PDA

View Full Version : Geen worstelen meer op de OS!



ijsbier
12-02-2013, 14:06
:O
Ben sprakeloos



LAUSANNE (Switzerland): IOC leaders have dropped wrestling from the 2020 Games in a surprise decision to scrap one of the oldest sports on the Olympic programme.

The IOC executive board decided on Tuesday to retain modern pentathlon - the event considered most at risk - and remove wrestling instead from its list of core sports.

The IOC board acted after reviewing the 26 sports on the current Olympic programme. Eliminating one sport allows the International Olympic Committee to add a new sport to the programme later this year.

Wrestling, which combines freestyle and Greco-Roman events, goes back to the inaugural modern Olympics in Athens in 1896.

Wrestling featured 344 athletes competing in 11 medal events in freestyle and seven in Greco-Roman at last year's London Olympics.

Wrestling will now join seven other sports in applying for inclusion in 2020. The others are a combined bid from baseball and softball, karate, squash, roller sports, sport climbing, wakeboarding and wushu. They will be vying for a single opening in 2020.

The IOC executive board will meet in May in St. Petersburg, Russia, to decide which sport or sports to propose for 2020 inclusion. The final vote will be made at the IOC general assembly in September in Buenos Aires, Argentina.

The last sports removed from the Olympics were baseball and softball, voted out by the IOC in 2005 and off the programme since the 2008 Beijing Games. Golf and rugby will be joining the programme at the 2016 Games in Rio de Janeiro.

The IOC programme commission report analyzed more than three dozen criteria, including television ratings, ticket sales, anti-doping policy and global participation and popularity. With no official rankings or recommendations contained in the report, the final decision by the 15-member board was also subject to political, emotional and sentimental factors.

Previously considered under the closest scrutiny was modern pentathlon, which has been on the Olympic programme since the 1912 Stockholm Games. It was created by French baron Pierre de Coubertin, the founder of the modern Olympic movement.

Modern pentathlon combines fencing, horse riding, swimming, running and shooting - the five skills required of a 19th century cavalry officer. The sport's governing body, the UIPM, has been lobbying hard to protect its Olympic status, and the efforts apparently paid off.

UIPM President Klaus Schormann had considered traveling from Germany to Lausanne for the decision, but decided to stay away.

"The Olympic movement always needs history," Schormann said ahead of the IOC decision. "You cannot just say we look only at the future. You can have a future when you are stable on the basic part of history.

We are continuing to develop, to renovate, to be innovative and creative. We are very proud of what we achieved so far and want to deliver this as well for the next generations in 2020."

http://www.huffingtonpost.com/2013/02/12/wrestling-dropped-from-olympics_n_2667664.html

http://timesofindia.indiatimes.com/sports/more-sports/wrestling/IOC-drops-wrestling-from-2020-Olympics/articleshow/18464676.cms

Leventdepevent
12-02-2013, 14:16
ja ongelooflijk als er iets op de spelen hoort samen met atletiek is het worstelen wel....maar ja dr zal wel weer een of andere klote sport voor in de plaats komen.
van nu.nl:
"Tot de kanshebbers behoren sportklimmen, squash, wushu (een Chinese vechtsport), wakeboarden en karate. Mogelijk keren honkbal en softbal, die beide verdwenen na 2008, terug"

blade
12-02-2013, 14:17
ik ben niet sprakeloos was wel te verwachten tis ook geen kijk sport

MuayThaiGuy
12-02-2013, 14:18
Sneu zal wel zomercurling voor terug komen.

Tony
12-02-2013, 14:22
ja ongelooflijk als er iets op de spelen hoort samen met atletiek is het worstelen wel....maar ja dr zal wel weer een of andere klote sport voor in de plaats komen.
van nu.nl:
"Tot de kanshebbers behoren sportklimmen, squash, wushu (een Chinese vechtsport), wakeboarden en karate. Mogelijk keren honkbal en softbal, die beide verdwenen na 2008, terug"

Help me out... Wushu op de olympische spelen? Dat is toch gewoon Sanda? Gaaf :) Laat maar komen. Maar niet ten koste van worstelen aub. Haal dan Curling maar vd lijst (oh nee, dat is winterspelen) of korfbal.

Leventdepevent
12-02-2013, 14:22
Sneu zal wel zomercurling voor terug komen.
en wat te denken van darten :D

MuayThaiGuy
12-02-2013, 14:24
en wat te denken van darten :D

Kunnen ze mooi houden in de Holland Heineken House hoeft niet speciaal een zaal voor gebouwd te worden.

