PDA

View Full Version : Welke niet-vechtsport zou een goede aanvulling op MMA zijn



hankmoody
01-02-2013, 14:32
Lijkt mij wel een leuke discussie. Vertel welke niet-vechtsport je een goede aanvulling op MMA vind en waarom. Blijf ontopic A.J.B.

Mij lijkt turnen een goede aanvulling op MMA. Turnen heb ik een paar jaar gedaan en daar word veel aandacht aan stabiliteit, kracht en uithoudingsvermogen besteed. Ik ben erg lichtvoetig en explosief en ik denk dat het komt door mijn turn achtergrond.

Johannes de Sloper
01-02-2013, 14:54
Olympisch gewichtheffen.
Beste aanvulling op bijna elke sport trouwens.
Zelfs de turnstertjes van het olympische team doen het.
Explosieve kracht en blessurepreventie zijn de codewoorden in deze.

Sato
01-02-2013, 15:02
Curling voor gevoel voor richting, finesse, timing en inspanning.

MuayThaiGuy
01-02-2013, 15:10
Ik twijfel tussen stijldansen en sjoelen.
Wat sato zegt over curling datzelfde geldt voor sjoelen alleen ben je voor curling afhankelijk van ijs en een sjoelbak kun je zo uit de kast trekken.
Stijldansen vanwege timing en dat je je partner/tegenstander niet op zijn tenen gaat staan dat zorgt altijd voor een ongemakkelijk gevoel als het gebeurt. En het is natuurlijk übervet om in een wals je entrance te maken.

Sadix
01-02-2013, 15:22
Ik twijfel tussen stijldansen en sjoelen.
Wat sato zegt over curling datzelfde geldt voor sjoelen alleen ben je voor curling afhankelijk van ijs en een sjoelbak kun je zo uit de kast trekken.
Stijldansen vanwege timing en dat je je partner/tegenstander niet op zijn tenen gaat staan dat zorgt altijd voor een ongemakkelijk gevoel als het gebeurt. En het is natuurlijk übervet om in een wals je entrance te maken.

weer trollen jullie onnodig in een topic.

Ik zou idd ook voor gewicht heffen gaan. rauwe kracht kan nooit kwaad tijdens MMA.

MuayThaiGuy
01-02-2013, 15:25
weer trollen jullie onnodig in een topic.

Ik zou idd ook voor gewicht heffen gaan. rauwe kracht kan nooit kwaad tijdens MMA.

Ik vindt dan zelf kettlebell's veelzijdiger beter voor je core en stabilisatie.

Sato
01-02-2013, 15:34
Ik vindt dan zelf kettlebell's veelzijdiger beter voor je core en stabilisatie.

Zoals verwacht gaan er heel veel voor kracht. Tuurlijk harde tikken uitdelen is belangrijk maarrrr....
Bij vechtsporten train je al veel om harde tikken uit te delen.
Conditioning is behoorlijk onderschat. Kijk naar Cain, die vent is niet moe te krijgen. Ik denk dat Triatlons geen kwaad kunnen. Al zie ik Big Foot Silva niet snel op een wielrenfiets zitten.

Johannes de Sloper
01-02-2013, 15:38
Ik vindt dan zelf kettlebell's veelzijdiger beter voor je core en stabilisatie.
Nee, dat is gewoon echt niet waar.
Ik weet dat er meer mensen zijn die dat denken, maar dat zijn stuk voor stuk mensen die nooit een goede begeleiding op dit gebied hebben gehad.

MuayThaiGuy
01-02-2013, 15:52
Nee, dat is gewoon echt niet waar.
Ik weet dat er meer mensen zijn die dat denken, maar dat zijn stuk voor stuk mensen die nooit een goede begeleiding op dit gebied hebben gehad.

Jij wil beweren dat een one hand clean and jerk of clean and pull met een vrij gewicht slechter is dan dezelfde oefening met een barbell?

Johannes de Sloper
01-02-2013, 16:08
Ik wil helemaal niets beweren.
Stel alleen dat de hele core stability hype met betrekking tot kettlebells nu toch wel eens een keer afgelopen mag zijn.
En dat gewichtheffen, onder juiste begeleiding, op allerlei vlakken tot veel betere resultaten leidt.
Dat dan weer wel ja.

basblue
01-02-2013, 16:14
Lastig.... Ik dacht aan rugby vanwege de tackles, de mentaliteit, het korte sprintwerk, explosieve bewegingen en natuurlijk de sportcultuur.

MuayThaiGuy
01-02-2013, 16:15
Ik wil helemaal niets beweren.
Stel alleen dat de hele core stability hype met betrekking tot kettlebells nu toch wel eens een keer afgelopen mag zijn.
En dat gewichtheffen, onder juiste begeleiding, op allerlei vlakken tot veel betere resultaten leidt.
Dat dan weer wel ja.

Omdat een barbell meer compound is? Dan krijg je op een gegeven moment hetzelfde als werken met machines de baan staat vast.
Bij een barbell kun je corrigeren met je andere arm met een kettlebell werk je met een hand en spreek je iets meer spieren aan dan bij een barbell. Hetzelfde geldt voor op een been staan stabiliteit corrigeer je met je lichaam armen dus spreek je meerdere spieren aan voor correctie bij KB's is dat niks anders. Ik merk hele andere "spierpijn" bij oefeningen met een KB t.o.v een dezelfde oefening met een barbell. En nee dat komt niet omdat ik de oefening verrot uitvoer!

Floris
01-02-2013, 16:22
een one hand clean and jerk of

Pardon?

MuayThaiGuy
01-02-2013, 16:24
Pardon?

Jammer dat het dan "jerk off" moest zijn ;)

Johannes de Sloper
01-02-2013, 16:26
@ MTG:
Ton Leenders geeft wel eens seminars hierover.
Ik ben geen expert op dit gebied, echt niet.
Maar ga naar die man en hij vertelt je precies hoe het zit.

Gandulf
01-02-2013, 16:50
Iedere conditiesport kan zeker geen kwaad, lopen, zwemmen, fietsen etc...
Krachtsport/functional training
Basketbal, goede oefening, reflexen, en relatief weinig blessures...

The Company
01-02-2013, 16:56
Voetbal, want volgens Joe, Rogan is dat de reden dat Aldo zulke goed legkicks heeft.:lol:

MuayThaiGuy
01-02-2013, 16:58
Iedere conditiesport kan zeker geen kwaad, lopen, zwemmen, fietsen etc...
Krachtsport/functional training
Basketbal, goede oefening, reflexen, en relatief weinig blessures...

Hardlopen met en gasmasker op, hardlopen met een parachute achter je aan toch niet echt iedere conditiesport?

Briant
01-02-2013, 17:13
Voor mma heb je kracht, souplesse en explosiviteit nodig. Als je dus een ondersteunende sport gaat doen, moet dat er eentje zijn die al die drie elementen in zich heeft. Werken met gewichten is prima, maar als je te zwaar gaat trainen, ga je de souplesse en explosiviteit kapot maken. Sporten als zwemmen, turnen, en gymnastiek zijn een stuk beter wat dat betreft.

Maar wil je echt beter worden in MMA, train dan meer MMA.

Anderson
01-02-2013, 17:16
Basketbal bij het verdedigen leer je in plaats van te lopen te schuiven op je voeten, je benen wat laten zakken een beetje de houding bij het squaten kan je het mee vergelijken. Daardoor sta je sterker op je benen in plaats van normaal te lopen dan ben je onstabiel.

Rverm
01-02-2013, 18:05
Crossfit!
Verder geen statische krachtoefeningen doen want dat gaat ten koste van je snelheid...

Pansier
01-02-2013, 18:06
Voetbal, want volgens Joe, Rogan is dat de reden dat Aldo zulke goed legkicks heeft.:lol:
Voetbal wordt tegenwoordig ook onder vechtsport verstaan.

MuayThaiGuy
01-02-2013, 18:10
Voetbal wordt tegenwoordig ook onder vechtsport verstaan.

Zou net zeggen de enige sport waarbij te laat wordt ingegrepen bij headkicks en waar trappen naar het hoofd ook geen uitzondering is.

123trisweat
01-02-2013, 19:01
Schermen, Yoga en Triathlon (zie Diaz ;))

FOCUS
01-02-2013, 19:09
hangt ervan af wat voor soort vechtsport,
yoga is nog niet genoemd

FOCUS
01-02-2013, 19:10
Oh is wel genoemd..

Johannes de Sloper
01-02-2013, 22:02
Crossfit!
Verder geen statische krachtoefeningen doen want dat gaat ten koste van je snelheid...

Crossfit is ok
Weightlifting is beter

Anderson
01-02-2013, 22:18
Nee crossfit is beter te traint daar volledig je lichaam spieren plus ook aan je conditie.

Johannes de Sloper
01-02-2013, 22:26
Nee.
Crossfit voert oefeningen belabberd uit.
Waardoor je meer kans op blessures hebt.
En krachtraining voor conditie is sowieso totale onzin.
Net als het "vet in spieren omzetten" fabeltje.
Het is niet te geloven hoe ongeïnformeerd nog kunnen zijn anno 2013.

HUNEBED
01-02-2013, 23:25
gvd die Johannes de Sloper zou zomaar m'n alter ego kunnen zijn...

HUNEBED
01-02-2013, 23:26
Muaythaiguy, hoe old bist mienjong?

HUNEBED
01-02-2013, 23:28
Gewichtheffen beste keuze, Crossfit alleen als je de Ol. lifts beheerst > kan wel even duren.
Nuance: deelbewegingen uit het gewichtheffen zijn de beste keuze > makkelijker aan te leren maar supereffectief voor power (F = m X s) en kracht

Johannes de Sloper
01-02-2013, 23:46
gvd die Johannes de Sloper zou zomaar m'n alter ego kunnen zijn...

Als ik me niet vergis ken ik je wel van Ton.

Rverm
02-02-2013, 00:09
Als ik cardio als uithoudingsvermogen mag zien, dan is volgens jullie een extensieve krachtinterval training dus onzin omdat het niks met uithoudingsvermogen te maken heeft? Niet helemaal mee eens.
Nogmaals, ik zou niet statisch trainen en vind crossfit top, maar das mijn bescheiden mening ;)

HUNEBED
02-02-2013, 00:22
Als ik cardio als uithoudingsvermogen mag zien, dan is volgens jullie een extensieve krachtinterval training dus onzin omdat het niks met uithoudingsvermogen te maken heeft? Niet helemaal mee eens.
Nogmaals, ik zou niet statisch trainen en vind crossfit top, maar das mijn bescheiden mening ;)

Uhhh waar staat dat het onzin zou zijn?
Feit is wel dat er te veel conditiewerk als krachttraining wordt gedaan, hangt er uiteraard ook van af voor wie het bedoeld is, denk aan heavyweight MMA-ers, deze kunnen beresterk zijn maar wat snelheid / uhv zeer beperkt zijn, dan kun je dat beter anders aanpakken door bijv. Crossfit of een krachtcircuitje met grote / complexe bewegingen.

