PDA

View Full Version : Zubair Tukhugov vs Harun Kina: te vroeg ingegrepen door scheids of niet?



Atila
26-02-2013, 11:22
Afgelopen zaterdag vocht Harun tegen Zubair in Moskou, tijdens het FIGHT NIGHT: BATTLE OF MOSCOW 10 gala. De partij ging redelijk gelijk op, tot het moment dat Zubair een regen van stoten losliet en Harun in de hoek dreef. Harun kon er niet uitkomen en liet zich uiteindelijk vallen en ging meteen door naar het been van Zubair. De scheids dacht/vond dat Harun TKO was en stopte de partij. Het is beter te zien vanaf 07:00 in de video.

MMA vechters moeten klappen kunnen vangen, ik begrijp dat de scheids er ook voor de veiligheid van de vechters is, maar dit was wel heel snel. Niet alleen deze partij, maar alle partijen op dit gala werden snel onderbroken. Beetje jammer, vond ik zelf.

Verder wil ik de organisators van welk gala dan ook oproepen om GEEN ringdoeken van vinyl meer te gebruiken, het leek wel een schaatsbaan! Glory doet dat ook, alsmede andere organisators en de vechters staan er gewoon niet stabiel op, met vele val- en glijpartijen als gevolg.

Goed, mijn vraag is dus of mijn inschatting over de partij de juiste is, of misschien is 'my judgment cloudy' ?

http://youtu.be/CgSAnxesnEg

ijsbier
26-02-2013, 11:30
Ik kan me voorstellen dat het erg moeilijk te zien was voor de scheidrechter, vooral omdat harun vlak daarvoor ook al werd aangeslagen.

ijsbier
26-02-2013, 11:41
maar net iets te vroeg gestopt uiteindelijk, bij een amateur partij had ik het waarschijnlijk wel terecht gevonden.

phranq
26-02-2013, 11:43
Op zich een prima stoppage, hij kon zich niet meer verdedigen... het was voor het poubliek alleen wat duidelijker geweest als ie het nog even door had laten gaan.

Glen
26-02-2013, 11:43
Ik zou hem ook hebben gestopt....sorry.

Marco (scheids)
26-02-2013, 11:51
Ik vind het wel te snel gestopt ... tis een pro partij geen amateur ...

Moet wel eerlijk zeggen dat ik het baseer op hoe snel Harun opstaat .... ik zie niet waar zn armen zijn op het moment dat ie naar de grond gaat .... en op beeld zie ik Harun zn ogen ook niet, maar zie niet dat ie aangeslagen is, dus had ie van mij verder gemogen.
Na tik ervoor zie je trouwens ook dat Harun zn dekking niet verliest en direct weer opstaat....flash knockdown .....

Marco (scheids)
26-02-2013, 11:58
Sorry zie nu aan t einde de herhaling ....
Kan t wel begrijpen dat de scheids m stopt (denk dat het een MT scheids is, en die stoppen gewoon sneller), maar vind t nog te vroeg .... tis een pro mma match ... laat die GnP dan plaatsvinden ... Harun is niet KO, en je ziet ook dat ie naar de benen van zn tegenstander gaat ....

Tony
26-02-2013, 14:46
Te snel gestopt mijns inzien... maar an sich wel een begrijpelijke keuze van de ref...

Zulke beslissingen worden altijd in een split second genomen... en dan is het erop of eronder.

Harun
26-02-2013, 15:24
Ik viel wel door zijn stoten maar zeer zeker nog niet weg want ik ga meteen door met een aanval naar z'n benen ....
pfff aggg jah :(

Atila
26-02-2013, 15:37
In Geneve over 2 weken kun je weer lekker aan de gang. Voor de mensen die er heen willen, we zijn van plan een roadtrip die kant te doen, is maar 800km ;)

Leventdepevent
26-02-2013, 15:46
In Geneve over 2 weken kun je weer lekker aan de gang. Voor de mensen die er heen willen, we zijn van plan een roadtrip die kant te doen, is maar 800km ;)
tegen wie vecht hij daar?