Leventdepevent
12-02-2013, 14:24
Help me out... Wushu op de olympische spelen? Dat is toch gewoon Sanda? Gaaf :) Laat maar komen. Maar niet ten koste van worstelen aub. Haal dan Curling maar vd lijst (oh nee, dat is winterspelen) of korfbal.
doe mij dan maar Karate op de spelen, beide onderdelen kata en kumite

Anderson
12-02-2013, 14:31
Jammer maar wel blij dat Honkbal weer terugkomt. Laat dan maar in de plaats Sanda of karate komen

ijsbier
12-02-2013, 14:32
ik ben niet sprakeloos was wel te verwachten tis ook geen kijk sport

heb je het ooit gekeken? sorry maar ik vind vrijestijl worstelen veel interessanter om te zien als dat judo van tegenwoordig.


http://www.youtube.com/watch?v=pQ17NKEQ69A

blade
12-02-2013, 14:41
heb je het ooit gekeken? sorry maar ik vind vrijestijl worstelen veel interessanter om te zien als dat judo van tegenwoordig.


http://www.youtube.com/watch?v=pQ17NKEQ69A


ik vind het wel leuk om naar te kijken maar heel veel niet gaat toch om de kijkcijfers

de Stiep
12-02-2013, 15:14
Kijkcijfers zouden geen grond moeten zijn om te beoordelen of een tak van sport thuis hoort op de OS.
Zoals al door Leventdepevent geschreven in deze topic, worstelen en atletiek staan aan de basis van de klassieke en imo moderne OS. Zou het een uitermate slechte beslissing vinden.

MuayThaiGuy
12-02-2013, 15:21
Dan hadden ze beter het boksen kunnen schrappen dat was een regelrechte aanfluiting de vorige spelen ;)

appelsap
12-02-2013, 15:34
Er schijnen 32 criteria te zijn om een beslissing te nemen, maar nergens staat een wegingsfactor of ander formeel beleidsstuk waarop de beslissing gebaseerd wordt. De moderne penthalon (schieten, paardrijden, zwemmen, cross country loop en schermen..in combinatie) is er wel op blijven staan, vanwege een goede lobby (......lees betalen meer...)

Wel raar dat een sport die zo populair is in de VS (ook grote TV en reclame markt) er uit gegooid wordt.

ijsbier
12-02-2013, 15:43
De moderne penthalon (schieten, paardrijden, zwemmen, cross country loop en schermen..in combinatie) is er wel op blijven staan, vanwege een goede lobby (......lees betalen meer...)


Dit. Het IOC is een bijelkaar geraapt zooitje dat helaas een enorme invloed heeft op alle sporten die er onder vallen.

deco'o
12-02-2013, 15:49
wtf man, de wereld gaat naar de klote. Over 100 jaar lopen er alleen nog maar nichten rond op deze aardbol. Hoop dat Rusland, Iran, Turkije etc goed druk gaan zetten.

Bromios
12-02-2013, 16:22
Volgens mij zou het aantal beoefenaars wereldwijd een goeie graadmeter moeten zijn voor olympische deelname.

Dan kun je ook eindelijk kappen met schaatsen (doet behalve in nederland geen hond aan wereldwijd) en de 200 medailles die met zwemmen te verdienen zijn. (Ton Boot heeft eens uitgelegd waarom het moeilijker is voor Nederland om niks te winnen met zwemmen dan om wel plakken te pakken)

Worstelen is hier niet populair maar heeft in oostblok en us een grote schare beoefenaars dus mag van mij blijven.

lopez86
12-02-2013, 16:39
Belachelijk. Kan er niet meer van zeggen.
Maar ik denk (hoop) dat dit nog wel een staartje gaat krijgen, hier is niemand het mee eens.
Worstelen is mondiaal gezien te groot om zomaar 123 te schrappen.

YoMarK
12-02-2013, 16:58
Waardeloos.... commercieel zooitje daar.

Flabbert
12-02-2013, 17:21
worstelen is al een olympische sport vanaf 1896 in Athene en word nu van het lijstje afgehaald om plaats te maken voor snelwandelen en shit.... onvoorstelbaar

SuzukiGsxr
12-02-2013, 19:47
Worstelen pleite!! BJJ ervoor in de plaats ;)
Snelwandelen?? oprotten, vervangen door Karate of Jiu Jitsu

Kemal
12-02-2013, 20:23
Het zou bijzonder jammer zijn als dit doorgezet wordt..

Briant
12-02-2013, 20:28
Bjj hoeft er voor mij niet in. Worstelen is een sport die in letterlijk elke uithoek van de wereld wordt beoefend. Hoe kun je dat nu schrappen. Vrije stijl was ook ongeveer de enige sport die ik graag keek. Dat terwijl ik judoka ben.

Johannes de Sloper
12-02-2013, 20:29
Echt zonde.
Worstelen en gewichtheffen zijn de hoogtepunten van de zomerspelen altijd voor mij.

Robbie
12-02-2013, 21:02
124 jaar op de spelen, worstelteams in 180 landen duizenden worstelaars wereldwijd.

Dit kunnen ze echt niet doen.

Oke ik begrijp best als ze 1 stijl er tussen uit halen bijv. grieksromeins. Maar de gehele sport te weren kan echt niet!!

What are these people thinking...you shouldn't mess with tradition! SAVE WRESTLING!!!!!

Johannes de Sloper
12-02-2013, 21:40
Aan de andere kant:
Wat nou als er MMA in een kooi voor terugkomt?
Een betere promotie kan de sport in Nederland niet krijgen.
Een kooi in Papendal, een olympisch MMA-team.
En je bent in 1 klap een erkende sport.

daanII
12-02-2013, 21:41
Ja en Struve als eerste olympisch kampioen.

Bromios
12-02-2013, 22:13
Er was natuurlijk al pancrase dus de stap is niet zo groot. En ook al zou het op de mat zijn. Dan nog een stap in de goede richting.

Ronald
12-02-2013, 22:55
Ik moet wel lachen om de mensen die schrijven dat dat niet zomaar kan. Wake up... het is al gebeurd :wacko:

Maar wel onverwacht inderdaad en een mega klap voor het worstelen. Ik vraag me wel af wat dat betekent voor het mma. Zullen sporters die voorheen kozen voor worstelen nu eerder voor mma kiezen? De hoogste eer is er nu immers niet meer te behalen in het worstelen terwijl je er in het mma misschien ook nog financieel iets aan over houdt.

Silat
12-02-2013, 22:58
Bring back Pancrase!

daanII
12-02-2013, 23:01
Ik moet wel lachen om de mensen die schrijven dat dat niet zomaar kan. Wake up... het is al gebeurd :wacko:



Nee, je hoeft niet te lachen:


Het IOC-congres moet in september in Buenos Aires het besluit nog wel bekrachtigen.

Overigens is worstelen als achtste sport ook toegevoegd aan de lijst van sporten die strijden om één plekje op de Spelen van 2020. Zodoende maakt het toch nog een kansje om een olympische sport te blijven.

Leventdepevent
12-02-2013, 23:02
Ik moet wel lachen om de mensen die schrijven dat dat niet zomaar kan. Wake up... het is al gebeurd :wacko:
dat dus

Briant
12-02-2013, 23:37
Aan de andere kant:
Wat nou als er MMA in een kooi voor terugkomt?
Een betere promotie kan de sport in Nederland niet krijgen.
Een kooi in Papendal, een olympisch MMA-team.
En je bent in 1 klap een erkende sport.

Not gonna happen bro.

Johannes de Sloper
13-02-2013, 11:15
Nee, ondanks wat men denkt hier over mij ben ik geen complete idioot.
Maar geef toe:
Het zou wel erg mooi zijn voor de sport.
De beste erkenning die je kan hebben eigenlijk wel.

Leventdepevent
13-02-2013, 11:21
dan eerder Sambo

Johannes de Sloper
13-02-2013, 12:05
Dat zou je misschien zeggen.
Maar vergeet niet dat alleen de UFC al (ook met TUF) enorme aantallen kijkers trekt.
En dan heb je nog de lokale MMA wedstrijden ook die tegenwoordig ook al streaming en op de kleinere tv-zenders te zien zijn.
Daarbij heeft de UFC een aantal grote sponsoren en uiteindelijk draait het bij de Olympics, net als overal, gewoon om de centjes.

smike
13-02-2013, 13:58
Persoonlijk heb ik liever honkbal terug, die sport hoort bij de OS.
Daarnaast kijk ik er liever naar dan naar worstelen.