HUNEBED
02-02-2013, 00:23
Als ik me niet vergis ken ik je wel van Ton.

aaah die workshop van 2011?

marcelt
02-02-2013, 09:35
Crossfit lijkt mij hele goede training voor MMA . Crossfit gebruikt o.m. kettlebells en halters. Ol. liften beheersen is daar idd. nodig voor. Maar dat is bij gewichtheffen zelf ook toch?
De (ongefundeerde) kritiek die ik steeds weer tegenkom op crossfit stoort me wel. " Crossfit voert oefeningen belabberd uit" Wat een aanname zeg??? Er zijn zeker crossfittrainers/ beoefenaars die oefeningen belabberd uitvoeren. Maar wat weet jij van al die (tien)duizenden die aan crossfit doen wereldwijd? Ik heb zelf ervaring met crossfit trainers in Amsterdam en Haarlem en deze twee hebben zich allebei bekwaamd in (ol.) gewichtheffen. Beide trainers komen kundig over op mij op dit terrein. (voor zover ik dat kan beoordelen)
Wat betreft de kritiek op kettlebell training. ik ben ook op een Ton Leenders seminar geweest. Hij houdt niet van kettlebelltraining en verkiest ol. lifts. Het is mij niet duidelijk geworden wat er dan niet goed aan is. Ik heb een paar kettlebell seminars bijgewoond en train er ook wel zelf mee. Juist doordat je een los gewicht gebruikt moet je lichaam op veel plaatsten zijn best doen om te stabiliseren/ balans te houden. M.I is kettlebell training een hele goede fullbody training.
Ik zou zeggen dat gewichtheffen hele goede krachttraining is , maar kettlebelltraining ook . Een kettlebellsnatch traint je arm en schouder toch op een andere manier dan als je met een halter traint.

marcelt
02-02-2013, 09:44
W.b. triatlontraining. Dit lijkt me juist zeer ongeschikt als training voor MMA omdat echte duursporten ten koste gaat van je spiermassa en je explosiviteit. Nick Diaz presteert er wel goed mee, maar ik zou zeggen ondanks!

HUNEBED
02-02-2013, 11:22
Crossfit lijkt mij hele goede training voor MMA . Crossfit gebruikt o.m. kettlebells en halters. Ol. liften beheersen is daar idd. nodig voor. Maar dat is bij gewichtheffen zelf ook toch?
De (ongefundeerde) kritiek die ik steeds weer tegenkom op crossfit stoort me wel. " Crossfit voert oefeningen belabberd uit" Wat een aanname zeg??? Er zijn zeker crossfittrainers/ beoefenaars die oefeningen belabberd uitvoeren. Maar wat weet jij van al die (tien)duizenden die aan crossfit doen wereldwijd? Ik heb zelf ervaring met crossfit trainers in Amsterdam en Haarlem en deze twee hebben zich allebei bekwaamd in (ol.) gewichtheffen. Beide trainers komen kundig over op mij op dit terrein. (voor zover ik dat kan beoordelen)
Wat betreft de kritiek op kettlebell training. ik ben ook op een Ton Leenders seminar geweest. Hij houdt niet van kettlebelltraining en verkiest ol. lifts. Het is mij niet duidelijk geworden wat er dan niet goed aan is. Ik heb een paar kettlebell seminars bijgewoond en train er ook wel zelf mee. Juist doordat je een los gewicht gebruikt moet je lichaam op veel plaatsten zijn best doen om te stabiliseren/ balans te houden. M.I is kettlebell training een hele goede fullbody training.
Ik zou zeggen dat gewichtheffen hele goede krachttraining is , maar kettlebelltraining ook . Een kettlebellsnatch traint je arm en schouder toch op een andere manier dan als je met een halter traint.

Ol. lifts zijn effectiever vanwege het feit dat je vele malen meer vermogen (poweroutput) kan leveren, omdat je met een halter gewoon met de zwaarste gewichten kunt werken, een kettlebel van 32 kg. is aardig pittig om mee te werken nietwaar? Maar een halter geladen met 2 x 10 = 40 kg. valt heel erg mee, zelf licht. Alle explosieve atleten ter wereld werken met halters (en allemaal doen ze (deel)bewegingen uit het gewichtheffen; voorslaan (clean), high pulls (hoogtrekken), snatch (trekken boven hoofd), squats.
Een Kettlebell kan leuk zijn voor stabiliteit en coördinatie maar een halter ook en jouw eigen vechtsport ook dus waar zit de toegevoegde waarde? Het moet AANVULLEND zijn voor je vechtsport, dus een serieuze toegevoegde waarde.
De Kettlebell hype is over, sorry... alleen Personal Trainers en Bootcamp clubjes moeten met zo'n kogel bezig, wedstrijdatleten hebben er geen fuck aan... oh wacht, nuance; alles wat je doet met krachttraining is goed maar het kan beter!

Effective
02-02-2013, 11:42
Kettlebelltraining en olympisch liften met elkaar vergelijken? Raar. En dan concluderen dat je geen fuck aan kettlebelltraining hebt als wedstrijdatleet.. oooh my..

MuayThaiGuy
02-02-2013, 11:48
Ol. lifts zijn effectiever vanwege het feit dat je vele malen meer vermogen (poweroutput) kan leveren, omdat je met een halter gewoon met de zwaarste gewichten kunt werken, een kettlebel van 32 kg. is aardig pittig om mee te werken nietwaar? Maar een halter geladen met 2 x 10 = 40 kg. valt heel erg mee, zelf licht. Alle explosieve atleten ter wereld werken met halters (en allemaal doen ze (deel)bewegingen uit het gewichtheffen; voorslaan (clean), high pulls (hoogtrekken), snatch (trekken boven hoofd), squats.
Een Kettlebell kan leuk zijn voor stabiliteit en coördinatie maar een halter ook en jouw eigen vechtsport ook dus waar zit de toegevoegde waarde? Het moet AANVULLEND zijn voor je vechtsport, dus een serieuze toegevoegde waarde.
De Kettlebell hype is over, sorry... alleen Personal Trainers en Bootcamp clubjes moeten met zo'n kogel bezig, wedstrijdatleten hebben er geen fuck aan... oh wacht, nuance; alles wat je doet met krachttraining is goed maar het kan beter!

