PDA

View Full Version : Again



estoban
19-02-2013, 10:35
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3396357/2013/02/19/Kickbockser-vast-voor-doodschoppen-man.dhtml

Kemal
19-02-2013, 11:29
tja zag het vanochtend.. erg triest

onne1983
19-02-2013, 12:49
Na al die artikelen kunnen ze nog steeds kickbokser niet correct spellen

MuayThaiGuy
19-02-2013, 12:58
Diep triest :(

http://nedermeme.nl/wp-content/uploads/2012/08/robgeus-e1345992376308.jpg

Pahlavan
19-02-2013, 13:22
pff diep triest weer. echt walgelijk dit

Hans Vos
19-02-2013, 14:20
erg walchelijk maar waarom er nu weer kickboxer bij moet . ?? als het een hockeyspeler was geweest had het er ook niet bij gestaan . gr hans

Pahlavan
19-02-2013, 14:33
erg walchelijk maar waarom er nu weer kickboxer bij moet . ?? als het een hockeyspeler was geweest had het er ook niet bij gestaan . gr hans

waarschijnlijk omdat je bij kickboksen leert stoten en trappen en aangezien de man door fysiek geweld is omgekomen, maakt men een link daartussen. Ik ben natuurlijk net zo'n grote vechtsportliefhebber als alle andere leden op dit forum en ik ben persoonlijk van mening dat kickboksen er niet voor zorgt dat iemand een ander doodtrapt natuurlijk. het is echter een best makkelijke link om te leggen voor iemand die verder niks met vechtsporten heeft.
als iemand wordt neergeschoten door een lid van een schietvereniging, dan zal dat er hoogstwaarschijnlijk ook bij worden vermeld.

Biiyen
19-02-2013, 15:34
erg walchelijk maar waarom er nu weer kickboxer bij moet . ?? als het een hockeyspeler was geweest had het er ook niet bij gestaan . gr hans

Als de hockeyspeler de man had doodgeslagen met zijn hockeystick waarschijnlijk wel.

Diaz bros
19-02-2013, 15:53
mwah ik ben het wel met Hans eens. Ik vind dit geen vechtsport probleem, eerder een maatschappelijke probleem. Ik wil niet rasistisch zijn en heb het artikel niet gelezen maar heb zo'n gevoel dat het gaat om een getinte kerel(correct me if i m wrong).
Dat deze meneer op een vechtsportschool heeft gezeten of nog steeds zit en vervolgens de mist in gaat is zijn verantwoording en niet van een vechtsportschool. dat is echt kort door de bocht. Als hij nu op een sportschool of een event iemand had doodgetrapt dan zou je eventueel de sportschool erbij kunnen betrekken, maar nu toch niet... de trainers zijn tenslotte niet 24/7 bij hun vechters en kunnen ook trouwens niet meer dan adviseren. En als je instaat bent om iemand dood te kunnen schoppen ben je ook niet voor advies vatbaar en spoor je psychisch niet en hoor je snel achter slot en grendel. Er zal geen een trainer zijn op de wereld die tegen zijn leerlingen zegt dat die andere mensen moet doodschoppen.

En nogmaals dit is een maatschappelijke probleem!! Het is een bepaalde groep in de samenleving die gewoon niet goed functioneert en dan moet Den Haag of de pers of whatever een keer in de spiegel gaan kijken en niet proberen dit wegschuiven als een vechtsport probleem

Turboknecht
19-02-2013, 16:07
waarschijnlijk omdat je bij kickboksen leert stoten en trappen en aangezien de man door fysiek geweld is omgekomen, maakt men een link daartussen. Ik ben natuurlijk net zo'n grote vechtsportliefhebber als alle andere leden op dit forum en ik ben persoonlijk van mening dat kickboksen er niet voor zorgt dat iemand een ander doodtrapt natuurlijk. het is echter een best makkelijke link om te leggen voor iemand die verder niks met vechtsporten heeft.
als iemand wordt neergeschoten door een lid van een schietvereniging, dan zal dat er hoogstwaarschijnlijk ook bij worden vermeld.


Als de hockeyspeler de man had doodgeslagen met zijn hockeystick waarschijnlijk wel.

Inderdaad, helemaal mee eens. Zo werkt dat nou eenmaal. Raar dat dat er zo moeilijk in gaat hier.