Wel is worstelen oldscool en zou het er nooit afmogen, zeker niet als die moderne vijfkamp er nog op blijft.

ijsbier
13-02-2013, 14:17
Interview met Daniel Cormier:


http://www.youtube.com/watch?v=scgdWqJHaTY

ijsbier
13-02-2013, 14:24
Spuit 11:


http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=6Teg5WDkCFw#t=60s

FOCUS
13-02-2013, 14:26
https://www.youtube.com/watch?v=SeQlmCR_1dU&feature=youtube_gdata_player

ijsbier
13-02-2013, 14:29
https://www.youtube.com/watch?v=SeQlmCR_1dU&feature=youtube_gdata_player

offence taken

dirk5
13-02-2013, 15:47
Ik zie het probleem niet zo. Er rouleren toch wel vaker sporten op de olympische spelen? Worstelen paar jaartjes weg en dan vanzelf weer terug, het is echt niet zo dat dit het einde van worstelen betekend.

En dat het er al vanaf het begin bij is is een drogreden, of willen jullie touwtje trekken ook weer terug?

Ronald
13-02-2013, 20:29
Nee, ondanks wat men denkt hier over mij ben ik geen complete idioot.
Maar geef toe:
Het zou wel erg mooi zijn voor de sport.
De beste erkenning die je kan hebben eigenlijk wel.
Geef toe:
Voor mij zou het ook heel erg mooi zijn als ik miljonair wordt.
Ook de beste erkenning die ik krijgen kan.
Maar of dat iets te maken heeft met de realiteit is weer heel wat anders...
For the record: ook ik ben geen complete idioot :)

Even terug naar het worstelen: ik begrijp dat er toch nog een klein kansje is dat worstelen olympisch blijft? Vanmorgen op teletekst (yep, ouderwets hé :) ) las ik namelijk dat een of andere olympische commissie het besluit nog wel moest bekrachtigen.

daanII
13-02-2013, 20:44
Even terug naar het worstelen: ik begrijp dat er toch nog een klein kansje is dat worstelen olympisch blijft? Vanmorgen op teletekst (yep, ouderwets hé :) ) las ik namelijk dat een of andere olympische commissie het besluit nog wel moest bekrachtigen.

Hoef je geen teletekst voor te lezen, stond gisteravond al in dit topic. post #31
Maar goed, tv kijken kan leuker zijn;)

YoMarK
14-02-2013, 12:25
Ik zie het probleem niet zo. Er rouleren toch wel vaker sporten op de olympische spelen? Worstelen paar jaartjes weg en dan vanzelf weer terug, het is echt niet zo dat dit het einde van worstelen betekend.

En dat het er al vanaf het begin bij is is een drogreden, of willen jullie touwtje trekken ook weer terug?
Ik vind het wel een probleem, de Olympische spelen moeten m.i. zijn voor amateurs. Individuele sporters die de beste willen zijn in iets... Worstelen is het perfecte voorbeeld daarvan: harde sport, amateurs.
Teamsporten zoals voetbal en basketbal vind ik daarom niet thuishoren op de Olympische spelen. Zelfs baseball maakt nu kans op olympisch te worden(weer), en als je kijkt wat voor een "atleten" daar op het veld staan dan is het gewoon lachwekkend.

Ronald
14-02-2013, 22:33
Hoef je geen teletekst voor te lezen, stond gisteravond al in dit topic. post #31
Maar goed, tv kijken kan leuker zijn;)
Was op de lagere school al een probleem: lezen lukte wel, begrijpend lezen werd een stuk lastiger ;)

Johannes de Sloper
15-02-2013, 11:17
Lijkt een beetje een Mixfight probleem.
Mensen lezen flarden, snappen er niets van, maar moeten toch reageren.

FOCUS
15-02-2013, 13:28
Waren we allemaal maar zoals jij

Johannes de Sloper
15-02-2013, 13:39
http://www.mmajunkie.com/news/2013/02/dana-white-potential-olympic-wrestling-demise-could-be-mmas-gain

"I've been battling this problem for years now," White on Wednesday told MMAjunkie.com (http://www.mixfight.nl/) (www.mmajunkie.com) after a news conference for UFC on FUEL TV 7 in London. "Colleges are dropping it. High schools are dropping wrestling. The problem with wrestling is, it's an awesome base for mixed martial arts, for everything – I mean, I've never wrestled, but what I hear it does to guys that wrestle, it changes peoples' lives. It's this grueling, hard work and dedication – all the things that go in with being a wrestler."

