PDA

View Full Version : Open brief Ron Nyqvist aan Ramon Dekkers



Justinian
01-03-2013, 09:39
“Vriend, dit is iets wat ik tot nu toe nog steeds niet kan en wil geloven. Je stond toch altijd weer op? Zo vaak hebben ze je afgeschreven en steeds weer bewees je dat jij de nummer 1 was! Niet alleen als vechter maar ook als vriend. Er waren dagen dat velen mij niet meer wilden kennen; jij was een van de weinigen die mij via een postkaartje altijd wel weer wist te vinden.

2001, Ahoy. Bijna iedereen had je afgeschreven. Too Hot To Handle was bezig een gala te organiseren, maar kwam er financieel niet uit. Het leek af te stevenen op een financieel fiasco. In de kroeg in Breda zei jij me dat je nog geen afscheid had genomen, waarop ik zei dat een legende zoals jij een waardig afscheid verdient. Je zei toen ‘waarom organiseer jij mijn afscheid niet?’. Ik had niks met 2h2h te maken, maar wist wel van hun probleem. Ik heb toen gezegd dat ik de organisatie wel wilde helpen, maar dat ik als voorwaarde stelde dat dit jouw afscheidsgala zou worden. Zoals Cor Hemmers toen al zei, de titel zou ‘Simply the Best’ worden. Buiten dat jij simply the best bent, vinden veel mensen dit nog steeds het beste gala dat ooit in Nederland is georganiseerd met name vanwege jouw inbreng! Weer bewees je deze avond dat je alles in huis hebt waar de mensen voor komen.

Op deze speciale avond in 2001 is hetGolden Glory team geboren en ben jij een van de mensen die de kar hebben getrokken. De Golden Glory torch (fakkel) was speciaal voor jou gemaakt. Hiermee gaf jij het vuur door dat in jouw brandde aan de nieuwe generatie vechters. Ik weet zeker dat het gehele Golden Glory team, inclusief ex-leden, het ermee eens is dat ik deze torch aan jou schenk en opdraag.

Jammer, want we waren samen al heel ver met onze nieuwe plannen. Want jij wilde bewijzen dat je ook de beste trainer kon zijn. Het draaide in jouw gedachten altijd om de wil om de beste te zijn; het best haalbare uit jezelf halen! Nederland mag weten dat ze de allergrootste kwijt zijn. Al heb je voor een sport gekozen die door voor onwetenden als negatief wordt gezien; wij weten met zijn allen wel beter!

Ramon, ik ga je missen maar ik zal in jouw geest verder werken en alles waar jij nog van droomde verwezenlijken. Zoals bijvoorbeeld de Diamond Dekkers stichting. Na jouw eervolle onderscheiding in Thailand wilde je perse iets goeds terug doen voor het land waaraan je je hart hebt verloren. Je was al begonnen met het ondersteunen van Thaise weeshuizen en daar gaan we mee door!

Ramon, niemand zal je vergeten: The Diamond is forever!

Ron Nyqvist”

Kemal
01-03-2013, 09:56
Heel mooi!

micha
01-03-2013, 10:06
Thanks

ramoontjuh
01-03-2013, 10:09
Respect voor deze 2 mannen!

Leventdepevent
01-03-2013, 10:20
mooie woorden

Hammerkick
01-03-2013, 10:46
Respect voor Ron. Echt mooi geschreven !!

Tony
01-03-2013, 10:46
Je kan zeggen of vinden wat je wilt. Ik vind dit een mooi en oprecht stuk.

Rverm
01-03-2013, 11:05
Mooi stuk vanuit het hart geschreven!

Hans Vos
01-03-2013, 11:22
kippevel , mooie brief . gr hans

Wheelie
01-03-2013, 11:29
Ron, gecondoleerd met verlies van je goede vriend Ramon.

http://www.blu-raydvdshop.nl/data/articles/images/big/b_8786.jpg

king
01-03-2013, 11:44
Mooie woorden!

Lionheart
01-03-2013, 12:52
Wow,

Hele mooie woorden.

payap
01-03-2013, 12:54
Hele mooie woorden!

Boem Boem
01-03-2013, 15:00
mooie woorden...

my2cents
01-03-2013, 15:17
Heel mooi geschreven moet ik zeggen.

MMAFAN-1122
01-03-2013, 17:43
Respect!

spacebox
01-03-2013, 18:45
Respect heel mooi.

kendamac
01-03-2013, 18:54
Respect. Mooi geschreven..

de Stiep
01-03-2013, 19:00
Had het gisteren al gelezen, maar wilde het eerst laten bezinken. Voor jou Roy bedankt voor het posten.
Voor Ron......ik wens je echt heel veel sterkte. Dit is echt uit jouw hart gozer U R a real man.

de Zweed
02-03-2013, 00:04
Mooie woorden, die recht uit het hart spreken..
Heb de DVD van ahoy al voor straks klaar liggen.

superstucie
02-03-2013, 00:32
Vanuit het hart,mooi hoor....

Minotauro
02-03-2013, 14:06
Tranen in me ogen, mooi geschreven, bedankt

daanII
02-03-2013, 20:23
Krachtig, eerlijk en vol gevoel.
Bedankt Ron

rollermanskunk
02-03-2013, 23:59
Ron en Ramon kwamen vandaag ook ter sprake in de column van de John van de Heuvel in de Telegraaf.


Regelmatig krijg ik telefoontjes vanuit de gevangenis. Het gaat dan om belletjes uit de bajes van gedetineerden die hulp zoeken, vinden dat ze onterecht vastzitten of uit eenzaamheid gewoon om een praatje verlegen zitten. Sommige gevangenen zijn boos of willen hun hart luchten.Afgelopen week kreeg ik Ron N. aan de lijn, die het laatste staartje uitzit van een straf van twintig jaar voor de dubbele moord op de gebroeders Driessen uit Breda. Hij is een fervent vechtsportliefhebber en volgt alle ontwikkelingen binnen de kickbokswereld. Hij belde me in het verleden vaker als ’zijn’ sport negatief in het nieuws was. De pers legt incidenten waar vechtsporters bij betrokken zijn onder een vergrootglas, was dan zijn verwijt. Dit keer belde hij hoorbaar aangedaan.Zijn goede vriend en thaibokslegende Ramon Dekkers overleed afgelopen woensdag op 43-jarige leeftijd volkomen onverwachts aan een hartstilstand. „Als Ramon was doodgeschoten, hadden de kranten vol gestaan, nu lees ik er niets over”, sprak N. enigszins verbitterd. Misschien had hij hier een punt, bedacht ik me na het telefoongesprek.In de jaren negentig was Dekkers in Thailand de bekendste buitenlandse kickbokser. In twintig jaar tijd vocht hij tweehonderd partijen, waarvan hij er 175 won. Hij werd liefst acht keer wereldkampioen kick- en thaiboksen en was een wandelend reclamebord voor zijn sport. Ramon Dekkers vormde het levende bewijs dat vechtsport en misdaad niet vanzelfsprekend hand in hand gaan. Ons land bracht grote vechtsporttalenten voort, die vooral in het Verre Oosten als helden door het leven gaan. Dekkers was er daar een van. Zijn nagedachtenis mag zeker niet bezoedeld worden door het negatieve imago, dat enkele rotte appels deze sport bezorgden.Als we het dan toch hebben over misdaad en sport, is het goed de ontwikkelingen in het wielrennen en de voetballerij eens onder de loep te nemen. De afgelopen maanden werden we opgeschrikt door dopingschandalen bij wielerploegen. Er waren bekentenissen van beroemde wielrenners en de bewijzen van ernstig strafbaar gedrag liggen bij wijze van spreken voor het opscheppen.Hetzelfde geldt voor criminele activiteiten in de voetbalwereld. Na onthullingen onlangs over het beïnvloeden van wedstrijden uit winstbejag, het zogeheten matchfixing, werd het oorverdovend stil. Voetbalbonden wijzen naar justitie voor nader onderzoek en omgekeerd.Een merkwaardig verschijnsel, zeker als je het vergelijkt met de verbetenheid waarmee misstanden in de vechtsportwereld soms worden aangepakt. Na zoveel bewijs en aanwijzingen dat ook bij wielrenners en voetballers veel mis is, kunnen politie en justitie niet meer achterover leunen. Het wordt tijd voor serieus strafrechtelijk onderzoek, dat wel eens tot verrassende uitkomsten kan leiden. Niet alle wielrenners of voetballers zijn sporthelden, net zomin als vechtsporters altijd crimineel zijn.

daanII
03-03-2013, 00:07
ja, en nu?

"Als Ramon was doodgeschoten, hadden de kranten vol gestaan, nu lees ik er niets over”,

Hij heeft nog gelijk ook!

Jamila
03-03-2013, 00:26
Goed en interessant stuk dit!
En helemaal waar!!
Bedankt voor het posten van deze column.

Liefs Jamila


Ron en Ramon kwamen vandaag ook ter sprake in de column van de John van de Heuvel in de Telegraaf.

Illest
03-03-2013, 05:00
Bij het overlijden van een vriend...een makker...het verdriet wat we als mensen voelen, maakt ons allemaal gelijk...ik lees een brief van iemand met pijn...hij is zijn vriend voorgoed kwijt en heeft niet eens de mogelijkheid erbij te zijn omdat hij vastzit..

Dit is verdriet in zijn puurste vorm...als je Ron niet respecteert...prima..dat mag maar respecteer dan hun vriendschap...respecteer Ramon...

de kritiek op dit moment is totaal niet op zijn plaats...hij ziet zijn vriend nooit meer en uit zijn verdriet middels een stukje tekst..

uit respect voor Dekkers zou ik kritiek nu op dit moment achterwege laten

spacebox
03-03-2013, 05:37
Bij het overlijden van een vriend...een makker...het verdriet wat we als mensen voelen, maakt ons allemaal gelijk...ik lees een brief van iemand met pijn...hij is zijn vriend voorgoed kwijt en heeft niet eens de mogelijkheid erbij te zijn omdat hij vastzit..

Dit is verdriet in zijn puurste vorm...als je Ron niet respecteert...prima..dat mag maar respecteer dan hun vriendschap...respecteer Ramon...

de kritiek op dit moment is totaal niet op zijn plaats...hij ziet zijn vriend nooit meer en uit zijn verdriet middels een stukje tekst..

uit respect voor Dekkers zou ik kritiek nu op dit moment achterwege laten

Respect

appelsap
03-03-2013, 07:44
de kritiek op dit moment is totaal niet op zijn plaats...hij ziet zijn vriend nooit meer en uit zijn verdriet middels een stukje tekst..

uit respect voor Dekkers zou ik kritiek nu op dit moment achterwege laten

Ik begrijp de emotie, maar als je een open brief, via iemand anders, in een thread op een forum zet, kun je, gezien de historie, commentaar verwachten. Ik vind het netjes dat dit idd ergens anders gedaan wordt (off topic), maar de discussie lijkt me geen probleem.

Goed stuk van JvdH, die door een aantal van ons ook regelmatig voor hele rotte vis wordt uitgemaakt.

R.I.P. Ramon