Brainthief
19-02-2013, 16:53
Helaas trekken bepaalde sporten ook bepaalde figuren uit een wat lagere sociale klasse aan. En laat het nu net de lagere sociale klasse zijn die vaker crimineel gedrag vertoont. Zo ook met kickboksen.... het kan een zegening voor je zijn, de discipline en respect die je vaak ook meekrijgt van je trainer (is mijn persoonlijke ervaring) echter komt het ook voor dat men zich niet aan deze code houden. Nu is de aandacht erg gevestigd op kickboxen maar wellicht heeft dat ook te maken met de manier hoe de media veranderd. Dat is tegenwoordig ook platter om te scoren en te verkopen.

Het heeft geen zin door te zeggen waarom nu weer de nadruk op kickboxen. Het is gewoon niet te ontkennen dat iemand die kickboxt, gevaarlijker kan zijn mochten er klappen uitgedeeld worden. Dat is voordelig als je bv een meisje red van een verkrachter maar als de kickboxer zelf de crimineel uithangt is het natuurlijk niet fraai. Ookal druist het 100% in tegen de code.

Kortom laat dit je niet het veld uitslaan maar blijf dit soort onzin met hand en tand afkeuren. En natuurlijk worden de meeste gevallen van geweld niet veroorzaakt door kickbokser maar door dronken lui. Helaas houden er erg veel mensen van een biertje (ik ook) dus dat verkoopt niet.

pronk
19-02-2013, 17:31
erg walchelijk maar waarom er nu weer kickboxer bij moet . ?? als het een hockeyspeler was geweest had het er ook niet bij gestaan . gr hans

Ik zat eerder aan een voetballer te denken shoppen op de grond tegen het hoofd.

daanII
19-02-2013, 17:50
Inderdaad, helemaal mee eens. Zo werkt dat nou eenmaal. Raar dat dat er zo moeilijk in gaat hier.

Inderdaad, doorsnee Nederland denkt er wel anders over.

ICON
19-02-2013, 18:09
pfff krijgen we deze discussie nu iedere twee maanden?

FOCUS
19-02-2013, 18:14
Sterkte aan de nabestaanden

daanII
19-02-2013, 18:25
pfff krijgen we deze discussie nu iedere twee maanden?

Ja, best wel veel he? Voor een sport.

SuzukiGsxr
19-02-2013, 18:47
Het is gewoon zo fucking triest dat zo iets moet gebeuren.
Persoonlijk ben ik van mening, achter slot en grendel en er nooit meer uit.
Hoe zielig ben je als geoefend vechtsporter iemand anders die ongetraind is zo
te beschadigen... Respectloos na andere en de sportwereld.

Asura
19-02-2013, 19:06
Sterkte aan de nabestaanden

Son & Breugel!
19-02-2013, 19:31
Triest bericht, kut dat dit soort berichten blijven komen!

daanII
19-02-2013, 21:37
erg walchelijk maar waarom er nu weer kickboxer bij moet . ?? als het een hockeyspeler was geweest had het er ook niet bij gestaan . gr hans

Even een paar meningen van doorsnee 'dom' nederland over bovenstaand artikel. Tijd om je zorgen te maken.
Maar je kan ook je oogkleppen weer opzetten en verder gaan slapen.

mmlaurens (gast)
Je kijkt er al bijne niet meer van op dat mensen die deze sport beoefenen blijkbaar sneller over de scheef gaan!!

heideroosje (gast)
Sport kleeft steeds meer tegen de kriminaliteit aan!

Opa 1947- (gast)
Niets anders dan ellende met die vechtsport, weg ermee ze worden juist agressief, en lappen de regels aan hun laars. Den Haag doe nu eens wat.!!!!

Monsze (gast)
In Nederland mag je in het openbaar geen wapen bij je dragen.
Wel mag je jezelf tot een wapen trainen !
De gevolgen lees je nu wekelijks.

mike(gast) (gast)
Kickboksen is geen sport, moet zo snel mogelijk verboden worden.Sporten heeft niets te maken met het zo snel mogelijk uitschakelen van mensen.

emi (gast)
We moesten ze toch zonnodig allemaal GRATIS boks- en kickboks les geven??? Dat was toch zo goed voor hun zelfvertrouwen en imago??

veronica (gast)
Die mensen die hun sport misbruiken moeten ze op een zwarte lijst zetten.Je hoort niet anders dan kickboksers zich niet aan de sport protocol houden en mensen zwaar mishandelen.Volgens mij gaan die gasten juist op die sport om andere te mishandelen en dat heeft niets meer met de sport zelf te maken.

Rudolfus
(kick)boxen zou verboden moeten worden. Het heeft sowieso al helemaal niks met sport te maken.

t.e (gast)
En wanneer doen we dat kick-boksen nu eens verbieden?
Of moeten er nog meer slachtoffers vallen.

