PDA

View Full Version : Weer negatief in het daglicht.



estoban
14-02-2013, 09:34
http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article/detail/3393709/2013/02/14/Ruzie-na-dodelijk-ongeluk.dhtml

MuayThaiGuy
14-02-2013, 09:40
Ik las het heb het expres niet geplaatst.
Er wordt weer een lekker beeld geschetst en info gegeven die totaal niet van toepassing is op het hele artikel.

Turboknecht
14-02-2013, 09:48
Wat was er dan niet van toepassing?

remco pardoel
14-02-2013, 09:58
Dat hij daarnaast aan curling of voetbal deed is waarschijnlijk niet interessant om te vermelden.
Dat hij niet eerder uit het verkeer werd gehaald, wegens falen van justitie is niet van belang om op te focussen.

Ik vind het erg dat zo'n lul iemand dood rijd
Van mij mag hij niet eens meer op een driewieler of step plaats nemen.

Maar om dan meteen kickboksen er bij te betrekken.
Faal!

MuayThaiGuy
14-02-2013, 10:04
Wat was er dan niet van toepassing?

Hij kwam van een kickbokstraining, wat is daar relevant aan om te vermelden aan het artikel behalve het generaliseren van dat kickboksen een aso sport is.
Als de beste jongen net terug kwam van boodschappen doen bij de Aldi dan had het er ook niet in gestaan het is jammer dat het geen artikel is van De Televaag dan had die Badr er weer bij gehaald en weet ik veel wat nog meer.

Kemal
14-02-2013, 10:09
Hij kwam van een kickbokstraining, wat is daar relevant aan om te vermelden aan het artikel behalve het generaliseren van dat kickboksen een aso sport is.
Als de beste jongen net terug kwam van boodschappen doen bij de Aldi dan had het er ook niet in gestaan .

x2!

DonLino007
14-02-2013, 10:11
Hij kwam van een kickbokstraining, wat is daar relevant aan om te vermelden aan het artikel behalve het generaliseren van dat kickboksen een aso sport is.
Als de beste jongen net terug kwam van boodschappen doen bij de Aldi dan had het er ook niet in gestaan het is jammer dat het geen artikel is van De Televaag dan had die Badr er weer bij gehaald en weet ik veel wat nog meer.

Is het een idee dat jij MuayThaiGuy een wekelijkse satirische collumn gaat verzorgen? Ik moet telkens hartelijk lachen als ik je scherpe comments voorbij zie komen :-)

MuayThaiGuy
14-02-2013, 10:17
Is het een idee dat jij MuayThaiGuy een wekelijkse satirische collumn gaat verzorgen? Ik moet telkens hartelijk lachen als ik je scherpe comments voorbij zie komen :-)

Whaha dank je, maar volgens mij is het te veel eer om dit soort complimenten te krijgen ;)
En de kans is groot dat ik jou een keer op de hak zou nemen tenminste iedereen zou een keer aan de beurt komen dan :D

Djani
14-02-2013, 10:18
Is het een idee dat jij MuayThaiGuy een wekelijkse satirische collumn gaat verzorgen? Ik moet telkens hartelijk lachen als ik je scherpe comments voorbij zie komen :-)

Nee, want voor dat die door Kemal werd geedit was het een idiote post.

DonLino007
14-02-2013, 10:21
Whaha dank je, maar volgens mij is het te veel eer om dit soort complimenten te krijgen ;)
En de kans is groot dat ik jou een keer op de hak zou nemen tenminste iedereen zou een keer aan de beurt komen dan :D

Risico van het vak dan maar. Dan breng ik jou van de hak naar de tak. Roast battle, hahaha.

MuayThaiGuy
14-02-2013, 10:26
Nee, want voor dat die door Kemal werd geedit was het een idiote post.