Wat een bullshit.
Eerst verkondig je tegen mij dat KB's niet bijdragen aan stabiliteit en coördinatie en nu ga je vertellen dat KB's dit wel doen.
En natuurlijk is een KB van 32kg pittig een halter pak jij die maar lekker met 1 hand zoveel oefeningen doe je niet met 2 handen bij KB's en een groot deel van de KB oefeningen kun je boven je hoofd/schouders doen welke je niet doet met een halter omdat het niet kan. Highpull's met een halter vergeet het maar dat gemekker over dat KB's niet goed zouden doen als je zo goed bent ga maar lekker pistols doen met een 32kg kettlebell.
En KB's niet explosief ik zou zeggen kom eens onder je hunebed vandaan.
KB training wordt juist extra toegevoegd aan reguliere "simpele" halteroefeningen want juist ja die zijn erg beperkt.
Dat olympische lifts beter zijn omdat je veel meer vermogen kan leveren is ook dikke onzin, het is echt afhankelijk van hoeveel gewicht je gebruikt iemand die traint met 80% van zijn 1 rep max zal in verhouding veel minder output leveren omdat hij minder herhalingen kan maken dit is hetzelfde als one hand kb swings en two hand kb swings de ene is ook explosiever dan de ander bij het gebruik maken van hetzelfde gewicht.

deco'o
02-02-2013, 11:59
http://www.kettlebell-athletics.com/wp-content/uploads/2010/08/16/kettlebell-training-for-bjj-mma/fedor1.jpg

Rverm
02-02-2013, 12:06
Zonder mensen af of aan te vallen, en ik bedoel ook niks met deze vraag, puur interesse aangezien de meningen uiteenlopen: Wat voor sport-gerelateerde opleidingen, cursussen, workshops etc heeft iedereen gevolgd?

Pansier
02-02-2013, 12:53
hangt ervan af wat voor soort vechtsport,
yoga is nog niet genoemd

x2, Yoga wordt inderdaad zwaar onderschat!

carlsberg
02-02-2013, 13:13
Survivalruns (korte) 7/12km je traint functioneel, kracht,uithoudingsvermogen,explosiviteit,suplesse

http://www.survivalbond.nl/

MuayThaiGuy
02-02-2013, 13:14
Zonder mensen af of aan te vallen, en ik bedoel ook niks met deze vraag, puur interesse aangezien de meningen uiteenlopen: Wat voor sport-gerelateerde opleidingen, cursussen, workshops etc heeft iedereen gevolgd?

Wat zegt een papiertje tegenwoordig dat je de theorie kent ja.
Geen papiertje, geen opleiding maar tegenwoordig staat er genoeg op het internet waarmee je met een beetje inzet hetzelfde te weten kunt komen als een Karl Noten :lol:
6 jaar krachttraining gedaan for the record.

$haolin $hadowboxer
02-02-2013, 13:29
ik denk joggen,fitness/krachtsport,zwemmen,muay thai,bjj,judo,worstelen,kettelbel

FOCUS
02-02-2013, 15:03
het is geen kwestie van dít is beter dan dát.
Ja inderdaad met gewichthefoefeningen bereik je een poweroutput die vele malen hoger ligt, dan bij bijv kettelbells.

Maar de tijd die je hebt voor een lift, of zelfs een powerlift, is nog altijd vele malen langer, dan de tijd die je hebt voor een sportspecifieke beweging (bijv een shoot).
Dat betekent dat je die extreem hoge wattages helemaal niet kunt aanspreken..behalve dan bij een lift, maar ja dat heeft weer niets met vechten te maken.

Met Kettlebells heb je dit nadeel niet, je bereikt in zeer korte tijd je maximale poweroutput...maar bereik je inderdaad veel minder hoge wattages.

MEt kettelbells kan je weer meer conditioneel trainen, met gewichtheffen kan je bijvoorbeeld je limietkracht enorm verhogen.

enz enz enz

Het is een trade off. Je kan kiezen'; wat wil je bereiken...

Verder:

Iemand die totaal ongetraind is, zal van simpele gymnastische oefeningen sterker, sneller, leniger en fitter worden.
Hoe getrainder iemand is, hoe meer specifiek deze persoon zal moeten trainen, om nog tot trainingswinst te kunnen komen.

ook:

De ene vechter heeft de conditie van een paard en zal niet veel hebben aan extra looptrainiingen.
Een ander is oersterk en kan juist wel wat meer conditie gebruiken.


En:
Van zware krachtrainiing kan je sterker worden en explosiever, maar wel weer wat souplesse inleveren.

Er is simpelweg geen 1 goed antwoord op de vraag van dit topic. Het is maar wat je wilt, nodig hebt...
Er is voor iedereen een ander trainingsprogramma nodig.
STandaard trainingsprogramma's werken alleen voor standaardmensen....

kooivechter
02-02-2013, 15:27
Dat denk ik ook. Iedere mma sporter heeft een andere aanvulling nodig. Denk wel dat turnen onderschat wordt. Kijk maar is naar GSP doet veel aan turnen, maar goed dat is lang niet voor iedereen weg gelegd. Daarnaast is er veel te weinig onderzoek naar gedaan. Daar zou veel meer aandacht aan kunnen worden besteed. Vind dit wel een goede topic, helemaal omdat het een relatief nieuwe sport is helemaal in de vorm zoals hij nu is. Het huidige MMA zoals we het nu kennen bestaat pas 15 jaar

Sadix
02-02-2013, 15:27
Voetbal, want volgens Joe, Rogan is dat de reden dat Aldo zulke goed legkicks heeft.:lol:

Zit zeker een hele grote kern van waarheid in. Ik heb veel leerlingen die hoog niveau hebben gevoetbalt en geloof me die trappen altijd veel harder als door snee. Bij voetbal leer je om een keiharde knal te kunnen schieten, daar heb je bij het kickboksen zeker wat aan.

Bromios
02-02-2013, 16:07
Het duurde nogal lang voordat Focus zich kwam melden :)

Ton Leenders weet inderdaad alles van powerliften. Dus om dan te melden dat powerliften het enige is wat werkt is nogal wc-eend. Sowieso neem ik mijnheer de sloper niet serieus gezien het feit dat hij beweert dat Alistair zonder problemen 60 Lbs pure spiermassa kan cutten.

In ieder geval moet je iets doen wat draait om het versterken van je core. En of dat nu kettlebel, powerliften, crossfit of yoga is maakt niet zoveel uit.
En je uithoudingsvermogen is ook handig.

Maar MMA leer je door MMA te doen....

Bromios
02-02-2013, 16:36
Nog even een aanvulling (kan niet meer editten)

Het belangrijkste is niet welke aanvullende sport je doet, maar hoe je het doet.

Als jij een groepje gasten hebt die elkaar pushen tot het gaatje bij een potje squash dan is dat een stuk effectiever dan op je racefiets op je gemak een rondje rijden.

Het is dus belangrijk dat je iets doet waar je achter staat en waar je fun in hebt.

Asura
02-02-2013, 16:43
Nog even een aanvulling (kan niet meer editten)

Het belangrijkste is niet welke aanvullende sport je doet, maar hoe je het doet.

Als jij een groepje gasten hebt die elkaar pushen tot het gaatje bij een potje squash dan is dat een stuk effectiever dan op je racefiets op je gemak een rondje rijden.

Het is dus belangrijk dat je iets doet waar je achter staat en waar je fun in hebt.

Subliminal messaging. Gelukkig ging mijn gaydar op tijd af. Admins, let hier aub op,

HUNEBED
02-02-2013, 16:58
Sorry heren (& dames) maaruh vele van jullie maken een denkfout; oh wanneer iets zeer gaat doen of verzuurd is dan werkt het...

Kettlebells zijn beperkter dan halterwerk, laat die gedachte van één arm moeten werken nou eens los, waarom moet dat?

Met een halter kun je niet boven je hoofd werken? Oh jij denkt dat een halter vastzit aan zo'n rack zeker Muaythaaiguy? Das een Smithmachine!

Powerliften = geen gewichtheffen!

Hoezo heb je langer nodig voor je een lift maakt met een halter Focus? Aan die poweroutput heb je alles, waarom gaan schaatsers harder schaatsen en bobsleeërs sneller starten? Omdat ze voorslaan! Wanneer Kettlebells beter voor ze waren, deden ze dat wel.

Of hebben jullie je allemaal zo'n kogel laten aansmeren door een stoere trainer met een kale kop tijdens zo'n zware seminar?

Corestability = een verkooppraatje van fysiotherapeuten, bedoeld voor mensen met rugklachten.


*Waarom moet 'k overal toch steeds weer op reageren* zucht...

Nelisje
02-02-2013, 17:00
Verder nergens op gebaseerd ofzo maar Roeien lijkt me ook wel een goede.. je traint veel spiergroepen die je ook in mma kunt gebruiken (armen, benen en rug), je kunt er explosiviteit mee trainen en ook nog eens cardio.

HUNEBED
02-02-2013, 17:01
Highpull's met een halter vergeet het maar

Moet zeggen, je maakt m'n dag goed vriend!

HUNEBED
02-02-2013, 17:03
Dat olympische lifts beter zijn omdat je veel meer vermogen kan leveren is ook dikke onzin, het is echt afhankelijk van hoeveel gewicht je gebruikt iemand die traint met 80% van zijn 1 rep max zal in verhouding veel minder output leveren omdat hij minder herhalingen kan maken

F = m x s dus terug naar de schoolbanken of mssch beter gezegd; naar de schoolbanken...

Rverm
02-02-2013, 17:19
Wat zegt een papiertje tegenwoordig dat je de theorie kent ja.
Geen papiertje, geen opleiding maar tegenwoordig staat er genoeg op het internet waarmee je met een beetje inzet hetzelfde te weten kunt komen als een Karl Noten :lol:
6 jaar krachttraining gedaan for the record.

Prima joh...

MuayThaiGuy
02-02-2013, 17:27
Sorry heren (& dames) maaruh vele van jullie maken een denkfout; oh wanneer iets zeer gaat doen of verzuurd is dan werkt het...

Kettlebells zijn beperkter dan halterwerk, laat die gedachte van één arm moeten werken nou eens los, waarom moet dat?

Met een halter kun je niet boven je hoofd werken? Oh jij denkt dat een halter vastzit aan zo'n rack zeker Muaythaaiguy? Das een Smithmachine!

Powerliften = geen gewichtheffen!

Hoezo heb je langer nodig voor je een lift maakt met een halter Focus? Aan die poweroutput heb je alles, waarom gaan schaatsers harder schaatsen en bobsleeërs sneller starten? Omdat ze voorslaan! Wanneer Kettlebells beter voor ze waren, deden ze dat wel.

Of hebben jullie je allemaal zo'n kogel laten aansmeren door een stoere trainer met een kale kop tijdens zo'n zware seminar?

Corestability = een verkooppraatje van fysiotherapeuten, bedoeld voor mensen met rugklachten.


*Waarom moet 'k overal toch steeds weer op reageren* zucht...

Kettlebell's zijn gemaakt om met 1 arm je oefeningen te doen.
Hoeveel oefeningen kun jij mij opnoemen waarbij de halter boven je schouders uit komt buiten military presses en het voorslaan en uitstoten.
Je hoeft mij niet te vertellen wat een smith machine is hoor, ik ken ze en ja ook gebruikt voor box squats, front squats, MP's, shrugs etc., etc je moet toch wat als er van die breezerboys in 3 week een 6 pack willen creëren maar meer bezig zijn met facebook op hun mobiel dan trainen maar wel de apparaten cq machines cq dumbells bezet houden.
Ik train lekker thuis met mijn kettlebell's en het bevalt mij prima en wat jullie er van vinden zal mij aan mijn reet roesten ;)

FOCUS
02-02-2013, 17:39
Sorry heren (& dames) maaruh vele van jullie maken een denkfout; oh wanneer iets zeer gaat doen of verzuurd is dan werkt het...

Kettlebells zijn beperkter dan halterwerk, laat die gedachte van één arm moeten werken nou eens los, waarom moet dat?

Met een halter kun je niet boven je hoofd werken? Oh jij denkt dat een halter vastzit aan zo'n rack zeker Muaythaaiguy? Das een Smithmachine!

Powerliften = geen gewichtheffen!

Hoezo heb je langer nodig voor je een lift maakt met een halter Focus? Aan die poweroutput heb je alles, waarom gaan schaatsers harder schaatsen en bobsleeërs sneller starten? Omdat ze voorslaan! Wanneer Kettlebells beter voor ze waren, deden ze dat wel.

Of hebben jullie je allemaal zo'n kogel laten aansmeren door een stoere trainer met een kale kop tijdens zo'n zware seminar?

Corestability = een verkooppraatje van fysiotherapeuten, bedoeld voor mensen met rugklachten.


*Waarom moet 'k overal toch steeds weer op reageren* zucht...

Allereerst hoef je helemaal nergens op te reageren, en ik over het algemeen doe je dat ook niet,
maar je zal ons wel weer een cursus gewichtheffen met Ton Leenders willen aansmeren.
Anders horen we je nooit :whistling:....

Ten tweede is een schaatsbeweging iets heel anders dan elke willekeurige bewegin in de vechtsport.
Als ik jou echt nog het verschil in RFD, time to Fmax, Tmax en dergelijke moet gaan uitleggen, dan moet je misschien je hand even uit Ton zijn reet halen en lekker de boeken in duiken...

Ten derde ben je wel erg eendimensionaal als je denkt dat voorslaan de sleutel is tot een prestatieverbetering.
Ja het is een goede oefening. Voor elke oefening is een tijd en een plaats. Maar niet elke tijd en elke plaats.


Ten vierde, je ego zit in de weg van een normaal gedachteproces.
mr onetrack mind :lol:

deco'o
02-02-2013, 17:47
F = m x s dus terug naar de schoolbanken of mssch beter gezegd; naar de schoolbanken...

Bedoel je niet F=m x a en waarom zeg je twee keer schoolbanken?

FOCUS
02-02-2013, 17:58
mja en laat ik dan toch maar even reageren op je onzinpost over corestability
inderdaad de term en de training wordt te pas en te onpas gebruikt,
helemaal met je eens,

Maar blessures agv een onvoldoende core stability komen regelmatig voor
als er een probleem mee is, dan is het zeker zinnig om dit probleem aan te pakken middels oefeningen
als er geen probleem mee is, dan is het zonde van je tijd
dat hangt dus van de atleet af


overigens is die term niet bedacht door fysioten, maar komt deze uit de takken van 'sport' zoals yoga en pilates.
mocht je eens uit je doos durven kruipen, dan kan ik je de cursussen van Sarah Mottram aanbevelen.

Inderdaad, core stability is een hype, maar net als voorslaan heeft ook core stability een tijd en een plaats...

Bromios
02-02-2013, 18:16
Hoezo heb je langer nodig voor je een lift maakt met een halter Focus? Aan die poweroutput heb je alles, waarom gaan schaatsers harder schaatsen en bobsleeërs sneller starten? Omdat ze voorslaan! Wanneer Kettlebells beter voor ze waren, deden ze dat wel.


Dat is het domste wat ik ooit heb gehoord.

Als we blijven doen wat iedereen doet (want, iedereen doet het dus is het het beste) dan sleepten we die dino die we net met een steen hadden doodgeslagen nog steeds naar ons hol.

Sta open voor wat anderen doen en je brengt jezelf en anderen vooruit.

MuayThaiGuy
02-02-2013, 18:17
Bedoel je niet F=m x a en waarom zeg je twee keer schoolbanken?

Hij is te ver doorgeslagen tijdens het voorslaan!

daanII
02-02-2013, 19:35
Verder nergens op gebaseerd ofzo maar Roeien lijkt me ook wel een goede.. je traint veel spiergroepen die je ook in mma kunt gebruiken (armen, benen en rug), je kunt er explosiviteit mee trainen en ook nog eens cardio.

In ieder geval roeien met de riemen die je hebt. Zeker in combinatie met olympisch gewichtheffen, mits explosief uitgevoerd. Maar zorg dat er geen kettlebelts in de skiff liggen.

yy
02-02-2013, 20:09
lol het lijkt hier met die kettlebells vs halters wel op die oude discussies welke kungfu/karate/martial arts stijl beter was

Johannes de Sloper
02-02-2013, 21:34
STandaard trainingsprogramma's werken alleen voor standaardmensen....
Ja.
En verder ben ik het gewoon met die Hunebed eens :D

Ik weet wat voor resultaten Leenders heeft behaald, bij vele topsporters.
Ik weet wat voor voordelen het ook heeft voor vechtsporters.

En dat heeft niets te maken met wel of niet openstaan voor andere dingen.
Heb ook met Joop Kasteel samengewerkt en die deed weer hele andere oefeningen.
Mijn meningen hierover zijn gewoon door de jaren gevormd.
Als jullie ervaringen anders zijn, dan kan dat best.
Ik geef enkel de mijne weer hier.

HUNEBED
02-02-2013, 21:38
'k heb Sterrendansen op het ijs opstaan nu dus stop met discussiëren, uit alle dankbare reacties blijkt wel weer dat het toch nodig is om jullie hier regelmatig weer op scherp te zetten... Er valt nog veel te leren mannen, succes! Maar maak je geen zorgen, 8 jaar geleden dacht 'k ook zo als de meeste hier, er is dus hoop.

Goedgaaaaaan

MuayThaiGuy
02-02-2013, 21:51
Ja.
En verder ben ik het gewoon met die Hunebed eens :D

Ik weet wat voor resultaten Leenders heeft behaald, bij vele topsporters.
Ik weet wat voor voordelen het ook heeft voor vechtsporters.

En dat heeft niets te maken met wel of niet openstaan voor andere dingen.
Heb ook met Joop Kasteel samengewerkt en die deed weer hele andere oefeningen.
Mijn meningen hierover zijn gewoon door de jaren gevormd.
Als jullie ervaringen anders zijn, dan kan dat best.
Ik geef enkel de mijne weer hier.

Rinus van der Z. heeft ook topprestaties behaald bij topsporters.....

Johannes de Sloper
02-02-2013, 21:52
Mijn ervaring is ook dat 99,9% van de vechtsport trainers echt helemaal NIETS van krachttraining afweten.
En echt volslagen onzin lopen te verkondigen.
Hier lezende besef ik dat hele verhaaltjes diepgeworteld zijn in het collectieve bewustzijn.
Laat Hunebed en ondergetekende dan maar beschimpt worden, als een roepende in de woestijn.

Bromios
02-02-2013, 21:57
Mijn ervaring is ook dat 99,9% van de vechtsport trainers echt helemaal NIETS van krachttraining afweten.
En echt volslagen onzin lopen te verkondigen.
Hier lezende besef ik dat hele verhaaltjes diepgeworteld zijn in het collectieve bewustzijn.
Laat Hunebed en ondergetekende dan maar beschimpt worden, als een roepende in de woestijn.

Als jij nou even Alistair 30 kilo laat cutten, kom dan terug om ons te beschimpen ;)

Wij zeggen hier niet dat je geen gelijk hebt, maar dat je je horizon een beetje moet verbreden (en dat geld ook voor Hunebed).
Jullie zetten ons hier neer als een stelletje amateurs die geen idee hebben waar we over praten terwijl jullie degenen zijn die 1 ding als de enige en absolute waarheid neerzetten. Er is gewoon geen enige en absolute waarheid.

MuayThaiGuy
02-02-2013, 21:59
Mijn ervaring is ook dat 99,9% van de vechtsport trainers echt helemaal NIETS van krachttraining afweten.
En echt volslagen onzin lopen te verkondigen.
Hier lezende besef ik dat hele verhaaltjes diepgeworteld zijn in het collectieve bewustzijn.
Laat Hunebed en ondergetekende dan maar beschimpt worden, als een roepende in de woestijn.

Kettlebell's horen toch ook bij krachttraining daar weten jullie weinig van dus jullie weten enkel een beetje van krachttraining.
Maar is krachttraining enkel geouwehoer met barbell's en dumbell's wat vinden jullie van strongmen onderdelen dan?

daanII
02-02-2013, 22:09
als een roepende in de woestijn.

Vergeet die roeiboot niet mee te nemen.

ijsbier
02-02-2013, 22:19
Mijn mening: kettlebells zijn een goede aanvulling op de basisoefeningen, maar met alleen met kettlebells werken red je het niet; je werkt uiteindelijk vooral op uithoudingsvermogen en weinig op explosiviteit. Vind met name zware squats toch echt onontbeerlijk voor een vechtsporter.

daanII
02-02-2013, 22:27
Er is gewoon geen enige en absolute waarheid.

De enige waarheid.

tyson19
02-02-2013, 23:50
zwemmen maakt je zeker sterker en daarnaast bevorderd het ook je worstelkracht zeg maar. Voetbal zal weer goed zijn voor low-kicks. Hardlopen voor de conditie, met name intervaltraining tijdens het hardlopen. Fitness, korte herhalingen met veel gewicht zorgt voor explosiviteit. Probeer alle spieroefeningen binnen een half uur te doen. Snel en achter elkaar zware korte sets.(explosiviteit). Skywalk is trouwens ook goed. Heen en weer met armen en benen is altijd wel goed voor gevechtshandelingen.

Johannes de Sloper
03-02-2013, 00:21
Wij zeggen hier niet dat je geen gelijk hebt, maar dat je je horizon een beetje moet verbreden (en dat geld ook voor Hunebed).
Jullie zetten ons hier neer als een stelletje amateurs die geen idee hebben waar we over praten terwijl jullie degenen zijn die 1 ding als de enige en absolute waarheid neerzetten. Er is gewoon geen enige en absolute waarheid.
Nee, en ik kan niet vanuit Hunebed spreken, maar ik heb er heel wat jaartjes opzitten wat betreft trainen en begeleiden van top-sporters.
En ik zal mijzelf nog steeds niet aanmerken als iemand die de waarheid in pacht heeft.
Lees rustig mijn posts terug and put them to the test.
Zoek een goede trainer en evalueer je resultaten.
Doe niet alsof ik een kind ben die maar wat uit z'n nek zwamt, al begin ik steeds meer de indruk te krijgen dat dat wel een beetje het niveau is hier.