Monsze (gast)
Wat is dat toch een fijne sport, kickboksen. Het is zo goed voor je zelfvertrouwen en de sport leert je discipline en zelfbeheersing........aldus de sportscholen.

Boer Orgel
Wat vreemd? Vechtsporten zijn toch hogere uitingen van vrede en menslievendheid? Sporten die raakvlakken hebben met de kunst? Of is het toch een ordinair fenomeen dat vooral onder geboren killers leeft? Nou?
Hoe dan ook: verbieden. Volledig en grondig. Ze gaan maar vlinders determineren. Alleen dan maak je nog een kans.

filatelist (gast)
Wanneer wordt die sport nou eens verboden in Nederland. Veel te veel slecht in het nieuws zelfs tot twee keer toe met doden erbij.

Poedel (gast)
Krijg de indruk dat de meeste vechtsporters een behoorlijk kort lontje hebben en bij het minste geringste akkefietje exploderen. Zijn toch al een aantal incidenten bekend. Dus... ben je nogal gefrustreerd, ga dan lekker op een vechtsport je agressie botvieren op je tegenstander ín en buiten de ring. Brrr, eng volk.

Iksnaphetwel (gast)
Beetje het zelfde verhaal als wapens in Amerika. Wapens maken geen mensen dood. Dat doet de persoon zelf.. deze sport kan zo ook worden beschouwd.

peter honing (gast)
het loopt de spuigaten uit met die gasten

daanII
19-02-2013, 21:53
Ik schat nog 3 of 4 van dit soort incidenten en “vecht”sportscholen komen in een vergunningstelselterecht. Nederland en de beleidsbepalers zijn vechtsport en aanhangende incidenten namelijk spuugzat. Door de ontkennende houding van de branche en de blinde visie van een paar aanhangers, zoals hier op het forum, zal het niet positief gaan uitpakken. Het zal de sport in ieder geval niet ten goede komen. De sport is doordrenkt van graaiende, egotrippende ijdeltuiten met veel foute vrienden. Zet nu je oogkleppen maar weer op en slaap lekker verder. Staan we over drie jaar weer op een matje te ploeteren in de achtertuin.

Pansier
19-02-2013, 21:58
Ik begrijp de reacties wel. Zo is op het moment een grote discussie over wapenbezit in Amerika, kan dit door de beugel of niet? Ik kan het verband wel zien met een vechtsport. Wanneer er in Amerika een schietpartij is komt dit ook in het nieuws, opnieuw met nadruk op deze discussie van het wapenbezit.

Wat ik probeer duidelijk te maken is het feit dat je jezelf inderdaad tot een wapen traint bij een dergelijke vechtsport. Wanneer dit bij de verkeerde mensen wordt aangeleerd kan dit verkeerd aflopen. Het is duidelijk dat er een oplossing hiervoor moet komen, maar ik heb niet graag dat vechtsporten verboden worden in Nederland. Het neemt bij een grote groep namelijk ook de agressie en frustraties weg wat juist positief is.

Ik denk dat er in Nederland strenger gekeurd moet worden bij vechtsport leraren. Deze geven nou eenmaal een voorbeeld. Wanneer de leraar agressief oogst, zullen zijn leerlingen dit ook (kunnen) worden. Hiervoor zou door de bond ook een controle moeten worden gehouden. Stuur bijvoorbeeld leden van de bond anoniem naar een sportschool om hier mee te trainen ter controle van de normen en waarden die op de sportschool heersen. Misschien kan je op deze manier deze negatieve energie minderen.

daanII
19-02-2013, 22:03
Ik begrijp de reacties wel. Zo is op het moment een grote discussie over wapenbezit in Amerika, kan dit door de beugel of niet? Ik kan het verband wel zien met een vechtsport. Wanneer er in Amerika een schietpartij is komt dit ook in het nieuws, opnieuw met nadruk op deze discussie van het wapenbezit.

Wat ik probeer duidelijk te maken is het feit dat je jezelf inderdaad tot een wapen traint bij een dergelijke vechtsport. Wanneer dit bij de verkeerde mensen wordt aangeleerd kan dit verkeerd aflopen. Het is duidelijk dat er een oplossing hiervoor moet komen, maar ik heb niet graag dat vechtsporten verboden worden in Nederland. Het neemt bij een grote groep namelijk ook de agressie en frustraties weg wat juist positief is.

Ik denk dat er in Nederland strenger gekeurd moet worden bij vechtsport leraren. Deze geven nou eenmaal een voorbeeld. Wanneer de leraar agressief oogst, zullen zijn leerlingen dit ook (kunnen) worden. Hiervoor zou door de bond ook een controle moeten worden gehouden. Stuur bijvoorbeeld leden van de bond anoniem naar een sportschool om hier mee te trainen ter controle van de normen en waarden die op de sportschool heersen. Misschien kan je op deze manier deze negatieve energie minderen.

Ja het is vijf voor twaalf in de vechtsportwereld in Nederland. En er gebeurt geen moer.

daanII
19-02-2013, 22:08
Buiten dat ik belachelijk gemaakt wordt door heel veel members hier. Ga lekker zo door jongens.

Pansier
19-02-2013, 22:08
Ja het is vijf voor twaalf in de vechtsportwereld. En er gebeurt geen moer.

Ik denk oprecht dat het met grote getallen vermindert kan worden door leraren streng te keuren. Voor mensen die op jonge leeftijd al beginnen met vechtsport is de leraar zeker van grote invloed. De meeste leraren in de vechtsport zijn toch mensen met een zeker charisma en status waardoor ze een grote invloed hebben op de normen en waarden van hun leerlingen. Het zal niet het gehele probleem doen verdwijnen, maar het zal zeker een vermindering moeten opleveren. De jeugd is makkelijk te vormen en de ouderen wat moeilijker, maar de jeugd is toch de toekomst.

daanII
19-02-2013, 22:10
Ik denk oprecht dat het met grote getallen vermindert kan worden door leraren streng te keuren. Voor mensen die op jonge leeftijd al beginnen met vechtsport is de leraar zeker van grote invloed. De meeste leraren in de vechtsport zijn toch mensen met een zeker charisma en status waardoor ze een grote invloed hebben op de normen en waarden van hun leerlingen. Het zal niet het gehele probleem doen verdwijnen, maar het zal zeker een vermindering moeten opleveren. De jeugd is makkelijk te vormen en de ouderen wat moeilijker, maar de jeugd is toch de toekomst.

Ben ik helemaal met je eens!

Johannes de Sloper
19-02-2013, 22:13
Ja Daan, het is zoals het is.
De mentaliteit onder de vechtsporters is gewoon van binnenuit verrot.
En helaas zijn de meeste reakties hier op dit forum alleen maar een bevestiging van die stelling.

Pansier komt met een goede, werkbare oplossing inderdaad.
Want het begint bij de leraren.
De sport moet gewoon openbaar schuld erkennen.
Ja, het gaat vaak fout
Ja, het is onze schuld.
En ja, wij gaan dat veranderen.

“Want een ieder zal zijn eigen last dragen” (Gal. 6:5).

daanII
19-02-2013, 22:18
..

daanII
19-02-2013, 22:24
Ja Daan, het is zoals het is.
De mentaliteit onder de vechtsporters is gewoon van binnenuit verrot.
En helaas zijn de meeste reakties hier op dit forum alleen maar een bevestiging van die stelling.

Pansier komt met een goede, werkbare oplossing inderdaad.

“Want een ieder zal zijn eigen last dragen” (Gal. 6:5).

Ja inderdaad.

FOCUS
19-02-2013, 23:38
Johannes je bent grappig :lol:

MuayThaiGuy
20-02-2013, 09:11
Ja Daan, het is zoals het is.
De mentaliteit onder de vechtsporters is gewoon van binnenuit verrot.
En helaas zijn de meeste reakties hier op dit forum alleen maar een bevestiging van die stelling.

Pansier komt met een goede, werkbare oplossing inderdaad.
Want het begint bij de leraren.
De sport moet gewoon openbaar schuld erkennen.
Ja, het gaat vaak fout
Ja, het is onze schuld.
En ja, wij gaan dat veranderen.

“Want een ieder zal zijn eigen last dragen” (Gal. 6:5).

Mijn oog was dus goed toen ik je Johannes de Doper noemde :lol:

Johannes de Sloper
20-02-2013, 11:28
Jazeker!
Die naam komt niet zomaar uit de lucht vallen.
Discuseren over het geloof doe ik wel op andere plekken, maar Christen zijn is wel een belangrijk onderdeel van mijn identiteit.
Daar ben ik mee opgevoed, voor weggelopen en weer teruggekomen.
Vandaar.
Had je dus goed gezien.

Turboknecht
20-02-2013, 11:45
Ach ja...


http://static.fjcdn.com/pictures/Fuck+off+Jesus_f4570d_4267175.jpg

Pansier
20-02-2013, 11:49
Jazeker!
Die naam komt niet zomaar uit de lucht vallen.
Discuseren over het geloof doe ik wel op andere plekken, maar Christen zijn is wel een belangrijk onderdeel van mijn identiteit.
Daar ben ik mee opgevoed, voor weggelopen en weer teruggekomen.
Vandaar.
Had je dus goed gezien.