Kemal heeft enkel een woord er tussen uit gehaald en enkel omdat ik mij erger aan de houding van John van den Heuvel heb ik die geplaatst.
John van den Heuvel is in mijn ogen het smegma wat zich ophoopt onder de voorhuid wat journalistiek heet.
Met slappe aftreksels zoals kat in de zak en andere programma's vindt ik dat John van den Heuvel samen met wat andere journalisten mee heeft geholpen om de sport zwart te maken.
Ik heb gewoon geen goed woord over voor journalistjes die bij alles wat er in den lande gebeurt moeten wroeten en alles maar richting het kickboksen te laten wijzen. Wat is het belang om te vermelden dat een jongen iemand doodrijd nadat hij van een training kwam? Het is gewoon ridicuul dat het vermeld wordt de enige nieuwswaarde die het heeft is om een nog slechter milieu te scheppen waarin de sport zich al door omgeven word/werd.
De media is er op gebrand om iedere keer maar weer de sport belachelijk te maken te belachelijk voor woorden.

andyhugfan
14-02-2013, 10:48
Het is wel relevant dat er wordt vermeld dat hij aan kickboxen doet. Hij heeft immers een ooggetuige van het ongeluk klappen gegeven, net nadat hij uit kickbox training kwam. Misschien wordt het nu wel eens tijd voor een levenslange rijverbod?

Leventdepevent
14-02-2013, 10:49
Kemal heeft enkel een woord er tussen uit gehaald en enkel omdat ik mij erger aan de houding van John van den Heuvel heb ik die geplaatst.
John van den Heuvel is in mijn ogen het smegma wat zich ophoopt onder de voorhuid wat journalistiek heet.
Met slappe aftreksels zoals kat in de zak en andere programma's vindt ik dat John van den Heuvel samen met wat andere journalisten mee heeft geholpen om de sport zwart te maken.
Ik heb gewoon geen goed woord over voor journalistjes die bij alles wat er in den lande gebeurt moeten wroeten en alles maar richting het kickboksen te laten wijzen. Wat is het belang om te vermelden dat een jongen iemand doodrijd nadat hij van een training kwam? Het is gewoon ridicuul dat het vermeld wordt de enige nieuwswaarde die het heeft is om een nog slechter milieu te scheppen waarin de sport zich al door omgeven word/werd.
De media is er op gebrand om iedere keer maar weer de sport belachelijk te maken te belachelijk voor woorden.

wat was dat woord dan? Big nose?

Turboknecht
14-02-2013, 11:07
Het is wel relevant dat er wordt vermeld dat hij aan kickboxen doet. Hij heeft immers een ooggetuige van het ongeluk klappen gegeven, net nadat hij uit kickbox training kwam. Misschien wordt het nu wel eens tijd voor een levenslange rijverbod?

Ja, het is toch relevant omdat hij als kickboxer des te meer zou moeten weten wat het met iemand doet wanneer je iemand klappen geeft. Daarnaast weegt het voor de wet zwaarder als een kickboxer iemand een pak rammel geeft, dan wanneer een ongetraind iemand dat doet. Even die oogkleppen af mensen.

Er wordt helemaal niet expliciet gegeneraliseerd en impliciet ook niet lijkt me. Dat mensen een bepaalde bijsmaak bij kickboxen ontwikkelen door zo'n artikel, ja, dan kan inderdaad gebeuren en dat is natuurlijk jammer. Maar dat neemt niet weg dat het mijns inziens in dit geval een relevant detail was om bovengenoemde redenen.

Z'n maatje van de training helpt ook niet mee, lijkt op een gevalletje 'ik stond erbij en ik keek ernaar'. Als die er nou tussen gesprongen was...

new_world_order
14-02-2013, 11:10
Tuurlijk is het relevant, er is toch een directe relatie tussen de klappen die hij uitdeelt en de sport die hij beoefend, hij komt er nota bene net vandaan.

Dat dit niet aangeeft dat er iets mis is met de sport lijkt mij duidelijk, er is wel een hoop mis met met een groot deel van de beoefenaars. Jammer dat het grote publiek deze conclusie niet trekt.

Het zou pas bullshit zijn om in deze berichtgeven te vermelden dat hij ook nog voetbalt op zondag..

MuayThaiGuy
14-02-2013, 11:29
Tuurlijk is het relevant, er is toch een directe relatie tussen de klappen die hij uitdeelt en de sport die hij beoefend, hij komt er nota bene net vandaan.

Dat dit niet aangeeft dat er iets mis is met de sport lijkt mij duidelijk, er is wel een hoop mis met met een groot deel van de beoefenaars. Jammer dat het grote publiek deze conclusie niet trekt.

Het zou pas bullshit zijn om in deze berichtgeven te vermelden dat hij ook nog voetbalt op zondag..

Kom op wat is de relevantie van het kickboksen nu echt?
De jongen werd uitgemaakt voor moordenaar en daar zijn klappen bij gevallen hoeveel aso's zijn er wel niet in het verkeer van mensen die niet aan kickboksen doen maar toch tikken uitdelen?
De sport wordt willens en wetens zwart gemaakt door dit soort idiote berichtgevingen omdat iemand weet hoe hij klappen uit moet delen is het schokkend.
Ik wacht met smart op de eerste berichtgevingen in de media over slagers die iemand overhoop staken omdat ze weten hoe ze een koe moeten slachten. Deze berichtgevingen zijn niets meer dan het stigmatiseren van de sport dat hij kan vechten betekend niet dat als de verdachte aan korfbal had gedaan dat hij geen klappen had uitgedeeld.
Mensen die juist denken dat omdat de verdachte aan kickboksen deed er klappen zijn gevallen word asjeblieft eens wakker. Volgens dit soort berichten zou er geen een vechsporter zijn zonder een strafblad of veroordeling.

Turboknecht
14-02-2013, 11:44
Kom op wat is de relevantie van het kickboksen nu echt?
De jongen werd uitgemaakt voor moordenaar en daar zijn klappen bij gevallen hoeveel aso's zijn er wel niet in het verkeer van mensen die niet aan kickboksen doen maar toch tikken uitdelen?
De sport wordt willens en wetens zwart gemaakt door dit soort idiote berichtgevingen omdat iemand weet hoe hij klappen uit moet delen is het schokkend.
Ik wacht met smart op de eerste berichtgevingen in de media over slagers die iemand overhoop staken omdat ze weten hoe ze een koe moeten slachten. Deze berichtgevingen zijn niets meer dan het stigmatiseren van de sport dat hij kan vechten betekend niet dat als de verdachte aan korfbal had gedaan dat hij geen klappen had uitgedeeld.
Mensen die juist denken dat omdat de verdachte aan kickboksen deed er klappen zijn gevallen word asjeblieft eens wakker. Volgens dit soort berichten zou er geen een vechsporter zijn zonder een strafblad of veroordeling.

- juridisch heeft het andere implicaties, dus relevant voor de berichtgeving
- hij had zich wel twee keer moeten bedenken te gaan slaan, juist omdat hij op vechtsport zit, dus relavant
- zijn klappen komen harder aan, want hij zit op kickboxen, dus relevant om mee te delen
- hij kwam net bij kickboxen vandaan en ging direct daarna alweer op de vuist, nogal frappant, dus relevant om mee te delen

Je wilt als krant toch een zo gedetailleerd mogelijk verslag uitbrengen, dan ga je toch niet allerlei details achterwege laten die nieuwswaarde hebben omdat ze op verschillende manieren een saillant detail vormen.

En ja, natuurlijk is het schokkend wanner een kickboxer zonder reden van zich af begint te meppen (nota bene nadat hij iemand dood heeft gereden), net zoals het schokkend is dat een jongen die naar de schietvereniging ging gaat een heel winkelcentrum overhoop knalde. Gek hè? Is dat nou zo moeilijk om in te zien?

Dat van die slager, dat zou net zo goed relevant zijn. Zeker wanneer er vaker slagers mensen overhoop zouden steken. Dus dat is eerder een argument voor, dan eentje tegen. ;)

Sowieso, niemand zegt dat er mensen denken dat hij klappen heeft gegeven vanwege het kickboxen, er wordt geen causaliteit gesuggereerd, enkel associatie.

Ik snap dat argument van aso's in het verkeer al helemaal niet. Wat er verder gebeurt doet hier toch niets aan af? Dat is net zo'n nonargument als over voetbal geweld beginnen om kickboxgerelateerd geweld te nuanceren. Dat slaat als een tang op een varken.

Facade
14-02-2013, 11:50
Goeie post turbo, you must spread.

MuayThaiGuy
14-02-2013, 11:52
- juridisch heeft het andere implicaties, dus relevant voor de berichtgeving
- hij had zich wel twee keer moeten bedenken te gaan slaan, juist omdat hij op vechtsport zit, dus relavant
- zijn klappen komen harder aan, want hij zit op kickboxen, dus relevant om mee te delen
- hij kwam net bij kickboxen vandaan en ging direct daarna alweer op de vuist, nogal frappant, dus relevant om mee te delen

Je wilt als krant toch een zo gedetailleerd mogelijk verslag uitbrengen, dan ga je toch niet allerlei details achterwege laten die nieuwswaarde hebben omdat ze op verschillende manieren een saillant detail vormen.

