PDA

View Full Version : Boek Badr Hari door Mjokkie



Naqual
21-03-2013, 22:36
Lees net in een (leuk) artikel van de Nieuwe Revu over de K-1, dat Jens (Mjokkie) de auteur
van de "Kickbokser" ook bezig is met een boek over Badr.
Heb erg van zijn boek over Hoost genoten, verheug me hier dus wel op.
Hoop dat het net zo goed is, zou ook wel minder braaf zijn.

Nosferatu187
21-03-2013, 23:25
2 boeken, 1 film nou nou

Leventdepevent
22-03-2013, 08:09
2 boeken, 1 film nou nou
kassa!

Kemal
22-03-2013, 09:23
Als Jens het boek net zo schrijft als het boek over Ernesto, dan is het zeker het kopen waard!

univers1l
22-03-2013, 10:11
Bij Hoost had hij toch jaren meegelopen? om zich echt te verdiepen?
hoe met Hari? als hij net als bij Hoost heeft gedaan, dan koop ik het boek. Er is bij Hari veel te vertellen.

Mattie73
22-03-2013, 11:07
als hij net als bij Hoost heeft gedaan, dan koop ik het boek. Er is bij Hari veel te vertellen.

Mjokkie's boek over Ernest Hoost heb ik in 1 keer uitgelezen. Dat komt omdat het niet saai was, openhartig en ook een hoop nieuwe dingen die de buitenwereld niet wist (bijvoorbeeld over Johan Vos).

Als Mjokkie weer zoiets kan presteren met een boek over Badr, zal het zeker een bestseller worden.

Illest
22-03-2013, 11:42
niks aan...een boek over Badr

Anderson
22-03-2013, 12:05
Niet interessant we weten z'n biografie al.

Illest
22-03-2013, 12:30
niks aan...een boek over Badr

niemand hapt...:lol:

nee maar zonder dollen... een boek over Badr is een slimme zet. Hij blinkt al jaren niet meer uit door prestaties in de ring, maar valt juist op door zijn gedrag daarbuiten. Maar op deze leeftijd is zo’n boek nog helemaal niet interessant….dat zou pas op z’n 38e ofzo leuk kunnen worden. Ik denk nl niet dat Badr voor de laatste keer in aanraking met justitie is geweest…2006, 2010, 2012, 2013…het is structureel..En mocht het ooit eindigen tussen hem en Estelle denk ik dat het nog heel moeilijk voor hem gaat worden…dat geldt voor elke man,voor ieder mens…maar bij Badr is dat nog interessanter..ik zal wederom van haat worden beticht, maar schrijf het boek over 8 jaar en je hebt een bestseller.

ps:

Die Mjokkie is een topper, het boek van Hoost heeft hij geweldig gedaan!

Justinian
22-03-2013, 12:48
Mjokkie is een topper! Boek over Ernesto had ik binnen no time uit. Ik denk dat Mjokkie over voldoende bronnen beschikt om ook over Badr een topboek te schrijven. Ik kijk er in ieder geval naar uit!

Proximo
22-03-2013, 12:50
niemand hapt...:lol:

nee maar zonder dollen... een boek over Badr is een slimme zet. Hij blinkt al jaren niet meer uit door prestaties in de ring, maar valt juist op door zijn gedrag daarbuiten. Maar op deze leeftijd is zo’n boek nog helemaal niet interessant….dat zou pas op z’n 38e ofzo leuk kunnen worden. Ik denk nl niet dat Badr voor de laatste keer in aanraking met justitie is geweest…2006, 2010, 2012, 2013…het is structureel..En mocht het ooit eindigen tussen hem en Estelle denk ik dat het nog heel moeilijk voor hem gaat worden…dat geldt voor elke man,voor ieder mens…maar bij Badr is dat nog interessanter..ik zal wederom van haat worden beticht, maar schrijf het boek over 8 jaar en je hebt een bestseller.

ps:

Die Mjokkie is een topper, het boek van Hoost heeft hij geweldig gedaan!

Ben ik het mee eens. Denkt dat Hari nog wel de fout in gaat en betwijfel of hij nog op zijn oude niveau terugkomt wat betreft kickboksen.

univers1l
22-03-2013, 13:30
@illest
dan komt er gewoon een deel 2 en 3

btw als ik het boek aanschaf en uit heb gelezen, mag je die best lenen.:)

blackadder
22-03-2013, 13:49
Een boek over Aerts zou interessanter zijn voor de echte liefhebbers. Maar Hari is dankzij zijn misdragingen, niet door zijn prestaties in de ring, momenteel nu eenmaal een stuk bekender ook bij de leken. Dus zal een boek over hem ook meer verkopen.

Illest
22-03-2013, 13:50
@illest
dan komt er gewoon een deel 2 en 3

btw als ik het boek aanschaf en uit heb gelezen, mag je die best lenen.:)

meh...dat vertrouw ik niet...mits ik een blacklight heb;)

dirk5
22-03-2013, 14:03
meh...dat vertrouw ik niet...mits ik een blacklight heb;)

Mischien leuk bij de openhaard.... of in.....