Johannes de Sloper
03-02-2013, 00:22
En bovenal: ga eens wat vaker apekooien.
Is echt een hele goede uitbreiding/ onderbreking van je trainingsroutines.
Spelen hoort er ook bij!

123trisweat
03-02-2013, 00:24
Tafeltennis, voor het reactievermogen

Mis nog een "mentale/hersen" sport, mind game hoe lees je een mens/tegenstander

zat overigens ook aan biathlon te denken waar je je hartslag heel snel onder controle moet krijgen (net als boogschieten op je paard)

Bromios
03-02-2013, 00:30
Doe niet alsof ik een kind ben die maar wat uit z'n nek zwamt, al begin ik steeds meer de indruk te krijgen dat dat wel een beetje het niveau is hier.

Dat komt waarschijnlijk omdat je hier nieuw komt en gelijk hoog van de toren begint te blazen. Je krijgt wat je geeft. Chill out. Er loopt hier meer ervaring rond.

Johannes de Sloper
03-02-2013, 00:40
Ik zal proberen het wat meer bij mezelf te houden inderdaad.
Heb nu eenmaal een aangeboren allergie jegens domheid en kortzichtigheid.
Zal mijn opvoeding zijn geweest.
Dat werd er thuis wel uitgeslagen dooor vaderlief.

Johannes de Sloper
03-02-2013, 00:53
Mis nog een "mentale/hersen" sport, mind game hoe lees je een mens/tegenstander


Zou in deze ook traditionele krijgskunsten willen noemen.
Tajiquan en aikido met name.
Misschien niet erg effectief als het aankomt op vechten in de ring of kooi.
Maar wel heel goed voor het beheersen van je eigen energie in een gevecht en vooral: het lezen en gebruiken van de energie van je tegenstander.
Ik weet dat hij niet het ideale voorbeeld is, maar Gilbert Yvel staat ook z'n mannetje op aikido gebied.
Zoek maar op youtube.

MuayThaiGuy
03-02-2013, 00:53
Ik zal proberen het wat meer bij mezelf te houden inderdaad.
Heb nu eenmaal een aangeboren allergie jegens domheid en kortzichtigheid.
Zal mijn opvoeding zijn geweest.
Dat werd er thuis wel uitgeslagen dooor vaderlief.

Had je pa wel wat harder mogen meppen, of zachter gezien de inhoud van je posts. Vroegâh was er nog geen kindertelefoon zeker?

Bromios
03-02-2013, 01:04
Had je pa wel wat harder mogen meppen, of zachter gezien de inhoud van je posts. Vroegâh was er nog geen kindertelefoon zeker?

Chill out, geef hem een kans. Anders gaat hij je ook beschuldigen van een voorliefde voor de herenliefde, net als de beliesche ninja.

Johannes de Sloper
03-02-2013, 01:07
Ik heb mijn vader al jaren geleden vergeven.
En heb mijn lessen geleerd uit zijn opvoeding.

Epheziers 4: 31-32. "Ver van u zij alle bitterheid, gramstorigheid, toorn, getier en gesmaal, benevens alle boosheid. Weest jegens elkander vriendelijk, hartelijk, elkander vergevend, zoals ook God in Christus u vergeven heeft."

Bromios
03-02-2013, 01:14
Ik zal proberen het wat meer bij mezelf te houden inderdaad.
Heb nu eenmaal een aangeboren allergie jegens domheid en kortzichtigheid.


De truc is dat dat je ook doof en blind maakt tov andere invalshoeken. Dus wat je anderen verwijt maak je dan zelf waar.
Maar nu word ik filosofisch hier. back on topic.

MuayThaiGuy
03-02-2013, 01:17
Chill out, geef hem een kans. Anders gaat hij je ook beschuldigen van een voorliefde voor de herenliefde, net als de beliesche ninja.

Beschuldigen mag best, maar dan moet hij eerst met bewijzen komen gezien zijn onderbouwingen in zijn posts heb ik niks te vrezen.

Johannes de Sloper
03-02-2013, 01:37
De truc is dat dat je ook doof en blind maakt tov andere invalshoeken. Dus wat je anderen verwijt maak je dan zelf waar.
Maar nu word ik filosofisch hier. back on topic.

Begrijpend lezen is moeilijk.
Dat begrijp ik.

De dingen die jullie aandragen heb ik oook allemaal gedaan.
En het is na jaren dat ik door schade en schande wijzer ben geworden.

Ik probeer je niet de les te lezen.
Ik hoef niemand te bekeren hier.
Ik deel mijn ervaringen met jullie.
En vraag daar verder niets voor terug.

Dus doe er je voordeel mee.
Of niet.
Het is je eigen keuze.

Anderson
03-02-2013, 03:45
Zou in deze ook traditionele krijgskunsten willen noemen.
Tajiquan en aikido met name.
Misschien niet erg effectief als het aankomt op vechten in de ring of kooi.
Maar wel heel goed voor het beheersen van je eigen energie in een gevecht en vooral: het lezen en gebruiken van de energie van je tegenstander.
Ik weet dat hij niet het ideale voorbeeld is, maar Gilbert Yvel staat ook z'n mannetje op aikido gebied.
Zoek maar op youtube.

Welke niet vechtpsport

Anderson
03-02-2013, 04:00
Het is niet Johannes de Sloper maar Johannes de Doper.

beau01
03-02-2013, 16:59
American Football

Johannes de Sloper
03-02-2013, 17:50
Welke niet vechtpsport
Ja, maar er werd me hier al eerder op gewezen dat traditionele krijgskunsten GEEN vechtsporten zijn.
Vandaar.


Het is niet Johannes de Sloper maar Johannes de Doper.
Goh, je meent het. :)