En ja, natuurlijk is het schokkend wanner een kickboxer zonder reden van zich af begint te meppen (nota bene nadat hij iemand dood heeft gereden), net zoals het schokkend is dat een jongen die naar de schietvereniging ging gaat een heel winkelcentrum overhoop knalde. Gek hè? Is dat nou zo moeilijk om in te zien?

Dat van die slager, dat zou net zo goed relevant zijn. Zeker wanneer er vaker slagers mensen overhoop zouden steken. Dus dat is eerder een argument voor, dan eentje tegen. ;)

Sowieso, niemand zegt dat er mensen denken dat hij klappen heeft gegeven vanwege het kickboxen, er wordt geen causaliteit gesuggereerd, enkel associatie.

Ik snap dat argument van aso's in het verkeer al helemaal niet. Wat er verder gebeurt doet hier toch niets aan af? Dat is net zo'n nonargument als over voetbal geweld beginnen om kickboxgerelateerd geweld te nuanceren. Dat slaat als een tang op een varken.

Is het relevant voor berichtgeving in de media, nee.
Is het relevant om te vermelden tijdens een rechtszaak? Ja
Waar het hier om gaat is dat de berichtgeving in de media kickboksgerelateerd enkel slechte berichten zijn als een krant objectief is dan zouden ze ook eens de goede dingen moeten vertellen en dan niet 4 regeltjes met Sem Schilt heeft....
Punt blijft dat door enkele negatieve berichtgevingen in de media iedereen die het leest bevooroordeeld word met enkel het slechte uit de sport. Met andere woorden het word gegeneraliseerd en gedemoniseerd dat er verkeerde dingen gebeuren ga ik niet ontkennen maar dat het schijt van de samenleving ( journalisten ) alles maar dan ook alles maar doen om een sensatie verhaal te verkopen om een bepaalde doelgroep zwart te maken dat vind ik zeer kwalijk. Daarnaast ten tijde van het gebeuren is er niks over geschreven enkel nu tijdens het proces komt dit naar buiten als het allemaal zo relevant was dan hadden ze de berichtgeving ten tijde van het ongeval moeten schrijven en daarom is het gewoon kolder dat het nu vermeld word de nieuwswaarde is al achterhaald.

Facade
14-02-2013, 11:56
Het blijft echter wel een lastig onderwerp MT. Veel bevolkingsgroepen binnen Nederland voeren soortgelijke argumenten aan. Hun bevolkingsgroep zou een negatief stigma krijgen doordat afkomst vermeld wordt in de berichtgeving. Ik denk dat de meningen hier verdeeld zullen zijn over de mate waarin afkomst relevant is. Zo geldt dat ook voor het wel of niet vermelden van een eventuele vechtsportachtergrond. Zo gauw je dingen bewust weg gaat laten, zit je wel een beetje aan de grenzen van zelfcensuur.

Nick2802
14-02-2013, 12:12
Is het relevant voor berichtgeving in de media, nee.
Is het relevant om te vermelden tijdens een rechtszaak? Ja
Waar het hier om gaat is dat de berichtgeving in de media kickboksgerelateerd enkel slechte berichten zijn als een krant objectief is dan zouden ze ook eens de goede dingen moeten vertellen en dan niet 4 regeltjes met Sem Schilt heeft....
Punt blijft dat door enkele negatieve berichtgevingen in de media iedereen die het leest bevooroordeeld word met enkel het slechte uit de sport. Met andere woorden het word gegeneraliseerd en gedemoniseerd dat er verkeerde dingen gebeuren ga ik niet ontkennen maar dat het schijt van de samenleving ( journalisten ) alles maar dan ook alles maar doen om een sensatie verhaal te verkopen om een bepaalde doelgroep zwart te maken dat vind ik zeer kwalijk. Daarnaast ten tijde van het gebeuren is er niks over geschreven enkel nu tijdens het proces komt dit naar buiten als het allemaal zo relevant was dan hadden ze de berichtgeving ten tijde van het ongeval moeten schrijven en daarom is het gewoon kolder dat het nu vermeld word de nieuwswaarde is al achterhaald.


Momenteel wegen de positieve activiteiten, in vechtsportland, niet af tegen de negatieve, dus is het niet meer dan logisch dat deze negatieve activiteiten telkens aan het licht komen. Dat er dwazen in onze sport rondlopen is werkelijk niemand vreemd... En ja, je komt ze hier (samen met schietsport, en zelfs voetbal) met enige regelmaat tegen. Laten we daar met z´n allen een valentijnsgedichtje over inzenden bij de Telegraaf. De sport moet gestructureerd worden, wil het verdere doorgroei maken in de nederlandse samenleving, dat is mijn visie...

Turboknecht
14-02-2013, 12:12
Is het relevant voor berichtgeving in de media, nee.
Is het relevant om te vermelden tijdens een rechtszaak? Ja
Waar het hier om gaat is dat de berichtgeving in de media kickboksgerelateerd enkel slechte berichten zijn als een krant objectief is dan zouden ze ook eens de goede dingen moeten vertellen en dan niet 4 regeltjes met Sem Schilt heeft....
Punt blijft dat door enkele negatieve berichtgevingen in de media iedereen die het leest bevooroordeeld word met enkel het slechte uit de sport. Met andere woorden het word gegeneraliseerd en gedemoniseerd dat er verkeerde dingen gebeuren ga ik niet ontkennen maar dat het schijt van de samenleving ( journalisten ) alles maar dan ook alles maar doen om een sensatie verhaal te verkopen om een bepaalde doelgroep zwart te maken dat vind ik zeer kwalijk. Daarnaast ten tijde van het gebeuren is er niks over geschreven enkel nu tijdens het proces komt dit naar buiten als het allemaal zo relevant was dan hadden ze de berichtgeving ten tijde van het ongeval moeten schrijven en daarom is het gewoon kolder dat het nu vermeld word de nieuwswaarde is al achterhaald.

Ja, het is dus wel relevant voor berichtgeving in de media, omdat die anders nogal onvolledig zou zijn. Nou ja, goed, dat heb ik al eerder uitgelegd.

Dat berichtgeving in de media over het algemeen meer negatief dan positief is, dat is nou eenmaal zo, dat geldt voor al het nieuws, niet alleen voor dat wat met kickboksen te maken heeft. Kickboksen is nou eenmaal geen breed geaccepteerde sport onder de samenleving, daarom zul je er geen of weinig successen in de media van terug zien. Het heeft dus geen nieuwswaarde, levert niets op en krijgt daarom geen aandacht. Behalve wanneer er criminaliteit bij komt kijken, want dat voelen we allemaal, om te beginnen in de portemonnee. Natuurlijk springen journalisten daarop in, ze verdienen er immers hun brood mee. En de media gaat voor de makkelijkste (meest lucratieve) weg.

En in dit bericht lees ik geen demonisering. Het komt aardig objectief op me over. Even googlen leert me dat er toen ook wel wat berichtgeving over geweest is. Maar ten tijde van een rechtszaak is er natuurlijk veel meer en makkelijker informatie voorhanden. De focus ligt in het stuk trouwens niet op kickboksen, het staat niet in de titel en later wordt het pas genoemd. Dus het is echt onzin dat er hierbij per definitie geprobeerd wordt de sport kapot te maken, dat dat het doel van het artikel is.

Daarnaast staat er van tijd tot tijd nog wel eens wat positiefs in de media hoor. Over projectjes die hier en daar opgezet worden voor jongeren etc. Daar heb ik hier op het forum ook wel eens een topic over geopend. Toevallig reageerde er toen zo'n beetje niemand, maar in een topic als deze komt het volk met bakken de zaal binnen gelopen. Dus blijkbaar vinden vechtsporters zelf het positieve nieuws ook niet zo interessant. :whistling:

Verder wil ik niet zeggen dat het niet of nooit gebeurd dat vechtsport zwart gemaakt wordt in de media, of dat de media heilig is. Nee, ik denk dat de media heel erg bijdraagt aan beeldvorming en heb er zelf zeker geen hoge pet van op. Maar in dit geval denk ik dat het allemaal wel mee valt en dat er hier mensen zitten bij wie dit soort berichten nogal gauw de gevoelige snaar raakt.

kooivechter
14-02-2013, 12:16
Tuurlijk is het relevant om dit te melden. Die man heeft dit herhaaldelik gedaan om zich agressief te gedragen. Er staat heel duidelijk dat die mongool vijf keer eerder kwam Van L. in aanraking met politie en justitie na agressief rijgedrag en ruzie met andere verkeersdeelnemers. Het is gewoon een agressieve idioot die aan kickboksen doet. Zo'n dodelijk ongeluk zit er dan aan te komen. Ik word wel een beetje schijtziek van zulke idioten. In mij ogen zijn is er wel een bepaalde categorie die absoluut niet aan kickboksen mogen doen, die gaste worden er alleen maar agressiever van.

Biiyen
14-02-2013, 12:26
- juridisch heeft het andere implicaties, dus relevant voor de berichtgeving
- hij had zich wel twee keer moeten bedenken te gaan slaan, juist omdat hij op vechtsport zit, dus relavant
- zijn klappen komen harder aan, want hij zit op kickboxen, dus relevant om mee te delen
- hij kwam net bij kickboxen vandaan en ging direct daarna alweer op de vuist, nogal frappant, dus relevant om mee te delen

Je wilt als krant toch een zo gedetailleerd mogelijk verslag uitbrengen, dan ga je toch niet allerlei details achterwege laten die nieuwswaarde hebben omdat ze op verschillende manieren een saillant detail vormen.

En ja, natuurlijk is het schokkend wanner een kickboxer zonder reden van zich af begint te meppen (nota bene nadat hij iemand dood heeft gereden), net zoals het schokkend is dat een jongen die naar de schietvereniging ging gaat een heel winkelcentrum overhoop knalde. Gek hè? Is dat nou zo moeilijk om in te zien?

Dat van die slager, dat zou net zo goed relevant zijn. Zeker wanneer er vaker slagers mensen overhoop zouden steken. Dus dat is eerder een argument voor, dan eentje tegen. ;)

Sowieso, niemand zegt dat er mensen denken dat hij klappen heeft gegeven vanwege het kickboxen, er wordt geen causaliteit gesuggereerd, enkel associatie.

Ik snap dat argument van aso's in het verkeer al helemaal niet. Wat er verder gebeurt doet hier toch niets aan af? Dat is net zo'n nonargument als over voetbal geweld beginnen om kickboxgerelateerd geweld te nuanceren. Dat slaat als een tang op een varken.

True,het is wel degelijk relevant.

blackadder
14-02-2013, 12:26
Ik word hier zo moe van. Die journalisten hebben het echt niet vermeld omdat het misschien relevant is voor het artikel of ook niet. Zover denken ze helemaal niet door. Dat doen alleen wij hier. Het klonk gewoon weer lekker sensationeel. That's it.

Minotauro
14-02-2013, 13:04
3x wezen trainen bij plaatselijke kickboksgym en hij is een kickbokser. Hier is ook de halve stad martial artist, allemaal op judo gezeten toen ze 8 waren

Asura
14-02-2013, 13:26
Goede argumenten van turbo en facade. de melding van vechtsport is wel relevant.

MuayThaiGuy
14-02-2013, 13:32
Leest iedereen erover heen dat dit de rechtszaak betreft waar is het artikel toen het gebeurde was er toen berichtgeving over dat meneer een kickbokser is? Hier doel ik op!

Asura
14-02-2013, 14:36
Leest iedereen erover heen dat dit de rechtszaak betreft waar is het artikel toen het gebeurde was er toen berichtgeving over dat meneer een kickbokser is? Hier doel ik op!

Nieuwe feiten zijn aan het licht gekomen, ze zijn relevant voor de zaak, en dus relevant voor journalisten.
Zolang vechtsport zo'n slachtoffermentaliteit heeft komen we nergens, de berichtgeving is niet het probleem, maar dat het zo vaak gebeurt. Zeker aangezien elke bekende Nederlandse vechtsporter ouders vertelt dat kickboxen/mma juist een manier is om agressie te kanaliseren en dit soort problemen te doen voorkomen.

MuayThaiGuy
14-02-2013, 14:47
Nieuwe feiten zijn aan het licht gekomen, ze zijn relevant voor de zaak, en dus relevant voor journalisten.
Zolang vechtsport zo'n slachtoffermentaliteit heeft komen we nergens, de berichtgeving is niet het probleem, maar dat het zo vaak gebeurt. Zeker aangezien elke bekende Nederlandse vechtsporter ouders vertelt dat kickboxen/mma juist een manier is om agressie te kanaliseren en dit soort problemen te doen voorkomen.