But ultimately, could the possible demise of the sport, at least post-high school level, wind up being a plus for MMA in terms of its potential at the Olympic level.

"The problem is nobody wants to watch it," White said. "Any sport, especially these days, it's about selling tickets and eyeballs and viewers and all these other things. And there's been a lot of people saying, 'You've got to f---ing do something,' but – and Garry (Cook) and I were talking about this yesterday –what this could be is the evolution of mixed martial arts becoming an Olympic sport."

White said MMA's status as one of the fastest growing sports in the world could help usher it into the Olympics.

But as for wrestling's fate? White believes that may be, unfortunately, sealed.

"We bring spectators, eyeballs – whether it's TV or whatever it is," he said. "This sport draws. Wrestling doesn't. I can't be the guy to run out and try and save wrestling. I've been doing it for years. You know how many wrestling programs I funded over the past five, six years? A lot. Yeah, I don't want to see wrestling go away either. It's such a big part of the sport. But, something's going to happen here. It's going to evolve into mixed martial arts or something. I don't know. I don't think wrestling is going to go anywhere, but competitive wrestling definitely is."

Asura
15-02-2013, 14:02
Buiten het feit dat het nooit zal gebeuren, wil ik mma nooit in de OS zien. Submission based grappling lijkt me wel een mooi alternatief.

lopez86
16-02-2013, 02:44
Er steekt meer onder t gras.
In die raad van besluit zit geen enkele rus of iranees (ukraine telt niet), of een ander land waar worstelen 1 van de, zo niet de #1 volkssport is.
Daarbij is het een mooie gelegenheid om Iran nog verder eruit te werken.
Worstelen verkocht in Londen natuurlijk ook niet, logisch, het is fucking Londen.
Zet de Olympische spelen in Rusland neer en je kan de tribunes niet genoeg aanslepen.

De beoefende sporten van het commitee dat deze beslissing genomen heeft zijn:
Yachting, Sailing, Fencing, tennis, Athletics, Badminton, golf, Rowing, Swimming, Basketball, Ice hockey, Judo, Baseball.
Op een enkeling na zitten daar ook behoorlijk wat "hogere klassen" sporten tussen.
Worstelen is een poor-man's sport.
Dit maakt het alleen maar nog krommer en onlogischer om een sport (die mondiaal ZO groot) is uit te sluiten.

The Company
16-02-2013, 02:52
Het is overduidelijk een samenzwering van alle homo's tegen het worstelen gaande is, worstelen verbannen staat gelijk aan wereldheerschappij van de homo's. Vecht! anders zal er geen toekomst zijn!



http://www.bloodyelbow.com/2013/2/14/3988444/Russian-olympic-coach-gay-blame-wrestling


:lol:

ijsbier
16-02-2013, 02:56
Het is overduidelijk een samenzwering van alle homo's tegen het worstelegen:lol:

http://www.bloodyelbow.com/2013/2/14/3988444/Russian-olympic-coach-gay-blame-wrestling

hahaah ik las het ook ja , waar vind je dat soort mensen nog :D ik vrees alleen dat het niet echt de promotie van de sport ten goede zal komen..

Asura
16-02-2013, 03:17
In Rusland weten ze nog wat mannelijkheid betekent. Ik pink even een traantje weg, neem mij niet kwalijk...

Ronald
16-02-2013, 13:52
Lijkt een beetje een Mixfight probleem.
Mensen lezen flarden, snappen er niets van, maar moeten toch reageren.
Is een vorm van dislexie wat ik heb (Oost Indische dislexie om precies te zijn). Als ik bovenstaande tekst lees zie ik bijvoorbeeld in eerste instantie:

Lijkt een beetje Mixfight.
Mensen lezen en snappen er iets van.

Zelf heb ik er niet zo'n last van maar anderen storen er zich vaak aan. Maar het schijnt dat het went... voor die anderen dan.

Overigens merk ik dat ik aardig offtopic aan het gaan ben. Ik wil je graag meer over mijn handicaps vertellen, maar dat moet dan maar in het OT ;)

Budokan
16-02-2013, 13:58
Surfen zou ook eerst worden vervangen door kitesurfen, is ook terug gedraaid dus er is nog hoop