Atila
26-02-2013, 16:36
Tegen Rickson Pontes.

micha
26-02-2013, 18:20
over het zeil van de ring heb ik al meerdere klachten gehoord.

de Stiep
26-02-2013, 19:22
Lastig lastig. Ga toch voor Glen en niet voor jou Marco. 2 ervaren gasten die dit beoordelen (kan ik niet aan tippen). Ik begrijp Marco zijn visie dat hij hier praat over pro en niet over amateurs, maar de vraag blijft altijd hoe ver je moet gaan ? Als je te vroeg ingrijpt krijg je een discussie als deze en als je te laat ingrijpt vraagt iedereen zich af waarom je in vredesnaam niet eerder ingreep om onnodig letsel te voorkomen.
Ben zelf blij dat ik niet voor die keus stond.

Ronald
26-02-2013, 19:46
Netjes op tijd gestopt zou ik zeggen. Weliswaar gaat Harun nadat hij viel nog wel door naar de benen, maar dat kun je pas vaststellen nadat de scheids de partij al gestopt heeft en is daarmee dus ook "achteraf praten" (ook al gaat het maar om 1 of 2 seconden later). Op de manier waarop Harun neer gaat kan ik me echter goed voorstellen dat de scheids de partij gelijk stopt.

appelsap
26-02-2013, 21:28
In Geneve over 2 weken kun je weer lekker aan de gang. Voor de mensen die er heen willen, we zijn van plan een roadtrip die kant te doen, is maar 800km ;)

Dus twee weken na een TKO weer vechten?

appelsap
26-02-2013, 21:32
On topic : Wordt in de VS later gestopt,maar had aan de uitslag niks afgedaan lijkt me. Benen duiken komt nadat de scheidsrechter ertussen komt. Scheelt wat schade deze vroege tussenkomst.

daanII
26-02-2013, 21:33
Ik zou hem ook hebben gestopt....sorry.


Sorry zie nu aan t einde de herhaling ....
Kan t wel begrijpen dat de scheids m stopt (denk dat het een MT scheids is, en die stoppen gewoon sneller), maar vind t nog te vroeg .... tis een pro mma match ... laat die GnP dan plaatsvinden ... Harun is niet KO, en je ziet ook dat ie naar de benen van zn tegenstander gaat ....

Moeilijk dus? Scheids heeft gewonnen met een moeilijke beslissing.

kooivechter
27-02-2013, 01:20
terechte beslissing. Begrijp niet helemaal, waarom hier aan getwijfeld wordt aan te snel ingrijpen van de scheids.
Een duidelijke tko, scheids heeft duidelijk erger kunnen voorkomen. zelfde als bij Lawler koscheck ufc 157. die Rogan die weer denkt er verstand van te hebben, dat het te snel was. Helaas volgende keer beter

Fidan
27-02-2013, 19:46
Harun valt neer en gaat meteen in de aanval dus een te snelle beslissing van de scheidsrechter , denk dat de meeste mensen op deze forum het bekijken als een thaiboks wedstrijd ipv een Mma wedstrijd .... Ik zeg heel snel een rematch :-))

makavelli
27-02-2013, 21:48
te snel voor een pro partij

appelsap
28-02-2013, 05:20
Harun valt neer en gaat meteen in de aanval dus een te snelle beslissing van de scheidsrechter , denk dat de meeste mensen op deze forum het bekijken als een thaiboks wedstrijd ipv een Mma wedstrijd .... Ik zeg heel snel een rematch :-))

Onzin. Hij gaat neer en valt naar achteren, de scheids komt er tussen en dan grijpt Kina uit reflex naar de benen. De scheids had er idd voor kunnen kiezen om de G&P even door te laten gaan. Dan was het duidelijker geweest, maar nu behoed je de vechter wel voor serieuze schade. Vraag me nog steeds af of het een goed idee is om 2 weken na een TKO (niet zwaar maar toch wel vanwege klappen op het hoofd) verlies alweer te vechten....

kooivechter
28-02-2013, 13:47
Onzin. Hij gaat neer en valt naar achteren, de scheids komt er tussen en dan grijpt Kina uit reflex naar de benen. De scheids had er idd voor kunnen kiezen om de G&P even door te laten gaan. Dan was het duidelijker geweest, maar nu behoed je de vechter wel voor serieuze schade. Vraag me nog steeds af of het een goed idee is om 2 weken na een TKO (niet zwaar maar toch wel vanwege klappen op het hoofd) verlies alweer te vechten....

x2