Kijk en dat is een suggestieve aanname dat het relevant is voor de zaak, in welke opzicht is het relevant?
Een willekeurig ander iemand kan ook tikken uitdelen, het slachtoffer is niet gestorven omdat hij klappen van een kickbokser heeft gehad hij is aangereden door iemand die aan kickboksen doet daarom zeg ik het is totaal niet van toepassing dat hij aan kickboksen doet.
Of ben ik de enige die de ruzie buiten de aanrijding om anders ziet?
De mishandeling is niet achteraf er nog bij gekomen die vond kort na de aanrijding plaats, maar wie zegt niet dat de verdachte aangevallen is door een van de omstanders en heeft uit noodweer een pak slaag uitgedeeld?
Als iemand mij bij de strot zou pakken dan kun je er vanuit gaan dat degene een paar tikken krijgt van mij en dat heeft niks met vechtsport te maken datzelfde zou ik ook doen als ik op waterpolo zou zitten.

Strange Cutbean
14-02-2013, 15:01
In plaats van boos te zijn op het journaille moeten sommigen maar eens naar eigen wereldje kijken. De pers doet wat hij moet doen, verslag geven. En dat dat verslag enkelen niet aanstaat tja… Dat is niets vergeleken met de ellende die sommige 'broeders' anderen aandoen. Verdachte is al vijf keer eerder met justitie in aanraking gekomen door zijn agresiviteit en nog was hij ergens welkom om te trainen. En boos zijn op de jounalist die een rechtbankverslag geeft omdat er niemand van de pers op Schiphol staat te wachten als iemand met een gordel thuis komt? Daar kan die rechtbankverslaggever niets aan doen want dat zijn weer een ander soort journalisten. Deal with it!

Facade
14-02-2013, 15:01
Het kan zijn dat de familie van het slachtoffer of de verdachte zelf de media opgezocht heeft. Daarnaast zijn er altijd wel journalisten in de rechtbank te bekennen, want die is openbaar toegankelijk. Ik kan me voorstellen dat na het horen van de feiten, het is immers heel ongebruikelijk dat je omstanders neerslaat nadat je iemand doodrijdt, de interesse van een journalist gewekt is en dat die verder onderzoek is gaan doen. Dat zou kunnen verklaren hoe het nu wel en toen niet in het nieuws was. Om eerlijk te zijn, maakt het me niet zoveel uit. Sommigen lijken hier te denken dat de media een maatschappelijke taak moeten vervullen, maar dat is natuurlijk niet zo. Misschien is het komkommertijd en heeft het AD niks anders te melden, het kan allemaal en doet weinig af aan de feiten...

Over je alternatieve scenario: het lijkt me onwaarschijnlijk dat de verdachte aangevallen is, gezien het feit dat hij zelf aangeeft te reageren op de term 'moordenaar'.

Asura
14-02-2013, 15:02
Het zou natuurlijk kunnen dat de vechtsporter werd aangevallen, maar dat is juist een aanname want dat meld het bericht niet. Het is relevant omdat hij als vechtsporter bewust hoort te zijn van de impact van dit soort geweld.

Rverm
14-02-2013, 15:15
Mij lijkt het relevant wat het niveau van de kickbokser is, oftewel is het een wedstrijdvechter of heeft hij 2.5x getraind en zegt hij tegen vrienden dat hij aan UFC doet? Is het een wedstrijdvechter dan vind ik het relevant dat de krant het vermeld, is het de 2de optie dan heeft het weinig toegevoegde waarde.
Buiten dat, klote dat we weer eens negatief in het nieuws komen!

MuayThaiGuy
14-02-2013, 15:26
Het zou natuurlijk kunnen dat de vechtsporter werd aangevallen, maar dat is juist een aanname want dat meld het bericht niet. Het is relevant omdat hij als vechtsporter bewust hoort te zijn van de impact van dit soort geweld.

Dus wordt er eenzijdig bericht, dank je.
En ja hij hoort bewust te zijn, maar volgens mij kun je niet weten hoe je reageert op zulke omstandigheden totdat je iemand op je motorkap krijgt en hetzelfde ervaart.

daanII
14-02-2013, 17:59
Het zijn twee op zichzelf staande zaken. Ten eerste de aanrijding en ten tweede de vechtpartij. Waar MTG op doelt is natuurlijk, dat vechtsport niet in relatie hoeft worden gebracht met de aanrijding. Dat is smeuïge journalistiek. Het geldt natuurlijk wel voor de vechtpartij, waar je natuurlijk nog moet afwachten wie hier de schuldige van is. Wie heeft het eerste geslagen en uitgelokt? Maar dat doet er in de ‘aanrijding’-zaak niet toe. Verder vind ik de strafeis van de officier van justitie buiten proportioneel hoog, maar ik ken alle feiten niet.

Brainthief
14-02-2013, 19:13
zonder aanrijding geen klappen... dus toch relevant

wat een mongool btw, die knaap

daanII
14-02-2013, 19:32
Er wordt wel vaker een sport bijgehaald in de media:

Volgens de politie in Zuid-Afrika heeft de 26-jarige paralympische atleet het 30-jarige model Reeva Steenkamp donderdagochtend neergeschoten in hun huis.

Nusaniwe
14-02-2013, 20:05
Het is wel een beetje overdreven om over hem te praten als Kickbokser, in de titel gelijk. Dat hij aan kickboksen deed is natuurlijk wel interessant, maar het artikel focust totaal niet op kickboksen/geweld dus hadden ze het netzogoed weg kunnen laten als ze er toch niet over gaan schrijven. Ze hadden er ook "Curler" (?) of "Voetballer" van kunnen maken, of gewoon normaal "Man". Dus het lijkt me wel de dat de bedoeling was om voor sensatie te zorgen. Hem een kickbokser noemen zorgt alleen maar voor meer vragen.

Nusaniwe
14-02-2013, 20:11
Er wordt wel vaker een sport bijgehaald in de media:

Volgens de politie in Zuid-Afrika heeft de 26-jarige paralympische atleet het 30-jarige model Reeva Steenkamp donderdagochtend neergeschoten in hun huis.

Ja, maar die gast is beroemd ofzo. Zelfde als Sven Kramer zijn vriendin doodschiet, dan zullen de buitenlandse kranten ook wel duidelijk maken dat het gaat om iemand die ze misschien van tv kennen.

Diz
14-02-2013, 20:28
Er wordt wel vaker een sport bijgehaald in de media:

Volgens de politie in Zuid-Afrika heeft de 26-jarige paralympische atleet het 30-jarige model Reeva Steenkamp donderdagochtend neergeschoten in hun huis.

Die paralympiërs ook altijd weer hè... Altijd hetzelfde met die gasten...

lexmeister
14-02-2013, 20:46
Die paralympiërs ook altijd weer hè... Altijd hetzelfde met die gasten...

Paralympier misschien niet, maar gewelddadig verleden is wel weer relevant. Journalisten zijn er ook deels om nieuws te duiden. Wij mensen denken nu eenmaal in hokjes. En typering qua persoon geeft info over dit nieuws feit.

Als het een oude dame in een fiat panda was geweest die van een bridge avond kwam en die was op de vuist gegaan krijgt het nieuws hele ander lading. Dan zouden ze de auto ws niet vermelden en ook het bridgen was niet relevant.

Nu is het feit dat hij een snelle auto had en kickboksen kan, dus wel relevant. Net als zijn agressieve verleden in het verkeer. Het plaatst eea in perspectief.

kooivechter
14-02-2013, 21:40
Het zijn twee op zichzelf staande zaken. Ten eerste de aanrijding en ten tweede de vechtpartij. Waar MTG op doelt is natuurlijk, dat vechtsport niet in relatie hoeft worden gebracht met de aanrijding. Dat is smeuïge journalistiek. Het geldt natuurlijk wel voor de vechtpartij, waar je natuurlijk nog moet afwachten wie hier de schuldige van is. Wie heeft het eerste geslagen en uitgelokt? Maar dat doet er in de ‘aanrijding’-zaak niet toe. Verder vind ik de strafeis van de officier van justitie buiten proportioneel hoog, maar ik ken alle feiten niet.

buitenproportioneel hoog is het zeker niet, wanneer je 5 keer eerder agressieve in cidenten in het verkeer hebt veroorzaakt. Daarnaast eist het OM 5 jaar, daar blijft toch niets van over. Dan kom je er nog goed vanaf. Nederland gaat naar de knoppe door zulke mogolen. Veel harder aanpakken zulke gaste

pdr
14-02-2013, 22:03
Iemand is verongelukt en de veroorzaker hiervan geeft de getuige nog een pak slag erbij. De krant schrijft hier een
nieuwsartikel wat ook de taak is van een krant. De veroorzaker van het ongeluk kwam van een training af wat door de krant wordt vermeldt. Verschrikkelijk nieuws ware het niet dat een aantal idioten gaan lopen janken dat het kickboksen weer slecht in het nieuws komt. Lekker belangrijk. Hoe ver kun je afglijden als maatschappij als je je hier druk over maakt. Ik wil de nabestaanden condeleren en het slachtoffer van de mishandeling sterkte wensen