PDA

View Full Version : matchfixing in de vechtsport?



basblue
04-02-2013, 18:49
Het NOS journaal had net een item over matchfixing in het voetbal. Buitenlandse criminele organisaties zouden spelers, scheidsrechters hebben gekocht om wedstrijduitslagen te beïnvloeden. Met die voorkennis kan je natuurlijk goed verdienen. Het WK, EK, champions league, etc. En 5 Nederlanders zijn verdachte .

Ik vroeg mij af zoiets ook gebeurd in het kickboksen. Of het mma. Want waar veel geld in om gaat en waar gegokt kan worden, kan helaas ook matchfixing plaats vinden. Maar zijn er ook voorbeelden van?

Kemal
04-02-2013, 18:51
dat is toch al eeuwen oud. Volgens mij laatst nog 1 van kimbo en dan hebben we nog Bob Sapp..

Yojimbo
04-02-2013, 18:51
ik heb wel eens gehoort van zo'n partij in strikeforce of ufc.
ik weet alleen niet meer welke partij dat was sorry :x

daanII
04-02-2013, 19:09
Het NOS journaal had net een item over matchfixing in het voetbal. Buitenlandse criminele organisaties zouden spelers, scheidsrechters hebben gekocht om wedstrijduitslagen te beïnvloeden. Met die voorkennis kan je natuurlijk goed verdienen. Het WK, EK, champions league, etc. En 5 Nederlanders zijn verdachte .

Ik vroeg mij af zoiets ook gebeurd in het kickboksen. Of het mma. Want waar veel geld in om gaat en waar gegokt kan worden, kan helaas ook matchfixing plaats vinden.

Ja

The Bulldog
04-02-2013, 19:12
Ze boden mij ook wel eens geld....


O dat was om niet meer met mijn tering kop op een poster te laten zetten....hehehehe
Ach bij mij wast vaak een safe bet.... afkloppen in de eerste ronde heheheheh

MuayThaiGuy
04-02-2013, 19:13
dat is toch al eeuwen oud. Volgens mij laatst nog 1 van kimbo en dan hebben we nog Bob Sapp..

Bob Sapp ligt vaker op zijn rug dan alle vrouwen van lichte zeden bij elkaar.
Op zich is Sapp geen voorbeeld iedereen weet dat hij gaat liggen ;)

basblue
04-02-2013, 19:56
Bob sapp.... Mmm... Ik doelde meer op serieuze vechtsporters die in K1 of UFC hebben gevochten.

daanII
04-02-2013, 19:59
Bob sapp.... Mmm... Ik doelde meer op serieuze vechtsporters die in K1 of UFC hebben gevochten.

Ja, ook

Budokan
04-02-2013, 20:20
Waar zou een vechter als AO meer geld mee kunnen verdienen? Matchfixing of eerlijk vechten? Wat voor bedragen hebben we het dan over?

Anderson
04-02-2013, 20:50
Bukauw - Kraus

Pele Landi - Chuck Liddell

Pernell Whitaker - Oscar de la Hoya
Juan Manuel Marquez - Manny pacquiao[3e gevecht
Manny Pacquiao - Bradley

Roy Jones jr - Park Si-Hun

Johannes de Sloper
04-02-2013, 21:39
Ooit gehoord op een training in het Noorden des Lands:
Sem Schilt heeft een flink bedrag gekregen om niet mee te doen met een K-1 finale jaren geleden.
Had hij ineens een blessure van het bowlen.
Daarna wel paar keer op rij die zooi gewonnen, :D

Denk dat Bas Boon ook wel 1 en ander zou kunnen vertellen over de Japanse manier van zakendoen.

Sato
04-02-2013, 21:42
Ik moest meteen aan Brick Top denken.
Ik denk dat veel vechters benaderd worden of ze er op ingaan is natuurlijk een tweede.

daanII
04-02-2013, 21:59
In een sport met miljoenen fans is de kans natuurlijk groter. In een sport met iets minder fans ook mogelijk.

yy
05-02-2013, 00:59
Waar zou een vechter als AO meer geld mee kunnen verdienen? Matchfixing of eerlijk vechten? Wat voor bedragen hebben we het dan over?

met matchfixing kan je veel geld verdienen
je kan op jezelf laten wedden dat je gaat verliezen
betting door een derde persoon laten doen en na de wedstrijd cashen
bij wedstrijd van AO vs BF stond BF op 1.4 tegen 3.2 ofzo op unibet
als je 100.000 op BF wedt, dan maak je zo 320.000

hypergiant
05-02-2013, 01:55
Bij matchfixing bij het kickboxen denk ik eerder aan de jury dan aan de vechter.

hypergiant
05-02-2013, 01:55
http://www.youtube.com/watch?v=SFS7knmVzB8

ijsblok
05-02-2013, 19:00
Ben Spijkers vertelt te pas en te onpas dat hij zijn partij tegen Renzo Gracie heeft verkocht.

123trisweat
05-02-2013, 23:20
Het NOS journaal had net een item over matchfixing in het voetbal. Buitenlandse criminele organisaties zouden spelers, scheidsrechters hebben gekocht om wedstrijduitslagen te beïnvloeden. Met die voorkennis kan je natuurlijk goed verdienen. Het WK, EK, champions league, etc. En 5 Nederlanders zijn verdachte .

Ik vroeg mij af zoiets ook gebeurd in het kickboksen. Of het mma. Want waar veel geld in om gaat en waar gegokt kan worden, kan helaas ook matchfixing plaats vinden. Maar zijn er ook voorbeelden van?

Volgens mij was het onderzoek veel breder, europol deed onderzoek naar of voetbalwedstrijden werden beïnvloedt en niet sec naar de einduitslagen. Het voorbeeld van "wie pakt de eerste corner, uitbal" etc. In het verlengde hiervan ben ik benieuwd of er ook wordt gegokt op de eerste takedown, linkerhoek, lowkick, trap in het kruis, prik in het oog etc

Diz
05-02-2013, 23:22
Ik denk dat Overeem vs Grootvoet ook gefixed is... ;)

Johannes de Sloper
06-02-2013, 12:33
Ik denk dat Overeem vs Grootvoet ook gefixed is... ;)
Reken zelf maar uit: het geld wat hij sowieso zou krijgen bij een loss.
En dat tegen de odss die er stonden.
Kon hij een flinke klapper (no pun intended) mee maken.