PDA

View Full Version : Documentaire: "I beat Mike Tyson"



Sato
15-03-2013, 16:11
Na aanleiding van de waardering van het posten van de vorige docu over Ibrahim "The Iceman" Sellak wordt het tijd om een tweede te posten. Wat begon als een statement zijnde dat ik de serie B.A.M Shrinking Sevens maar niks vond krijgt een vervolg. Ik zal proberen elke vrijdag een nieuwe vechtsport-docu te plaatsen.

Deze week in Sato's-Cinema: "I beat Mike Tyson":
In 2005 stond de totaal onbekende Ierse bokser Kevin McBride in de ring tegenover Mike Tyson. Het zou de comeback moeten zijn van Tyson en McBride leek het ideale makkelijke slachtoffer. Honderdduizenden mensen waren echter getuige van dat de onbekende bokser de voormalig wereldkampioen versloeg. Tyson stopte hierna definitief met boksen en McBride leek van de aardbodem verdwenen te zijn.
Zeven jaar later herontdekt documentairemaker Joshua Z Weinstein Kevin McBride die tegenwoordig huisvader is en zorgt voor zijn kinderen in een suburb van Boston. Zijn lichaam is al lang niet meer in de topvorm dat het toen was, maar hij blijft dwangmatig de strijd in de ring aangaan. De korte documentaire toont de vergane glorie van een versleten bokser die zo graag nog een keer wil schitteren, maar of het er van komt?

Enjoy!


http://vimeo.com/57383151

Leventdepevent
15-03-2013, 16:47
gaaf bedankt!

micha
15-03-2013, 16:55
thanks

mmacentral
15-03-2013, 17:41
cool thanks. Hoewel ik niet denk dat de upset erg groot was destijds. Wel verrassend, niet schokkend. Tyson was mijn inziens al versleten en vooral zonder motivatie tegen die tijd.

Sato
16-03-2013, 14:22
Wat me opviel is dat die kerel nogal last had van spraakgebrek, paar flinke tikken tegen zijn hoofd gehad.

bryan
16-03-2013, 15:51
Leuk initiatief man

mmacentral
16-03-2013, 17:33
Wat me opviel is dat die kerel nogal last had van spraakgebrek, paar flinke tikken tegen zijn hoofd gehad.idd. dat in combinatie met zijn ierse tongval = blij dat er subtitles bij zitten.

Mauro
16-03-2013, 19:24
Tnx Sato!
Keep em coming.

rene37
17-03-2013, 10:08
Ligt dat aan mij dat ik geen video zie?

Vandaan
17-03-2013, 11:45
Hele mooi docu! Maar wat ontzettend triest om te zien. Je hoort gewoon zo duidelijk hoeveel shade hij al heeft opgelopen. Je hoort dit overigens bij zoveel boksers. En dan hoor je nog mensen er om heen zeggen, ik wil niet dat hij echt shade oploopt. Luister even naar zijn focking stem. Ongelooflijk!

Asura
17-03-2013, 18:04
Voor de partij zei Tyson dat hij nooit van een blanke flikker zou verliezen. Met dat en zijn andere racistische tirades genoot ik er wel van dat hij verloor.

Gelukkig is hij geen Klitschko want die had heel zijn carrière vergooit als hij ook maar eens dergelijke opmerkingen zou maken. Dan zouden de anti "racisme' strijders uit alle hoeken komen om te vertellen hoe gemeen hij wel niet is.

T15Boxing
17-03-2013, 20:06
^Dat zei Tyson nooit. Je hebt het wellicht over Bernard Hopkins die zei "I'll never let a white boy beat me" tegen Joe Calzaghe.

Ik zal deze docu bekijken maar vind het een beetje lame dat dit gemaakt is. Mcbride blijft een loser.