Illest
22-03-2013, 15:01
Mischien leuk bij de openhaard.... of in.....

http://storage.canoe.ca/v1/blogs-prod-static/mediam/Hatorade_large.jpg


:lol:

MJOKKIE
22-03-2013, 15:21
Forumbroeders,

Allereerst dank voor de complimenten. Dat is gewoon leuk en stimuleert. Net zo leuk als de uiteenlopende reacties hier, 14 stuks alweer in een paar uur. Zou het dan toch erg leven Iliest.. Over 8 jaar een stuk minder ben ik bang.

Dan over het boek, de inhoud en de totstandkoming. Na de 'Kickbokser' was ik even genezen van het 'boeken schrijven'. Een immense klus, zeker in mijn -nogal onervaren- geval. Ruim vier jaar ben ik er mee bezig geweest.
Als ik ooit weer een boek over een vechter zou schrijven, dacht ik toen, dan wordt het Badr. Maar dan moet ie wel wat ouder zijn. Inmiddels is ie een paar jaar ouder, maar bij iemand die vijf levens in de laatste tien jaar heeft gestopt doet leeftijd er eigenlijk niet toe. Badr wijkt af, meer dan wie dan ook, zowel binnen als buiten de ring. 'En dat is' zo zei ik hem laatst, 'de reden dat ik een boek over je schrijf.'
Badr wilde tot twee keer toe niet meewerken, dus ik baseer me op externe, maar zeer nabije bronnen. Al 8 maanden lang doe ik niets anders dan interviewen, onderzoeken, controleren, nog een keer de vraag stellen en nu de blaren op mijn vingers tikken.
Ik heb het plezier weer terug, geniet van alinea's die er (soms)in drie minuten uitrollen nadat ik er eerst een hele ochtend over ben gestruikeld. Ik moest wel lachen net toen Mattie hierboven hoopte dat ik weer 'zoiets zou presteren'. Behalve het compliment zijn het letterlijk mijn eigen gedachtes. Hoe moeilijk het soms ook zonder de hoofdpersoon en diens -in Ernesto's geval- feilloze geheugen is, het is mijn eer te na om er niet alles aan te doen om de Kickbokser te evenaren. Dus bel ik vanochtend voor de 59e keer weer iemand op. 'He hoi, tijd niet gesproken.. Kan je het nog 1 keer uitleggen alsjeblieft.'
Laat ik eindigen met te zeggen dat het aan het kleurenpalet van Badr (hoe donker soms ook) onmogelijk kan liggen.
Mocht ik er dus niet in slagen de verwachtingen waar te maken, dan ligt het volledig aan mijzelf.

Ik ga verder tikken.

Osu

MJOKKIE
22-03-2013, 15:24
Oh ja, een voorproefje plus uitgebreide reportage uit Zagreb vind je in de Nieuwe Revu van deze week.

Groet, Jens Olde Kalter

LeeMurray
22-03-2013, 15:38
Als het beok net zo goed is als het boek over Ernesto koop ik 'm zoals anderen hebben gezegd. Ik koop dit boek liever dan dat boek dat Abdelkader Benali gaat uitgeven. Keep up the good work MJOKKIE!

Kemal
22-03-2013, 15:51
Bedankt voor je reactie Jens!

Veel succes met het boek, ik kijk er naar uit!

Asura
22-03-2013, 15:53
Bedankt voor je reactie Jens!

Veel succes met het boek, ik kijk er naar uit!

x2

Mattie73
22-03-2013, 15:54
Als het beok net zo goed is als het boek over Ernesto koop ik 'm zoals anderen hebben gezegd. Ik koop dit boek liever dan dat boek dat Abdelkader Benali gaat uitgeven. Keep up the good work MJOKKIE!

Het boek van Abdelkader Benali gaat helemaal niet over Badr. Het is een fictief roman waarin de hoofdrolspeler weliswaar geinspireerd is op de figuur Badr Hari.

Het boek van Mjokkie zal echt over Badr gaan. (Wel jammer dat Badr niet meewerkt. Blijven proberen Mjokkie, misschien kun je Badr wel omlullen ;).)

Asura
22-03-2013, 16:12
Het boek van Abdelkader Benali gaat helemaal niet over Badr. Het is een fictief roman waarin de hoofdrolspeler weliswaar geinspireerd is op de figuur Badr Hari.

Het boek van Mjokkie zal echt over Badr gaan. (Wel jammer dat Badr niet meewerkt. Blijven proberen Mjokkie, misschien kun je Badr wel omlullen ;).)

Troep dus

Illest
22-03-2013, 16:31
Forumbroeders,

Allereerst dank voor de complimenten. Dat is gewoon leuk en stimuleert. Net zo leuk als de uiteenlopende reacties hier, 14 stuks alweer in een paar uur. Zou het dan toch erg leven Iliest.. Over 8 jaar een stuk minder ben ik bang.

hahah nou Mjokkie het is zo'n spraakmakend figuur dat dat over 8 jaar ook nog het geval is denk ik zo..

leuk dat je mee leest en nogmaals complimenten over het boek van Ernesto...dat las heerlijk weg!:thup: