PDA

View Full Version : Fallon Fox first transgender mma fighter



Leventdepevent
06-03-2013, 10:50
Move over Ronda Rousey, TRT, and anything else you can think is controversial or headline making, because we have a new female fighter ready to make headlines. Fallon Fox (2-0) is the first transgender professional mixed martial arts fighter.

Fallon Fox was born a man, and in 2006 decided to undergo gender reassignment surgery along with the supplemental hormonal therapy. The fighter decided to go pro as a female in May of 2012, and her first fight ended by an opponent’s injury in the 1st round. In her second pro fight she knocked out Ericka Newsome at CFA 10 with a knee 39 seconds into the opening round.

Fox is scheduled to fight on April 20th in the semi-finals of CFA’s women’s featherweight tournament. Her participation in that event is currently being held up due to an investigation by Florida’s Department of Business and Professional Regulation. “Our department is currently investigating allegations pertaining to the information provided on [Fox's] application,” wrote Sandi Copes Poreda, Director of Communications for the DBPR, which oversees the Florida State Boxing Commission.

Her application in Florida states that she held an MMA combatant’s license issued in California, but reports are that application is still under review. Fox has also admitted that she never disclosed her transgender surgery or any other medical documents because she was never asked for any.

This is a very perplexing and interesting story to say the very least. Society tells us that we are to treat and recognize transgenders as the gender that they recognize with, whether it is male or female. When applying for the license at some point a birth certificate or something that would raise a question of Fox’s birth gender would be requested or seen.

Chief Executive Officer Foster from the California State Athletic Commission said this recently:

“CSAC staff handled this without notifying me of the unusual circumstances,” said Foster. “Because this is the first of its kind situation, this matter should have been referred to me for review under the commission’s medical review panel, which ultimately makes a decision in how to proceed in a case like this. I’m taking appropriate actions to make sure this protocol is followed next time.”

No one has come out and said that Fox should or should not be allowed to fight as a woman against other women. As Officer Foster stated this is something that needs to be investigated though. The fact is men and women are born differently. They have different genetic makeups, and for the most part men can be physically stronger and faster. Being born a man may give Fox an advantage against her fellow female fighters.

So, what do the commissions do? Let her fight? Or only let her fight against other men? All I will say is you may be able to change the cover of the book, but the story inside the book never changes. Fox will always have the genetic makeup of a man. She may be licensed to fight, but whether or not any female will fight her is another question.

kent iemand haar?

stoet
06-03-2013, 11:01
Hierbij een foto, voor de duidelijkheid. Heeft wel de bouw en de kop van een vent hahaah :lol:

http://www.mmarecap.com/wp-content/uploads/2012/05/fallon-fox.jpg (http://www.mmarecap.com/interviews/fallon-fox-i-am-turning-pro-for-the-competition/)

jantje11
06-03-2013, 11:16
Volgens mij stappen die real woman waar ze tegen knokt de kooi in met de gedachte nu moet ik tegen een man gaan knokken vermomd als vrouw. Lijkt me best wel vervelend voor die chicks als je weet dat zij/hij toch meer kracht heeft.

Mischien ook iets voor onze nederlandse kelly ? :P

lopez86
06-03-2013, 11:18
Nu heb k echt alles gezien.

stoet
06-03-2013, 11:34
Lijkt hij/zij niet een beetje op Hector Lombard, hahahah. Z`n broertje/zusje misschien hahahah.

Proximo
06-03-2013, 11:52
https://www.youtube.com/watch?v=O63KAKFPC7g in mijn ogen onacceptabeld om dit figuur te laten vechten tegen vrouwen. Echt leip

jantje11
06-03-2013, 12:03
Lijkt hij/zij niet een beetje op Hector Lombard, hahahah. Z`n broertje/zusje misschien hahahah.

Helga lombard

stephan_dude
06-03-2013, 12:12
dit kan niet...

Leventdepevent
06-03-2013, 12:38
http://www.youtube.com/watch?v=B8cgJ0qyurI&feature=youtube_gdata_player

Sadix
06-03-2013, 12:46
http://www.youtube.com/watch?v=B8cgJ0qyurI&feature=youtube_gdata_player

hahahah dat filmpje incl je onderschrift hahahaha te goed

Kemal
06-03-2013, 13:23
Een partij tegen cyborg lijkt me wel iets.

blackadder
06-03-2013, 13:27
Hierbij een foto, voor de duidelijkheid. Heeft wel de bouw en de kop van een vent hahaah :lol:

http://www.mmarecap.com/wp-content/uploads/2012/05/fallon-fox.jpg
Welke is het?

stoet
06-03-2013, 13:43
Welke is het?


Welke denk je?????? :lol:

Cyborg vs Fox, mooie partij allebei heel mannelijk. Dit zou een eerlijke partij kunnen zijn.

Leventdepevent
06-03-2013, 13:44
Welke is het?
het hadden ze alle drie kunnen zijn ja haha

blackadder
06-03-2013, 13:52
Welke denk je?????? :lol:

Cyborg vs Fox, mooie partij allebei heel mannelijk. Dit zou een eerlijke partij kunnen zijn.
Die kale links? :p

Asura
06-03-2013, 16:01
Fallon "Frankenstein" Fox

Ga lekker op een straathoek zielepieten oppikken man



No one has come out and said that Fox should or should not be allowed to fight as a woman against other women
Laf

Nu staat er gewoon een man op vrouwen in te beuken omdat de moderne man emotioneel gezien een "transeksueel" is. Te bang om iets te zeggen wat 'niet mag'.

e-type
06-03-2013, 16:07
sja, lijkt me niet echt eerlijk als die bij de vrouwen mee gaat doen, ongeacht die hormoonhuishouding heeft Fox gewoon te veel spierkracht opgebouwd. Of ze moet ver voor de puberteit al zijn omgebouwd, maar zo ziet ze er niet uit.


EDIT: geopereerd in 2006, 30-jarige leeftijd...



Fallon "Frankenstein" Fox

Ga lekker op een straathoek zielepieten oppikken man


Dude. Lastig he, iemand in z'n waarde laten.

Asura
06-03-2013, 16:47
Dude. Lastig he, iemand in z'n waarde laten.

Dat is helemaal niet lastig. Ik respecteer het gewoon niet als een man de behoefte heeft zich operatief te verminken zodat hij op een vrouw lijkt en dan een ring instapt om echte vrouwen af te tuigen.

Kemal
06-03-2013, 19:07
Transgender fighter Fallon Fox's MMA license under review

female transgender MMA fighter is under investigation by the Florida State Boxing Commission.

"Our department is currently investigating allegations pertaining to the information provided on the application," said Sandi Copes Poreda, a spokeswoman for the commission, which licensed Fallon Fox to fight as a woman.

SI.com reported Monday that Fox, 37, had gender reassignment surgery in 2006 along with supplemental hormonal therapy.

Fox on Saturday knocked out a woman in 39 seconds in a fight in Coral Cables, Fla. As an amateur and a professional, Fox holds a 5-0 record, with all five wins coming in the first round.

On her fight license application, which was obtained by MMAjunkie, Fox said she had been licensed by the California State Athletic Commission, which likely helped procure a license in Florida. The California commission, however, said Fox's license, which was submitted in February and included medical documentation, was under review and not approved.

