PDA

View Full Version : Documentair: "Ali vs. Chuvalo - The Last Round"



Sato
22-03-2013, 10:09
Het is weer vrijdag dat betekent dat het weer tijd is voor Sato's Cinema. Wat begon als een statement zijnde dat ik de serie B.A.M Shrinking Sevens maar niks vond krijgt een vervolg. Ik zal proberen elke vrijdag een nieuwe vechtsport-docu te plaatsen.

Deze week een wat langere docu maar zeker de moeite waard, enjoy: "George Louis Chuvalo was een Canadese zwaargewicht bokser die in zijn 93 wedstrijden nooit onderuit ging. Bij het grote publiek is hij niet echt bekend, maar in de bokswereld staat hij bekend als de legende die het tegen onoverwinnelijke Muhammad Ali opnam in 1966.Iedereen verwachte dat Chuvalo het nog geen drie rondes zou volhouden, maar de levende Rocky Balboa hield het niet alleen drie rondes vol, hij ging vol in de aanval! Ali won dan ook alleen op basis van punten. “He’s the toughest guy I ever fought”, aldus Muhammad Ali! Verscheidene bronnen beweerden zelfs dat Ali weken na de wedstrijd nog last had van zijn ribben door het gevecht tegen Chuvalo."


http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=9O_9ANas7NQ

Minotauro
22-03-2013, 12:24
Dankjewel! herinner hem nog uit de docu van Facing Ali, waarin hij ook zegt dat hij zuur verloor, maar dezelfde avond nog stond te dansen, terwijl Ali na het gevecht na de klote was.

Bromios
22-03-2013, 12:39
zit even zijn wiki te lezen;

Chuvalo lost three sons, Jesse Chuvalo in 1985 to suicide, Georgie Lee Chuvalo in 1993 in a car accident and Steven Louis Chuvalo in 1996 to drug overdose. He lost his wife to suicide after the second son died. His remaining son, Mitch, became a teacher at University of Toronto Schools (http://en.wikipedia.org/wiki/University_of_Toronto_Schools) and married his wife from El Salvador, Ivania, with whom he is raising two boys, Aaron and Elijah. His daughter, Vanessa, has two girls, Adelayde and Michaella.

Hoeveel pech kan een mens hebben in zijn leven ?

Minotauro
22-03-2013, 12:47
Klopt! zegt hij ook in die documentaire. En dan moet je maar eens kijken hoe positief hij nog in het leven staat, dat is niet normaal. Niets dan bewondering voor George Chuvalo

Sato
22-03-2013, 16:35
Ik heb echt respect voor deze knokker heeft alles zelf gedaan, management was in het begin niks. Moest zichzelf steeds pushen om het beste uit zichzelf te halen. En dan ook nog eens meer dan de helft van je familie verliezen. Niks dan respect.

Minotauro
22-03-2013, 19:29
Klopt. Hij vertelt ook dat zijn pa en ma uit Croatie ofzo waren gevlugd en zijn pa met een gebroken hand keihard werk verrichtte om zijn gezin te onderhouden. 60 uur per week ofzo.

Leventdepevent
22-03-2013, 21:11
Ik kende hem al maar hij blijft GEWELDIG!!! t is gewoon jammer dat het maar 1x per week vrijdag is....bedankt Sato!

Leventdepevent
22-03-2013, 21:11
You must spread.......reps hou je tegoed ;)