Ik denk dat je die naam gewoon aan jezelf hebt gegeven, maar goed.

Johannes de Sloper
21-02-2013, 21:41
Tjongejonge.
Er moet ook overal op gereageerd worden hè.
Ik bedoel dat het geen toeval is dat ik die naam heb gekozen.
Ik heet Johan, ik leef al vanaf mijn 16e als vechtsporter en ben onlangs weer teruggekeerd tot de kerk.
Dus dat leek me een toepasselijke naam, met een knipoog, om te gaan posten op dit forum.

daanII
21-02-2013, 22:03
Ja Johan, niet iedereen zal het geloof respecteren. Ik ben eerlijk gezegd ook geen voorstander van de kerk, maar zoek mijn heil en oplossingen in de natuur. Maar het is voor iedereen anders natuurlijk. Er is nooit éen weg.

Johannes de Sloper
22-02-2013, 19:08
Ja Johan, niet iedereen zal het geloof respecteren. Ik ben eerlijk gezegd ook geen voorstander van de kerk
Nee dat klopt.
Ikzelf ben ook jaren lang afkerig geweest.
Een zoekende.
Ben de wereld overgetrokken, heb veel meegemaakt.
En toch weer bij de kerk wedergekeerd.
Gods wegen zijn waarlijk ondoorgrondelijk.


Maar het is voor iedereen anders natuurlijk. Er is nooit éen weg.
Ja, maar nee.
Maar dit is niet de plaats om daar op in te gaan.

appelsap
22-02-2013, 21:38
Tjongejonge.
Er moet ook overal op gereageerd worden hè.
Ik bedoel dat het geen toeval is dat ik die naam heb gekozen.
Ik heet Johan, ik leef al vanaf mijn 16e als vechtsporter en ben onlangs weer teruggekeerd tot de kerk.
Dus dat leek me een toepasselijke naam, met een knipoog, om te gaan posten op dit forum.

De kerk...die is de laatste tijd net zo vaak in het nieuws als kickboksen. Ook steeds mbt hetzelfde onderwerp.......daar kijk je in dezelfde spiegel hoop ik.

We moeten idd ophouden te zeggen dat de pers ons in een kwaad daglicht plaatst. Als Rick H. 16 jaar krijgt staat er ook bij ' Ajax hooligan'. Als we tegenwoordig iemand de postcodeloterij zien winnen krijgen we ook de nam van zijn hond erbij. Natuurlijk is het hele geweldsprobleem een maatschappijlijk probleem waarin bepaalde groepen duidelijk oververtegenwoordigd zijn. Vechtsporters ( niet onlogisch)blijkt er daar een van te zijn en dus heeft het nieuwswaarde.

Johannes de Sloper
23-02-2013, 15:02
Ben geen katholiek :cool2:

mario the count
23-02-2013, 16:57
Wat een reacties van de niet vechtsporters. Alsof je een kickbokser moet zijn om iemand die op de grond ligt tegen zijn hoofd aan te schoppen. Dat het een kickbokser betreft heeft er niks mee te maken. En wat is een kickbokser, iemand die net twee weken bij een sportschool traint?
Maar ja, die discussie is toch nutteloos want ze zetten er toch wel kickbokser bij in de krant.

PS: voor de lui die weer in een slachtofferrol kruipen hier, ach gutje gutje :crying:

Pansier
23-02-2013, 18:51
Wat een reacties van de niet vechtsporters. Alsof je een kickbokser moet zijn om iemand die op de grond ligt tegen zijn hoofd aan te schoppen. Dat het een kickbokser betreft heeft er niks mee te maken. En wat is een kickbokser, iemand die net twee weken bij een sportschool traint?
Maar ja, die discussie is toch nutteloos want ze zetten er toch wel kickbokser bij in de krant.

PS: voor de lui die weer in een slachtofferrol kruipen hier, ach gutje gutje :crying:

Het is gewoon zo dat het te veel gebeurt bij vechtsporters, maar je kunt je er natuurlijk gemakkelijk onderuit praten.

daanII
23-02-2013, 19:10
Wat een reacties van de niet vechtsporters. Alsof je een kickbokser moet zijn om iemand die op de grond ligt tegen zijn hoofd aan te schoppen. Dat het een kickbokser betreft heeft er niks mee te maken. En wat is een kickbokser, iemand die net twee weken bij een sportschool traint?
Maar ja, die discussie is toch nutteloos want ze zetten er toch wel kickbokser bij in de krant.

PS: voor de lui die weer in een slachtofferrol kruipen hier, ach gutje gutje :crying:

Ah ja tuurlijk, zoiets als een amateurdarter die drie pijltjes in iemands ogen gooit. Ik begrijp het nu volkomen.
Of iemand die golf speelt en de kantinebeheerder kreupel slaat met zijn club nr.1.

daanII
23-02-2013, 19:15
PS: voor de lui die weer in een slachtofferrol kruipen hier, ach gutje gutje :crying:

Ja, welterutje

mario the count
23-02-2013, 20:00
Ah ja tuurlijk, zoiets als een amateurdarter die drie pijltjes in iemands ogen gooit. Ik begrijp het nu volkomen.
Of iemand die golf speelt en de kantinebeheerder kreupel slaat met zijn club nr.1.

Als je een keer uit je kleurrijke bloemenwereld kruipt en toevallig terug in de grote mensenwereld terecht komt dan moet je even rondkijken. Dan kom je erachter dat het bij kickboksen niet toegestaan is om iemand op de grond tegen zijn hoofd aan te trappen. Ook kom je er dan achter dat er nog meer sporten zijn waarbij je gebruikt maakt van trappen ( zoals voetbal, rugby) die lui kunnen een trap naar het hoofd terwijl je op grond ligt nog iets beter uitvoeren.

mario the count
23-02-2013, 20:05
Het is gewoon zo dat het te veel gebeurt bij vechtsporters, maar je kunt je er natuurlijk gemakkelijk onderuit praten.
Het gebeurt veel bij vechtsporters, het gebeurt zoiezo veel in het algemeen. Kijk maar naar de filmpjes van de mishandelingen die de laatste tijd veel rond circuleren. Weet niet wat voor sporten die gasten allemaal beoefenen?

En ik hoef me nergens onderuit te praten, ik heb onbesproken gedrag achter mijn naam staan. Ik baal alleen dat het altijd maar op de sport afgeschoven wordt terwijl het met de personen te maken heeft. Dat het op de sport afgeschoven wordt en afgeschoven blijft worden weet ik en daar ga ik niks aan veranderen, maar dat betekent niet dat het terecht is.

Klassikl
23-02-2013, 20:16
Maar dan moet je toch proberen dat die personen niet in de sport terecht komen? Of in ieder geval kritisch naar de situaties kijken ipv het afdoen als wat onzin. Of sluit je liever je ogen voor alle problemen die er wel degelijk zijn omdat je zelf onbesproken gedrag achter je naam hebt staan.

Johannes de Sloper
23-02-2013, 20:22
Correct, als mensen wat minder zouden jammeren of hoe oneerlijk de wereld wel niet is.
En wat meer zouden doen aan zelfregulatie binnen de sport, dan zou het al een stuk beter zijn.
Hedendaagse vechtsporters verdoen hun tijd met huilie doen op fora.
Terwijl ze in de dojo zouden moeten staan om betere mensen te worden.

mario the count
23-02-2013, 20:33
Maar dan moet je toch proberen dat die personen niet in de sport terecht komen? Of in ieder geval kritisch naar de situaties kijken ipv het afdoen als wat onzin. Of sluit je liever je ogen voor alle problemen die er wel degelijk zijn omdat je zelf onbesproken gedrag achter je naam hebt staan.

Het is niet te controleren. Het wel bekende verhaal van de buurman van de crimineel die op het nieuws zegt " het was altijd zo een goede en rustige jongen" . Je kan niet aan iemand zien of en wanneer hij een keer doorslaat en dan misschien wel iemand dood slaat of trapt. Je zou kunnen proberen om mensen te weren die veroordeeld zijn voor geweldsdelicten maar dat is moeilijk te controleren.

daanII
23-02-2013, 21:12
Het is niet te controleren. Het wel bekende verhaal van de buurman van de crimineel die op het nieuws zegt " het was altijd zo een goede en rustige jongen" . Je kan niet aan iemand zien of en wanneer hij een keer doorslaat en dan misschien wel iemand dood slaat of trapt. Je zou kunnen proberen om mensen te weren die veroordeeld zijn voor geweldsdelicten maar dat is moeilijk te controleren.

Jij wilt niet dat het gecontroleerd kan worden. Als je hart op de juiste plaats zit zou je dat wel willen. Maar jij bent net als, bijna de hele vechtsportwereld, vastgeroest in een systeem-denken. "Want het was toch altijd zo goed."

mario the count
23-02-2013, 22:02
Jij wilt niet dat het gecontroleerd kan worden. Als je hart op de juiste plaats zit zou je dat wel willen. Maar jij bent net als, bijna de hele vechtsportwereld, vastgeroest in een systeem-denken. "Want het was toch altijd zo goed."

haha je reageert weer puur uit emotie omdat ik je ego een keer gekrenkt heb. Je kent me niet dus hoe weet jij nou wat ik wel of niet wil? Ik zeg dat het niet of nauwelijks gecontroleerd kan worden. Wat zou je willen dan, dat iedereen met een verklaring van goed gedrag bij de sportschool aankomt? Dan moet je mensen gaan weren die ooit een keer de fout in gegaan zijn maar misschien niet eens een geweldsdelict op hun naam hebben staan.

Je zou een overkoepelend orgaan moeten hebben. Je moet een systeem hebben met een zwarte lijst van leden en sportscholen. Die plannen zijn allemaal al besproken met mensen die veel invloed hebben in onze sport maar er is nooit iets van gekomen. Geen geld, geen tijd, mensen willen hun eigen regels kunnen hanteren, noem het maar op. Het is niet zo makkelijk om iedereen op 1 lijn te krijgen.

daanII
23-02-2013, 22:17
haha je reageert weer puur uit emotie omdat ik je ego een keer gekrenkt heb. Je kent me niet dus hoe weet jij nou wat ik wel of niet wil? Ik zeg dat het niet of nauwelijks gecontroleerd kan worden. Wat zou je willen dan, dat iedereen met een verklaring van goed gedrag bij de sportschool aankomt? Dan moet je mensen gaan weren die ooit een keer de fout in gegaan zijn maar misschien niet eens een geweldsdelict op hun naam hebben staan.

Je zou een overkoepelend orgaan moeten hebben. Je moet een systeem hebben met een zwarte lijst van leden en sportscholen. Die plannen zijn allemaal al besproken met mensen die veel invloed hebben in onze sport maar er is nooit iets van gekomen. Geen geld, geen tijd, mensen willen hun eigen regels kunnen hanteren, noem het maar op. Het is niet zo makkelijk om iedereen op 1 lijn te krijgen.

Ik heb al in meerdere topics gesteld dat sportscholen binnenkort in een vergunningstelsel zullen komen. Met name door de criminaliteits problematiek van kickboksers in de media. Dat heeft niets met emotie te maken. En nee, mijn ego kan jij niet krenken.

daanII
23-02-2013, 22:24
Die plannen zijn allemaal al besproken met mensen die veel invloed hebben in onze sport maar er is nooit iets van gekomen. Geen geld, geen tijd, mensen willen hun eigen regels kunnen hanteren, noem het maar op. Het is niet zo makkelijk om iedereen op 1 lijn te krijgen.

Oh ja, die egotrippende ijdeltuiten die sterk zijn en niks kunnen. Fuck off. Zij hebben alle kansen laten liggen om deze mooie sport te redden. Vanwege eigenbelang. Wordt eens een keer wakker.

mario the count
23-02-2013, 22:51
Oh ja, die egotrippende ijdeltuiten die sterk zijn en niks kunnen. Fuck off. Zij hebben alle kansen laten liggen om deze mooie sport te redden. Vanwege eigenbelang. Wordt eens een keer wakker.

Jij spoort niet hoor. Je doet net of ik ze de hemel in aan het prijzen ben. Ik zeg dat het al eens geprobeerd is en dat invloedrijke mensen uit de sport daar ook ingemengd waren. Wie heeft het ook over sterk? Jij maakt er zelf alweer uit op dat ik het over vechters heb. Laat je eens nakijken nep jomanda, ga in de natuur spelen ofzo. Ik ben klaar met reageren op jou in ieder geval, heb geen zin om een ban op te lopen.

e-type
23-02-2013, 23:00
Relax Mario. Zie je dan niet dat DaanII de enige is die het allemaal door heeft en gefrustreerd is, omdat ie het in z'n eentje ook niet kan bolwerken. Lijkt mij ook heel lastig om altijd maar de waarheid in pacht te hebben, maar ondertussen ook aan de zijlijn moeten staan toekijken hoe onze geliefde sport naar de tering wordt geholpen door 'incidenten' en geile media.
Als een roepende in de woestijn.

Johannes de Sloper
23-02-2013, 23:08
Daan snapt het.
En e-type ook.
Wie weet komen we er wel.
Het feit is gewoon dat er te veel opgeblazen egootjes rondlopen in de vechtsport.
Mensen die zichzelf veels te serieus nemen.
Dat zie je in het groot ,maar ook in het klein.
Zelfs hier op een onbeduidend medium als een internetforum.
Ook hier vinden de meesten het nog belangrijker om een ander de grond in te boren met domme argumenten en halfslachtige grapjes.
Dan om samen eensgezind aan een oplossing te werken.
Zolang je dat niet op dit macro niveau kan.
Hoe kan je dan verwachten dat de sport oooit gered kan worden?

Johannes de Sloper
23-02-2013, 23:09
Maar hoop doet leven.
Als er een paar mensen zij die het wel snappen.
Wie weet zullen er meer schapen volgen.

Pansier
24-02-2013, 00:10
Daan snapt het.
En e-type ook.
Wie weet komen we er wel.
Het feit is gewoon dat er te veel opgeblazen egootjes rondlopen in de vechtsport.
Mensen die zichzelf veels te serieus nemen.
Dat zie je in het groot ,maar ook in het klein.
Zelfs hier op een onbeduidend medium als een internetforum.
Ook hier vinden de meesten het nog belangrijker om een ander de grond in te boren met domme argumenten en halfslachtige grapjes.
Dan om samen eensgezind aan een oplossing te werken.
Zolang je dat niet op dit macro niveau kan.
Hoe kan je dan verwachten dat de sport oooit gered kan worden?

Bedoel je met macro niveau een nickname als Johannes de Sloper en onzinnige posts posten? In dat geval snap ik er de ballen niet meer van.

MuayThaiGuy
24-02-2013, 00:45
Wat heeft onze "boeddistische monnik" a.k.a Daan de tweede hier eigenlijk te zoeken?
Doe je aan vechtsport Daan?
Of is het enkel handkarren op jongens in satijnen broekjes?
Ik heb een heel gemengd beeld van jou waarbij ik mij afvraag wat jouw daadwerkelijke band is met vechtsport en volgens mij ben ik niet de enige.
Je doet je voor als een of andere hoge positiviteits goeroe die slechts 4 vechtsporters hebt kunnen helpen zoals je elders beweert.
Als je voor jouw gevoel gefaald hebt in hetgeen wat jij normaal bereikt, wie ben jij dan om te oordelen over "ons".
En waarom zou je ons dan willen helpen?
Als jij echt zo Zen en Feng Shui en weet ik veel wat nog meer bent waarom concentreer je je dan niet op zaken waar je wel in slaagt.
Gezien je posts lijk je mij een ouwe narrige kerel die niet tegen een geintje kan en erg pro glory is en zich heel snel aangevallen voelt.
Je komt erg tegenstrijdig over ;)
Mocht ik hierom geband worden, een week toch? :lol:

NielsN
24-02-2013, 08:29
De angst voor de banhamer zit er hier goed in geramd.

Richelieu
24-02-2013, 08:58
De angst voor de banhamer zit er hier goed in geramd.

Ach, de tijd van overloos discussieren over uitspraken, teloongesprekken en ellelange pm's hebben we imo wel gehad Niels.

NielsN
24-02-2013, 09:08
Ach, de tijd van overloos discussieren over uitspraken, teloongesprekken en ellelange pm's hebben we imo wel gehad Niels.

En terecht.

Dat was al vervelend toen het nog 'in' was.

Viel me gewoon op. Twee keer in vijf posts. Is toch... frappant.

de Stiep
24-02-2013, 15:58
Beetje off topic, maar erger me in toenemende mate aan het taalgebruikt op dit forum. Velen hebben een mening over allerlei topics die hier passeren. Je hoeft het niet eens te zijn met iemand, maar om hem/haar dan belachelijk te maken of erger ?
Zeker als er een discussie is over het beschaafder en acceptabeler maken van onze sport zie ik reacties die , naar mijn mening, met geen enkel andere reden zijn geplaatst dan om mensen te krenken. Hier wordt gesproken over macro (denk dat de schrijver micro bedoeld) niveau, maar heb weinig hoop als ik sommige dingen lees. Als we hier al in ruzies belanden, hoe groot is dan de kans dat die mensen die beslissen over onze sport en zij die daaraan vorm moeten geven, op één lijn komen ?
Lange weg nog te gaan boys and girls. Persoonlijk ga ik er van uit dat iedereen het beste wil, maar dit op een andere manier wil bereiken dan de ander en moeite heeft om die aansluiting met die ander te vinden.
Ik hoop op een schone sport en maak me al lang niet meer kwaad over hoe de media " ons" belichten. Dat levert alleen nutteloze negatieve energie op.