The Florida commission confirmed that Fox received a pregnancy test per commission rules but was not drug tested. Executive director Andy Foster said the California commission was in the process of changing its forms to eliminate confusion over a receipt (which reflects a $60 licensing fee) that he thought was interpreted by Fallon as a license. Fox told MMAjunkie.com that she didn't knowingly misrepresent herself to the Florida commission and thought she had been approved by California.

Fox's next bout, which was scheduled for April 20 as part of semifinals in an eight-woman tournament at 145 pounds, is on hold as her promoter, Championship Fighting Alliance, has canceled the event in a show of support.

"We stand 120,000 percent behind Fallon," Championship Fighting Alliance CEO Jorge De La Nova said. "She's a female. She's a very sweet girl. There's a lot of money on the line for her, and she's performed very well. We're going to give her a couple of weeks to see how this thing turns out."

ijsbier
06-03-2013, 19:47
Dat is helemaal niet lastig. Ik respecteer het gewoon niet als een man de behoefte heeft zich operatief te verminken zodat hij op een vrouw lijkt en dan een ring instapt om echte vrouwen af te tuigen.

begrijp je logica niet zo.. dat ie z'n piemeltje er af heeft laten hakken is ok, maar dat hij dan mma gaat doen niet? toegegeven, hij heeft er behoorlijk wat voordeel aan dat hij tot z'n 30'ste man was, veel kracht opgebouwd enzo; maar hij mist nu gewoon de testosteron om met de mannen mee te komen.

Bovendien, veel van de toppers die wel altijd vrouw zijn geweest hebben ook behoorlijk wat mannelijke trekjes, denk maar aan cyborg of die zuid afrikaanse hardloopster.

Een sexeoperatie gaat mijn petje ook te boven, maar ik hoef er verder niets van te vinden.

ijsbier
06-03-2013, 20:01
of wat dacht je van Foekje Dillema: http://nl.wikipedia.org/wiki/Foekje_Dillema , zielig hoor hoe het met haar gegaan is. Begrijp dat je de sport wil beschermen, maar ik vind dat er ook voor deze mensen een plaats moet zijn.

Son & Breugel!
06-03-2013, 20:23
Beetje raar dit..... ook erg oneerlijk als het andersom was geweest had niemand het goed gevonden... Rare amerikanen :wacko:

Asura
06-03-2013, 20:48
Zet de gemiddelde man tegen een vrouw van eigen gewicht en idem trainingsniveau en kijk wat er van die dame overblijft ijsbier, dat is mijn logica. Niemand durft er wat van te zeggen dat is eigenlijk het probleem, best triest xd

In mma hoort er al helemaal geen ruimte te zijn voor dit soort gevallen, ook niet een boksen enzo.

ijsbier
06-03-2013, 20:58
een man zonder testosteron is geen man vriend

e-type
06-03-2013, 21:15
Zet de gemiddelde man tegen een vrouw van eigen gewicht en idem trainingsniveau en kijk wat er van die dame overblijft ijsbier, dat is mijn logica. Niemand durft er wat van te zeggen dat is eigenlijk het probleem, best triest xd

In mma hoort er al helemaal geen ruimte te zijn voor dit soort gevallen, ook niet een boksen enzo.


Ben ik met je eens, maar heb je het filmpje gezien? Je respectloze reactie op de keuze van Fox zegt veel over je geestelijke gesteldheid.

Asura
06-03-2013, 22:40
Een goede les in het tonen van respect inderdaad, je lijkt me niet de juiste persoon om over respect te praten. En inderdaad ik heb geen respect voor iemsnd die zichzelf mismaakt omdat deze niet in orde is. Het is gewoon een man die gevaarlijke operaties ondergaat omdat hij de illusie heeft dat hij een vrouw is. Waarom zou ik daar respect voor moeten hebben?

@ijsbier

oh dus hij heeft nu twee x chromosonen en een vrouwelijke bottenstructuur, plastische chirurgen zijn wel heel goed tegenwoordig

Asura
06-03-2013, 22:42
Als mark hunt zich nu zou verbouwen zou hij zeker ook fysiek hetzelfde zijn als andere vrouwen?

sociale druk laat mensen rare dingen zeggen blijkt wel lol

Diz
06-03-2013, 22:44
Als mark hunt zich nu zou verbouwen zou hij zeker ook fysiek hetzelfde zijn als andere vrouwen?

Je moet toegeven... Hij heeft wel lekkere tieten! ;)

Asura
06-03-2013, 22:54
Je moet toegeven... Hij heeft wel lekkere tieten! ;)
Lol >> ik pas

blackadder
06-03-2013, 23:26
Je moet toegeven... Hij heeft wel lekkere tieten! ;)
:lol:

Bloeba
07-03-2013, 00:05
lol dit is gewoon een kerel met een kut en tieten.


Die hoort niet in de ring met andere meisjes, gewoon een frankstein league opzetten en dan kan cyborg er ook mooi in want dat is ook onderhand een kerel geworden na al die spuitjes in haar rechterbilspier.

e-type
07-03-2013, 13:44
sja, Asura...het blijft lastig he, zo'n veranderende wereld. In jou situatie zou ik ook iedereen die ik niet begreep uitschelden voor hoer. Zoals het hoort in NL, denk je?
'k Verplicht je gerust niet om het te accepteren, een normale reactie zonder beledigingen is voldoende. Da's alles wat ik wilde zeggen.

Asura
07-03-2013, 14:22
Lol, je legt me allemaal dingen in de mond die slechts voottkomen uit jouw drang om miss frankenstein te beschernen. Niet omdat het jouw eigen normen en waarden zijn, maar om dezelfde reden dat de sportwereld(zo blijkt uit het artikel) er niets van durft te zeggen. Je kritiek op mij is nogal stereotyp, helaas heb je het zelf niet door. Ik vind het lullig voot de vrouwen die in de ring staan tegenover iemand met de kon, handen, langere arnen en een beter aangepast heup-schouder ratio dan vrouwen voor vechtsport. Over de ratio, vrouwen zijn van nature meer klungelig dan mannen en hebben meer moeite met balans omdat hun heupen breder zijn om kids te krijgen, oftewel ze moeten meer doen om die zwakte te compenseren om goed te presteren. En dan zegt niemand er wat van als ze een man in de ring zetten die al issues niet heeft en de meerderheid met gemak inelkaar kan beuken. En dat alleen omdat voor dit soort misbaksels men uit ontredelijke overwegingen een disproportioneel gevoeligheid tentoonstelt. Ik zie het gewoon als een man die de verstoorde beslissing heeft gemaakt zich te mismaken omdat hem is aangepraat dat het normaal is (€€€), en dan de moraal verwerpelijke beslissing maakt om vrouwen te gaan tikken, dat verdient in mijn ogen alleen ridicule.

Je lijkt het je taak te vinden omdat dit harige prinsesje van ridicule te beschermen, mijn zorgen liggen dus eerder bij de enige die onvrijwillig met zijn vreemde keuze te maken krijgen, zijn tegenstanders. En dit is weer een voorbeeld waar politiek correcte, onredelijke en hypocriete verontwaardiging toe leid.

Brainthief
08-03-2013, 00:42
Wtf.... wat een oogkleppen hierboven...Deze fox zit ook op de eostrogeen, dat brengt heel wat te weeg. Alle mensen ontwikkelen zich in de aller eerste fase als vrouw btw. Dat naadje op je ballen zijn de lipjes die onder invloed van testosteron zich ontwikkelen naar het mannelijke geslacht ;)Hormonen doen maw zeer veel in een lichaam. Foekje Dillema is trouwen idd een mooi voorbeeld van een natuurlijke anomalie. Niet alles is wat het lijkt. Trouwens brede heupen geven een lager zwaarte punt das weer goed voor de balans... Tenzij je weer enorme tieten hebt. Maar bij turnen zien de vrouwtjes er niet minder gecoördineerd uit dan de mannetjes. Jammer dat je zo een beperkte visie hebt. je kan niet over andermans beslissing oordelen. Mss zelf een beetje latente transseksuele gevoelens ;)

Naj85
08-03-2013, 00:56
2013
cyborg, kom maar ook uit de kast (geslachtsoperatie laten doen, of misschien niet eens en slingert die slurf daar beneden nog)

Asura
08-03-2013, 15:40
Wtf.... wat een oogkleppen hierboven...Deze fox zit ook op de eostrogeen, dat brengt heel wat te weeg. Alle mensen ontwikkelen zich in de aller eerste fase als vrouw btw. Dat naadje op je ballen zijn de lipjes die onder invloed van testosteron zich ontwikkelen naar het mannelijke geslacht ;)Hormonen doen maw zeer veel in een lichaam. Foekje Dillema is trouwen idd een mooi voorbeeld van een natuurlijke anomalie. Niet alles is wat het lijkt. Trouwens brede heupen geven een lager zwaarte punt das weer goed voor de balans... Tenzij je weer enorme tieten hebt. Maar bij turnen zien de vrouwtjes er niet minder gecoördineerd uit dan de mannetjes. Jammer dat je zo een beperkte visie hebt. je kan niet over andermans beslissing oordelen. Mss zelf een beetje latente transseksuele gevoelens ;)

Ja ik heb oogkleppen op ^^
mischien dat jij qua bouw weinig verschilt met een vrouw dan snap ik het. Leuk dat je de eerste maanden van de zwangerschap beschrijft, 20 jaar later is dat wel anders. Denk dat je iets te veel naar charlies angels en andere films waar vrouwen tien mannen aftuigen(meeste actiefilms dus).

mario the count
08-03-2013, 16:11
Lol, je legt me allemaal dingen in de mond die slechts voottkomen uit jouw drang om miss frankenstein te beschernen. Niet omdat het jouw eigen normen en waarden zijn, maar om dezelfde reden dat de sportwereld(zo blijkt uit het artikel) er niets van durft te zeggen. Je kritiek op mij is nogal stereotyp, helaas heb je het zelf niet door. Ik vind het lullig voot de vrouwen die in de ring staan tegenover iemand met de kon, handen, langere arnen en een beter aangepast heup-schouder ratio dan vrouwen voor vechtsport. Over de ratio, vrouwen zijn van nature meer klungelig dan mannen en hebben meer moeite met balans omdat hun heupen breder zijn om kids te krijgen, oftewel ze moeten meer doen om die zwakte te compenseren om goed te presteren. En dan zegt niemand er wat van als ze een man in de ring zetten die al issues niet heeft en de meerderheid met gemak inelkaar kan beuken. En dat alleen omdat voor dit soort misbaksels men uit ontredelijke overwegingen een disproportioneel gevoeligheid tentoonstelt. Ik zie het gewoon als een man die de verstoorde beslissing heeft gemaakt zich te mismaken omdat hem is aangepraat dat het normaal is (€€€), en dan de moraal verwerpelijke beslissing maakt om vrouwen te gaan tikken, dat verdient in mijn ogen alleen ridicule.

Je lijkt het je taak te vinden omdat dit harige prinsesje van ridicule te beschermen, mijn zorgen liggen dus eerder bij de enige die onvrijwillig met zijn vreemde keuze te maken krijgen, zijn tegenstanders. En dit is weer een voorbeeld waar politiek correcte, onredelijke en hypocriete verontwaardiging toe leid.
Kan niet anders dan het eens zijn met je.

Sadix
08-03-2013, 16:27
Ik vind dit ook te gek voor woorden hoor.
Hoe je het ook went of keert, zij is gewoon sterker als een normale vrouw.

dit is gewoon vals spelen.

mario the count
08-03-2013, 16:40
Ik vind dit ook te gek voor woorden hoor.
Hoe je het ook went of keert, zij is gewoon sterker als een normale vrouw.

dit is gewoon vals spelen.
Ik ben ook echt niet van zulke praktijken.Jorina baars heeft trouwens wel eens van een vent gewonnen, nong toom.

Flabbert
08-03-2013, 16:56
mijn eerste reactie onder het genot van een bakje cornflakes...

http://images.wikia.com/vampirediaries/images/2/24/Cereal_Guy_2.png

Brainthief
08-03-2013, 17:48
Topsport is per definitie oneerlijk. Wat weet je nu precies van haar fysieke kwaliteiten? Als zij gewone eostrogeen slikt krijgt zij gewoon het fysiek van een vrouw. Doktoren kunnen testen in hoeverre zij gelijk is aan andere "normale" vrouwen. nu wordt er primair gereageerd op het feit dat zij man is geweest. lijkt mij onjuist. Voor de rijst zijn vrouwelijke topsporters geen sissies, met waarschijnlijk ook een gunstigere hormoonhuishouding. Ronda heeft mss een leuker koppie als zij een jurkje aantrekt ziet ze er ook niet zo elegant meer uit. Net al carmouche en noem maar op. Fox gaat haar botstructuur niet meer veranderen maar osteoporose ligt wel weer op de loer net als bij andere vrouwen. Enige wat ik zeg is there is more than meets the eye. Net als bij vrouwen als semenya en vroeger foekje Dillema. So deal with it en techniek verslaat kracht ;)

mario the count
08-03-2013, 18:12
Topsport is per definitie oneerlijk. Wat weet je nu precies van haar fysieke kwaliteiten? Als zij gewone eostrogeen slikt krijgt zij gewoon het fysiek van een vrouw. Doktoren kunnen testen in hoeverre zij gelijk is aan andere "normale" vrouwen. nu wordt er primair gereageerd op het feit dat zij man is geweest. lijkt mij onjuist. Voor de rijst zijn vrouwelijke topsporters geen sissies, met waarschijnlijk ook een gunstigere hormoonhuishouding. Ronda heeft mss een leuker koppie als zij een jurkje aantrekt ziet ze er ook niet zo elegant meer uit. Net al carmouche en noem maar op. Fox gaat haar botstructuur niet meer veranderen maar osteoporose ligt wel weer op de loer net als bij andere vrouwen. Enige wat ik zeg is there is more than meets the eye. Net als bij vrouwen als semenya en vroeger foekje Dillema. So deal with it en techniek verslaat kracht ;)
Hoe je het ook went of keert hij is een vent, dat je je laat ombouwen moet je zelf weten maar om dan topsport te gaan beoefenen tussen het andere geslacht vind ik niet kunnen. En als je technisch aan elkaar gewaagd bent en de ander heeft een stuk meer kracht dan lijkt het me duidelijk wie er voordeel heeft.

Brainthief
08-03-2013, 22:54
Nou, ze is juist geen vent en geen vrouw zou ik zeggen...dat is het moeilijke. het is niet zo zwartwit. Dat je uitgaat dat ze zich laat ombouwen om dán topsport te gaan doen lijkt mij ongelovelijk. Dan ben je rijp voor een gedwongen opname omdat je dan jezelf dingen aan doet wat echt onethisch is. Laat ik de leipe doktoren die het dan uigevoerd hebben nog buiten beschouwen.

Maargoed, we gaan er verder niet uitkomen. Geeft ook niet. Ik snap best dat er vragen zijn, maar die vragen moet dan toch uitgezocht worden zodat deze beantwoord worden i.p.v. een vooringenomen ongeteste stelling aannemen ben ik van mening.......

mario the count
08-03-2013, 23:20
Nou, ze is juist geen vent en geen vrouw zou ik zeggen...dat is het moeilijke. het is niet zo zwartwit. Dat je uitgaat dat ze zich laat ombouwen om dán topsport te gaan doen lijkt mij ongelovelijk. Dan ben je rijp voor een gedwongen opname omdat je dan jezelf dingen aan doet wat echt onethisch is. Laat ik de leipe doktoren die het dan uigevoerd hebben nog buiten beschouwen.

Maargoed, we gaan er verder niet uitkomen. Geeft ook niet. Ik snap best dat er vragen zijn, maar die vragen moet dan toch uitgezocht worden zodat deze beantwoord worden i.p.v. een vooringenomen ongeteste stelling aannemen ben ik van mening.......

Ik zeg ook niet dat hij zich liet ombouwen omdat hij topsport wilde beoefenen tussen vrouwen. Dat geloof ik zelf ook niet nee, dan ben je het padje helemaal kwijt. Verder is het mijn mening dat je bent zoals je geboren wordt, dus zal ik hem altijd als man zien.Verder moet hij zelf weten wat hij zijn lichaam aan doet, daar is het zijn lichaam en zijn leven voor.

kickboxer1987
09-03-2013, 11:34
Ja ik heb oogkleppen op ^^
mischien dat jij qua bouw weinig verschilt met een vrouw dan snap ik het. Leuk dat je de eerste maanden van de zwangerschap beschrijft, 20 jaar later is dat wel anders. Denk dat je iets te veel naar charlies angels en andere films waar vrouwen tien mannen aftuigen(meeste actiefilms dus).

Lekker ongenuanceerd thread hier. ´het was vroeger een man, nu is ze dus sterker´. Mag ik vragen wat jou kwalificaties zijn om zo een uitspraak te doen?

Ik citeer:




1. Testosterone exposure has profound effects on
muscle mass and strength, justifying the practice
that men and women compete in sports in separate
categories.
2. The response to testosterone exposure in men is
idiosyncratic; similar plasma levels of testosterone do not
produce similar effects on muscle mass and strength.
3. The effects of cross-sex hormones in the dosages
commonly used have reached their maximum effects
after 1 year of administration.
4. In spite of a large difference in testosterone exposure
between men and women, there is a large overlap of
muscle area between them.
5. Androgen deprivation of men induces a loss of muscle
area, further increasing this overlap with women.
6. Therefore, depending on the levels of arbitrariness
one wants to accept, it is justifiable that reassigned
M – F compete with other women.

Transsexuals and competitive sportsLouis J G Gooren and Mathijs C M Bunck
European Journal of Endocrinology 2004
Linkhttp://www.eje.org/content/151/4/425.full.pdf

Samengevat. Na 1 jaar aan de hormonale therapie te hebben gezeten heeft deze al het maximale effect bereikt en is spieropbouw (of spierafbouw) gelijk aan dat van de andere sexe. Het veroorzaakt in mannen een dusdanige spierafbouw dat het gerechtvaardigd is om iemand in de andere klasse te laten vechten.


Als je meer wilt lezen van een andere paper klik dan hier: http://www.nature.com/aja/journal/v10/n3/pdf/aja2008255a.pdf

er is niet bar veel onderzoek over dit onderwerp. want het doet zich niet vaak voor. echter de onderzoeken die hier wel naar zijn gedaan geven aan dat er geen significant verschil is in spieropbouw/BMI/hormonen niveaus.

In een ander argument laat je het klinken dat ze de operatie heeft ondergaan zodat een voordeel kan behalen door tegen vrouwen te vechten en dat ze hierdoor een pervers persoon is... Als je het volgende artikel leest: http://www.outsports.com/2013/3/5/4068840/fallon-fox-trans-pro-mma-fighter kom je erachter dat ze pas MMA is gaan trainen NADAT ze de operatie is ondergaan. ze heeft haar passie voor MMA ondekt na de operatie.

MMA vechters (en vechtsters) hebben altijd de keuze om een gevecht wel of niet te accepteren. Als iemand niet tegen Fox wilt vechten omdat ze denken dat ze een oneerlijk voordeel heeft dan is dat altijd de keuze van de vechter zelf.

johnmixfight
09-03-2013, 17:14
Jorina baars heeft trouwens wel eens van een vent gewonnen, nong toom.


ze draait mma partijen dusssss...... make it happen

mario the count
09-03-2013, 18:31
ze draait mma partijen dusssss...... make it happen Ik kan er niet voor zorgen dat die partij er komt, maar twijfel er niet aan dat jorina hem aan zou nemen. Jorina deinst nergens voor terug. Toch leuk om te kunnen vertellen dat je 2x een vent in elkaar geslagen hebt :D

Asura
09-03-2013, 18:55
In een ander argument laat je het klinken dat ze de operatie heeft ondergaan zodat een voordeel kan behalen door tegen vrouwen te vechten en dat ze hierdoor een pervers persoon is...

Nee, ik respecteer zijn beslissing niet om aan MMA te gaan doen. Als ik vanuit mijn optiek kijk, zou ik zo'n beslissing ook niet nemen omdat het op elk denkbaar vlak onethisch is. Of die onderzoeken correct zijn, dat is onduidelijk en dat kan zo'n beperkt onderzoek ook niet aangeven. Zijn mannenkaak is nog steeds zichtbaar, zijn mannenklauwen ook, wil je zeggen dat het geen voordeel is?

Je zegt dat elke mma-vechter een partij kan afslaan. Zo simpel is het in de praktijk natuurlijk niet. Dana is niet de enige die rustig iemand onder druk zet als deze weigert te vechten, kleine promoties doen dit net zo graag. Iemand kan ook geld nodig hebben, En in een wereld waar niemand iets durft te zeggen over deze man, hebben weinig vrouwen ook de behoefte om te zeggen dat ze niet met een man willen vechten. Want je moet wel een echte chauvinist zijn wil je deze travo niet erkennen als een 'zij'.

Tenminste, dat blijkt uit sommige reacties hier.

Het blijft een feit dat er druk op staat om de partij aan te nemen. Niet anders dan in andere bedrijfstakken er ook druk kan staan op een werknemer om iets tegen de zin te doen, daarom geeft men het vak 'ethiek' tegenwoordig :)

lukashenko
09-03-2013, 21:05
een man zonder testosteron is geen man vriend
ga jij dat aan alistair uitleggen ?

ik vind het bullshit dat hij tegen vrouwen vecht.
geen probleem als je wilt mma,en na een operatir maar vecht tegen het zelfde gender als je geboren bent betje oneerlijk anders

Johannes de Sloper
12-03-2013, 20:48
Asura heeft aantal zeer scherpe posts hier.
Waarvoor mijn dank.
Ik hoorde hier over en was al bang dat mijn mening hier afgekraakt zou worden als religieuze waanzin.
Maar hij heeft het prima verwoord.

Johannes de Sloper
12-03-2013, 20:48
ga jij dat aan alistair uitleggen ?

Kijk en daar moest ik nou dus wel om lachen.

Naj85
13-03-2013, 01:07
http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/559737_439767236099333_1915128432_n.jpg

Leventdepevent
13-03-2013, 09:06
http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/559737_439767236099333_1915128432_n.jpg
alleen zn haar zit anders :D

Kemal
14-03-2013, 08:56
Dana White on transgender fighter Fallon Fox: Not even close to UFC-ready

UFC President Dana White said state athletic commissions ultimately will determine the future of Fallon Fox. But he said any talk about the transgender MMA fighter competing in his organization is extremely premature.

Fox became a national story this past week after it was learned the 37-year-old fighter was born a man and underwent gender reassignment surgery and began supplemental hormonal therapy in 2006.

As MMAjunkie reported, Fox, who knocked out a woman in 39 seconds as part of a Championship Fighting Alliance tournament on March 2, is now under investigation by the Florida State Boxing Commission due to licensing discrepancies.

Whether Fox will be licensed to continue fighting females ultimately will be decided by the governing bodies, according to White.

"It's a question for the athletic commissions," he told the Abe Kanan Show on SiriusXM. "The athletic commissions, I don't know how they would rule on that. That's a really tough one, and that's in the hands of the commission, not me."

White, though, said it's far too soon to talk about Fox entering the UFC's recently launched 135-pound women's division. Fox is just 2-0 as a pro and 3-0 as an amateur. Some of the UFC's recent signings include Ronda Rousey (7-0), Miesha Tate (13-3), Julie Kedzie (16-11) and Sara McMann (6-0), fighters with extensive MMA backgrounds and/or Olympic experience.

White wants to see that kind of experience – against quality competition – before he'd even consider signing Fox.

"Here's the other thing," White said. "All this other hype about Fallon Fox fighting in the UFC or whatever, understand this first and foremost: Everyone that Fallon Fox has fought has a losing record.

"So before you even think about fighting in the UFC or whatever – he was a man and now he's a woman – he's fighting girls who have losing records. Before you get too crazy about him being in the UFC, he's so freaking far from being in the UFC that it's not even funny."

Asura
14-03-2013, 14:55
http://www.youtube.com/watch?v=PWw_w3Z9ZW8

e-type
14-03-2013, 16:07
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=k6_7BOGUXHM#!

Leventdepevent
14-03-2013, 19:43
http://fightland.vice.com/blog/to-live-and-fight-as-a-woman

superstucie
14-03-2013, 20:16
https://www.youtube.com/watch?v=B8cgJ0qyurI

Nusaniwe
15-03-2013, 15:49
Lekker ongenuanceerd thread hier. ´het was vroeger een man, nu is ze dus sterker´. Mag ik vragen wat jou kwalificaties zijn om zo een uitspraak te doen?

Ik citeer:



Transsexuals and competitive sportsLouis J G Gooren and Mathijs C M Bunck
European Journal of Endocrinology 2004
Linkhttp://www.eje.org/content/151/4/425.full.pdf

Samengevat. Na 1 jaar aan de hormonale therapie te hebben gezeten heeft deze al het maximale effect bereikt en is spieropbouw (of spierafbouw) gelijk aan dat van de andere sexe. Het veroorzaakt in mannen een dusdanige spierafbouw dat het gerechtvaardigd is om iemand in de andere klasse te laten vechten.


Als je meer wilt lezen van een andere paper klik dan hier: http://www.nature.com/aja/journal/v10/n3/pdf/aja2008255a.pdf

er is niet bar veel onderzoek over dit onderwerp. want het doet zich niet vaak voor. echter de onderzoeken die hier wel naar zijn gedaan geven aan dat er geen significant verschil is in spieropbouw/BMI/hormonen niveaus.

In een ander argument laat je het klinken dat ze de operatie heeft ondergaan zodat een voordeel kan behalen door tegen vrouwen te vechten en dat ze hierdoor een pervers persoon is... Als je het volgende artikel leest: http://www.outsports.com/2013/3/5/4068840/fallon-fox-trans-pro-mma-fighter kom je erachter dat ze pas MMA is gaan trainen NADAT ze de operatie is ondergaan. ze heeft haar passie voor MMA ondekt na de operatie.

MMA vechters (en vechtsters) hebben altijd de keuze om een gevecht wel of niet te accepteren. Als iemand niet tegen Fox wilt vechten omdat ze denken dat ze een oneerlijk voordeel heeft dan is dat altijd de keuze van de vechter zelf.


Nee nee nee nee! Dit is gewoon broscience. Je moet luisteren naar wat de experts op mixfight en sherdog te zeggen hebben, ze weten er veel meer van. Jouw links zijn gewoon uit de duim gezuigd en hebben geen wetenschappelijk verificatie. Die studies zijn gewoon gedaan door feministen en trannies met papa probleempjes, gewoon biased.

Dat monster haar spieren zijn veel langer en daardoor kan ze meer kracht uitoefenen, bro! Echt super oneerlijk! En gevaarlijk, met die lange spieren van haar zou ze weleens blijvende schade kunnen aanrichten. Pfoe! Echt niet fair. Ik blijf liever naar Alistair, Jones, Lesnar, Bigfoot, Palhares, Hunt, Manhoef, Tank Abbot, Cyborg, Guillard, Hong Man Choi, kijken die tenminste het tenminste van hun wilskracht en techniek moeten hebben.

http://cdn.fansided.com/wp-content/blogs.dir/229/files/2013/03/markhuntko.gif


En moet je dan naar dit monster kijken die het tegen een lief onschuldig meisje opneemt. Dit is toch geen sport meer!

http://sphotos-b.xx.fbcdn.net/hphotos-ash4/299797_430274580391695_2007893687_n.jpg


Nee, bedankt! Ik kijk liever naar Pudzia, die moet het echt hebben van zijn techniek en suplesse en slaat tenminste niet kleintjes in het ziekenhuis: http://www.youtube.com/watch?v=UjRBgkB91MU


Hoewel het zou me niet verbazen dat Fox het gevecht met die vrouw aanging juist omdat ze er zo monsterachtig en mannelijk uitziet, en het gewoon haar doel was om er daarna mee uit te komen. Vooral ook door de timing, met Rousey, WMMA in UFC, en Carmouche met haar LGBT.

Asura
15-03-2013, 15:58
Hij zegt zelf dat er weinig onderzoek naar is oftewel je hebt er niks aan, het zijn hoogstens indicaties over een beperkt aantal variabelen.Koos Pikloos blijft een man met een mannenkaak en mannenklauwen.

Nusaniwe
15-03-2013, 16:10
Ik zie het gewoon als een man die de verstoorde beslissing heeft gemaakt zich te mismaken omdat hem is aangepraat dat het normaal is (€€€), en dan de moraal verwerpelijke beslissing maakt om vrouwen te gaan tikken, dat verdient in mijn ogen alleen ridicule.

Inderdaad, het is de schuld van de media en de sheeple. Overal waar je kijkt word transgenderism geidoliseerd en in je strot geduwd. Elke hollywood film en reclame tegenwoordig idoliseerd sexuele transplantaties. Geen wonder dat zoveel mensen sexuele transplantaties ondergaan, overal waar je kijkt zie je ze rond lopen. Als het zo door gaat dan heeft binnenkort iedereen een sexuele transplantatie ondergaan.

Asura
15-03-2013, 16:11
Inderdaad, het is de schuld van de media en de sheeple. Overal waar je kijkt word transgenderism geidoliseerd en in je strot geduwd. Elke hollywood film en reclame tegenwoordig idoliseerd sexuele transplantaties. Geen wonder dat zoveel mensen sexuele transplantaties ondergaan, overal waar je kijkt zie je ze rond lopen. Als het zo door gaat dan heeft binnenkort iedereen een sexuele transplantatie ondergaan.

Als een hele sportwereld er niets negatiefs over durft aan te merken dan is er wel een probleem. Sorry als ik je daar mee op je pik trap, tenminste, als de dokter me niet voor is geweest.

Glen
15-03-2013, 16:14
Fallus Fox...the name says it all...

Asura
15-03-2013, 16:16
Natuurlijk vind je altijd vrouwen die mannelijker zijn dan andere, dat betekent niet dat de gemiddelde vrouw van nature geen nadelige fysieke kwaliteiten heeft vergeleken bij een man. Dom argument. Dus er zijn enkele vrouwen die anders gebouwd zijn, dus is valsspelen niet erg.

Wat ik ondertussen ook heb opgevangen maar niet heb kunnen verifiëren is dat niet al zijn tegenstanders wisten dat hij een man is.

@Glen
lol ^^

Nusaniwe
15-03-2013, 16:22
https://www.youtube.com/watch?v=O63KAKFPC7g in mijn ogen onacceptabeld om dit figuur te laten vechten tegen vrouwen. Echt leip

Ja dude! Wat een dominatie! Fedor Zulinho is hier niks bij!http://www.youtube.com/watch?v=oyNxHOZiQPA




Dat is helemaal niet lastig. Ik respecteer het gewoon niet als een man de behoefte heeft zich operatief te verminken zodat hij op een vrouw lijkt en dan een ring instapt om echte vrouwen af te tuigen.

Oh? Ik dacht dat je medelijden had met Fox omdat ze is overgehaald door de media.


Ik vind dit ook te gek voor woorden hoor.
Hoe je het ook went of keert, zij is gewoon sterker als een normale vrouw.

dit is gewoon vals spelen.

Nou, nu kunnen we dit wel afsluiten. Dokter Sadix zeg dat het gewoon vals spelen is want ze is gewoon sterker als een normale vrouw.

Asura
15-03-2013, 16:25
Om niet in herhaling te vallen, hier een andere eigenzinnige heldin


Meet Jenna

http://assets.nydailynews.com/polopoly_fs/1.1054885.1333429420!/img/httpImage/image.jpg_gen/derivatives/landscape_635/pageantwire3n-1-web.jpg
Jenna Talackova (right), who was born as a male, was kicked out of the Miss Universe Canada competition. Pageant officials are now considering allowing Talackova back in the competition.

Connie McNaughton (http://www.nydailynews.com/topics/Connie+McNaughton), Miss World Canada in 1984 and first runner-up for the world crown, had called the decision outdated and discriminatory. Professor Patrizia Gentile (http://www.nydailynews.com/topics/Patrizia+Gentile) of Ottawa's Carleton University, who did a dissertation on beauty pageants, equated the ban with the exclusion of blacks and Jews from pageants in earlier times.

Read more: http://www.nydailynews.com/news/world/universe-disqualified-transgender-model-back-canada-pageant-article-1.1054887#ixzz2NcO8wy9n

De organisatie werd dus racistisch genoemd omdat ze alleen echte vrouwen wilden mee laten doen. Dat is precies wat Hitler zou doen inderdaad. Excuses voor de foto, ik weet dat het even lastig was Jenna te vinden.

Nusaniwe
15-03-2013, 16:26
Natuurlijk vind je altijd vrouwen die mannelijker zijn dan andere, dat betekent niet dat de gemiddelde vrouw van nature geen nadelige fysieke kwaliteiten heeft vergeleken bij een man. Dom argument. Dus er zijn enkele vrouwen die anders gebouwd zijn, dus is valsspelen niet erg.

Wat ik ondertussen ook heb opgevangen maar niet heb kunnen verifiëren is dat niet al zijn tegenstanders wisten dat hij een man is.

@Glen
lol ^^

Afrikanen zijn ook athletischer als anderen over het algemeen, en Aziaten zijn over het algemeen minder atletisch.

Nusaniwe
15-03-2013, 16:35
Hij zegt zelf dat er weinig onderzoek naar is oftewel je hebt er niks aan, het zijn hoogstens indicaties over een beperkt aantal variabelen.Koos Pikloos blijft een man met een mannenkaak en mannenklauwen.

Hij heeft het wel over onderzoek, ook al is het weinig, en te weinig om ergens zeker over te zijn. Jij zuigt het gewoon uit je duim.


Als een hele sportwereld er niets negatiefs over durft aan te merken dan is er wel een probleem. Sorry als ik je daar mee op je pik trap, tenminste, als de dokter me niet voor is geweest.

Er lijkt me ook niks negatiefs aan, voor mij hangt het denk ik af van hoe haar lichaam nu is, waar ik en jij en niemand op dit forum geen flauw benul van heeft waarschijnlijk. En als je op sherdog kijkt is er haast alleen maar haat voor haar. Ook Joe Rogan, Dana White en verschillende MMA websites zijn erg kritisch op haar en transgenders die in WMMA vechten.

Asura
15-03-2013, 16:38
Afrikanen zijn ook athletischer als anderen over het algemeen, en Aziaten zijn over het algemeen minder atletisch.

In elk leefgebied is men uiteraard anders geëvolueerd over honderdduizenden jaren, dat zie je bij algemene verschillen in verschillende fysieke karakteristieken zoals atletisch vermogen en intelligentie. Maar wat wereldwijd waar is, is dat vrouwen minder atletisch zijn dan mannen, ongeacht afkomst. Het probleem is dan ook dat een man die in het algemeen beter is ontwikkeld voor contactsporten dankzij een operatie een voorsprong heeft.

Ulis-E
15-03-2013, 16:43
Afrikanen zijn ook athletischer als anderen over het algemeen, en Aziaten zijn over het algemeen minder atletisch.

lol, aziaten minder atletisch? kijk eens naar gymnastiek

had van een molukker toch betere uitspraken verwacht ;)

Asura
15-03-2013, 16:43
Hij heeft het wel over onderzoek, ook al is het weinig, en te weinig om ergens zeker over te zijn. Jij zuigt het gewoon uit je duim.

Dus ik heb onderzoek nodig om aan te tonen dat mannen een andere schedelvorm hebben, andere handen e.d?


Er lijkt me ook niks negatiefs aan, voor mij hangt het denk ik af van hoe haar lichaam nu is, waar ik en jij en niemand op dit forum geen flauw benul van heeft waarschijnlijk.

Geen eerlijke wetenschapper zal de komende tig jaar dat ook beweren, dat soort onderzoeken duren nu eenmaal zeer lang. Dana White is helemaal niet kritisch, en lees nog maar eens het eerste artikel, daar staat heel duidelijk dat veel organisaties geen kritiek durven leveren.

Dat was ook de reden dat ik een dergelijk verhaal er boven plaatste, om aan te tonen dat organisaties hard aangepakt worden als zij travestieten om wat voor reden dan ook weigeren, en dat is mijns inziens, de reden voor de quote in het artikel, wat jij duidelijk niet hebt gelezen. Wat fans op sherdog anoniem posten zegt natuurlijk niets, vreemd voorbeeld.

Nusaniwe
15-03-2013, 17:02
Dus ik heb onderzoek nodig om aan te tonen dat mannen een andere schedelvorm hebben, andere handen e.d?

Zoals je het letterlijk zegt wel ja. Nouja, je hebt het nu over mannen en vrouwen, niet transgenders (zoals Fox) en vrouwen. Sommigen zeggen ook dat botstructuur en schedelvorm verandert met afname van testosteron en toename van oestrogeen.



Geen eerlijke wetenschapper zal de komende tig jaar dat ook beweren, dat soort onderzoeken duren nu eenmaal zeer lang. Dana White is helemaal niet kritisch, en lees nog maar eens het eerste artikel, daar staat heel duidelijk dat veel organisaties geen kritiek durven leveren.

Geen idee over hoe het staat met onderzoeken met sex transplantaties, misschien zijn er al goede feiten over uit, maar niemand op sherdog of mixfight lijkt zich daar mee te bemoeien. Ja organisaties die regels moeten stellen zoals de UFC en de NSAC enzo, niet de rest van de community.



Dat was ook de reden dat ik een dergelijk verhaal er boven plaatste, om aan te tonen dat organisaties hard aangepakt worden als zij travestieten om wat voor reden dan ook weigeren, en dat is mijns inziens, de reden voor de quote in het artikel, wat jij duidelijk niet hebt gelezen. Wat fans op sherdog anoniem posten zegt natuurlijk niets, vreemd voorbeeld.

Rechtszaken zijn moeilijk en verraderlijk, en als de wetenschap nog niet zover is en het voorlopig nog voor discussieren is, is het inderdaad rot voor organisaties die geen transgenders willen hebben of speciale regels opstellen voor transgenders die niet politiek correct zijn of waardoor ze een rechtszaak naar zich toegeworpen krijgen.
Maar dit is geen probleem voor mensen op forums en mensen die artikelen schrijven. Members op sherdog zijn in een veel grotere meerderheid dan mensen van organisaties en geeft dus een beter beeld van hoe mensen er over denken.

Kemal
23-03-2013, 08:10
Promoter sets CFA 11 for May 24 with Fallon Fox fight planned

Promoter Jorge de la Noval has a date for Championship Fighting Alliance 11 and plans to resume a women's featherweight tournament featuring Fallon Fox.

CFA 11 is set for May 24 at BankUnited Center in Coral Gables, Fla. Noval said a network TV deal is in the works.

Although Fox's Florida fight license currently is under investigation by the regulatory agency that oversees the state's athletic commission, the fighter's management has indicated she may still compete on the fight card.

"Her manager spoke to the commission and her license is active," Noval wrote to MMAjunkie via text message. "According to him, they said she was cleared to fight."

Sandi Copes Poreda, Director of Communications for Florida's Department of Business and Professional Regulation, confirmed that the fighter's license has not been suspended or frozen in lieu of the investigation, which began in the wake of "allegations pertaining to the information provided on [Fox's] application."

"Licensed professionals are afforded due process rights," wrote FDBPR rep Beth Frady in a subsequent email. "Disciplinary action cannot be taken until all administrative hearings and appellate reviews have been completed."

Frady, who stated the FDBPR has yet to receive a request from Noval for the May 24 event, added "there is no additional documentation that Ms. Fox will have to submit in order to fight in Florida."

Earlier this month, Fox made national headlines by coming out as the first known male-to-female transgendered fighter. The revelation came shortly after her first tournament bout at CFA 10, which ended in a 39-second knockout victory.

Fox's license paperwork for the March 2 bout revealed that she applied for the license as a female and claimed to be licensed by the California State Athletic Commission. As it turned out, Fox's CSAC paperwork, which included medical documentation of her transgender surgeries, was under review, and she wasn't licensed in the state.

Fox told SI.com (http://sportsillustrated.cnn.com/mma/news/20130305/fallon-fox-transgender-mma/?sct=mma_bf3_a6) that she believed she had a California license – in fact, it was merely a receipt for the fee she paid – and didn't disclose her status because she was never asked. The CSAC subsequently said it would modify its forms to make the distinction between a receipt and license clearer, and the FDBPR said it would review its disclosure policies.

Fox's manager, Brett Atchley, wrote via text that Fox (2-0) will fight tournament semifinal opponent Allana Jones (2-1) as planned. However, Jones' manager said that decision has yet to be made.

"The last conversation we had with [CFA] was that they were waiting until April 5 to see what the commission's decision was going to be with Fallon's license," said Jones manager Glen Bailey. "Obviously, I have concerns about this fight. Not so much that I'm worried about Allana losing; losses happen within the sport. But the circumstances surrounding it.

"I've spoken with several different doctors about any kind of physical advantage, and I'm waiting for an opinion to be written for me from a doctor out of Arizona that is very familiar with the fighting world – actually, is very familiar with Fallon's case. At this point and time, I can't say, yes, we'll take it. But I'm not going to say, no, we won't take the fight either. I think there are some questions that are going to have to be answered."

ijsbier
23-03-2013, 23:25
Afrikanen zijn ook athletischer als anderen over het algemeen, en Aziaten zijn over het algemeen minder atletisch.

wanneer wordt die mythe eindelijk eens de wereld uitgeholpen echt mtv science als je het mij vraagt; afrikanen, europeanen en aziaten zijn niet betere of slechtere athleten, maar andere athleten.

ijsbier
23-03-2013, 23:27
.

Asura
24-03-2013, 01:22
wanneer wordt die mythe eindelijk eens de wereld uitgeholpen echt mtv science als je het mij vraagt; afrikanen, europeanen en aziaten zijn niet betere of slechtere athleten, maar andere athleten.

Klopt, biologie en evolutie zijn eerlijk

ijsbier
24-03-2013, 02:35
Klopt, biologie en evolutie zijn eerlijk

sarcastische opmerking, begrip ik, maar het klopt in bepaalde zin eigenlijk wel; european en aziaten domineren sporten als powerliften, gewichtheffen en zwemmen, afrikanen het hardlopen. heeft met name met de verschillende lichaamsverhoudingen te maken. qua spieropbouw zijn er eigenlijk weinig verschillen; een top gewichtheffen/powerlifter zal mogelijk nog explosiever aangelegd zijn als een top sprinter, zij moeten immers meer kracht in een korter tijdsbestek leveren.

Kemal
09-04-2013, 20:40
UFC suspends Matt Mitrione's contract after comments about Fallon Fox

Two days after his 19-second knockout win over Philip De Fries, UFC heavyweight Matt Mitrione has had his contract suspended by the promotion.

In a Monday appearance on "The MMA Hour," Mitrione called Fox a "lying, sick, sociopathic, disgusting freak."

In response, the UFC issued a statement saying the "TUF 10" veteran's contract has been suspended and he will be investigated.

"The UFC was appalled by the transphobic comments made by heavyweight Matt Mitrione today in an interview on 'The MMA Hour,'" the statement read. "The organization finds Mr. Mitrione’s comments offensive and wholly unacceptable and – as a direct result of this significant breach of the UFC’s code of conduct – Mr. Mitrione's UFC contract has been suspended and the incident is being investigated. The UFC is a friend and ally of the (Lesbian, Gay, Bisexual and Transgender) community, and expects and requires all 450 of its athletes to treat others with dignity and respect."

The UFC in January announced a code of conduct for its fighters under contract.

Fox has been a near-permanent fixture in MMA news for the better part of the past month after SI.com reported that Fox, 37, had gender reassignment surgery in 2006 along with supplemental hormonal therapy.

Fox holds a 5-0 combined record as a professional and amateur fighter with all five wins coming in the first round. But the controversy has been centered around her potential opponents and whether they're entering into fair fights with her.

Peggy Morgan recently told MMAjunkie she wasn't convinced that Fox didn't hold a physical advantage over other women in the cage, despite the fact that "socially, yes, she is a woman."

In the interview, Mitrione repeated referred to Fox as "he" and "him" and said he was "appalled" by Fox fighting other women.

"It's an embarrassment to us as fighters, as a sport, and we all should protest that," Mitrione said. "The woman that's fighting him, props to you. I hope you beat his ass, and I hope he gets blackballed and never fights again because that's disgusting and I'm appalled by that."

Mitrione (6-2 MMA, 6-2 UFC) on Saturday snapped a two-fight losing skid at UFC on FUEL TV 9 when he stopped De Fries quickly in the first round in Sweden. How quickly, if at all, he'll be allowed back in the octagon to go after a second straight win remains to be seen.

Mitrione did not immediately return a request for comment.

ChingChong
09-04-2013, 23:35
Vindt het niet heel erg. Leuke vechter hoor, maar niet heel spannend.

Kemal
10-04-2013, 09:04
UFC boss Dana White: 'There was no point in' Mitrione's Fallon Fox interview

If UFC President Dana White has his say, UFC fighters won't be giving interviews other than the weeks leading up to their next bout, and, presumably, right after they step out of the cage.

White, who addressed controversy over Matt Mitrione's rant against Fallon Fox on "The MMA Hour" during a teleconference in support of UFC on FOX 7, said the UFC heavyweight "didn't even need to be doing an interview."

"I'm going to talk to these guys," he said. "The only time these guys really need to be doing interviews is leading up to fights."

To White, such a solution appeared the easiest way to prevent a situation he called "a pain in the ass," and which forced the industry-leader's hand in taking action against Mitrione, who called transgender fighter Fox a "lying, sick, sociopathic, disgusting freak."

On Monday, just hours after Mitrione gave his interview, the UFC released a statement condemning Mitrione's comments and announcing the promotion had suspended him indefinitely for violating a recently instituted code of conduct.

Several media outlets, including MMAjunkie, took Mitrione to task for his behavior. CNN.com also picked up the story.

Mitrione has yet to comment publicly since his suspension. He deleted his Twitter account several months ago, and he has not posted on his Facebook fan page since his comments about Fox. His comments came on the heels of a 19-second win this past Saturday at UFC on FUEL TV 9 in Stockholm, which snapped a two-fight losing skid for the heavyweight veteran of Season 10 of "The Ultimate Fighter."

For White, who is no stranger to controversial interviews, it was a situation that could and should have been avoided.

"It ended up being a nightmare for him," he said. "What was the point of doing that interview? There was no point in it. Now, it's caused him a bunch of headaches and problems and caused us a bunch of headaches and problems for no reason whatsoever.

"He had just fought; he wouldn't fight again for another few months, and he's still over there enjoying himself in Sweden. What was the point of doing that interview? What was the upside in that interview? There was none."

Fox (2-0), who is set to fight Allana Jones (2-1) on May 24 at CFA 11, has yet to respond to Mitrione's comments.

e-type
10-04-2013, 11:16
UFC suspends Matt Mitrione's contract after comments about Fallon Fox




goede actie van Dana.

ZakKa!
10-04-2013, 14:51
Mwa, snap Matt wel. Hij kon het wat netter zeggen...

elpappi
10-04-2013, 15:16
Wat een hersenloze idioot is die Mitrione zeg. :thown:

mario the count
10-04-2013, 16:34
Mwa, snap Matt wel. Hij kon het wat netter zeggen...
Snap hem idd ook, alleen om iemand zo te kakken te zetten in een interview is wel heel onbeschoft en lomp.
Vind fox ook niet tussen de vrouwen in de UFC thuishoren maar wat hij voor de rest met zijn lichaam doet moet hij zelf weten.

Hij had het ook op een fatsoenlijke manier kunnen zeggen.

Leventdepevent
10-04-2013, 21:50
Wat een hersenloze idioot is die Mitrione zeg. :thown:
ja wat een Meathead is het ook

Asura
11-04-2013, 04:18
goede actie van Dana.
Altijd mooi om te zien als mensen beperkt worden in hun levensonderhoud omdat ze iets "verkeerds" zeggen.

Asura
11-04-2013, 04:26
Serieus daar kan ik echt van genieten, bedankt Dana, namens mij en etype. Als iemand iets verkeerd denkt of zegt hebben we de optie om het te negeren of publiekelijk tegen te spreken, maar daar is niets aan. Afstraffen die handel!

Etype weet je wat je moet doen op je werk?
als iemand iets zegt wat net niet kan, wijs hem aan en roep je baas. Adreline gek! En je voelt je gelijk beter dan de rest, want jij zou nooit iets zeggen wat niet mag.

altijd fijn om mensen met dezelfde passie te vinden, weet iemand mischien of er een hobbyclub is voor mensen zoals wij?

Brainthief
11-04-2013, 10:25
@asura, dat zal gewoon in zijn contract staan hoor...
Stel dat ie allerlei NAZI shit gaat roepen.... of homo's of gasten met roodhaar of wat voor nonsens uitgaat kramen, daar wil UFC niks van weten.

Dus idd prima actie...verder is de 50% van de VS achterlijke christian white trash, oa Mitrione dus.

e-type
11-04-2013, 11:33
Serieus daar kan ik echt van genieten, bedankt Dana, namens mij en etype. Als iemand iets verkeerd denkt of zegt hebben we de optie om het te negeren of publiekelijk tegen te spreken, maar daar is niets aan. Afstraffen die handel!

Etype weet je wat je moet doen op je werk?
als iemand iets zegt wat net niet kan, wijs hem aan en roep je baas. Adreline gek! En je voelt je gelijk beter dan de rest, want jij zou nooit iets zeggen wat niet mag.

altijd fijn om mensen met dezelfde passie te vinden, weet iemand mischien of er een hobbyclub is voor mensen zoals wij?



Wow Asura, jij begrijpt het echt niet he?