king
31-01-2013, 19:09
De slachtoffer Youssef, was mijn leerling en al 22 jaar 1 van mijn beste vrienden.
En ik weet dat het clichee is om dit te zeggen maar Youssef was echt 1 van de liefste jongens die ik ooit heb gekend. Youssef was geen crimineel. Hij deed HBO en wou maatschappij les leraar worden. Hij is geflashed door zijn neef en mee genomen naar die afspraak of wat het ook was. Een heel tragische gebeurtenis dit...

Gecondoleerd. Diep triest dat zo iemand het slachtoffer wordt van dat soort malloten. Enig idee wat de reden was van de liquidatie?

Kalikula
31-01-2013, 19:10
Adil A., gevochten op gala's in Jan van Galenhal en Zonnehuis.

Kemal
31-01-2013, 19:12
Gecondoleerd. Diep triest dat zo iemand het slachtoffer wordt van dat soort malloten. Enig idee wat de reden was van de liquidatie?

x2!

Coldcrust
31-01-2013, 19:14
Ik begin een beetje te walgen van het beleid om onze sport te demoniseren door bestuurders en door de media, ik ben eigenlijk voor om dit soort fratsen gewoon te laten bestraffen. Ze werpen niet alleen een smet op de sport maar ook op elke beoefenaar.
Waarom staat er nooit in de krant "Man die aan kickboksen doet redt met gevaar voor eigen leven een kind uit een brandend huis."
Ik wordt er kotsmisselijk van dat een paar incompetente en kortzichtige mensen op deze manier de sport ten gronde richten als er gevraagd wordt wie de sport kapot maken dan zijn het niet de excessen binnen de sport maar ook die misselijkmakende mongolen die burgemeester of journalist heten. De haatzaaierij moet maar eens afgelopen zijn iedere keer maar opnieuw de sport door het slijk te halen. Meneer van der Laan mag wel eens verklaren waarom hij het belangrijk vindt dat de sport beter georganiseerd wordt, terwijl er zelf aan mee werkt om het milieu te creëren waar de sport nu in verkeert.

Ben het hier niet mee eens. Je kunt er niet om bepaalde feiten heen,je kunt de boodschapper wel afschieten maar dat verandert niets aan de boodschap.
Feit is gewoon dat er in onze sport een onevenredig groot aantal criminelen rondloopt,en dat een te groot deel van ons hier of de ogen voor sluit of dit gegeven probeert goed te praten.

Ik blijf ook bij mijn standpunt dat het helemaal niet zo is dat de media uitsluitend negatieve aandacht aan de sport besteed want er zijn ook geregeld positieve of positief bedoelde berichten te lezen in Volkskrant,Parool en zelfs de Telegraaf maar waar een bekende kickbokser de fout in gaat dan bericht de krant hierover.

Niet de media of autoriteiten halen het kickboksen door het slijk,maar de kickboksers in kwestie doen dat,spreek daar je verontwaardiging over uit en neem er duidelijk afstand van!

blackadder
31-01-2013, 19:17
maar waar een bekende kickbokser de fout in gaat dan bericht de krant hierover.

Dus de verdachte is een bekende kickbokser?

MuayThaiGuy
31-01-2013, 19:23
Ben het hier niet mee eens. Je kunt er niet om bepaalde feiten heen,je kunt de boodschapper wel afschieten maar dat verandert niets aan de boodschap.
Feit is gewoon dat er in onze sport een onevenredig groot aantal criminelen rondloopt,en dat een te groot deel van ons hier of de ogen voor sluit of dit gegeven probeert goed te praten.

Ik blijf ook bij mijn standpunt dat het helemaal niet zo is dat de media uitsluitend negatieve aandacht aan de sport besteed want er zijn ook geregeld positieve of positief bedoelde berichten te lezen in Volkskrant,Parool en zelfs de Telegraaf maar waar een bekende kickbokser de fout in gaat dan bericht de krant hierover.

Niet de media of autoriteiten halen het kickboksen door het slijk,maar de kickboksers in kwestie doen dat,spreek daar je verontwaardiging over uit en neem er duidelijk afstand van!

van der Laan loopt te prediken op een convenant om de sport beter te maken en vervolgens roept hij dit. Dit is gewoon pure natrapperij je kunt niet personen en de sport associëren met de dingen die ze doen buiten hun sport om.
Waar is het bewijs dat kickboksen je agressiever maakt, waar is het bewijs dat je als kickbokser zonodig mensen af wil schieten of andere criminele activiteiten wil ontplooien.
De grootste fout die wordt gemaakt is dat er een cultuur gekweekt wordt dat je bijna niet meer durft te zeggen dat je een vechtsport beoefent omdat je dan gelijk het stempel crimineel op je voorhoofd krijgt.
En aangaande je laatste alinea daar ben ik het geheel mee oneens juist de media en autoriteiten halen het woord kickbokser er te pas en onpas bij. Lees ik in de krant "Schaker slaat buurman schedel in met een baksteen" De verdachte wist hoe hij moest slaan?
Klinkt dom, maar wat is het voor relevante informatie die iets toevoegt aan het artikel?
"Paaldanseres komt om doordat ze gespietst werd op een hek toen ze haar hond uit liet" het is pure idioterie dat de sport genoemd moet worden bij iets wat buiten de sport om gebeurt, juist zo creëer je het klimaat van een slechte sport. En mensen die er niet tegen in gaan die moeten zich achter de oren gaan krabben. We pikken het toch niet dat iedere keer "onze" sport die wij met veel plezier beoefenen met zoveel respect tegen over de trainer, onze mede sporters zo verpest wordt door berichtgevingen die totaal nergens op slaan?

Sadix
31-01-2013, 19:38
Gecondoleerd. Diep triest dat zo iemand het slachtoffer wordt van dat soort malloten. Enig idee wat de reden was van de liquidatie?

Wat de reden echt voor 100% is weet ik niet. Maar het woord gaat dat Youssef zn neef, de schutter is van de man die 2 maanden terug in antwerpen, in een hotel was dood geschoten. Die schutter had een afspraak met iemand, youssef was mee en die said(ook slachtoffer) die ook gewoon een groentje was, onbewapend etc

Op de afspraak kwamen niet de mensen met wie de neef had afgesproken, maar die kill squad. Het was dus een set up.
Die schutter is ontkomen en 2 onschuldige jongens die van niets wisten zijn dood geschoten.

En ja, als mensen zeggen waarom gaat hij met zo gevaarlijke mensen om. Het was zijn eigen bloed neef, 1e generatie. of je het wil of niet, je denkt er dan niet bij na dat je dood geschoten kan worden en ik ga der ook niet van uit dat Youssef wist hoe gevaarlijk deze persoon nou echt was.

lopez86
31-01-2013, 19:52
Gaat het hier om de "bekende" Adil A. trouwens? die zat ook een tijdje bij blacklabel toch?


Van der Laan heeft gelijk. Kickboxen en MMA zit vol met criminelen. Schietpartijen op gala's, moordenaars die kickboxen en mma-en, drugs, kleine criminaliteit. Met andere woorden, the full criminal package.

Ik ken geen andere sport die zoveel criminele beoefenaars heeft, om de sport te zuiveren van dit soort mensen moet er idd ingegrepen worden. Als de overheid ons daarbij wil helpen, prima.

Noem MMA en "mma-en" er aub niet bij.
Hoeveel MMA'ers zijn in het nieuws gekomen, zeker ivm kickboksen?
MMA, zowieso al die term, wordt in nederlandse mainstream media amper genoemd.
Bezoedel m dan ook aub niet, pers leest hier ook mee.

MuayThaiGuy
31-01-2013, 19:57
Gaat het hier om de "bekende" Adil A. trouwens? die zat ook een tijdje bij blacklabel toch?



Noem MMA en "mma-en" er aub niet bij.
Hoeveel MMA'ers zijn in het nieuws gekomen, zeker ivm kickboksen?
MMA, zowieso al die term, wordt in nederlandse mainstream media amper genoemd.
Bezoedel m dan ook aub niet, pers leest hier ook mee.

De pest is, is dat de media geen kaas heeft gegeten en geen verschil kent tussen MMA/Kickboksen.

daanII
31-01-2013, 20:05
Jammer op het verkeerde moment.

killerboy
31-01-2013, 20:06
kan iemand bevestigen of het inderdaad om Adil Ait-Ali ? die inderdaad bij blacklabel heeft gezeten

Facade
31-01-2013, 20:07
Jammer op het verkeerde moment.

Gozer...

lopez86
31-01-2013, 20:10
De pest is, is dat de media geen kaas heeft gegeten en geen verschil kent tussen MMA/Kickboksen.

Daarom.
Dat ze MMA er buiten laten.
Is kwa publiek en beoefenaars ook net een slagje anders namelijk.

Djani
31-01-2013, 20:16
Ringsporten zoals kickboksen, boksen en mma worden overal in de wereld beoefend door de minder bedeelden in de samenleving, vandaar het verband met criminaliteit. Maar in de US wordt er niet bij elke verdachte mexicaan die ooit heeft gebokst benoemd dat hij een bokser was. Ik veracht de in Nederland heersende afgunst voor vechtsporten.

Kalikula
31-01-2013, 20:26
kan iemand bevestigen of het inderdaad om Adil Ait-Ali ? die inderdaad bij blacklabel heeft gezeten

Yep.

Johannes de Sloper
31-01-2013, 20:51
De slachtoffer Youssef, was mijn leerling en al 22 jaar 1 van mijn beste vrienden.

Sterkte Sadix.
Wat een vreselijke manier om iemand te verliezen.

daanII
31-01-2013, 21:30
Gozer...

Ah sorry, was dus toch een goed moment? Excuses.


Sterkte Sadix.
Wat een vreselijke manier om iemand te verliezen.

Hij is niet dood, maar gearresteerd. Succes Sadix

Sato
31-01-2013, 21:40
Hij is niet dood, maar gearresteerd. Succes Sadix
Serieus kerel ga het artikel eens lezen.

