PDA

View Full Version : Verslag MMA seminar JZ Cavalcante @ Manhoef fight & Fitness



marcelt
26-02-2013, 23:21
http://imageshack.us/scaled/landing/94/img0281yt.jpg

Vandaag was ik met vriend JK op het seminar van JZ Cavalcante bij Manhoef Fight & Fitness waar ik via Mixfight.nl gratis mee mocht doen, waarvoor hartelijke dank!
Het bleek uiteindelijk dat we maar met vier personen les van hem hadden. Alle anderen waren er voor kickbokslessen, privelessen kb of S&C of de reguliere mma-les. Volgens Melvin Manhoef waren er weinig mensen die de 20/25 wilden betalen voor het seminar en die hadden ongelijk. Hij had verkeerd gepland met JZ. Het zou eerst eerder zijn en dan was er ook een lange voorbereiding/ promotie voor het seminar mogelijk geweest. Melvin had nl. een afspraak met ene Lyoto bij Blackhouse USA. Melvin werkte met Machida aan zijn stand-up en aan zijn gameplan om uit de weg te blijven van de dodelijke overhand right van Hendo. Dat was goed gelukt. Ook zag Melvin als UFC cornerman dat Machida dat hij een paar van de geoefende knieen wist te geven aan Henderson.
Uiteindelijk wilde JZ toch graag iets doen toen bleek dat hij nog een paar daqen langer in NL had. Dus werd er ter elfder uren nog een seminar Bij MFFgeorganiseerd.
Het was echt gaaf om van een man uit de mma-praktijk les te krijgen. Het seminar was basis, maar wel technisch. Hij kan het wel hoor. Kijk de highlight van JZ maar ;-). Het seminar zelf begon met een hoop goede en voor mij voor een deel onbekende stretch/ mobiliteitsoefeningen. Toen gingen we van stoten, knieën, naar stoten plus takedown. TD na jab en Jab en R-fakestoot. Als je laag stond moest je je man niet optillen. Dat kost teveel energie zei JZ. Maar de been achter de voet zetten en dan gebruikte je als hulpmiddel je hoofd om hem te laten vallen en vandaar ging je naar side control. Ook deden we ontsnapping uit de butterflyguard waarbij je naar stand sprong met voeten naar voren en knieen naar binnen en dan breek je de guard. Soms lukte dat niet maar vanuit die stand kon je gelijk slaan (G&P) en dan ging de guard wel open zei JZ " because he doen't wanna be dead" Hhh. Vanaf die positie gingen we later ook naar een enkellock. Ook dit legde JZ zeer goed uit.
We deden ook drills om van de ene zijkant via heup controle op je hoofd draaiend naar de andere kan te komen en om snel op je vuist steunend van de ene kant van een liggend persoon naar de andere kan komen en je dan gelijk klaar bent om uit te halen.

Tot slot deden we een choke als de ander in je guard zit. JZ besteedde veel aandacht aan juiste techniek en keek steeds of hij je weer een dingetje erbij kon leren. Een erg goede leraar JZ en ook een erg aardig persoon. Ik zou ook iedere MMA-liefhebber aan willen raden om volgende keer erbij te zijn als JZ een seminar geeft. Melvin Manhoef meldde verder nog dat er een goede kans is dat Lyoto M. voor zijn standup naar NL komt en Melvin wil dan ook graag een seminar met Machida organiseren.

Het was jammer voor Melvin Manhoef en JZ Cavalcante dat er maar vier personen waren voor het seminar, maar voor ons was het geweldig. Enorm veel aandacht op techniek gehad. Mixfight.nl nogmaals bedankt en natuurlijk ook Melvin Manhoef en vooral JZ Cavalcante.


http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=6oGwJEZNYZE

marcelt
26-02-2013, 23:23
Misschien kan een van de mods of admins even de foto en het filmpje hierbij tevoorschijn toveren want ik zie alleen de link staan.

Jeru
27-02-2013, 06:58
Thanks Marcel! Leuk om te lezen. Bizar inderdaad dat er maar zo weinig man aanwezig was... misschien was de dag voor de meesten te lastig?

Leventdepevent
27-02-2013, 07:24
thanks marcel!

Kemal
27-02-2013, 08:11
Misschien kan een van de mods of admins even de foto en het filmpje hierbij tevoorschijn toveren want ik zie alleen de link staan.

Gedaan Marcel!

Bedankt voor deze samenvatting, erg leuk om te lezen :thup: