PDA

View Full Version : Kotsvast



RisingSun
08-03-2013, 10:54
Ok, heel even spuien om tot rust te komen:

- 2 jaar woning gehuurd via Rotsvast (nu TweelWonen). 900 borg betaald.

- 30 nov 2012. uit woning vertrokken, woning is goedgekeurd zonder gebreken en borg zou worden teruggestort. (heb ik bewijs van in de mail.

-Na 2 maanden nog steeds geen borg. (krijg elke keer als ik bel een smoes te horen, we storten het morgen, ik ga de man die op de betaalknop moet drukken nu opdracht geven)

- Nu 3,5 maand verder en krijg ik bericht dat er gebreken zijn geconstateerd nu er nieuwe bewoners zijn (gebreken die er 3,5 maand geleden echt niet waren), ik ben niet in de gelegenheid gesteld om dit zelf op te lossen (moet wettelijk gezien wel) en krijg ik een factuur van 340 euro die op mijn borg wordt ingehouden!

- Ik heb met het juridisch loket gebeld en het kan echt niet wat ze doen. Sta volledig in mijn recht. Rotsvast zegt gewoon 'dit is hoe we het gaan doen'. Dit doen ze gewoon omdat ze toch weten dat ik geen rechtelijke stappen ga ondernemen omdat dit veel duurder gaat uitvallen dan 340 euro.

- Wat een oplichters / vuile dieven daar! Ik ben een heel rustig persoon en wordt niet snel kwaad, maar ben nu echt in staat om die gasten door de telefoon heen te trekken. (dan zeg ik het nog netjes).

Zoooo, ik heb het van me afgeschreven, ben al iets rustiger en misschien heeft iemand van jullie nog een gouden tip. In ieder geval geef ik 1 ding mee:

Huur nooit via Rotsvast / Tweelwonen!! Vuile oplichters! Als je het wel doet omdat het haast niet anders kan (zoals bij mij in de stad Utrecht op particuliere markt), maak dan in ieder geval je laatste maand huur niet over zodat je ook nog iets van hun hebt!

Zo, dat lucht op...Fijn weekend allemaal ;)

Diz
08-03-2013, 11:25
Geen rechtsbijstandsverzekering?
Wel erg triest dat ze na de goedkeuring alsnog gaan zitten kloten... Huisjesmelkers zijn het!

Italian*Berlusconi*
08-03-2013, 11:30
als je huur via automatische incasso hebt laten doen, dan zou ik de laatste gewoon intrekken zodat deze weer wordt teruggestord. Laat ze dan maar lekker via de rechter gaan, als jij in jouw gelijk staat dan lijkt het mij geen probleem het zo te spelen..

Garcia
08-03-2013, 11:46
Je heb zwart of wit dat er geen gebreken zijn geconstateerd en dat bewijs is als het goed is ook ondertekend door een medewerker van Rotsvast en door jou. Dit moet voldoende zijn om je recht te halen en het feit dat er al 3.5 maand nieuwe bewoners zijn, kan duiden dat de gebreken ontstaan zijn door de nieuwe bewoners en niet door jou.

Misschien dat Roy hier even wat advies in kan geven?

ARMENIA
08-03-2013, 12:11
dude, je kan zekerrrrrrr iets met dat mailtje van je, als het daar immers zwart op wit staat. Ik zou ze constant daarmee confronteren, mailtje uitprinten en naar rotsvast. eisen dat het goedkomt en niet weggaan totdat het goedkomt.

ik werkte bij de telfort een aantal jaar geleden. uiteraard vaak met problemen te maken. Nou je hebt dus 2 soorten klanten, de één wordt boos maar laat het er uiteindelijk bij zitten en klant 2 is gewoon fucking irritant en blijft zonodig uren doorgaan. als het deze dag niet helpt, komen ze morgen wel terug en eisen ze gewoon dat het goedkomt..

klant 2 krijgt na verloop van tijd zijn gelijk, geloof mij maar. medewerkers van rotsvast gaan je irritant vinden en doen er dan alles aan dat jij niet meer komt. Je moet niet gaan schelden ofzo, maar gewoon professioneel constant hetzelfde eisen.

e-type
08-03-2013, 12:16
Het is net hoever je wilt gaan om die 340,= terug te krijgen...

'k Kan je adviseren om toch een aantal voorbeeldbrieven te downloaden en naar ze op te sturen, ook aangetekend. Dit maakt je actie, ongeacht of je juridische hulp inschakelt, een stuk geloofwaardiger. Misschien helpt het om een opening te forceren.

http://www.juridischloket.nl/werkwijze/zelf-aan-de-slag/voorbeeldbrieven/Pages/default.aspx


Succes.

PinPoint
08-03-2013, 13:30
Wat dacht je van gewoon eens ouderwets langs gaan?

Kemal
08-03-2013, 15:33
wat een verhaal, fijn weekend in iedergeval ;)

RisingSun
08-03-2013, 15:45
Thanx voor jullie reacties.
Aangetekende brieven heb ik al verstuurd zonder succes.
Ik heb helaas geen rechtsbijstandverzekering.
Het terugboeken lukt niet meer. Dat kan tot 56 dagen na betaling. (snap nu ook ineens waarom een termijn van 2 maanden in de kleine lettertjes zetten voor het terugbetalen van de borg). Sluwe vossen zijn het.

Flabbert
08-03-2013, 18:31
is het niet zo dat als je dus daadwerkelijk stappen gaat ondernemen en je deze vervolgens wint dat zij dan ook de juridische kosten moeten vergoeden? ik heb er absoluut geen verstand van ofzo maar misschien het na vragen waard

Gert Jan
08-03-2013, 19:19
Als je dit verhaal bij Kassa of Tros Radar neerlegt gaan ze er wellicht iets mee doen, zeker als blijkt dat je niet de enige bent.

Italian*Berlusconi*
08-03-2013, 20:59
google maar is, meer klachten mbt rotsvast groep las ik... ook al is het 1 euro, ik zou er werk van maken..

Facade
08-03-2013, 21:14
is het niet zo dat als je dus daadwerkelijk stappen gaat ondernemen en je deze vervolgens wint dat zij dan ook de juridische kosten moeten vergoeden? ik heb er absoluut geen verstand van ofzo maar misschien het na vragen waard

Dat dacht ik ook inderdaad. Maar vervelend in ieder geval, succes ermee!

Leventdepevent
08-03-2013, 22:02
sjonge jonge wat een verhaal...ik zeg de fik dr in!

Diz
08-03-2013, 22:20
sjonge jonge wat een verhaal...ik zeg de fik dr in!

Mooi klusje voor Badr... ;)

Nickuraba
08-03-2013, 23:15
kreeg je geen verwijzing van het Juridisch Loket naar een toegevoegde advocaat? Als je geen rechtsbijstandverzekering hebt kan je misschien gefinancieerde rechtsbijstand aanvragen...

RisingSun
09-03-2013, 11:43
Gefinancieerde bijstand krijg je alleen als je onder de 35000 verdiend met zn tweeën (als je samenwoont).
Ik heb gisteren gebeld met mijn bank om te kijken of ik mijn laatste maand haar kan laten terugboeken, ookal zit ik over de 52 dagen heen. Ik heb de reden eerlijk benoemd en de beste meneer van de bank vond het zowaar een goede reden om een melding onrechtmatige incasso te gaan maken haha. Niet geheel zeker of het dan gaat lukken, maar zou wel een stunt zijn als ik die 900 euro alsnog terug kan laten boeken. Heerlijk telefoontje dan naar Rotsvast volgende week met de mededeling 'laat de borg maar zitten, ik heb mijn geld al binnen'. Als ze dan moeilijk gaan doen en mij willen aanklagen, graag, kom maar op haha. Dan heb ik iets van hun. Let's hope.