Sterkte Sadix, elk te kort beeindigd leven is een te veel.

king
31-01-2013, 21:42
Hij is niet dood, maar gearresteerd. Succes Sadix

...zucht... Lees even goed; hij heeft het over het slachtoffer.

daanII
31-01-2013, 21:54
ai sorry. Sterkte Sadix

mario the count
31-01-2013, 22:09
De nieuwswaarde is groter als ze daders in hokjes plaatsen. Als mensen in de kop zien staan dat het om een kickbokser gaat wordt er gelijk 10x meer over gediscussierd en dat wilt de media graag. Als er geen kickbokser bij had gestaan had er gestaan de "24 jarige marokkaan" zodat mensen daar weer over kunnen gaan discussieren, zo gaat dat in de media. Valt trouwens wel op, dat nu er kickbokser voorgezet kan worden dat afkomst in een keer niet meer uitmaakt. Normaal staat er altijd " een 24 jarige marokkaan, turk, antiliaan, surinamer enz enz.

Maneschijn
31-01-2013, 22:45
Hijs toch geen 24? Dacht 26

Nosferatu187
31-01-2013, 22:54
Van der Laan heeft gelijk. Kickboxen en MMA zit vol met criminelen. Schietpartijen op gala's, moordenaars die kickboxen en mma-en, drugs, kleine criminaliteit. Met andere woorden, the full criminal package.

Ik ken geen andere sport die zoveel criminele beoefenaars heeft, om de sport te zuiveren van dit soort mensen moet er idd ingegrepen worden. Als de overheid ons daarbij wil helpen, prima.

Ik ben het eens met je behalve dat de overheid zou moeten helpen, wat kan de overheid nou weer doen helemaal niks, niks mee te maken. Maar dat (zware) criminaliteit hand in in hand gaat met kickboxen is nu wel duidelijk onderhand.

Nosferatu187
31-01-2013, 22:55
Gecondoleerd. Diep triest dat zo iemand het slachtoffer wordt van dat soort malloten. Enig idee wat de reden was van de liquidatie?

drugs/rip deal

Bromios
31-01-2013, 23:13
He Sadik, Dat is kut man. Sterkte. Goed dat die gast gepakt is.

mario the count
01-02-2013, 00:20
Hijs toch geen 24? Dacht 26

Ik noemde zomaar een fictieve leeftijd.

ijsbier
01-02-2013, 00:24
hoe dan ook maar in beperkte mate relevant dat hij kickboxer was, zou interessanter zijn geweest als hij lid was van de schietclub oid.

Kickboxen trekt nou eenmaal mensen aan die op z'n minst van een bepaalde mate van geweld houden, en daar vallen dit soort criminelen ook onder. betekend niet dat dat je van kickboxen crimineel wordt; kickboxen is nog steeds gewoon een sport, die criminelen hebben er verder ook niets aan, als ze iemand dood willen pakken ze wel een pistool.

MMAFAN-1122
01-02-2013, 09:50
kan iemand bevestigen of het inderdaad om Adil Ait-Ali ? die inderdaad bij blacklabel heeft gezeten


Meen je niet, heb met hem getraind, aardige jongen vond ik het altijd!! Had dit niet van hem verwacht!!

rafi
01-02-2013, 10:56
ik heb ook een tijdje met hem getraind bij team slamm. had ik nooit achterhem gezocht vond het echt een jochie. met veel talent op kickboks gebied.

Johannes de Sloper
01-02-2013, 11:21
Ik ben het eens met je behalve dat de overheid zou moeten helpen, wat kan de overheid nou weer doen helemaal niks, niks mee te maken. Maar dat (zware) criminaliteit hand in in hand gaat met kickboxen is nu wel duidelijk onderhand.
Met full contact sporten in het algemeen.
Gebeurde vroeger al bij kyokushin karate ook.
De meest talentvolle jongens kregen mooi gouden horloges en dure kleding voor wat "security" werk.
En stopten met trainen en rolden zo het criminele circuit in.

R.D.N
01-02-2013, 12:05
Nee joh dus als ik het goed begrijp heeft die Adil die 2 gasten geknald?

DonLino007
01-02-2013, 12:44
Ik begin een beetje te walgen van het beleid om onze sport te demoniseren door bestuurders en door de media, ik ben eigenlijk voor om dit soort fratsen gewoon te laten bestraffen. Ze werpen niet alleen een smet op de sport maar ook op elke beoefenaar.
Waarom staat er nooit in de krant "Man die aan kickboksen doet redt met gevaar voor eigen leven een kind uit een brandend huis."
Ik wordt er kotsmisselijk van dat een paar incompetente en kortzichtige mensen op deze manier de sport ten gronde richten als
er gevraagd wordt wie de sport kapot maken dan zijn het niet de excessen binnen de sport maar ook die misselijkmakende mongolen die burgemeester of journalist heten. De haatzaaierij moet maar eens afgelopen zijn iedere keer maar opnieuw de sport door het slijk te halen. Meneer van der Laan mag wel eens verklaren waarom hij het belangrijk vindt dat de sport beter georganiseerd wordt, terwijl er zelf aan mee werkt om het milieu te creëren waar de sport nu in verkeert.

X2

Dat hokjesdenken is zo ingeslepen in onze maatschappij. Maar de bankenboeven worden gesteund door dik & dun!

Sriba
01-02-2013, 13:28
http://www.youtube.com/watch?v=NVLSZKJdUd0

http://www.youtube.com/watch?v=ZmvXFWdex3Y

dit is hem
triest hoor
Heeft Van der laan weer iets om te zeiken omdat in het verleden deze jongen vechter was.

Coldcrust
01-02-2013, 14:41
http://www.youtube.com/watch?v=NVLSZKJdUd0

http://www.youtube.com/watch?v=ZmvXFWdex3Y

dit is hem
triest hoor
Heeft Van der laan weer iets om te zeiken omdat in het verleden deze jongen vechter was.]


Ik heb expres deze naam niet genoemd omdat ik het niet zeker wist ivm de leeftijd,ik dacht dat hij nu iets ouder moest zijn dan 24 maar het was een supertalent en hij is idd heel lang uit beeld geweest.
Is het bevestigd dat hij het daadwerkelijk is voor we verkeerde aannames doen?

lopez86
01-02-2013, 14:49
]


Ik heb expres deze naam niet genoemd omdat ik het niet zeker wist ivm de leeftijd,ik dacht dat hij nu iets ouder moest zijn dan 24 maar het was een supertalent en hij is idd heel lang uit beeld geweest.
Is het bevestigd dat hij het daadwerkelijk is voor we verkeerde aannames doen?

Dat dacht ik dus ook, ze lezen van de telegraaf ook mee hier namelijk.

smike
01-02-2013, 15:29
Ik denk dat als ze dit over de sport "tennis" zouden doen, dat er nooit een geweldsdelict in de krant zou staan, terwijl er toch veel meer beoefenaars van die sport zijn.

MuayThaiGuy
01-02-2013, 15:59
Dat dacht ik dus ook, ze lezen van de telegraaf ook mee hier namelijk.

Ze van de Telegraaf?
Je bedoelt die mislukte misdaadjournalist die vroeger parkeerbonnen uitschreef en daar de naam de neus kreeg en geen Willem H heet?

Asura
01-02-2013, 16:06
Met full contact sporten in het algemeen.
Gebeurde vroeger al bij kyokushin karate ook.
De meest talentvolle jongens kregen mooi gouden horloges en dure kleding voor wat "security" werk.
En stopten met trainen en rolden zo het criminele circuit in.

Klopt, de allure voor criminelen is er bij KK wat afgegaan(gelukkig)

tidelot
01-02-2013, 16:09
De slachtoffer Youssef, was mijn leerling en al 22 jaar 1 van mijn beste vrienden.
En ik weet dat het clichee is om dit te zeggen maar Youssef was echt 1 van de liefste jongens die ik ooit heb gekend. Youssef was geen crimineel. Hij deed HBO en wou maatschappij les leraar worden. Hij is geflashed door zijn neef en mee genomen naar die afspraak of wat het ook was. Een heel tragische gebeurtenis dit...

ik was er ook kapot van. youssef was allemans vriend. kon goed met iedereen opschieten marokanen, surinamers nederlanders, turken. een hele lieve hard werkende jongen met veel humor.
waarschijnlijk hebben ze hem gepakt om zijn neef te waarschuwen.


heel triest dit, hoop dat ze de daders snel oppaken.
want die jongens zijn letterlijk afgeslacht

Sadix
01-02-2013, 16:25
ik was er ook kapot van. youssef was allemans vriend. kon goed met iedereen opschieten marokanen, surinamers nederlanders, turken. een hele lieve hard werkende jongen met veel humor.
waarschijnlijk hebben ze hem gepakt om zijn neef te waarschuwen.


heel triest dit, hoop dat ze de daders snel oppaken.
want die jongens zijn letterlijk afgeslacht

Klopt helemaal wat je zegt. Youssef kon echt met iedereen opschieten. Bij het sturen van zijn lichaam naar marokko waren zelfs onze basis school leraren aanwezig. Op zijn laatste gebed in de moskee waren er Nederlanders, surinamers etc die geen eens moslim waren die gingen bidden voor hem. Dat zegt natuurlijk heel veel over youssef, los van dat er over de 2000 mensen waren.

Youssef broeder, liefde voor altijd.

Anderson
01-02-2013, 17:24
Ik geloof wel dat een goede jongen was maar je hebt toch wel vraagtekens als je neef in een Land Rover rijdt die auto's kosten bijna een ton met ook nog eens een Franse kenteken.

Nosferatu187
01-02-2013, 17:31
als je al op z'on manier word neergeschoten op straat ak47's alles dan weetje toch al dat er iets niet klopt.

anthony kane
01-02-2013, 17:32
vind wel belachelijk dat jullie zomaar de naam van iemand hier op internet gooien ....
zover ik weet heeft Adil Ait Ali nooit in de gevangenis gezeten voor een gewapend overval.
het gaat denk ik ook over een andere Adil

http://crimesite.nl/nieuws/moord/25574-verdachte-staatsliedenbuurt-zware-jongen-video.html

en in 2008 heb ik nog getraind met Adil zat hij bij Team Slamm

Coldcrust
01-02-2013, 18:45
vind wel belachelijk dat jullie zomaar de naam van iemand hier op internet gooien ....
zover ik weet heeft Adil Ait Ali nooit in de gevangenis gezeten voor een gewapend overval.
het gaat denk ik ook over een andere Adil

http://crimesite.nl/nieuws/moord/25574-verdachte-staatsliedenbuurt-zware-jongen-video.html

en in 2008 heb ik nog getraind met Adil zat hij bij Team Slamm

Ik heb ook bewust die naam niet in de mond genomen omdat ik echt hoop dat het iemand anders is en ik twijfelde of de leeftijd (24) wel zou kloppen maar de overvallen waar deze Adil voor heeft gezeten hebben december 2008 plaats gevonden dus heb jij hem na die tijd nog gezien of gesproken want zoja dan kunnen we er zeker van zijn dat hij het niet is. Het wordt verder nergens tegengesproken namelijk.

rafi
01-02-2013, 19:12
op crime-bron hadden ze eerst zijn foto geplaatst. en later weer weg gehaald dus daar weten ze ook niet zeker of het om die adil gaat

Kalikula
01-02-2013, 21:17
vind wel belachelijk dat jullie zomaar de naam van iemand hier op internet gooien ....
zover ik weet heeft Adil Ait Ali nooit in de gevangenis gezeten voor een gewapend overval.
het gaat denk ik ook over een andere Adil

http://crimesite.nl/nieuws/moord/25574-verdachte-staatsliedenbuurt-zware-jongen-video.html

en in 2008 heb ik nog getraind met Adil zat hij bij Team Slamm

Dat was ik. Mijn excuses als ik op de zaken vooruit liep. Ik las toen net het artikel in Het Parool waarin zijn naam als verdachte genoemd werd, toen ik dit topic las. Toen een forummember daarop vroeg om wie het ging, nam ik de naam uit het betreffende uit het artikel, uit Het Parool over. Ik moet ook niet zomaar journalisten geloven.

ARMENIA
02-02-2013, 13:01
Laat 1 ding duidelijk zijn, ik wil ook het beste voor de sport. Het is niet mijn bedoeling om te bashen maar ik concludeer op de laatste berichtgevingen van de media dat het kickboxen veel criminele beoefenaars kent. De berichtgeving van de media is niet berust op onwaarheden, er zijn immers genoeg voorbeelden op te noemen van criminele vechtsporters.

Waarom altijd de vergelijking met het voetbal? Of er nu criminelen in het voetbal zijn of de vechtsport, er moet tegen beide worden opgetreden. De overheid kijkt waarschijnlijk naar percentages van criminele overtreders per sport en komt tot de conclusie dat de vechtsport in vergelijking met andere sporten veel criminelen kent. Vervolgens besluiten ze hierop te anticiperen.

Je spreekt over een vergelijking op kwantiteit, maar dat is toch niet eerlijk. Nederland telt misschien miljoen voetballers, tuurlijk zijn er dan in het voetbal meer criminelen. Maar druk de criminelen maar eens uit in percentages per sport ;)




Ik durf mn hand er voor in het vuur te steken dat Voetbal qua kwantiteit meer criminelen kent. Alleen bij 'onze' sport wordt het uitvergroot.

ARMENIA
02-02-2013, 13:03
wat een onzin

hmm, dus er is niets aan de hand?

blackadder
02-02-2013, 13:10
Laat 1 ding duidelijk zijn, ik wil ook het beste voor de sport. Het is niet mijn bedoeling om te bashen maar ik concludeer op de laatste berichtgevingen van de media dat het kickboxen veel criminele beoefenaars kent.
Want we weten allemaal wel hoe evenwichtig de berichtgeving rond kickboksen in de media is.

ARMENIA
02-02-2013, 14:26
Want we weten allemaal wel hoe evenwichtig de berichtgeving rond kickboksen in de media is.

Maar als je in de loop der jaren kijkt naar wat er aan de kaak is gesteld omtrent criminelen in de vechtsport, kun je de verwevenheid tussen vechtsport en criminaliteit niet ontkennen.

Ik denk dat de overheid zich bemoeit met de vechtsport doordat de ratio tussen beoefenaars en criminelen hoger ligt dan bij andere sporten. Hiermee impliceer ik niet dat het voetbal of andere sporten crimineel-vrij zijn. Integendeel, als we vanuit absolute cijfers beredeneren zal de vechtsport wat betreft criminele beoefenaars vele malen kleiner zijn in vergelijking met bijvoorbeeld het voetbal.

Wat betreft de media: thats what they do. Ze plaatsen mensen in hokjes, praten negatief over bepaalde groeperingen, etc. Dat de media dit doet, neemt natuurlijk niet weg dat er wel een verwevenheid bestaat tussen de vechtsport en criminaliteit.

Ik denk dat iedereen op dit forum het jammer vindt dat een stelletje idioten (criminele beoefenaars) de sport in de publieke opinie verkrachten, de goede mensen in de vechtsport worden hier de dupe van terwijl zij niets fout doen. Als de overheid de vechtsport wil helpen met het reduceren van de criminaliteit, dan is dit wat mij betreft positief. Maar om een probleem op te lossen, moet je eerst erkennen dat er een probleem is en soms heb ik de indruk dat sommige forumleden het probleem niet willen erkennen. In plaats daarvan wordt er met de vinger naar andere sporten gewezen.

Fijne dag boys!

blackadder
02-02-2013, 14:33
Maar als je in de loop der jaren kijkt naar wat er aan de kaak is gesteld omtrent criminelen in de vechtsport, kun je de verwevenheid tussen vechtsport en criminaliteit niet ontkennen.
Er zijn individuen die vechtsport beoefenen en crimineel zijn. De media brengt het alsof iedere vechtsport beoefenaar, kickboksen in het bijzonder, per definitie crimineel is.

Facade
02-02-2013, 14:40
Maar als je in de loop der jaren kijkt naar wat er aan de kaak is gesteld omtrent criminelen in de vechtsport, kun je de verwevenheid tussen vechtsport en criminaliteit niet ontkennen.

Ik denk dat de overheid zich bemoeit met de vechtsport doordat de ratio tussen beoefenaars en criminelen hoger ligt dan bij andere sporten. Hiermee impliceer ik niet dat het voetbal of andere sporten crimineel-vrij zijn. Integendeel, als we vanuit absolute cijfers beredeneren zal de vechtsport wat betreft criminele beoefenaars vele malen kleiner zijn in vergelijking met bijvoorbeeld het voetbal.


Het gaat meer om de organisatorische verwevenheid van de vechtsportwereld met de onderwereld. Gala's die mede door publiek geld worden gefinancierd of in publiek gefinancierde gebouwen worden gehouden waar criminele transacties e.d. plaatsvinden. Daarnaast natuurlijk de ongeregeldheden die de laatste tijd hebben plaatsgevonden. Het gaat minder om de beoefenaars zelf. Zonder discrminerende of drempelverhogende wet- en regelgeving in te voeren, kun je criminelen er niet van weerhouden aan vechtsport te doen ongeacht hoe goed het georganiseerd is.

De overheid grijpt overigens vooralsnog niet in. Er ligt enkel een rapport dat dat moet gaan gebeuren en dan zelfs nog met grote terughoudendheid in de vorm van een regiefunctie.

123trisweat
02-02-2013, 14:43
Er zijn individuen die vechtsport beoefenen en crimineel zijn. De media brengt het alsof iedere vechtsport beoefenaar, kickboksen in het bijzonder, per definitie crimineel is.
Is niet helemaal waar, juist vorige week of 2 weken geleden hebben ze op Radio1 een vijfdaagse radioverslag gedaan over het kickboksen. Met o.a. wat het belang kan zijn in de maatschappij blah, blah

Net als met alles het is maar wat je wilt zien, horen of voelen.

ps: zal kijken of ik de reportage kan terugvinden
dit is volgens mij de reportage "in de praktijk" dit is afl.
http://www.radio1.nl/items/70643-in-de-praktijk-van-de-vechtsportwereld

ARMENIA
02-02-2013, 14:55
Het gaat meer om de organisatorische verwevenheid van de vechtsportwereld met de onderwereld. Gala's die mede door publiek geld worden gefinancierd of in publiek gefinancierde gebouwen worden gehouden waar criminele transacties e.d. plaatsvinden. Daarnaast natuurlijk de ongeregeldheden die de laatste tijd hebben plaatsgevonden. Het gaat minder om de beoefenaars zelf. Zonder discrminerende of drempelverhogende wet- en regelgeving in te voeren, kun je criminelen er niet van weerhouden aan vechtsport te doen ongeacht hoe goed het georganiseerd is.

klopt. En veel beoefenaars spelen precies in op de visie van de overheid, namelijk dat er een grote verwevenheid bestaat tussen de vechtsport en de criminaliteit.

Ik had het over de criminele beoefenaars omdat een enkeling hier doet alsof er niets aan de hand is.



De overheid grijpt overigens vooralsnog niet in. Er ligt enkel een rapport dat dat moet gaan gebeuren en dan zelfs nog met grote terughoudendheid in de vorm van een regiefunctie.

ARMENIA
02-02-2013, 15:06
Er zijn individuen die vechtsport beoefenen en crimineel zijn. De media brengt het alsof iedere vechtsport beoefenaar, kickboksen in het bijzonder, per definitie crimineel is.

Nou, dat weet ik niet. Er zijn ook media die vechtsporters de kans hebben gegeven om de vechtsport op juiste wijze te presenteren. Paul de Leeuw, Pauw en Witteman (meerdere malen). Daarnaast worden vechtsporters genomineerd en gekozen tot beste .... (weet niet meer precies wat het was), Sadix is volgens mij ook enkele malen in het nieuws gekomen doordat die goede dingen heeft gedaan. Als er aanleiding naar is, dan publiceert de media ook positieve dingen over de vechtsport. Aan de andere kant publiceren zij ook slechte dingen over de vechtsport, maar dat komt doordat sommige idioten dubbele moorden plegen, in de drugshandel zitten, schieten op gala's, etc.

De media bestaat uit commerciële bedrijven die aantrekkelijke stukken teksten of programma's moeten maken om veel mensen te binden. Om het aanbod zo aantrekkelijk mogelijk te maken voor een bepaalde doelgroep, kiezen zij ervoor om sensatie te maken. Dat de vechtsport hiervan de dupe wordt, is te danken aan de idioten die deze handelingen voeren en niet de media.

DonLino007
02-02-2013, 15:58
Nou, dat weet ik niet. Er zijn ook media die vechtsporters de kans hebben gegeven om de vechtsport op juiste wijze te presenteren. Paul de Leeuw, Pauw en Witteman (meerdere malen). Daarnaast worden vechtsporters genomineerd en gekozen tot beste .... (weet niet meer precies wat het was), Sadix is volgens mij ook enkele malen in het nieuws gekomen doordat die goede dingen heeft gedaan. Als er aanleiding naar is, dan publiceert de media ook positieve dingen over de vechtsport. Aan de andere kant publiceren zij ook slechte dingen over de vechtsport, maar dat komt doordat sommige idioten dubbele moorden plegen, in de drugshandel zitten, schieten op gala's, etc.
De media bestaat uit commerciële bedrijven die aantrekkelijke stukken teksten of programma's moeten maken om veel mensen te binden. Om het aanbod zo aantrekkelijk mogelijk te maken voor een bepaalde doelgroep, kiezen zij ervoor om sensatie te maken. Dat de vechtsport hiervan de dupe wordt, is te danken aan de idioten die deze handelingen voeren en niet de media.

Je moet gewoon stelen van die rijke tatas G , hahahhaha.
Even serieus Ik denk dat jij beter naar het nieuws moet kijken ARMENIA. Van een groot aantal banken is bekend dat er witteboorden praktijken plaatsvinden en die worden alsof het de normaalste zaak van de wereld is overeind gehouden. Waarom worden banken niet verboden, LOL. Maar effe serieus:
Wij als liefhebbers moeten niet bitchen en gewoon zelf die positiviteit brengen. Er is en zal altijd wel wat zijn maar blijf en handel positief. Handel positief.

Daarnaast aan alle mixfightlezers die de Facebook pagina Ik hou van vechtsport nog niet hebben geliked, begin die knop te drukken :-).

blackadder
02-02-2013, 16:16
Nou, dat weet ik niet. Er zijn ook media die vechtsporters de kans hebben gegeven om de vechtsport op juiste wijze te presenteren. Paul de Leeuw, Pauw en Witteman (meerdere malen).
Few and far between. En over de paar positieve stukken spreekt men na een dag of 2 niet meer terwijl bv. Brilleman na bijna 30 jaar nog steeds voorbij komt.


Daarnaast worden vechtsporters genomineerd en gekozen tot beste .... (weet niet meer precies wat het was)
Was dat niet Bonjasky die tot amateursporter vh jaar werd uitgeroepen nadat hij zijn 2e of 3e K1 WGP titel had gewonnen?

SpelPlan
02-02-2013, 20:57
Ik denk niet dat we ons druk moeten maken als iemand in het verleden vechtsport gedaan heeft en nu negatief in het nieuws komt.

Het enige juiste antwoord daar op is: "En daarom is hij nu niet meer welkom in de sportschool."

Waar de clubs een duidelijk signaal mee af kunnen geven is als een actieve vechtsporter zich misdraagt daar een duidelijke reactie op komt.

Ik denk ook dat in de vechtsport tweede, derde en vierde kansen belangrijk zijn want we moeten proberen de jongens die op het randje lopen binnenboord te houden. De sport heeft een grote sociale functie. Maar na een misstap moet er een consequentie zijn die duidelijk, eerlijk en begrijpbaar is voor iedereen. En de pro's hebben een super belangrijke voorbeeld functie en dus zwaardere consequenties aanvaarden voor wangedrag binnen en buiten de ring.

daanII
02-02-2013, 21:11
Want we weten allemaal wel hoe evenwichtig de berichtgeving rond kickboksen in de media is.

Ja, als de Hell's Angels en Satudarah hun bijeenkomsten voortaan op de eerste rij van Wimbledon uitvechten, Federer iemand half kreupel slaat met een racket en Bjorn Borg gevonden wordt in een vat in het IJ en McEnroe doodgeschoten wordt in de staatslieden buurt. Dan krijgt tennis het ook even te verduren in de media. Denk ik

blackadder
02-02-2013, 21:22
Ja, als de Hell's Angels en Satudarah hun bijeenkomsten voortaan op de eerste rij van Wimbledon uitvechten, Federer iemand half kreupel slaat met een racket en Bjorn Borg gevonden wordt in een vat in het IJ en McEnroe doodgeschoten wordt in de staatslieden buurt. Dan krijgt tennis het ook even te verduren in de media. Denk ik
Nee. Dat zijn dan betreurenswaardige incidenten die niks met de sport op zich te maken hebben.
Zoals het doodschoppen van grensrechters.

daanII
02-02-2013, 21:24
Nee. Dat zijn dan betreurenswaardige incidenten die niks met de sport op zich te maken hebben.
Zoals het doodschoppen van grensrechters.

Klopt, maar vergelijkbaar met kickboksen. De incidenten althans.

Ch3f1
04-02-2013, 08:36
Schaken is ook niet meer wat het was :P

http://mobiel.nu.nl/binnenland/3093351/brabantse-schaakpartij-mondt-in-vechtpartij.html

malle eppie
04-02-2013, 13:50
Ik begin maar met sorry want er zal wel iemand zijn die boos word maar daarom vast sorry !!

In een knusse bar in Amsterdam zit een beroemde voetballer P Kluivert gezellig aan de bar, links van hem de nog beroemdere basketballer K Bryant en rechts van hem de beroemde zanger M Bakker ze kletsen wat ze drinken wat en zo gaat de avond gezellig voorbij alle drie al flink dronken zegt K Bryant uit het niets ik zou wel weer eens een vrouw willen verkrachten zo zo zegt M Bakker dan zou ik wel weer eens iemand willen dood rijden waarop onze wel bekende voetballer P Kluivert zegt ach ik heb beide al gedaan !!!

Klassikl
04-02-2013, 15:06
En daar heeft Kluivert toch heel veel shit voor over zich heen gehad. En terecht. Hij wijzen naar andere sporten en de schuld bij de media neerleggen voegt echt weinig toe. De eerste stap is het erkennen en in beeld brengen van de problemen. Hierna kan er gewerkt worden aan een oplossing...

MuayThaiGuy
04-02-2013, 15:21
vind wel belachelijk dat jullie zomaar de naam van iemand hier op internet gooien ....
zover ik weet heeft Adil Ait Ali nooit in de gevangenis gezeten voor een gewapend overval.
het gaat denk ik ook over een andere Adil

http://crimesite.nl/nieuws/moord/25574-verdachte-staatsliedenbuurt-zware-jongen-video.html

en in 2008 heb ik nog getraind met Adil zat hij bij Team Slamm

Omdat jij hem kent of met hem hebt getraind kan iemand zoiets niet doen?
Het is bijna ironisch doet mij denken aan iets wat er gebeurde in mijn buurt een man die zijn vrouw verloor en alleen achter bleef met 3 kinderen.
Er was zwaar verdriet en toen ging het beter, de man lachte weer en leek verder te gaan met zijn leven ondanks het zware verlies. Totdat op een dag een busje van SBS6 door de straat reed en de ogenschijnlijk goede man in het trapgat bungelde met een touw om zijn nek en zijn 3 kinderen vermoord waren en door verstikking om het leven waren gekomen.
Het was zo'n lieve man die nooit een vlieg kwaad deed en leek weer te kunnen genieten van het leven.
Hij hield van zijn vrouw en van zijn kinderen......

En ja dit is echt gebeurd.

malle eppie
04-02-2013, 15:52
En daar heeft Kluivert toch heel veel shit voor over zich heen gehad. En terecht. Hij wijzen naar andere sporten en de schuld bij de media neerleggen voegt echt weinig toe. De eerste stap is het erkennen en in beeld brengen van de problemen. Hierna kan er gewerkt worden aan een oplossing...

Dit is net iets wat een vrouw zou zeggen bij een miss verkiezing ,,, hoop op wereld vrede , en dan nog werken aan een oplossing dit is de realiteit mijn punt was het gebeurt in de gehele samenleving, in elke klasse van arm tot rijk en in elke kleur , maar door altijd de sport erbij te halen die in meeste gevallen niks met het conflict te maken hebben en het feit dat het niet gaat om dood geslagen of getrapt maar geschoten is het woord vechtsporter een toevoeging die puur er bij gehaald word om het sensatie niveau te verhogen maar aan alle moraal ridders kom met de oplossing

mario the count
04-02-2013, 15:55
Omdat jij hem kent of met hem hebt getraind kan iemand zoiets niet doen?
Het is bijna ironisch doet mij denken aan iets wat er gebeurde in mijn buurt een man die zijn vrouw verloor en alleen achter bleef met 3 kinderen.
Er was zwaar verdriet en toen ging het beter, de man lachte weer en leek verder te gaan met zijn leven ondanks het zware verlies. Totdat op een dag een busje van SBS6 door de straat reed en de ogenschijnlijk goede man in het trapgat bungelde met een touw om zijn nek en zijn 3 kinderen vermoord waren en door verstikking om het leven waren gekomen.
Het was zo'n lieve man die nooit een vlieg kwaad deed en leek weer te kunnen genieten van het leven.
Hij hield van zijn vrouw en van zijn kinderen......

En ja dit is echt gebeurd.

Je hoort het toch standaard op het nieuws. Er is wat gebeurd, er wordt gevraagd aan buurtbewoners "wat voor een soort persoon was ...... ?" dan antwoorden ze altijd " het was zo een rustige jongen, hij deed geen vlieg kwaad" . Je hoort bijna nooit " hij leek me idd wel een moordenaar of een verkrachter" .

MuayThaiGuy
04-02-2013, 15:56
Dit is net iets wat een vrouw zou zeggen bij een miss verkiezing ,,, hoop op wereld vrede , en dan nog werken aan een oplossing dit is de realiteit mijn punt was het gebeurt in de gehele samenleving, in elke klasse van arm tot rijk en in elke kleur , maar door altijd de sport erbij te halen die in meeste gevallen niks met het conflict te maken hebben en het feit dat het niet gaat om dood geslagen of getrapt maar geschoten is het woord vechtsporter een toevoeging die puur er bij gehaald word om het sensatie niveau te verhogen maar aan alle moraal ridders kom met de oplossing

We moeten ook aan schietsport gaan doen?

ijsbier
04-02-2013, 17:03
Je hoort het toch standaard op het nieuws. Er is wat gebeurd, er wordt gevraagd aan buurtbewoners "wat voor een soort persoon was ...... ?" dan antwoorden ze altijd " het was zo een rustige jongen, hij deed geen vlieg kwaad" . Je hoort bijna nooit " hij leek me idd wel een moordenaar of een verkrachter" .

En wat bewijst dat precies?

mario the count
04-02-2013, 19:15
En wat bewijst dat precies?

Dat stille wateren diepe gronden hebben.

ijsbier
04-02-2013, 20:49
Dus omdat er mensen zeggen dat dat hij een lieve jongen is en dat ze denken dat hij het niet heeft gedaan betekent dat voor jou dat hij het waarschijnlijk wel was? wat zouden die mensen dan moeten zeggen wil je ze geloven?

als je die mensen niet kent zou ik maar gewoo. rustig het onderzoek afwachten