PDA

View Full Version : Jon Fitch 1 van de 16 vechters released van UFC.



XanaduNL
20-02-2013, 21:01
De andere zijn:
Wagner Prado, Mike Russow, Jacob Volkmann, Vladimir Matyushenko, Che Mills, Jay Hieron, Terry Etim, Paul Sass, Jorge Santiago, Mike Stumpf, Simeon Thoresen, C.J. Keith, Motonobu Tezuka, Josh Grispi and Ulysses Gomez.

Toch een flink aantal erg bekende namen...

thijss
20-02-2013, 21:08
Een hoop verrassende namen.. Nooit gedacht dat Fitch erbij zou zitten!

Brainthief
20-02-2013, 21:10
damn, fitch weg. Jammer

Harrie Nak
20-02-2013, 21:11
Volkmann snap ik dat ze daar vanaf wilden met z'n politieke uitspraken, maar Fitch?! En gasten als Hardy en Garcia niet?!

XanaduNL
20-02-2013, 21:14
Ik denk dat ze Fitch gewoon niet spannend genoeg vonden. Veel kon je hem niet kwalijk nemen met die KO van Henricks en verloren op de grond van Maia.

thijss
20-02-2013, 21:16
Echt vreemd veel van die gasten op t lijstje hebben een losing streak van 2 en soms maar 1 partij! Sass, Mills, Etim en Fitch.

Leventdepevent
20-02-2013, 21:28
die dana haalt ff "dun bessem" dr door zeg, toch wel wat verassende namen

el bastardo
20-02-2013, 21:33
Fitch is met stip de meest saaie vechter uit de UFC, maar ik sta er echt van te kijken dat hij mag opzouten.

The Company
20-02-2013, 21:38
Slaat echt nergens op.

rollermanskunk
20-02-2013, 21:46
Strikeforce guys in, 16 UFC-guys out. Dana heeft denk ik lootjes getrokken.

Vandaan
20-02-2013, 21:48
Volgens mij is vooral de gemende deler: Dik in de 30. En als je dan een losing streak hebt, dan wordt er niet meer veel van je verwacht.

Diz
20-02-2013, 21:50
Toch inderdaad wat aardige namen... Sta er ook van te kijken dat Fitch eruit vliegt...
Niet de meest spannende vechter, maar wel een hele goeie... Zou ermee te maken kunnen hebben dat hij door Maia "gefitched" is in zijn laatste partij...

daanII
20-02-2013, 22:05
Dana maakt er een league van. Een, hooguit twee recente verliespartijen: Exit.
Vers bloed staat te trappelen. Welcome Moussasi & Manhoef. Spektakel.

The Company
20-02-2013, 22:17
Dana maakt er een league van. Een, hooguit twee recente verliespartijen: Exit.
Vers bloed staat te trappelen. Welcome Moussasi & Manhoef. Spektakel.

0% kans dat Manhoef nu een partij in de UFC krijgt.

Brainthief
20-02-2013, 22:49
Fitch is met stip de meest saaie vechter uit de UFC, maar ik sta er echt van te kijken dat hij mag opzouten.

ik waardeer zijn stijl wel, grind zijn tegenstander helemaal kapot....

Danielos
20-02-2013, 23:01
Jammer dat Fitch weg kan, zijn ene laatste partij tegen Erick Silva was toch echt een knalpartij..

Turboknecht
20-02-2013, 23:26
Ach ja, nieuwe mensen, nieuwe kansen, nieuwe prijzen.

Bromios
20-02-2013, 23:43
De vijver werd iets te diep. Ze moeten ook allemaal een paar keer per jaar de ring in natuurlijk. En met die strikeforce gasten er bij werden het er wel erg veel. Ook veel gewichts klassen tegenwoordig.

Op zich wel ok om ze niet zonder fights te laten bungelen. Die ex-ufc fighters maken wel de andere organisaties wat beter.

thijss
21-02-2013, 00:09
Sja op zich kan ik dat nog wel begrijpen alleen heb ik begrepen dat Dana er juist nog wat gewichtsklasses (nog lichter) bij wilt.. Dus dan zit je weer met hetzelfde probleem.
En dan nog zijn er wel andere vechters te bedenken die imo eerder vertrekken mochten. Niet dat ik nou zo een grote Fitch fan ben maargoed.

deco'o
21-02-2013, 00:23
Slaat eigenlijk nergens op dat ze een top5 ww eruit gooien. Ik begrijp nog steeds niet of MMA een sport is of entertainment.

Bellator kan in ieder geval wel een hoop goede vechters signen, Askren-Fitch is wel een mooie partij.

T15Boxing
21-02-2013, 00:45
Ze gaven laatst Chael Sonnen een title shot tegen Jones dus sportieve beslissingen kun je van de UFC niet verwachten. Wat een stelletje WWE clowns zijn het geworden.

YoMarK
21-02-2013, 00:53
Been geen enome fitch fan, maar hij is beter als 95% van de WW's in de UFC, dus dit is gewoon stupide.

blade
21-02-2013, 07:45
UFC = entertainment

XanaduNL
21-02-2013, 10:58
Vergeet niet dat Dana niet verantwoordelijk is voor alles.
Dit is Joe Silva's afdeling, wat onder andere te lezen is op Jacob Volkmann's twitter:
It wasnt @danawhite (https://twitter.com/danawhite) decision to cut me it was Joe Silva's.

Tony
21-02-2013, 11:04
Erg jammer dat Fitch weg moet... Ok, GSP en Maia zijn beter... maar verder is hij in mijn ogen de #3 of #4 welterweight van de UFC.

Niet de meest spannende vechter nee... maar oh zo goed he...

SacredHeart
21-02-2013, 12:54
Mij maakt het persoonlijk niet veel uit dat Fitch geditched is. Maar het blijft wel merkwaardig dat ze een top 10 WW cutten. Fitch staat nu (op het moment van schrijven) nog steeds gewoon in de UFC rankings als 9e (WW). Volgens mij zou je dat als eerste weg moeten halen wanneer je je rankings als bepalend over wilt laten komen.

Ook een interessant gegeven is dat ze 60% van de verliezende vechters van UFC on Fuel 7 hebben gecut.

Overzicht van verliezers tijdens UFC on Fuel 7:

Maincard
Michael McDonald
Dustin Poirier
Cyrille Diabate
Jorge Santiago CUT
Ryan Jimmo
Che Mills CUT

Undercard
Terry Etim CUT
Paul Sass CUT
Josh Grispi CUT
Stanislav Nedkov
Motonobu Tezuka CUT
Ulysses Gomez CUT

Ik vraag me dan af, zouden deze vechters het van te voren hebben geweten dat hun UFC-carriere op het spel stond. Wanneer nee, zouden ze dan anders gevochten hebben? En wat houdt dit in voor de toekomst? Gaan ze nog meer cutten? En wat voor invloed heeft deze cut-ronde op de manier van vechten? Allemaal interessante vraagstukken..

lowkickPrime
21-02-2013, 19:06
Ronduit belachelijk. Fitch mag dan wel niet één van de meest 'exciting fighters' zijn, om in de woorden van White te spreken, maar in de welterweight klasse toch nog altijd top 10. Hij heeft de laatste partijen helaas wat verloren, maar Dan Hardy zit er nog steeds in na die 4 fight losing streak. Hij is blijkbaar wel 'exciting' genoeg. Waarschijnlijk vanwege de tatoes en de rode hanekam. Ik snap dat de UFC in de entertainment industrie zit en dat er geld verdiend moet worden maar dit is echt belachelijk. Fitch verslaat 90% van de welterweights die momenteel op het roster staan.

Paul Sass ook verassend, had toch een 3-fight win streak in de UFC voordat hij 2x verloor. Won ook 2 bonus awards. Terry Etim eveneens, zat al lang bij de UFC en vele bonussen gewonnen. Toegegeven, een 5-5 UFC record kan beter, maar het kan ook zeker slechter.

Al met al vind ik er een hoop vreemde keuzes tussen zitten.

thijss
21-02-2013, 19:50
En Leonard Garcia, die van zn laatste 6 partijen er 5 verloor, vecht nog steeds in de ufc. Zegt genoeg lijkt me..

Biiyen
21-02-2013, 20:16
Ik vind Fitch geen spannende vechter, is een heel berekende vechter die doet wat hij moet doen maar vaak saai. Ik zag hem als een stabiele middenmoter met uitschieters naar boven. Dus wat dat betreft niet verrassend. Maar das mijn mening.

Sato
21-02-2013, 20:28
Je moet er rekening mee houden dat Dana White een bedrijf heeft te runnen. Hun omzet is afhankelijk van het entertainment gehalte. Blijkbaar bracht Fitch niet genoeg entertainment.

lopez86
21-02-2013, 22:06
Je moet er rekening mee houden dat Dana White een bedrijf heeft te runnen. Hun omzet is afhankelijk van het entertainment gehalte. Blijkbaar bracht Fitch niet genoeg entertainment.

Dit.
Je kan niet een top 10 vechter zijn, main-events draaien, bedragen verdienen van 5/6 nullen, en vervolgens niet entertaining zijn.
Vanuit sportoogpunt natuurlijk compleet belachelijk, want je vechtstijl hoort je waarde niet te bepalen.
Maar vanuit zakelijk oogpunt begrijp ik t wel, dan ben je gewoon te duur voor zo'n bedrijf.
Voor jou 6 anderen die wel leuk zijn om naar te kijken voor het publiek.
Heeft wel iets superkroms maarja..

Diaz bros
21-02-2013, 23:30
als Fitch wint van Maia en hij had nooit verloren van Hendricks had die al waarschijnlijk een titleshot gehad. Ik vind het de risico van het vak, als je boring wilt gaan vechten moet je er maar rekening mee houden dat jij daar hard op wordt afgerekend als je verliest. Ik vind wel terecht hoor! en wat heeft het voor zin nog? title run lukt hem never nooit, superfights heb je niks aan fitch, fanbase van niks maar wel een hoog salaris. Logische en terechte keuze, tijd voor een nieuwe lichting

Naj85
22-02-2013, 03:17
Feb 21, 2013 7:00 PM EST
The MMA world was a little shocked on Wednesday when ZUFFA announced that 16 fighters had been cut from the roster, including Jon Fitch.
However, the 16 is apparently just the beginning - multiple sources are reporting that the UFC plans to cut 100 fighters from the roster.
MMAJunkie co-founder tweeted definitively:
John Morgan @MMAjunkieJohn
Surprised at some of names but not number of guys released by UFC. Was told they need to trim about 100 guys right now.
The information was confirmed by Ariel Helwani:
Ariel Helwani @arielhelwani
Dana says they are over 100 guys on the roster. The releases aren't over, he says.
The cuts are presumably due to the unflux of fighters from Strikeforce, as well as the addition in the last year of two new divisions - the women's 135 pound Bantamweight division, and the men's 125 pound Flyweight division.


It’s believed that this is primarily down to the influx of new fighters into the UFC via Strikeforce, while the introduction of the woman’s 135lb division in addition to the 125lb men’s flyweight division last year has also played it’s part in the promotion now having a surplus of fighters for the 33 events they plan to hold in 2013.
Gareth A Davies ‏@GarethADaviesDT


100 more fighters going from @ufc roster says @danawhite - incredible



Mike Bohn ‏@MikeBohnMMA


Dana White says Urijah Faber might be the next to go if he loses on Saturday? Wow.

Adam Martin ‏@MMAdamMartin


Dana confirms the UFC will cut 100 more fighters.

@GarethADaviesDT: @360fov no insult you ll find I'm right the @ufc has 100 fighters more than they want on roster 'over by 100'




And
©2013 Mixed Martial Arts llc.
Developed in partnership with Adept Mobile

mmaikel
22-02-2013, 08:59
Dana's favoriete uitspraak:Don't let it go to the judges​ (oftewel anders ben je je baan kwijt)

carlo1
22-02-2013, 09:49
ben benieuwd wat het gevolg hiervan is voor overeem als hij verliest van junior. Of zou de vijver te ondiep zijn bij de zwaargewichten om prominente vechters te cutten?
hij heeft al een mainevent verziekt, is geschorst en heeft de titelcontenderpartij verloren door onderschatting en als gevolg daarvan in een hoop mensen hun ogen wederom een titelpartij verziekt.

dirk5
22-02-2013, 10:08
hij kost te veel, nu cutten, paar gevechten ergens anders laten draaien en weer onder contract nemen voor de helft van de prijs.

Ben benieuwd of de kaartprijs nu ook de helft naar beneden gaat.....

Naj85
22-02-2013, 11:56
Urijah faber moet ook oppassen dit weekend dat hij niet verliest. Denk dat brendan schaub ook zijn best zal moeten doen

e-type
22-02-2013, 12:32
ben benieuwd wat het gevolg hiervan is voor overeem als hij verliest van junior. Of zou de vijver te ondiep zijn bij de zwaargewichten om prominente vechters te cutten?
hij heeft al een mainevent verziekt, is geschorst en heeft de titelcontenderpartij verloren door onderschatting en als gevolg daarvan in een hoop mensen hun ogen wederom een titelpartij verziekt.


Zou best kunnen ja. Z'n contract was volgens mij voor 3 fights, met daarna een optie voor een extra 5. Mocht ie verliezen van JDS, dan heeft ie niet zo'n best UFC-record inderdaad. Overeems populariteit is ook aardig dalende in de VS...dus Dana zal dat 5-fight risico dan waarschijnlijk niet willen nemen...

Kemal
23-02-2013, 08:42
http://www.youtube.com/watch?v=UJfK56cs5VY&feature=player_detailpage

deco'o
23-02-2013, 19:37
Dana zit de laatste tijd echt door te draaien man, heeft ook totaal geen respect voor zijn vechters